Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Poeh nou heb de kasten leeggehaald en van het een komt het ander, heb even alle kleertjes van zolder gehaald en uitgezocht ,
    :confused: :confused: JEEEEETJE wat hebben we veel kleertjes zeg. Wat je allemaal wel niet verzameld in 4 jaar. Heb nu alles bij de goede maat liggen en ga het zo maar weet opbergen.
    Straks komt mijn lieve man thuis en hij haalt de kasten naar beneden en dan kan er geschuurd en geverfd worden. Knalrood ja.

@MissZ, Lekker even slapen hoor, beterschao met de rest.

@Zogelukkig, Heb je wel nog wat meer hulp dan alleen je man? Super lief van hem maar hij zal wel niet alles kunnen doen. Heb je al aan thuiszorg gedacht?

@Daggie toch, wat een verhaal zeg over die chocoladeletter. Echt lachen.
    Heeft je toch weer wat buikpijn bespaart ;) .

@Kroepie, het zit je ook niet mee he. Ook wel raar hoor dat er maar zo weinig avonden zijn.

@Kippie, een muursticker, wauw wat apart, heb ik volgens mij nog nooit gezien. Is dat dan een grote sticker.

****Jippie**** al 32 weken :) . Moet echt opschieten met de babykamer ;)

2. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    32 weken, wauw sim, gefeliciteerd!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik weet het Sim, dat moet ook, maar ik zie daar zo tegenop!
    Vriendinnen werken en weiger ik te vragen, familie woont ver weg en moeders is zelf al wat ouder.
    Hoe regel ik dat, wat komen ze doen, ben ik dan 'echt' zielig.......
    Maar mijn man zegt het al weken dat ik thuiszorg aan moet vragen!
    Kan jij me op weg helpen?

4. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Heel leuk. Vind het super dat korte haar. Heb het nu ook aardig kort en zou het wel nog korter willen.
    Volgende week komt de kapper weer, dus misschien dan....

5. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Ach meis, ik begrijp hoe je je voelt. Ik weet dat de drempel wat hoger lgt om vrienden te vragen. Een vriendin van bood het ook aan, maar dat kon ik gewoon niet. Zij heeft wel iemand voor mij gevonden die nu 1x in de week mijn huis komt schoonmaken. echt super. En gelukkig wonen mijn (schoon)ouders dicht bij me die me kunnen helpen.
    maar als je dat niet hebt zoals jij, moet je echt wat anders ondernemen.
    Voor mij ben je duidelijk een 'geval' die recht heeft op thuiszorg. weet je wat je even moet doen. Kijk eens bij je in de buurt of google even naar een thuiszorginstelling bij je in de buurt. Misschien is het wel dezelfde als waar je de kraamzorg afneemt. Ik zou zeggen, bel er eens heen, leg je situatie uit en vraag naar de mogelijk heden. ik kan me helemaal voorstellen dat dit ook weer echt een drempel voor je moet zijn, maar ik zou zeggen trek die stoute schoenen aan en doe het gewoon. Nooit geschoten is altijd mis geschoten. Succes en echt doen hoor.

6. Zo heb ik mijn haar jaren gehad! hahahahah
    Ben nu weer aan 't 'sparen' voor lang haar, maar ik word er bij tijd en wijle echt helemaal gestoord van :(
    Wil 't voorlopig nog niet weer zo kort, maar er moet wel even opnieuw een model in geknipt worden.

Kennen jullie die reclame van coca cola... dat dat meisje zo met haar neus tegen 't glas gaat, op het moment dat haar collega een presentatie geeft? Zij heeft blonde krullen... echt vet mooi.
    Mijn haar krult nu niet zo heel erg, maar als het wat korter is, dan wel.
    Wil dus de kapper vragen of dat mogelijk is!

Trouwens... mooi kamertje!

@Sim
    Gewoon vragen hoor, die thuishulp! Jij kan 't toch echt gebruiken zeg.
    En dan ben je NIET zielig... echt niet.
    32 weken?! Jemig hahahhaha
    Maar jij bent eigenlijk een april mama toch? ;)
    Of was dat Remmar?

@MisssZ
    Wat zogelukkig zegt klopt. Ik wil bewust in 't ziekenhuis bevallen en wil graag weten waar ik moet zijn als het zover is. En of ik moet bellen van tevoren en waar de verloskamers zijn en of ik een 'eigen' kamer krijg als het nog niet helemaal zover is of ... enz enz.
    Wist ik veel dat ze maar 1x in de ?maanden een avond inplannen.
    Kan nog boos worden als ik aan dat mens denk. GRRRR.
    Heb je nog een beetje geslapen?

@Daggie
    Wat een vehaal... moest wel ff lachen hoor! En vooral dat je er toen geen trek meer in had!
    Lekker zeg, nog 2 weken werken! Geniet maar van 't vooruitzicht :D

7. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @zogelukkig: als ik van jou was zou ik toch ook snel op zoek gaan naar zorghulp hoor. Jij komt daar zeker voor in aanmerking. Sterkte meid.

@sim: wauw 32 weken, wou dat ik ook al zover was, ik bijna 28 weken, pffffffff lijkt nog zo lang voor ik aan de 30 zit ;)

@haar:
    Ik heb bijna altijd kort haar gehad, maar af en toe wil ik eens lang haar en dan beginnen we te sparen hé, ben nu al 3 jaar aan het aanmodderen en ben het nu grondig beu, dus de schaar er weer in. Het kortste dat ik ooit gehad heb was 3mm, en dat was super mooi en ook lekker handig want ik deed het zelf met de tondeuse

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zat er net even helemaal doorheen hierdoor; keihard zitten bleren! Manlief gebeld en even een oppepper gekregen!

Volgens mij gaat thuiszorg hier via de gemeente en de bijdrage is afhankelijk van je inkomen (CAK). Met mijn man's inkomen kan ik volgens hem net zo goed een prive-werkster inhuren. Maar hoe kom ik daar dan weer aan? Advertentie in de krant ofzo? "Zielige zwangere zoekt schoonmaakster voor heel vies huis, niet bang voor honden" of zoiets....:(
    We komen er wel uit, moet gewoon geregeld worden, je hebt helemaal gelijk! ;)

9. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi ben ik weer!

EGO

Nou de keuken is schoon, net toen ik klaar was belde de vrouw van kraamzorg aan. Ze zei aan de telefoon dat de intake een half uur zou duren, maar ze heeft dik een uur bij me gezeten haha!
    Ze heeft de babykamer 'nagekeken' ze heeft me uitgelegd hoe het bedje opgemaakt dient te worden, de kruiken, lakens, dekentjes etc. heeft ze even nagekeken en alles was wel voldoende ingekocht hihi!

De klossen voor onder het bed heeft ze besteld. Ik wist niet eens dat ik die ook moest hebben (omdat ik in het ziekenhuis ga bevallen). Maar blijkbaar is dat een vereiste van de ARBO wet. Ik ben er alleen maar blij mee, zo wordt het bed verhoogd en is voor mij alleen maar makkelijker met in en uitstappen. Normaal zou ik ze pas over 5 weken krijgen, maar omdat ik nu al zoveel klachten heb krijg ik ze over 2 weken geleverd!

Controle
    Ben nadat het vrouwtje van de kraamzorg weg was meteen doorgegaan naar het ziekenhuis. Ik had vandaag een controle bij de gyn. Daar aangekomen moest ik 1 uur wachten tot ik aan de beurt was omdat er een spoed tussen was gekomen.
    Mijn bloeddruk was 120/78 .. erg mooi dus. Mijn baarmoeder lag op de goede hoogte en toen kreeg ik nog een echo om te kijken hoe de baby lag. De baby ligt nu met het hoofdje naar beneden en voetjes omhoog (maar ik heb het idee dat de baby ook weer zo omdraaid). We hebben het nog gehad over mijn suikerswaardes, deze vond ze erg netjes en toen ging ze de baby weer opmeten van hoofdje, tot voetjes en toen kwam bleek gewoon dat onze baby gewoon groot is.
    Hij ligt 2/3 weken voor op schema en weegt nu 2 kilo ... een lekker mollig baby'tje :D ... ik vroeg hoe het dan straks zit met de bevalling en toen zei ze dat ik tot 40 weken kan dragen en langer niet, anders kan ik het kind niet eruit persen.

Onderweg naar huis bedacht ik me dat als ik 40 weken heb, ik dus een baby in mijn buik heb die 2/3 weken voor ligt op schema en dus eigenlijk al 'voldragen' is. Dan klopt bovenstaande theorie toch niet? Zogelukkig weet jij hier meer van, aangezien jij ook een wat groter kindje krijgt dat wat groter is en niet door zw. diabetis of langer zwanger dan gedacht?

10. ZonStraal

Ik kan me precies voorstellen hoe jij je moet voelen! Ik kan deze dingen eigenlijk ook niet meer zelfstandig maar ik dwing mezelf echt om wat huishoudelijke taken te doen. Ik zeg er alleen niet bij dat ik nu ontzettend veel last heb van mijn rug en heupen. Doordat ik zo eigenwijs ben geweest kan ik de rest van de dag vrijwel niks meer :(

Je kunt ook eens op marktplaats kijken op je eigen regio of er mensen zich aanbieden om huishoudelijke taken te komen doen. Links bij het vakje 'diensten en vakmensen'. Want als je het niet via thuiszorg krijgt omdat je man zijn salaris te hoog is, kun je het zo proberen te regelen. Veel succes meid!

11. ZonStraal

Ooh ja kraamzorg .. hoeveel uren en dagen hebben jullie recht?

Ik krijg 6 uur per dag voor 8 dagen lang. Ik vond dat best een beetje veel uren en dagen om iemand hier in huis te hebben lopen. Of is dit normaal?

Oke, nu ga ik echt even liggen ben echt moe. Tot vanavond misschien!

12. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag dames,....

Daar was ik weer! pffff voel me echt k*t... maar wel alweer wat beter dan gister en eergister eigenlijk. En dat zonder ziekenhuis opname! YES! Zie ik kan het zelf wel! :) Mijn nieren doen echt nog erg zeer, en misschien dat ik voor het weekend nog even contact opneem met de gyn om te overleggen.. maar ja... enige optie is eigenlijk naar het ziekenhuis voor een Petedineprik, en dan lig ik er dus zowieso weer het hele weekend... dus denk dat t even doorbijten wordt.... of t moet echt niet meer gaan natuurlijk!

Ok even zien wat ik na al dat bijlezen nog weet hoor!

Maaike: dank je wel voor het op de hoogte houden van iedereen! Je bent echt een top buddy hoor!

Jomi; jakkes dat je oma toch overleden is, wat ontzettend naar zeg, veel sterkte de komende tijd, en dikke knuff

Sim; ja ik ook morgen al 32 weken! Gaat snel heh? Ik lees ook best vaak even met de April mama's en daar zijn er dus al 2 bevallen! hahah Ben zo benieuwd wie hier de eerste gaat zijn! Trouwens weet jij hoe het met Remmar gaat? Al heel lang niet gezien hier namelijk... hoop dat alles goed is met haar!

Zogelukkig; meis ik wil je gewoon een hele dikke knuff geven, soms valt het niet mee heh, dat zwanger zijn.... ben het met de rest eens, zoek hulp! iig voor in huis! Dat scheelt je zoveel stress!

Zonstraal; dus een groot kindje! hihi... Kan me voorstellen dat ze je liever niet over de 40 weken laten gaan, en dikke kans dat de beeb zich uit zichzelf al eerder aandient omdat ie zo voor loopt in groei hoor! De reden dat ze je niet over de 40 weken willen hebben, is omdat als je al voorloopt, de beeb dan dus de grote van 42 weken zou hebben, en een heel groot kindje zorgt voor meer complicaties (kans op iig)... Wel lekker dat je iig weet dat je niet over tijd gaat lopen!

kraamzorg; ik heb ivm alle problemen hier 59 uur gekregen, dus das bijna volledig, heb zelfs ook nog kans op uitbreiding. Ik weet dat je standaard 49 uur verdeeld over 8 dagen krijgt. Tenzij er dus indicaties zijn om meer uren te geven. Eerlijk gezegd vnd ik het heerlijk dat er de hele dag iemand is, dnek namelijk dat mijn herstel wat moeilijk gaat worden... ;)

haar; evy wat kort! Dat je dat durft zeg! Ik heb haar wat heel maar dan ook heel snel groeit! Dus ik durf best wel eens de haren wat korter te knippen maar niet te kort hihi... dapper hoor! :D

Even vraagje; hebben jullie soms ook een totaal reddeloos en paniek gevoel over hoe het allemaal gaat komen? hihi Ik heb het zo nu en dan, dan overspoelt het me gewoon helemaal...Ik ben maar een raar fuiguur volgens mij!

Meiden dikke knuff!

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    begin zo ondertussen een beetje 'bevallingskriebels' te krijgen ;)
    zo van:'ohhhh kl*te, dat moet OOK nog! IEKS!'

Ja, sorry dames, heb goede bevallingen gehad hoor, geen drama of moeilijkheden, maar het doet (vind ik en is dus MIJN persoonlijke ervaring ;) laat je niet afschrikken) zo klote veel pijn, oef!

14. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Pfff hihihihi :) ja Maaike... en bedankt! hahahah Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht hoor! ;)

Ik vraag me gewoon zo af hoe het bij mij gaat! En of ik de ww goed op kan vangen, of dat ik ontzettend ga schreeuwen om een ruggenprik (wat ik dus eigenlijk niet wil hahaha)

Ik weet dat ik het gewoon op me af moet laten komen, maar heb idd ook zoiets van... oh jee... hoe gaat dat straks allemaal komen!

15. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    He meiden,

Voor mij te veel om op iedereen te reageren. Wil JoMi wel condoleren en voor de dames die het nodig hebben veel sterkte.
    Majkuh, ik snap je helemaal met die monstermol. Had het al eventjes geleden ontdekt en was me toen al dood geschrokken.. :(

Hier heeft de griep door gezet. Het gaat nu wel wat beter, heb wel door gewerkt, (ben eigenlijk ook echt gek..) maar thuis weer de bank op. Morgenonchtend naar de ha, was vanmorgen op m'n werk en werd heel duizelig. Dit houdt al de hele dag aan, wordt er gek van. Durfde ook niet naar de woningbouw te rijden en als het morgen nog zo is, kan ik niet eens aan 't werk, durf zo echt geen auto te rijden. Heb in juni een auto ongeluk gehad en werd toen niet lekker, dat was me erg genoeg.. Morgenmiddag gaan we kijken bij dat huis, dus hoop dat het allemaal mee valt morgenochtend.. Hele fijne avond!

16. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond allemaal,

@ kroepie: Heerlijk hoor een gemiddeld kindje, het moet er immers ook nog uit hé ;). Fijn dat alles oké was met de beeb.
    Nee, dat is zeker niet makkelijk om te accepteren jammer dat ze je niet verder kon helpen.
    Rot hormonen ook af en toe, is er echt geen plaats meer voor die bijeenkomst in het ziekenhuis?

@ Daggie1984: Moet er stiekum ook wel om lachen, wel rot als je zo een zin had in chocolade en dat hij dan nog op de grond viel...
    Ow heerlijk nog 2 weekjes werken en dan je verlof!

@ Evy77: Mooi kamertje hebben jullie uitgekozen!

@sim80: Wow jij bent alweer 32 weken, ik morgen 30 het schiet op hé!

Vanmiddag lekker om de thee geweest bij mijn schoonzusje was erg gezellig!
    Morgen alweer 30 weken, dan begint het echte aftellen!
    Fijne avond allemaal!

Liefs, misspuma

17. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Kroepie, ik denk dat je zogelukkig bedoelt, maakt niet uit hoor :) .
    Fijn dat alles goed was bij de vk.

@Zogelukkig, allereerst een Mega Knuffel voor jou :D .
    Kijk idd eens op marktplaats. Ik heb daar ook eens een poetsadres gevonden. ALs je iemand hebt gevonden zou je een keer wat af kunnen spreken om te kijken of het klikt. De meeste betalen/ vragen z'n 10,- euro per uur. Of een advertentie in de supermarkt of via via. Ga er maar eens achteraan.

@Marooz, goed iets van je te horen. Verdoriese nier, om het netjes uit te drukken. Je doet het harstikke goed hoor, echt een kanjer.
    Vast proficiat met de 32 wkn :) .

@Manootje, beterschap meid, snel beter worden hoor.

@Evy, wauw jij durft wel zeg met je kapsel, vind het wel super stoer.

18. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Ach zogelukkig.. echt niet leuk he... voorziet je zorgverzekering ook niet in de mogelijkheid voor thuiszorg? Je zou ze eens kunnen bellen om het te vragen. Ja ik weet het.. drempel.. toegeven.. niet leuk. Maar stel je voor... de tijd dat je man wat wordt "verlicht" bij taken die jij niet meer kan, kan hij/kunnen jullie aan leuke(re) dingen besteden (binnen je mogelijkheden natuurlijk) of gewoon gebruiken om bij te tanken... die zware kraamperiode staat jullie immers nog te wachten.

19. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    O ja, Marooz vroeg hoe het met Remmar gaat.
    Heb pas nog met Remmar gepbt en het gaat op zich wel goed met haar. Maar heeft het ontzettend druk en is nog steeds erg moe.
    Ze klets ook met de augustusbus mee in een ander topic en dat kon ze al met moeite bijhouden. Maar ze zal vast wel weer een keer hier komen kijken.

Ik ben trouwens toch een rasechte april mama ;) .

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Sim80: dont you dare leave us! ;) april of niet, je blijft geoon hier hoor!

Deel Deze Pagina