Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

pffff wat een dag. de telefoon deed het niet, dus ik bellen met BT. moest ik alle stekkers er uithalen voor ze kon testen. daarna bleek er een lijnfout te zijn, maar deed ook internet het niet meer. heel veel geklooi later doet het het nu eindelijk weer, maar dit was niet goed voor mijn zwangere lijf. al die snoeren zitten dicht bij de grond... nu steeds harde buiken, duizel, ik voel me beroerd! en zoonlief klaagt dat ie te weinig aandacht krijgt... heb geen zin meer naar de huisarts te gaan of de bieb, moet morgen maar.
    ben ook nog eens alleen thuis vanavond. ik baal trouwens dat mijn man zo slecht bereikbaar is, ik probeerde hem de hele middag te bellen maar hij neemt niet op. geen bereik waar hij was.... wat als er nou echt eens iets is? ik echte weeen, krijg ik hem niet te pakken. ik ben weer eens veel te gestresst aan het worden zoals jullie merken.

vanavond als de kleine in bed ligt langer....

2. kaatje mijn man is straks ook de hort op.... nog voor de carnavalswagen het 1 en ander doen!
    Dus zal je straks hier wel zien... ;)
    Ga nu effe lekker badderen :)

3. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Meiden, fijn dat het niet verkeerd overgekomen is.

Zonstraal, jij hebt het ook zwaar gehad zeg. Ik ben ook blij dat er zoiets bestaat.
    Ik kan goed tegen pijn, maar er zijn grenzen. Ik hoop echt dat het dit keer zonder kan, maar als het weer nodig is kies ik er weer voor.

Majkuh, je bent helemaal niet aanvallend hoor.

Kaatje, rustig meid. Stress is niet goed voor jou en de kleine. Nu lekker even relaxen.
    Ik kan me wel voorstellen hoor dat je die gedachten hebt.

Marloes, lekker even in bad.

4. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @MisssZ, gelukkig heeft de zalf goed geholpen bij mn meisje.
    Ik moet het nu nog een paar dagen door gebruiken. Ze slaapt weer beter. Vond het zo zielig voor dr.

5. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hoi ben ik weer

Ik wil graag bv geven bij mijn zoontje 41/2 maande gedaan ben na 6 weken weer gaan werken en met kolven dubbel elektrisch had ik in 10 min twee voedingen had op het laatst 4 liter reserve in de diepvriezer liggen. Nergens last van gehad en als ik er nu voor moet kiezen doe ik weer bv maar het moet wel ok gaan en voelen anders stap ik over maar proberen zal ik

Ik heb bij mijn zoontje een bevalling gehad van 36 uur! na 24 uur (1cm) hebben ze me met uitputtingsverschijnselen doorgestuurd naar het zh daar vliezen gebroken had ik het vruchtwater gepoept dus ik had zoiezo een ritje moeten maken maar wou toch pk bevallen. dit was om 6.00 s`ochtens om 9 uur ruggeprik en weeenopwekkers om 13.30 weer ruggeprik vloeistof toegediend kreeg rugweeen om 16.00 ruggeprik uitgeschakeld om 18.16 na 21 min persweeen zoon geboren zonder tang oid vind het van me eigen knap dat ik na het herstellen dankzij de ruggeprik mijn zoon zonder schade uit het geboortekanaal heb gekregen of dit nu met medicatie was of niet want als ik niet voldoende hersteld was geweest waren ze overgegaan op keizersnede en dat wilde ik liever niet dan had ik 24 uur voor niks afgezien dus het is maar in welk opzicht je pijstillers wilt zien. Dit is puur mijn mening maar die ruggeprik komt er voor mij alleen als het nodig is maar mij hebben ze het volgens mij niet aan mij gevraagd want ik was amper aanspreekbaar maar ben blij dart het zo opgelost is in die situatie

Ga tv kijken buurt morgen met jullie verder

Groetjes

6. @mamasan : ooohhh 2 nijntjes! wat zal je zoontje blij zijn!
    En wat zijn ze mooi!:D
    Nog iets van je uitgebrachte bod gehoord ?

@Joki : Nou jullie hebben idd een druk weekend gehad... Idd vermoeiend dan! wij zijn laatst op de zolder begonnen met opruimen en weggooien ;) Zijn alleen nog nie klaar dus moeten nog een keer verder :rolleyes: De pijn is nog steeds het zelfde :( Morgen naar de vk en dan zal ik het er eens over hebben....

@Remmar : Lekker lui rust dagje gehad ? Heeft het je goed gedaan ?

@Kaatje: En is je verlangenlijstje al klaar ? Wat staat er allemaal op ?

@Mamalieske : Jeetje zeg.... en dan niet luisteren he! Jij voelt het maar hun denken het beter te weten .... Hoe stom kunnen ze zijn nie dan...
    Tis wel snel gegana joh bij jou :confused:

@Kroepie: Jeetje een bevalling van 32 uur... Moet er nie aan denken!
    Maarja als het zo is is het zo he....
    Hopelijk gaat het deze keer sneller ;)
    En lekker geshopt met je dochter ? aha je ligt nu dus te dobberen ?
    Fijn is dat he!

@Evy : Fijn dat jullie eruit zijn wat jullie allemaal willen hebben! Ziet er goed uit hoor de babykamer... Goeie keus :D
    Hoe gata het nu met je ? Las dat je ook niet zo lekker bent en nog veel moe bent ?

@Sabrina : en hoe is het met jou ? Nog last van harde buiken gehad ?
    Wat voor film hebben jullie gekeken ?

@Majkuh :Alvast van harte gefeliciteerd met je lover en heel veel plezier morgen met de 3d echo :D

@Marooz : Nog nieuws van Marooz ?

@Mamasan : wij zitten ook bij een carnavalsgroep! Ik doe alleen al paar jaar niet meer mee aan de optocht! Mijn man wel :D
    De groep bestaat ook echt uit onze vriendengroep dus wel gezellig...
    Is alleen in het dorp waar mijn man vandaan komt dus niet waar ik vandaan kom en we nu wonen...
    Zaterdags is hier kinderoptocht en die start hier recht voor de deur dus ga ik met joey effe kijken :D
    Zondag is hier in het dorp optocht en die kijk ik ook bij ons met joey ... daarna kan hij naar bed en als hij wakker is gaan we naar mijn man die elders aan de optocht mee heeft gedaan en gaan we daar nog effe carnavallen :) Maandags is er s'middags in ons dorp voor de kinderen carnaval :D Dus daar gaan we ook naartoe met een aantal.
    Joey is verkleed als boefje hahahaha

Leuk dat jullie ook gaan carnavallen! Leuk dat ze een rolstoel geregelt hebben haha zo kan je toch mooi mee!

@Ria: Fijn dat je je kraampakket ook al binnen hebt :D

@Zonstraal :en vandaag nog iets kunnen doen ?

@Sabrina : Jeetje je buik is idd goed gegroeid! Mooi toch :D
    Kamertje ziet er mooi uit hoor.... ;)

@Kippie: Jeetje idd een uitgebreide controle gehad! Maar wel een leuke met echo! Wat een verrassing! Fijn dat verder ook alles goed was!
    Veel plezier met de eerste yogales!

@Joki : ik ben er helemaal niet op tegen hoor... vind het als je het nodig hebt een goed iets!
    ;)
    Ik vroeg er ook goed om doordat ik door de rug weeen gewoon niet meer kon... heb het alleen niet gehad omdat het te snel ging allemaal....

@misssz : Jeetje wat een lap tekst hahaha Je hebt goed je best gedaan :)
    Morgen drukke dag voor je dus.... Veel plezier op de 9 maanden beurs en heel erg veel plezier morgenavond met de echo!

@Colin : Jeetje jij hebt ook een zware bevalling gehad zeg.... ppff hopelijk gaat het straks allemaal een stuk vlotter voor je!

Nou ik ben lekker in bad geweest.... Heerlijk is dat!
    effe lekker ontspannen ;)
    Vandaag niet veel gedaan.... Maar wel naar de tandarts geweest :p :p :p
    Jaaaaaaaaaaaa echt waar!
    Tandarts zei al : Dat ik jou hier nog zie hahaha
    Hij had terug gekeken en was bijna 6 jaar niet meer geweest :oops: :rolleyes:
    Maar hij vond het een prachtig stel tanden en juist omdat ik al zo lang niet geweest ben en ik niks aan mijn tanden had...
    hij heeft alleen op 2 tanden tandsteen verwijderd maar meer niet :)
    Ikke blij natuurlijk!
    Wel afgesproken nu weer braaf ieder half jaar op controle te komen... Tanden zijn toch erg belangrijk :D

De pijn is nog niet minder... morgenavond naar vk en dan zal ik het daar meteen even over hebben... Misschien toch weer fysio of een ondersteunende band ? We zullen zien!

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Zo, ben weer een beetje bijgekomen. Zoontje in bed, dus ik heb wat rust.

De nieuwe wagen is er! Foto in album, met meneertje die even aan het proefzitten is. Hij was niet zo happy vandaag ivm tanden vandaar die speen. Die mag hij normaal niet meer overdag, zo'n grote jongen!

Het schilderij is er ook, het is zooo gaaf. We moeten nog wel bedenken hoe we het gaan ophangen, het is echt heel groot. Mannenwerk lijkt me dus ik ga me er niet druk om maken.

Marloes, leuk hoor carnaval. Ik heb er zelf niets mee, en ik ben getrouwd met de enige brabander die er niets om geeft vrees ik... Maar toch veel plezier! Heerlijk he zo'n bad, ik moet ook weer eens. Op het verlang lijstje staan vooral hollandse kaas, pindakaas, drop, anijsmelkblokjes enzo... En, het lekkerste, karnemelk! O o wat heb ik daar zin in! Ze komen met de auto en nemen een heleboel mee.

Pff Colin, wat een bevalling. Mijne duurde een uur of 10 en was redelijk rechtoe rechtaan. Daarom heb ik ook makkelijk praten over pijnstillers, als je complicaties hebt is eht denk ik wel een ander verhaal. Maar ik ga er weer voor het helemaal natuurlijk te doen!

O ja, nog over pijnstillers, hier is 'gas & air' (nitrous acid Een soort lachgas denk ik) heel populair, kun je ook thuis krijgen. Het lijkt me niets, heeft iemand er ervaring mee?

Joki, zoals ik al zei, ik ben niet voor pijnstillers, maar wel heel erg voor vrije keuze. Iedere bevalling is anders, en als je het nodig hebt is het goed dat het er is. Dat maakt jou geen aansteller, waarschijnlijk heb jij meer pijn gehad dan ik... Een gedeelte is al dan niet bikkelen, maar ook een groot gedeelte is dat het bij de een ook daadwerkelijk meer pijn doet...Hier in engeland is het trouwens veel gebruikelijker dan in nederland om iets te nemen. Een vriendin van mij is in de VS bevallen, en daar denken ze dat je helemaal gestoord ben als je geen ruggeprik wilt...

Kippie, ik heb ook een flinke blauwe plek van bloedrpikken, stom he dat sommige mensen dat niet kunnen! Ik voel steeds mijn arm als ik mijn zoon optil. Ik heb een keer een hele blauwe arm gehad, helemaal bizar...

MisssZ, lekker he die tanden en kiezen. Hij heeft de laatste dagen veel huilbuien, het enige dat helpt is snacks of een speen geven. Dat laatste ben ik dan maar weer op terug gevallen, ik ben even te moe om dat gebler aan te kunnen....Ik heb helaas alles unisex voor de eerste maanden, dus eigenlijk is het beter voor mij te wachten met shoppen tot na de geboorte. Maar ik heb ook echt niet veel gekocht, twee pakjes en een setje. Heeft de kleine tenminste iets nieuws. En ik had vorige keer bijna niets in maat 50 omdat ik een grote baby verwachtte, dus daar heb ik juist wat in gekocht. Zul je zien dat het deze keer een reus is!

Mamasan, lieve konijnen krijg je! Ze lijken heel erg op de onze. Maar die hebben rechtopstaande oren, verder dezelfde kleuren! Mijn zoontje begint de laatste tijd echt geinteresseerd te worden in ze. We zijn vanmiddag samen eten gaan geven, en dan staat hij maar te wijzen en te roepen. Hij probeeert ze te aaien enzo, echt heel leuk!

Maaike, naar van je opa. Zo zie je, nieuw leven aan de ene kant, en dan dat... sterkte ermee!

Kroepie ook al prikken, ik ben erg benieuwd of we nog eens uitslagen krijgen, dat duurt hier ook altijd zooo lang.

Sabrina: mooie kamer & mooie buik!

Zonstraal, wat een muts die assistente. Zeg dan gewoon niets, in plaats van je op stang te jagen.

Zooooo, ik heb de meeste gehad, de rest de groetjes! Waar hangt zogelukkig uit vandaag? Die is er toch vaak wel elke dag? De meeste van de vaste klanten heb ik dacht ik wel voorbij zien komen. O nee, Misspuma ook niet. En vast nog meer die door mijn zeefbrein glippen!

8. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

ben ik ook weer ;)

Bevalling: Mijn vorige bevalling was vreselijk. Als je vanaf de 4 cm kijkt ben ik 16 uur bezig geweest. 2 dagen voorweeen gehad die dus niets opleverde maar die vond ik goed te doen alleen slapen lukte niet. Daar heb ik de 2de dag wel wat voor gehad zodat ik niet te uitgeput de bevalling in ging. Van 0 tot 4 cm ging ook goed. (zo'n 5 uur die ik alleen heb opgevangen, partner lag te slapen.) Ik was zooooooooo blij dat er eindelijk iets wat ging doen. Echter van de 16 uur heb ik 12 uur op 8-8,5 cm gezeten. Uiteindelijk ben ik ook door de 8cm heen gaan persen onder begeleiding van de gyna. omdat hij niet langer het kon aanzien. Waarom geen pijnstilling? Niet omdat ik zo tegen ben of heldhaftig, juist doordat ik zo'n angsthaas ben. Mijn angst voor naalden die mijn lichaam in gaan is vele malen groter dan pijn moeten lijden. (De gyna. wilde eigenlijk een keizersnee doen toen ik al 3 uur bleef steken op 8 cm. Gelukkig had ik een kei van een vent en vk die mijn angstkreten serieus namen en mij pijn lieten lijden zeg maar. Ik zie het kiezen van pijnbestijding dan ook echt niet als een zwakte. Het was juist een zwakte van mijn kant om het niet te accepteren want waarschijnlijk juist door de pijn heeft het bij mij extreem lang geduurd, het had veel beter en makkelijker gekunt. (Je gaat dan verkrampen terwijl je moet proberen te ontspannen)

@Joki: War fijn dat je meisie weer beter slaapt!

@marloes: Was je bad lekker?

@kaatjeK: He bah meid. Lekker relaxen hoor is echt geen reden om harde buiken te krijgen. Enneh niet zo stressen. (Makkelijk gezegd ik weet het)

@Zonstraal: Dat vond ik ook het zwaarste die vermoeidheid, de energie die je kwijtraakt. Pfff. Oja dat morfine pompje wat je hebt gehad is om je te laten ontspannen niet zozeer tegen de pijn. (Sluit ook aan bij je vermoeidheid verhaal) Dus wel een logische keus van de gyna. Maar dat hij/zij zei dat dat een pijnstilling is schijnt niet te kloppen. (Als ik de verhalen om me heen moet geloven)

@Majkuh: Dat is dus wat ik inderdaad deed de bevalling tegenhouden door de pijn. Enneh je komt niet aanvallend over hoor! In ieder gevalniet in mijn ogen. Een hele leuke verjaardag van je man morgen en een super echo toegewenst!

@Misssz: Lijkt me inderdaad eng hoor dat paardrijden nu nog. Maar wel leuk dat je even een afscheidsritje hebt kunnen maken. Wij krijgen trouwens weer een manneke. Geen wc brillen naar beneden hier... Veel plezier op de 9 maanden beurs!

@Marloes: Onze vk geeft altijd aan dat het niet perse ochtendurine hoeft te zijn. En de ligging zal nu wel voelbaar zijn denk ik! (Die van mij kan het vanaf een week of 23-24)

@Evy: De quinny vind ik ook zo'n mooie wagen.

@mamasan: Wat super! Kun je toch carnaval vieren! En hoef je er geen zorgen om te maken dat mensen in je buik porren ofzo! Goed zeg!

@Kroepie: Niet 3 weken wachten hoor. Gewoon 'ongeduldig' nog eens bellen ;)

@Ria: Dat kraampakket werkt soms op je lachspieren he... (Vooraf dan ;) )

@Sabrina: Inderdaad een groeispurt gehad zeg. Mooi! Enneh alvast veel suc6 vrijdag.

@Kippie: Krijg volgende keer ook die rhesus prik. Echt ben ik nu alweer helemaal panisch van. (Ja mijn angst voor naalden rijkt ver) Weet zeker dat ik er nachten niet van kan slapen. (En ja vorige keer viel hij super mee maarja psychisch zit ik wat dat betreft wat instabiel in elkaar.) Weet ook bijna zeker dat ik weer tegen de vlakte ga. (Ja zo erg is het....) Ieder ander prima zit ik er met mijn neus bovenop maar bij mij..... HAHA en die 27 april blijft bij me spoken, ik geloof helemaal niet in paranormaal oid maar ik heb op de kalender nagekeken maar heb echt niets met die datum dus snap er gewoon niets van. Zag dat Willem-Alexander dan jarig is, nou zo koningshuisgezind ben ik niet. Vind het leuk hoor maar verder.

9. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Goedenavond allemaal,

Vanmiddag had ik hier geen stroom, ivm nieuwe meterkast.

Toen die vent klaar was heb ik eerst ff stof gezogen en daarna bijna 2,5 uurtjes geslapen.

Om 6 uur lekker gegeten en nog ff anderhalf uur mijn mannetje hier geweest. Hij heeft nu weer vergadering, dus ik zit hier weer alleen.

Ik heb wel alles mee gelezen, maar nog steeds niet zoveel puf om te reageren. Iedereen die het nodig hebben, beterschap en ik denk echt wel aan jullie hoor.

Morgenochtend weer lekker vroeg naar mijn oude huisje, weer verder met opruimen en schoonmaken. Morgenavond om 19.00 heb ik mijn 4e les van zwangerschapsyoga. Daar heb ik weer zin in, ff lekker ontspannen.

Voor straks iedereen lekker slapen en tot morgen.

Knuffel van mij.

10. Dus het hoeft niet perse ochtendurine te zijn voor de vk ?
    Mooi haha want moet er altijd al vroeg uit voor een plasje en heb dan weinig zin om half slapend mijn plasje op te vangen :)

Ohh nou ben benieuwd of ze morgen kunnen voelen hoe ons ukkie ligt!
    toch altijd leuk om te weten he :D

11. Balen zo zonder stroom....
    Hey maar lekker 2,5 uur geslapen! Dat kan zo goed doen he....
    Veel plezier morgen op de yoga les!

12. Kaatje wat een mooie wagen !
    Leuk joh!
    Heb hem zo nog niet eerder gezien , apart :D
    Wat een knapperd is je zoontje! hij zit er mooi in hihi

13. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Harmless, ik herken erg die vermoeidheid bij de bevalling. Dat vond ik eerlijk gezegd lastiger dan de pijn. mijn eerste fase ging heel soepel. Ik dacht heel lang dat het oefenweeen waren, het was nog 2 weken te vroeg. Tegen de tijd dat de verloskundige kwam had ik tot mijn (en haar) grote verbazing volledige ontsluiting! Ze waren niet eerder gekomen omdat ze me zo relaxed vonden klinken aan de telefoon. Daarom ging het denk ik ook zo soepel, ik was ook vrij relaxed en dan zorgen de happy-hormonen voor goede weeen en dus ontsluiting. Het persen daarentegen ging lastig. Duurde 3 uur! Gelukkkig had ik een waterbevalling waardoor het goed uit te houden was en ik makkelijk van houding kon veranderen. Ze controleerden elke wee de hartslag van de baby, en zolang ik en de baby het goed hielden mocht ik doorgaan. Eerst waren ze heel relaxed, en nogal op de achtergrond (zoals ik het wilde, ik wilde het helemaal zelf doen, eigenwijsje) maar toen werd de VK langzaam maar zeker strenger., en ze begon echt steeds harder te roepen dat ik heel hard moest gaan persen. Heel lastig, want ik was echt aan het einde van mijn latijn en had geen energie meer, bovendien waren de weeen heel zwak geworden. Uiteindelijk heel erg stukje bij beetje kwam hij eruit! Wel een voordeel van het langzaam doen en het water: geen scheuren ofzo! En je zweeft heelrijk in het water. Het van houding veranderen helpt ook heel veel, de zwaartekracht kan je dan helpen. Hij is uiteindelijk geboren terwijl ik gehurkt zat, een hele goede houding. En veel beter vol te houden in het water dan anders.

Het meest arelaxde vond ik de derde fase, de placenta eruit. Daar heb je dan echt geen zin meer in, en ik vond die weeen opeens heel pijnlijk. Ik lag op de bank en wilde niet meer persen, ook niet opstaan, de VK heeft me toen echt overeind gesleurd, en gehurkt kwam het ding er uit. Pffffff, ik was eindelijk klaar! Ik had echt het gevoel 3 marathons gelopen te hebben, zo moe was ik!

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

marloes, volgens mij maakt het niet uit wat voor urine, anders hadden ze het toch wel gezegd? succes morgen!

15. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    :) :) Alsof harder roepen helpt.. :) :) HAHA ze zou toch moeten begrijpen dat vermoeidheid niet in je oren zit......

Een onderwaterbevalling lijkt me geweldig. Ga je dat nu weer doen?

16. Kaatje : Een waterbevalling.... Vind dat best apart!
    Dat hoor je nog niet zo heel veel .
    Heb wel eens gehoord dat het voor de baby fijner is omdat de overgang rustiger en makkelijker is!

ppfff ja het inscheuren of ingeknipt worden... bbbrrr daar had ik toen zo'n angst voor....!
    Gelukkig ben ik niet ingescheurd of geknipt!
    Wel had ik wat schaafwondjes waarvoor 4 hechtingen nodig waren.
    Hen er werkelijk waar helemaal niets van gevoeld... Is wel met verdoving gebeurd maar ook daar niets van gevoeld!
    Is echt langs me heen gegaan.
    Had alleen de dagen erna veel last ervan en daardom heeft de vk ze toen ook iets eerder eruit gehaald!

17. ja ben ik ook benieuwd naar ;)

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Nou, het hielp juist wel hoor! Ik wou bijna opgeven, toen ging ze dreigen dat ik anders naar het ziekenhuis moest, en ze wist dat ik dat echt niet wilde!

Ik vond het echt gewelding de waterbevalling, ik ga het zeker weer doen. Ik heb het bad van iemand overgenomen, staat hier op zolder dus kan het zo weer gebruiken. Je moet het opblazen, dan gaat er bij elke bevalling een schone liner in, zodat het hygienisch blijft! Ik kan wel even een foto opzoeken en in mijn album zetten.

19. Ja ik heb het 1 keer gezien bij het programma de bevalling!
    Keek dat altijd... Helaas komt dat nu niet meer...
    Vond het eerst altijd raar een waterbevalling maar nadat ik het gezien had op tv vond ik het wel heel apart...
    En voor moeder tijdens de weeen denk ik erg prettig en voor de baby als het geboren wordt dat de overgang fijner is.

En toch lijkt het niks voor mij ... stom he....

zou denk ik als je dan een waterbevalling wil helemaal niet naar het ziekenhuis toe willen... Want dan is het echt over en uit!
    Lig je in dat bad en dan moet je eruit om naar het ziekehuis te gaan :(

20. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oke HAHA grappig dat dat bij je hielp. Dat zou bij mij juist averechts werken.

Jaaaaaaaaaaaaaa foto ben erg benieuwd. Cool hoor. (Wat is een liner?)

Gaat de vk mee het bad in? Werkt eigenlijk elke vk daaraan mee? Je partner gaat die mee het bad in? Hoe blijft dat zo lang op temp? Staat dat ding dan dagen in de weg?

Deel Deze Pagina