Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Buddy/Harmless
    Wat ben jij een creabea haahhahaah
    Echt leuk hoor!
    En dan dat kamertje ook... echt superleuk hoor :)

En die ooievaar... ik snap wat je bedoelt.
    Wij houden helemaal niet van dat soort dingen, maar kwam laatst op een website wel een hele coole raamsticker tegen. Die kon je customizen met de naam van je kleintje. Een baby die kruipt, met een soort van parachute en dan met de naam van de kleine. Weet alleen de naam van de website zo niet meer.

Nou lieve meiden, deze (aanstaande) moeke gaat koesen *ZzzZzZzzzzzz*

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

superleuk harmless!

maaike, ik had die wagen ook gezien. maar ik weet niet wat ik krijg, dusse... en ik zoek natuulijk een dubbele en eigenlijk niet in nederland, was even aan het kijken voor wiegjes. die zijn hier erg moeilijk te krijgen, vandaar...

zogelukkig, ik zei toch dat mijn man en ik andere criteria hadden voor een auto... zuinigheid staat bij mij erg hoog, bij hem niet zo. en hij is nogal een veeleisend type, alleen een duitse of scandinavische auto komen erin! Daar heb ik het dus maar mee te doen. ik mag kiezen uit een Audi, Saab of Volvo. En dan moet ie ook nog eens maximaal 3 jaar oud zijn en groot. Gelukkig wel de kleinste motor! Zondag gaan we weer kijken, ben benieuwd waar we op uitkomen.

3. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Even Ego, heb veel gelezen maar voel me ook niet zo denderend. Kwakkelclubbie hiero hahaha.

Merk wel dat het aan de ene kant zwaarder is deze keer dan bij Gwen. Al vind ik het wel fijner dat ik meer zekerder ben bij deze zwangerschap, je kent al veel. Maar lichamelijker ben ik toch sneller moe.

Mamasan; heel veel sterkte, had je al even gemist

Marooz; Ook heel veel sterkte, doe rustig aan (al kun je niet veel anders denk ik...)

Marloes; Ook jij heel erg veel sterkte, kan me voorstellen dat je je erg rot voelt. Mijn roze (ehh blauwe) wolk is ook iets minder heftig dan bij de eerste. Ben allang blij dat ik niet zo erg last heb van kwaaltjes als dat jij hebt. Al kun je dat geen kwaaltjes meer noemen. Ik loop gewoon de hele dag te bitchen tegen die verdomde maagzuur...

Makjuh; Fijn dat je je weer wat fijner voelt. En gaaf een knalroze wagen! Ben zeer benieuwd naar de naam van je meisje!

Namen; Naar alle namen trouwens, wat dat betreft kan ik niet wachten tot jullie allemaal je kleintje hebben. Ik kan ook niet wachten om de naam van ons mannetje bekend te maken whahha.

sorry, ik ben echt kapot, het is ook alweer veel te laat....

Liefs

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Kan niet slapen en heb net de woonkamer omgebouwd.....oh jee, weet echt niet of manlief het op prijs stelt haha maar ja, dan gaat het weer in oude setting ;)

5. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedenmorgen dames iedereen al wakker of ben ik de enigste vroege vogel? ja krijg je ervan de babykamer word geleverd tussen 7 en half 10 dus dan moet je klaarzitten he!

@misspuma ja ik weet heb gister echt me grens bereikt.
    ja zal kijken om te zoeken na de foto's onze foto's komen zodra het een beetje af is.

@marloes22 lekker dat de baby het goed maakt en ook heerlijk dat je goed onderzocht word.

@kroepie ik zelf bak altijd wel als ik zin en tijd heb nu ik thuis zit wat meer.

@harmless hahahah is het zo erg? leuke foto's

@manootje hoop dat je je nu wat beter voelt meid.

@majkuh zo zo dus je man word wakker en alles staat anders hahaha je moet wat met je tijd. ;)

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen meiden,

@ marloes22: Ik hoop dat er niet al te veel vervelende dingen uit het bloedonderzoek komt...sterkte!
    Je hebt al een mooie buik hoor, geniet er maar lekker van.

@ kroepie: Oké dus bij jou wordt het toch anders gemeten als bij mij, nou ja zal overal dan wel anders zijn.
    Ik bak (bijna) nooit iets, echt heel zelden.
    Wij houden ook niet zo van die ooievaren, maar die raamsticker lijkt ons ook erg leuk.

@ Harmless: Hierzo bij ons wordt je urine vanaf 30 weken getest, zal inderdaad wel overal weer anders zijn.
    Wat een leuke schilderingen op de muren/deur van de babykamer! Ik vind het wel een heel leuk bord!

@ manootje: Jeetje meissie het zit je niet mee hé, doe rustig aan en denk aan jezelf en de beeb! Ik denk aan je.

@ MisssZ: Ik vind deze zwangerschap ook zwaarder als die van Keano, zal wel komen omdat je natuurlijk de zorg voor je andere kindje erbij hebt.

@ Makjuh: Zo jij was fanatiek bezig op de late avond...en wat vond je man ervan?

@ Sabrina1984: Nee, je was niet de enige Keano was al om 05.30u wakker...pfff gaaaap!
    En is de kamer ondertussen al gebracht...? Spannend hoor ben benieuwd naar de foto's!

Nou Keano was vanmorgen om 05.30u wakker pfff *gaaaap*, heb echt geen idee hoe ik hem nou langer kan laten slapen.
    Heb ook al geprobeerd hem 's avonds later op bed te leggen, dat maakt dus ook niks uit...hebben julie nog een idee want het breekt me zo langzamerhand wel op hoor. Weet soms de dag niet door te komen, als je al vanaf 05.30u met een kindje beneden bent...
    Fijne dag allemaal!

Liefs, misspuma

7. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Goedemorgen allemaal,

Marooz: nog steeds sterkte he ben benieuwd wat de vk zegt.

Mamasan: Hopen dat je snel weer thuis bent en dat de kleine rustig blijft zitten waar het zit!

Wat het kwakkelen betreft hier gaat het juist weer beter wel veel maagzuur maar zolang die kleine doorblijft trappelen weet ik waar dat van komt. Ischias is er nog steeds maar is te doen dus kan lekker aan de slag in mijn salonnetje!

Dit is mijn 2e zwangerschap merk aan mijn eigen dat ik het rustiger aan doe omdat je de seintjes herkent van de vorige keer hebben meer dames dit?

Ben vandaag alweer 26 weken begint toch stiekem op te schieten wil proberen te blijven werken tot en met pasen daarna nog wel naar de zaak maar geen lijst meer draaien gewoon de boel in de gaten houden en telefoon aannemen koffie geven en vertegenwoordigers bezighouden.

Mijn zoontje (mei 07) blijft 2 dagen naar kdv gaan en 1 dag naar schoonouders kan ik die dagen rustig aan doe heerlijk. Is wel bedoeling dat ik 7 juli weer aan de gang ga hoeveel enzo kijken we hoe de situatie dan is

Iedereen de groeten en tot gauw

Ga aan de slag klant komt eraan

Colin :) :)

8. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @misspuma hahaha ook lekker optijd wakker dus. nou ze zijn er nog steeds niet de schoonmaak tik heeft ook alweer toegeslagen en het huis is dus alweer schoon. pfff wachten duurt lang!

@colin ik heb af en toe ook last van maagzuur is dat een zwangerschaps verschijnsel dan? ik dacht dat het kwam door wat ik eet of drink.

9. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Ja, ik herken nu ook de signalen van mijn lichaam en weet dus ook precies wanneer ik rustiger aan moet doen.
    26 weken alweer, gaat snel hé!

@ Sabrina1984: Ja, maagzuur is een zwangerschapsverschijnsel. Omdat je maag wat meer in de verdrukking komt i.v.m. het groeien van je baarmoeder kun je sneller last hebben van maagzuur.
    Ik hoop dat de babykamer nu wel afgeleverd is, mijn huisje is ook alweer schoon...pff die nesteldrang haha!

Liefs, misspuma

10. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

Daar ben ik weer en ik ben weer lekker thuis.
    Iedereen heel erg bedankt voor de Pb's en lieve berichtjes.

@jomi/buddy, bedankt voor je lieve smsje!
    In de haast was mijn mobiel thuis blijven liggen, dus kon je niet terug smsen.

Gisteren net na het eten kwam de gyn me vertellen dat als ik wilde en me rustig zou houden ik lekker naar huis mocht.
    NOu ja, dat laat ik me dus geen 2x zeggen :) vooral niet met een snurkende overbuuv :evil:

Ik zal nog een uitgebreidere versie van het verhaal geven,want manlief had het kort gehouden.
    Zondag werd ik al wakker met een rare pijnlijke buik.
    Ik zocht er nog niks achter, want mijn bm is flink gevoelig, dat wisten we.
    Smiddags kreeg ik regelmatig harde buiken en zei nog tegen manlief dat het misschien wijs was om het bij te houden.
    Ik ben gaan liggen en het werd wat rustiger.

Ineens kreeg ik hele zware buikkrampen, ik lag dubbel van de pijn en begon bij iedere kramp over te geven.
    Wij dachten nog heel onnozel dat ik buikgriep had en dat daarom eerder mijn buik zo geiriteerd was.
    Snacht werd het steeds erger en tegen de ochtend hing ik bijna constant boven de pot.
    Manlief heeft toen de huisarts gebeld, die meteen kwam en die meteen het ziekenhuis belde dat we er aan kwamen.

Daar hebben ze me eerst aan de CTG gelegd, maar daar werden de buikkrampen nog erger van en hebben ze me er weer heel snel vanaf gehaald.
    Toen nog een inwendig onderzoek en echo, maar de krampen waren te hevig om goed te kijken.
    Ze konden wel zien dat uk zijn hartslag prima was, maar ook dat mijn cervix verkort was.
    Daarna ben ik naar de afdeling gebracht en aan het infuus gelegd en heb ik medicatie gehad tegen het overgeven en de krampen.

Toen heb ik een paar uurtjes kunnen slapen en toen ik wakker werd gemaakt voelde ik me al beter, ik had zelfs zin in een beker melk.
    Helaas was het van korte duur, want na een bezoek aan de wc begon het weer ,al was het wel wat minder heftig.
    Smiddags kwam de gyn met de bloeduitslagen en behalve een te laag HB en suiker, was er niets vreemds te vinden.
    Er werd afgesproken dat ik dinsdag een suikercurve zou krijgen en een dag later als mijn buik rustig genoeg een uitgebreid echo onderzoek.
    Uk was flink levendig, dus daar maakte ze zich geen zorgen om.

Dinsdag bleef voor het eerst wat te eten erin, ondanks dat ik wel wat misselijk werd.
    Mijn buik was ook al rustiger, dus de medicatie kon al verminderd worden.
    Mijn suiker was nog steeds niet goed, die was nog steeds te laag, dus regelmatig kleine beetjes eten en drinken.

GIsteren was het D-day en was op van de zenuwen.
    Aan het eind van de ochtend mocht het infuus eraf en was het wachten op de echo.
    Eerst kreeg ik een uitwendige, ook om te kijken of mijn buik niet te heftig zou reageren, hij werd wel hard en pijnlijk, maar het was te doen.
    Uk doet het gelukkig fantastisch, meneer loopt nu 2 weken voor op groei en lag heerlijk naar ons te zwaaien.
    Wel heb ik heel veel vruchtwater, nog net binnen wat mag.
    Mijn placenta zag er goed uit, dus daar ook geen problemen.
    Bij de inwendige echo kon ze zien dat mijn cervix ingekort was naar zo'n 2cm.
    Geen reden tot paniek, want het kan nu gerust stabiel blijven, maar wel een zorgenpuntje.

Het enige wat de gyn kan bedenken is dat mijn dystrofie de boosdoener is.
    Mijn lichaam is simpelweg aan het vechten tegen de zwangerschap.
    We moeten ook rekening houden met vroeggeboorte vanwege het vele vruchtwater+korte cervic+overgevoelige bm en we gaan nu ook voor de 35 weken.
    Alles wat langer is, is mooi meegenomen, maar daar moesten we absoluut niet op rekenen.
    Verder moet ik me zo rustig mogelijk houden en als er iets is meteen aan de bel trekken.

Mijn buikkie is momenteel wel lekker beurs en ben nog wat akelig, maar ben heel blij weer thuis te zijn.
    NOu meiden, ik zal eens stoppen met typen,want volgens mij hebben jullie nu een boekwerk aan leeswerk :)

11. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    hihi, was m'n eerste keer, ze waren wel gelukt, maar kon nog beter ;)

@MissPuma: in begin van m'n zwangerschap wou ik overal chocopasta opdoen, nu zit ik aan de 'luikse stroop' (typische belgische peren en appel gelei)

@marloes22: mooie buik hoor :)

@kroepie: ik sta héél graag in de keuken, zowel voor patisserie en gewone gerechten klaar te maken, maar soms ontbreekt het me ook wel aan energie.
    Had m'n ventje al een week beloofd dat ik muffins ging maken en eindelijk heb ik het dan ook gedaan :D

@Harmless: amaai, jij bent blijkbaar wel heel creatief, echt tof gedaan.

@mamasan: ben blij om te horen dat het weer wat beter gaat.
    Goed dat er niets mis was met jullie ukje, dat moest dan toch al een geruststelling zijn.
    Dus doe het nu maar rustig aan en verzorg je goed, of nog leuker laat je maar lekker verzorgen.

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hoi mamasan, fijn om van je te horen en dat het iets beter gaat. Rustig aan en hopen dat het snel week 35 is, dan is het grootste risico wel voorbij.
    Wel stress al zeg bij jou en Marooz, voor allebei een knuffel!

MissPuma, mijn zoon wordt ook vaak zo vroeg wakker. Soms slaapt hij na een fles warme melk weer in..

Ga nu mijn zoontje wegbrengen voor oefensessie op de niewe creche!

13. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    ff ego

DE BABYKAMER ENZ IS GELEVERD!

ZO MOOOOOOOOIIIIIII

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@MissPuma: Heb heerlijk gegeten; dat kan ik goed hoor; avondeten! Heb nu overdag niet zoveel trek, zit ook eerder vol. Soms vergeet ik gewoon om te eten, zo gek!
    Onder kroepie nog iets over dat suiker prikken.

@kroepie: Ja, we gaan ervoor! Weet alleen nog niet of ik nu al voor een box moet gaan, zo groot is het hier niet en volgens moeders ligt de baby daar de eerste 6 weken toch nog niet in en is het voeden, even op schoot, schone luier en verder slapen, maar is dat echt zo? Vroeger waren die boxen tot op de grond en dan was het koud, maar nu heb je toch van die mooie hoge? Lijkt me best zielig als de baby heel de dag in het bedje ligt!
    Oh ja; m'n moeder dacht ook dat je de eerste maanden niet buiten kwam!

Ik vind het toch raar dat jullie voor de suikertest naar het ziekenhuis moeten, wat een gedoe! Hier is dat niet om de hoek en ik heb geen auto (meer :( ), dus doe alles op de fiets. Nou lekker dan als het regent of glad is! Ik moest 1x nuchter prikken op het lab en kreeg toen zo'n thuisset mee om thuis nog 3x te prikken. Kunnen jullie daar anders niet om vragen? Is heel simpel hoor en lekker thuis! ;)

Fijn he, yoga!

Ik bak sowieso veel, maar meer hartige dingen; brood, foccacia, quiches!

@Marloes: sterkte met je vermoeidheid! Ik heb dat bij vlagen, maar heb de luxe dat ik 's middags kan gaan liggen als dat moet, maar meestal slaap ik 's nachts dan slecht. Ik probeer dan vaak toch om op te blijven, dan slaap ik -naast het plassen- van 12 tot 8.
    En als ik buiten bezig ben geweest, dan slaap ik ook beter.

Mooie buik hoor!

@Harmless: jij hebt echt humor! :)
    Dat van de groene fietstassen en met volle mond leegblazen, ik bescheur het hier; heerlijk! ;)

Wat heb je trouwens prachtige dingen gemaakt!

@manootje: hoi! Jammer zeg dat je nog steeds geen nieuw huisje hebt!
    Moet je voor de wc trouwens de trap af? Oh, wat ben ik blij dat we er 1 boven hebben zeg! Straks met bevallen ook!

@kaatje: ja, mannen en auto's.... (terwijl ik er ook wel wat van kan!). Wij hebben er nu 1 ipv 2, maar wel een hele grote. Wel met goed energielabel overigens en 1 die bekend staat om z'n veiligheid! ;)

@MisssZ: hoi!

@Majkuh: pas nou op met je bekkenklachten! Niet teveel gaan sjouwen hoor, malle meid!
    Ik wacht nog steeds op de foto hoor! ;)

@Mamasan: fijn dat je weer thuis bent meid! Je hebt me wel laten schrikken hoor!
    Weten ze ook hoe dat komt, die verkorte cervix?
    Ik hoop echt dat je baby nog even blijft zitten! Doe maar rustig aan!

@Sabrina: en, is ie mooi? Fotoooooo! :D
    Je moet wel rustig aan doen met je pootje hoor! Straks hou je er nog ene krom armpje aan over, volgens mij doe jij wat te veel!

15. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    dag meiden!

mamasan, je bent weer lekker thuis, goed zo! Zelfde verhaal als bij mij dus, wat raar heh? Ik zal hieronder mijn verslag van vk ook even doen! maar iig dikke knuff en rustig aan!

Even EGO:

Vandaag dus bij vk geweest, bloeddruk was mooi, en hb en glucosetest waren ook prima. Bij onderzoek weer keiharde pijnlijke buik, en ze zei dat ze mijn baarmoeder toch fors vind. Het is dat we door de echo weten dat meneer niet aan de grote kant is, maar mijn baarmoeder is dit zeker wel. Ook inwendig geen verandering, zoals mamasan, cervix ongeveer 1,5 cm en week, vingertop toegankelijk maar verder wel gesloten.

We hebben besproken wat dit nu inhoudt, de reden voor de klachten is er gewoon niet precies aan te wijzen. Maar dat we rekening moeten gaan houden met een kindje wat misschien eerder komt is wel duidelijk. Ook door de grote van de baarmoeder, en het nu al korter en week worden van de cervix.

Over 3 weken gewoon weer reguliere afspraak, maar mochten mijn harde buiken toch pijnlijker worden dan gaan we actie ondernemen. Voor de rest rust rust rust.

Meiden ik ga nu even bijlezen!

Dikke knuff

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Lieverd, je bent echt gek dat je zo vroeg al met hem naar beneden gaat, want dit kan nog jaren duren ;)

Jongste van mijn vriend is net 9 en slaapt nu pas(1) door tot 7 uur!

Hoe kleiner hij was, hij vroeger hij wakker was, echt soms al om 5 uur of half 6. Nou echt niet dat wij ermee uitgingen met hem ;)

Hij moest lerend dat het gewoon nog geen tijd was, dus in zijn bed blijven liggen en niemand wakker maken. Lijkt lastig, is het in het begin ook, maar het alternatief is elke ochtend er ook zo vroeg uit, nou echt niet hoor :) :)

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ga me toch wel een beetje zorgen maken! Als 2 meiden van de harde kern zulke klachten hebben! :(

Wat is nou een harde buik?

Ik heb al bijna heel de zwangerschap buikpijn, maar dat zijn geen harde buiken! Volgens de vk en fysio zijn het mijn banden aan de zijkant en onderkant van de baarmoeder en in de liezen. Als ik stil zit, voel ik niks, maar als ik opsta of beweeg wel. Mijn buik is ook erg grot, dus hebben de banden ook meer te verduren.
    Laatst op de bank kreeg ik ineens een heel zere buik; echt dat je de pijn zowat moest wegpuffen! En na een half uur weer. Is dat dan een harde buik? Ze noemen het toch ook wel oefenweeen?

Sterkte hoor meiden, vind het echt heel erg voor jullie!

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    jeetje mamasan,wat een verhaal, toch wel spannend hoor, maar ijn dat ze je zo in de gaten houden!

Marooz, same for you, gewoon helemaal klote als het zo loopt, maar wat doe je eraan.....

Dikke knuffel voor jullie allebei!

Sabrina: super, wat leuk voor je, a me voorstellen dat je helemaal in de wolken bent!

Zogelukkig: haha, hij komt echt hoor, alleen missen we de kable tussen de camera en de pc vandaar dat i niet kan uploaden ;)

Huiskamer: manlief vond de verplaatste boekenkasten en plant ooi, maar de bank stond veels te ver verwijderd bij de andere 2 banken (had apart hoekje gecreeerd) en die moest terug. is zo'n doos, manlief houd van KNUS, dus prullaria en alles redelijk dicht op elkaar enzo en ik hou juist van ruiiiiiiiiimte en weinig spullen hihi, omgekeerde wereld ;)

maar goed, as de box er een keer is mag de bank wel weer waar ik hem gezet had, mooi compromis :)

19. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Oh, volgende week woensdag om half 2 krijgen we een 3D echo, op de verjaardag van mijn vriend!

Ik ben zoooooooo benieuwd! (en bid voor me dat ze er weer een meid van maken, anders ben ik ZWAAR de l*l :confused: echt ALLES is bij mij roze, met kantjes en roezels.....;))

20. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Hey meis, je niet druk gaan maken hoor! Bandenpijn doet ook echt zeer namelijk, en een harde buik, is echt een harde buik. Je buik trekt als het ware samen, en wordt keihard. Oefenweeen zijn prima, en mogen gewoon, maar het verschil zit hem in de frequentie, en de pijnlijkheid. De harde buiken die ik heb, komen heel vaak, en doen dan dus ook echt pijn. Oefenweeen doen over het algemeen geen pijn, en als ze dat wel doen dan heb je er idd 1 of 2 en daarna niets meer. Dat is allemaal prima hoor, en hoort bij je zwangerschap.

Ik weet niet hoe het mamasan is, maar die van mij komen heel vaak, en doen vooral pijn aan de onderkant van mijn buik. En die zorgen dan waarschijnlijk dus wel voor de verkorting ( en bij mij verweking) van de cervix, en das niet de bedoeling.

Laat je niet gek maken omdat twee meiden deze klachten hebben hoor, want zo vaak komt het gelukig niet voor, het is daarom ook zo gek dat we precies hetzelfde hebben!

Deel Deze Pagina