Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Evy77: Bedankt! Vervelend hé die nachtmerries, ik wordt dan s'ochtends ook zo depresief wakker gelukkig zijn het maar dromen maar ze kunnen je goed van schrik maken.
    Ow heerlijk een kort koppie, makkelijk in model te brengen.

Liefs, misspuma

2. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0

Ik had dit ook inderdaad. Komt OOK door de zwangerschap maar ligt ook aan mezelf. Moet nu ook met stokers in de weer.

3. Net bij de vk geweest.
    Met de kleine gaat alles goed, groeit goed enzo.
    Hartje was prima. Ze kon niet helemaal voelen hoe het ligt (ik denk nog steeds met hoofdje beneden en voeten omhoog) maar het maakt nu ook nog niet uit.
    Ze dacht zelf dat het een gemiddeld kindje werd. Nou, ik vind 't best.

Nog even over mij gehad, dikke tranen weer.
    Het grootste euvel ligt op het accepteren van het feit dat het allemaal niet zo lekker gaat en dat ik dus moe ben. Misschien wat extra vitamines slikken...
    Mijn stuitje kon ze op zich ook niets aan doen. Ik moet gewoon een houding zoeken (vooral zittend) waarin ik het minste last heb.
    Al met al ben ik dus nog niets verder.
    Dat accepteren dat weet ik nu wel. Alsof dat zo makkelijk is!

enniewee...
    heb net al ruzie gemaakt met een dame van het ziekenhuis. Aanstaande dinsdag is er een voorlichtingsavond. Die zit natuurlijk al helemaal vol (ben ook mooi laat, maar ja, niet eerder aan gedacht)
    Dus ik vraag dat mens 'hoe kan ik nu aan mijn informatie komen?'. Ja, dat weet ik niet, wat wilt u weten dan? DUHUHHHHH... wat ze op die informatie avond vertellen natuurlijk!
    De volgende is pas 19 mei, dan kan ik al wel bevallen zijn!
    Nou, ik heb opgehangen voor ik ging schreeuwen. :oops:

@Colin
    Lekker man, 130 euro!
    Geniet van 't uitgeven hahahhaha

@Majkuh
    Hier ook bloedend tandvlees. Ben al druk aan 't stokeren!

Nou, ik ga nog even werken.
    X

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach meid; ik herken het hoor! Heb het ook gehad; zat zo vol frustratie en onmacht en boosheid! Het ging beter toen ik me in mijn hoofd eraan had overgegeven dat het zo is en hoogstwsl zal blijven tot aan de bevalling!
    Sterkte!

Was je nog op zoek gegaan naar zo'n stuitkussen?

5. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Gecondoleerd Jomi.
    Succes deze week!

6. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Sim: klinkt gaaf die combi whitewash en rood. Ben benieuwd hoor.. Ik kreeg net een mailtje dat onze muursticker (met tekst slaap kindje slaap) gisteren verzonden is.. ben ik ook zo benieuwd naar.
    @Evy77: je hoort inderdaad vaker dat tandvleesproblemen naar boven komen als men stopt met roken, dat komt omdat roken ervoor zorgt dat de bloedvaten vernauwen. Goed dat je gestopt bent en fijn dat je tandvleesproblemen onder controle zijn. Lekker hoor morgen naar de kapper... een kort koppie knippen.. leuk!
    @ ach Kroepie.. zo herkenbaar allemaal die frustratie en boosheid. Hoop echt voor jou dat je je toch wat beter gaat voelen.Knuff
    @Tandvleesproblemen: door de hormonen kan je tijdens je zwangerschap sneller last krijgen van bloedend tandvlees. Maarrrr het is wel zo dat tandvlees alleen bloedt als het ontstoken is. Het begint altijd met een lichte tandvleesontsteking die je zelf goed onder controle / weg kan krijgen door te poetsen en tussen je tanden en kiezen te reinigen. Als zo'n lichte ontsteking lang blijft zitten (en hier hoef je idd niks van te voelen) en zich verder uitbreid onder je tandvlees dan kunnen agressieve bacteriën ervoor zorgen dat je kaakbot wordt afgebroken en op termijn kan dit leiden tot het los gaan staan van tanden en kiezen. Het is zeker niet zo dat iedere lichte tandvleesontsteking leidt tot het verlies van tanden en kiezen, de een heeft hier meer aanleg voor dan de ander. Ook factoren als roken ed spelen een rol. Maar voorkomen is altijd beter dan genezen, dus probeer vooral ook tussen je tanden en kiezen te reinigen. Dit kan de eerste dagen wat bloeden (dan is het wat ontstoken), maar na een paar dagen zal het bloeden over gaan.

Nounou.. dat was wel weer een stukje tandheelkundige voorlichting :)

Ga ik maar weer ff werken, hier gaat alles goed.. weinig bijzonders te melden.

7. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @kippie75: ja ondertussen al weer bijna 8 jaar gestopt met roken, wat vliegt de tijd toch voorbij.

8. zogelukkig

Ja, fijn he, dat ze zo'n voorlichtingsavond niet iedere maand doen! Hier doen ze dat 3x per jaar en ook pas half mei weer, dus dan ben ik wsl ook al bevallen en zo niet; je wilt er toch ook nog even rustig over kunnen nadenken, toch? Ik wou gewoon de verlosafdeling zien en wat weten over de verschillende soorten pijnbestrijding, maar die info kan kennelijk niet gegeven worden over de telefoon. :(

9. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Ik wilde inderdaad ook naar zo`n voorlichtingsavond in het zieken huis. Ook half mei pas weer. Ja dat is waarschijnlijk (hopelijk) te laat.

10. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik ga over 2 weken naar zo'n voorlichtinsavond. Ik was nog net op tijd met aanmelden dacht ik, maar de man aan de lijn zei dat er op zo'n avond plek is voor 100 mensen.

Dus plek zat voor mij en mijn man erbij. De volgende na maart was in Juni, maar dan heb ik er al niks meer aan :)

De kraamzorg komt zometeen langs, en ik moet echt nodig de keuken eens gaan opruimen (nu klinkt het alsof het erg smerig is, maar dat valt reuze mee). Ik heb opeens een tik gekregen dat ik de vuilnisbak van binnen tot buiten met een sopje wil afnemen en vervolgens wil ik ook de koelkast en de oven schoonmaken :(

Ik heb een hele berg babywas liggen dat gestreken moet worden. En ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ooh ja, gister bij de prenatal geweest en toen heb ik weer het nodige gekocht en op de achterkant van een verplakking stond hoe je een bedje kon opmaken in 6 stappen. Erg handig vond ik, dus dat ga ik misschien vanmiddag doen als ik al het strijk heb weggewerkt.

11. GRRRRRRRR! :evil:

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    oeps verkeerd topic hahaa

13. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    @Zonstraal: Net de kraamzorg ook gehad. De oven en de koelkast krijgen bij mij ook regelmatig een flinke beurt. Wordt intensief gebruikt, dus moet wel...

Maar ik was ook aan het vliegen hoor hahha.

14. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames!

ik had me toch wat gisteravond....z'n zin in chocola... echt super veel zin.. dat ken je wel he?
    vond ik nog een chocoladeletter.. dicht..

dus ik pak hem bij me op de bank.. ben hem open aan het maken... vliegt de letter er zo uit.. kapot op de grond! ik moest lachen en huilen tegelijk! de tranen rolde over me wangen! heeft echt met de hormonen te maken.. ik kwam niet meer bij.. ik had er z'n zin in.. daarna niet meer hhahaha!

dat was hem even...

nog 2 weken werken! en dan begint bij mij het verlof.. ben de nieuwe in aan het werken.. die wordt mijn vervanger.. is wel relax.. ik vertel haar wat ze moet doen.. en ik zit er naast..

heb wel weer last van de Isias, van het weekend de keuken gepoetst.. en is hij er weer in geschoten! morgen afspraak bij de fysio

sorry voor de ego, wou het even doorgeven.. heb s'middag bijna nooit tijd om te reageren!

fijne dag nog !

15. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Hey dames,

Ik zal weer even een poging doen met reageren.

@Jomi; Gecondoleerd... Heel veel sterkte voor de komende periode. *knuffel*

@Mamasan; Leuk dat de echo zo gaaf was. Hier ook een look a like hoor hahaha. Apart he dat dat zo zichtbaar is. Wauw en wat een gave foto's zeg! Die zijn heel erg mooi gelukt.

@Kroepie; Vervelend dat je je zo rot voelt. Het zal gedeeltelijk wel aan de hormonen liggen en het wordt ook gewoon steeds zwaarder. Ik heb ook momenten dat ik even die buik zou willen afzetten en dat mijn stuitje is niet opspeelt. Maar nog even doorbikkelen meid, het resultaat is wel heel mooi straks ;)

@Sim; Knalrood? Laat je dan wel even een foto zien met het eindresultaat? Gaaf zeg

@Evy; Die nare dromen... Hier ook zo, word er soms echt gestoord van. En ik wil ook graag weer kort haar maar ik vind het zo zonde hahaha. Denk dat ik binnenkort wel de stap ga nemen want het is nu ook niet leuk om het in model te brengen (en kort is tot de schouders bij mij hoor hahaha, niet daarboven)

@voorlichtingsavond; ik ga daar niet heen hoor. Zou niet weten waarom. Ik ben bij Gwen ook in het ziekenhuisbevallen omdat ze had gepoept maar was toen ook niet naar zo'n voorlichtingsavond geweest. Het zal toch allemaal wel loslopen denk ik dan hahaha. Maar goed, ik kan me voorstellen dat anderen dat wel intressant vinden, ik vind het zonde van mijn tijd ;)

Zo weer bijgelezen. Heb niet op iedereen gereageerd, mij lukt het namelijk ook niet meer goed om lang op een stoel te zitten. Al mag ik nog behoorlijk in mijn handjes klappen als ik die kwaaltjes hier in het topic allemaal voorbij zie komen.
    Dat luchttekort komt mij ook wel bekend voor. Hier ook regelmatig. Heb hyperventilatie en was als de doods bij de vorige keer dat ik dat zou krijgen bij de bevalling, maar dat ging juist heel erg goed. En nu heb ik het al een hele tijd niet gehad. Wel fijn.

Ik ga mijn bedje in, iedereen is ziek om me heen en ik voel me ook niet zo denderend. Even zien of ik mijn ogen nog even kan sluiten.

Liefs

16. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @MisssZ: ah nee, bij mij is kort, echt kort. Heb nu halflang haar, tot iets voorbij de schouders ongeveer. Maar het gaat echt héél kort, heb het modelletje dat ik wil even in fotoalbum geplaatst ;)

17. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Zag in m'n fotoalbum dat er nog steeds een foto stond van het eerste kamertje dat we wouden kopen. Heb dit maar direct vervangen door het kamertje dat we gekocht hebben, 20 maart mogen we het gaan ophalen :D

18. zogelukkig

Ik wou dat ik het nog kon......... :cry:
    Mijn kastjes zijn vet, de oven, koelkast, afzuigkap en vloer ogen ook een beurt, maar gaat niet meer....... Manlief kookt iedere dag en doet de vaat en het gasfornuis. Als de kraamzorg komt, kan ze mooi met eigen ogen zien dat ik wel wat extra hulp kan gebruiken!

19. zogelukkig

Ja, maar dat is wat anders dan dat je bewust poliklinisch wilt bevallen of daar over twijfelt! IK wou thuis bevallen, maar vanwege mijn lichamelijke situatie twijfel ik nu. Ik zou dus graag weten waar ik aan toe ben; heb het niet zo op met ziekenhuizen!

20. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    super gaaaf gewoon echt tof 8)

Deel Deze Pagina