Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    ja je mist eigenlijk niks.. hahaha

2. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Even een grieperig berichtje vanuit hier.. koorts, snif, snotter, bleh, auw etc etc.. Volg het allemaal even niet, maar hoop snel weer van de partij te zijn. Denk aan jullie!

3. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @kippie beterschaps meid!

4. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Ik heb helemaal geen dozen aangevraagd.
    Mijn schoonzusje werd gek van de reclame en mensen aan de deur naar aanleiding van de doos.
    Heb ik niet zo`n zin in dus dan maar niet.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Alleen van de Etos/Felicitas komen ze aan de deur en die heb ik lekker afgebeld, dus daar krijg ik geen last van!
    Maar je mist niks hoor (behalve een pak Pampers in de Prenatal-doos).

6. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    zo was ik weer ff lekker gewandeld! heerlijk hoor! moet het alleen rustig opbouwen is ook niet gek zit al 6 weken thuis! heb dus besloten om elke dag ff te gaan lopen want anders ben ik straks een houten plank.

@marloes22 meid als je twijfelt of het goed gaat met de kleine moet je gelijk aan de bel trekken! dus melden dat je de kleine niet vaak voelt. zondag was de ctg goed maar kan altijd anders lopen. beter een keer teveel gebeld dan 1 keer te weinig.
    gefeliciteerd met de 30 weken.

@zonstraal als je nog twijfelt over de kolf is het niet wat om nog over na te denken en dan kan je er altijd nog 1 huren(kan hier wel bij de thuiszorg).

@majkuh meid denk aan jezelf laat je lekker verwennen en we zien je snel weer. bedankt voor het nieuws van marooz tuurlijk wat later kan ik me voorstellen.

@marooz wat lekker dat je weer naar huis mag laat jij je ook lekker verwennen en we zien je hopelijk snel weer mee kletsen!

@dozen (kruidvat) hoop reclame proefverpakking luiers,doekjes,tuttelknuffel,speen difrax.
    (prenatal) reclame kortingsbonnen,luiers,luierdoekjes en bewaarbak,speen voor fles, fopspeen,tutteldoekje,proefverpakking natusan en sudocreme.
    (felicitas)reclame kortingsbonnen,proefverpakkingen van luiers,luierdoekjes met bewaarbox.
    in elke doos zit een helehoop reclame de een wat meer dan de andere. heb alle papierrommel weggegooid en de rest bewaard. zitten ook wel leuke dingen in. zal niet alle dozen goed hebben heb ze namelijk al een tijdje in huis.

@kippie75 beterschap meid.

@rian hahaha ja klopt ze bellen enz maar ja ik neem op met geen interesse laat me met rust en rot op hahaha

7. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Veel beterschap en hopelijk snel terug van de partij!

8. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    ben er ook hahaha maar ben echt te moe. Moet zo naar de fysio en heb eigenlijk helemaal geen zin om uberhaubt op te staan whahaha. Erg he, mijn ogen branden ook enorm.

Heftig zeg dat vliegtuigongeluk... Zo vaak gebeurd dat niet hier in Nederland. Dit is dus een rede waarom ik een hekel aan vliegen heb.

Ik kom morgen denk ik wel even wat beter reageren.

Iedereen met au, een dikke knuffel!

9. Heb gebeld net en de vk komt dadelijk hierheen...
    aan de telefoon zei ze al dat ik oppas moest regelen voor joey want moest dan toch weer naar het ziekehuis!
    Krijg dan weer een ctg meer weet ik zelf ook niet...
    Vind het wel vervelend want voelde de kleine zo duidelijk en vaak en vanaf afgelopen zaterdag is dat heel anders en voel ik de kleine minder krachtig en maar 1 a 2 keer per dag...
    Geeft je toch een vervelend gevoel!

Nou als ik straks terug ben zien jullie me hier wel verschijnen ;)

tot straks

10. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Kaatje k:
    Ik heb een vraagje voor jou. Jij gebruikt katoenen luiers hé. Kan je me zeggen hoeveel katoenen luiers je hebt en hoe vaak je ze per week ongeveer moet wassen.
    Heb al gevonden dat je katoenen luiers, broekjes en inlegdoekjes nodig hebt, maar zou graag eens bekijken hoe dat tegenover pampers staat. Reeds bedankt.

11. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Zogelukkig: Bedankt nogmaals voor de tip over het lunch idee, het was me namelijk helemaal ontschoten :oops: ... ik was die keer zo in de weer met die dagcurve en het idee van het hebben van zw. diabetis dat het me glad ontschoten is!
    Het klinkt wel lekker wat je hieronder beschrijft, dus morgen weet ik al wat ik ga lunchen :D

Ik slik dagelijks 2 ijzertabletten een half uur voor de maaltijd. Ik had een HB van 7,2 maar slik deze tabletten om een hogere dosis op te bouwen. Mijn bloeddruk was de laatste keer 125/75. Volgens de gyn was die goed (ik heb er niet echt verstand van).

Ik vind het erg fijn dat jij zoveel weet over voeding, ik wist dat namelijk helemaal niet van die cup a soup. Ik ga daar dan eens goed mee minderen, was namelijk gewend om elke middag een kop soep te drinken :(

De dieetiste wilde dat ik het toetje oversla en alleen in de avond als ik zin heb in iets, magere yoghurt eet met 2 lepels cruesli bijv. Maar ik ben niet van de magere yoghurt, dat vind ik zo zuur.

Ik heb de kruidvat doos dus net opgehaald en dit zit erin;
    - Een MAMA tijdschrift van dec. 2008 :(
    - Een flesje Red Bull voor de papa
    - Een bewaardoos voor flesvoeding
    - Kruidvat eigen merk luiers (2 stuks)
    - Mini-zalf voor de baby bij luieruitslag (2 stuks)
    - Natusan probeerflesje voor de baby (1x)
    - BBB-creme voor mama (een sachet)
    - Kortingsbonnen

Bedankt voor de tips over het kolfmachine, ik zal dit idd niet nu gaan aankopen maar wachten tot de kleine er is. Zoiets kun je altijd nog halen :)

12. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    sterkte meis!

13. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Marloes22: Succes zometeen hoop dat alles goed met de kleine is! Hou je ons op de hoogte?

Rug/bekkenpijn: Ik ben net even langs de prenatal geweest en daar heb ik vermeld dat ik bovenstaande klachten had en of ze iets hadden van verstevigend ondergoed ofzo.
    Toen hebben ze me een buik/rugband geadviseerd van Babybelt, die ik overigens ook heb gekocht. Ik heb 'm even aan gehad en hij zat erg lekker. Je kunt 'm zelf strakker of losser maken d.m.v. de klittenbandsluiting aan de zijkant. Er zit ook een verstevigend stuk bij voor de buik.
    Ik hoop echt dat dit wat is, want die oefeningen helpen me niet meer en ik ga pas weer naar fysio over 2 weken. Maar heb een beetje het idee dat ik daar mijn tijd aan het verdoen ben :(

Ik heb ook meteen het boek 'veilig bevallen' gekocht van Beatrijs Smulders. het schijnt een goed boek te zijn dat alles rondom de bevalling beschrijft.

Harde buiken: Misschien een rare vraag maar als je een harde buik hebt, betekent dat, dat je de buik ook niet meer kunt induwen maar echt keihard is?

Marooz: Ik hoop je snel weer hier te zien en hoop dat je, je ondertussen wat beter voelt. Fijn dat je weer naar huis mag!

Majkuh: Rust lekker uit en als je er weer fit voor bent om mee te schrijven (het gaat hier immers zo hard :) ) dan lezen we graag weer mee.

14. nou de vk is net geweest...
    Hartje gehoord en dat is gewoon goed... toch het belangrijkste he!

Ze heeft de gyn opgebeld en alles uitgelegt en moet er weer heen maar dat had ze me al verteld dat dat zou moeten...
    Rede waarom ik de kleine niet goed en vaak voel weet ze zo niet.
    Kan aan de ligging liggen dat de kleine nu anders ligt of door stress en drukte maar die laatste 2 heb ik niet ...
    Had ik ook gezegt... rust meer dan dat ik actief ben door mijn rug en schaambot klachten...

ppff vind het zo rot dat ik de kleine zo weinig voel bewegen...
    Maar ook dat ik weer naar het ziekehuis moet!
    Zondag was alles goed en verwacht er nu ook niks aparts van.
    En tuurlijk ga je liever een keer te vaak dan te weinig maar wil niet het ziekehuis in en uit blijven lopen... snappen jullie ?

Nou mijn man is onderweg naar husi en dan gaan we meteen want we worden daar verwacht!
    jullie horen me straks weer!

15. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Zogelukkig
    Heb jij voor mij misschien eht nummer dat je gebeld hebt van dat felicitas ben al aan het zoeken geweest maar kom alleen op een aanmeldsite terecht zonder nummer en wil die gasten neit over de vloer hen hebben :D :D alvast bedankt

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

oei Marloes, ik hoop dat alles goed is.

Evy, ik gebruik Bamboozles van Totsbots. Ik heb er 15, dan moet je ongeveer om de dag wassen, soms iets minder. De luier zelf is een soort badstof broekje. Daaromheen de waterdichte wrap, daar heb ik er 5 van. Die verschoon je niet elke keer. De inlegvellen zijn wegwerp, dus daarvan heb je nodig zo vaak als je verschoont..

17. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sorry ff vlug reageren maar manlief heeft reisdag vandaag en ik vraag me af of schiphol wel goed genoeg bereikbaar is dus zit het nieuws te volgem. (Hoeft pas vannacht te landen hoor dus zal allemaal wel meevallen)

Maar las een vraag over kolven:

Ik zou niet van te voren een kolf kopen. Je weet namelijk in de zwangerschap nog niet hoe het geven van de borstvoeding zal gaan verlopen Indien je er perse 1 in huis wil hebben bedenk dan goed wat je ermee wil. Wil je bv 'proberen' koop dan een minder dure simpele kolf. Aan te raden handkolven zijn:
    -De Avent handkolf
    of de
    -Harmony TM

Koop NIET de
    -Medela handkolf.

Reden is heel simpel bij de medela handkolf heb je echt 2 handen nodig om te kolven. 1 om dat ding vast te houden ander om de zuiger zeg maar naar achter te trekken. De eerder genoemde kolven hebben een pompje waardoor je met 1 hand kunt kolven. Handmatig kolven is echter zowiezo leren. Het is een handigheid die je ff door moet krijgen. Handkolven zijn prima geschikt voor vrouwen bij wie het geven van borstvoeding gemakkelijk gaat en die zo nu en dan willen kolven. Voordeel is dat ze gunstig geprijsd zijn (tussen de € 19,95 en € 55,15). Aangezien je er geen stroom bij nodig hebt, kan je een handkolf overal gebruiken. En ze zijn wat lichter en kleiner en daarom gemakkelijk om te vervoeren.

Indien je electrisch wil kolven maar niet te intensief is een goedkopere versie de:
    Medela Mini-electric. Nadeel is wel dat deze enorm lawaai maakt, wat het gemak van kolven niet ten goede komt. Maar het is een prima electrisch alternatief tegen de handkolf.

Wil je intensief gaan kolven of wil je echt je productie stimuleren, heb je bijvoorbeeld hiermee een probleem is de
    -Pump in style (PIS) een hele goede kolf. Hij is wel heel duur maar is een dubbele kolf. En het is er een die je geheel kunt instellen zelf en die met een rugzak met extra flesjes/slangen etc geleverd wordt. De rugzak is gewoon zwart en niet herkenbaar, alleen voor kenners uiteraard)

De prijs varieert enorm van elektrische kolven. Het begint bij de € 125,-. Maar in vergelijking tot flesvoeding is dat niet duur. Kunstmatige moedermelk kost namelijk per maand rond de € 60,-.
    De professionele kolf die in ziekenhuizen gebruikt wordt, is zeker voor in het begin, heel prettig. Deze zijn ook te huur voor thuis. Dat kost iets meer als 2 euro per dag pus de kosten voor de kolfset, dat is iets meer als 30 Euro. (Je hebt altijd je eigen slangen enzo nodig)
    Kolfapparaten worden soms door je zorgverzekeraar vergoed als je een uitgebreid aanvullend pakket hebt. (Ik heb hem vergoed gekregen)

Koop liever geen kolf 2de hands en als je dit wel doet vervang dan altijd slangetjes etc. Eigenlijk alles wat met de melk in contact komt. (Motoren zijn ook niet langdurig goed meestal)

Ga zo lezen wilde alleen weer reageren. (Kon het weer niet laten... sorry)

18. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    BUDDY NIEUWS van marloes

de ctg was goed ze kunnen niet zeggen waarom ze de kleine niet voelt.
    ik zet het ff neer van ze moest joey nog ff ophalen en nog eten kreeg net een sms van der.
    vanavond kwam ze weer hier langs.

hoop dat je het goed vind dat ik het nieuws ff heb laten weten marloes.

einde BUDDY NIEUWS

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat dacht ik dus al!
    Calcium remt de opname van ijzer uit de voeding; dus als jij volkorenbrood met vleeswaar of appelstroop eet, waar het allemaal in zit, kan je er beter iets anders bij drinken. Vitamine C bevordert juist de opname van ijzer uit de voeding, dus ik weet niet of je een glas sinaasappelsap mag? Anders een sinaasappel of kiwi toe?
    Bloeddruk van 125/75 is netjes en niet te hoog, maar teveel zout is nergens goed voor! ;)

20. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag lieve meiden, dara was ik weer!

Ik zag dat Maaike jullie goed op de hoogte gehouden heeft! En alle knuffels heb ik ontvangen ;)

Ik zal proberen uit te leggen wat er aan de hand is.

Ik heb een blaas die ongeveer twee keer zo groot is als die van een 'normaal'persoon. Dit was al bekend en als kind de reden voor veel blaasontstekingen. Echter nu ik zwanger ben kan de blaas nog meer oprekken en dus nog groter worden. Als deze zich vult met urine, en ik leeg niet regelmatig, dan drukt de groter wordende baarmoeder de urine terug richting mijn nieren (stuwing) Mijn nieren proberen op hun beurt de urine naar de blaas te krijgen, en dat veroorzaakt dus al die pijn.

Ze kunnen me hiervoor opereren, dan brengen ze onder narcose een soort katheter in de urinebuis tussen de nieren en de blaas, en dat zal de pijn weg nemen. Dit is echter iets wat ze liever niet doen, helemaal niet na 30 weken zwangerschap, dan zit je heel moeilijk met pijnstilling, omdat de meeste soorten dan gewoon niet meer kunnen ivm gevaar voor de baby.

Ze hebben me twee keer een petedine prik gegeven, en daar heb ik iig 1 nacht goed op kunnen slapen. Verder moet ik door gaan met 4 keer per dag 1000 mg paracetamol, en 2-3 daags buscopan... ook heb ik nog een paar slaaptabletten mee gekregen temazepam voor als het echt niet gaat.En we hopen met zijn allen dat ik het ga redden tot iig 38 weken. Want dan kunnen ze me eventueel inleiden.

Mocht ik toch weer veel pijn krijgen, dan ga ik weer terug, en kan ik in het ziekenhuis wel zware pijnstilling krijgen maar dan moet ik aan het ctg voor de baby. Dit kan nog hoogstens twee ker, maar waarschijnlijk zullen ze dan wel de operatie uitvoeren.

Het wordt dus gewoon doorbikkelen voor mij, maar gelukkig ben ik daar goed in :)

Jullie zien ik kan weer wat lachen, en ik ben vooral blij weer thuis te zijn!

Meiden ga mijn best doen bij te lezen!

KNUFFEL!

Deel Deze Pagina