Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, super, ik bof! ;)

2. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedenmorgen meiden

vandaag gaan we lekker een stukje lopen heerlijk want zit al weken binnen en nu is het echt een uitje voor me.haha vandaag nog maar 79 dagen klinkt alweer beter! pfff kan niet wachten.

@misspuma nee dat voelt niet lekker een peesontsteking.wat een leuke foto's van de kleine man.
    klinkt heel raar maar beter voor de hond als hij word ingeslapen.sterkte is ook een groot verlies.

@harmless de doos met doekjes zat in de prenatal van pampers en felicitas van zwitsal die heb ik namelijk 2 keer gehad. in de kruitvat zat alleen een pak doekjes. o ik heb echt veel dozen gehad wat erg.

@majkuh jeetje meid niet makkelijk ik weet het! pfff we hadden echt familie kunnen wezen als ik het zo lees*knuffel*

@kroepie slaap lekker

@colin leuk he de ribben zoeker! de kleine hier rekt zich af en toe uit en dan krijg ik een schop tegen me ribben.

@mamasan veel plezier met de poepbroek

@zogelukkig me arm gaat een stuk beter niet veel pijn alleen wat spierpijn. moet zelf langzaam bewegen maar mag nog 4 weken niet werken.

@aankomen niet veel last van pas 9 kilo en alleen buik want kan de broeken enz nog aan. weetje het is voor een goed doel al kom ik 20 kilo aan is zwaar en moeilijk maar heb het er ooit zelf al eens afgekregen. en nee niet met sonja heb elke dag een sas dag.

nou meiden ik stap lekker onder de douche (is uk gek op reageert daar heel erg op) en dan lekker wandelen met me man.
    fijne dag allemaal

liefs sabrina,

3. @slechte nachten : Jeetje wat hebben er veel last van slecht slapen... :confused: Lijkt me ontzettend lastig en vooral omdat we het zo nodig hebben!
    ik moet er s'nachts wel altijd 1 a 2 keer uit voor een plasje maar val wel gelijk weer in slaap daarna....
    Hopelijk worden de nachten beter voor jullie!

@Zonstraal : Hoe gaat het met je dieet ? Lijkt me erg moeilijk....

@Zogelukkig :ppfff wat moeilijk als je gewoon niks meer kan en continu pijn hebt! Wel fijn dat het nu iets beterder gaat nu je weet dat het gewoon niet anders is en zal zijn!
    Maar wel erg moeilijk... Mega knuffel voor jou!

@Marooz : Nog nieuws over haar ? hoe gaat het met der ?

@Majkuh : Nog gecondoleerd... sorry beetje laat maar ben niet veel online geweest laatste dagen... Lees dat de crematie een heftige dag was!
    Sterkte met alles verwerken rondom het verlies en je vader...

@Kaatje : Je ouders zijn dus weer weg... wel gezellig geweest dat ze er waren... en natuurlijk heerlijk gegeten he :D Kan je er weer tegenaan haha

@Sabrina : Ohh lekker effe de buitenlucht in.... Is ook goed en gezond :D
    Wandel ze saampjes!

@Misspuma: Gaat niet zo lekker met je lees ik... Heel veel beterschap lijkt me erg pijnlijk... Gaat typen wel ?
    Leuke foto's heb je weer geplaatst!

@Kroepie: hoe was het bij de fysio ? Ohhhh heb ook zo'n zin om plat te gaan... klinkt wel lekker met dat elektrische dekentje van je haha.

@Colin : Ook carnaval geviert dus haha Leuk!
    Op naar volgend jaar ;)

@mamasan : Leuk dat je een geoie carnaval heb gehad en dat ze je goed verwent hebben :) Was je ook verkleed ?

@ria: ooeee jij nog maar 4 kilo... nou das mooi toch! Hoeft er straks ook niet veel vanaf ;)

nou hier ben ik dan weer...
    uitgerust van de carnavals dagen ;)
    Zondag avond zijn we wel naar het ziekehuis geweest en heb daar een ctg gehad omdat ik de kleine bijna de hele dag niet gevoeld had!
    ctg was goed en ze hebben ook met echo gekeken en die was ook goed!
    Wel vertelde de gyn dat mocht het nog 2 dagen zo blijven ik contact moest opnemen met mijn vk en dat die dan weer contact op moest nemen met hun...
    De kleine schopt wel want dat zagen ze op ctg maar niet zo dat ik het voel...

Had echt een ritme erin zitten... Vooral s'morgens als ik wakker was en op mijn rustige momenten en s'avonds als ik op bed lag voelde ik de kleine echt hele erg goed!
    soms zo goed dat het pijnlijk waqs haha
    Maar dat is dus vanaf zondag niet meer....
    Voel de kleine nu wel zo nu en dan een keer maar niet meer heel duidelijk en krachtig en een stuk minder vaak.
    Weet niet of ik dat nu toch moet melden :rolleyes:

Verder gaat het met de pijn aan het schaambeen een stuk beter!
    Alleen met verliggen in bed en opstaan heb ik er pijn aan....
    Dus valt mee nu.
    Wel ben ik echt nog veel en vaak moe maarja zal er deze zwangerschap wel bij horen ;)

Mijn schoonzus vond trouwens dat 3 weken wachten op het controleren van suiker in de urine wel lang was...
    Ze had het erover gehad met iemand die zwangerschapssuiker heeft gehad in de zwangerschap en die vond dat ook best lang...
    hoeft niks te zijn maar ze zei dat ze het wel lang vond 3 weken wachten :(
    Had afgelopen week bij de controle suiker in de urine en moet nu over 3 weken terug komen en dan gaan ze weer controleren...

nou ja dit was mijn verhaal...
    Hopelijk ben ik weer een beetje bij ;)

4. Joepie 30 weken vandaag! :p

5. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Gefeliciteerd meis nu echt aftellen he :D :D

6. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Vannacht weer slecht geslapen, niet omdat ik niet moe ben maar door de pijn aan mijn bekken. Heb gisteravond als een klein kind zitten huilen door de pijn.
    Mijn linkerheup staat scheef en om deze naar voren te brengen heeft mijn fysio een pleister aangebracht. Maar ik merk gewoon dat dit niet meer voldoende is. Misschien een goed idee om met haar te bespreken om ook een kruk in huis te halen, om me te helpen uit bed/bank/stoel te halen. :)

Kaatje: Ik had gister even mijn dag niet, alles lijkt dan zo zwaar. Het dieet is eigenlijk best simpel:
    Ochtend: 2 sneetjes bruin brood 1 met hartig beleg en 1 met zoet beleg en een kop melk.
    Middag: 2 sneetjes bruin brood met hartig beleg alleen en 1 cup a soup.
    Avondeten: Mag ik (afhankelijk van wat het is) 3 grote opscheplepels eten (geen toetje).
    Tussendoortjes: mag ik er 3 van op een dag en dit is bij mij beperkt tot of 1 stuks fruit, of 1 stukje liga of evergreen (dus geen pakje met 2 stuks).
    Dit moet ik 1 week volhouden en dan opnieuw testen. Als mijn suikers dan omlaag zijn dan moet ik dit dieet tot het einde van mijn zwangerschap aanhouden. Zo niet, dan wordt het een nog strenger dieet en dan moet ik waarschijnlijk gaan minderen met wat bovenstaand is.

Majkuh: Ik heb echt met je te doen! Ik vind je enorm trots en sterk overkomen, je mag echt trots op jezelf zijn. En als je ergens mee zit of je wilt iets kwijt dan kun je dat hier doen. Iedereen leeft met je mee en begrijpen je. Dikke knuffel voor je!

EGO
    Ik ga zometeen de Kruidvat doos ophalen, in het begin was ik wel benieuwd maar heb gehoord dat deze doos niet veel voorstelt :)
    Gisteren heb ik het kraampakket gekregen van de verzekeraar. Is weer leuk om te ontvangen, komt weer een stap dichterbij.
    Van het weekend gaan we de laatste hand leggen aan de babykamer. Ben echt benieuwd!

Aan alle moeders:
    Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben zo bang dat we iets over het hoofd hebben gezien om aan te schaffen voor de kleine. We hebben genoeg kleertjes en rompertjes en babyverzorging. Maar hoe zit het met kolfmachines, moet ik deze nu al aanschaffen (ben wel van plan om te proberen borstvoeding te geven). Maar het lijkt me ook fijn om een keer te kolven zodat mijn man het ook kan geven.
    En welke is dan beter en aan te schaffen, en is er nog iets wat ik moet kopen .... pfff allemaal erg veel!

7. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    VLIEGTUIG NEERGESTORT BIJ SCHIPHOL..RAMP...

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    de link naar het nieuws over het vliegtuig http://www.nu.nl/algemeen/1923104/vlieg ... iphol.html

*BUDDYNIEUWS*
    beetje laat, sorry, kwam door gisteren, maar Marooz was opgenomen omdat haar blaas zo vergroot was en zeer deed dat die de urine weer naar acheter duwde, de urinebuis/blaas (?) in, waardoor het niet wegkwa, daar kwam de pijn door.

Ze heeft me net gesmst dat ze weer naar huis mag! met medicatie en ze moet heel voorzichtig doen, maar het ziet er wat zonniger uit :)

Allemaal ENORM bedankt voor jullie medeleven omtrent mijn verhaal, ben vreselijk moe, heb al nachten niet meer dan 4 a 5 uur geslapen en dan dit erbij, moet even uitrusten en dit verwerken en dan kom ik weer gezellig mijn commentaar op jullie geven ;)
    veel liefs maaike

9. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Gelukkig dat Marooz weer naa rhuis mag ziekenhuis is nooit fijn, hoop dat het nu allemaal iets beter zal gaan met haar, hier zit je echt neit op te wachten zo.

10. @Mamasan : was net op het februari topic aan het lezen en zag daar ook een mooie lijst waar alles op staat ...
    uitgerekende datums enz enz...
    En daar stond ook bij wie hun allemaal verlaten had :(
    Zag dat jij er ook bij stond klopt dat ?.... Ik sta er niet bij omdat ik me toen nog niet bij hun aangemeld had maar was anders ook een maart mama.... :(

Wel fijn dat het weer zo snel raak heeft mogen zijn he ?
    nu worden we mei mama's :p

11. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @Zogelukkig: ja, thuis zitten kan leuk zijn, maar als je niets meer kan is het direct veel minder. Dikke knuffel voor jou en hopelijk heb je toch nog goeie momenten

@ZonStraal: vind het knap van je dat je het toch maar even doet, ik zou het er ook helemaal niet makkelijk mee hebben. Zijn er geen alternatieven dat je kan eten bv. wortels, ... ? Dikke knuffel voor jou.

@MissPuma: spijtig om te horen dat je zoveel pijn hebt. Dat nu net alletwee je handen/polsen ontstoken zijn. Veel sterkte en kan je niets lokaals insmeren ofzo.

@Majkuh: moet enorm zwaar geweest zijn, hopelijk kan je snel terecht bij het traumacenter. Dikke knuffel

@kaatje k: och +8kg, ik ben nog maar 26 weken en ben al 9kg bij ;)

@kroepie: oei, kunnen er die laatste maanden toch nog zoveel bijkomen, misschien toch even opletten :)

@marloes22: proficiat met je 30 weken!!

@marooz: ben blij dat je weer naar huis mag, veel sterkte meid!

Harde buiken:
    Heb meer en meer last van harde buiken, en ze doen ook soms zo zeer. Ben alles goed aan het bijhouden. Het valt me op dat het vooral op het werk voorkomt en bijna altijd om de 2uur. Ben benieuwd hoe m'n gynea hier gaat op reageren.

12. zogelukkig

Knuf terug hoor; dat kan ik nog wel! ;)
    Tsja; zit je te lunchen, dan kijk ik meestal journaal en dan zie je die ramp! Brrrr! Je zal daar maar in hebben gezeten, zo bij dat stuk wat doormidden is gescheurd! Ik maakte gister nog een grapje naar mijn man; wij zijn nl. gek op New York en ik zei: kom, we gaan voor de 32 weken nog "even" naar the City vliegen.... Natuurlijk kan ik dat nu helemaal niet, maar je zal maar crashen met je dikke buik! :(

13. Hey meis,
    Ik zit ook te twijfelen hoor met het aanschaffen van een kolf.
    Heb na lang nadenken toch besloten om te gaan borstvoeden... mijn argumenten waren eigenlijk een beetje gedateerd.

Mijn vriendinnetje heeft een Medela Swing kolf.
    Nieuw istie 149,00 euro. Deze heeft een 2-fasen systeem en volgt het 'natuurlijk' ritme van een baby. Dus eerst heel snel en dan langzamer. Dit schijnt erg goed te werken en dan hoef je ook niet zo lang te kolven (10 à 15 min)
    Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar eentje op Marktplaats (nieuw of bijna niet gebruikt)

Maar de dames van de borstvoeding hier, weten er vast meer van! (die zijn inmiddels 'expert' hahahha)

Liefs

Oh ps
    Je hebt vast genoeg in huis van de rest hoor!

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

och, alles wat je niet gekocht hebt vantevoren kun je toch allemaal nog later bijkopen? dan koop je tenminste ook alleen wat je daadwerkelijk nodig hebt!

Ik had eerst alleen een handkolf. na een tijdje werd ik daar gek van, toen heb ik de Philips Avent Uno gekocht. Ik vond hem ideaal. Kostte iets van 85 pond, dus zal ietsje meer zijn in euro's. heeft ook dat twee fasen dacht ik, je kunt nl zelf helemaal het tempo instellen wat erg fijn is. Sommigen maken veel herrie, deze niet. Daardoor kun je bv TV kijken of een gesprek voeren tijdens het kolven, dat vond ik wel erg fijn.

Ze zijn duur, dus als je niet zeker weet of je het gaat gebruiken zou ik even afwachten met kopen. die handkolven kosten haast niets. Je kunt ook helemaal met je handen kolven. Heb ik ook een tijdje gedaan.

ik zou hem zelf niet zo snel tweedehands kopen. je kunt hem wel uitkoken enzo, maar ls hij kapot gaat heb je geen garantie...

zonstraal, je dieet klinkt inderdaad erg streng! Lastig hoor, maar het is voor een goed doel. En het is niet voor altijd gelukkig! De mijne wel helaas... Maar daarvoor mag ik alleen een aantal dingen niet, en van de rest wel zoveel als ik wil...

15. zogelukkig

Ik begrijp dat je niet teveel brood mag, maar wat ik laatst ook al zei; je kan toch ook met iets van ei lunchen? Groente-omelet of uitsmijtertje of een grote bak rauwkostsalade ofzo (appel, wortel, rozijnen, bleekselderij, walnoot oid?). Ik maak voor de lunch ook weleens een groenteprutje van tomaat, uit, paprika, champignons en kip oid.

Hoe is jouw ijzer en bloeddruk eigenlijk?
    Calcium vermindert nl. de opname van ijzer. En cup-a-soup schijnt heel erg zout te zijn! Maar als die waardes goed zijn, maakt dan niet uit.

En waarom mag je geen toetje? Ik neem aan geen zoet toetje, maar mag je ook geen yoghurt of kwark? Daar zitten toch geen koolhydraten in!

Hopelijk gaat je gluco-waarde omlaag!

Ik ben erg benieuwd wat erin zit! (kan haast niet slechter zijn dan de Etos- en de Prenatal-doos!).

Volgens mijn vk hoort een kolfapparaat niet bij de standaard uitzet, tenzij je meteen flesvoeding wilt gaan geven. Mijn man kennende zal hij zich genoeg met de baby bezig gaan houden, voor dat flesje ga ik niet kolven, hebben we besloten.

16. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    ik heb de kruidvat doos al opgehaald.. is niet zo veel aan.. maarja.. is gratis he! hahaha

17. zogelukkig

Wat zat erin dan?

18. Ik ben ook nieuwsgierig!

19. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    zat veel reclame in.. wat luiers van hun merk, en een opslag doos waar je de flesvoeding in kan doen!

20. zogelukkig

Joepie! :)
    Als dat alles is, dan ga ik manlief er niet om sturen! ;)

Deel Deze Pagina