Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    ambetant is inderdaad zoals vervelend, in dit geval wil het zeggen dat ik me meer en meer aan bepaalde dingen begin te storen ;)

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hallo :)
    Dankjulliewel voor de lieve reacties :) dit weekend voelde ik me best goed, ondanks slecht nieuws: onze auto is total loss en wrs overlijd mijn opa binnen een paar weken :(

Vandaag bij de ha geweest en ik krijg iets homeopatisch om me te ondersteunen :) meisje was 3 dagen heel erg rystig maar ligt sinds vandaag weer vrolijk in stuit en trappelt er enorm op los

Gisteren voor E10,- een babybadje, standaard, luieremmer, zeepbakje, thermometer en wattenpot gekocht en ziet er prachtig uit! Hebben nu bijna alles behalve de grote dingen als de wagen maxicosi en de box. Kamer maken we over 3 weekjes klaar :)

Oh ja, we zijn uit de naam :D

Xxx

3. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Hey kijk jij even uit? Je gaat mij niet achterna hoor! Doe rustig aan meis!

Ja meiden ik lig op me supersonische ( en dat is ie echt!) en heb lappie bij me dus kanw eer iets meer mee lezen en kletsen.

Vanaf nu probeer ik weer wat bij te blijven!

Dikke knuff

P.S. Als ik lig vallen de harde buiken mee, dus hoop echt dat donderdag blijkt dat alles mee valt en er geen verdere verweking is, en al helemaal geen ontsluiting!

Ik blijf braaf op bed!

4. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Marooz: Fijn om te horen! Hoop dat het snel weer wat beter gaat met je :D

Advies
    Aangezien ik net eerlijk heb verteld over mijn verschrikkelijke gedragingen naar mijn partner toe, wil ik ook meteen iets anders open gooien. Ik heb vaak last dat ik geen energie heb om dingen te ondernemen (winkelen, bezoekjes afleggen, wandelen, koken, opruimen etc.).
    Het kost mij enorm veel energie om tegen mezelf te zeggen dat ik iets moet gaan doen. Maar dit lukt me helemaal niet, ik heb amper ergens zin in en ik voel me vaak moe en duf. Het resultaat is dat ik me dan vaak thuis opsluit en kom dan niet buiten.

Ik kan het soms niet eens opbrengen om de vaatwasser uit te ruimen, of de keuken te poetsen, of de wasmand uit te ruimen etc. Als ik vrij ben van werk lukt het me amper om het huis uit te gaan. Terwijl ik weet dat een frisse neus mij goed zal doen. Ik ben zo bang dat ik een soort van depressie aan het ontwikkelen ben.

Doordat ik zovaak moe en duf was heb ik bloed laten prikken, en daarvan was mijn HB 7,2 en Ijzer 9. Ik weet echt niet of het daaraan ligt, of dat ik mezelf aan het verwaarlozen ben (klinkt echt raar, maar zo voelt het).

Wie herkent dit of wie denkt wat het misschien is?

5. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0

Goed wat van je te horen Marooz, en dat alles nog rustig is. Moet wel veel aan je denken hoor. Hoop dat het zo blijft he.

Nee ik wil je zeker niet achterna ;) , kan ik hier echt niet gebruiken. Dat zou voor mij echt een ramp zijn met 2 kinderen en 2 honden :) . Ik moets eigenlijk nog wel wat doen maar het het toch uitgesteld, vind dat best knap van mezelf ;) .

6. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Kippie, wij hebben wel een bedhekje aan het nieuwe bedje. Ons meisje is ook nog iets jonger dan die van jou. Ze wordt in mei 2. Ze slaapt heerlijk en vindt het helemaal geweldig. Ze gaat wel 's morgens zelf dr bed uit. Als ik kom kijken staat ze naast dr bed en wil dan spelen. Zo lief.
    Ik heb de eerste nacht wel goed geslapen hoor, maar was wel vroeg wakker.
    Lekker tapas..

@Misspuma, dat is schrikken zeg. Gelukkig kreeg je het er nog uit. Die kleintjes moet je zo in de gaten houden.

@Marloes, wat vervelend voor je. Ik hoop dat de rennies een beetje helpen.

@Evy, ik heb ook vaak zulke momenten. Die mannen hebben wat te verduren met ons. Heb je al een leuk kadootje gekocht.?

@Sim, rustig aan doen hoor meid. Dit is echt een teken van je lichaam dat je rust moet nemen.

@Kroepie, ik hoop voor je dat het niks is. Wel goed dat het even nagekeken wordt.

@Kaatje, gatsie zeg. Gelukkig heeft mn dochter nog nooit in bad gepoept.

@Harmless, m meisje heeft heerlijk geslapen. Ze vindt het geweldig in dr nieuwe grote bed.
    Fijn dat alles goed was bij de vk. Leuk dat Toon je buik zo mooi vind. Mn meisje wil ook steeds aan mn buik zitten. Zegt dan wel baby. Ik heb niet echt het gevoel dat ze het echt begrijpt.

@Majkuh, fijn dat je iets krijgt van de ha. Ik hoop dat het helpt.

@Marooz, toch heerlijk dat je nu een laptop op schoot hebt. Ik hoop dat je kleine man nog lekker lang bij je blijft.

@Zonstraal, ik herken het wel een beetje hoor. Ik heb een kleine meid, dus ik moet wel de deur uit. Daar knap ik echt van op. Ook helpt het mij om toch tegen alle zin in dingen te doen. Daar krijg ik meer energie van.

Ben vanmorgen lekker naar de markt geweest. Heerlijk veel verse groente en fruit gehaald. En dat voor bijna niks.
    Ik begin nu echt wat meer energie te krijgen. De pijn wordt ook minder. Ben helemaal happy.

7. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

ik kom vanavond weer ff reageren op iedereen.

me bloeddruk was top 120/80 hahah goed he!

ow ja de rest is ook allemaal goedgekeurd. tot vanavond.

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zonstraal, ook je tweede verhaal klinkt me bekend in de oren. ik denk dat we last hebben van een (lichte) zwangerschapsdepressie. Ik heb net even zitten internetten, en dat gaat dus ook vaak samen het die heftige buien die we hebben. Ik probeer me ook steeds tot dingen te zetten, lukt vaak niet omdat ik niet genoeg energie heb en daar wordt ik dan erg depressief van. Ik wil echt veel meer dan ik kan en daar kan ik dus helemaal niet mee omgaan, niet accepteren. Zowel emotioneel en fysiek gaat het gewoon niet goed met mij, en ik weet niet goed waarom.
    Het schijnt dat deze periode voor dit soort klachten het ergst is, misschien dat we er daarom nu allebei (en evy ook al...) tegenaan lopen. er zijn ook net een paar topics hierover bij gezondheid ('niet kunnen genieten van zwangerschap' onder andere), kijk daar anders eens even. ik heb die links, en ook jullie verhalen net trouwens even naar mijn man gestuurd. hoop dat jullie dat niet erg vinden. hij vond het erg fijn te lezen dat dit vaker voorkwam want hij begon zich een beetje zorgen te maken.

kan kan je helaas niet helpen, ik kan mezelf niet eens helpen. Maar gedeelde smart is misschien beter dan alleen?

Ik ben altijd beter in anderen oppeppen dan mezelf, dus ik probeer toch het even (ik zeg het dus ook tegen mezelf en evy en alle andere dames die last hebben):

doe rustig aan, maak je niet druk als je dingen niet kunt of wilt doen. je bent gewoon zwanger, het is nog een paar maandjes en dan is het over. probeer je er wel toe te zetten af en toe wat leuks te doen, dan voel je je toch echt emotioneel beter.

Ik heb ook gehoord dat lichttherapie werkt, dus misschien dat de zon werkt, wij gaan over een paar weekjes naar de canarische eilanden. het schijnt dat het in combinatie met winterdepressie erger wordt, en we hebben nu natuurlijk ook miserabel weer! Of een zonnebankje? Hopelijk komt de lente snel!

9. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Sabrina, fijn dat het goed was bij de vk.

@Kaatjek, je hebt helemaal gelijk hoor.
    Heerlijk vooruitzicht, op vakantie. Wanneer ga je?

10. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    vanmiddag naar begravenis. Vriend van ons is doodgestoken hier in lelystad vorige week..heel triest...

11. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @Manny; Gecondoleerd.... Jeetje wat heftig zeg!
    Mag ik vragen of je in het Gooi woont of woon je in lelystad? Omdat je zei dat je in Bussum moest afrijden. Ik woon namelijk in het Gooi. Vandaar ;)

@Depressie; Ik ken het half. Ja raar antwoord maar ik kan me heel erg down voelen maar ben niet vervelend naar andere mensen (vriend). Heb wel een kort lontje maar kan me daar redelijk overheen zetten. Vervelend dat jullie het zo heftig hebben zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar dus letterlijk niet vrolijk van wordt. Kom op dames, dikke knuffel voor jullie en denk er maar aan dat die hormonen tijdelijk zo erg zijn. Straks met jullie kindje komt het allemaal weer goed!

@Sabrina; Lekker lomp van die mensen zeg! Best kansloos dat ze zo tegen je aan botsen. Maar mooi buikje, en gave schoenen. Ik heb ook vaak hakken aan maar nu loop ik ook graag op mijn platte laarsen (kerstmanlaarsen noem ik ze, met nepbont). Heerlijk om plat te lopen, voel me dan alleen wel heel klein... Zeg ik met me 1.74 whahha

@Oemhudaifa; Geen tv? Heb je die echt niet? O ik zou dood gaan :oops: ;) Zonder dollen, ik zou er niet zo vrolijk van worden als ik geen tv zou hebben. Niet dat ik veel kijk maar ik vind het wel leuk om naar national geographic te kijken of naar animaltv. En ik ben gek op House hahhaa. En zonder vaatwasser kan ik ook al niet meer... Jeetje, wat een verwend nest ben ik eigenlijk als ik het zo lees. Wij hebben pas sinds dit huis (wonen er nu sinds juli 2007 in) een vaatwasser en ik vind het ideaal. Heb je het niet dan mis je het ook niet echt maar nu is de keuken bijna altijd netjes opgeruimd omdat alles in de vaatwasser staat.
    Net als een droger, die van ons heeft nu kuren, lijkt me erg rot als die kapot zou gaan.

@Makjuh; ik had je idd al gemist maar jeetje nooit over nagedacht dat je zo down zou zijn. Fijn dat je zulke lieve vriendinnetjes hebt! Daar kun je tenminste wat mee. En als je van je af wilt schrijven dan is dit toch de ideale plek.

@Meelezers; Sorry heb niet alles gelezen maar er blijken dus wel een aantal mensen hier mee te lezen dus die hier eigenlijk niets te zoeken hebben. Ik vind dat wel maf hoor. Hou daar dus ook totaal niet van, daarom ook dus een nickname. Ik heb niets te verbergen maar door al die intieme dingen die je met elkaar deelt ben je best wel kwetsbaar, en dat blijkt dan maar weer door zo'n pbtje dat iemand krijgt.

Oef, Gwen wordt wakker. Mamatijd begint weer.

Ik heb trouwens weer 2 nieuwe buikfoto's geplaatst.

Liefs

12. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Ruzie om niks, buien, depressies, emoties niet onder controle kunnen houden: ook hier heel herkenbaar. Fijn om te lezen dat meer meiden hier last van hebben, niet voor jullie meiden, maar om het te delen. Ik heb wel volop energie en zin om veel dingen te ondernemen, dus een aantal dingen herken ik weer niet en daarom zie ik het bij mij ook als (irritant) zwangerschapskwaaltje en niet als zwangerschapsdepressie. Want bij jou klinkt het wel wat serieuzer Kaatje, zeker als je schrijft dat het lichamelijk en emotioneel niet goed met je gaat. Hoop dat de vakantie je straks goed doet.. lekker even met het gezinnetje er tussenuit.

13. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @Joki: zit een beetje zonder inspiratie voor een leuk cadeautje.
    Iemand enige ideetjes?

@MissZ: mooie buik!

zwangerschapsdepressie: voel me niet echt down, kan gewoon heel snel kwaad worden en verdraag ook minder, maar probeer er op te letten. Voor de rest geniet ik echt van zwanger zijn ;)

14. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    hi ja ik woon in lelystad. kon hier niet afrijden zat vol tot maart, en dan moest ik naar Apeldoorn..vandaar bussum gekozen...mooi wonen daar hoor voor jou :)

15. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Grappig, ik woon in Apeldoorn haha!

Dames, hier weer even snel een berichtje van mij. Ben net weer bij de verloskundige geweest (sorry vergeten te PBen voor de lijst) en alles was goed, beeb groeit goed en mijn bloeddruk was nog steeds laag. Ik had weer een andere VK van de praktijk en deze noemde het "mooi laag" terwijl de vorige het er nog over had dat ik wel een beetje moest uitkijken... Dus is ook erg relatief.

Verder herken ik me wel een beetje in de laatste berichten hier, ik heb ook erg weinig energie en voel me lang niet meer zo happy als in het begin. Ben kapot 's avonds, wil het liefst alleen op de bank liggen of mijn bed inkruipen. Ik krijg ook steeds meer last van mijn onderrug, dus dat werkt ook niet mee... ga er inmiddels wel voor naar de fysio.
    Mijn vriend heeft volgens mij nog weinig te klagen wb uitbarstingen, maar voor hoe lang nog? haha!

Verder zijn we nog steeds de naam aan het bedenken, jeetje wat lastig zeg! Hoop toch echt er binnenkort uit te zijn.

Hou het even ego, nogmaals sorry hiervoor maar heb gewoon de energie niet om iedere keer op iedereen te reageren... Wellicht als ik met verlof ben!

Dikke knuff voor iedereen die het kan gebruiken!

16. @depressie
    Ik kan me wel inleven. Heb ook geen energie... de wasmand is eigenlijk mijn enige taak (stofzuigen en dweilen doet mannetjelief) maar zelfs dat is me vaak teveel... laat staan vaatwasser uitruimen, opruimen enz. :(
    Als ik niet weg hoef, ga ik liever ook niet weg, zie overal tegenop, terwijl 't vaak leuk is als ik er ben... dat helpt wel.

@pijntjes
    Heb nog steeds mega veel last van mijn bovenrug. Meer die daar last van hebben? Onderrug is geen probleem. Zit echt in mijn spieren tussen de schouderbladen, loop er ook voor bij de fysio. Heb een lief vriendinnetje die haar bad heeft aangeboden, dus daar mag ik af en toe lekker 't warme water induiken! Heerlijk...

@werk
    Denk er toch over om nog maar een dag te minderen. Vandaag viel me weer zwaar. Gelukkig heb ik lieve collega's die me helpen. Mijn half 6 -dienst is overgenomen en ik kon lekker eerder naar huis. Ben toch de hele dag in de weer geweest en nu bekaf.

@TV
    GEEN TV? oh jee... mijn eerste reactie is: Neeeeeeeeh... maar aan de andere kant, als 'ie er niet is, mis ik 'm vast ook niet, want ik hou ook ontzettend van lezen. Helaas hebben we nog niet optimaal licht in de kamer (na de verhuizing) dus lezen 's avonds zit er voorlopig niet in

@Auto
    Mijn mannetje gaat woensdag voor een 2e auto... we missen ons 2e bakje toch wel heeeeel erg (hoe verwend) dus we zijn op zoek. Hierdoor moet de rest van de aankopen nog maar even wachten. Mannetje heeft by the way ook gesolliciteerd in een andere plaats, dus het is niet alleen voor de heb hoor, dat 2e bakkie :)

@Manny
    hoe was de begrafenis? Triest verhaal hoor... sterkte er mee
    @Sabrina
    Fijn dat alles goed was. Hoera voor je bloeddruk!
    @marooz
    wat een nare berichten! doe je rustig aan? Een mei baby in februari is nog ERG vroeg hoor... sterkte meis!
    @Majkuh
    Ook van die nare berichten. Hou je taai... dikke knuf! En fijn dat jullie een naam hebben :D

Zo...
    @zwangerschapsdiabetes
    Ik vind 't wel een domper hoor... maar goed, ik heb het zelf naar voren gebracht. Maak me wel wat zorgen. Vrijdag ga ik naar 't ziekenhuis om te prikken en dan moet ik een week wachten op de uitslag :( Duurt lang zeg... zeker voor een ongeduldig iemand als ik!

Oh en we hebben een nieuwe kinderwagen/wieg.
    Een antieke rieten kinderwagen op houten wielen. Echt supermooi. Moeten 'm alleen even bekleden van binnen en een matrasje laten maken en dan istie good to go :D

Fijne avond allemaal.
    X

17. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Sabrina, mooie foto's.! Ik vind het ook knap hoor dat je op zulke hoge haken kan lopen. Ik loop het liefst op platte schoenen. Het staat altijd zo mooi vind ik van die hakken.
    Fijn dat het weer goed was bij de vk.

@Kaatje, ik denk ook dat het ook met de winter te maken heeft. Weinig zonlicht. De zon zorgt voor aanmaak van vit. D en daar krijg je energie van.
    Daarom worden mensen ook ineens zo vrolijk als het weer wat warmer wordt. Wanneer ga je op vakantie.? Ik weet zeker dat je er van opknapt.
    (kan ik miet stiekem mee?)

@Manny, wat vreselijk. Gecondoleerd.

@Evy, ik ben nooit zo goed in dat soort dingen bedenken. Misschien een ideetje om lekker samen ergens te gaan eten.?

@MisssZ, mooie foto's

@Lana, leuk weer iets van je te horen. Fijn dat alles goed was bij de vk.

@Kroepie, pfff, het duurt wel even voordat je zekerheid hebt.
    Ik ben benieuwd naar je kinderwagen. Klinkt mooi.

18. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Depressie:
    Ben opgelucht om te lezen dat er meer dames last hebben van bepaalde dingen net zoals ik.
    Kaatje, ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal en ik denk ook dat zodra het zonnetje weer wat gaat schijnen ik me stukken beter voel. Ik ben echt vatbaar voor bepaalde seizoenen. Jij boft maar dat je straks op vakantie gaat, echt een lekkere gedachte zeg!

Joki: Ik had mezelf er toe gedwongen gewoon naar buiten te gaan zoals je zei en idd toen ik eenmaal buiten was kreeg ik de energie vanzelf. Heeft me echt goed gedaan, heb zelfs de vaatwasser nog uitgeruimd toen ik thuis kwam :p ...

Rugpijn: Begin me er niet over! Sinds een week heb ik er last van. het begint soms in mijn onderrug en werkt zich naar boven toe. En soms is het echt alleen mijn bovenrug en/of in het midden van mijn rug. Ik weet niet zo goed wat het is, maar ik ga het er vrijdag met fysio over hebben.

Kruidvat: Dames de kruidvat heeft vanaf morgen aantrekkelijke prijzen voor babyspullen. Zoals een wipstoeltje, of een 7-pack rompers voor €10,-, of een hippe luiertas met bloemprint voor €12,99. Ik dacht ik meld het even hier :D .. de folder is bij ons nog niet binnen maar ik had alvast op kruidvat.nl gekeken.

19. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Zonstraal, geeft toch een fijn gevoel hè.? Ben blij dat het een beetje geholpen heeft.

20. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @kruitvat; Ja ik zag het al dat die aanbieding er was.
    Hema heeft ook een 7 pak rompers voor 10 euro en ik ben over de kwaliteit van de Hema beter te spreken dan die van de kruitvat. Die luiertas is wel heel gaaf maar heb er al 2 hahaha.

@Manny; Ja zeker mooi wonen hier hoor. Ben er geboren en ga er zeker ook nooit meer weg haha

Liefs

Deel Deze Pagina