Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @sim80: ik hou het sinds vorige week donderdag goed bij en moet zeggen dat ik sinds dinsdag toch heel frequent harde buiken heb, soms heel pijnlijk, op andere momenten doet het lichtjes zeer en dan soms ook weer niet.
    Maar m'n harde buiken komen nu echt wel dagelijks en heb er ong. 6 per dag.
    Ik geef het toch even tot 13/3 en bekijk het dan even samen met de gynea of ik ergens specifiek op moet letten of moet doen. Bedankt voor de interesse :)

2. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @Sabrina: héél lief van je, maar een gratis doos opsturen, dan blijft er niet veel gratis meer over :D

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

sim, wat een indrukwekkend lang antwoord! ik houd het maar bij vaak&kort...

Wat betreft je vraag, mijne zit al heel erg lang juist heel diep. ook geen pretje, want daardoor heb ik veel last van mijn blaas en schaambeen. ik vroeg maandag aan de VK hoe het zat met indalen, en of hij/zij al met het hoofd omlaag zat en ze zei dat het nog erg vroeg was om echt naar te kijken. soms gebeurd het heel vroeg, soms pas veel later. ik zou me nog niet zorgen gaan maken. Mijn VK zei dat ze pas bij 36 weken gaan kijken of het ingedaald is, daarvoor is dat niet nodig...

rian, ik zeg ook vaak eind april. klinkt iets beter.. omdat mijn zoontje te vroeg was hoop ik ook stiekem een beetje dat deze ook eind april komt...

dancevalley, leuk weer eens wat te horen. gaat het een beetje met je? ik kan me voorstellen dat het best zwaar voor je is...

joki, lekker zwemmen, ik ga ook zo!

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

was trouwens net bij de garage, was geen succes... ik had eergisteren gebeld voor een afspraak, uitgelegd dat er olie lekte. ja, breng maar langs, weet alleen niet of we het kunnen maken, kan lastig zijn met een lekkage. Maar dat maakte me niets uit, we willen toch een nieuwe auto, alleen graag weten wat er aan de hand is met deze...
    kom ik daar, nee mevrouw, doen we niet, hebben geen apparatuur om lekkage te onderzoeken. Ja hallo, zeg dat dan aan de telefoon! Ging die nog een keer uitleggen dat ze het echt niet konden, derde keer zelfs, ik ja hoor, dat snap ik wel, maar waarom zeg je dat gewoon niet aan de telefoon! Dan ga ik ergens anders heen. Ehhh, ja, ik heb u niet persoonlijk gesproken mevrouw. Nee, dat snap ik, daaaaag!
    Heerlijk die hormonen!

5. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Marooz, wat een mooie foto.!

@Sabrina, succes met het verzetten van de meubels. Niet teveel zelf doen hè.?

@Sim, het gaat goed met me. Het is echt af en toe zo'n dag. Vreselijk. Rot hormonen.
    Ik heb dat gevoel ook dat de kleine echt bovenin zit. Doet echt pijn. Krijg soms ook nauwelijks adem.
    Op de een of andere manier ben ik ook bang voor een stuitligging. Bij mn vorige zwangerschap had ik dat helemaal niet. Zo raar.
    Ben er veel mee bezig.

@Zogelukkig, hoe gaat het nu met je.? Kun je het nog een beetje volhouden.

@Dancevalley, fijn weer wat van je te horen. Ik kan me goed voorstellen dat het zwaar voor je is.

@Evy, doe je wel rustig aan meid.? Misschien toch eerder even laten controleren hoor.

@Kaatje, veel plezier met zwemmen.
    Balen zeg van je auto.

Ik kan me zo ergeren aan de buren, nou ja de aannemer van hun.
    Ze zijn al 2 maanden aan het verbouwen en ze presteren het steeds weer om het meeste kabaal te maken tijdens het middagslaapje van mn meisje.
    Zo kom ik ook niet aan mn rust en zij is vroeg wakker. Grrr...
    Het maakt niet uit hoe laat ik haar in bed doe. Alsof ze het erom doen.!

6. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Evy, goed van je om het in de gaten te houden. Maar mocht je je eerder zorgen maken, toch even aan de bel trekken.

@Kaatjek, kort & vaak, ja dat is een goed idee. Ga ik proberen ;) .
    het zal idd nog wat vroeg zijn om daar nu al zorgen over te maken. het is gewoon zo dat het kindje zo erg aanwezig is (begrijp me niet verkeerd, waar ik heel blij mee ben) word je er elke keer aan herinderd.
    Nou ja zal best goed komen.

@Joki, Fijn dat het goed met je gaat. Ik vind het ook geen fijn gevoel hoor dat gepor in je ribben. En af en toe steekt er ook een ledemaat uit ;) .

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat vind ik nou lief he, dat je zomaar aan me denkt ;) (terwijl ik eigenlijk helemaal niet op jullie reageer! :oops: ).

Lichamelijk trek ik het minder dan mentaal. Moet soms echt even m'n man bellen dat ik zoveel pijn heb en zo baal en dan komen de traantjes wel......
    Baby ligt 4 weken voor op groei. Ja, dat lees je goed! Zonder aanwijsbare reden! Ik word nauwlettend in de gaten gehouden, maar vooralsnog gaat het met de baby erg goed en dat is het belangrijkste.
    Morgen bij de gyn een groeiecho en gaan we praten over de grootte van de baby in combinatie de bekkeninstabiliteit/symfysiolyse en baren op normale wijze. Misschien gaat de groei nog gelijk lopen, wordt de baby wel eerder gehaald of wordt het een keizersnede? Ik vind het nog wat vroeg om het daarover te hebben en beval het liefste gewoon thuis, maar als het echt 4 weken te vroeg komt, dan zou ik dus al over 7 weken bevallen! :confused:

Knuffel voor jou en alle anderen! ;)

8. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    He meiden,

Had weer flink wat bij te lezen. Heb even geen puf om op iedereen te reageren. Voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel!

Ik vraag me hier af wanneer onze goede tijden weer aanbreken. Pff elke keer als ik denk van we zetten ons er over heen en gaan weer vooruit kijken gebeurt er wel weer wat. Zoals nu weer financieel. Beide auto's kapot wat enkele honderden euro's kost, manlief de hond d'r leren riem naast de auto laten liggen, moeten nog een droger kopen en er boven op een rekening van m'n scooter. Kan er niet eens op rijden met m'n reuma, had de verzekering opgezegt, omdat ik hem toch niet gebruikte, krijg ik een bekeuring! En niet zomaar eentje, 260 euro! Als ze dat nou aan je vertellen als je je verzekring stopt of je scooter laat schouwen dat je hem moet laten schorsen als je hem niet gebruikt Argggg!

En alsof dat niet genoeg is, komt m'n collega naar me toe vanmorgen. Of ik gisteren nog in de ok was geweest. Ik zeg ja had daar wel even gestaan. Bleek de hele tijd de isofluraan nog aan te staan, dit is een een zwaar narcose gas! Lekkere baas he, eerst ontslaan en nu m'n kindje in gevaar. Ik weet alleen niet zo goed wat ik nu moet doen, de vk is alleen voor noodgevallen te bereiken en ik voel de kleine wel al de hele dag.. En kan er niets meer aan veranderen..

Sorry weer voor m'n geraas, maar er komt gewoon weinig goed nieuws, heb wel vaker pech dingen maar de laatste paar maanden slaat echt alles. Hoop snel terug te komen met beter nieuws!

9. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Net even met collega's over gehad en indien het inderdaad zo blijft tot zondag, ga ik maandag even langs in het ziekenhuis.

@manootje: zou toch even naar de vk bellen hoor, misschien kunnen ze toch voor alle zekerheid een testje doen ofzo.
    Echt wel onverantwoord daar bij jou op het werk hoor :x

10. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Hier nog steeds een beetje sjaggie, maar goed kom k wel weer overheen.

Ik zal proberen vanavond even uitgebreid te reageren. Dan kan ik wat rustiger zitten. Vanmiddag kwam spontaan een vriendinnetje even koekeloeren.

Dus tot vanavond dames

11. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

ben ik weer naar een hoop geleep en geschuif! nee heb ik niet alleen gedaan mannetje was thuis! heeft de ramen gedaan en we hebben de meubels verplaats ben er zo super blij mee! wel raar want zoals ik het wilde staat niet en nu staat het heel anders maar wel gaaf en veel ruimte!

@sim80 heerlijk mannen en baby's ik merk dat ie zich nu echt aan het voorbereiden is.merk dat ik af en toe ook best blauw geschopt word. wat ik weet van me zus die heeft de 3de gekregen daalt de 3de later in omdat het meer ruimte heeft in de baarmoeder.ze is op het laatst goed ingedaald.

@mamasan je hebt ook nogal geen buik hahah wees er trots op lekker pronken!

@joki ik heb nog niet gezwommen met me buik wil het nog wel doen lijkt me heel gaaf om te doen!heb al teveel gedaan!

@dancevalley bijna iedereen slaapt slecht licht echt aan de tijd van de zwangerschap denk ik.

@evy77 dat is idd zo dat er niks meer overblijft.

meiden spreek jullie morgen weer.

gr sabrina

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zo heerlijk naar het zwembad geweest, zoontje vond het geweldig! Met twee vriendinnen en hun kindjes (allemaal even oud) toen nog lekker een kopje thee gedronken, voila, heerlijke middag, doet een mens goed. Bewijst dat je toch energie krijgt van leuke dingen doen! Ook al denk je van tevoren dat je te moe bent!

Ga maar eens snel eten koken voor meneer, voordat mijn energie boost op is!

13. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Evy, gaat het niet goed meid? Heb het even gemist denk ik. Heb idd toch maar contact gezocht met de vk.

@ Missz, leuk dat ze spontaan even langs kwam, gezelli. Hoop dat je je wat minder saggie voelt nu?

@ Sabrina, lekker zeg dat alles naar je zin heb staan. Fijn dat je ramen ook weer schoon zijn!

@ Kaatje, heerlijk lekker zwemmen! Leuk zo met je vriendin en de kids samen!

14. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Ik heb contact gehad met de vk en zij heeft naar het zh gebeld. Blijkt dat als je dat spul per injectie krijg het niet veel kwaad kan en als je het binnen krijg via de lucht zoals bij ons dan het eigenlijk geen kwaad. Ben wel erg opgelucht en toch blij dat ik effe heb gebeld.. Fijne avond allemaal

15. Sorry dat ik nog niet op jullie gereageerd heb hoor... maar heb echt even nergens zin in :(

Heb wel een vraagje.
    Ik heb sinds gister ineens last van mijn stuitje... nog iemand die dat heeft? Of iemand die weet hoe dat kan?

Net

16. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

gelukkig manootje, weet je dat ook weer!

kroepei, ik had dat aan het begin van mijn zwangerschap erg maar de laatste tijd niet meer. zal wel e.e.a. tegenaan duwen ofzo...

17. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Goedenavond allemaal,

Ik ben vanmiddag naar de gyn. geweest. Bloeddruk was 130/90, dus dat was nog steeds acceptabel. Moet gewoon doorgaan met 2 maal daags 1 tablet. Urine was ook weer goed. Ons mannetje groeit nog steeds goed en ligt nog steeds op de gemiddelde lijn. Niet te groot en niet te klein. Op dit moment ziet het ernaar uit dat ons mannetje ongeveer 6,5 pond wordt. Ik vertelde de gyn. dat ik het idee had dat ons mannetje mij heel vaak op mijn blaas trapt. Blijkt helemaal te kloppen, voetjes helemaal onderin, billetjes lagen rechts en hoofdje links bovenin. Hij vertelde mij als nu mijn vliezen zouden breken ik gelijk plat moet gaan liggen en gelijk liggend naar ziekenhuis moet komen. Dit omdat er onderin dan teveel ruimte is voor de navelstreng die dan bekneld zou kunnen komen te zitten. Maar we gaan daar niet vanuit hoor. Verder over twee weken op 12 maart weer komen.

Zo, was ff een update van mij.

Ik ga iedereen weer sterkte wensen die het nodig hebben en ik ga zo vroeg op bed. Ben erg moe en morgen weer met verhuizing bezig. Nog een weekje en het zit erop. Volgende week vrijdag sleutel inleveren. Dus nog een dikke week dat ik hier niet zoveel te vinden ben, maar lees wel alles hoor en leef met iedereen mee.

Alvast fijn weekend en tot snel.

Liefs en een knuffel van mij.

18. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hoi allemaal even ego: :oops:

was helemaal trots dacht kleintje fanatiek te voelen met z`n of haar kontje maar dit duurde bijna heel de middag nu ben ik bang dat de harde buiken begonnen zijn. Weet dat dat nu kan maar het maakt me bang moet nog 2 dagen hard werken en dan kan de druk eraf maar haal me vanalles in m`n hoofd bah ging net zo lekker gelukkig maandag naar m`n vk maar nu las ik ergens anders dat het ook aan mijn blaas kanliggen te vol of ontsteking heeft iemand hier ervaring mee?

de harde buiken doen niet pijn of zou het dan toch het kindje zijn?
    kan het van mijn vorige zwangerschap niet meer goed herinneren en toen had ze al veel eerder nou ja laat maandag wel weten hoe of wat

BEN MORGEN WEL ALWEER 28 WEKEN

sorry heb een ****dag

19. @colin: Misschien toch een teken van je lichaam dat je het rustiger aan moet gaan doen .... Weet het ook niet zo... Zou komende dagen rustig aan doen en kijken wat de vk maandag zegt!
    als je je zorgen maakt gewoon eerder bellen hoor!

@Jomi : Fijn dat alles goed was bij de gyn. Haha en dat op de blaas trappen jaaa lekker is dat he :rolleyes: Kleine van mij ligt wel met hoofdje beneden nu maar zij doet het met haar vuistjes denk ik hahaa
    Gelukkig heeft de kleine nog alle tijd om te draaien en met het hoofdje beneden te gaan liggen want anders is het idd plat blijven liggen als de vliezen breken en dat lijkt me niet prettig! :(

@Kaatje : Hihi moest effe lachen op je kroepei :) whahhaa

@kroepie : komt hier ook wel eens voor hoor dat ik gewoon gene zin of kracht heb om op iedereen te reageren! Geeft niks hoor :D
    Wel lastig dat je zoveel last van je stuitje hebt!
    Denk dat het er ook mee te maken heeft dat de kleine nu lager ligt... Er komt zowiezo meer druk op onder en denk dat daar de pijn vandaan komt... Bij mij is het niet mijn stuitje maar schaambot... Denk dat het zoiets is :rolleyes: Lijkt me wel ook erg pijnlijk!

@Mannotje : Fijn dat je nu weet dat het geen kwaad kan... snap best dat je je dan toch zorgen maakt! Goed dat je gebeld hebt!

@Misssz : Leuk joh als je zo spontaan visite krijgt! Dat is vaak het leukste! Nog steeds niet zo lekker in je velletje of gaat het nu iets beter ?

@Sabrina : Zo dus jullie zijn weer lekker aan het verschuiven geweest ?
    Fijn dat het nu naar jullie zin staat! Wij hebben de box gisteren ook weer neer gezet! zo kan joey ook wennen en de hond ook weer ;)

@Kaatje : oohh heerlijk lekker wezen zwemmen ... en vooral met een gezellig clubje!

@dancevalley : Leuk ej weer effe te zien hier hoor ! hoe is het verders met je ....
    Balen dat jij er ook last van hebt van dat slecht slapen!

@Evy :Goed aan je eigen denken he... en rustig aan doen hoor!

@Zogelukkig : Jeetje baby 4 weken voor op groei... Dat is best veel of niet ? Goed dat ze je zo nauwlettend in de gaten houden hoor!
    Sucses morgen met de groeiecho... Laat je effe weten hoe het gegaan is ?

@Joki : Oohh lekker dan die herrie... en vooral als het al zo lang duurd en net iedere keer is als jij en je dochtertje plat gaan....
    Kan je anders niet vragen of ze er een beetje rekening mee willen houden ? dat in ieder geval in de tijd dat jullie plat gaan ...

Nou hier een zware dag gehad...
    Had nergens zin in en puf voor!
    Was niet vooruit te branden en vind dat altijd zo sneu voor men manneke...
    Gelukkig was het mooi weer vanmorgen dus is hij lekker effe buiten in de tuin geweest!

Morgen zal ik er niet veel zijn want we gaan morgenvroeg naar de speelboerderij... dat is heel groot met allerlei leuke dingen voor kinderen zelfs voor de kleintjes!
    Alleen maar spelen spelen en spelen :)
    Gezellie met men schoonmoeder , schoonzus en 2 nichtjes van joey...
    Als we thuis zijn weet ik vrijwel zeker dat joey en ik samen effe plat gaan haha....
    Zie jullie daarna wel effe ;)

Fijne avond allemaal en hopelijk meer goeie nachten!

20. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Sabrina, klinkt eigenlijk heel logisch wat je zegt over dat indalen. Dit is ook mijn derde, dus dat zou ook bij mij het geval kunnen zijn.
    Leuk he meubels verplaatsen :) .

@Manootje, jee zeg dat is idd wel slecht van werk. Goed dat je het gelijk even hebt nagevraagd. Fijn dat je gerustgesteld bent.

@Kaatje, lekker zeg z'n middagje weg. Fijn dat je zo genoten hebt.

@Zogelukkig, 4 weken voor op groei :confused: . dat is wel heel veel zeg.
    Ben benieuwd wat er morgen uit de echo komt, heel veel succes.

@Kroepie, last van je stuitje? sorry heb veel gehad of nu last van, maar dat niet ;) . Miss dat andere meiden hier je kunnen helpen.

@JoMi, erg goed dat je bloedruk een beetje stabiel is, houden zo zou ik zeggen. Doe je wel een beetje rustig aan meid.

@Colin, de oorzaak van een harde buik zou een blaasontsteking kunnen zijn. Ze mogen geen pijn doen. Ook als je blaas vol is kan je er last van hebben. Ook als je erg druk bent kunnen harde buiken optreden. Het is vaak een teken dat je het rustig aan moet doen. Dus doe de komende dagen toch maar een beetje rustig aan hoor.

Deel Deze Pagina