@ Daggie, ja het gaat nu ineens hard he.. Ik vond de eerste 3 mnd echt heel langzaam gaan, maar vanaf de 20 wk gaat het wel erg snel! @ Ria, snap idd goed dat je er dan onzeker van wordt. Mijn mannetje zegt dat hij het niet eng vind, maar gewoon vind dat er iets tussen ons in ligt... @ Misspuma, he bah, met dat laken zeg! Wel fijn dat het zo leuk was in belgie, snap dat je helemaal kapot bent! @ Sabrina, ben bang dat ik binnenkort ook aan de spiegel moet.. Ik ben ook toe aan mooi weer hoor! @ Kroepie, zo jij bent druk geweest! Ik ken het probleem van schoonzussen. Ik vind het heel jammer, want mijn nieuwe nichtje van 12 weken zie ik amper.. Ben benieuwd naar de foto's! @ Zogelukkig, tsjee ze maken het wel spannend zeg.. Hoop dat ze snel contact opnemen met meer duidelijkheid.. Snap dat je je niet zo lekker in je vel voelt, knuffel! En die meningen over je buik, arggg wordt er zo boos om. Was vandaag op een verjaardag en ze hebben met een stuk of 20 man, 10 min over m'n buik gesproken... Haha moet er ook wel om lachen wat ik net neer zet, want heb net nieuwe foto's erop gezet, hihi @ OemHudaifa, voorlopig hoeft hij nog niet in te dalen en mag hij nog 'heerlijk' rondjes draaien, tot groot genoegen van zijn mams.. @ Harmless, leuk zeg zo samen met je nichtje! Beterschap met je mannetje @ Marloes, balen voor je meid! En snap dat je ervan baalt niet thuis te mogen bevallen. Ik ben ook verplicht naar het zh te gaan en weet dit al een hele tijd, maar baal er nog steeds van. Vooral als je dan hoort hoe het zh met een vriendin was.. Meid een dikke knuf voor je! Het gaat hier best goed op het moment, wel weer flinke keelpijn, maar raak er al aan gewend.. Niet meer die erg pijnlijke buiken gehad gelukkig. Vandaag met marissa aan een kalender gewerkt, morgen even verder gaan. Dan wordt het voor haar wat duidelijker wanneer de kleine ong komt, nu wil ze elke keer mijn banner zien, hihi. Hebben ook weer eens buikfoto's gemaakt, veel te lang geleden! Slaap lekker allemaal!
Goede morgen allemaal, @ Manootje: Ja, verschrikkelijk met dat laken... Gelukkig dat je niet meer de echte pijnlijke harde buiken hebt gehad. Leuk een kalender voor je dochter, dan kan ze inderdaad een beetje zien wanneer de baby komt. Mooie buikfoto zeg! En allemaal lekker geslapen vannacht? Ik wel hoor, was doodop ben geen seconde wakker geweest. Keano werd om 07.00u wakker dus ook netjes. Vanmiddag weer naar een verjaardag toe, hebben het altijd druk in deze periode met verjaardagen gezellig hoor maar wel vermoeiend. Toen ik bij de verloskundige was, voelde ze dat het hoofdje van de beeb al in mijn bekken ligt wel vroeg maar Keano lag ook al snel met zijn hoofdje in mijn bekken. Ik voel haar ook telkens draaien met het hoofdje, is niet zo een prettig gevoel maar ja. Verder alles goed hierzo, ik begin me weer een beetje mens te voelen en ben niet zo heel verdrietig meer. En heb gelukkig ook niet over dat ongeluk gedroomd. Fijne zondag allemaal! Liefs, misspuma
Mogguh meiden, @daggie, hier ook weinig actie op liefdesgebied. Ik heb meestal te veel last van mijn bekken en buik en de laatste poging tot eindigde in niks doordat beeb ineens hyper werd en voor manlief de lol er af was @zogelukkig, nja had het bi verhaal gelezen en er ook nog op gereageerd. Manlief zat mee te lezen en was flink over de pis, ze moest maar eens een dagje ruilen was het commentaar. Alleen jammer dat je nog niks weet van de echo. Nog wel een tip die ik toen kreeg, voor als je toch vaginaal gaat bevallen, de baarkruk.. Ik heb het niet gehaald omdat het laatste stuk te snel ging, maar het schijnt minder belastend te zijn voor je bekken. @marooz, pfff snap dat je panisch bent na dit nieuws. En dan nog 2 weken in onzekerheid Ik ga zoooo hard duimen dat het allemaal meevalt. @kroepie, we kennen het commentaar En ik vind je heel mooi zwanger hoor meid, dus gewoon het commentaar geven wat je mij adviseerde @oemhudaifa, je beeb heeft nog even tijd om te draaien en te dalen hoor. Dus maak je niet te veel zorgen. @harmless, beterschap met je mannetje. @marloes, balen dat je misschien toch medisch wordt. Aan de andere kant is het wel heel fijn dat ze je goed in de gaten houden en dat als er wat is je meteen naar het zh kan. @misspuma, brrr hoop dat je niet naar gedroomd hebt. @manootje, jij ook al aan de kalender. Leuk om dat met je meisje te doen. Pfff ben weer een beetje bij geloof ik. Gisteren zijn we naar van Asten geweest voor wat babyspul, maar het was druk Ik wilde nog een all terrain wiel voor de buzz en beddegoed halen, maar het was zo druk dat dat niet lukte. Dus we hebben alleen maar een nieuwe autostoel voor zoonlief gehaald, want dat was echt hard nodig. Staan we bij de megarij voor de kassa, staat er er jochie Damian op te juinen dat hij politie moet spelen en hem met sirenes moet vangen Zeg ik tegen het manneke en zoonlief dat ik dat niet wil hebben, want een winkel is geen speeltuin. Damian bleef netjes bij ons, maar dat manneke bleef bezig grrr En mama stond achter ons en grijpt nog geen eens in NOu meiden ik moet weer gaan, manlief heeft de kids gehaald, dus het is gedaan met de rust. Tot later!
Goedemorgen deze morgen. Het zonnetje schijnt! Ik hoop dat ik er nog wat vrolijk van wordt... want ik ben me toch een partij sjachrijnig Heb echt megaslecht geslapen, ontzettend pijn in mijn rug en mijn stuitje gaat steeds meer zeer doen. Licht geslapen dus en toen mijn mannetje eindelijk thuiskwam van 't draaien (DJ) tegen een uurtje of half 5 kon ik natuurlijk niet meer slapen... en snurken dat hij deed! Ik kon 'm wel slaan. Ben maar weer verhuisd naar 't bed van mijn meissie (die is in 't weeken altijd bij d'r vader) maar ik krijg daar nog meer last van mijn rug door de harde matras. Heb nog wel wat geslapen, maar ik ben gebroken. Kom ik beneden, hebben de hond en de katten er een dikke bende van gemaakt... dus heb van ellende net nog maar gestofzuigd en gedweild... ben nu dus helemaal kapot. Hoop dat mijn mannetje nog even boven blijft, want ben bang dat ik 'm anders wat aandoe Enniewee @Manootje Mooie buik man... en dat voor 31 weken. Hoe bescheiden! Balen van je keelpijn zeg. Gaat 't echt niet over? Of heb je het steeds opnieuw. En die kalender... ik ga 'm ook maken! (Maar dan voor mezelf hahahaha) @Misspuma Fijn dat 't bezoek in Belgie leuk was... en gelukkig heb je niet raar gedroomd. Het is inderdaad zo dat je oog altijd naar dat soort dingen getrokken wordt. De verjaardag was wel aardig hoor. Vond 't fijn om mijn broer en mijn neefje weer 's even te zien. En ik heb altijd dikke lol met de vrouw van de broer van mijn schoonzus (hmmm... snap je het nog?) Zij kan geloof ik ook niet zo goed over haar schoonzus en mag haar graag even stangen. Dat schept een band @Mamalieske Wat vervelend dat jij last van je bekken blijft houden! Voor een aantal van ons hier is het tijdelijk ,maar wat een rotvooruitzicht zeg Sterkte er mee. @Marloes Sterkte vandaag... ik hoop dat 't kleine wurm zich vanaf nu weer goed laat voelen! Knuf Nou, ik ga even wat yoghurt eten en dan douchen. Misschien dat mijn humeur dan wegspoelt... X
Dag dames! Mamalieske; Wat naar dat je bekken altijd intabiel zijn zeg, bah dat doet erg zeer idd. Wou wel even aangeven dat BI in de zwangerschap niet voor alle bekkenklachten gebruikt wordt hoor, het gewone verweken valt zeker niet onder BI, dan heb je bekkenklachten maar die zijn vaak niet functiebeperkend. Wanneer de bekkenklachten zo erg worden, en deze wel voor functiebeperking zorgen kom jevaak bij een therapeut terecht die dan door testen aan kan geven of het onder BI valt of onder normale bekkenklachten. Dus er zit wel degelijk verschil in. Het is gelukkig vaak wel tijdelijk in de zwangerschap, maar lang niet altijd. Vind het naar dat jij er dus nooit vanaf raakt... want pijn doet het wel! Misspuma; wat naar van dat laken! Meestal zetten ze er wel schermen neer dat je niets kan zien... brrrr... gelukkig heb je er niet slecht van geslapen! Manootje; gelukkig geen harde buiken meer gehad! En wat leuk van die kalender! voor kinderen is het zo ongrijpbaar! hihi Marloes; ja is echt een knop omzetten heh? Als je zo graag thuis wil bevallen en het wordt toch het ziekenhuis... dan is t wel echt jammer, maar ik kan me er nu bij neerleggen, het is niet anders helaas... jij ook een gedonder steeds zeg! Wat naar dat je de beeb niet veel voelt, maakt best onzeker? Wel goed dat je zo vaak kan komen voor ctg, dat geeft dan wel weer wat rust hoop ik! Dikke knuff~ Oemhudaifa; ja ik weet dat de delen onders van elkaar kunnen groeien, en dat vind ik niet zo erg, maar dat zijn hoofd 2 weken achter loopt en buik zelf 4 dat is wel wat eng... ik heb al even via zoek gekeken naar verhalen van anderen en meestal is er niets aan de hand gelukkig. Zal iig morgen mijn collega even bellen voor wat geruststelling, misschien kan ik dan zelfs nog wel even voor echo deze week hihi Oh ja en de beeb kanen mag nog draaien hoor! Maar kan vanaf nu wel al gaan indalen! Maar joeft dus niet kroepie; hihi ja lange benen is hier dus echt niet raar! Vind baby's van 6 pond ook altijd zo lief, maar ja die van ons wordt dat echt niet denk ik! Ennuh foto's? VANDAAG?! hihi EGO: Ik had gister erg pijnlijke harde buiken. Ik vraag me af of er andere dames zijn die dit ook hebben? HEt trok in mijn rug en onderbuik en zijkanten van de buik samen. En deed echt wel zeer eigenlijk...Ik denk zelf dat het met indalen te maken heeft, meneer ligt al in mijn bekken. Voel ook wel druk aan de onderkant/liezen... haha weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen maar hoop dat jullie me begrijpen? Dikke knuff meiden! En prettige zondag! Hier schijnt de zon volop dus hoop bij jullie ook!
goedenmorgen meiden zo het is druk geweest gisteravond hahaha. hier ook hoor was super gezellig met vrienden vonden de babykamer super! ik heb me alleen voor het eerst verluld over het geslacht in de familie weet bijna iedereen het al omdat andere zich hadden verlult maar nu was ik dus zelf de sukkel! ach het is ook niet meer leuk als je het eerst geheim wilt houden en nu iedereen het weet ja dan ben je er zelf ook een stuk makkelijker in geworden. helaas zegt alleen manlief van met een eventueel volgende weten we het niet! we hebben ons eerste speeltje ook gekregen een rammel aap! @zonstraal ja erg is dat he we zijn met zijn allen gewoon verslaafd @marooz zou lekker zijn als een van hun ff een echo onderzoek kan doen ben jezelf ook van die onzekerheid af. @kroepie de vrienden vonden de kamer prachtig! denk wel om me bloeddruk maar kan het niet uitstaan! @oemhudaifa ik heb het gevoel met draaien ook steeds van nou komt dat nou goed! maar ik heb het boek zwanger hier en in het boek staat dat de baby tot 34/36 weken nog kan draaien. maar ligt er ook aan hoeveelste kindje het is. @harmless met HOOFDLETTERS GEEN ONGI! dat is zo heerlijk! @marloes22 meid hoop dat de kleine je helemaal blauw schopt zodat je vandaag niet heen hoeft! hou je me op de hoogte! @misspuma ja erg was het gister he vandaag is het hiet lekker dus ga zo manlief uit bed trekken en lekker wandelen. @manootje nog niet aan de spiegel! dus je bent nog aan het gymastieken! zo ben weer bij! vandaag is het hier tot nu toe heerlijk weer dus denk dat we vanmiddag(als het weer zo blijft) lekker gaan wandelen! meiden heb een vraag aan jullie! wij hadden besloten om thuis te bevallen. maar me zus en vriendin zijn op het laatste moment in het ziekenhuis bevallen! nu twijfelen we heel erg of we thuis of in het ziekenhuis gaan bevallen! en met erg twijfelen bedoel ik echt erg twijfelen! wat zijn de voor en nadelen van thuis en in het ziekehuis bevallen! kunnen jullie mij hierbij helpen want we weten het niet meer wat is jullie ervaring hiervan? fijne dag allemaal liefs sabrina
Mwah ik heb er mee leren leven zoals ze dat noemen en weet de pijn wel een plekje te geven inmiddels heb er gelukkig nu ook niet zo'n last van als vorige zwangerschap maar ja de huiskamer stofzuigen en daarna dweilen zal altijd teveel blijven om op 1 dag te doen. En dat zou jij ook moeten laten als je zo'n last van je stuitje hebt, het zijn de slechtste dingen die je kan doen omdat de houding zo beroerd is voor je rug! Kalm aan jij dus! en dat geld voor alle dames met BI hier. Doe wat echt moet maar niet meer, straks kan je nog genoeg poetsen, of verdeel het anders over de week heen, maar leer te luisteren naar je lijf want herstellen van de pijn gaat anders steeds langer duren. @Marloes sterkte vandaag ik hoop dat alles goed is.
Poeh dat is zo persoonlijk, eerste vraag is waar voel jij je het meest op je gemak? Besef je dat als het niet lekker loopt je met misschien hoge nood de auto in moet? Hoe ver zit je van het ziekenhuis af is dan een logische volgende vraag. Mocht je in het ziekenhuis bevallen en alles gaat lekker dan ben je zo weer thuis, maar tja als je in het ziekenhuis bevalt en je voelt je niet op je gemak dan kan dat een bevalling moeilijker maken...... ik kan dus wel zeggen wat ik denk maar daar ben je niet mee geholpen ben ik bang.
@sabrina; jullie hoeven nog geen keuze te maken meid, je ontsluit het eerste stukje toch altijd thuis. Dat is een vertrouwde omgeving, en daar ontsluit je vaak beter, ook omdat je nog alles kan doen wat je wilt! Mochten julie dan toch naar het ziekenhuis willen dan kan dat altijd nog, en hebben jullie op dat moment zoiets van... we blijven thuis! Is dat ook goed. Jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen, de vk kan het niets schelen hoor! Het is wel zo dat ongeveer 60% van de bevallingen van een eerste kindje in het ziekenhuis eindigen. Dat heeft te maken met het feit dat het bij een eerste vaak langer kan duren en er dan meer kans op indicaties zijn om toch naar het ziekenhuis te gaan. Houdt er rekening mee dat als je in het ziekenhuis wil bevallen en er is geen indicatie voor, dat je wel kosten moet betalen, geloof iets van 150. Hoop dat je er wat aan hebt!
@ thuis of in 't ziekenhuis bevallen Ik ben de eerste keer in 't ziekenhuis bevallen, dat wilde ik ook hoor. Was mijn eerste en ik vond 't wat eng om 't thuis te doen. Achteraf maar goed ook (zie mijn bevallingsverhaal) want anders had ik halverwege nog naar 't ziekenhuis moeten gaan En dat wilde ik dus bij voorbaat voorkomen. Nu ga ik weer naar 't ziekenhuis. Lekker veilig, 't maakt mij niet uit waar ik lig, pijn doet 't toch. En als 't weer zo gaat als de vorige keer... dan ben ik maar op de goede plek. Bovendien, mijn verzekering (uitgebreid aanvullend pakket) vergoedt de eigen bijdrage bij niet medische indicatie, dus het maakt qua kosten niets uit. Maar het is heeeeel persoonlijk. @daggie Als je geen medische indicatie hebt, dan is er een wettelijke eigen bijdrage (iets van 150 euro inderdaad) die je moet betalen En dat is geen blonde opmerking hoor ... wahahahahahah @Sabrina Oooooooh heb je je versproken?! Bij ons weten alleen wij en mijn dochter wat 't wordt. Maar ik merk wel, dat ik nu zoiets heb van 'had ik maar nooit gezegd dat we weten wat 't wordt' Ik merk dat iedereen zit te wachten op een verspreking of ze gaan je proberen er in te luizen Ben dus steeds een beetje op mijn hoede als ik het er over heb. Ik ga douchen. X
mamalieske: ja idd als je geen indicatie hebt en gewoon thuis mag bevallen (waar ik bij sabrina even vanuit ga ) dan ontsluit je het eerste stuk gewoon thuis. hihi was niet helemaal volledig in mijn info.... maar als je thuis mag bevallen, mag je ook dan pas een keuze maken, dus dat is wel fijn denk ik....verder is het idd heel persoonlijk! even spammen hoor! de box staat al in de kamer!
@ mamasan: Nee, heb er niet naar van gedroomd gelukkig! Verschrikkelijk van die kinderen die de hele winkel op stelten zet hé kan daar ook niet tegen. @ marooz: Ja, meestal zetten ze er inderdaad schermen voor maar het ongeluk was nog maar 5min geleden toen wij er voorbij kwamen. Ik heb dat ook die pijnlijke harde buiken, bij mij komt het door blaasonsteking misschien ook even naar de dokter om te kijken of je blaasontsteking hebt...? Ja, bij ons schijnt het zonnetje ook, heerlijk! Leuk dat de box al in de kamer staat, en wat lief die babykleertjes was! @ kroepie: Heerlijk hé dat zonnetje kan daar zo van genieten. Wat vervelend dat je zo een rotnacht achter de rug hebt...hopelijk slaap je vannacht beter. @ Sabrina1984: Oeps...niet handig om het geslacht te verlullen...haha. Ow leuk een eerste speeltje heerlijk hé om dingetjes te krijgen voor de beeb. En nog lekker wezen wandelen met je man? Ik ben zelf op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis (wij wonen te ver van het ziekenhuis vandaan), ik vond het zelf een fijn idee dat alles bij de hand was mocht er iets mis gegaan zijn. De voordelen van thuisbevallen heb ik niet voor je, sorry. Succes met het bedenken waar je wilt bevallen. Heb net pannenkoeken gebakken, Vincent is nu met Keano de auto wassen dus als ze terugkomen eten we lekker pannenkoeken. Daarna Keano nog even op bed leggen, en dan ga ik zelf ook nog even op de bank liggen. Daarna op visite, maar we blijven niet zo lang hoor het zijn al drukke dagen genoeg geweest. Fijne dag allemaal nog! liefs, misspuma
@All: Bedankt voor alle lieve woorden, doet echt goed! @Zonstraal: ik denk dat zo'n arts-assistent eerst rapport moet opmaken en dan laten controleren door de "echte" gyn, hij zal wel niet de bevoegdheid hebben gehad om de officieele uitslag mee te delen. @Marooz: dat denk ik ook steeds; als het maar goed gaat met de baby! Die pijn heb ik er wel voor over (al blijft het shit!). @Sabrina: Hoe vonden jullie vrienden het kamertje? Wees maar blij hoor dat het -naast je arm- zo goed met je gaat! In gedachte wandelde ik met jou en je man mee van de week; heerlijk dat je dat nog kan, geniet ervan hoor! @Kroepie: "Het" begon bij mij met pijn in m'n lies en stuitje, toen dacht ik nog: "Oh, dat hoort er gewoon bij", maar het werd wel erger als ik had gezogen of gedweild of lang gewinkeld. Pas ajb op en stop als iets pijn doet! En doe een kussen onder je billen. @Oem: Kop op meid, waar is je vrolijkheid gebleven? Indalen hoeft met de eerste pas twee of drie weken voor de bevalling, kan al eerder, maar hoeft niet. Als je meer vruchtwater hebt of een kleine baby kan die nog meer draaien. De mijne ligt al met het hoofdje naar beneden en ik denk ook dat dat zo blijft. @Harmless: Ik geniet ook zo van die trapjes/stompjes. Gisteravond was het echt feest, ging de buik echt op en neer, zo apart vind ik dat! @Marloes: Wat een gedoe; al 3x naar het ziekenhuis geweest! Hoe vaak voel je de baby dan? Ik voel de baby vooral 's ochtends en na eten en 's avonds. Overdag slaapt ie volgens mij. Bedoelen ze met 10x: 10x een schopje of 10 periodes met schopjes? Aan 10 periodes kom ik niet hoor, ik denk meer aan 5 a 8. Ik hoop voor je dat je thuis mag bevallen! @MissPuma: He gatver, akelig he, zoiets! Ik denk dan altijd maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dat je maar heel blij mag zijn dat je daar zelf niet reed op dat ogenblik. Niet naar gedroomd? @Mamalieske: Ik heb al 15 jaar last van BI, oftewel een instabiel bekken. Door o.a. een fors beenlengteverschil, een scoliose en twee versleten lendewervels (door de reuma) is mijn linker SI-gewricht instabiel, die heeft te lange banden, terwijl dat een stabiliserend gewricht moet zijn. Ik heb allerhande therapieen gevolgd, heb gerevalideerd en ik heb er meerdere keren cortisoninjecties in gespoten gekregen omdat het gewricht gewoon ontstoken was. Ik slikte ook al 15 jaar heftige pijnstillers. Het was eigenlijk een wonder dat het allemaal zo goed ging tijdens de zwangerschap! Ik was erg blij de eerste 20 weken dat ik nergens last van had, dat hcg deed wonderen voor mij! En toch ging het mis en hoe.... Bijna alle vrouwen hebben wel last ergens aan hun bekken tijdens de zwangerschap. Al de ligamenten (wel 20) verweken ook omdat straks het kindje erdoorheen moet passen. Ik heb vooral last van de symfyse en het heiligbeen en de SI-gewrichten. Als je de hele handel met een hand voor en achter vastpakt, zit er gewoon speling in. Mijn manueel therapeut kan het wel rechtzetten, maar durft dat niet omdat ik ook nog eens last heb van pijnlijke harde buiken die komen als ik pijn of stress heb.. Omdat ik dus ook voor de zwangerschap al een instabiel bekken had, is het nog maar te bezien of het helemaal overgaat na de bevalling. Wsl niet, maar als het maar een stuk minder wordt en ik m'n dagelijkse dingen weer kan doen, ben ik al blij! Ik hoop echt dat mijn baby niet al te groot is en de vk/gyn het aandurven om me op vaginale wijze te laten bevallen, want ik beval toch echt het liefst op normale wijze thuis! @Manootje: Mooie buik hoor en voor de rest nog zo slank! @MissPuma: Oh, gelukkig niet naar gedroomd! Ik droom al heel de zwangerschap heftig, wordt wel minder, maar heb kennelijk een hoop te verwerken. @Mamasan: Oh, ben in het begin ook een paar keer op zaterdag geweest naar zo'n babymegacentrum; vreselijk! Totdat we erachter kwamen dat het op donderdagavonden heel rustig was. Gelukkig is alles besteld, moet alleen nog geleverd worden. @Kroepie: Wat balen dat je ook zo slecht slaapt! Hier si de zon alweer weg helaas, het zag er echt voorjaarsachtig uit! @Marooz: Ja, die pijnlijke harde buiken, ik herken het, maar nu ik me echt rustig houd, heb ik ze wel minder. Ik vind het iedere keer wel weer eng! De mijne ligt ook lekker met het hoofdje te drukken, zwaar gevoel zeg maar. Helemaal als je naar het toilet moet. @Sabrina: Verspreken, dat is voor ons ook moeilijk hoor! We hebben het steeds maar over "de baby". Als je geen medische dingen hebt en je wilt het graag dan zou ik lekker voor een thuisbevalling gaan hoor! Zorg alleen dat je een tas klaar hebt staan in geval van nood. Ik heb niet zulke goede ervaringen met ziekenhuizen en wij willen het echt heel rustig aan doen in onze eigen vertrouwde omgeving. Bij mij wordt een poliklinische bevalling zonder medische indicatie overigens wel vergoed uit de aanvullende verzekering. Heb ik weer eens m'n best gedaan of niet? En nu niet zoveel meer kletsen, want dan zit ik zo weer een uur! Knuffel van zogelukkig!
Goedemiddag dames, Heb eindelijk lekker geslapen was pas om 10.00 uur wakker Het zonnetje schijnt hier ook en zometeen ga ik met mannetje even wandelen (nou ja, bankje pikken zoals hij dat noemde). Ik moet er voor mijn gevoel gewoon even uit, ik word gewoon gek om de hele tijd binnen te blijven. Dan ga ik me alleen maar ergeren aan de huishoudelijke dingen die nog gedaan moeten worden Marooz: Wat enig die box in de kamer ... die muziekmobiel heb ik ook toevallig gekocht voor boven het ledikantje. Ik had ook even op je site gekeken en dat wiegje ziet er ook erg leuk uit Kroepie: Mijn man vond het wiegje gewoon 'gevaarlijk' eruit zien, omdat hij bang was dat de kleine van zijn plaats zou afrollen en dat ik dan over de baby heen zou slapen, zonder dat ik dit in de gaten zou hebben ... tja, we zullen het toch beide eens moeten zijn over een aankoop. Dus had ik me er maar bij neergelegd dat ik een 'normaal' wiegje zou halen. Maar de meeste vind ik niet zo leuk De babykamer is bij ons ook helemaal af gelukkig, ik ga me nu bezig houden de komende weken met het draaien van wasjes en alles in de kasten sorteren. Ik heb zelfs al speciale boxjes gehaald om de schoentjes en sokjes in te doen (ik ben echt erg op dat gebied ), maar wil dat het ook voor mijn man duidelijk is waar alles moet komen te liggen in de kast. Hij legt dingen gewoon waar hij ze wil en waar hij denkt dat het praktisch is ... en nu met mijn hormonen kan ik dat niet hebben.
Vraagje ledikantje/wiegje opmaken Dames, wij waren een paar weken terug in een babywinkel en daar vroegen we de verkoopster welke spullen we nodig hadden om het ledikantje en/of wiegje op te maken. Nou, ik werd me toch een partij duizelig toen ze met spulletjes kwam aanzetten en al die keuzes We hebben een matras voor het ledikantje gekocht. Toen adviseerde zij ons om ook een aero sleep te kopen, omdat dit zo veilig was en om wiegendood te voorkomen (zo'n overtrek kost maar liefst 79,95). Daarnaast zei ze dat het beter was om jersey hoeslakens te kopen en ze adviseerde ons om er 3 van te kopen. Daarnaast zei ze dat je 3 dekens in huis moest hebben (1 in het bedje, 1 in de kast en ander in de was). Toen gaf ze ons ook een andere optie. En dat was om voor een dekbedje te gaan. Deze heeft dan een overtrekje nodig en een lakentjes voor daaronder. Thuis aangekomen even op internet gekeken en daar wordt weer geadviseerd om molton lakentjes te kopen en te gebruiken, en waterdichte moltons. Pff, ik zie door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie me tips geven wat jullie hebben gekocht? Bedankt alvast!
hey meiden bedankt voor de tip heb het net met me man erover gehad en denk wel dat we eruit zijn. we wonen niet ver bij het ziekenhuis vandaan en zijn er dus ook zo. we gaan het eerste stuk thuis doen en zien dan wel wat we doen. vind het ook wel weer fijn dat je thuis je eigen dingentjes hebt. we zien wel hoe het gaat lopen elke bevalling is tenslotte anders. @marooz we hebben idd geen uitgebreid pakket want wij mankeren nooit iets en ander betaal je je scheel maar zoals je leest gaan we jouw oplossing proberen en mocht het zo wezen dat we toch na het ziekenhuis moeten je dan maar en dan hoef je toch niet te betalen en anders maar 150 euro ja hebben we er wel voor over. mooi hoor de box zo! leuke kleertjes ook ik moet nog nodig kleertjes shoppen! @geslacht vind het niet zo heel erg hoor dat ik me versproken heb want ja de lol is er hier al af en het maakt mij niet heel veel uit wie het weet wij zijn blij dat we papa en mama worden en daar gaat het tenslotte om. @zogelukkig ze vonden hem super! ben ook blij dat alles goed gaat maar voel me af en toe schuldig als je leest wie hier allemaal wat mankeert. maar wat opvalt is dat ik (volgens mij) de enige ben die niks mankeert en blijft mee praten en een oor (oog) voor jullie verhaal ben. ga nu naast me schoenen lopen hahaha nou ga nu douchen en lekker wandelen! fijne zondag meiden!
Goedemiddag allemaal, heb alles weer een s bijgelezen, aleen de computer is niet helemaal ok is tussendoor 2x uitgevallen manlief er sraks even naar laten kijken. Hier alles weer ok die harde buiken zijn bij nader inzien het kindje wat dwars lag en constant draai ten dan een vast punt heeft waar het dan gaat duwen in iedergeval dat is mijn concludie werd gewoon een beetje bang maar morgen naar de vk en dan leg ik alles uit en wil ik toch dat ze kijken hoe het met de groei van baby gaat enze ben ik weer wat geruster en even laten checken op blaasonsteking. Hier schijnt trouwens ook het zonnetje! Heb kraampakket binnengehad exact hetzelfe als twee jaar geleden dus niet super spannend met tas met irritante rits die iedere keer opengaat is trouwens van VGZ. Mijn mol heeft trouwens ook last van achterstallig onderhoud ben wat lakser er in geworden. Aangezien het spannende avontuur in bed ook al een tijdje geleden is. Man vind dit geen probleem bij de 1e was het een afknapper maar nu denk je er makkelijker over trouwens ik vond het na de bevalling ook niet gelijk een pretje om weet wel te doen duurde bij mij echt wel een tijdje voor ik echt zin had Mijnzoontje is trouwens gisteren naar zij grote bed gegaan in een andere kamer gelijk van 20.00 tot 07.00 geslapen en er niet uitgekomen. Dat viel reuze mee nu hopen dat het zo blijft dus nu kleine kleertje achter de schotten halen en sorteren want rompertjes enze zijn bij mij toch wit wist vorige keer ook niet wat het werd en nu ook niet en als deze een jongen is hoef ik amper te shoppen want mijn zoontje is van 29-05-2007 dus zelfde tijd en ze schatten me in op 3500gr en mijn zoontje was 3870gr zou handig zijn alleen een meisje lijkt me ook gaaf we zullen zien stop ermee word anders echt een lang verhaal Doei