Goedemorgen allemaal, Jomi: Ik leef met je mee. Veel sterkte gewenst! Kroepie: Een dikke knuffel meid! Hudaifa: Krijgt iedereen zo'n spuit of is dat alleen iets waar je in aanmerking voor komt als het bekend staat? En hoe weet je dit natuurlijk? Zogelukkig: Ik ben gisteren rond 22.00 uur naar bed gegaan maar kreeg geen slaap, ondanks dat ik me wel moe voelde. Ik kreeg me toen steken in mijn rug heb echt zitten huilen want het trok helemaal door naar mijn bekken. Gevolg hiervan was dat mijn man ook maar rechtop is gaan zitten in bed, ik had hem wakker gemaakt door mijn gekreun en gehuil Hier dus ook korte en pijnlijke nachten. Ik zou ook niet weten hoelanger nog vol te houden, maar we hebben geen keus. Ik hoop wel dat als ik straks eerder thuis mag zitten met zw. verlof ik misschien wat meer energie kan sparen voor straks bij de bevalling, want die hebben we echt wel nodig
@Zonstraal: Je bloedgroep wordt gecontroleerd (bij het begin van de zwangerschap) en als die negatief blijkt te zijn heb je dus het rhesusfactor. Dan krijg je die Anti-D prik. @Zogelukkig: Ik heb hem bij de vk gehad in mijn bovenbeen. Het viel echt reuze mee! De prik voelde je niet echt. Je voelt wel even die vloeistof lopen, maar het idee is enger dan het gevoel. Ze heeft goed geprikt, want ik heb er niets aan over gehouden! @Jomi: Ach meid, veel sterkte!
ik heb negatief a-als bloedgroep dus gisteren de Anti-D gekregen, heb een hele stijve bil er van..ook mijn bloed werd afgenomen om te kijken of er antistoffen zijn aangemaakt..beetje eng weer ..7 dagen spannend hahahaha
Hallo dames, Vandaag weer naar de vk geweest nou daar was ik dus de HELE ochtend mee zoet..... Ik moest vandaag prikken wegens rhesus factor. De nieuwe was er dus ik was al bang dat het mis zou gaan (alsof ik het voorgevoel had....) Na 4x proberen werd ik zo misselijk dat het zwart werd. (De laatste poging op mijn pols en die doet nu zo'n zeer!) Naar het ziekenhuis gegaan die moesten lachen om de situatie. Daar was de bloedafname in een vloek en een zucht gebeurd. Zonder dat ik er maar last van had.... Terug naar de verloskundige. Vingerprik (ja ja gat 6!) deed ze enorm mee knoeien waardoor ze zelf onder het bloed zat en het HB meetding maar minimaal gevuld was (en daar heb je maar zo weinig voor nodig...) Toen de antistoffen prik (inenting) die ging gelukkig wel zonder problemen. Ben nu alleen super zwak. Met 6 pleisters (waar ik ook nog eens allergies voor ben) ben ik net een plakboek en jeuk ik overal. Er zitten ook al weer aardig wat bulten op terwijl ik vrij vlug die ondingen eraf had gehaald omdat ik wist dat ik niet tegen die witte pleisters kan..... Al met al ellende. Maarja nu het goede nieuws: Kindje is gedraaid en ligt dus nu goed! Met hoofdje naar beneden! Groei is goed en beweging ook van beeb. Bloeddruk blijf ik voor de lotto meedoen 110/60. En HB was nu dus ook goed! Ook de urine is in orde. Dus ben weer goed gekeurd..... Kilo's: Na 'al' 4 kilo. (Vandaag weer gewogen) Bij Toon was het in totaal 5 dus daar ga ik nu wel overheen. Gisteren heeft Toon alleen besloten dat hij wil dat we gaan verbouwen. Hij heeft zo'n beetje de hal en trapgat gestript, dus nu op zoek naar een stukadoor die dat het liefst deze maand nog komt doen.... Pfffffffffffffffffffff Sorry dames dat ik WEER zo ego ben. Ben erg zwak ga met Toon mee een tukkie doen. Maar hoop straks een beetje bij te lezen en te reageren.
Lieve meiden, Jullie zijn 't lichtpuntje op mijn dag. Monstermol *schudt het hoofd*... ik durf niet eens meer te kijken wahhaha Heb vanochtend nog geslapen tot half 12! heerlijk. Voel me dus iets minder verdrietig... maar ken mezelf. Ik zit er zo weer middenin. @Buddy/Harmless Meid, wat een sukkels daar! Hoop dat je je snel beter voelt lieverd. Dikke knuf
@Harmless: kan goed geloven dat je nu moe bent, na zo'n voormiddag. Hopelijk ben je snel uitgerust en gaat de jeuk snel over. 'Al' 4kg!? Dit is toch hartstikke goed en weinig, ik ben 27weken en ben AL 10kg bijgekomen
Met jouw eerste bloedonderzoek is je bloedgroep en je rhesusfactor bepaald. 15% van de mensen heeft rhesus-negatief bloed. Je baby heeft dus een kans van 85% dat die rhesus-positief bloed heeft. Het bloed van jou en je baby komt niet bij elkaar, tenzij dat door vallen of stoten wel gebeurt. Die kans is groter als je een voorliggende placenta hebt. Als het positieve bloed van de baby in jouw bloedbaan komt, dan gaat je lichaam anti-stoffen aanmaken en dat zal het bloed van de baby afbreken. Daarom is het zaak dat je een injectie krijgt met anti-D dat ervoor zorgt dat jij geen antistoffen aanmaakt tegen de baby. Voordat je anti-D krijgt, wordt je bloed nog gecontroleerd op het feit of je al antistoffen aangemaakt hebt, dan heeft nl. het toedienen van anti-D geen zin meer; je hebt immers als antistoffen aangemaakt. Als je test op antistoffen nadat je al anti-D hebt gehad dan kan dat een vertroebeld beeld geven; je bloed kan dan ten onrechte antistoffen laten zien. Als na de geboorte blijkt dat je baby rhesus-positief is, dan krijg je nog ene injectie anti-D. Een injectie anti-D is overigens niet nodig als je partner ook rhesus-negatief bloed heeft! Oh, het is zo vreselijk dat wakker liggen van de pijn! Na een uur heb ik er maar een paracetamolletje in gemikt en vatte ik de slaap wel. Ik hoop ook echt nog kracht over te hebben voor de bevalling. Omdat ik me zo niet-fit voel, zie ik daar steeds meer tegen op! Hopelijk zijn we daarna snel weer de oude!
Quote zogelukkig: Een injectie anti-D is overigens niet nodig als je partner ook rhesus-negatief bloed heeft! De ellende is alleen dat ze niet zomaar aannemen dat jouw vent ook daadwerkelijk de papa is..... Dus ze nemen tijdens de zwangerschap geen risico's...... Ik ben niet bang voor een rhesusbaby (partner ook - dus dat is mooi!) maar de vk gelooft ons niet op onze (overigens mooie) blauwe ogen.......
Geweldig dat alle uitslagen goed zijn, maar wat een droeftoeter van een vk zeg, dat die niet kan prikken! Bij mij als het de tweede keer mis gaat, vraag ik om een ander. Gelukkig kon mijn vk heel goed prikken, want ik krijg het ook zwart voor de ogen hoor, hou d'r niet van! Mar goed; ik lees bij zowel jou als Manny dat je eerst anti-D krijgt en er dan pas getest wordt op antistoffen, maar dat heeft dus helemaal geen zin! Die anti-D zorgt ervoor dat je geen antistoffen aanmaakt tegen het bloed van de baby, mocht dat per ongeluk bij jouw bloed gekomen zijn. Als dat dus al gebeurd is, dan heeft de spuit anti-D helemaal geen effect! Ik krijg volgende week de uitslag van de antistoffen-controle en als die zijn aangetroffen moet ik naar de gyn en krijg ik geen shotje anti-D.
Oh, de onze had ons wel geloofd hoor! Ze vroeg er zelfs om; of mijn man zijn bloedgroep wist. Als iemand eraan zou twijfelen dat mijn man de papa is van het kind dat ik draag, dan zou ik zwaar over de zeik zijn (denk ik)!
Lekker verhaal over dat prikken Harmless... moet jou weer overkomen. Hier heb ik ook nog steeds een blauwe plek van het bloedprikken van bijna 21/2 week geleden. Ze heeft waarschijnlijk eerst misgeprikt en daarna door de ader heen. Ik ben niet door de vk zelf geprikt, maar door een praktijkassistente. Ik heb zelf helemaal geen hekel aan (bloed)prikken, maar wordt het liefst wel geprikt bij zo'n post of in het ziekenhuis, daar hebben ze toch de meeste ervaring. Maar ja.. dat ken niet altijd he...!
Toen bij de vorige zwangerschap zei ik ook, Jeeeeeeeeeh ik hoef niet. Maar de vk zei toen al dat de statistieken gewoon anders aanwijzen en dat ze geen risico's nemen. Hoe hard je ook weet hoe het zit. Zij zei voor ons is medisch gezien in dit stadium 1 ding duidelijk, jij bent zwanger, meer weten we officieel niet. Nouja ik vind het prima. Maar daarom weet ik ook dat ik er straks niet nog een hoef in ieder geval. Het misprikken was inderdaad het eerste. Dus eerst een buisje bloed en toen de inenting daarom moest ik daarna weer terugkomen. (Misschien heb ik wat stom geschreven)
hmmm blond: Wat is de mol? Oja schoonmama was vorige keer trouwens erg over de zeik dat ik die prikken moest. Lief dat ze zo reageerde...