Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Hoi Meiden

Ben ik weer, schoolvakantie weer achter de rug en het is hier weer wat rustiger :) .
    Nou ja rustig, mannetje is nu 3 dagen weg voor zijn werk :cry: , en sta er een beetje alleen voor.
    Lichamelijk gaat het vandaag en gisteren weer in een woord knudde. Loop maar weer met de krukken. Verder slaap ik teminste wel redelijk goed, dus dat is wel fijn.
    Zo, en hoest met jullie allemaal. Ga even bijlezen.
    Zal ook even naar de lijst kijken.

2. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    harde buiken:
    Deze waren bij mij dit weekend bijna niet aanwezig. 4 op een heel weekend tegenover vrijdag nog 11 op één dag.
    Denk dat het dan wel duidelijk is, werk is stresserend en zorgt ervoor dat ik iets meer harde buiken heb.
    Is wel een geruststelling hoor, nu ga ik gewoon afwachten tot m'n volgende afspraak bij de gynea

3. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar en dan zorgen wij dat het er dezelfde dag of de volgende dag het erop staat. Liever niet naar allebei PB’en want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt!
    Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even!

DE MAMA'S VAN MEI 2009 :baby:

28 april
    * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X ~ Buddy: Sim80
    1 mei
    *Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Mamasan
    * Sim80~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje ~ Buddy: Remmar
    * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Majkuh
    3 mei
    * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X ~ Buddy: Manny
    * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ :(: ~ Buddy: Ria32
    4 mei
    * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X ~ Buddy: Joki
    * Daggie1984 ~ 1ste kindje~BV/FV ~ Jongetje ~ Buddy: JoMi
    5 mei
    * Webmiertje ~ 3de kindje ~ Jongetje
    6 mei
    * KaatjeK ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X
    * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# Buddy: Sabrina84
    8 mei
    * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Kroepie
    * ZonStraal ~ 2de kindje ~ BV ~ PHZ (med ind) ~ Jongetje
    11 mei
    * Manny~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Rian
    * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Marooz
    12 mei
    *Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Kippie75
    15 mei
    * Ria32 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Manoontje
    *Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ MeisjeBuddy: Marloes22
    * MissPuma ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV ~ Meisje
    16 mei
    * Zogelukkig ~ TB ~ BV
    18 mei
    * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH (med ind) ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Daggie en Mamasan
    19 mei
    *MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV ~ Meisje
    20 mei
    * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV
    21 mei
    * MisssZ ~ 2e kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje
    22 mei
    * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X
    * Dancevalley ~ 1ste kindje ~ Meisje ~
    29 mei
    * Kroepie ~ 2e kindje ~ FV ~ PHZ ~ :-# ~ Buddy: Dolgelukkig
    * Fairy ~ PHZ ~ Jongetje
    31 mei
    * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Sab85
    2 juni
    * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind ~ Buddy: JoMi

Er zijn op dit moment 30mei Mama´s
    Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie: Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB

PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling
    FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding

Wat denk je wat het geslacht is: 6 geen idee, Geslacht: 5 :(: (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 11 [-X (wil het niet weten)

Tussenstand:
    11 meisjes - 8 jongens

Afspraken
    * 3 maart: Marloes22, intake kraamzorg 10.00 uur ~ Sim80, afspraak vk 9.15 uur.
    * 4 maart: Mamasan, pretecho, 10.45 uur ~ Joki, afspraak vk
    * 5 maart: Kroepie, afspraak Vk
    * 9 maart: Sabrina1984, 3d/4d echo, 19.00 uur
    * 12 maart: JoMi, afspraak gyn 16.30 ~ MissZ, afpsraak vk
    * 13 maart: Evy77, afpsraak Gyn ~Intake kraamzorg, 14.45 uur.
    * 16 maart:Daggie1984, afspraak vk, 8.00 uur
    * 23 maart: Sabrina afspraak vk, 9.00 uur
    * 30 maart:Daggie1984, afspraak vk, 8.00 uur

De aanpassingen zijn:
    @KoMi, heb je afspraken erbij gezet.

4. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Dat is goed om te lezen Evy, 4x is heel netjes.
    Dus hou die stress buiten de deur, dan komen die vervelende harde buiken ook stukken minder.

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Sabrina, met optimistisch bedoel ik dat je zo vrolijk klinkt!

Evy, kan me voorstellen dat je jerot voelt. Een kind van tien is ‘t klein om zelf te beslissen over dat soort dingen, ik zou er zeker niet aan toegegen hoor! Ze willen wat het makkelijkste en het leukste is en dat is niet perse het beste voor ze! Kop op meis!

Zelf ben ik bekaf, heb net gestreken en ben gewoon veel snleer moe aan he worden en dan hebben we ook nog de helemiddag visite arrgh .. .......

6. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Nou meiden ik heb alles gelezen. Dat was behoorlijk veel. Lees meestal alleen op mijn werk en moest vrijdag ergens anders heen. Dus bijna 4 dagen inhalen.

Jaja de eerste afspraak voor de kraamzorg is binnen. 27 maart om 9 uur komt ze kijken. Ze vertelde er duidelijk bij dat het dan nog niet af hoeft te zijn. Gelukkig maar al denk ik dat we dan een heel eind zijn. Nog een week of 3 a 4 en dan hopen we in ons huisje te gaan. Vrijdag gaat het laminaat erin boven en dus ook het babykamertje en dan kan het eigenlijk worden ingericht. Ben benieuwd hoor.

Ik zei gisteren nog tegen mijn man dat ik het wel vreemd vind dat we over 8 weken een baby hebben. Is toch zo? Mwah zei die, vind het niet zo vreemd. Je zou denken dat de man het nog vreemder (of hoe noem je dat) vind omdat het toch anders is als dat je het kind draagt. Maar nee, hij is er nuchterder onder dan ik.

Lakentjes vond ik ook moeilijk. Heb het een en ander gekocht en heb van mijn schoonzusje wat gehad. Die heeft het toen ook moeten aanschaffen dus het zal wel compleet zijn verwacht ik. Vind het wel lastig hoor. Wij hebben nog een bedje dat een aparte maat is. Matrasje is ook op maat gemaakt dus de lakentjes zullen ook niet helemaal passend zijn.

Ik zou zo graag nog een echo willen, net als de 20-weken echo. Dat ze alles even nakijken. Het is nu echt nog 8 weken afwachten. Ik weet ook wel dat als er iets is er weinig aan kan worden gedaan, maar zou het toch fijn vinden.

Naja weer een lang verhaal.

Ik voel me trouwens nog goed. Beter dan een paar weken geleden zelfs. Toen was ik een beetje depri volgens mij, maar nu gaat het weer beter. Heb nog weinig lichamelijke klachten gelukkig!
    Maar meiden die niet zonder zorgen deze zwangerschap meemaken IK DENK AAN JULLIE!

Groetjes Rianne

7. *grote grijns*

8. Ik zit op mijn werk dus kan niet uitgebreid reageren... maar dit wilde ik even kwijt.

@Evy
    ik voel met je mee hoor.... altijd lastig van die 'gedeelde' kinderen.
    Mijn dochter is nu 12 (straks als de kleine komt 13) en al vanaf haar 3e zijn haar vader en ik uit elkaar.
    Vanaf het begin hebben we co-ouderschap, wat betekent dat we beide een gedeelte van de week voor onze rekening nemen. Op dit moment is ze 4 dagen bij ons en 3 dagen bij hem.
    Wij zijn ook een stuk strenger in de regels dan haar vader en z'n vriendin, maar wat ik echt heb gemerkt is, dat ze dat naarmate ze ouder wordt meer waardeert. Ze weet dat het komt uit een goed hart en dat als ze zich aan de regels houdt, ze ook de vrijheid krijgt voor de leuke dingen. Natuurlijk geeft het soms gedoe (en ook wel eens tussen haar vader en mij) maar ja, dat hoort bij het puberen. Het uitproberen. Kinderen doen dat... eerst bij de vader vragen en dan de moeder (of andersom) maar als je niet bij elkaar woont is het lastig. Wat ik dan zeg is :'zal ik je vader even bellen?' (om te verifiëren) en dat helpt.

Bij jullie is de situatie iets anders... haar moeder heeft nu weer aandacht voor haar... maar komt eigenlijk op hetzelfde gevoel neer.
    Ik vind ook dat je er nog niet gelijk aan toe moet geven. Ze moet leren dat de wereld niet om haar draait, maar dat ze ook meedraait in jullie wereld.
    Uiteindelijk worden het er betere mensen van.. zeker weten!

Sterkte meis.
    X

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, vroeg he Sabrina! Ik ga er liever vroeg uit als ik wakker ben, dan dat ik ga draaien, dat doet m'n lijf geen goed! Vaak ga ik 's middags nog wel een uurtje plat, niet langer!

Over de mol: die zie ik al weken niet meer, met geen mogelijkheid! Ik doe nu de bikinilijn scheren op de tast en de handel kortknippen ook. Mijn man vindt dat eng, maar hij vindt het nog enger om zelf te doen! Hij 's niet zo handig...
    Maar ik vraag me dus af of je ivm het hechten de onderkant van voor naar achteren moet scheren? :(

VRAAGJE:

Bedklossen: wie heeft er hier een Auping? Volgens mij passen die standaard bedklossen daar niet onder?

10. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Ja ik weet het, we gaan er ook niet aan toegeven, maar wachten nog even af.

11. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Woehoe ... net weer geprikt en de uitslag was 5.7 :D! Dat is een groot verschil met de vorige keer, toen had ik 8.1 getest :confused:

Evy: Ik heb er geen verstand van, maar ik wil je wel een dikke knuffel geven en ik hoop dat jullie er gezamenlijk uitkomen.

Zogelukkig: Oeww, de gedachte alleen al, hechtingen en scheren bezorgt me de kriebels haha! Geen idee hoe je dat dan het beste kunt doen, volgens mij niet aanzitten tot de hechtingen er vanzelf uitgaan? Lijkt me niet een prettig gevoel als je aan het scheren bent en je neemt een hechting mee :)

Ik ga zo even lunchen, ik ga jouw idee uitproberen (paprika, ui en champignon omelet). Daarna ga ik even naar de Blokker om een waslijn te halen die ik op de overloop kan hangen, zodat ik de babykleertjes kan drogen.

12. zogelukkig

Nee, grapjas; VOOR de bevalling, of je dan "moet" scheren! :)

Als je normaal gehecht wordt in het ziekenhuis scheren ze je toch altijd vantevoren?

Yo go girl met je suiker, joepie! ;)

13. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Hallo allemaal weer!

Daar ben ik weer na een weekje ziekenboeg. Ik was eerst zelf geveld door de griep en vanaf donderdag dochterlief met een oorontsteking. Ben nu weer aan het werk, maar ja zo'n dag is dan altijd extra druk, dus probeer in de loop van de dag even tijd te maken om bij te lezen en te reageren, want er is VEEL geschreven!

14. Als je gehecht wordt in het ziekenhuis scheren ze je ook hoor!
    Niet druk over maken... haahahha

15. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Haha, ik lig helemaal dubbel hier achter de pc. Sorry, had je helemaal verkeerd begrepen. :)

Ik ga mezelf wel voor de bevalling scheren. Ik moet in het ziekenhuis bevallen en ik weet nog bij de eerste bevalling dat er regelmatig gynecalogen binnen liepen om te kijken hoeveel ontsluiting ik had. Maar ook verpleegkundige, volgens mij had de hele werkende staf van die afdeling mijn onderkant gezien :oops:
    Deze keer zou ik het dus fijn vinden als ik van beneden tenminste goed gesnoeid ben, ik schaamde me wel een beetje omdat de bevalling toen zomaar kwam en ik dus beneden een beetje last had van een ontplofte mol ... haha ik moet er zelf nu om lachen gelukkig!

Ja, ik ben echt blij dat mijn suiker zo omlaag is gegaan :D

16. zogelukkig

Ja maar, als je thuis bevalt, moet je het dan zelf doen of hoeft dat niet perse? Dan moet ik nog even een spiegel zien te scoren!

17. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    moet het kamertje dan klaar zijn? bij ons komt ze morgen! hahaha en hij is nog niet af!

18. zogelukkig

Nou, ik denk dat diegenen echt alle soorten kruizen wel van beneden gezien hebben hoor en daar kijken ze toch niet naar? Het gaat mij er niet om om er gladgeschoren bij te liggen. Ik snoei wel heel kort en heb zachte haartjes. Ik heb een heel gevoelige huid en als ik ga scheren, dan krijg ik last van pijnlijke stoppels en ingegroeide haartjes, dat lijkt mij ook geen pretje als je dat hebt. Als ik scheer, heb ik er max. 2 dagen profijt van en je kan toch moeilijk als je vliezen zijn gebroken nog op het gemakkie met een spiegel gaan zitten scheren?
    Maar ik doe het liever zelf dan dat mijn vk dat tussen de weeen door nog even gaat doen, snappie?

19. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Nog niet 'af' maar het grootste gedeelte staat, ze slaapt dus bij ons op de kamer:

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0

Deel Deze Pagina