normaliter krijg je een termijn echo bij ongeveer 8-10 weken, en dan een screeningsecho bij 20 weken... dit zijn de echo's die iedereen kan krijgen. als je bijvoorbeeld een miskraam gehad hebt krijg je soms eerder een termijn echo, en mag je nog ene keer voor herhaling, dan heb je dus een extra echo. Als je 36 jaar of ouder bent, of bewust kiest voor prenatale testen kan je rond 11-13 weken nog een keer voor de nekplooimeting komen 9dit is dan dus ook een extra echo) Andere indicaties zijn natuurlijk de pret echo, niet te verwarren met de 20 weken echo ( dit is leuk naar het kindje kijken en is wel rondom de 20ste week) een groei echo, als er getwijfeld wordt over de groei van het kinde, een liggingsecho, en zo zijn er nog een aantal indicaties waar je vooral aan het einde van de zwangerschap een echo voor kan krijgen. vragen? hihi ik hoor het wel!
Meiden dank jullie voor jullie lieve woorden dat doet me goed. @manny volgens mij sta je nog niet op de lijst, wanneer ben je uitgerekend dan zet ik je erbij.
is het slim om overdag te testen? zou eigenlijk wel een test willen doen maar weet niet of het zin heeft.
Mac: In theorie maakt het niets uit maar in de praktijk heb je toch geconcentreerdere urine in de ochtend. Ik zou dus wachten tot de ochtend maar het hoeft niet.
ik had ook overdag getest, afgelopen zondag met 1 seconde kwam het al te voorschijn, was clearbleu toen maandag ochtend weer clearbleu weer meteen, en vandaag (ik kan het niet geloven vandaar) met een huismerk en ook PATS meteen
kon het testen niet laten, helaas negatief en nog niet ongi. we wachten rustig af, geen bloed geeft moed zeggen ze he, ik zal jullie hier met rust laten tot ik zekerheid heb. xxx
Ik ga even boodschappen doen en moet gelijk een paar pagina's bijlezen. Gezellig.! @Mac, gewoon testen. Ben benieuwd.! @Sim, jeetje wat een nieuws. Sterkte meid.! @Naiobi, Jammer hoor.! Sterkte.! Hopelijk idd een juni mama.. @Dolgelukkig, Mn meisje blijft in haar ledikantje en de beeb gaat in een familie wiegje. Ik twijfel om er een extra ledikantje bij te kopen. Wel krijgt ze al en nieuwe kamer. De beeb krijgt dan haar baby kamer (behalve voorlopig het ledikantje) Snap je hem nog.?
@ Mac: Ahhh jammer meid! Maar je mag gerust blijven schrijven hoor! Hopelijk voeg je je snel bij ons, en anders in het juni-2009 mama's topic! Ik duim voor je!
@Mac ik zie het. Het gaat ook zo snel met die berichten hier. Jammer van je test. Hopelijk heb je snel zekerheid.
idd heb nu zoiets laat mij maar ongi worden, deze onzekerheid is niks, negatieve testen en niet ongi. grrr...