Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    ow marloes

jeetje nee dat is niet makkelijk idd! wist niet dat dat ermee bedoelt werd!

sorry *bloemetje*

wat een verschil met mijn achtergrond jij zou der er nog graag bij willen hebben.
    en ik zou me moeder voor geen goud erbij willen hebben!

2. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oei nee. Zo had ik het ook niet begrepen. :oops: En het stomme is je had het inderdaad al eens verteld maar daar heb ik niet bij nagedacht. Nou inderdaad daar kunnen dan van jou uit best wel wat emotie van vandaag komen. Sorry had het echt niet zo begrepen en ook niet lullig bedoeld. Ik dacht echt: Goeie grap....

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ohw damn Marloes! Had er ook niet bij stilgestaan dat je moeder er niet meer is.... :oops: Anders had ik er natuurlijk ook niet om gelachen! :(

4. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @Sabrina: moet eerst m'n vriend nog zover krijgen om voor verf te gaan kijken, dat wordt ook nog een opgave ;)

@Zonstraal: ben zo blij voor je dat je waardes zo veel beter zijn
    Je moet vooral naar je lichaam luisteren en wanneer jij merkt dat het niet meer gaat, mag je gerust aan de alarmbel trekken hoor. Hopelijk mag je vroeger thuisblijven.

@JoMi: dat moet zwaar geweest zijn voor jou. Ik duim voor je dat je oma goed hersteld, dikke knuffel

@mamasan: inderdaad, dat heen en weer pendelen willen wij ook vermijden, maar Zoë moet nog 10 worden en we merken dat ze niet altijd begrijpt wat wij zeggen. Voor haar telt er maar één ding en dat is wat zij wil natuurlijk, maar we slaan er ons wel doorheen. Kan er vandaag al weer beter mee om dan gisteren :)

@marloes22: nu lig ik hier ook toch dubbel hoor :D
    Oei marloes, dat wist ik niet, 't spijt me te horen dat je moeder er niet meer is. Dikke knuffel meid

Iedereen bedankt voor de reactie op onze situatie met Zoë. We kunnen niet meer doen dan afwachten en met haar praten. Toch bedankt, doet deugd :)

5. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    zo de enveloppe zijn hier al geschreven!
    weer wat af schiet lekker op! nu alleen nog kleertjes kopen maar dat wil ik graag met me man doen dus dat gaan we ff op koopzondag doen! heb het hem al gevraagd want als we gaan shoppen moet ie altijd voorbereid worden anders word ie gek.
    dus dat gaan we als ik het vol hou tot die tijd de 29ste van maart doen.
    en ander sleep ik hem mee de stad in:)

nou meiden ga ff lekker plat liggen.
    ben helemaal kapot en me pc is oververhit van het kleppen hier!

6. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Wij hebben gisterenavond ook de enveloppen klaar gemaakt voor eht geval dat. en we hebben gisteren een heel mooi scrapbook bij bruna gekocht van 19,95 voor 4.95 geen geld dus zit van alles bij om mooie fotoos in t eplakken.
    Ga zo de honden uitlaten en dan probeer ik ook even te gaan liggen nog heb dekbed gewassen en hoeslakens en kussenslopen en nu ben ik de kussens aan het wassen hahahhaha nesteldrang ach het word wel schoon.

7. Oh meiden jullie zijn hilarisch!

Na een dag balen is het heerlijk om hier bij te lezen.
    Marloes, jammer dat het ten koste van jou ging en je emoties ivm je meoder. Gelukkig weet je dat het niet zo bedoeld is.

Ik wilde even zeggen dat ik hier goede tips vandaan haal.
    Geboorteplan (had ik nog nooit van gehoord, maar heel handig)
    Vragen voor de kraamzorg (had ik ook niet over nagedacht!)

En sommigen zijn echt al heeeel ver zeg... ook met de geboortekaartjes!
    Die van ons is nog geeneens klaar, laat staan dat ik enveloppen kan gaan schrijven whahahah

@zonstraal
    Ik voel helemaal met je mee.
    Ik moet nog 7 weken (in totaal nog 21 dagen werken omdat ik er maar 3 werk per week) maar ik wil nu wel graag ophouden. Het valt me steeds zwaarder...
    Succes met het gesprek met je baas!

Liefs

8. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede middag allemaal,

@ mamasan: Als je vorige bevalling niet helemaal gelopen is zoals je gehoopt had, is het inderdaad een slim idee om een geboorteplan te maken.
    Owjeeh, een schaafwond...maar de gordijnen hangen wel dus het is niet voor niks geweest.

@ Sabrina1984: Je hoeft je eigen er geen zorgen om te maken, dat het dan lijkt of er een ballon in je buik zit dit is normaal.
    Heerlijk hé een avondje voor jezelf, als mijn man middagdienst heeft dan kan ik daar ook zo van genieten. Heerlijk hoor dat je de enveloppen al hebt geschreven, daar wil ik binnenkort toch ook eens mee beginnen.

@ sim80: Fijn dat je bloeddruk in orde was. Ook heerlijk dat je kleine meid al aan het indalen is. Netjes hoor 1 kilo in 4 weken tijd!
    Geen idee wat dat inhoud als er nitraten in je urine zitten, heb je dat niet aan de vk gevraagd?

@ Shannah: Wat vervelend dat je zo een last hebt van harde buiken, en dat je zo moe bent...doe maar rustig aan!
    Dat zou grappig zijn een hoogzwangere die van 2 dagen naar een fulltime baan wilt :).
    Bij ons is het kamertje ook nog niet af hoor, wij hebben eerst Keano zijn nieuwe kamer klaargemaakt en gaan binnenkort beginnen aan de baby kamer.
    Net zoals jij zegt, de wieg is klaar en de hoogstnodige spulletjes zijn ook al in huis.

@ ZonStraal: Ach meissie wat een rotnacht heb jij gehad zeg!
    Groot gelijk dat je eerder met zwangerschapsverlof wilt gaan, zo kan het immers ook niet langer.

Keano heeft het naar zijn zin gehad op de psz! Heeft niet meer gehuild, dus gelukkig maar.
    De juf was jarig dus hij kwam met snoep in zijn handje naar me toe, toen ik hem kwam ophalen. Wilde weer wel graag mee naar huis toe.
    We hebben net allemaal even een uurtje plat gelegen, en mijn man is nu met Keano in bad ik haal Keano er zo uit. Ik heb mijn "vluchtkoffer" vanmorgen klaargemaakt weer een puntje die ik van mijn lijstje kan schrappen. Ik heb mijn kraampakket ook binnen, het nu echt opschieten hé!
    Verder alles rustig hierzo!

Liefs, misspuma

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    lieve marloes, ik las het ook zo, begrijp dat het gevoleig ligt bij je, dikke knuffel meis!

vandaag bij de vk geweest, bloeddruk 100/60 dus omhoog gegaan!
    ijzer 6.7 dus advies gekregen om floradix te nemen omdat ik me zo moe voel.
    Verder groeit baarmoeder en beebje goed, alleen ben ik wel even geschrokken toen ze naar het hartje luisterde, de hartslag daalde ineens de helft met snelheid, dat duurde een seconde of 3 a 4 (heek kort maar toch) en toen was ie weer normaal......ieks, vind het wel een beetje eng, maar zij zei dat het ok was, dat het wrs aan haar lag.

Klonk idd als mijn hartslag, maar ze had echt het hartje van de baby en verschoof niets, dan kan je toch niet ineens net zo duidelijk mijn hartslag te pakken hebben?

*BUDDYNIEUWS*
    marooz heeft weer erg veel pijn, krijgt medicatie en mag thuisblijven voor zolang het gaat, maar kan net zo goed weer opgenomen worden :(
    Ze stuurt jullie liefs en groetjes en hoopt er gauw weer bij te zijn.

We hopen je gauw weer terug te hebben buddy!

10. zogelukkig

Balen zeg Maaike, van Marooz!
    Kunnen ze die niersteen niet operatief verwijderen, al die medicatie en pijn kan toch ook niet goed zijn? :(
    Geef d'r maar weer een dikke knuf! ;)

11. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Vanmiddag telefonisch gesprek gehad met mijn baas, we hebben volgende week maandag een gesprek om te kijken hoe nu verder ... het goede nieuws is dat ik deze week rust mag nemen en niet op mijn werk hoef te verschijnen ... YIPPIE! :)

Majkuh: Wat balen zeg van Marooz, ik vind het zielig voor haar dat ze zoveel pijn heeft en dat dit wordt teruggedrongen met medicatie. Ik denk dat ze meer geholpen wordt als er daadwerkelijk iets aan het probleem werd gedaan :( ... Veel sterkte voor haar!

Marloes: Wat een verschrikkelijk nieuws dat je geen moeder meer hebt. En tuurlijk zul je straks bij de bevalling je moeder erg missen en emotioneel worden. Een hele dikke knuffel meis!

Vandaag heb ik een wasdag gehouden, wat een berg was kan een mens wel niet bewaren :confused: ... (of ligt dit alleen aan mij :oops: )
    Ik heb de babykleertjes gewassen met Neutral (werd me aangeraden door een vriendin) maar wat een muffe geur geeft dat af zeg. Ik vind de kleertjes helemaal niet lekker ruiken, terwijl ik dit ook in combinatie met Neutral wasverzachter heb gebruikt :(

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    @Manootje: Vervelend van die keelpijnen. Leuk dat je dochter zo betrokken is.

@Misspuma: Mooi dat de kleine al goed ligt. Hoef je daar niet meer over te piekeren.

@Kroepie: Wat een pechdag zondag. Ik hoop dat ik later teruglees dat dat weer helemaal is bijgetrokken.

@Sabrina: Jammer dat het geheim houden niet is gelukt. Ikzelf kan nog steeds aardig 'geheim' houden dat ik zwanger ben haahha laat staan het geslacht!
    Wat betreft thuis of in het ziekenhuis bevallen. Dat is inderdaad heel persoonlijk. Gewoon de voor en nadelen voor jezelf op een rijtje zetten en dan kijken wat zwaarder weegt.

@Zogelukkig: Ben nog wel vrolijk hoor : P hahha alleen had ik geen idee hoe dat nou zat met indalen..

Pff ben nu 3 blz verder maar ben kapot. Ga morgen weer een nieuwe poging proberen, sorry dames. Ben erg moe de laatste tijd en moet zo ook aan het eten beginnen vandaar. Verder hoop ik dat alles goed gaat.

Hier wel. Vandaag anti-D gehad, viel reuze mee. De vk kon niet voelen hoe de baby nu lag, maar die ligt ook steeds helemaal anders, dus dat snap ik wel.

Verder wat suikers in mijn urine gevonden dus moet ik een lunchtest doen..

Groetjes

13. zogelukkig

Waar krijg je die? :(

14. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Ben een beetje nieuwsgierig ... wat is een anti-d?

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    opereren doen ze alleen in het alleruiterste geval, als het echt niet meer te houden is, zal wel een te groot risico zijn.....

Tis gewoon heel vervelend voor haar, ze heeft al zoveel pijn aan dat bekken en dan ook nog dit, dan duren de weken nog erg lang.....

16. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ Makjuh: Toch nog best netjes je bloeddruk niet schrikbarend hoog toch? En inderdaad floradix helpt heel goed bij vermoeidheid, sterkte!
    Geen idee hoe het kwam dat de hartslag daalde, zei de verloskundige er niks over?

@ Marooz: Ach meissie ik hoop toch dat er nu eens iets aan die nierstenen gedaan kan worden, want zo is het ook niet leuk voor jou!

@ ZonStraal: Fijn dat je deze week even niet naar je werk hoeft, ben benieuwd naar je gesprek maandag.
    Ik was de babykleertjes niet met Neutral (bij Keano ook niet gedaan en die had nergens last van), het ruikt inderdaad totaal niet lekker.

@ OemHudaifa: Nee, inderdaad ik hoef er niet meer over te piekeren maar ze kan natuurlijk altijd nog dwars gaan liggen ze heeft nog ruimte om te draaien.
    Jij ook al op je suiker testen, hopelijk zijn je waardes goed!
    Wat is anti-D?

Heerlijk gegeten vanavond, broccoli met kaassaus, gehakt en aardappelpuree Keano heeft ook heerlijk gesmuld.
    Daarna de hond van mijn schoonouders opgehaald en samen met onze hond en hun hond een eind gewandeld.
    Toen ik terug kwam Keano zijn tanden gepoestst en een verhaal voorgelezen, die ligt nu lekker op bed.
    Fijne avond allemaal!

Liefs, misspuma

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    misspuma, jazeker nette bloeddruk! nog steeds laag zelfs ;) maar voor mijn doen heel netjes, ik heb namelijk makkelijk 95/45 ofzo ;)

Al sinds mijn puberteit hoor, ben in die tijd heeeeel veel flauwgevallen, maar mijn lijf heeft zich erop aangepast.

Hmm, klinkt als lekker avondeten! Wij hadden rijst met chicken tonight (2 smaken) komkommer, cassave, kroepoek en sperziebonen :)

geen idee waarom die hartslag zo daalde.....ze heeft extra lang geluisterd maar alles was verder ok, dus ze dacht dat ze misschien de doptone had verschoven oid. Gelukkig heb ik een angelsounds thuis, dus heb het zelf ook nog gecheckt en blij dat voorlopig doen ;)

Maar ze beweegt goed en dat was een goed teken zei de vk, dus ik probeer me maar niet al te druk te maken.

oemhudaifa: nog steeds zo moe meis, getsie wat vervelend. Kun je overdag een beetje rusten? waarom hebben ze je urine eigenlijk getest, hebben ze bij mij nog niet 1x gedaan, alleen vandaag bloedprikken voor het ijzer.

18. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Makjuh: Zo dan heb jij normaal wel een hele lage bloeddruk. Snap dat je toen heel veel flauwviel, zijn ze er nooit achter gekomen hoe dat kwam?
    Ook leker chicken tonight, wat is cassave (of stel ik een erg domme vraag?).
    En nog met de angelsound geluisterd, snap dat je dat nu eventjes blijft doen maar fixeer je er niet té veel op hé! Als er echt iets was had de vk je dat echt wel verteld.

Liefs, misspuma

19. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Goedeavond meiden

Zo en nu lekker even zitten, meiden gewassen en heerlijk in dromenland.
    Heb vanavond lekker bij mijn schoonouders gegeten, makkelijk.

Verder heb ik me vandaag alleen maar een beetje druk zitten maken over mijn Hb van 5,8 en die nitraten in mijn urine, stom he. Morgen maar naar de huisarts met de urine om te kijken wat er nu aan de hand is. *zucht*.

@maaike, oei even eng van die hartslag, maar als de vk zegt dat het goed moet je daar maar op vertrouwen. Fijn dat je nu een angelsound hebt, kan je het een beetje in gaten houden.

Balen zeg van Marooz, heb echt zo met haar te doen. Geef ze maar een dikke vette knuffel hoor.

@MissPuma, ja stom van mij he. Sta je buiten en dan schieten de vragen door je hoofd. Nou ja ik wacht het wel even af.
    Was wel lekker weer hoor om te wandelen.

@Sabrina, jee meid wat lekker zeg dat je al de kaartjes al geschreven hebt. Dat moet wel wat rust geven. Hoe'st met je arm?

@Marloes, ach jee meis, wat een misverstanden. Lijkt me verschrikkelijk als je je moeder moet missen, vooral in deze periode.
    *pak je stevig vast en geef je een dikke knuffel*
    Maar je moet wel snel weer terug komen hier hoor en het lekker van je afschrijven.

20. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Avondeten: Hier lasagna gegeten, met een olijvensalade : P

Anti-D: Ik heb een negatief bloedgroep (rhesusfactor). Als mijn bloed in aanraking komt met dat van het kind (en hij een positief bloedgroep heeft) gaat mijn lichaam anti-stoffen aanmaken. Dit kan gevolgen hebben voor een eventuele volgende zwangerschap. Omdat je eigen lichaam de foetus gaat afstoten. Een anti-D injectie gaat dit tegen. Je krijgt er een met 30 weken en eentje direct na de bevalling.

@Marooz: Heel veel sterkte!

@Misspuma: Cassave is een soort wortel. Ze maken hier ook een soort kroepoek van, Is heel lekker....

@Majkuh: Ze doen het na de 30 weken hier standaard. En bloedprikken vanwege die anti-D
    Moe ben ik idd dheel erg. Niet normaal..maar het hoort erbij...

Ik had vandaag ook voor het eerst een onderdruk van 70 ipv 60, is dat erg?

Nou ik ga weer. Ik kom morgen echt een beter kijkje nemen!

Deel Deze Pagina