Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Ik heb even rond gekeken en heb een kaartje gevonden waar mijn bloedgroep opstaat dit is: 0+
    Verder staat er Rh(D): Pos.
    Irregulaire antistoffen: Negatief ....... :(

Ik kom er niet wijs uit, weet jij wat dit betekend?

2. ZonStraal

Bedankt voor je buddynieuws.

Jomi: Heel veel sterkte in deze moeilijke periode en gecondoleerd met het overlijden van je oma. Dikke knuffel!

3. @Jomi
    Gecondoleerd met je oma meis...
    Heel veel sterkte met het dragen van dit verlies.

Dikke knuf

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Jomi: Strekte met het verlies. Wat vreselijk voor je. Probeer voor jezelf te zorgen meid...

@Anti-D: Antistoffen heb ik toch niet aangemaakt het is toch geen + kindje dus doordat de vk toch niet me geloofd wie de papa is... Of eigenlijk het niet zomaar aanneemt, maakt het eigenlijk niet uit of ik nu of straks die prik heb gekregen toch? Want hij is alleen overbodig als er antistoffen zijn gemaakt toch? Ooh vind het best erg dat ik me daar niet zo in verdiept heb. Heb het gewoon altijd maar aangenomen van 'dat is nu eenmaal zo'.

@zonstraal: jij hebt dus de meest voorkomende bloedgroep in nederland ;)
    Je rhesus is positief dus hebt geen extra onderzoek of injectie nodig.

@mamasan: bedankt voor het buddynieuws.

@misspuma: oei ff lekker relaxen fijn!

gelukkig geen ademnood hier.

5. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    @Jomi, heel veel sterkte!

@Zonstraal: Je hebt een positief bloedgroep. Je bent rhesuspositief. Je hebt geen irregulaire antistoffen in je lichaam (of zo iets dergelijks). Kortom je hebt geen anti-D nodig ; P

6. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Jomi
    Ach meissie toch wat vind ik dit erg voor je, gecondoleert met jullie verlies en wens je veel kracht en sterkte toe met dit grote verlies.

7. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    ps, zonstraal, Een positief bloedgroep is niet zeldzaam maar bloedgroep 0 wel. Bijkomend voordeel: als er iets met je gebeurd en je een bloedtransfusie nodig hebt, zal je lichaam elke bloedgroep accepteren. Ook kan iedereeen bloedgroep 0 toegediend krijgen. Erg fijn in spoedgevallen.

8. ZonStraal

Dank jullie wel dames voor jullie reacties! Ben blij dat ik met al mijn vragen toch hier terecht kan en meestal wel mensen bij zitten die er wel verstand van hebben.

9. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Iedereen kan bloedgroep 0 met rhesusfactor - toegedient krijgen. Niet iedereen mag bloed ontvangen van 0+. (Iedereen met rhesus - mag dat niet)

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Niet elke bloedgroep komt even vaak voor. In Nederland is 0+ de meest voorkomende en AB– de minst frequent voorkomende bloedgroep. Tevens is er een verschil in de verdeling tussen etnische groepen. Zo komt bij mensen van Afrikaanse origine vaak bloedgroep A voor en bij Aziaten komt vaak bloedgroep B voor.

Bloedgroepverdeling in Nederland en België:

Bloedgroep Nederland[1] België[2]
    0 47% 46%
    A 42% 42%
    B 8% 9%
    AB 3% 3%

(wikipedia)

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    JOMI: meiske, heel veel sterkte in deze komende donkere tijd,, ik leef met je mee meiske......xxx

12. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    even ene tip:

Ik dacht altijd dat bloedend tandvlees bij een zwangerschap hoort, nu kom ik net van de tandarts en gaf daar aan dat mijn tandvlees al sinds het begin bloed tijdens het poetsen en het blijkt dat mijn tandvlees ontstoken is!

dat is niet te voelen, zelf zie je het nauwelijks en als je er niets aan doet heb je na een paar jaar allmaal losse wankele tanden in je mond IEKS

Ik moet nu met een soort van tandenstoker en ragebol tussen ijn tanden, dat gaat de eerste 4 dagen best bloeden zzei ze, ik dacht een beetje, nou, ik bloed als een rund! geeft wel aan hoe onwijs ontstoken het is (en ik had niets door!)

mijn tip is dus, als je dit ook heb, plan even een afspraakje met je tandarts ;)

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Jomi: lieve meid heeeeel erg veel sterkte gewenst met dit grote verlies!
    Doe rustig aan, neem je tijd, ik denk aan je!
    :cry: :cry:

14. zogelukkig

Irregulaire antistoffen zijn normaal niet in het bloed aanwezig. Het zijn afweerstoffen tegen andere bloedgroepen dan A en B. Ze kunnen ontstaan na een bloedtransfusie of na een zwangerschap.
    Soms hebben zwangeren irregulaire antistoffen zonder duidelijke oorzaak.
    Als u geen irregulaire antistoffen hebt, dan zijn geen extra maatregelen nodig. Hebt u wel irregulaire antistoffen, dan is meer onderzoek en soms extra controle gewenst.

Soms is het onduidelijk waarom ze aanwezig zijn. Vanaf 1 juli 1998 wordt geadviseerd in het begin van de zwangerschap te controleren of irregulaire antistoffen aanwezig zijn. Hebt u geen irregulaire antistoffen, dan zijn geen verdere maatregelen nodig. Hebt u wel irregulaire antistoffen, dan is soms extra controle tijdens de zwangerschap gewenst.

Blablabla, niet op jou van toepassing! ;)

15. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

Nog even bijkletsen voor we gaan eten.
    Ik hoop dat ik niemand vergeet, want ik loop 10 pag achter :confused:

@sabrina, in het ziekenhuis bevallen is inderdaad een rib uit je lijf.
    Ben je er niet aanvullend voor verzekerd?
    Wat belachelijk trouwens dat ze pas 4 weken van te voren komen van de kraamzorg.

@sim, fijn dat je bloeddruk nu wat hoger is.
    Ben je al wijzer over die nitraten?

@evy, ook een 12 jarige snapt niet altijd de bedoeling ;)
    Bij haar speelt ook het geen wat zij wilt.
    Daarom dat we haar goed duidelijk hebben gemaakt over het hoe en wat.
    Zowel bij papa als mama zijn er voordelen, nu is het aan haar wat zij wilt.

@majkuh, oei dat is even schrikken ja, als het hartje ineens zakt.
    Gelukkig dat er niks is.
    Bedankt voor de update van marooz,wens ze veel sterkte.

@zonstraal, neutral ruikt inderdaad muf, wij hebben de sensitive van silan, kan ook bij beebjes, maar stinkt niet zo.

@marloes, wat een tegenvaller dat je toch medisch wordt :(
    Het is een hoop geregel, maar wel fijn idee dat ze meteen het zien als er wat is.

@harmless, auwie, dat is zo gemeen als ze misprikken.
    Fijn dat verder alles goed is.

Nou ik gloof dat ik aardig bij ben.
    Ik had gister geen puf meer om te schrijven, ben snotverkouden en heb als een deus op de bank gehangen.

Vandaag hebben we de pretecho gehad, wow wat is dat onwijs gaaf zeg.
    Het was alleen heel moeilijk om meneer zijn toet in beeld te krijgen omdat hij al aardig diep ligt,maar na een hoop stuntwerk hebben we 41 prachtige foto's meegekregen en een film.
    De eerste blik op zijn koppie liet ons een heerlijke dikke toet zien.
    De echoscopiste was ook verbaasd dat op deze termijn het zo'n dikkerd was.
    Ze vond hem ook groot, maar dat wisten we al.
    Uk lijkt in ieder geval als 2 druppels water op zijn grote broer.
    Zo apart dat je dat nu al kan zien, maar ook heel gaaf.
    Uk was ook lekker wakker, dus we hebben hem goed zien zwaaien en schoppen.
    Papa en mama zijn in ieder geval helemaal vliefd.
    Ik zal zo wat foto's showen, maar we gaan nu eerst even eten.

Tot straks!

16. zogelukkig

Hohw, hier klopt niet veel van hoor Oem! O komt het meest voor en niet iedereen kan zomaar zonder meer bloedgroep O toegediend krijgen hoor!

Oh, zie net dat Harmless al eea heeft verduidelijkt!

17. zogelukkig

@Mamasan: gaaf he, zo'n pretecho!
    Durfde ze nog een voorspelling te doen van gewicht dan wel lengte?
    IK had al wel even in je album gespiekt, maar nog geen foto'tjes!
    Ik zag trouwens dat je een litteken op je buik hebt, waar is dat van als ik mag vragen?

18. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ OemHudaifa: Ik ben een goede overdag slaper hoor, ik val gemakkelijk op de bank in slaap of op bed.
    Ik hoop ook dat je straks ook eens een dutje overdag kan doen, als de baby er is want dan zul je het hard nodig hebben.
    HiHi een draaikont in je buik dus...hopelijk zoekt hij binnenkort toch het juiste plekje en blijft hij zo liggen.

@ JoMi: Gecondoleerd met je Oma heel veel sterkte *knuffel*.
    Hopelijk is alles goed bij de gyn, ik denk aan je.

@ mamasan: Bedankt voor het buddynieuws! Wat heerlijk dat jullie een pret-echo hebben laten maken leuk hé om je kindje weer te zien.
    Ben benieuwd naar de foto's.

Keano ligt hier net op bed, hij ging nog even een boekje lezen zei hij.
    Ik lees hem altijd voor als ik hem naar bed breng, en dan wil hij dat boek zelf nog een keertje doorkijken dus dat is hij nu nog even aan het doen.
    Voor de rest zal het wel een saaie avond worden, er is niks op t.v. :rolleyes: zoveel kanalen en nog kan je niks vinden wat je interreseerd. Dus misschien maar lekker met een boek op de bank, of vroeg naar bed ik zal wel zien.
    Fijne avond allemaal!

Liefs, misspuma

19. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Bedankt voor jullie lieve reacties.

Ik heb 2 keer bloeddruk laten meten. Om half 12 was bloeddruk 160/100 en daardoor moest ik bloed laten prikken en urine inleveren. Om 3 uur afspraak bij gynaecoloog. Om 3 uur eerst 20 minuten aan bloeddrukmeter gezeten en op het laatst was de bloeddruk gemiddeld 120/65, dus ik kan mij heel goed en rustig houden. Bloed en urine waren gelukkig ook allemaal goed, dus ik hoef pas volgende week donderdag weer te komen.

Ik ga vanavond ook gewoon naar yoga, alleen om half 9. Anders had ik om 7 uur al, dat was mij te vroeg.

Jullie zien mij wel weer een keer verschijnen, nu eerst ff alles achter de rug hebben.

Liefs van JoMi

20. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ JoMi: Gelukkig dat alles goed was bij de gyn, het is niet niks een familie lid verliezen.
    Doe maar op je gemak hoor meissie, we horen je weer wel.
    Veel plezier bij de Yoga en probeer maar lekker te ontspannen daarzo.

Nieuwe buikfoto:

Deel Deze Pagina