Mei 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Sheila82, Aug 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Babyvoelen: Net wat Kaatje K zegt, ben blij als ik hem 5 min niet voel...Wat een druktemaker!

Kapsel: No way! Er gaat bij mij geen schaar nog verfje in : P...

Weer: Heerlijk zonnig! Straks lekker op de fiets : P

2. Manny

Manny Bekend lid

Mar 20, 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    @ voelen
    die van mij kan er ook wat van, vaker als 10 x per dag. ik denk dat het per kind verschilt...

3. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Goedemiddag dames,

Wat een slechte nacht heb ik gehad zeg! Toen ik net wilde gaan slapen kreeg ik last van een drukkend gevoel in mijn buik. Ik weet niet wat het is geweest, maar als ik mijn handen boven mijn buik legde voelde ik het gewoon samentrekken naar mijn idee.
    Het deed totaal geen pijn maar was erg ongemakkelijk, ik had geen harde buik en ik voelde de baby gewoon lekker bewegen daarbinnen, dus geen reden voor paniek.

Ik denk dat het voorweeen geweest waren ... maar weet het niet zeker. Herkent iemand dit? :)

Het is zeker heerlijk weer, ik ga denk ik ook zo maar eventjes naar buiten.

Haar knippen: Ik heb vorige week mijn haar geknipt in een rechte bob, van achter kort en naar voren loopt het af naar meer. Ik heb het geluk dat mijn haar best snel weer aangroeid waardoor ik regelmatig kan wisselen van kapsel, al heb ik soms het gevoel dat mijn thuiskapster daar anders over denkt haha ... die ziet mij altijd wel aankomen met iets nieuws :D

Marooz: Gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je snel weer de oude bent zonder al die pijntjes!

Majkuh: Het enige wat ik je kan zeggen toen ik de foto zag was WAUW!!! Harstikke mooie foto en je staat er goed op!

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

dat korte staat je leuk sabrina, vooral met je uitgroeien van permanent dan staat wat eraf wat vlotter! maareh, mooi weer, hier niet hoor! ik wacht nog even dus, maar krijg wel een beetje de kriebels door al dat geknip van jullie!

ben heel benieuwd naar maaike's nieuwe look!

misspuma, hier is de boel ook weer schoon, maar dan door de werkster, hihi. ik voel een heerlijke luiaard, maar ik moet zeggen dat ik het op het moment echt nodig heb, na het in bad doen en ontbijt geven aan de kleine moet ik eerst weer uitrusten... ik voel me wel raar, normaal werkte ik altijd als de werkster kwam, was het gewoon schoon als ik thuiskwam. nu zit ik op de bank te kijken hoe ze schoon maakt, dat voelt wel heel raar.

o jee, zoonlief slikt net een muntje in. zou dat slecht zijn, of komt het er gewoon weer uit straks? beter opletten, niets is veilig voor die jongen!
    ga hem maar even een boterham geven, lijkt me gezonder?

5. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Kaatje: Geweldig zeg, ik wou dat ik de luxe had van een werkster :confused: ... ik heb het er wel vaak met mijn man over dat ik iemand zou willen om mee te helpen in het huishouden, want het huis is gewoon te groot voor mij om alleen te poetsen! En wij beide werken dus ik ben vaak erg moe als ik thuis ben van werk, en nu al helemaal nu ik met verlof ben. :oops:
    Maar hij vind het idee dat er een 'vreemde' in zijn huis loopt als hij er niet is een te rare gedachte.

Wij hebben 3 trappen in huis en die beloop ik elke dag al met veel moeite, laat staan dat ik elke verdieping elke dag moet bijhouden, dat lukt me echt niet. Ik heb nu het geluk dat mijn moeder 1x in de zoveel tijd komt om mee te helpen met een grote poetsbeurt.

6. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,435
    0
    0
    limburg
    hye dames weten jullie dit:

ik ben nu ziek gemeld op het werk, ze missen me niet.. ik moet officieel werken tot 20maart, en dan gaat het verlof in!
    maar als ik nog ziek blijf gemeld, en in augustus loopt mijn contract af en ik ben dan nog ziekgemeld, ga ik dan automatisch de ziektewet in? of is mijn werk me verplicht beter te melden?

maar ik ben aan het twijfelen om ziek te blijven volgende week..
    als ik even op de bank heb gezeten gaat het, maar zogauw ik de trap oploop, of ga douchen e.d. het ik weer last van de isias.
    vrienden zeggen ik moet gewoon ziek blijven, en als ze bellen zeggen dat het elke dag zwaarder wordt en moeilijker.. op het werk missen ze me toch niet, want ze hebben een nieuwe!

7. kippie75

kippie75 Bekend lid

Apr 8, 2008
    845
    0
    0
    Hai meiden,

Hier even een berichtje. Met mij gaat alles goed, maar heb even geen puf om alles bij te lezen en te reageren.. hopelijk later meer. Ben vanmorgen bij de verloskundige geweest en alles was goed. Kleine ligt al een beetje ingedaald, maar nog niet voldoende.. ach daar is nog wat tijd voor. Ik ga zo even liggen, want ik ben ontzettend moe (slechte nachten). Vanmiddag (16.00 uur) ga ik met onze dochter naar het theater.. voorstelling van het Zandkasteel. Ik heb het idee dat ze het prachtig vind.

Vanavond meer...

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zonstraal, kun je je man niet overtuigen? zo'n vreemde in huis dat went wel hoor. ik ben als ik een nieuwe werkster heb ben ik er altijd de eerste paar keer bij, zodat ik een beetje weet of ik er een goed gevoel bij heb. maar dan krijgen ze de sleutel en is het altijd prima. ik vind als je allebei fulltime werkt dat het echt geen overbodige luxe is. en ik ben nu wel thuis, maar kan mijn weinige energie al helemaal wel beter gebruiken.

daggie, het klinkt alsof je ziek moet blijven als je zoveel last hebt. ik weet niet of dat problemen kan geven qua contract enzo, misschien is het wel verstandig dat even uit te zoeken. maar ik zou niet gaan werken nu, die laatste weekjes, en zoals je zegt ze missen je niet! kun je niet overleggen met je baas?

9. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,435
    0
    0
    limburg
    @kaatje, mijn contract wordt niet verleng.. ik heb dus verlof tot einde contract en dat is in augustus

en om te gaan werken nu, heeft ook geen nut, zit er maar wat naast, die nieuwe doet alles nu, wat ik deed.. kan ik beter thuis zitten! haha

10. @Daggie: Ik zou het zo ook niet weten.... Maar als ik zo lees dat je zoveel last ervan hebt zou ik ook thuis blijven.
    Weet niet zo goed wat ik zou doen in jou geval....
    zou het niet erger maken dan het is als ze bellen.... zou dan gewoon eerlijk zeggen hoe je je voelt enz en dat je gewoon je werk zo niet kan doen! Sucses ;)

@kippie: fijn dat alles weer goed was bij de vk!
    En wens je heel veel plezier samen met je dochtertje vanmiddag...
    Leuk voorstelling van het zandkasteel... :p

@kaatje: ohh erg he... hier ook helemaal op van de kleinste dingen!
    Ben ook altijd nog blij dat joey een middag slaapje doet!
    Moet dan echt bij komen hoor ;)

@Zonstraal : Balen dat je weer een slechte nacht hebt gehad! zou idd goed voorweeen kunnen zijn.... Past wel bij deze tijd van de zwangerschap...

@babyvoelen: zou blij zijn als de kleine me zo vaak zou schoppen.... Helaas hier helemaal niet het geval! Vandaar die wekelijkse ctg.... Dat steld je echt gerust dan...

@oemhudaifa : Veel fiets plezier haha Dat je het nog kan ....
    ppff van de week effe weg geweest maar was zo thuis.
    Wat vermoeiend en erg pijnlijk bij mijn schaambot :(

@Marooz : Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wel balen dat je het in het ziekehuis moet vieren maar we zijn allemala bij je hoor in gedachte! Volgend jaar maar een exttra groot feest ;)

@Sabrina: heb je foto nog niet gezien dus kijk straks effe! :p

@misspuma : Lekker aan de poets geweest.... Toch altijd lekker als het weer fris en schoon is he!

@majkuh : super gaaf die foto.... ben benieuwd naar de rest! :D
    en ben uiteraard ook benieuwd naar je kapsel!

Hier ook prachtig weer!
    Lekker had daar echt behoefte aan :D
    Verders gaat het allemaal wel hier...
    Vanmorgen vriendin met haar dochtertje op visite geweest... Was gezellie!
    Kids schillen maar 4 dagen , zo leuk!

Proefdrukken zijn ook klaar dus gaan we vannavodn effe ophalen ;)

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

12. Manny

Manny Bekend lid

Mar 20, 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    wat een heerlijke zonnige dag vandaag big smile @ flevoland

13. sim80

sim80 Fanatiek lid

Mar 28, 2008
    1,329
    0
    0
    @Marooz, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, HAPPY BIRTHDAY TO YOU, zal maar niet verder zingen, want ben ik niet goed in ;) .

@Maaike, wat een gave foto zeg, ben benieuwd naar de rest,
    geef je van ons de felicitatie's over aan Marooz, je bent een super buddy.

meiden bedankt voor de antwoorden wat betreft over de bewegingen. Vandaag voel ik ze ook weinig maar wel voldoende.

Verder heel de morgen op de bank geslapen, terwijl ik vannacht ook goed geslapen heb. Maar wel heel de morgen goed misselijk en slap gevoeld. Nu gaat het weer een beetje.
    Kom straks nog wel even terug.

14. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

Jul 3, 2008
    1,435
    0
    0
    limburg
    Ziektedagen die meetellen voor het verlof
    Bent u ziek in de periode van 6 weken vlak voor uw vermoedelijke bevallingsdatum en nog voordat uw zwangerschapsuitkering is begonnen? Dan tellen deze ziektedagen mee als zwangerschapsverlof. Uw verlof is hierdoor eerder afgelopen. Het maakt niet uit of uw ziekte te maken heeft met uw zwangerschap of een andere oorzaak heeft.

dit vond ik op de site van uwv, maar mijn verlof gaat al in 6 weken van te voren, dus als ik het goed begrijp is het bovenstaande niet voor mij van toepassing,

bedankt voor jullie hulp dames! ben blij dat jullie er zijn, anders zat ik voor elke scheit de vk, dokter, apotheek, uwv e.d. te bellen!

dikke knuffel voor iedereen! KNUFFEL!

15. Cleo79

Cleo79 Actief lid

Mar 3, 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    Pfffff, praat me niet van babies voelen, dat gaat hier zowat de hele dag door...hoop niet dat dat nog net zo is als de dames er eenmaal zijn.

Wat betreft de pakjes die we in huis hebben, ik ben vanmorgen samen met een vriendinnetje wezen shoppen en ben met een tweetal witte pakjes terug gekomen, allebei hele kleintjes in maatje 44, die waren toch niet al te duur en aangezien ik verwacht dat ze die in de eerste week wel passen heb ik ze toch gekocht en anders passen ze straks wel bij de babypoppen die er ongetwijfeld gaan komen :)

En verder, we zien wel waar het schip strandt...er is nog van alles wat ik nog moet hebben, maar alles op zijn tijd, de bedjes staan inmiddels klaar, zowat alle babywasjes zijn gedraaid en ligt grotendeels al in de commode, de enorme box staat ook al klaar, die hebben mijn ouders voor me op de kop getikt met heel toepasselijk al een enorme rozige box kleed erin, die heb ik ook al gewassen, maar ergens heb ik nog zoiets van misschien toch een nieuwe kopen, maar ja, die koop je ook niet zomaar bij elke babyzaak en aangezien de bodem van mijn schatkist (lees spaargeld) in zicht komt...ben ik even voorzichtiger qua aankopen nu.

16. Joki

Joki Bekend lid

Nov 5, 2007
    978
    0
    0
    @Marooz, gefeliciteerd meid.! Hopelijk ben je snel weer thuis.

@Majkuh, wauw wat een mooie foto.!
    Wat balen dat je zo slecht slaapt.

@Misspuma, wat fijn dat alles weer goed was. Gelukkig gaat het goed met Keano.

@Evy, nog 9 weken werken.? pfff..., ik vind 2 weken al veel.

@Sabrina, leuk kapsel en een mooie buik zeg.!

@Zonstraal, jij ook al zo'n slechte nacht gehad. hopelijk kun je vandaag wat rust pakken.

@Kippie, fijn dat alles weer goed was. Veel plezier vanmiddag.

@Daggie, ik zou het ook niet weten.

Hier is het ook heerlijk weer. Eindelijk een beetje zon.
    Ik ben blij dat ik straks niet meer alle nieuwe dingen in de handen heb op mn werk.
    Toch een nadeel hoor werken bij prenatal. Je wordt er zo hebberig van. Kwam vandaag alweer met een tasje thuis.

17. Joki

Joki Bekend lid

Nov 5, 2007
    978
    0
    0
    Even een vraagje aan de meiden met al kinderen.
    Mn meisje heeft pseudokroep (denk ik), is daar nog iets aan te doen.?
    Ik weet dat in de douche zitten helpt. De stoom maakt de benauwdheid minder. Kan ik verder nog iets doen.? Of moet ik naar de dokter ermee.?
    Ik hoop dat iemand raad heeft.

18. Cleo79

Cleo79 Actief lid

Mar 3, 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    Ik heb het vroeger zelf gehad, mijn ouders hebben hele nachten met me in de douche gezeten, maar dat was in de tijd voor je ventolin kreeg.
    Misschien een idee om je huisarts eens te bellen en ernaar te vragen?

19. Joki

Joki Bekend lid

Nov 5, 2007
    978
    0
    0
    Ik voel me gelijk zo'n zeur als ik meteen de huisarts bel.
    Vanacht had ze het voor het eerst. Mn schoonouders herkende mijn verhaal meteen. (daar is ze vandaag). Mn vriend heeft het vroeger ook vaak gehad.

20. @Zogelukkig
    Hoe is 't meid...?
    Die drie ... zeggen niet veel goeds.
    Dikke knuf voor jou!

@de rest
    Heb bijgelezen, maar nog steeds geen puf.

kort haar: Hier kriebelt 't ook geweldig, maar ik hou nog even vol
    kroep: ik ken 't van mijn meissie, maar de douche is behoorlijk ouderwets volgens mij. Gewoon even ha bellen.
    babydoos: vanmiddag de prenetal en kruidvat doos gehaald. Best leuk!
    beweging: die kleine van mij schopt me bont en blauw :(
    werkster: wij hebben er ook eentje! Heerlijk! :D

@Marooz
    GEFELICITEERD!

Nu ff hangen op de bank, meissie's repetitie overhoren, straks eten en dan zwangerschapsyoga.

Tot later!
    X

Share This Page