Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zo, heb ook jullie verhalen weer even bijgelezen, maar geen puf om te reageren...

Marooz: sterkte voor jou!

2. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Dames bedankt voor jullie reacties op mijn vraag!

Kaatje k: Blij om te horen dat je toch naar het ziekenhuis bent geweest en dat alles goed gaat met de kleine!

Marooz: Veel sterkte straks en hou ons op de hoogte!

Marloes: Wat een mooi kamertje zeg, echt girly girl :)

3. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Marooz meis heel veels terkte in het ziekenhuis hoop echt dat je weer naar huis toe mag en dat alles goed is met jou en de kleine en dat je morgen je verjaardag lekker thuis kan vieren. Zal voor je duimen meis.

Hier even ego zit nog te gapen ben net waker vannacht voor het eerst zonder oordopjes geslapen nou dat valt niet mee want hoorde alles, man is ook thuis die loopt met peesontsteking in zijn schouder net de ene schouder nu de andere en aan de andere is het ook nog neit helemaal over dus loopt met pijn in beide schouders zit aan de medicatie maandag meot die naar fisio toe.
    Nou gisteren naar cesar geweest heb veel bijgeleerd en wat een les zeg 5 zwangere mutsen bij mekaar en d ejuf jeetje wat een drama zeg we hadden er beter een kop thee bij nkunnen pakken want was een gezellig bende bij mekaar ging over van alles zeg maar. Heb veel geleerd trap lopen adem haling en bewegen en rusten.
    De kraamhulp is ongeveer 20 minuten geweest en we hebben folders en voorbereiding gekregen van haar ze stelde een paar vragen en daar ging ze weer ze was wel aardig maar vond het wel hel kort ze heeft kamertje neit eens gezien. heb haar wel gevraagd met dat lakentje met rubber erin of die erin mocht maar die moest eruit dit ivm met dat het niks doorlaat en dat als je kruik gaat lekken je je kind verbrand daardoor mogen ze er neit meer in dus gelijk eruit getrokken maar.

Nou verloskundige was alles tip top in orde bloeddruk 131-77 en ben nu in totaal 6.1 kilo aangekomen dus netjes voor bijna 31 weken de kleine ligt al flink ingedaalt voelde ze zijn hoofdje ligt neit alleen naar beneden maar gewoon al ingedaalt hij zit iets verder en ze heeft ook gezegt dat die nu zo blijft liggen hij zal niet meer draaien, is neit gezegt dat die eerder komt ze zegt pin je er neit op vast maar heb al tegen me man gezegt en me ma dat ik hem zeker eerder verwacht bijt me er niet op vast maar dat zet me gevoel me heel sterk en die zei ook vanaf begin dat eht een jongen werd en walla dat kwam ook uit :D :D maar meoten nu over 2 weken weer en maagzuur heeft ze wat tips voor gegeven en ze zei ook je hebt wel een drama zwangerschap zo he je hebt ook alles wat je kan krijgen en het lichamelijk heel zwaar zei tegen haar dat is wel waar maar ondanks de dingen allemaal kan ik er nu wel van genieten. Ben dus ook weer echt misselijk en als er iemand een scheet in me buurt laat moet ik kokhalzen en ga ik soms over me nek dus dat kan je neit doen stiekum naastme hahahahahahah dat had ik in het begin ook en nu weer dus ach weet hoe eht meot nu he, geen bruine bonensoep en uien whahahhaahhahahhah

Nou meiden zal nog wel reageren maar kan neit lang in eens toel zitten door die pijn inn me rug dus vandaar even ego, Marooz hoop gauw te vernemen van je dat je thuis bent en dat je morgen lekker je verjaardag thuis viert.

4. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

zo we zijn er weer! heerlijk naar de kapper geweest! lekker valt gelijk anders!

@misspuma ja ben blij dat het nog steeds een meisje is!

@marloes22 wat een gedoe met de ctg! maar voel je de kleine al wel wat meer of ook nog niet?
    hoop dat het met joey snel beter gaat!
    mooie foto's van de kamer!

@zonstraal dank je! aan kleertjes zou ik niet meer kopen.

@manny 9 pagina's leuk he!

@manootje ik had op de lijst gezien dat we niet de enigste zijn! denk dat ik te onzeker ben dat alles mis gaat of niet genoeg heb! met de pil ga ik gewoon ff overleggen!

@evy77 staat je wel goed je nieuwe kapsel!

@all

had iemand gereageerd op me hyves! heb de krabbel alleen verwijderd want er staat in dat het een ze is. niemand weet het verder namelijk!
    ik denk meld het ff niet dat het vreemd staat dat ie weg is.

liefs sabrina

5. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

@misspuma, balen dat je er nog niet vanaf bent.

@sim,al een beetje uitgebaald?

@marooz, veel sterkte meid.
    Ik duim dat je naar huis mag, want tis niks je verjaardag vieren in het ziekenhuis.

@sabrina, gave foto's! vooral de neuspeuter :)

@marloes, veel beterschap met je mannetje.
    Ennuh wat een lief kamertje!

@manootje, als je nog zo dichtbij woont zullen ze toch niet moeilijk doen bij de vk?
    Ik duim in ieder geval voor je.

@kaatje, fijn dat alles goed was, ondanks de vage arts.

Nou ik heb mijn apk ook weer gehad bij de gyn.
    Bloeddruk was weer goed, beeb ligt helemaal ingedaald en doet het prima.
    Alleen mijn Hb was veeeel te laag, maar 5,1, ondanks de floradix.
    Dus verplicht aan de ijzertabletten en vaker B12 spuiten :cry:
    Ook inwendig weer gekeken en bmhals is iets verder ingekort en aan het verstrijken, maar het gaat langzaam, dus op korte termijn verwacht ze nog niks, maar 40w halen we echt niet.
    Wel de waarschuwing gehad dat als ik bloed of de slijmprop verlies ik meteen de triage moet bellen.
    Dit ook als ik weer veel harde buiken krijg of zelf het gevoel heb dat teveel rommelt.
    De bevalling is nu doorgesproken en er staat nu ook in mijn dossier dat ze mij geen lachgas meer geven en dat als ik wat aangeef er nu geluisterd moeten worden.
    Er staat nu letterlijk: 'Mevrouw luistert goed naar haar lichaam, dus gelieve ingrijpen als mevrouw iets aan geeft' :)

Daarna lekker naar de kapper geweest en het is kort :confused:
    Wel heel erg gaaf, maar ook heel erg wennen na dat hele lange haar.
    Zal hubbie vragen of hij een foto wil maken vanavond.
    Het mislukte kleurtje staat trouwens nu heel goed met dit kapsel, deze mama is weer helemaal hip :)

6. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    meiden moet even me ego kwijt hier.. hormonen spelen op.. krijgen van de belastingdienst alleen maar brieven dat we moeten betalen.. allemaal verschillende bedragen boven de 450 euro! hoe willen wij dat in godsnaam terug betalen? de belastingdienst komt altijd op K* momenten! hoe willen we dat in godsnaam doen straks met de kleine erbij!

sorry moest het even kwijt :(

7. mamasan

mamasan Fanatiek lid

@daggie, kloppen die bedragen wel?

Wij kregen pas een aanslag van 1700,- over 2006, die dus niet klopte.
    Anders kun je gewoon bellen om het in termijnen te betalen, daar doen ze niet zo heel moeilijk over.
    Of nog beter, laat het nakijken op het kantoor.
    Zo hebben wij het al een keer voor elkaar gekregen om juist geld terug te krijgen omdat we wat waren vergeten.
    Het komt op een rotmoment, maar gelukkig valt er wel met ze te praten.

Dikke knufff.

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    *bericht over marooz*

Marooz is opgenomen in het ziekenhuis en viert haar verjaardag niet thuis, ze word hoogstwaarschijnlijk geopereerd, zodra ik meer weet horen jullie het!

9. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @mamasan, thanks, ja ze komen altijd op die momenten.. pfff...

sterkte marooz!

10. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Meiden, ik kan jullie bijna niet bijhouden. Ik hoop echt dat als ik verlof heb dat ik meer hier kan zijn.
    Overdag heb ik er echt geen tijd voor. Ben ook nog steeds erg moe.
    Ben echt toe aan verlof. Ik denk iedereen wel. Nog 2 en een halve week werken.

Verder gaat alles goed hier. Bekkenklachten zijn gelukkig zo goed als weg.
    Had er echt niet meer op gehoopt.

Ga nu ff proberen alles bij te lezen.
    Knuff voor iedereen.

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    SIM80: oei meis, sterkte met je ischias! auw auw auw! oh, en je hond binnen geplast?! Ieks bah!

Sabrina:jeetje wat een lief snuitje zeg, kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent! En wat leuk dat ze op haar nichtjes lijkt :) Was ik ook even bang voor dat ze nu zouden zeggen dat het een jongen is, daar sta je dan met al je roze spullen ;) en hoe was het bij de kapper?

Marloes: oooooooohhhhhh, wat leuk! helemaal mijn stijl, gaaf, gaaf , gaaf!

Zonstraal: levensvatbaar vanaf 24 weken maar weinig kans dan, 28 weken is al een stuk beter, met 30 weken is de overlevingskans als ze in het ziekenhuis geboren worden 90% en elke week erbij is mooi, tot 36 weken ga je aan de wwremmers, maar is niet overal hetzelfde begrijp ik.

oemhudaifa: hoe is het meid? Nog steeds zo moe? verder alles wel goed et je...?

Manootje: spannend hoor, nu nog gaan verhuizen, jij liever dan ik zeg ik heel eerlijk......

Evy: fijn dat je zo blij bent met je kapsel! Ik wil er al jaren een stuk af, maar durf niet meer hahaha, manlief wil het absoluut niet hebben en altijd als ik het afknip besluit ik na een half jaar het weer te laten groeien, dus....
    En idd, ik ben heeeeel blij met de foto's, prachtig om zulke mooie foto's uit zo'n unieke periode in je leven te mogen hebben.

Kroepie: nee, nooit leuk als je iemand dat moet vertellen, maar als hij genoeg kansen gehad heeft om er wat aan te doen is het in feite zijn eigen verantwoordelijkheid, hou je dat maar voor ;)

Kaatje: jeetje zeg, dat klinkt allemaal wel heel middeleeuws, dan ging ik ook thuisbevallen!

Ria: leuk zeg, klinkt alsof je het naar je zin hebt gehad ;) en 6.1 kilo aangekomen, pfff das niets! netjes hoor ;) ben ook heel benieuwd wanneer mijn dame gaat indalen. De vorige deed het met 34 weken....

mamasan: jeee wat is jouw ijzer laag! Dan moet je van die vieze staaltabletten waar je van verstopt raakt, bah! en 40 weken is niet echt nodig geloof ik toch, maar liefste wel zo lang mogelijk. ben heeeel benieuwd naar je kapsel!

daggie: tsja, leuker kunnen ze het niet maken :rolleyes:

12. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Heb wel alles gelezen, maar het is te veel om te reageren.

Wil Marooz heel veel sterkte wensen. Vind het echt vervelend voor je.
    Hele dikke knuff..

Daggie, wat vervelend zeg die aanslagen van de belastingdienst. Hopelijk kun je iets regelen.

Kaatje welkom terug. Mooie foto's. Leuk dat je het zo fijn hebt gehad.

Mamasan, je hb is wel erg laag. Bah, aan de vieze staalpillen. sterkte.

Jomi, dikke knuff meid.

Wij geven geen kraamfeest. Ben wel benieuwd of er net zoveel aanloop is als bij de 1e.
    Aan de kadootjes en kaartjes te zien zal het een hoop minder worden.

13. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Daggie: Hier ook hoor van de belastingdienst allemaal aanslagen. Bleek niet veel van te kloppen. We kregen zelfs geld terug.

Ik zal het even goed nakijken als ik jou was en dan een bezwaarschrift indienen.

Verder, mocht je nog bedragen van de belastingdienst mogen ontvangen, kun je vragen of ze dat willen verrekenen.

@Marooz: Meid toch! Heel veel sterke en knuf!

@Majkuh: Erg moe ja : P En begin nu wel te voelen dat het de laatste loodjes zijn...

14. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    Ai, niet zulk goed nieuws van Marooz dus.

En Joki, hier hetzelfde probleem hahaha.

Zo, even denken wat er was gevraagd, of mijn vriend straks bij de bevalling zal zijn, ik ga volgende week eens met de gyn overleggen of we eventueel een keizersnee kunnen plannen, had het liever natuurlijk willen doen, maar ja, met twee babietjes zie ik daar best tegenop en bovendien vind ik het best een fijne gedachte dat C er dan bij kan zijn.

Mijn oudste zus heeft destijds een spoedkeizersnee gehad op het laatste moment nadat ze al een dag in de weëen had gezeten en toen we het er afgelopen zondag over hadden, zei ze dat ze het achteraf liever anders had gezien, dat het haar toen best was tegengevallen.

Verder lig ik nu heerlijk plat in mijn bedje, tv aan aan, laptoppie op mijn steeds dikker wordende buik en een flesje appelsap naast me en dan lekker na NCIS slapen, ben bekaf, vanmiddag lekker wezen shoppen en toch wat roze gekocht, twee piepkleine rompertjes.

Nog twee weekjes tot de volgende echo, dan hoop ik definitief zeker te weten of het twee meiden zijn of toch van elks een, gelukkig heb ik genoeg kleertjes in huis, heeft het toch voordelen om de jongste te zijn, heb al hele stapels van mijn zussen gekregen, al is dat voornamelijk jongensspul...

15. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    @Marooz, eerste wat ik dacht was shit zeg, super de super balen voor je.
    En dan ook nog jarig morgen.....Heb echt met je te doen.

@Mamasan, ben weer helemaal uitgebaald, hahaha :) Af en toe.....

@Kaatje, toch goed dat je even gegaan bent hoor. Heel fijn dat alles goed was. hoop maar voor je dat je thuis mag bevallen.

@Manootje, Fijn dat alles goed was bij de vk.

@Daggie, balen he die Ischias. Stomme belastingdienst, komt ook altijd op het verkeerde moment.

Even een HELP vraagje.
    Wie weet hoeveel keer per dag we ons kleintje nu moeten voelen.
    Heb echt namelijk het idee dat ik ze vandaag veel minder heb gevoeld dan anders. Of het is miss onopgemerkt gebleven. Maar als ik weet hoe vaak het moet zijn hou ik het een beetje bij.

16. Ria32

Ria32 Niet meer actief

marooz wat een klotezooi zeg, kan me voorstellen dat je hier echt neit op zit te wachten zo, nu maar hopen dat mochten ze gaan opereren dat je er dan ook maar vanaf bent, ga voor je duimen meis, en hoop dat je snel weer naa rhuis mag zit je ook echt niet mee zeg :evil: :evil:

17. Tegen mij zeiden ze minstens 10 keer per dag....
    En dan heb ik het over schopjes of bewegingen dat ze gaan verliggen ofzo...

18. @Marooz: Beterschap meid! Zit ook echt allemaal niet mee he...
    Nu maar hopen aan de ene kant dat ze idd opereren want zo kan natuurlijk ook niet iedere keer!
    Sterkte!
    En alvast van harte gefeliciteerd....

@Kaatje: Fijn dat je toch effe bent geweest... weet je ook dat alles goed is en het geen kwaad kan he.,

@Daggie: typische belastingsdienst... Lijkt wel of ze het expres doen :evil:

@Cleo : Ja kan wel begrijpen dat je je vriend erbij zou willen hebben... toch iets moois om te delen en kunt het er idd altijd over hebben !

@Joki : Stom he dat het bij een 2de bij de meeste minder is... zo zie je maar aan wie je wat hebt en wie niet! Als er bij de 2de straks mensen niet komen die bij Joey wel zijn geweest weet ik genoeg! die zijn dan alleen uit nieuwsgierigheid gekomen :rolleyes:

@Mamasan: Aan de staaltabletten... bah bah... hopelijk helpt het snel en stijgt het weer!

@ria: netjes joh 6.1 kilo!

Nou ik ben vanmiddag dus weer bij het ziekehuis geweest voor ctg en de gyn....
    Ctg zag er goed uit!
    Bij de gyn niet meer gedaan dan een handje geschut :(
    Had een andere omdat de mijne vakantie had deze week... nou had net zo goed niet kunnen gaan... hij gaf me een hand zei dat het ctg er goed uitzag ( wat ze me op de verloskundige kamers al verteld hadden) en gaf me weer een hand met de medeling dat ik een nieuwe afspraak meost maken voor volgende week...
    Daarna nog 15 min. aan ctg gelegen want had de hele dag al buikpijn en dat wilde ze toch effe nakijken... toch harde buiken te zien op ctg maar zo lang die niks deden was het niet erg!
    En ze doen nu niets dus ik is blij! :D

volgende week weer een afspraak voor ctg en gyn... Dan men eigenste weer...

19. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

@majkuh, wens marooz veel sterkte.
    Pfff het blijft haar ook niet bespaard zeg :cry:

@cleo, ik hoop dat de gyn mee werkt en dat je vriend er bij kan zijn.

@sim, hier ook de regel, min 10x per dag leven voelen.
    Dus draaien,schoppen etc.

Mijn HB is snel laag dankzij de B12 deficientie, maar dus inderdaad aan die vieze pillen bweh.
    Had zo gehoopt dat me bespaard bleef, maar ja.

Ow en hier dan de beloofde foto.
    Sta er niet fraai op, zoonlief moest er op het laatste moment bij en ik kijk net op :)

20. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Cleo, ik hoop dat je vriend erbij kan zijn.

@Mamasan, leuke foto hoor. Staat je goed.

@Marloes, het id zo stom dat mensen zo denken. Een 2e kindje is toch net zo welkom.? Ik heb er best veel moeite mee gehad en nog steeds soms.
    Ik krijg weinig belangstelling van de mensen om me heen. Behalve echt goede vrienden en colega's. Zelfs mn ouders en schoonouders tonen weinig interesse.
    Fijn zeg dat alles weer goed was. Is toch een prettig gevoel weer.

@Sim, volgens mij moet je je kleintje ook zo'n 8 tot 10 keer voelen.
    Ik heb mn meisje 2 weken geleden 2 dagen niet gevoeld. Toen een echo en ctg gehad. Ze deden of het wel vrij normaal was. De kleine kan net anders liggen en trappen richting je rug.
    Dat voel je dan niet. Heb je de kleine al een tijdje niet gevoeld.?

Deel Deze Pagina