Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Ooooooohhhhhhhhhhhh damessssssssssss

Mag gaan afbouwen met me medicatie ben helemaal blij vandaag we zijn in het ziekenhuis geweest en hebben een echo gehad zeer uitgebreid :oops: en ons kereltje doet het zo goed ben zo trots als een pauw, hij had de hik we zagen hem iedere keer hikken we hebben hem weer op breedbeeld gezien en we hebben zijn handjes gezien en zijn hoofdje beentjes maagje en zijn volle blaas het was prachtig heb echt genoten eeeeeeeeeennnnnnnnnnnn we hebben zijn enorme joekels van ballen in beld gehad :oops: :oops: hahahahahah echt geweldig begon over me fotoboekje en nu hebben we zijn ballen ook op de foto gekregen ;) dus boekje is echt af nu hahhahahaha ben zo heel erg blij nu kunnen we echt genieten hoor geen stuitligging zoals ze maandag dachten en hij loopt helemaal op schema dus ook neit te groot zoals verloskundige zei, bavelstreng en moederkoek liggen heel mooi en er is niks aan de hand die kleine weegt ongeveer nu 1137 gram best flink al dus.

Dames sorry voor ego maar ben zo gelukkig op dit moment ga even lekker genieten.

2. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    IK BEN WEER THUIS! :)

Zo had al gehoord van mijn toppie buddy maaike dat jullie allemaal met me meegeleefd hebben, dnak jullie wel meiden dikke knuff voor jullie!

Hier even een verslag van wat er gebeurd is.

Zaterdag werd ik wakker met knallende pijn in mijn buik, zij en rug. Mijn man heeft gelijk de vk gebeld en zij de gyn. Ik werd meteen verwacht in het zh, waar alle controles gedaan werden, en het vrij snel duidelijk was dat ik een niersteen had. Omdat deze steen mijn urine tegenhielden werd ik gekatheteriseerd (ehmm auw! ) Ook kreeg ik een echo, waarop niet echt te zien was dat mijn niet gestuwd was. Dus door de twijfel werd besloten me iig tot maandag te houden, zodat er dan nog een uitgebreide echo gedaan kon worden. Ik werd aan de medicatie gezet, en op genomen.

Gedurende de zaterdag kwam er steeds meer bloed bij mijn urine, wat dus een positief teken was, omdat de steen ön the move"was. Zondag verloor ik ook nog wat bloed, maar maandag was dit over. Op de echo maandag was een licht gestuwde nier te zien, en ze denken dan ook dat de steen vast zit. Ook de pijn komt met golven, en dat past daar goed bij. Die dag was de ctg van de kleine jongen niet goed, er zat een dip in, en dat was schrikken omdat hij het juist steeds zo goed deed. Ik kreeg er nog 1 die wel goed was en er werd besloten me iig nog een nacht te houden,

Dinsdag voelde ik me niet erg lekker, en de uroloog zou langs komen. Maar ja dat duurde natuurlijk tot 4 uur in de middag. Ook hij dnekt aan een steen die vast zit. Hij wou door gaan met de medicatie en mij dan over 2 weken op de poli zien. Toen heb ik gevraagd of ik dan alsjebliefd wel naar huis mocht, want medicatie slikken kan ik thuis ook wel, en als het niet goed gaat dan ben ik zo weer in het zh. Na overleg stemden zowel de gyn als de uroloog hiermee in en ik moest dan alleen vandaag nog wat afrondende testen doen, als die goed waren mocht ik naar huis.

Nu komt ie.... alle tests (bloed, urine,ctg, bloeddruk) waren vandaag dus niet goed! :x Mijn bloedwaardes bleken al een paar dagen niet goed te zijn maar hier zat iets vrbetering in (dit hadden ze mij helemaal niet verteld!) Mijn urine bleken witte bloedlichaampjes te bevatten en werd dus op kweek gezet ( met katheter pure urine uit je blas halen is geen pretje!) ctg kleine jongen liet vlakke plekken zien, dus die moest over (streeeeesssssss!) En mijn bloeddruk was ineens 130-90 terwijl ik altijd 110-70 heb, dus dat was ook niet goed. :rolleyes: Er is besloten me wel naar huis te laten gaan nadat de tweede ctg goed was, en de bloeddruk iets gedaald, maar ik blijf onder controle staan, en zodra er iets is wordt ik weer opgenomen...

Zo meiden jullie zijn op de hoogte!

dikke knuff en ik zal proberen het 1 en ander bij te lezen!

3. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Marooz!

Wat fijn om iets van je te lezen/horen! Wat een heftig verhaal als ik het allemaal zo lees. Heb echt met je te doen!

Ik kan me goed voorstellen doordat de CTG niet zo goed was van de baby dat de stress hoog oploopt dan (resultaat: hoge bloeddruk). Gelukkig was de 2e dan wel weer goed.

Wat houdt het in als je urine witte bloedlichaampjes bevatten? Sorry als ik zoveel vraag maar ben echt benieuwd.

Fijn in ieder geval dat je weer thuis bent in je eigen omgeving. Veel sterkte en een dikke knuffel!

4. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden was ik weer even.

@evy77 ow hahaha ben dus niet de enige gelukkig!
    ben jij bang voor de bevalling? dat vroeg me man laatst aan me ben er niet bang voor maar lijkt me wel een aparte ervaring.

@zonstraal zolang er niks op de e verpakking staat mag je het eten. ze zijn namelijk verplicht om het erop te zetten als het een rauw melkse kaas is. weet het omdat ik op de kaas afdeling sta stond tot aan me zwangerschap.

@marooz lekker dat je ff thuis bent maar nog geen vooruitgang dus dat is minder. heel veel sterkte meid.

meiden ik ben er niet eerder dan vrijdag middag. morgen naar de 9mnd beurs en vrijdag ochtend naar het ziekenhuis voor me arm. de pennen gaan eruit en de hechtingen ook.
    dus als me arm het toelaat dan tik ik vrijdag weer wat.

fijne avond meiden

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    weer terug!

Even kort, het is echt een meid! (gelukkig!) en we hebben mooie foto's van ons meisje, ze lag heel erg moeilijk, rugje links, kontje omhoog, gezichtje tegen de baarmoederwand aan, dus goede beelden krijgen was lastig, maar we hebben er een paar te pakken!

Gemiddeld kindje, word wrs 6 a 7 pond, zwangerschapsduur klopt helemaal (10, 11, 12 of 13 mei is al vanaf het begin twijfel over ;)) ze heeft bolle wangetjes, een pruillipje, plat neusje, klein profiel van de zijkant, en ze weegt nu bijna 1200 gram!

Foto's volgen!

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jep!
    Is een harde kaas, dus mag sowieso!

Eet smakelijk! ;)

7. zogelukkig

Gefeliciteerd Ria! ;)

Hoe konden ze op de gram af zijn gewicht bepalen, dat vind ik altijd erg interessant!

8. zogelukkig

Wat fijn Marooz! :D

Vreselijk he, ziekenhuisopname! Rotsteen! Moet die nou vanzelf loskomen?
    Ik hoop dat je weer langzaam opkrabbelt en nog een fijne zwangerschap mag beleven! Heb best veel aan je gedacht hoor meid! ;)

9. zogelukkig

Gaaf Majkuh! ;)
    Zo lag de mijne ook ongeveer!
    Maar mijn echoscopiste wou niks zeggen over lengte of gewicht, daar baalde ik best van! Ze zei dat de apparatuur daar niet precies genoeg voor was.

10. Ria32

Ria32 Niet meer actief

dat was een gemiddelde van alles wat ze opgemeten heeft :D

11. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Gaaaaaave echoverhalen Ria én Majkuh.. genieten!

12. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Marooz.. wat een verhaal meid. Wat zal je je zorgen hebben gemaakt. Wel fijn dat je in goede handen bent/was, maar het ziekenhuis is toch een plaats waar je zo min mogelijk moet verblijven. Ik heb regelmatig aan je moeten denken.. na al die pech ook dit nog eens. Ik hoop dat alles rustig en stabiel blijft en dat je (weer) lekker thuis mag blijven de komende weken.

13. Mijn uitslagen:
    Heb ze nog niet. Ben zo'n sukkel, vergeet ik vandaag helemaal te bellen! Heb 't rond 14.00 uur nog geprobeerd, maar toen namen ze al niet meer op. Bij mijn vk hebben ze nl. 's middags geen spreekuur.
    Morgen dus nog maar een keer proberen. *zucht*

@mamasuusjuh
    Ik hoop dat het gevoel wat meer wordt... 't is zo vervelend als je niet echt kunt genieten van je zwangerschap! Zeker samen.
    Als ik alleen ben, dan ben ik vaak ook heel verdrietig, omdat ik zo moe ben en daardoor niet zo geniet als ik zou willen. Maar als ik dan mijn mannetje zie stralen bij mijn dikke buik, dan ben ik wel weer (even) heel blij. Knuf voor jou.

@Joki
    Nog even doorgaand op de vraag van Zogelukkig. Hoe lang duurt 't maken van een matrasje en wat kost 't gemiddeld?
    En geniet van je weekend!

@colin
    Fijn dat 't bij jou zo goed gaat :D Lekker van genieten hoor!
    Vervelend dat maagzuur, maar gelukkig kun je er zelf veel aan doen (kleine hapjes eten verspreid over de dag en rennies of zo gebruiken) Ik merk bij mij dat 't helpt!

@Misspuma
    Oh wat een stouterd die meid van jou! En dan moet je ook nog even hahahah. Mijn meissie was op 't laatst ook zo druk.
    Dit kleine wurm is nog redelijk rustig. Alleen de eerste 10 minuten op bed is 't druk, daarna lekker weer slapend.
    Gister in bad ging wel mijn hele buik heen en weer. Echt leuk om te zien!
    En wat fijn dat je een geboortekaartje hebt gevonden!

@zogelukkig
    Gaatje in je hoofd? Naar de stad fietsen? Ooooooh... je moet op jezelf passen hoor! Goed dat je man zo streng was :D

@zonstraal
    Nog geen uitslagen dus... stom hè, vergeet gewoon helemaal te bellen!
    Hoop dat 't allemaal meevalt voor je hoor. Ik ben ook zo'n oekel die gewoon eet wat ze lekker vindt, maar probeer er nu op te letten dat ik wat minder koolhydraten neem.
    Heb jij ook zo'n zin in zoet? Ik ben normaal niet echt een snoepkous, ik hou meer van hartig/zout dan van zoet, maar op dit moment kan ik de hele dag door wel snoepen (van zoet)
    Ik ga ook bevallen in het ziekenhuis, misschien moet ik ook maar 's zo'n avond meemaken, lijkt me wel handig, weet ik ook even hoe en wat.

@ria
    Wat heerlijk dat het zo goed gaat :D En wat leuk dat je al weet hoe veel 't nu weegt. Bij ons is er niemand die 't daar over heeft. Ook niet over de lengte... Misschien als ik toch voor een 30 weken echo moet dat ze dat dan ook vertellen. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.
    Geniet lekker van je blije gevoel!

@Marooz
    Welcome back girl!
    Wat een verhaal zeg... maar goed dat je nu zo streng onder controle staat. Ik zou ook graag naar huis hebben gewild, dus fijn dat je lekker thuis zit! Succes met lezen ;)

@Sabrina
    Veel plezier op de 9mnd beurs en succes vrijdagochtend met het er uit halen van de pennen en de hechtingen. Hoop dat je je arm dan weer wat lekkerder kunt gebruiken!

@Majkuh
    Ook al zo'n boefje! Die van ons lag precies zo! Ben heeeeeeeeel benieuwd naar de foto!
    Ennuh ... Gefeliciteerd met je man! (toch?)

Zo, volgens mij ben ik weer helemaal bij.
    Wij hebben vanmiddag de gordijnen van de babykamer gehaald en de roede waar ze aan komen te hangen. Had nog een baalmoment... We hebben ze gekocht bij de Kwantum en ik had laatst gevraagd of ze ook Irischeques (VVV-bonnen) aannemen en dat meisje zei 'ja'. Dus ik zou vanmiddag betalen met de bonnen, zegt dat lelijke mens dat ze die niet aannemen! Potverdikkie. Nu had ik net een meevallertje gehad van een oude schade aan mijn vorige auto, maar ja, daar had ik eigenlijk andere plannen voor... Ik weet wel, ik kan de Irischeques ook gebruiken, maar toch. Grrrr.. Ik vraag het niet voor niets!
    Enniewee, wij hebben verduisterende gordijnen gehaald, omdat de babykamer op de zonkant zit en de gordijnen dan niet alleen het licht tegenhouden (geen must) maar ook de warmte (en dat is wel fijn!)

Vrijdag gaat mijn vader het bedje en de commode beitsen zodat ze er beide weer prachtig uitzien en dan zijn we eigenlijk helemaal klaar :D

Fijne avond!

14. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Ria, gefeliciteerd, wat een goed nieuws.
    Heerlijk dat je zo'n mooie echo had. Lekker genieten..!

@Marooz, wat fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk hoef je niet meer terug.
    Lost die steen vanzelf op.? Of komt ie los.? Doe maar lekker rustig aan meid.
    Laat je maar lekker verwennen. Dikke knuff..

@Majkuh, fijn dat je zo'n mooie echo had. Toch weer een lekker gevoel dat het geslacht bevestigd is.

@Kroepie, je moet rekenen op 4 weken levertijd. Kan ook korter zijn hoor. Het ligt heel erg aan de maat van je matrasje wat de prijs is.
    Of het recht of ovaal is. Gemiddeld geloof ik iets van 35 euro.
    Hopelijk heb je morgen de uitslagen. Niet weer vergeten te bellen hè.!

15. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond allemaal,

@ Joki: Ow heerlijk weekend! Geniet er maar lekker van hoor. Ik hoop ook dat ik vanavond beter slaap, maar meestal komt na een slechte nacht een goede nacht dus daar hopen we dan maar op hihi.

@ Ria32: Geniet er maar lekker van hoor meissie, heerlijk dat alles goed gaat met jullie kereltje! En dat is zeker al een flinkerd als hij nu al 1137gr weegt!

@ marooz: Heel veel sterkte meissie, moet niet makkelijk zijn voor je!

@ Sabrina1984: Heel veel plezier morgen op de 9-maanden beurs!
    En succes in het ziekenhuis met je arm, hopelijk heb je er niet teveel pijn aan!

@ Makjuh: Gelukkig dat het een meisje is, heb je die wagen toch niet voor niks gekocht :)!
    Dat is ook al een mooi gewicht 1200gr, leuk hoor!

@ kroepie: Dat is niet slim om niet te bellen...nou ja dan morgen nog eens proberen.
    Ja, die kleine stoute meid van mij...hopelijk laat ze me vannacht met rust en gaat ze zelf ook lekker slapen.

Wat een saaie avond, mijn man is werken en er is niks op de t.v.
    Dus dat wordt een lange avond...ben ook niet moe dus naar bed gaan heeft ook geen zin.
    Straks misschien nog even lekker in bad liggen, en als ik op internet ben dan vliegt de avond meestal zo om!
    Fijne avond allemaal!

Liefs, misspuma

16. Nou weer terug van de controle van de vk....
    Bloeddruk was iets aan de lage kant namelijk 120/55
    Normaal heb ik 120/70
    Urine na gekeken en dat was iets met suiker ( weet al niet meer wat precies) Was in ieder geval niet heel erg maar wel rede om het te blijven controleren...
    Verder kon ze niet voelen of de baby met hoofdje naar beneden of boven lag maar ze zei al dat als ze dat wel kon dat dat nog niks wou zeggen omdat ze nog volop kunnen draaien...
    Wel ligt de baby weer een beetje schuin/dwars.
    Dat lag ze met de echo's ook iedere keer! :)

Verder vond ze het wel verstandig een verstevigende band te gaan dragen... Niet continu want dan kunnen de banden te slap van gaan worden!
    Maar echt voor ondersteuning!
    En idd weer fysio....
    Over 3 weken moet ik weer terug komen...

@marooz : Fijn dat je weer thuis bent! We hebben idd veel aan je gedacht hier hoor! Wel balen dat nog niet alles goed is maar wel fijn dat je goed in de gaten gehouden wordt en lekker thuis bent nu!
    Rustig aan he!

17. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Zoheeeee 22 blz verder...

Het is echt te veel om op iedereen te reageren. Paar leuke foto's voor bij zien komen, leuke echo's en goed nieuws.

Zogelukkig echt schrikken weer zeg... En Marooz jeetje meid na al jou pech vanaf het begin al plat moeten en nu dit weer.. Fijn dat je weer thuis ben, houden zo!

Hier gaat het redelijk. Het heeft allemaal een beetje een andere wending gekregen. Maandag op het werk werd er gedaan alsof er niets was gebeurt. Dinsdag was er ineens een nieuw meisje en hoorde ik dat de gene die mijn verlof zou doen, weg ging. En zei m'n werkgever dat als ik 70% zou krijgen, hun dit aan vullen tot 100%. En vandaag zei ze dat ze ging uitrekenen hoeveel dat dan was en als over uur erbij zou betalen zodat we ook een buffertje hebben als m'n geld langer duurt.. En als dat meisje wordt ingewerkt, mag ik wat meer vrij zonder dat me dat wat kost. En heb haar contract gezien en die loopt tot precies na mijn verlof.. Nou ik snap er niets meer van!
    M'n vk snapt het wel, ze zegt met een klein bedrijf moet hij idd erg veel premie gaan betalen, vooral omdat hij van te voren weet dat ik ziek ben.
    Al met al ben ik op papier alsnog werkloos vanaf 1 april, maar lijkt het allemaal wat minder erg.. Ik ga nu proberen het op papier te krijgen en bij mezelf nagaan hoe belangrijk een vast contract is, want bij een nieuwe werkgever heb ik immers ook voorlopig niet..

M'n lichaam heeft van deze stress wel echt een opdonder gehad. Ik ben nu al 2 kilo afgevallen en heb m'n reserves hard nodig als ik weer zo snel afval als bij Maris. Bij de vk geweest en bloeddruk is nog steeds te laag, lager als de vorige keer. Hb net op het randje. M'n buikje is aan de kleine kant. Verder moet ik echt op mezelf gaan letten, want die harde buiken is natuurlijk niet goed. Als ik m'n rust niet kan vinden en het zo blijft, gaat dit kindje eerder komen. En ze is nu aan de kleine kant, dus niet echt best.

Ik hoop echt dat ik wat rust kan vinden op het werk, ziek melden zit gewoon niet in mij. Kijk als het niet beter wordt heb ik geen keus, maar zolang het nog gaat..

Pff wat een verhaal weer he.. Sorry dames kon het niet korter.. ;)

18. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    @ zonstraal; van die ctg schoten we wel even in de stress en helemaal omdat het twee keer in 4 dagen was dat t niet goed was, maar daarna gelukkig wel idd... fiew... witte bloedlichaampjes geven meestal aan dat er een ontsteking zit, maar ze hadden ook wat sporen van andere dingen gevonden dus daarom staat het op kweek om uit te zoeken wat er nu precies in zit, en wat hier aan te doen is. Ik ben ook heel blij dat ik nu thuis ben hoor! heerlijk!

@sabrina; veel plezier morgen op de 9 maanden beurs!

@ maaike; gelukkig wel een meisje hihi.... ;) en dank je voor je lieve smsjes!

@zogelukkig; vond t idd niet leuk in het ziekenhuis, ze zorgen goed voor je hoor, maar je bent toch altijd liever thuis idd. Ze hopen dat de steen of vergruist en eruit komt, of helemaal eruit komt. Vandaar de vervolg afspraken, want als dit niet het geval is hebben ze nog een optie en dat is het plaatsen van een stent. Dit is een soort buisje tussen de nier en blaas. Maar omdat dit een hele ingreep nog is, willen ze eerst afwachten of die vanzelf komt... en dat hopen we natuurlijk wel... ondanks dat het verrekte veel pijn doet... :(

@kippie; ik heb voor het eerst mogen ervaren wat het is m je zorgen om je kind te maken, dat was een rare gewaarwording en een gevoel dat ik niet kende. ik hoop echt dat ik lekker thuis kan blijven idd.. lief dat je zo aan me gedacht hebt. :smile:

@kroepie; hihi ja ik wou gewoon echt naar huis... maar ja ze laten je niet zomaar gaan (gelukkig niet!) Dus de gordijnen zijn er! joepie! Wel dom dat ze je verkeerd ingelicht hebben zeg... som kun je ze wel wat aan doen! grrr

@joki; ze hopen dat de steen vanzelf vergruist of los komt, anders hebben ze alleen de mogelijkheid om een stent te plaatsen. Dit is een soort buisje tussen de nier en de blaas. Maar dat is toch nog wel een ingreep vandaar dat ze eerst wachten en medicatie geven... ik hoop echt dat dat ding los gaat komen... mijn mannetje is een super verzorger dus dat scheelt hihi

@mnaootje; wat een gedoe meis, niets aan! Inderdaad proberen het op papier te krijgen, maar kan me voorstellen dat dit stress oplevert. Doe rustig aan meis, hele dikke knuff

@maroes; fijn dat het goed was bij de vk. Wat was dat dan met je suiker? ben benieuwd ;) beebje kan nu gelukkig idd nog alle kanten op, merk ik zelf ook wel, dan ligt ie weer zo en dan weer zo, maar vaak wel koppie onder, en rugje dwars over, net als jij!

@misspuma; lekker in bad meis! Ik vind die avonden zonder man ook nooit door te komen hahah en al helemaal niet als er niets op tv is! gelukkig is er altijd nog het forum! ;)

Alle meiden, dnak jullie voor de lieve woorden, dat doet me echt goed!
    Nu ga ik mijn medicijnen nemen en op bedje! To morgen!

Dikke knuff

19. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Marooz, nou nou meid wat een verhaal zeg. Ik heb ook veel aan je moeten denken hoor. Al bij al blijft het toch spannend zeg. Het is toch een beetje dag voor dag afkijken lijkt me. Stomme steen :cry: .
    Blijf voor je duimen hoor.

@Manootje, kan me voorstellen dat het allemaal erg stressig is wat je meemaakt. Probeer wat rust te nemen en maar lekker aan jezelf te denken.

@marloes, ook al z'n lage bloeddruk, de mijne is al weken 90/50. heb er echt wel last van hoor. heb jij ook klachten?
    Hoop dat de fysio weer voor je gaat helpen.

@MissPuma, de avond kan lang duren he op die manier. Wij hebben hier ook maar een kaartje gelegd omdat er niks op tv was.

@Ria en @Maaike, super meiden dat de echo's helemaal goed waren. En Ria ook fijn dat je de medicijnen mag afbouwen.

20. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ marloes22: Ja, dat is wel laag inderdaad je bloeddruk...
    Fijn dat alles met de beeb in orde was, en het is inderdaad ook wel eens lekker een verstevigende band te dragen.

@ manootje: Hmmm...wel vreemd hoor van je werk! Snap dat je lichaam daar niet zo best mee omgaat met de stress, denk een jezelf en je beeb hé meissie!

@ marooz: Ik ben niet meer in bad geweet, ga zo wel lekker douchen en dan naar bed.

@ sim80: Erg hé als er niks op t.v. is, wat zijn we toch verwend! Zoveel kanalen en nog vind je dat er niks op is :oops: haha!

Liefs, misspuma

Deel Deze Pagina