@ iedereen- bedankt voor jullie lieve reacties... Gelukkig was het allemaal niet zo dicht bij die tante, maar het is toch weer een druppel erbij, en zielig voor mijn oma als je die ziet huilen... En zwaar voor mijn moeder, die heeft ook al maanden alles achter elkaar, alsof we nooit een periode rust kunnen hebben en kunnen genieten. @ Kaatje k- Het weekendje weg hebben we gehad, nu 3 weekjes geleden. Was erg leuk geweest maar ook druk voor Fabiënne. Ik had ook echt een uitgerust gevoel daarna, zo van: we kunnen er weer even tegen aan. Maar het blijft hectisch hiero! Maar het is altijd iets in onze familie's, en al die oudjes die ook allemaal op leeftijd zijn... En de tijd vliegt voorbij ben nu alweer 27 weken en voel me nog steeds niet echt super zwanger. Geen tijd om van te genieten, en als ik de kleine voel schoppen voel ik me zo alleen! (zwanger) Want meestal slaapt mijn vriend dan al, en het is ook voor hem allemaal zwaar, nieuw werk en zo erg vermoeiend. Ik heb net een afspraak gemaakt voor een 2d/3d en 4d echo, 14 maart pas, ik ben benieuwd! Misschien dat we dan eindelijk saampjes kunnen genieten van de zwangerschap, en dan weten we denk ik ook 100% (ipv 85%) zeker dat het een meisje is. (of misschien toch een jongetje?) Ben benieuwd allemaal... Hoe het over een maand allemaal is. Rust hopelijk!
Jullie zijn lief! @MamaSuusjuh: gecondoleerd! Ik hoop maar dat de baby nog op het schermpje past met 30+ weken! Bij mij hadden ze het afgeraden. Heb zaterdag een pretecho gehad met 27 weken en dat was al krap hoor! Maar het is wel heeeeeel gaaf! @Kaatje: hoe gaat dat dan; zo'n onderwaterbevalling als de vk er niet bij in zit? Die "haalt" de baby toch? En ben je niet bang dat er water in de longetjes komt? Ik ben zelf ook een waterrat, maar dit lijkt me toch een beetje engig en niet zo comfortabel (water dat afkoelt enzo, je kan niet even lekker gaan lopen). Misschien heb ik het wel mis hoor, hier ook geen ruimte voor zoiets trouwens! @Joki: weet jij van wat voor materiaal ze de wiegmatrasjes op maat maken bij de Prenatal? En hoe dik zijn die? En moet je de bodem opmeten of op het aantal centimeters dat het matrasje hoog is (wieg loopt uit)? Anders heb je ruimte en dat lijkt me niet goed?
goedemiddag dames, MamaSuusjuh: gecondoleerd en sterkte het is nooit leuk om iemand te verliezen of iemand verdriet zien te hebben om ee dierbare. Marloes22: beterschap hopelijk voel je je weer snel beter! Zo gelukkig: rustig aan doen hoor bij mijn eerste zwangerschap werd ik ook terug geroepen door de vk vanwege harde buiken als je je eigen in acht neemt word het vanzelf rustiger met de harde buiken maarre... wel doen! volgens mij word mijn zoontje wakker ga even kijken tot gauw! ps op maagzuur na gaat hier alles ok!
Zo heb eindelijk alle 10 de pagina's doorgelezen... Maar geef even alleen reacties op vandaag oké! @ MamaSuusjuh: Geconoleerd met de zus van je Oma, moeilijke tijd gehad zo te lezen. Sterkte! Fijn dat alles oké was met de beeb, dus je kleintje ligt er al klaar voor. Keano lag vanaf 30 weken al met zijn hoofdje beneden en is daar niet meer weg gegaan. @ kaatje k: Lekker hé zwemmen met je kind, ik vind het ook altijd heerlijk om met Keano te doen ook al doe ik het niet zo vaak. En zeker het aankleden in zo een benauwd hokje is niet zo fijn. Nou meiden heb vannacht 3 uur wakker gelegen, de kleine meid in mijn buik was zo druk aanwezig ik kon op geen enkele manier liggen. Net nog even op de bank geprobeerd maar nee hoor, weer niet . We hebben het geboortekaartje gevonden, nu nog een keer een afspraak maken om alles door te spreken en een proefdruk te laten maken. Fijne dag allemaal! Liefs, misspuma
Da's schrikken Zogelukkig. Waarschijnlijk heb je dus al die tijd harde buiken gehad. En daarnaast nog eens veel pijn. Gelukkig dat met beeb alles goed is (is weer een voordeel van die hele molen). RUSTIG aan doen dus..
Zo heb lekker weekend.! Heerlijk gevoel is dat zeg. Mn meisje is nog bij opa en oma, dus ik heb nu het rijk voor me alleen. Ook wel eens fijn hoor. Lekker een beetje rommelen in huis. Eigenlijk moet ik even aan de poets, maar daar heb ik echt geen zin in. Misschien morgen. @Kaatje, wat gaaf zeg zo'n water bevalling. Ik heb het idd ook een keer bij de bevalling gezien. Toch lijkt het me ook niks voor mij. Waarom weet ik niet. Kan me wel voorstellen dat je er weer voor kiest. Gave wagen zeg. Lekker hè zwemmen met die kleintjes.? Ik ga elke week en ik geniet er zo van. Mn meisje heeft dan zoveel plezier. @mamasan, wat een lieve nijntjes. @zogelukkig, wat schrikken zeg. Fijn dat het met de klein alles goed is. Echt rustig aan doen meid. Het matrasje is van hoogwaardig schuim gemaakt. Het is anti-allergisch en brandvertragend. Het matrasje is 7 cm dik. Je moet de bodem meten en dan 7 cm hoger nog een keer meten. Je hebt dan 2 maten. Deze geef je door bij de winkel. Ook even doorgeven of de wieg ovaal of recht is. Snap je het.? @Mamasuusjuh, wat een moeilijke tijd voor je zeg. gecondoleerd. @Misspuma, wat vervelend zeg dat je zo slecht geslapen hebt. Ik hoop dat het vanacht beter gaat.
Stom he, dat ik dat dus iet herkend heb en ik maar vragen hier: wat is een harde buik? Ik wou eigenlijk naar de stad fietsen, 't is ook zulk lekker weer, maar ik mag niet van mijn man, die heeft gezegd dat ie echt heel boos op me word als ik wel ga! Ja, ik ben heel blij dat baby gezond is!
Hoi meid, Wat vervelend zeg van die harde buiken! En ik ben het helemaal met je eens over het ziekenhuis, ik vind het ook niet prettig om daar te zijn! Ik moet wel daar bevallen met mijn indicatie, daarom ga ik volgende maand naar zo'n voorlichtingsavond ... misschien dat dat mijn angst een beetje weghaald. Neem goed je rust en je weet natuurlijk zelf hoe je die moet nemen. Ik had je gisteren al gemist hier op het forum, dus zeker leuk dat je er weer bent Mijn waarde van de lunch was 6.0. Ik ben zo bang dat deze waardes te hoog zijn en dat ik mezelf moet spuiten ofzo Ik heb veel liever dat ik naar een dietiste moet en dat zij me helpt met advies om koolydraten te spreiden, dan wat dan ook. Ik ben zo bang voor de baby dat die er zoveel last van heeft. De baby ligt nu 2/3 weken voor op groei, maar dat kan toch niet door bovenstaande waardes komen ... Maar goed hier hebben we het al eens over gehad, ik ben gewoon erg bang voor alles
Lunchwaarde is goed, maar soep en een appel bevatten ook niet zoveel koolhydraten! Probeer anders echt zelf al je koolhydraten te spreiden hoor! Dus bijv. 1 boterham met stuk fruit en 2 uur later weer. Of maak met de lunch een omelet met tomaat en champignons ofzo! En je moest toch 3x zelf prikken? Wat was de waarde na avondeten? Ik ga volgende week ook nog een dagcurve doen; niet omdat het moet, maar omdat ik het zelf graag wil! Mijn babietje ligt ook voor op groei, zo'n twee weken nu, maar dus niet van de suiker!
Ik heb alleen de ochtend nuchter moeten prikken, en anderhalf uur na ontbijt en anderhalf uur na lunch. Daarna moest ik het apparaat terugbrengen naar het ziekenhuis. Ik ben echt een flapdrol wat betreft koolydraten ik eet gewoon waar ik zin in heb en kijk er niet eens naar om, omdat ik er geen benul van heb. Tja, misschien dat ik daaraan mijn figuur te danken heb De gyn vertelde me dat de groei ook te maken kan hebben door een groei spurt van de kleine en dat dit tegen de 40 weken weer gezakt kan zijn. Dus tja, ik zeg eerlijk wij hebben alleen maar grote mensen in de familie ... dus zou me niks verbazen als we die ook deden produceren
zogelukkig, dat 'halen' is niet zo letterlijk hoor. de baby floept gewoon lekker in het water. lag ie daar op de bodem haha! Zoalng ze niet met lucht in aanraking komt gaan ze nog niet ademen en kan er geen water in de longen komen. ze ademen dan nog gewoon door de navelstreng. Theoretisch kun je ze dus onder water laten. Maar we hebben hem wel meteen opgevist natuurlijk, alhoewel ik daaraan wel herinnerd moest worden, zo bizar vond ik het. Volgens mij kwam de VK daar amper aan te pas, ik heb hem zelf opgepakt.Zogauw ze dan lucht op de borst voelen begint de ademreflex pas. Mijn man mocht toen de navelstreng doorknippen. Ik kan me het allemaal net meer precies herinneren eerlijk gezegd, alles is vrij wazig door alle natuurlijke 'drugs' in mijn lichaam. Het water koelt niet zo snel af hoor. Even lopen kan op zich wel, badjas erbij en je kunt zo in en uit met wat hulp. Alhoewel ik er niet meer uit ben geweest toen ik er eenmaal in was. Ons oude huis was ook heel klein trouwens, de eettafel moest ervoor aan de kant!
Wow, weer wat geleerd! Dus jij bent ook niet geknipt of gescheurd! Op tv zie je altijd van die vk's die half met hun hoofd in jouw v hangen en zodra ze de schoudertjes zien de baby echt vastpakken en eruit trekken (zo lijkt het althans). Ik ga wel een geboorteplan maken, want wij willen het zoveel mogelijk met z'n tweeen doen. De vk hoeft ook echt niet meteen te komen en de kraamhulp al helemaal niet! Al die vreemden in mijn huis en dat drukke gedoe daar houden wij helemaal niet van!
Ik ook hoor; ben er dol op! In het begin moest ik juist extra veel koolhydraten nuttigen vanwege te lage bloedsuikers. Misschien is de baby daarom wel zo lekker mollig! Hier; lijstje: http://www.dekoolhydratenlijst.nl/
nee hoor, zo ging het hier helemaal niet. ik zie dan een beetje zo'n boer voor me die een kalf eruit trekt, hahaha! maar soms kan dat wel nodig zijn, als ie vast zit ofzo, en als het niet in het water is zul je het kindje wel wat meer op moeten vangen denk ik. ik kan me voorstellen dat het wel lekker er uit komt zo in het water, ze zijn het immers gewend om in het vruchtwater te zitten! wij wilden het ook graag met z'n tweeen doen, en de VK bleef in eerste instantie heel erg op de achtergrond. pas toen het nodig was omdat het persen zo lang duurde begon ze meer betrokken te raken. ik was heel erg tevreden met deze VK. hij is om 7 uur geboren, en om 9 uur zaten we met z'n drietjes in de kamer! Best wel eng ergens, maar ik vond het heel fijn, geen vreemden in mijn huis. om 3 uur kwam er nog evan iemand langs voor controle en dat was het wel. we konden bellen als we iemand nodig hadden, dan kwamen ze meteen, anders lieten ze ons lekker. ik heb daar erg van genoten.
Nou inderdaad; daar lijkt het soms op, heb er tientallen meegemaakt! Ja, dat lijkt mij ook erg genieten. 't Is mijn lijf en mijn huis en ik laat me ook echt niet iets aanpraten. 't Is goed hoor dat ze er zijn, maar iet teveel gedoe graag! Gelukkig zijn mijn vk's allemaal leuke meiden, dat komt wel goed!
Dank je zogelukkig voor de site, ga meteen even een kijkje nemen. Ik krijg morgen of vrijdag bericht van de gyn over mijn waardes, ik zal je dan op de hoogte houden! Kroepie: Heb jij al iets vernomen van je waardes?
Even snel een vraagje dames, ik ga vanavond spaghetti maken met een feta salade. Nu heb ik 2 vragen namelijk, - Mag ik apetina feta eten? - En ik heb geraspte kaas (parrano) gekocht mag ik deze ook gebruiken? Op beide verpakkingen staat namelijk niks over gepasteuriseerde kazen
Dan zou ik het neit doen volgens mij mag je het ook niet die twee ik kijk zelf als er gepasteuriseert op staat durf ik het aan voor de rest neem ik geen risico zoek het anders even op via google daar vind je een hoop