Mei 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Sheila82, Aug 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JoMi

JoMi Fanatiek lid

Oct 4, 2008
    3,338
    0
    36
    FF EGO:

Sorry, moet ff verhaal kwijt.

IS SOMS EVEN ONSMAKELIJK HOOR, SORRY.

Mijn oma is gisteren opgenomen in het ziekenhuis. Ze kon al bijna 2 weken niet haar ontlasting kwijt en had z'n pijn iedere keer. Ze had wat kuurtjes gehad en moest de laatste dagen zelfs vloeibaar eten hebben en dan hopen dat het beter werd. Maar nee dus, huisarts gisteren er voor de 4e keer bij geroepen en die zag toen ook dat oma iedere keer zo moest kokhalzen. Huisarts vond dat reden genoeg om gelijk ambulance te bellen. Gistermiddag en begin van de avond allemaal onderzoekjes ondergaan. Afgelopen nacht was het zo erg met haar dat de ontlasting niet meer van onder kwam, maar van boven. Dus vanmiddag geopereerd, cardioloog moest eerst toestemming geven. Ze is nml zeer zwaar hartpatiënt en kan normaal geen operatie meer hebben. Vanmiddag hebben ze wat in de dunne darm gevonden en met de operatie verwijderd en oma heeft nu een stoma gekregen. Haar hart heeft de operatie doorstaan en nu wordt ze in ieder geval 1 tot 2 dagen kunstmatig in slaap gehouden. Nu is het dus afwachten. Oma betekent voor mij heel veel, ben nml veel bij haar opgegroeid aangezien ouders gescheiden zijn en mijn moeder werk had gevonden. Ze is dus een soort 2e moeder voor mij. Dus heb afgelopen uurtjes wel een paar keer gehuild. Gewoon van spanning en omdat ik zo emotioneel ben.

Verhuizing schiet lekker op. Vrijdag sleutel inleveren.

Vandaag 29 weken zwanger.

Bedankt voor het luisteren allemaal en ik kom in ieder geval in het weekend weer mee kletsen hoor. Maar ik leef met iedereen mee.

Knuffel van mij.

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    @ Joki: Vervelend is dat hé als je kindje té moe is, dan slapen ze meestal niet zo makkelijk in.
    Ow heerlijk dat je de proefdruk goedgekeurd hebt, weer een puntje om weg te strepen!

@ Marloes22: Lekker hé dat weertje van vandaag, heb er ook van genoten.
    Ik hoop ook dat ik snel van mijn blaasontsteking af ben...de kuur duurt nog 4 dagen.
    Goed zo, dat er geen suikersporen meer in je urine zat!
    Ik hoop ook voor je dat je gewoon bij de vk mag blijven, ik duim voor je.

Ik heb trouwens mijn kraampakket ook binnen gehad, niet veel leuke dingen erbij een knuffel, en een boekje voor Keano dat hij grote broer wordt. Voor de rest alle standaard dingetjes, ik ga binnenkort mijn koffertje voor het ziekenhuis eens klaarzetten (dan heb ik weer een stukje rust...).

Liefs, misspuma

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    @ JoMi: Ach wat zielig van je Oma, hopelijk is ze snel de oude! En ik snap dat je er een traantje om hebt gelaten sterkte!
    Gelukkig dat de verhuizing al opschiet, spannend hoor.

Liefs, misspuma

4. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    ben net terug van een weekendje brussel (merk dat ik wel erg vaak weg ben de laatste tijd hahaha. Verwend ben ik zeg!) We waren op bezoek...

Ik ga morgen alles bijlezen. Nu ga ik slapen. Hadden een kleine van 5 maanden en die had een huilnacht. Dus heb niet veel geslapen!

Alvast oefenen : P

groetjes

5. sim80

sim80 Fanatiek lid

Mar 28, 2008
    1,329
    0
    0
    Nou aangezien ik toch alleen ben, heb ik even rustig de tijd om te reageren.

@Rian, ik heb ook met de 20 wkn de laatse echo gehad. Zou het ook fijn vinden als ze tussendoor nog even zouden kijken of alles nog goed is. Kan natuurlijk wel als je een 3/3d echo laat maken. Dus dat zou nog een optie kunnen zijn.

@Zonstraal, super joh dat je waardes zo goed zijn, houden zo :)
    Hoe smaakte de omelet?

@Kippie, he nee he ook al een ziekenboeg. Fijn dat jij je weer wat beter voelt. Hoop dat het met je dochterje ook weer wat beter gaat.

@Zogelukkig, hahaha, ja je kan maar ergens aan denken (ik bedoel het scheren). Ik ben bij de eerste ook gehecht en kan me niet herineren dat ze me toen geschoren hebben. Ik denk dat als je vanaf nu even om de week naar de "mol" kijkt en bijwerkt dat je dan helemaal goed zit hoor ;) .

@Makjuh, wat heb je een ontzettend mooi babykamertje zeg. zal je wel veel werk mee hebben gehad. Echt te gek.

@Marooz, balen dat je je vandaag weer minder voelt. Is het nu weer wat gezakt?

@Joki, een geboorteplan, ook nog nooit van gehoord idd. Is wel een goed idee hoor. Heb jjij er zelf ook een?
    Fijn zeg dat je geboortekaartjes al geregeld zijn.

@MisssZ, lastig he die vermoeidheid. Rust maar lekker uit. Hoop dat je je morgen wat fitter voelt.

@Kroepie, nog steeds last van je stuitje :cry: . Lijkt me idd ook niet prettig. Effe aankaarten bij de vk.

@Manootje. bah de griep, Heel veel beterschap.

@Marloes, jippie fijn dat je urine goed was. Succes morgen met de intake en de gyn.

@JoMi, jee zeg wat een verhaal over oma, kan me voorstellen dat je overstuur bent. bedwing je tranen maar niet hoor meid.
    * geef je een dikke knuffel * sterkte hoor.

Nou ben zelf vandaag bij de zwschapgym geweest,. Twijfelde eerst omdat ik vandaag weer z'n pijn had. Wist niet of het wel verantwoord was met al die oefeningen. Het gaat nu redelijk moet ik zeggen.
    Ga zo dadelijk maar alleen mijn bedje opzoeken :cry: .

@Sabrina, ook alleen vanavond? Mannetje is vorige week ook al 2 dagen weggeweest voor zijn werk en nu dus weer 3 dagen :cry: . Hij zegt wel asl het echt niet gaat moet ik bellen en komt hij naar huis. Maar ja dan ben ik weer iemand die niet graag toegeeft ;) .

@MissPuma, fijn dat het beter gaat met je blaasontsteking, schilt je weer een paar uur verblijf op de wc ;) . Mijn meisje is ook heel actief in mijn buik, Doet gewoon vaak zeer. Maar ja, mag niet klagen.

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    Jeetje jomi, wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat KE je ellendig voelt meid. Hoe oud is je oma eigenlijk? Fijn dat ze alles zo goed heeft doorstaan en maar beter dat ze haar nog even in slaap houden. En huilen is net erg, doe maar gewoon, is ook heel verdrietig en die tranen moeten niet vast gaan zitten. Veel knuffels van mij!

7. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Jomi wens jou veel sterkte toe kan me voorstellen als je oma zoveel voor je betekent dat je dan wel even een traantje wegpinkt hoor, heel veel sterkte en hoop dat zze gauw opknapt.

Buddy manootje, jeetje zeg krijg je net nu een huis aangeboden zal me benieuwen of je er zo weg van bent dat je toch gaat verhuizen doe wat je gevoel je ingeeft meis en volg je hart :) :)

En dan over de mol jeetje zeg zie dat ding al heel lang niet meer maar dei verhalen erover zit soms echt met een bigsmile te lezen hoor vind het prachtig zoals iedereen erover praat, heb van de week zelf nog op de tast gedaan maar was neit zo;n succes ben ik bang whahahhahah nou manlief doet het wel een keertje die is er neit zo bang voor.

Voor de rest wens iedereen sterkte die eht nodgi heeft heb alles wel gelezen maar neit onthouden. We gaan nu echt aftellen he dames gaat nu echt snel hoor. Ben zeer benieuwd hoe het bij iedereen verloopt zit er helemaal niet meer tegenop te hikken nu heb echt een rustig gevoel over bevalling gekregen gelukkig, wij willen thuis bevallen en alles is er al klaar voor babykamer is helemaal af box in de kamer alle spullen klaar tas voor ziekenhuis is al klaar hebben we al een keer gebruikt dus weten goed wat mee moet nu :D :D en morgen word er een zeil over het matras bij mij geplaatst doet manlief mocht er een wildwaterbaan exploderen dan drijven we neit in bed :) :) :)
    Enig waar ik echt last van heb op dit moment is heel slecht slapen kan me echt geen houding geven meer en het zuur jeetje dat is echt een drama zelfs de rennies die zo goed hielpen die doen soms hun werk niet meer, loop soms om half 5 5uur aal te ijsberen zodat het zakt en ga dan weer slapen, gelukkig veel animal planet en discovery op tv kom je de tijd wel door hahahahhah

Sorry voor lange ego dames.

Iedereen sterkte met alles en hoop toch dat iedereen kan genieten van de zwangerschap al valt dit voor sommige niet mee maar houd moed we zijn er bijna meiden nog even tanden op mekaar en dan krijgen we de geboorteverhalen van iedereen en zijn we terecht trotse moeders :D :D

8. JoMi

JoMi Fanatiek lid

Oct 4, 2008
    3,338
    0
    36
    EGO:

Hier zit ik weer, net een half uurtje geleden te horen gekregen dat het met oma heel erg slecht gaat. Ze ligt nu aan alle toeters en bellen. Ze krijgen haar bloeddruk niet stabiel, hartritme is nu ook niet goed en ook plast ze niet meer. Vanmiddag om 3 uur moeten mijn moeder en haar 2 zussen op gesprek met de doktoren. Als ze het niet goed kunnen krijgen zit er grote kans in dat daarna de stekkers eruit gaan. Oma wil nml. niet op deze manier pijn lijden. Ze heeft gisteren nog tegen mijn moeder in de ambulance gezegd: Op deze manier hoeft het voor mij niet meer en dan wil ik liever bij Jan ( mijn opa die 3 jaar geleden overleden is ) zijn.
    Om half 9 heb ik toevallig een klant naar het ziekenhuis en dan wil ik na die rit gaan informeren hoe het met oma is. Om 8 uur probeer ik ook de gynaecoloog te bellen in hetzelfde ziekenhuis om te kijken of ik mijn bloeddruk kan laten meten. ik voel mij nu wel rustig, maar weet natuurlijk niet wat mijn bloeddruk doet. Kan wel heel erg hoog zijn nu. Ik schrijf dit nu ook even om mijn hoofd een beetje leeg te maken en hoop ik dat ik zo nog een beetje zou kunnen slapen.

Ik vertelde net ook aan John dat ik zo blij ben dat ik in ieder geval 2 weken geleden oma heb verteld dat wij een zoon krijgen. Vond ze zo mooi en ze was al een mooi vestje voor de kleine aan het breien. Misschien komt die dus nu niet meer af.

Maar weer ff afwachten dus, ik weet dus niet wanneer ik weer kan reageren. Morgen natuurlijk ook nog ff in huisje bezig en kijken hoe het met oma afloopt. Probeer morgenavond wel ff wat neer te zetten en anders misschien wel ff via buddy als het ernstig is.

Bedankt voor jullie lieve reacties van vanavond, doet mij in ieder geval goed.

Liefs van mij.

9. Meid wat vervelend!
    Ik hoop voor je dat het goedkomt, maar ik kan me voorstellen dat je oma heeft gezegd dat ze zo niet verder wil. Zal voor jullie wel even slikken zijn... maar het beste is dat zij geen pijn (meer) heeft.
    Heel veel sterkte vandaag... ik duim voor goed nieuws. Denk je wel een beetje om jezelf?
    Dikke knuf!

10. EGO:
    Heb vannacht voor 't eerst sinds tijden een beetje beter geslapen... dus voel me vanochtend ietsiepietsie beter. Ga proberen vandaag zo weinig mogelijk te doen, zodat ik wat meer energie overhoud.
    Ben benieuwd.

Iedereen met kwaaltjes: sterkte vandaag!
    Iedereen zonder kwaaltjes: lekker genieten!

Net

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    JOMI:
    Lieverd, heel veel sterkte, ik weet ongeveer hoe je je voelt alleen ben i niet opgegroeid bij mijn opa en oma en was opa de partner avn mijnn oma voor de laatste 12 jaar, dus wij hadden een heel andere band.
    Laat het allemaal maar gewoon over je heenkomen, je hebt weinig keus lieverd, ik denk aan je.

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    EGO: slapen....zucht...

of beter gezegd, het gebrek daaraan.
    Ik kom zoooo slecht in slaap, ben echt bekaf aan het einde van de dag, maar kan de slaap nauwelijks vatten lig uren te draaien in zo'n half-wakker-half-slaap staat en pas na 2 a 3 uur snachts slaap ik echt diep.......ik ben doodop!

Ik droom zoveel, zoveel, beleef hele avonturen en om nou te zeggen dat ik het leuk vin...nee.
    Ik lees veel mensen die slecht slapen vanwege het moeilijke draaien en maagzuur, maar ook mensen die gewoon niet in slaap kunnen valle?

13. Ik heb hetzelfde... ik slaap wel aan het begin van de nacht... maar dan word ik na een uurtje of 3 wakker en dan begint het gedoe.
    Draaien, pijn in mijn rug, half-half slapen en heel raar dromen, weer draaien, pijn... enz :(
    En gebroken wakker worden dus!
    GRRRRR

14. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    2,545
    1
    0
    ik heb een topic geopend genaamd:
    mama's van een samengesteld gezin, deel je ervaring!

Mocht er iemand van jullie zijn die dat wel leuk vind......;)

Ik merk zelf dat ik het helemaal super vind, maar soms ook supermoeilijk en niet al mijn frustraties over 'zijn' kids kwijt kan, of over de manier hoe hij met iets omgaat......gezien hier nog wat dames zijn leek het me wel luk, zonder dit topic te gaan vervuilen ;)

XXX

15. Goeienmorgen allemaal...

effe een kort berichtje vanuit mij!
    Vannavond denk ik een uitgebreidere reactie!

goed geslapen alleen beetje kort... Zoontje is flink verkouden en hoest zijn eigen continu wakker :(
    Echt sneu voor hem...
    Verder komt om 10.00 uur hier iemand voor intake kraamzorg!

Straks effe met zoonlief naar de kapper als het iets uithaald...
    En dan komt me schoonmoeder hem ophalen na zijn middag dutje omdat wij om half 5 in het ziekehuis moeten zijn voor de afspraak bij de Gyn.
    Om 18.00 uur zet men schoonmoeder joey weer thuis af want om 18.30 moeten we weer ergens zijn voor een foto sessie....
    Nog een verlaat kado van ons voor mijn vader en zijn vrouw (maand geleden getrouwd) en mijn broer met zijn gezin en mijn stiefbroers.... Een grote foto willen we laten maken van ons allemaal!

dus druk druk en nog eens druk....
    wil misschien zelf ook nog naar de kapper!
    heb een leuk kapsel gezien maar durf aan de ene kant ook weer niet whaha
    nou ja we zien wel of er tijd voor is ;)

Iedereen een hele fijne dag vandaag!

@ Jomi : Heel erg veel sterkte! Lijkt me ontzettend moeilijk....
    Denk aan jullie... dikke knuffel!

16. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

@ OemHudaifa: Ow heerlijk een weekendje weg naar Brussel. Wel jammer dat de baby net een huilnacht had, maar inderdaad alvast kunnen oefenen hihi.

@ Sim80: Nee, ik klaag er ook niet over dat mijn meissie zo druk is in mijn buik maar zo af en toe mag het best wat minder haha!

@ JoMi: Heel veel sterkte meissie, wat erg voor je! *knuffel*

@ Makjuh: Wat rot dat je zo slecht in slaapt komt...helpt een warme douche niet voordat je naar bed gaat? Of een beker warme melk..

@ marloes22: Jij ook al niet zo best geslapen, hopelijk is je kleine mannetje snel van zijn verkoudheid af en kom je weer aan je nachtrust toe.
    Ow wat een leuke idee een grote foto van jullie allemaal zullen ze vast leuk vinden.

Keano is op de psz, het ging dit keer met iets minder gehuil...wel eventjes maar toen ik wegging was het al over.
    Verder heerlijk geslapen, Keano werd helaas wel om 06.30u wakker.
    Mijn man is net thuis van zijn nachtdienst, hij gaat niet naar bed toe. Hij doet straks een dutje op de bank als Keano ook aan het slapen is.
    Fijne dag allemaal!

Liefs, misspuma

17. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh,

@Evy, moeilijk zo'n puberende dochter.
    Hier hebben we er ook een van 12 die regelmatig laat doorschemeren dat ze hier wil komen.
    We hebben ook gezegd dat ze goed moet nadenken over haar keuze, aangezien we niet willen dat ze heen en weer gaat pendelen op het moment dat het niet loopt zoals zij wilt.

@zonstraal, wat is je suiker ineens netjes joh!

@rian, fijn dat jullie huisje nu lekker opschiet.

@majkuh, ziet er mooi uit meid!
    Leuk gedaan zo'n knus hoekje voor de beeb.

Geboorteplan, hier gaan we er ook een maken met de gyn, want de vorige keer zijn er toch dingen niet gegaan zoals we wilden.

@misssz, heeel herkenbaar de vermoeidheid.
    Het scheelt dat we nu natuurlijk nog een hebben rondlopen.

@sabrina, jaaa is echt lekker wandelen.
    Ik probeer het regelmatig rustig te doen om niet te stijf te worden.

@marloes, ik duim voor goed nieuws vanmiddag!

@jomi, heel veel sterkte meid :(
    Wat een rotnieuws.
    Als ik wat moet doorgeven gewoon smsen he meid!
    Dikke knuf!

@majkuh, ga zo ff bij het topic neuzen.

@marloes, hier nog 1 die zijn haar anders wil ,maar nog niet goed durft :)
    Ik heb het nu nog heel lang en wil het een stuk korter.
    We denken er nog maar even over na :)

Gisteren giga op mijn donder gehad van manlief.
    Ik zou en moest het vouwgordijn al ophangen in de babykamer, maar daar moesten een paar gaatjes voor geboord worden.
    Ik kon er niet goed bij met mijn buik, dus stond te klunzen en de boor schiet weg in mijn hand..AUW!
    Gelukkig is de schade maar een flinke schram, maar manlief was flink over de mik.
    Het gordijn hangt trouwens wel :)

Nou de mamaplicht roept weer, ik ruik hier iemand.
    Dus ik moet er weer vantussen.

Tot later

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@JoMi: ach meid, want vind ik dit erg voor jou en ook voor je oma natuurlijk!
    Ik snap niet dat ze haar zo lang door hebben laten lopen met verstopping. Ik heb het gezien bij mijn eigen oma, hoe pijnlijk dat is, maar die kreeg gelukkig wel op tijd een klysma.

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

19. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    1,754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedenmorgen dames

o wat een heerlijke avond bankhangen was dat gister avond zeg.
    doe ik wel vaker natuurlijk maar dan met man en nu was ie gister weg en was er echt ff aan toe.

meiden hebben jullie ook dat als de kleine draait je het idee heb dat je een ballon in je buik hebt? soms doet het gewoon zeer.
    is dit normaal of moet ik me zorgen maken.

@zogelukkig hahaha ja geweldig he de verhalen over mollie!

@manootje kan zo lekker zijn als ik nu niet het huis uit hoef dan gaat me joggingbroek aan zit makkelijk en heb geen zin om nog een dure zwbroek aan te schaffen.

@misspuma ik heb ook het idee dat de kleine hier veel snachts slaapt want ik voel der heel veel. maar de vk zei dat iedereen beweegt in hun slaap en dus ook de baby.
    wat erg dat keano er steeds een drama van maakt als ie naar psz moet. vind ie het niet leuk daar?

@marloes ja heerlijk rustig avondje gehad haha maar idd wel weer alle kanten opgeschut maar dat hoort er bij.hoe is het bij jouw gegaan moest je nog naar het ziekenhuis van het weekend hoop het niet! hoop dat vanmiddag alles lekker gaat.

@jomi jeetje meid heel veel sterkte met je oma!
    feli met de 29 weken.

@sim80 ook lekker alleen thuis! ik ben elke ochtend alleen thuis maar ja dan weet je dat ie die dag weer thuis komt. zou er ook niet tegen kunnen als ie zolang weg is hoor.

@kroepie wat fijn dat je weer heerlijk geslapen hebt.

@majkuh wat leuk die dolfijn die moet jij hebben met alle roze spulletjes!

@mamasan ja daarvoor wandel ik nu ook veel.

zo vandaag gaan we ook lekker niks doen en ff het huis doen maar is zo gedaan doe het elke dag.

krijg net ff een hartverzakking bel de verzekering wat het kost als ik in het ziekenhuis wil bevallen.
    kosten huur kamer enz 480euro
    vergoeding van verz -186euro
    zelf betalen 294euro

zo he echt een rip uit je lijf weet het dus wel zeker dat ik thuis ga bevallen nu. wat een geld klopperij.sorry moest het ff kwijt.

meiden ff een vraag:

ik lees dat iedereen de intake van de kraamzorg al krijgt maar ik heb nog helemaal niks vernomen van ze. wat moet ik doen bellen of niet?

Share This Page