Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hai allemaal,
    Eerst over marooz, ze ligt nog in het zh omdat ze alleen onder begeleiding die zware pijnstillers mag, haar bloeddruk is veels te hoog, maar opereren os een laatste redmiddel.

Over de hamsters, lik ze niet meer af ;) whahahaa wat staat dat raar, wie likt er nu een hamster af, ben echt gestoord *bloos* ik veeg haar ( de rest is dood) af met een nat wcpapiertje. Bedacht me dat ze idd onder de bacterien zitten oeps......

Wegbrengen is geen optie, hamsters accepetrn geen andere jongen bovendien zal deze het ook wel gauw begeven helaas :( maar ja, heb hard mijn best gedaan. Om de 2 uur opgestaan en eten gegeven, schoojmaken laten poepen, aaien, onze mijn shirt dragen voor de warmte tsja meer kan ik niet :(

2. @Sabrina : Neej die ongi achtige krampjes hoef je je geen zorgen om te maken... die heb ik dus ook al een aantal dagen...
    En dat komt en gaat!
    Heb er nu geen last van maar dat kan bijv. over een uur anders zijn :(
    Erg vervelend!
    Ze zeggen dat het voorweeen zijn of dat je het hebt omdat de kleine aan het indalen is!

Maar ik zeg erbij als ze heftiger worden of je vertrouwd het niet altijd de vk bellen.... tis toch bij iedereen anders he...

@ majkuh : Bedankt voor de update van Marooz ! Geen verandering dus... zoals het er nu uitziet lijkt het wel of ze er niet meer of niet snel meer uitkomt als haar bloeddruk zo hoog blijft enz...
    ppfff wat erg voor der! Maarja nu krijgt ze wel iets tegen de pijn!
    Geef ze een dikke knuffel !

oohh hebben de andere het niet gered ? wat sneu is dat!
    Ja zonder moeder maken ze weinig kans he.... nou hopelijk red deze het wel !
    Kunt niet meer dan je best doen!

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Buikpijn; hou op, schei uit!

Heb er vrijwel al de hele zwangerschap last van.
    Het eerste trimester van die nare krampen alsof je heel erg ongesteld was.

Toen ging het even lekker en vanaf 18 weken bandenpijn. Met uitzondering van de kerstvakantie (20 weken) heb ik daar nu nog last van. Komt ook omdat mijn buik zo groot is; die banden hebben echt wat te verduren!

Toen kwam er weer die andere buikpijn, waarvan dus bleek dat het pijnlijke harde buiken waren. Ofwel oefenweeen. Nu ik vanwege de BI me rustig houd, zijn die ook afgenomen, maar als ik ook maar even teveel loop, dan heb ik er al weer last van.

Ik zou zo weer een volgende keer zwanger willen worden, ondanks dat het nu met de BI geen pretje is, maar zwanger zijn heeft voor mij nog altijd zoveel meer voordelen dan nadelen! Dat gevoel is zo bijzonder, ik denk wel het bijzonderste dat ik ooit gevoeld heb, lichamelijk dan. Ik heb niet zo'n best lijf en dat je dan zoiets mag meemaken dat er een mensje in jouw lichaam groeit, dat vind ik het mooiste gevoel dat er is!

Ik had gisteren zo'n oefenwee die ik echt moest wegpuffen, wow, denk ik dan; dan wordt nog ene dobber; bevallen! Maar we gaan het allemaal klaren he, baby's blijven nooit zitten!

Zouden jullie nog een keer zwanger willen zijn?

4. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Goedemiddag allemaal,

Ik dacht ik kom ook eens even om de hoek kijken na 2 dagen niet te zijn geweest :) ... we waren vrijdag en zaterdag bij mijn oom op bezoek omdat mijn neef ging trouwen. We waren gisteravond laat pas weer thuis en ben als een blok in slaap gevallen.

Manlief is nu voetbal aan het kijken en als dat is afgelopen gaat hij het huis stoffen en stofzuigen. Het zonnetje schijnt heerlijk buiten en er staan een aantal ramen open om het huis lekker te laten luchten.

Ik ga zometeen maar eens even een aantal pagina's teruglezen en kijken of ik de puf en energie heb om nog op iedereen te reageren ... zo niet bij deze al mijn excuses :oops:

Fijne zondag allemaal!

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    zou ik nog een keer zwanger willen zijn.....? Pfff moeilijke vraag...als mijn lijf deze zwangerschap overleeft en mijn relatie dit kind, dan wel hahahaha!

6. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Hoi Dames,

Ik ben weer een tijd niet geweest, na alle drukte (en nog steeds) weinig zin en tijd gehad om te lezen en reageren...

Hier gaat alles goed, al denkt iedereen dat er of een tweeling in mijn buik zit of ik ieder moment kan bevallen... Ik heb ook zo mijn dagen dat ik denk dat ik ieder moment kan bevallen. Harde buiken, extreme poetsdrift! Zo'n strakke buik dat ik soms denk dat ie niet verder kan groeien.

Gisteren hebben we onze pretecho gehad, echt super en duidelijk beeld.
    Echt een knappe meid word het volgens mij, en het is nu ook 100% zeker, tegen de 85 % die de verloskundige ons gaf.

Na de pretecho voelt het echt "voor de echtes" aan deze zwangerschap. Schandalig eigenlijk pas na de 30 weken... Maar het is ook zo druk geweest allemaal. Gisteren hebben we de hele dag aan de babykamer gewerkt en deze is nu helemaal klaar, een ruime lichte kamer, heerlijk rustig allemaal!

Dat was een stukje EGO weer van mij, hoe is het met jullie dames?
    Is het nog vol te houden allemaal?

7. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Of ik nog een keer zwanger zou willen zijn,
    ik denk het niet, sowieso zijn 2 kids voorlopig wel even genoeg.. Eerst maar eens kijken hoe dat gaat. (Terwijl ik altijd heb gezegt dat ik 3 kinderen zou willen)

En de eerste zwangerschap ging echt super, meer van kunnen genieten en steun van alle kanten.
    Deze zwangerschap krijg ik bijna geen begrip en steun, alsof deze minder belangrijk is als de vorige.
    Mijn vriend beleeft het ook niet zo mee als de vorige...

Maar zeg nooit nooit, zo'n kleintje geeft ook zoveel moois...

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb altijd 3 kinderen gewild, dus ik moet er denk ik nog een keer aan geloven. na de eerste keer dacht ik fluitje van 'n cent, eindelijk eens iets lichamelijks waar ik goed in ben, een beetje ook zoals zogelukkig zei, maar toen ging het ook nog eens allemaal zo makkelijk.
    nu vind ik het wel heerlijk om reuma pijn vrij te zijn, maar verder gaat het zo slecht dat ik niet kan wachten tot het over is. maar ik denk toch dat ik voor nog een kind best nog een rampzwangerschap over heb. mijn man heeft daar niet zo'n zin in, hij heeft wat te kampen met me. hij zegt wel eens voor de grap dat we wel verder zien als ons huwelijk deze zwangerschap uberhaupt overleeft... voor de grap dus he, want we maken veel te veel ruzie maar maken het wel steeds goed hoor en houden veel van elkaar....
    maar hij wilde er altijd maar 2, dus ik hoop dat ik hem straks wel kan overtuigen voor de derde... ik heb wel beloofd dat we een paar jaar gaan wachten, dus niet zo dicht op elkaar als deze twee. maar ik denk dat ik dat zelf ook niet zou willen, dit is behoorlijk zwaar.

sneu hoor dat ze het niet halen hamstermama maaike.... wel lief dat je het probeert.

met de kleine geitjes alles wel goed? die hebben natuurlijk hun eigen lieve mama Mies!

het hoeft trouwens niet je slijmprop te zijn sabrina, ik verlies behoorlijk veel slijm de laatste tijd, ook van die slierten. maar ik vond mijn echte slijmprop er vorige keer toch heel anders uitzien. behoorlijk stevig, wat donkerder van kleur met stukjes ingedroogd bloed erin.

wat ik trouwens zo eng vind aan die oefenweeen/ buikkrampen die ik heb is dat ik ze wel op echte weeen zoals ik me herinner vind lijken. als ik rustig aan doen ebben ze wel weg, maar sta ik op dan beginnen ze weer...

en het mooie weer is nu hier, en ik vind het zo naar dat ik niets in de tuin kan doen! er moet heel veel gebeuren, maar voor het meeste moet je bukken en dat kan ik dus echt niet. ik vind het leuk om te doen, terwijl mijn man een hekel heeft aan tuinieren, dus dat is echt vervelend.
    ik krijg van dit zonnetje de lentekriebels en wil gaan wieden en bramen terugsnoeien enzo. en naar het tuincentrum plantjes kopen! wat wel leuk is, we wonen sinds oktober in dit huis, dus de tuin is dan in het voorjaar altijd een verrassing. er komen superveel bollen op, echt gaaf! maar ze zouden beter tot hun recht komen als ik de tuin erom heen een beetje aan kant kan maken. mijn man heeft beloofd volgende week aan het werk te gaan.

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mamasuusje, bekend gevoel, ik heb nesteldrang in de tuin nu!

en mijn man heeft vanmorgen de dozen met babykleertjes van zolder gehaald. wat zijn ze klein die eerste pakjes, niet normaal! Ik kan gewoon niet geloven dat hij daar in paste. en dan te bedenken dat de meeste eerst nog te groot waren voor de kleine smurf ook! ik had laatst iets gekocht waarvan ik dacht dat het heel klein was, was het een flinke maat groter dan iets dat mijn zoontje ruim zat na de geboorte.

en die mini slaapzakjes! En van die skipakken, die zullen we nu niet nodig hebben in mei (het was toen november)

ik ben zoooo benieuwd naar deze kleine, hoe hij/zij is, eruitziet, wat voor karakter.

komende week maar eens de dozen uitzoeken en de balans opmaken of ik alles heb.... er was toch nog best wat jongensspul bij viel me op, dus als ik mazzel heb kan ik na de geboorte toch nog wel even shoppen. ik ga maar twee stapels maken, een neutraal en een echt jongen.

10. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede middag allemaal,

@ Sabrina1984: Jeetje toch waarschijnlijk je slijmprop...wist niet dat die weer terug kom komen.
    Ik hoop dat je geen ween krijgt, en tja hoe herken je die. Dat is moeilijk uit te leggen omdat iedere wee weer anders is, en ieder persoon is anders. Sterkte *knuffel*.

@ Ria32: Wow de eerste Mei-mama al! Vervelend dat je zo een pijn hebt, ik hoop dat het snel over is.

@ Makjuh: Heel veel succes met het hamstertje, hopelijk overleeft zei het wel.

Of ik nog een keer zwanger zou willen zijn, nee ik heb altijd gezegt dat ik 2 kinderen wil. En nu heb ik een zoon en straks een dochter, dus heb alles wat mijn hartje begeerd.

Zo de babykamer is al een heel eind opgeschoten. Morgen alles nog een keertje schilderen en dan de afwerking en klaar is de babykamer :)!
    Wat een lekker weertje hé, mijn man gaat zo met Keano naar buiten toe (hij moest nog wat aan de vijver doen, en Keano wilt graag mee).
    Fijne dag allemaal!

Liefs, misspuma

11. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @majkuh jeetje marooz heeft het niet makkelijk!
    wat zielig van de hamsters je kan idd niet meer doen dan je best.
    hoe is het nu tussen jouw en je vriend?

@marloes ja hier komt en gaat ook die krampen heel raar. denk niet dat het weeen zijn hoor! harde buiken begin ik nu ook last van de krijgen heel af en toe een keer als ik te veel gedaan heb.
    als het heftiger word en ik het niet vertrouw bel ik en dan sms ik je goed!

@opnieuw zwanger! kwa zwangerschap heb ik niks te klagen en zou het ooit nog wel eens willen maar het grootste isseu is bij mij mijn figuur wil die zo graag terug!

@zonstraal geen sorry het is vrijblijvend he dat je hier komt je bent niet verplicht op iedereen te reageren.

@kaatje k het was niet echt een sliert heel raar echt heel anders dan normaal!

owja waar ik trouwens nieuwschierig naar ben is wat jullie denken wanneer je gaat bevallen! misshien leuk om bij de bevallingslijst erbij te zetten wanneer je denkt te bevallen! ik denk namelijk dat ik zon 2 weken te vroeg beval! waarom weet ik niet maar heb een heel sterk vermoeden.

liefs sabrina

12. Je mag altijd smsen hoor....
    Of het nu voor iets is wat ik op het forum moet vermelden of voor gewoon ...
    Maakt niks uit! ;)

wij dachten aan 2 mei maar inmiddels denken we toch eerder.... Soms denk ik zelfs april maarja we zien wel :D

13. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Wat een heerlijk weekend zo zeg. Kom echt tot rust.
    Vanmorgen lekker uitgeslapen tot half 10. Zalig.
    We hebben eindelijk de laatste dingetjes gedaan aan de kamertjes. Heb dan ook eindelijk foto's gemaakt.
    Zie album....
    Op de zilveren muur van de babykamer komt alleen nog de naam in roze letters. Die komen natuurlijk pas als de baby geboren is te hangen.
    Al wil ik ze het liefst nu al ophangen.. haha....

Ik ga even bijlezen. Tot zo.

14. @hamsters
    :( jammer dat 't ws niet gaat lukken.
    Ik zag je al helemaal met die kleintjes in je shirt rondlopen... zo schattig!

@nog een keer zwanger
    Ik heb een hele tijd geroepen dat ik (als ik ooooit nog zwanger zou zijn) er nog wel 2 bij zou willen. Dan zou ik 1 'grote' hebben en 2 kleintjes.
    Maar nu deze zwangerschap zo moeizaam gaat, ben ik daar wel wat van teruggekomen. Nog een keer op deze manier ga ik ws. niet trekken.
    Denk dat het dus hier bij blijft. Had nooit gedacht dat ik nog eens weer zwanger zou zijn en een kleintje zou krijgen, dus wat mij betreft is dit al wonder genoeg *tranen in de ogen*
    Bovendien kan ik dit wurm nu heel veel aandacht schenken en als er dan nog eentje komt, dan wordt dat al weer minder.

Hier is helaas het mooie weer al weer verdwenen :(
    Beetje miezer en veel wind, dus *brrrrr* koud!
    Gelukkig zou het na 't weekend beter worden, dus ik heb stille hoop dat er morgen een zonnetje schijnt :D
    Dan gaan wij ook weer verder in de tuin. Hebben een nieuwbouwhuis, dus moet nog wel wat gebeuren. Grond afgraven, ophogen met zand en indelen. Bloemetjes planten enz... zodat als ik straks thuis ben ik heerlijk kan gaan relaxen in onze tuin!

@wanneer bevallen
    Ik ben 29 mei uitgerekend... maar ik denk dat ik 4 juni ga bevallen.
    Die datum speelt al heeeeeel lang in mijn hoofd.
    Ik zou het trouwens niet erg vinden om bijv. 10 mei al te bevallen hoor, lekker vroeg ahhahahaha
    Ach we zien wel.
    Mijn meissie was echt 2 weken te laat :( Dat hoeft wat mij betreft niet nog een keer. Was er toen helemaal klaar mee. Het was warm, volop zomer en ik had zooooo'n toeter!

@Kaatje
    Ben ook zoooo nieuwsgierig!
    Wij weten al wat 't wordt, ben zo benieuwd op wie 't lijkt, hoe 't is enz.
    En ik wil 't graag bij me hebben, vasthouden, knuffelen... enzo :oops:
    Wil niet meer wachten!

@Mamasuusjuh
    niets aan hoor, dat je het gevoel hebt dat je geen begrip krijgt of geen steun en dat het niet zo belangrijk is als vorige keer. Zeker van je vriend.
    Voor mijn mannetje is het de eerste, dus die is heel betrokken, gelukkig.
    Maar ik merk ook wel een beetje om me heen dat er minder enthousiast gereageerd wordt idd, omdat het de 2e is.

@zonstraal
    Gefeliciteerd met je neef!
    Geniet van het mooie weer :D

@zogelukkig
    hoe is het met je kleintjes? Hebben ze al namen?
    Vervelend van je buikpijn :(

Zo... dat is 't weer even voor nu.
    Heb last van mijn rug... ga lekker even hangen.

Tot later!
    X

15. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    @Majkuh: Wens marooz maar veel sterkte!
    Ik hoop dat die hamster het alsnog red, je doet in ieder geval je best!

@Zogelukkig: Ik zou zeker weten nog heel veel keren hierna zwanger willen zijn!

Ik heb gelezen, maar kan niet reageren. Ik ga zo naar de spoedtandarts, want de pijn is niet meer te harden!

Groetjes

16. succes meid!

17. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Daggie, al die kleine rot dingen kosten veel geld hè.? Heb je nu wel alles in huis.?
    Nu afwachten tot de kleine komt en dan heerlijk al je nieuwe spulletjes gebruiken.
    Ik kan ook niet wachten hoor. Weer zo'n klein poppetje in mn armen. Zalig.

@Majkuh, jij bent een echte moeder zeg. Wel sneu voor je meisje.
    Ik moet er alleen niet aan denken om hamsters af te likken..

@Marloes, heb je een goede nacht gehad.? Hoe is het met de pijn.?
    Was het nog leuk bij de kinderboerderij.?

@Kaatje, ik was wel vroeg wakker vanochtend, maar kon gewoon blijven liggen. Heerlijk. Ben wel weer even in slaap gevallen hoor.
    Hoe gaat het nu met je na die val.?

@Sabrina, goed dat je toch de vk even gebeld hebt. Stelt je toch weer gerust hè.?
    Geen zorgen maken dus. Als je weeen krijgt weet je het echt hoor. Heel raar is dat.

@Misspuma, rust maar lekker uit vandaag Hopelijk heb je vanacht een beter nacht.

@Oem, sterkte met je kiespijn. Dat is zo vervelend Je mag best klagen hoor. Sterkte zometeen.

@Zogelukkig, gefeliciteerd met Mies.!
    Ben je er nog geweest.?

@Majkuh, geef Marooz een dikke knuffel en wens haar sterkte.

@Zogelukkig, het is wel heftig zeg al die buikpijn. Maar je vergeet het echt zodra je je kleintje in je armen hebt.
    Ik ben hierna echt klaar. Ik zal niet bewust kiezen voor een 3e kindje. Als het er toch van komt ga ik het echt niet weghalen hoor. Maar ik vind het goed zo.

@Mamasuusjuh, wat fijn dat alles goed met je gaat. Wat leuk dat je nu voor 100% zeker weet dat het een meid is.
    Nu dus echt genieten van de laatste weken nu alles klaar is. Heerlijk gevoel is dat hè.?
    Hier gaat alles goed, ben wel erg moe. Hoort erbij.

@Majkuh, wat sneu van de hamsters. Je doet wel erg je best iig. Hoe is het nu tussen jou en je mannetje.?

@Sabrina, ik heb ook het idee eerder te gaan bevallen. Misschien hoop ik het ook gewoon. Want ik ga weer en groot kind op de wereld zetten.
    Hoe eerder, hoe minder zwaar dan. Ik heb de hele zwangerschap al 26 april in mn hoofd. Welke datum denk jij.?

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Voor de geinteresseerden: ik heb gistern een brief van drie kantjes geschreven en hem die gegeven. Niets boos of geirriteerd, maar mijn visie op onze disbalans met als poging wat begrip te kweken. Lang verhaal, maar respectvol en duidelijk en volgens mij goed overgekomen ( sytond ook wel vol keiharde argumenten, valt volgens mij ook niet zoveel tegenin te brengen haha) dus de sfeer is weer ok, al heeft hij het nog steeds niet helemaal verwerkt, maar ik geef hem de tijd ;)

Wanneer ik denk te bevallen? Ik ben uitgerekend op de tiende, op moederdag, maar denk dat het 13 mei word. Is wel leuk zo, kijken hoe goed onze intuitie is!

19. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Dat heb je goed gedaan meis en idd geef hem de tijd die die nodig heeft :D hier zegt mijn neefje van 6 er dan altijd achteraan komt goed schatje :p :p

En wanneer bevallen ik loop heel erg met het idee dat het te vroeg geboren gaat worden pin me er neit op vast maar mijn gevoel zegt dat gewoon had ook gleijk met dat het een jongetje zou worden terwijl iedereen me altijd een meid gaf dus wie weet zou mij niks uitmaken wanneer het komt alles is er klaar voor zoals Marco Borsato zingt dat die maar moet wachten op een goed moment :D :D

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ik denk dat ze over een half uurtje dood is :( zit als een klein kind te janken....... Ik hou haar maar vast dan is ze niet alleen..... Auw.....:( :( :(

Deel Deze Pagina