goedemorgen allemaal, och arme al die slechte slapers. hier slaap ik de laaste tijd goed, fingers crossed... daggie, ik zou alleen speen en fles nemen als je gaat flesvoeden. bij bv kun je beter de eerste weken geen speen geven omdat dan een verkeerde zuigtechniek kan worden aangeleerd. als de bv moeilijk gaat wil je pas na paar dagen een flesje proberen... mijn zoontje dronk de eerste dagen ook niet, maar ze hebben wel wat reserves
@marooz: ivm sex, wij vrijen ook nog regelmatig, zolang het goed aanvoelt voor mij, waarom niet hé. M'n vriend heeft wel al gezegd dat hij voelt dat zijn libido zakt naarmate ik verder in m'n zwangerschap kom . Snap het wel, nu kijken ze op zo'n enorme buik aan hé @Sabrina: mijn gevoel zegt, misschien een weekje vroeger, dus 22 mei, bedankt hé , ah zie dat het er al bij staat hihi @zogelukkig: je hebt volkomen gelijk wat betreft sex. @majkuh: ik zal aan je denken vanavond @daggie1984: succes bij de gyn! stuitbevalling: hier doen ze standaard een ks wanneer het een eerste kindje is. Morgen naar de gyn, normaal wordt er nu gekeken naar de groei en ligging, ben best benieuwd Gisteren zijn m'n ouders en broer komen helpen en ons kamertje is volledig naar boven verhuisd en in elkaar gestoken, ben er zo trots op. Sjablonen moeten nog op de muur en kamertje moet nog wat aangekleed worden. Maar plaats dit weekend misschien toch al enkele foto's
het is hier net of de kleine af en toe de kont helemaal de lucht in steekt. en dan kan ik aan de andere kant de buik wel indrukken! tering wat is dat moeilijk uit te leggen via pc. ik slaap ook slecht als ik smiddags heb geslapen ik ga nu meestal om 10 uur uiterlijk half 11 savonds na bed en slaap dan door tot 8 uur ben 1 keer wakker om 2 uur want dan gaat me man na zijn werk en dan ga ik altijd ff plassen! @daggie1984 ik heb de verzorgingstas gelijk ingepakt en daar dus ook de dingen voor ziekenhuis ingedaan en zit ook speen, fles en voeding enz in. gewoon de spullen wat in de verzorgingstas zit zeg maar. nou ik ga er weer van tussen ff lekker genieten van de zon. eerst douchen en aankleden dan ff na de buuf bakkie doen. ben er vanmiddag denk ik pas weer. liefs sabrina
tinke, hoe is het nu met je? omdat je niets meer hebt laten horen was ik bang dat je misschien geschrokken was van onze reacties? als je al een beetje onzeker bent kunnen sommige van onze directe antwoorden best confronterend zijn.... ik hoop dat je er samen met je partner uitkomt! probeer niet teveel te stressen, goede kans dat die hartkloppingen daardoor komen, en stress is niet goed voor je kindje!
Hee allemaal, Was niet geschrokken van jullie antwoorden. Ben het gewoon wel met jullie eens. Gisteren zo moe dat ik als een blok in slaap ben gevallen en hij dus ook. Vanochtend begon hij dus weer te zeuren, gewoon nee gezegd. En als ik dan uitleg waarom niet dan snapt hij dat niet. Want ik moet ook om hem denken, zegt hij dan. Tsja, ik vind het gewoon niet leuk meer, ongemakkelijk, pijnlijk. Anyway, hij is boos de deur uitgelopen. Normaal gesproken krijg ik dan een kus, maar hij is zo weggelopen. Hij wil ook altijd lepeltje-lepeltje tegen mij aanliggen en dan allebei bloot, maar eerlijk gezegd slaap ik veel liever met wat ondergoed aan en min of meer gewoon lekker los, apart. Dan slaap ik echt veel lekkerder. Tsjah, eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat het gevoel voor hem een beetje weg is. Dat heb ik ook gezegd gisteren, maar dan vraagt hij wat IK er aan ga doen. Dan heb ik zoiets van: ten eerste lijkt me dat je daar samen aan werkt en ten tweede ik heb ook niet overal de oplossing voor. Vind het echt niet leuk dat dit nu allemaal, net voor de bevalling, moet gebeuren. Ik zal trouwens eerlijk zeggen, ik heb gisteren dat uurtje gelopen naar het dorp. Hij had wel gezegd dat ik dan maar een taxi moest pakken, maar toen had ik gelijk zoiets van: ja, dan krijg ik dat later allemaal nog wel eens over mij heen. Dus weet je wat, ik zal laten zien dat ik het wel kan, ik loop wel. Grr.. die koppigheid van mij ook. Ik heb er zeker wel goed last van gehad, maar thuis gekomen gelijk naar hartje geluisterd en dat was en is nog oke. Als ik het zo opschrijf, voel ik me toch wel een slechte moeder. Maar die gevoelens hier, die lopen zo in de knoop. Ik weet dat hij wel van mij houdt, maar onze opvattingen en alles lopen mijlenver uit elkaar. Nou ja, ik ga vandaag gewoon lekker rustig aan doen, langzaamaan het huishouden doen. Na afloop even lekker lezen en dan zie ik vanavond wel weer.
@tineke, meis sorry dat ik het zeg, maar wat voor een vriend heb je? staat hij wel achter deze zwangerschap? leest hij wel eens dingetjes erover? ik zou zo niet kunnen leven, vooral als hij boos zou worden als hij zijn zin niet kreeg! je gevoel en rust komen eerst! dan zijn dingen! sterkte!
Nou heb iets te enthousiast geroepen dat het beter ging met mn meisje. De koorts loopt weer op naar 40 gr. Ze slaapt nu. Hopelijk knapt ze snel op. @Daggie, succes bij de gyn. Ik zou geen speentje of flesje mee nemen in de tas. Zeker niet als je bv wil gaan geven. @Tinke, ten eerste je ben GEEN slechte moeder. Je moet alleen nu wel heel erg aan jezelf gaan denken. Wat een man heb je zeg, sorry dat ik het zeg. Kun je niet even bij iemand logeren. Om even rust te pakken. Ik vind het echt zo erg om te lezen, ik wou dat ik wat voor je kon doen.! Dikke knuffel..!
tinke, je bent geen slechte moeder hoor. maar je moet inderdaad wel om jezelf denken! en niet gaan lopen om iets te bewijzen, dat is gewoon niet slim! maar ik denk wel dat je eens goed met hem moet praten, het is niet helemaal goed dat hij zo weinig om je denkt. het is toch normaal om rekening te houden met wat jij fijn vind, zwanger of niet, maar nu helemaal! en het is toch ook zijn kind, daar mag hij ook wel aan denken. een relatie gaat over samen oplossingen vinden, niet alleen een iemand die steeds zijn zin krijgt. en als jij zwanger bent ben jij degene die iets vaker mag doen wat ze wil, jij draagt zijn kind! zijn tijd komt wel weer! maar ook na de zwangerschap zal hij toch echt met jouw wensen rekening moeten houden. als hij dat niet snapt...
daggie, bij het onderwerp de bevalling staat een topic over iemand die succesvol een natuurlijke stuitbevalling heeft gedaan, misschien goed om even te lezen? idd cleo, of ben je druk nu je vriend hier is? of is hij al weer terug naar spanje?
oooh jammer voor je meisje! beterschap! ik ga geen bv geven, vandaar dat ik vroeg of ik dat moest meenemen
thanks kaatje, heb het gelezen.. maar die van mij ligt met 1 been omhoog en 1 been omlaag.. weet niet of dat zo makkelijk gaat.. haha maar ik wacht vanmiddag af.. kijken wat de gyn zegt, en ik hoop eigenlijk dat ie nog vanzelf draait!
Meid; ik heb echt met je te doen! Misschien heb ik het wel enorm getroffen hoor met mijn relatie, dat ik me van de sexuele aspecten in jullie relatie geen voorstelling kan maken, maar als ik het lees, krijg ik echt een brok in mijn keel! Dat hij niet begrijpt dat jij nu geen zin hebt en daar lak aan heeft, dat vind ik heel naar voor je! Je "moet" ook om hem denken? Wat is dit? Laat hem zichzelf helpen als ie echt zo omhoog zit! Ik wens je sterkte Tinke, echt heel veel!
Tinke Mijn man is juist het omgekeerde van die van jou die durft geen sex meer te hebben omdat die bang is mij of die kleine wat aan te doen of pijn te doen, en hij staat echt altijd voor me klaar van de week zegt die je bent gewoon wie je bent en al moet ik nu een tandje mee rbijzetten dan doe ik dat want zie dat jij het niet kan, mijn man had me niet eens een uur laten lopen die vraagt nu al of ik het red en zin heb om met d ehonden mee te lopen die had die fiets persoonlijk opgehaald voor me, zo kan het dus ook. En idd je draagt jullie kind en vind dat die wel eens meer rekening met jou kan gaan houden je hebt het al zwaar genoeg, probeer hem toch eens tot een goed gesprek te dwingen en hem uit te leggen hoe dit allemaal voor jou voelt en overkomt misschien maakt hem dit een hoop duidelijk en laat hem eens boeken lezen of op internet dingen opzoeken over zwanger zijn denk dat die er heel makkelijk over denkt namelijk. Wens je heel veel sterkte en s6 en hoop da tje kan doordringen tot hem
hey meiden was ik weer ff me dinnie kwam net onverwachts hier lekker met verse broodjes! dus bakkie bij buuf ging niet door maar heb heerlijk gegeten. @tinke meid lijkt me een mega kut situatie waar je inzit maar zal hem toch echt even de waarheid gaan zeggen en flink met hem om de tafel gaan zitten! je moet straks ook samen een kind opvoeden en als je dan nu al niet op 1 lijn zit gaat dat niet goed komen denk ik! hele vreemde man! vraag me af of hij wel liefde voor je voelt! @joki ow wat naar van je meissie! nou meiden mannetje komt net thuis ik ga weer
weet je waar ik dan voor bang bent, dat die aan die fles en speen went, en dat de onze niet meer goed zijn... en dat dan voor niks hebben gekocht...snappie?