Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @joki
    Je staat er bij! :D

2. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Marloes: HAHA , one and the same ;) En dat was natuurlijk de bedoeling. Toen ik me hier kwam melden was het allemaal nog zo pril dat ik niet wilde dat ik op welke manier dan ook maar herkenbaar was. Vandaar die alias. Nu kan ik hem gebruiken bij vragen waarvan ik niet wil dat mensen gelijk weten: goh die harmless zit daar of daar mee.

3. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Goeie morgen.!

Het was weer een heerlijke nacht. NOT.!
    Was veel wakker. Mn meisje werd ook weer gezellig om 5 uur wakker. Gaat daarna echt niet meer slapen.
    Is echt vermoeiend. Ik hoop dat ik het vanavond op de beurs een beetje volhoud.

Moet zo naar de fysio. Ik hoop dat het nu een keer de laatste keer is, ben al 22 keer geweest.
    Het gaat heel goed.

@MissPuma, heb jij wel beter geslapen.?

4. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    De laatste 3 weken heb ik meer en meer last van harde, soms pijnlijke buiken. Vrijdag had m'n gynea gezegd dat indien dit bleef duren ik deze week eens moest terugkomen.
    Gisteren was het infoavond in ons ziekenhuis, dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om toch even alles nog eens te laten controleren omdat die 'pijnlijke' harde buiken toch wel blijven duren.
    Dus ik moest binnen in het verloskwartier (zo heb ik dat ook al even gezien ;) ) en aan de monitor.
    Voor de eerste keer het hartje gehoord van ons meisje, vond ik fantastisch en dan werd gedurende 40min m'n harde buiken gemeten.
    Ipv een mooie lijn heb ik dus idd wel last van 'kleine harde buiken' die zich één maal afwisselde met een extreem harde buik.
    Dus moest de gynea erbij, maar de bijkomende testen wezen uit dat de baarmoederhals héél goed is, dus nog geen risico's OEF!
    Nu moet ik goed bijhouden wanneer ik m'n harde buiken heb en indien het steeds frequenter zou worden, moet ik opnieuw op controle.
    Hierdoor heb ik bijna de volledige infoavond gemist :) maar dit is niet zo erg want in maart begin ik aan een bevallingscursus in het ziekenhuis.
    Sorry voor m'n lange bericht, maar moest m'n ei even kwijt

@kroepie: snap dat je zo moe loopt dat het té veel wordt om te blijven werken. Bij mij valt het allemaal goed mee (buiten zie bovenstaande bericht), heb dagen dat ik continue moe ben maar ook weer dagen dat ik precies weer barst van energie.
    Nu zijn m'n vriend en ouders bezorgd en willen dat, wanneer het slechter zou beginnen gaan, ik vroeger thuis blijf. Ik zie dit minder zitten omdat we dan qua kinderopvang in de problemen komen.
    Ach we zien wel, mag me niet te hard stressen ;)

@Joki: heb je vannacht iets beter kunnen slapen?
    Lees net van NOT, sorry, vermoei je toch maar niet té veel op de beurs vanavond.

@Sabrina1984: sterkte vandaag bij het verwijderen van de pinnen!
    Qua bevalling: alles loopt zoals het moet, we kunnen dat toch niet controleren hé ;)

@Harmless: hihi, ja das waar, het resultaat telt zeker!

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

he kroepie, ik snap hoe je je voelt over je werk, ik zat een paar maanden geleden ook in dezelfde positie. Maar nu ik voor mezelf en de baby heb gekozen heb ik er achetraf echt vrede mee, ben ik daar echt erg blij mee. Als ik weer terug ben na mijn verlof kan ik immers laten zien dat ik er weer helemaal voor ga. Dan voel je je ook beter en heb je er weer zin in... nu blijft het toch schipperen, dat maakt je alleen maar gek.
    Ja, het voelde eerst als falen, maar daar ben ik nu gelukkig overheen. Niemand is een supermens, als je dat eenmaal geaccepteerd hebt voel je je een stuk beter. Laat er maar wat tijd overheen gaan, dan bereik je dat punt hopelijk ook!

Misspuma, gefeliciteerd met je baan! Wat om naar uit te kijken straks!

Evy ook al harde buiken! Rustig aan he. Gelukkog maar dat het verder in orde was. Ik heb ze ook best vaak, maar meestal als ik fysiek teveel heb gedaan. Een seintje van mijn lichaam dus, verder niets...

Ik heb ook hyves trouwens maar gebruik het zelden. Meer facebook, dat is wat internationaler.

Joki, ook met jou voel ik mee (heerlijk dat we allemaal dezelfde kwaaltjes hebben....). Ik slaap ook prima in maar altijd vroeg wakker, om een uur of 4. En een paar keer wc bezoek natuurlijk...En ik lag er pas om 1 uur in omdat we naar het theater waren gisteravond. Zoonlief is nu naar de creche, dus ik ga er nog even in om te proberen een uurtje langer te slapen. mijn ouders liggen ok nog op een oor...

Vanmiddag gaan we naar Londen naar een tentoonstelling over Darwin en wildlife fotografie, daarna uit eten. De nanny haalt de kleine op bij de creche. Ik ben ook zo'n muts he, dat ik dus rustig aan moet doen en dan dit soort dingen plan. Maar het is zo leuk allemaal.... We gaan wel rustig aan doen heb ik afgesproken, en veel thee drinken tussendoor!

Dit weekend wel rusten hopelijk alhoewel ik zo graag met zoonlief en opa en oma naar de dierentuin wil gaan. Mijn man suggereerde al dat ik dan thuisbleef om te rusten, maar ik vind het zo leuk allemaal! Dan ga ik toch niet alleen thuis zitten en zij lekker lol? Dat lukt me echt niet hoor. En zij willen natuurlijk leuke dingen met hun kleinzoon doen, dus allemaal thuis blijven is ook geen optie...

maar goed, dilemma dus. Maar volgende week gaan we op vakantie, dan kan ik wel bijkomen (ja huhuh, mij kennende gaan we dan wel weer allemaal uitstapjes maken) Hopelijk is mijn man streng en bindt hij me aan zo'n ligbed bij het zwembad vast!

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen meiden,

@ marloes22: Ja, echt heel fijn dat ik werk heb ben er zo blij mee! En ik ben ook heel blij met de waardes.
    Hopelijk is de pijn in je rug en bekken snel over, sterkte.

@ Joki: Goed zo dat de Chinees gesmaakt heeft! Geniet maar lekker van je ochtendje voor jezelf hoor, doe ik ook!
    Veel plezier vanavond op de 9-maanden beurs.

@ sim80: Succes bij de fysio! Ja, ik ben ook heel blij dat ik na mijn bevalling en kraambed periode een baan heb hoef ik daar niet meer achteraan!
    Succes met het zoeken van een baan!

@ Harmless: Nee, heb niet meer gebadderd had er geen zin in hihi.

@ Joki: Dus weer een vervelende nacht achter de rug, wat shit zeg! Succes bij de fysio!
    Ik ben vannacht heerlijk geslapen, ben om 22.00u naar bed gegaan en werd om 07.30u wakker dus een heerlijke nacht gehad.
    Hopelijk heb jij vannacht een goede nacht meissie, snap dat je het zo niet op kunt brengen.

@ Evy77: De eerste keer dat je het hartje hoort, krijg je niet bij elke controle het hartje te horen?

@ kaatje k: Ja, een heerlijk voorruit zicht inderdaad mijn nieuwe baan!
    Hopelijk kun je nog even een uurtje slapen, slaapse!
    Veel plezier vandaag bij de tentoonstelling.

Keano is op de peuterspeelzaal, Vincent heeft hem gebracht en het was weer een drama...maar toen hij weg was heeft hij nog bij de deur geluisterd en toen was hij al stil.
    Vanmiddag waarschijnlijk met mijn schoonmoeder kijken voor gordijnen in de babykamer.
    Morgen naar mijn vader toe, die was gisteren jarig en die viert het morgen.
    Voor iedereen die me wilt toevoegen op Hyves: misspuma1.hyves.nl

Liefs, misspuma

7. oohh balen joh dat het weer zo vroeg was !
    Heb je vannacht nog wel goed kunnen slapen of ook niet ?
    slaapt ze langs jou ook niet meer door ?

Sucses bij de fysio!

8. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Nee, m'n gynea zei me in het begin dat het nog niet is aangetoond of dat wel goed is voor de baby, dus indien het niet nodig is, hij het ook niet laat horen, dus ...

9. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    even hallo zeggen.

Ik heb trouwens ook hyves. misss-z volgens mij haha. Maar goed, ik sta bij Kroepie, Marloes en Harmless.

Gwen was 2 keer wakker vannacht omdat ze haar slaapzak uit had gedaan. En ik was de sjaak, mijn vriend hoord 's nachts helemaal niets...
    Gwen wordt nu net wakker dus ga een flesje maken en dan mag ik weer aan het werk. Tot zondag denk ik.

En de meiden met harde buiken, doe/probeer rustig aan te doen! We moeten nog wel even ;)

Liefs

10. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    ik ben er ook bij hahhahah (manon)

11. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Goedemorgen

@Evy, ook al van die vervelende harde buiken. Jammer dat je de info avond hebt gemist, maar fijn dat ze je goed onderzocht hebben, toch.
    Doe jij ook maar een stapje terug en houd die buiken goed in de gaten hoor.

@Kaatjek, haha is natuurlijk wel heel leuk om overal bij te zijn, snap ik ook wel hoor. Maar denk ook goed aan jezelf. Misschien is het wel lekker een dagje helemaal niks doen.

@Joki, balen meid, alweer niet goed geslapen. Hopelijk gaat het je niet opbreken. Probeer nog wat te rusten voor je vanavond gaat. Veel plezier vast.

Nou ben gisterenvond in een heerlijk heet bad gegaan. Toen ik vanmorgen uit bed kwam dacht is, nou het voelt best goed zeg. Maar nu 10.00 uur is het heemaal niks, balen hoor.
    Moest ook al vroeg op want ik heb Janne 'Pipi klaar gemaakt'. Zij hebben vandaag carnaval op school. Echt zo leuk om al die kleintjes zo te zien.
    Ik denk dat mijn carnaval op een laag pitje komt te staan op deze manier.
    Jammer want ben toch wel een carnaval liefhebber ;) :)

12. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PB’en want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt!
    Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even!

DE MAMA'S VAN MEI 2009 :baby:

28 april
    * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X ~ Buddy: Sim80
    1 mei
    *Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Mamasan
    * Sim80~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje ~ Buddy: Remmar
    * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Majkuh
    3 mei
    * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X ~ Buddy: Manny
    * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ :(: ~ Buddy: Ria32
    4 mei
    * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X ~ Buddy: Joki
    * Daggie1984 ~ 1ste kindje~BV/FV ~ Jongetje ~ Buddy: JoMi
    5 mei
    * Webmiertje ~ 3de kindje ~ Jongetje
    6 mei
    * KaatjeK ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X
    * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# Buddy: Sabrina84
    8 mei
    * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Kroepie
    * ZonStraal ~ 2de kindje ~ BV ~ PHZ (med ind) ~ Jongetje
    11 mei
    * Manny~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Rian
    * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Marooz
    12 mei
    *Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Kippie75
    15 mei
    * Ria32 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Manoontje
    *Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ MeisjeBuddy: Marloes22
    * MissPuma ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV ~ Meisje
    16 mei
    * Zogelukkig ~ TB ~ BV
    18 mei
    * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH (med ind) ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Daggie en Mamasan
    19 mei
    *MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV ~ Meisje
    20 mei
    * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV
    21 mei
    * MisssZ ~ 2e kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje
    22 mei
    * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X
    * Dancevalley ~ 1ste kindje ~ Meisje ~
    29 mei
    * Kroepie ~ 2e kindje ~ FV ~ PHZ ~ :-# ~ Buddy: Dolgelukkig
    * Fairy ~ PHZ ~ Jongetje
    31 mei
    * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Sab85
    2 juni
    * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind ~ Buddy: JoMi

Er zijn op dit moment 30mei Mama´s
    Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie: Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB

PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling
    FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding

Wat denk je wat het geslacht is: 6 geen idee, Geslacht: 5 :(: (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 11 [-X (wil het niet weten)

Tussenstand:
    11 meisjes - 8 jongens

Afspraken
    * 20 februari: Manny, afspraak Gyn, 10.35 uur
    * 23 februari: Daggie1984, afspraak vk 8.15 uur ~ Sabrina84, suikertest en afspraak vk
    * 26 februari:JoMi, afspraak gyn 14.45 uur
    * 27 februari: Remmar, intake kraamzorg, 13.30 uur
    * 3 maart: Marloes22, intake kraamzorg 10.00 uur
    * 4 maart: Mamasan, pretecho, 10.45 uur ~ Joki, afspraak vk
    * 5 maart: Kroepie, afspraak Vk
    * 9 maart: Sabrina1984, 3d/4d echo, 19.00 uur
    * 13 maart: Evy77, afpsraak Gyn

De aanpassingen zijn:
    @Kroepie, heb je afspraak erbij gezet

13. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Evy77: Ow okeej, ik krijg iedere keer op de controle van de verloskundige het hartje te horen. Bij Keano was dit ook altijd.

@ MisssZ: Ach jeetje die meid van jou haar slaapzak uitdoen...Keano begint dit ook te doen. Ik ben ook altijd de pineut 's nachts mijn man snurkt overal doorheen...
    Werkse vandaag!

@ sim80: Ow heerlijk een bad nemen, kan ik ook zo van genieten.
    Jammer dat je nu weer ongeloofelijk veel pijn hebt!
    Ow heerlijk al die kinderen klaargemaakt voor carnaval, jammer dat je zelf dit jaar niet zo kunt carnavallen...
    Ik heb nog een nieuwe afspraak die je in de lijst kunt zetten:
    MissPuma, 9 Maart 09.45u - Controle Verloskundige

Liefs, misspuma

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Goedemorgen!

Heb alles gelezen hoor, maar moest in alle vroegte al op het ziekenhuis zijn (8 uur, dat is toch geen tijd!) en ga nu even op de bank liggen. Zal proberen vanmiddag wat te reageren, maar vergeef me als ik dat niet doe! ;)

15. zogelukkig

Goedemorgen!

Heb alles gelezen hoor, maar moest in alle vroegte al op het ziekenhuis zijn (8 uur, dat is toch geen tijd!) en ga nu even op de bank liggen. Zal proberen vanmiddag wat te reageren, maar vergeef me als ik dat niet doe! ;)

16. zogelukkig

Maar dat gaat toch via dezelfde zender als waar ze de echo mee maken? Althans, met de pretecho was dat wel zo. Bij de vk-parktij doen ze het met een doptone of zoiets. Heb het hartje nou 3x gehoord, vind dat wel heel gaaf!

17. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Evy, jeetje jij ook al met harde buiken. Ook maar veel rust nemen meid.
    Wel fijn dat je alles kon laten controleren. Heb je nog niet eerder het hartje gehoord.?
    Ik ga het gewoon rustig aan doen op de beurs. Hoef lekker niet te rijden, dus dat scheelt ook. Heb er echt zin in.

@Kaatje, nog even lekker kunnen slapen.?
    Wat heerlijk dat je ouders er zijn. Ik kan me goed voorstellen dat je graag leuke dingen met ze wilt doen. Ik zou gewoon meegaan en vaak even gaan zitten.
    Volgende week maar echt rust houden. Is toch niet zo vervelend om vast gebonden te worden op een ligbedje bij het zwembad.? :)

@MissPuma, fijn dat je een heerlijke nacht hebt gehad. Ik ben bang dat het bij mij niet beter gaat worden. Herken het echt uit mn vorige zwangerschap.
    Alleen kon ik toen de hele ochtend blijven liggen. Nu moet ik er wel uit.
    Ik vind het zo zielig als die kleintjes gaan huilen als je ze wegbrengt. Ook al weet je dat het snel over is. Mijn meisje wil nooit mee naar huis. Haha... Gaat dan altijd huilen.

@Marloes, nee bij mij in bed gaat ze spelen. Ook heel vermoeiend.
    Ik laat haar altijd wel in haar bed hoor tot half 7. Ga er echt niet eerder uit. Maar ik hoor haar wel spelen en slaap dan ook niet meer. Gelukkig huilt ze dan niet.

@MisssZ, heb je toegevoegd.

@Sim, wat balen zeg dat het weer niks is. Moet je vandaag naar de fysio.?

Ik ben net bij de fysio geweest. Moet over 2 weken weer terug komen.
    Het was allemaal goed. Gelukkig. Ik heb ook nauwelijks meer pijn.

Nou ik moet mezelf er maar eens even toe zetten om wat schoon te gaan maken.
    Is echt nodig. Heb alleen geen zin. Bah....

18. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Joki: Wat vervelend die slechte nacht. Ook onze vent heeft minder geslapen maar is ook flink verkouden. Zielig het manneke. Maar verder wel vrolijk en actief dus niet ziek ofzo. Fijn dat je fysio zo goed geholpen heeft!

@Evy: HAHA je ging voor het een en daar maak je dus niets van mee. Maar goed dat ze je even goed gecontroleerd hebben. Je rust houden hoor meid. Nog ff binnenhouden die kleine!

@KaatjeK: Facebook heb ik ook HAHA maar gebruik het amper... Toch te hollands ;) Ik hoop dat je nog even kunt slapen! Ik hoop op lekker weer als je naar de dierentuin gaat.

@MissPuma: Ja vaak is het inderdaad 'even' die ellende. Hoop dat je vaders feestje leuk is!

@Sim: Ook hier geen of weinig carnaval dit jaar. Denk wel te gaan kijken naar de optocht maar weet iemand hoe het weer zich houdt dit jaar? Misschien dat ik gewoon naar opa en oma ga en het van de tv kijk HAHA lekker lui! Maar niet kijken kan niet mijn zus bouwt mee aan een wagen en als ik die niet zie is het natuurlijk een schande!

@Misssz & MissPuma: Hier trekt meneer ook zijn slaapzak uit. Ik doe de slaapzak gewoon achterste voren aan. Opgelost... HAHA hij vind het minder leuk want het lukt echt niet meer. HIHI

@Zogelukkig: Hoe was het in het ziekenhuis?

19. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @zogelukkig & Joki: ja ben blij dat ik eindelijk het hartje eens gehoord heb. 't Is niet dat ik me zorgen maakte, ze is bewegelijk genoeg hoor :) maar het is toch speciaal om het hartje van je kindje te horen.

@Harmless: ja lol :) . Vond de controle toch even iets belangrijker dan de infoavond hihi

20. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Harmless, ik vind het zo zielig als die kleintjes ziek of verkouden zijn. Beterschap voor je ventje.
    Ik hoop dat mn meisje weer wat langer gaat slapen als ze helemaal beter is van de oogonsteking en het verkouden zijn.

@Evy, het is en blijft speciaal hè om het hartje te horen. Bij ons doen ze het standaard bij elke controle bij de vk.

Deel Deze Pagina