Hier gaan we het zo doen: matrasbeschermer matras Aerosleep (= zeiltje + molton ineen, wasbaar) hoeslaken laken katoenen deken Die Aerosleep ademt echt heel goed en neemt vocht op, er was een testapparaat in de winkel. En het is zeiltje + molton ineen, daar moet je per stuk dan ook 2 of 3 van hebben, dus hoeveel kost dat dan bij elkaar? Je mag wel een "dekbed"overtrekje gebruiken, maar daar moet dan een speciale "duodeken" in, dus geen gewone deken en geen dekbed! Een waterdichte molton is een zeiltje met moltonstof eromheen. Die mag je wel gebruiken, maar niet onder het hoofdje van de baby, die zul je dus terug moeten vouwen! Ik heb 2 dekentjes, 6 hoeslakentjes (katoen ipv jersey-katoen) en 4 gewone lakentjes gekocht. Best veel, maar goed.
Poeh @zogelukkig jou BI staat dus ook niet op zichzelf vanuit de zwangerschap... sterkte meid het klinkt me allemaal bekend van mijn eerste zwangerschap *afkloppen heb nu vrijwel geen last* ik hoop echt voor je dat het beter gaat na de zwangerschap, ik weet hoeveel pijn je hebt en dat gun je je ergste vijand niet eens *kus* Bedje opmaken: Tja een zeiltje mag niet, als een kruik namelijk zou lekken verbrand je kind, een Aerosleep zou hetzelfde doen zei onze kraamverzorgster (aangezien daar een soort maasstructuur inzit) en die trok hem dus meteen uit het bed, daarna nog wel terug gelegd maar ik vond dat Isa er niet lekker op lag dus na een maandje of 3 naar de zolder gedaan. Ga het nu nog eens proberen bevalt het niet dan is marktplaats er goed mee Verder niet te veel dekentjes kopen in de zomer is het niet zo koud en je zal merken dat een slaapzakje veel fijner werkt als 3 dekentjes. Dekbed heb je niets aan! Koop een duodeken (zijn er dus 2 stuks) vouw er 1 dubbel en steek die in een overtrekje (dan heb je nog 1 reserve over) en wassen.... je hebt iedere dag een mand vol hoor dus je hebt echt geen 4 lakentjes nodig. Je kan dan veel beter je geld investeren in veel heel veel hydrofiele luiers daar kan je niet zonder! Zorg dat je er minimaal 15 hebt ideaal voor onder het hoofdje in bed (spugen) en om je baby af te drogen, op het verschoningskussen, in de kinderwagen enz enz daar heb je meer plezier van als 4 setjes beddengoed.
Ik dacht al dat ik teveel zou hebben, haha! Maar het is de eerste he en ik vond al die verschillende lakentjes met allerhande kleurtjes en borduurseltjes zo schattig! De Aerosleep neemt juist vocht op, dat verdwijnt gewoon en blijft niet nat, hebben we getest in de winkel. Op een (molton)zeiltje blijft vocht gewoon liggen! Ach, misschien heb ik het me wel aan laten praten hoor, we zien wel!
@zonstraal wij hebben het volgende gedaan! matras molton hoeslaken jersey hoeslaken duodeken (formaat van een dekbedovertrekje 100x135) maar stof van een gewone deken. en om de duodeken een dekbedovertrekje. ik heb van de hoeslaken 3 en dekbed overtek 4 molton hoeslaken 2 want dat dient als matrasbeschermer. ik wilde een duo deken want je hoeft maar 1 keer een deken aan te schaffen en pas als ze na het grote bed gaan een dekbed met ander formaat. heb bij kraamverzorger van me zus gevraagd wat wel en niet mag zij vertelde mij dat je geen zeiltje of aerosleep mag gebruiken ivm het lekken van de kruik dat je kindje verbrand. toen wist ik gelijk dat ik dat niet wilde. hoop dat je er wat aan hebt.
Naast het feit dat de Aerosleep ademt, hebben wij hem gekocht omdat ie dus wel goed vocht absorbeert in de vocht opneembare tussenlaag! We hebben het zelf gezien in de winkel; voelde droog; echt waar! http://www.aerosleep.com/
gelukkig kan iedereen zijn eigen keuze maken vond hem ook nog eens duur en vroeger hadden ze die dingen ook niet! ik heb hem niet in de winkel gezien maar alleen op internet over gelezen als je hem zelf ziet denk ik ook wel dat het heel anders is.
Ik vond hem ook wel prijzig hoor. Maar je moet mijn man eens leren kennen: die "moet" dat dan meteen hebben he, dat is echt mannen eigen volgens mij! Goede mooie spullen wil ie en dan wordt er niet zo op prijs gelet! Gelukkig heb ik nogal eens de hand op de knip, want anders!
All: Bedankt voor jullie reacties op het aankleden van het ledikantje/wiegje, Ik ben er denk ik dan wel uit. Ik ga denk ik dan nog een; - Molton hoeslaken kopen als matrasbeschermer (geen waterdichte) - Nog een setje jersey hoesklakens - We hadden al 1 dikke deken gekocht, dus ik denk dat ik er dan nog 1 aanschaf - Lakentjes x3 - Een slaapzakje Zogelukkig: Je schreef dat jij een matrasbeschermer had. Is dat hetzelfde als een moltonhoeslaken? Ik ben net terug van een wandeling en ik ben echt kapot. Het ging erg moeizaam het lopen (duhhh, had niet anders verwacht) en we zijn vaak even op een bankje gaan zitten. Heb denk ik meer gezeten en rond gekeken dan gelopen, maar het is de pijn die ik nu heb wel de moeite waard geweest. Wat een heerlijke mooie dag zeg, van mij mag het voorlopig wel zo blijven.
haha gelukkig heb ik er niet zon een! @zonstraal ow waar woon jij dan want het regent hier alweer! bah heb zon hekel aan regen!
Nee; een matrasbeschermer zit tussen de lattenbodem en het matras. Een molton beschermt het matras in principe ook, die termen worden een beetje door elkaar gebruikt, maar een matrasbeschermer ligt echt ONDER het matras (beetje gek ruw ding met elastiekjes, kost 6/7 euro).
Meiden wat kletsen jullie veel zeg, een hoop om weer bij te lezen. Kan alleen ff kort reageren, we gaan zo het geboorteplan maken. Wordt woensdag besproken bij de vk. Ik heb mn meisje het hele weekend flink gevoeld. Heerlijk weer dat gevoel. Ben helemaal happy. Ik hoop dat ze me niet weer zo laat schrikken. @Kroepie, vond het ook heel fijn dat ze me zo serieus nomen. Vond het heerlijk om mn kleine meisje weer te zien.! @MissPuma, was toch nog erg gezellig vrijdag. Was wel kapot hoor toen ik thuis was. Gelukkig sliep mn meisje tot half 8. Dat was echt lekker, want lag er pas half 2 in. @Sabrina, nee ze hadden geen verklaring. Kan gewoon voorkomen. Ben echt blij dat ze meteen een echo maakten. Ik voel de laatste 2 dagen weer volop beweging, dus ben niet meer bezorgd. @Zogelukkig, meid nog even volhouden. Voor je het weet heb je een prachtig kindje in je armen. Mijn kindje was bijna 9 pond. Deze gaat er overheen. Pfff, gaat zwaar worden. @Marloes, wat balen zeg, hoe gaat het nu.? Dikke knuff voor jou.! @Sabrina, ik twijfel ook nog steeds waar ik wil bevallen. Het liefst helemaal nergens. haha..... Ik beslis wel op het moment zelf. Zorg dat er een tasje klaar staat, zodat je altijd naar het ziekenhuis kan. Zo ging het de vorige keer ook. Ik begon thuis, ging toch naar het ziekenhuis. Tasje was al gepakt, dus erg makkelijk. @Zonstraal, ik adviseer altijd in de winkel, -2x hoeslaken molton -3x hoeslaken -2x laken -1x katoenen deken. Zo heb ik het zelf ook altijd gedaan en heb ik het ook in huis voor dit kindje. De deken doe je toch dubbel in het begin, omdat je het bedje kort opmaakt. Dat is echt warm genoeg hoor. Een slaapzakje is in het begin nog niet nodig en mag officieel pas na 4 maanden gebruikt worden. @Zogelukkig, eigenlijk is het verstandig om ook een aerosleep hoeslaken te gebruiken, anders gaat het effect van het ademen weg. Die zijn los te koop voor 15 euro dacht ik. Hier laat ik het voor vandaag bij. Fijne avond allemaal.
Goedemorgen! Ik ga eens even mijn best doen Kaatjek: 5 bikini's? Jeetje, ik heb er niet eens 5 haha. Wel een goed excuss om daar extra zomerkleren te kopen lijkt me, is me alleen ontgaan waar je precies heen bent nu. Hoop iig dat je lekker geniet! Libido: hmmmm, tijdje terug week of 2 ofzo kwamen we erachter dat ik echt niet meer bovenop hem kan, grrrr, laat dat nou mijn favo positie zijn Verder heb ik niet zoveel behoefte momenteel en heb een an et een laag libido, dus hij vind het allang prima Kroepie/ria: hmmm, kan me voorstellen dat je er soms wel heel erg onzeker van word. Zeker als je al eens bent belazerd. ik werd ook erg onzeker als mijn vriendje nit wilde, dacht dat elke man elke dag wel wou, nou ik wel maar hij niet hahahaha. Ik heb nu geleerd dat het echt niet aan mij ligt en hij gaat zeker niet vreemd, maar kan me jullie gevoel hel goed voorstellen en als je dan ook nog zwanger bent en je lijf volleedig veranderd vraag je je af of je nog wel mooi etc genoeg bent...... misspuma, hoe was de verjaardag? de mol! gisteren weer bijgewerkt, kan het niet zien dus alles gaat op de tast. Wt ik veel vervelender vind is dat ik normaal mijn bikinilijn epileer en dat wil dus nu niet meer en op mijn bui zitten ook zwarte haren sind smijn eerste kind, die epileer ik ook, maar ik zie ze niet meer kroepie: wat jammer dat je broer samen is met iemand die je eigenlijk niet uit kan staan. Tsja , aan de andere kant, misschien hebben ze het wel heel goed samen! Mijn schoonouders moesten de eerste 2 jaar niets van me hebben, voornamelijk mijn schoonmoeder, niet zo gek, ik was 25 toen ik peter leerde kennen, gescheiden, had 2 kids en peter was 40 en ook net gescheiden, zijn ouders hadden mijn opa en oma kunnen zijn. Anyway, ze hebben het geaccepteerd omdat ze niet anders kunnen, maar als zij de keuze had gehad was ik er niet geweest en ik vind mezelf echt een leuk persoon hoor! Dus vind dit soort dingen altijd lastig, als jullie niet klikken en zij blijkbaar met anderen ook net is hetw el heel vervelend. zogelukkig: balen, balen, balan meis! ik ben naar de crematie geweest in een rolstoel, nou, allemaal mensen van over de 70 en 80 en ikke in rolstoel, schaamde me dood, maar ja....je hebt idd heel veel bekijks dan Als je het nodig hebt, gewoon doen! Met mijn bekken gaat het momenteel best wel erg goed, het wisselt bij mij enorm en is behoorlijk gekoppeld aan mijn emoties, als ik me slecht voel ga i verkrampen en doe ik mezelf pijn, hoe ontspannender ik ben, hoe beter ik loop Wat betreft de bevalling, ik had het met Noa heel erg de BI, ik ben van haar bevallen in 2,5 uur tijd en zonder achteraf schade ofzo, dus houd moed! sabrina: wat klinkt je heerlijk optimistisch meid, word er zelf helemaal vrolijk van! wat vonden je vrienden van het kamertje? marooz: buddy how are you? niet te druk maken om die maten hoor, het verschil komt heel veel voor, zoek maar eens op de site kroepie, zijn de foto's er al? oemhudaifa: vervelend meis, die hormoontjes, herken het wel hoor, dus je bent gelukkig niet de enige Maak ej niet al te druk over het indalen, moijn eerste deed het ongeveer 3 weken voor de bevalling en de tweede 6 weken ervoor, er kan nog van alles gebeuren. Harmless: nog steeds last van je rug en buik? marloes 22 jeetje zeg wat balen, lijkt em ook vreselijk stressend als je je kindje zo weinig voelt, ik zou er echt van doorslaan (panikehaas haha) wel fijn dat de ctg's elke keer goed zijn, dus je kindj is wrs helemaal OK alleen voel je het zo weinig. Medisch en iet meer thuis mogen bevallen, balen! maar ja, veiligheid voor alles! mamlieske: jeetje, blijvende BI, lijkt me vreselijk. Kennisje van mij heeft het ook, is voor 100% afgekeurd daardoor en het beinvloed echt heel veel van je leven. manootje: hoe is het met je keel? mamasan: ik vind dat soort winkels echt een drama, kan ten eerste niet keizen en ten tweede raak overspoeld door prikkels want er is zoveel! Is je zoontje trouwens al weer rustiger, gezien laatst hij een driftbui had
jullie kletsen echt veel! Vanmorgen begonnen aan het reageren, komen mijn ouders 2 uur te vroeg om aan de kinderkamer te beginnen, dus wat ik vanmorgen had geschreven heb ik net gepost en ben nu weer aan het bijlezen wat jullie vandaag allemaal hebben gekletst Hier is het babykamertje bijna af en onze box staat ook in de kamer, zal morgen foto's maken op posten!
Sorry.. mijn sjachrijnige bui is nog niet helemaal over... en aan de foto's ben ik niet toegekomen. Komen echt deze week hoor! Baby-bay is gehaald en is prachtig! Vind alleen 't matrasje zo dun... dus misschien dat ik daar nog een nieuwe in maak. @Majkuh Bedankt voor je lieve reacties! hug @Joki Wat is een geboorteplan? En fijn dat je kleine meid zich heeft laten voelen Je lijstje voor 't bed heb ik even overgenomen... kan ik even kijken of ik alles in huis heb. Nou, ik zal mijn schatje rust geven en op bed gaan. Morgen toch maar wat liever tegen hem zijn... Fijne avond lieverds, Net
@ Misspuma, fijn dat je je wat beter voelt meid! Scheelt ook altijd wel als je lekker slaapt. Wij hebben ook pannekoeken gegeten hihi @ Mamasan, is heel vaak dat ouders het allemaal maar toestaan, vaak zijn ze dan nog boos op jou, omdat jou kind niet mag spelen. Jammer dat het zo druk was @ Marooz, voor ons wordt het ook wat duidelijker haha, probeer haar op deze manier er wat meer bij te betrekken.. Ze is toch 8 jaar alleen geweest.. Snap wat je bedoelt met die pijnlijke harde buiken. Had ze vorige week ook, al zat hier toen wel regelmaat in @ Sabrina, ja kan hier nog met een beetje bukwerk het een en ander zien daar onder haha. Al zou een spiegel wel handig worden, en een stuk minder belastend voor m'n lichaam. Ik zelf vind het heel jammer dat ik niet thuis mag bevallen. Maar volgens mij mag je ook tijdens de bevalling nog kiezen als het niet medisch is. Je kunt het ook eens bespreken met je vk. @ Kroepie, wij verzwijgen ook over dat we weten wat het wordt. Nu al zitten ze me te peilen enzo, wil er niet aan denken hoe dat is als ze weten dat wij het weten. Snap je het nog? hihi. 1 keer met marissa hadden we gezegd dat we het weten en ze werd zo verdrietig dat ze het niet wist dat we maar volhouden dat wij het ook niet weten. Ze is nu 8 en denk als ze zich verspreekt ze zich erg rot eronder gaat voelen. Tegen het einde vertel ik het denk ik wel, omdat we toch met kleurtjes in de kamer willen werken.. @ Zogelukkig, er zit toch al 14 kg bij... Eerst zelfs 16 maar ben er 2 kwijt en sta nu weer een weekje stil. Maar vind de kilo's best hard gaan.. @ Zonstraal, heerlijk dat je zo lekker heb geslapen en dat de wandeling ondanks de pijn ook lekker was. Is altijd wel fijn er even uit te zijn en dat je dan meer zit dan loop maakt toch niets uit? @ Colin, fijn dat alles goed gaat en dat svheelt idd wel dat deze ook in mei komt @ Joki, fijn dat je je meisje zo goed heb gevoeld. Wat zet je zoal in een geboorteplan? Weet wel dat je je wensen er in zet en heb er wel een paar, maar vraag me af wat je er nog meer in zet @ Majkuh, jij hebt ook flink je best gedaan met op iedereen te reageren! Ben benieuwd naar de foto's We zijn hier druk geweest met opruimen en uitzoeken. Ben erg verkouden en nog steeds keelpijn Kleintje is in elk geval lekker druk, Marissa was ook met m'n buik aan het 'spelen' en de kleine reageerde er op, erg schattig m'n 2 meiden Wel een dilemma erbij. Zoals jullie weten zijn we al meer dan een jaar met een ander huis bezig. En we hebben er een aangeboden gekregen! Alleen snappen jullie wel dat ik dus echt geen zin meer heb om te verhuizen. We moeten nog gaan kijken en misschien is het wel helemaal niets.. Ga morgen wel bellen en een afspraak maken, maar het is moeilijk enthousiast te zijn als je eigenlijk geen zin heb.. Vind eigenlijk dat ik niet moet zeuren na al m'n geklaag.. Fijne avond nog en hou jullie op de hoogte
@JoMi: ja, ik zag gisteren op de site dat ze ook aerosleep hoeslakens hebben! @Manootje: ik ben nu ook 15 kilo aangekomen en het gaat idd harder nu! Komt wsl ook omdat ik niet meer beweeg. @Majkuh: ik ben benieuwd naar je foto's! @Zonstraal: een molton noemen ze ook wel een "onderlegger".
goedenmorgen allemaal zo heerlijk geslapen vannacht had ik helemaal niet verwacht want mevrouwtje was gister overdag en avond extreem actief! zat gewoon op de bank en werd alle kanten opgeschut. vanavond weer eens een lekker avondje alleen. me man is dan kaarten bij zijn oma en vanavond spreek ik lekker niks af en ga ik heerlijk op de bank hangen! @joki wij veel kletsen hoe kom je daar nou bij wist niet wat een geboorte plan was dus heb ff gegoogled maar moet iedereen dat? wat heerlijk dat je weer volop beweging voelt. ik ga het nu ook op het moment zelf beslissen en ook idd het tasje klaarzetten. @majkuh hoe bedoel je optimistisch? (sorry zwanger)me vrienden vonden me kamer mooi! @kroepie *ik steek me tong uit trek een gekke bek om je vrolijk te maken* @manootje hahaha ja ik weet hoe je je voelt met scheren! na de hema wit spiegeltje kan je overal opzetten en dan op hoogte en je ziet alles! we kiezen ook op het laatste moment ik denk dat je je goed meot voelen en dan pas moet bepalen.jammer dat je niet thuis mag. je moet lekker gaan kijken naar het huis je hebt nog 3 maanden en met een hoop vrienden red je het wel! komt helemaal goed. @zogelukkig jij ook al weer vroeg online!
Mogguh meiden, @kroepie, lekker wakker worden zo. Hopelijk begint je dag vandaag beter. @marooz, klinkt heel erg bekend die harde buiken. Vooral die druk in mijn liezen,echt heel erg vervelend. Volgens mij is dat inderdaad het indalen, aangezien dit mannetje ook dalende is. @sabrina, oeps versproken . Hier moet ik ook nog wel eens op mijn tong bijten bij de kids en schoonmoeders. Manlief had laatst zelfs bijna de naam verklapt. @aerosleep,ik heb er een gehad voor de cosi van een vriendin. Zij vond het een onding. Zelf zal ik hem niet aanschaffen, veels te duur en in bed gebruik ik alleen katoen en beeb draagt ook alleen katoenen kleertjes, dus het zweten zal wel mee vallen. Damian is tenminstte nooit 'nat' uit bed gekomen. @zogelukkig, mijn man is er een die bepaalde speeltjes MOET hebben Bij van asten zag hij een loopwagentje die er uit zag als een race auto, hij wou hem al meteen mee nemen. Ik heb hem gezegd dat we daar nog even mee wachten, kunnen we altijd nog halen. @majkuh, zoonlief is alweer gekalmeerd hoor @manootje, zul je net zien dat je op het laatste moment een huis krijgt. Wie weet wordt je verliefd als je het ziet en komt de verhuiszin vanzelf. Gisteren hebben we even genoten van het heerlijke weer. We zijn even met de kids en schoonmoeders een klein stukje gaan wandelen in het bos, heeeeeeeerlijk. Kids konden uitrazen en ik kon rustig bijkletsen met schoonmoeders. Ook meteen de bevalling en de tijd erna doorgesproken, aangezien Damian naar oma gaat. Het was even spannend of het kon, omdat ze nog het bestralingstraject in moet, maar ook als uk te vroeg komt kan het. Als ik moet blijven na de bevalling kunnen manlief en zoonlief bij haar terecht voor eten en zo, dus dat is weer een zorg minder. Het kamertje is nu ook bijna klaar, vanmiddag als zoonlief naar de psz is ga ik de gordijnen afmaken en dan gaat manlief van de week de meubels er in zetten. Maar ik zal eens onder de douche springen en er een aankleden, anders komen we nooit bijde psz
Weer veel bij te lezen na een weekend, we vliegen er in. @manny: hier ook meer afscheiding, minder leuk maar het hoort er ook weer bij hé ontplofte mol: deze kan ik voorlopig zelf nog aan, maar anders kan ik het gerust aan m'n ventje vragen hoor @MissPuma: sterkte meid, het spijt me om te horen dat je blaasontsteking nog niet beter is. @mamasan: mooie buik hoor, idd je buik is gezakt maar hangt nog niet echt laag, maar zal wel geen verschil maken voor je pretecho @Daggie1984: m'n vriend vind het eng met z'n momenten. Wanneer de zin het grootst is denkt hij er niet echt meer aan lol @Sabrina1984: nieuwe slaapkamer is voor ons beebje hoor @zogelukkig: gewoon negeren die duffe assistenten, niet te veel stressen en straks kan je genieten van je prachtige baby. Dikke knuffel @manootje: mooi buikje hoor, valt héél goed mee hoor voor 31 weken. Eindelijk bijgelezen, heb zoveel mogelijk proberen te reageren. Even EGO: Dit weekend begon in mineur voor ons. M'n vriend z'n dochtertje liet weten dat liever terug bij de mama is en dat ze de oude regeling (1 weekend om de 14-d) terug wil. Vorig jaar had ze zelf gekozen om week om week bij ons te komen, maar toen ging het niet zo goed met de mama. De mama had iemand leren kennen die Zoë niet graag had en Zoë verdween naar de 2e plaats, nu is die persoon niet meer in de picture en staat Zoë weer op nr 1 en moeten wij nu wijken. Allesinds, we geven er nog niet onmiddellijk aan toe. Ze is er nu 10 en begint al serieus te puberen. We denken dat dat ook een reden is van haar vraag. Bij mama is het quasi altijd 'feest', daar zijn geen regels, tv mag altijd aan, ... . Bij ons zijn er duidelijke regels en dit is voor haar natuurlijk de minder gemakkelijke situatie. Ach, ben een beetje down en voel me er héél verdrietig bij.
Goedemorgen! Wat een lekker weertje vandaag, tenminste zo ziet het uit als ik buiten het raam kijk Joki, en zogelukkig: bedankt voor jullie advies. Ik heb het opgeschreven en als ik vandaag ergens de kracht vandaan kan toveren zal ik de benodigde spulletjes gaan halen. Vandaag heb ik weer mijn dagcurve die ik moest houden na 1 week dieten. Ik heb mezelf net nuchter geprikt en het was 5.0 ... een hele prestatie nadat ik de vorige keer nuchter 7.1 had geprikt . Ik ga zometeen ontbijten en dan prik ik 2 uurtjes later weer, ik hou jullie op de hoogte. Ik ben echt blij als de andere 2 waardes ook minder zijn, dan ga ik mezelf vanmiddag trakteren op iets lekkers, want ik vind dat ik dat verdient heb