Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Ik duim heeeeeeel hard voor je. Wat een ellende zeg zo'n rot nacht. Hoe laat moet je voor de echo?

2. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    @Sim80, keizersnede viel mij reuze mee, alleen na die tijd zit je niet zo gemakkelijk, ik lig nu liever, momenteel met een stapel kussens achter me en mijn knieen half opgetrokken en de laptop past weer normaal op mijn buik, nah ja, ongeveer dan en de meiden laat ik nu nog omstebeurt drinken terwijl ik lekker plat op mijn zij lig, ga het vanaf volgende week wel zittend proberen zodat ik ze allebei tegelijk kan aanleggen.
    Ik vind het alleen wel irritant dat ik niet zomaar even snel op kan staan om de meiden bij me te pakken, ben daar steeds hulp bij nodig en ben dus nog even aan het prakkezeren hoe we dat vanaf maandag gaan doen als C weer naar huis gaat, al had mijn zusje het erover dat ze anders wel een paar daagjes wilde komen logeren aangezien de kraamhulp er dan ook niet meer is, maar goed, het is nu al vele malen beter dan de afgelopen week.

@Tinke, we hebben bij de 20 weken echo wel te horen gekregen dat het twee meisjes waren, maar ergens bleef er in mijn achterhoofd iets zitten van stel dat...daarom ook maar een jongens naam bedacht met...jawel, een C, Ciaran.

Wel grappig trouwens dat iedereen de namen van de meiden weer anders uitspreekt, terwijl C en ik allebei dezelfde uitspraak hadden, maar mijn schoonzus belde al van is het nou Sjara of Kiara (fonetisch dan hé), maar het is dus het laatste bij Chiara haar naam en Charissa gewoon als Sjarissa en niet Garissa, maar goed, heb zelf ook niet de gemakkelijkste naam, C wel, dat is gewoon een afkorting van Cedro :)

C heeft vanmorgen een aantal foto's doorgemaild naar mijn laptop en ik heb de mooiste in mijn album gezet, maar goed, ik ga even stoppen, nog even niks doen, dames liggen heerlijk bij elkaar in de box te slapen, die moet je ook niet teveel uit elkaar trekken want dan slapen ze amper zijn we inmiddels achter, al zullen ze er toch een keer aan moeten wennen om alleen in hun ledikantjes te liggen of ik moet ze toch naast elkaar zetten...nou ja, ze zijn nog zo klein, daar ga ik me nu nog niet druk om maken.

3. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeemig Cleo wat zijn ze mooi! Geniet er maar lekker van maar dat gaat wel zo te lezen. Super hoor meid. Dikke knuffel van ons!

4. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @Tinke; Wat een rare schoonzus heb je zeg? Die heeft idd nog niet in de gaten hoe het allemaal werkt zeg maar. En heel verstandig dat je thuis blijft.
    Ben wel blij voor je dat je vriend het een beetje in de gaten krijgt dat zwanger zijn toch wel heel veel van je lichaam vraagt. En dat je door de hormonen en door het moe zijn dus niet altijd even veel zin hebt om even van bil te gaan zeg maar ;)
    In veel relaties heeft de een vaak meer zin dan de ander (hier ben ik vaak de gene die een blauwtje loopt zeg maar hahaha). En je komt idd al heel verstandig over, goed van je dat je al van alles aan het uitzoeken bent.
    En om je vraag te beantwoorden over een voogd voor stel dat, wij hebben mijn zus en zwager gevraagd bij Gwen. En nu bij dit mannetje net zo. Als er iets met ons gebeurd gaan zij daar heen. En ik vroeg het eigenlijk gewoon tijdens het eten. Of ze het een bezwaar vonden als wij hun als voogd in ons testament zetten. Nou dat vonden ze echt helemaal super, die waren ontzettend vereerd. Meeste mensen vinden het wel een hele eer denk ik als het ze gevraagd wordt. Succes.

@Kroepie; Geniet van de zon! Mijn meisje ligt nu te tukken dus ga zo even de hond uitlaten, het is echt te lekker weer buiten

@Zogelukkig; nu weet ik ook gelijk hoe oud je bent :) O wat flauw.
    Lekker dat je toch even het park in bent gegaan. Ik kan me zo goed voorstellen dat je dat mist. Dat is dan wel weer een voordeel als je honden zo goed luisteren. Die kubus hiero die heeft af en toe last van bananen in zijn oren dus die laat ik niet te vaak los hier. We zijn gisteren na het eten wel even met z'n 3en naar de polder geweest met Billie. Met zo'n stok waar je ballen mee kan werpen (erg handig als je een vrouwen gooi hebt met die zwangere buik whahaha). Heerlijk door de weilanden heen gecrossd. Op de terug weg zag ik nog iemand in het avondzonnetje paardrijden, oef wat mis ik dat dan zeg...
    Hoe klinkt je wasmachine dan? Het is wel herkenbaar, ik zit mezelf ook helemaal op te fokken om de kamers af te hebben. Ik wil dat Gwen dit weekend in haar nieuwe kamer gaat slapen en dan kan ik aan de slag in zijn kamertje. Maar mijn vriend heeft vandaag een bbq, morgen gaan we naar de apenheul en zondag is hij de hele dag biljarten. Eens per jaar hebben ze een hele dag dat ze van dorp naar dorp fietsen (kroeg naar kroeg) en moeten ze biljarten, 10 over rood toernooi. Heel leuk natuurlijk maar goed ik ga niet alles alleen doen hiero ;)

@Zonstraal; Nog naar het park geweest?

@joki; Veel shop plezier. Slaat de antibiotica al een beetje aan bij je meisje?

@KAatje; Balen dat je geen mooi weer hebt... Ik stuur wel iets naar jou toe ;)

@Sabrina; Raar gevoel he dat je nu niet meer hoeft zeg maar. Lekker genieten nu, we hebben wel geluk hoor met al dat mooie weer. Hoop alleen dat ik niet volgas vocht ga vast houden, dat deed ik bij Gwen wel op het eind.

@Harmless; Hihihi je hebt je even lekker laten gaan. Helemaal goed! Raar dat ze dat verzwegen hadden dan, alles om mensen te houden als ik het zo lees.
    Wat kun je je dan goed voelen he, ik voel me altijd schuldig als ik op mijn strepen ben gaan staan, of ik niet te hard ben geweest maar eigenlijk is dat meestal dan gewoon bull.

@Ego; Ik heb nog niets van de kraamzorg gehoord. Ik ben benieuwd wanneer ze gaan bellen. Als ik maar nu wel de volle uren krijg, had het gisteren met de vlos erover dat ik de vorige keer maar 24 uur had gehad, en dat we gewoon zo'n geluk hadden met Gwen want die dronk goed en deed alles super dus er waren geen complicaties maar nu heb ik natuurlijk 2 kleintjes. En ik hoop niet dat ze weer door al de drukte mijn uren gaan korten. De vlos zei toen wel gelijk dat ze daar dan een stokje voor zou steken omdat dat nu gewoon niet kan omdat we met Gwen zitten. Net wat Harmless zegt, die heeft prioriteit nummer 1. Ze zijn nog te klein om het goed te begrijpen en willen ook gewoon hun dagelijkse regelmaat houden. Met die kleine man red ik me wel, als hij net zo makkelijk als Gwen wordt dan ben ik daar heel niet bang voor. Als Gwen maar genoeg aandacht gaat krijgen. Gelukkig zijn de oma's in de buurt dus die zullen haar ook wel vermaken denk ik.

En de kaartjes zijn nu echt definitief. Ik heb de tekst goed gekeurd en kan nu de enveloppen bestellen en alvast schrijven. Dat vind ik zo'n leuk werkje he hahaha, ik ben gek op schrijven (en typen haha).

Ik ga nu snel de hond doen en dan kan ik aan de slag.

Liefs

5. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @Cleo; Wauw, wat een rijkdom. Heerlijke meiden heb je daar.

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

cleo, wat een schatjes! Maar wat naar dat C al weer zo gauw weg moet... Ik zou inderdaad wel echt wat hulp regelen, ik vond het met eentje al hard werk, en dan met twee dames na zo'n keizersnee kun je het echt niet alleen af hoor! Kan C snel al weer langs komen?

Zogelukkig, een wasmachine klinkt raar als hij niet goed afgesteld staat, dwz scheef. Als het goed is kun je dat binnenin het apparaat ergens bijstellen als je een scheve vloer hebt. Daar moet je even iemand naar laten kijken dan, niet zelf doen!

ZO, heb eens even wat nuttige dingen gedaan net. Adreslijst geboortekaartje bijgewerkt, wat mailtjes gestuurd aan mensen die aangeboden hebben op mijn zoontje te passen, of ze het zeker weten en ook 's nachts etc. dan maak ik een mooi lijstje voor mijn man wie van mijn vriendinnen hij eventueel kan bellen. Onhandig geen familie in de buurt!

mijn man gaat wat plaatjes scannen vandaag, en dan ga ik crea-bea en voor het geboortekaartje. dan begin ik toch wel echt klaar te zijn!

ik zit te twijfelen, zal ik zo even gaan rusten, of even lekker naar de stad.... mijn zoontje haat winkelen, dus zonder hem is wel erg fijn. rusten is ook verstandig. dat kan ook niet echt met hem. dilemma!

jammer dat hier geen wibra is maaike, ik heb juist zo'n dekentje nodig voor in de kinderwagen!

7. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    @ Kaatje K, C komt eind april weer een week hierheen, die had ie al vrij gepland ivm de bevalling van de meiden en daarna zien we het wel...

Zware Ego, ik kan dat niet hé, dat rusten tussen de middag, al is het wel lekker dat er even geen visite is nu, maar goed, heb wel lekker even voor mezelf nu, C is even boodschappen doen met mijn moeder, kraamhulp is nu geloof ik in de keuken bezig, laat maar gaan, daar bemoei ik me niet teveel mee en de meiden liggen heerlijk in de box te slapen.
    Ik moet wel zeggen dat ik had verwacht dat ze meer wakker zouden zijn, als ik me bedenk hoe zo'n herrie ze in mijn buik hadden, maar goed, de kraamhulp zei ook al van dan bewegen ze in hun slaap en houden ze jou wakker en nu bewegen ze ook wel in hun slaap.

Nou dames, ik ga even verder met mijn boekje, ben uit frustratie maar weer verder gegaan met Harry Potter en dan zet ik de laptop zo uit, heb nog een klein half uurtje voor C en mijn moeder er weer zijn en vanmiddag komt er weer visite en geloof dat mijn oudste zus vanavond nog even langs wilde komen.

Geniet allemaal nog even van de rust voor zover mogelijk dan, ik zal proberen een paar keer per week even langs te komen, kijken wie de tweede mei mama gaat worden...

8. ppfff wat een weer he...
    Tis hier in de tuin 22 graden :confused:
    Er valt altijd wel wat te zeuren over te koud...regen of te warm hihi
    Maar nu hou ik het echt niet uit buiten...
    partytent staat nog niet op dus geen schaduw hier :rolleyes:

krampjes zijn iets minder moet wel nog regelmatig naar het toilet voor een grote boodschap...
    Wel raar normaal kan ik maar 1 keer in de 2 dagen ofzo...
    Maar zal wel door het weer komen!
    buik is wel nog super gevoelig...

Cleo wat een moooie meiden!
    Echt super!

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

gewoon echt jezelf dwingen voor dat rusten cleo! nu ben je nog kraamvrouw, straks zul je het druk genoeg hebben! geniet van je rust nu het nog kan!

het wordt toch de stad, tot later dames!

10. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Cleo: Wat zijn ze leuk! Van harte met de twee mooie meiden!

Sim: Ik hoop dat ze gewoon hartstikke goed ligt!

Majkuh: Fijn dat het allemaal is goed gegaan en ja ik ben ook al bij de wibra geweest hoor toen ik het foldertje kreeg : P

Hier: Nog geen uitslagen van het bloedonderzoek ivm mn nichtje, maar wel andere onderzoeken gedaan en ze zeggen toch dat mijn schoonbroer en gewoon vanuit kunnen gaan dat ze syndroom van down heeft. Maar het is zo een prachtig kindje! Niets aan te zien (behalve dat ze veel te klein is)

Hier komt de vk om 15.00, jaja ik heb de vk gebeld. Na veel getwijfel en zit nu eigenlijk met een megaschuldgevoel, maar ik twijfelde nu zodanig...

Ik verloor eergister en vandaag steeds vocht. Soms weinig, maar 2maal toe best veel. Ik dacht eerst aan slijm, dus besteedde er geen aandacht aan. Tot ik vandaag dacht van, zou het wel slijm zijn? Dus ik opgevangen met een doek (liep er uit) en daarna aan geroken. Het rook praktisch neutraal, alleen ietwat zoetig. Daarna gewacht tot het opdroogde en het werd niet hard of wittig...Dus heb de vk maar gebeld (nadat een vriendin me had overgehaald)....

Nu komt ze langs, maar ikzelf denk dat het geen vruchtwater is, alleen aan de andere kant....Ik weet het gewoon niet. Gelukkig zei de vk ook: We komen liever 10 keer teveel dan een keer te weinig.

Sorry voor mega-ego.

groetjes

11. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

Daar zijn we weer :D

@majkuh, die dekentjes zijn liefffff.
    Ik heb ze nog van Damian voor de kinderwagen en ze zijn nog steeds mooi na ruim 3 jaar.

@kroepie, hier nu ook de magnums in huis, dat wordt straks aanvallen :)
    Fijn dat je hekwerk er binnenkort uit mag.

@misspuma, succes bij de tandarts.

2sim,veel succes in het zh!

@joki, shop ze!

@zogelukkig, doe jij eens rustig !
    Ik ken het hyperen wel hoor, maar vergeet je zelf niet.

@cleo, wat een mooie meiden!

Hier hebben we de kennismaking gehad en het was een groot succes.
    Het is een klein groepje van 10 kindjes en 4 juffen :confused:
    Een van de juffen heeft een zoontje dat een half jaar ouder is dan Damian met dezelfde problemen, dus ze wist precies waar ik het over had.
    heerlijk is dat om niet alles te moeten uitleggen.
    De werkwijze is het zelfde zoals wij thuis met hem omgaan en niet volgens de betuttelende standaard regeltjes die de andere pzs hanteerde.
    Dus als ze vragen naar een ei en wat je er mee kunt, gaan ze eitjes koken en bakken voor de kindjes,zodat ze het zien en in dit geval proeven.
    Dus er wordt heel goed op vragen ingesprongen.
    Er wordt ook een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, dus de kindjes helpen mee met drinken maken,inschenken en het fruit.

Ook worden de ouders heel nauw betrokken, volgende week heb ik paasviering heel de ochtend op school.
    Damian heeft de tijd van zijn leven gehad, voor zijn doen ontdooide hij ontzettend snel.
    De kindjes en juffen zijn lief bevonden :)
    Maandag gaat hij voor het eggie beginnen en hij heeft er zowaar zin in.
    Dus we kunnen wel zeggen dat het een goede zet is.

Nou meiden ik ga nog even genieten van het goede weer,zoonlief wil de tuin in en voor mij wacht er nog een konijnen kooi.
    Tot later!

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

jeetje oem, wel heftig van je nichtje. ik hoop zo dat het toch meevalt en niet zo is... ik dacht dat je het wel kon zien?

ik verlies ook vocht, ik dacht gewoon dat het urine was. niet zo goed met de bekkenbodemspieren hier.... maar ben benieuwd wat ze bij jou zegt... goed dat je gebeld hebt hoor!

mamasan, fijn dat de school een succes lijkt! een zorg minder lijkt me...

13. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @mamasan, fijn dat de school wat is!

14. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Hai meiden,

@Jomi: gewoon meeschrijven als het lukt, maakt toch niet uit.. wat naar dat je zoveel moe bent. Hoe was je controle vanmorgen?
    @Majkuh: ik vind het maar knap van je dat je die dingen oppakt. Fijn dat het gesprek zo goed verliep.
    @Mamasuusjuh: is je vriend binnenkort nog meer thuis om je te helpen? Da's wel lekker hoor.. het is ook zwaar als je er al eentje hebt rondlopen/rondkruipen.
    @Kroepie: daar zou ik me ook kwaad over maken hoor. Heb je nog gebeld? Lekker dat je beugel er bijna uit mag. Nog net voor je bevalling klaar, mooi getimed ;)!
    @Sabrina: Gefeliciteerd met je 34 weken
    @Sim: nee, nee en nog eens nee.. dat meen je niet dat beeb misschien gedraaid is. Hoe was je echo?
    @Joki: shopse in Arnhem.. leuke stad vind ik. Wij hebben vorige week ook 1 nacht met onze dochter tussenin gelegen.. is echt geen aanrader. Hoop dat de AB toch echt aan begint te slaan nu.. ik dacht dat er 24 uur voor stond.
    @Zogelukkig: erg he die nesteldrang.. ik heb vanmorgen alle blaadjes uit de tuin weg proberen te halen, maar halverwege moest ik toch opgeven.. buik zat toch wel in de weg. Nu zou ik graag willen dat mijn man het vanavond doet.. ook de tuin moet er goed uitzien. Ben benieuwd of ik hem zover krijg, want hij moet vanavond (van mij) ook nog een rolgordijn ophangen en de banden van de wandelwagen oppompen ;)
    @Harmless: lekker dat je zo kan genieten van je verlof.. hier hetzelfde! Je hebt gelijk hoor wat betreft de kraamzorg. Als jij last van een rokend iemand hebt, dan moet je dat gewoon kunnen aangeven en dan moeten ze daar begrip voor hebben. Het is en blijft jouw kraamtijd.(punt)
    @Cleo:eek:hhhhhhhhh wat een mooie meisjes.. geweldig!

Er zijn al een boel meiden bij wie het rommelt.. ben benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen. Bij mij is alles ontzettend rustig in ieder geval.

Oh de bel gaat hier.. ik kom later terug...!

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Leeftijd: ja, ben onlangs 40 geworden MisssZ, ouwe taart he? Maar ik word vaak achter in de 20 geschat; ik spoor ook niet en heb geen rimpels en grijze haren gelukkig, haha! Ik ging nog vaak met mijn achternichtjes van 18 en 21 stappen, niet als babysit, maar gewoon als vriendin, zo lachen als je dan versierd wordt door een gozer van 25! :)

@Wasmachine: ja, dat ding heeft 1600 toeren en mijn ouwetje maar 1100! En er zat water van de fabriek in, dus geen wasgoed en dat klinkt ook anders. Heb even gebeld, want ik kreeg er gewoon hartkloppingen van!
    Hij staat stevig en waterpas, dus de eerste was zit er nu in! Handdoeken en daarna de babywas, joehoe!

@Nesteldrang: ja, die tuin, pffff! Alles is groen en het onkruid staat tussen de tegels! Normaal heb ik al viooltjes en bolletjes staan, maar nu is het nog 1 grauwe bende, bah! Misschien dat m'n moeder er zin in heeft als ze volgend weekend komt.

@Oemhudaifa: spannend zeg, ik zal voor je duimen dat je nog even niet mag gaan bevallen!

We zijn wel een heerlijk stel he, met z'n allen! ;)

16. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden

MededelingDit weekend gaat het gebeuren. We gaan over naar de nieuwe site en de nieuwe servers. We zullen vrijdagavond tussen 22:00 uur en 23:00 uur de site sluiten en komen dan na het weekend weer terug. Ondertussen zal de website wel bereikbaar zijn en kun je alles bekijken, je kunt alleen geen berichten plaatsen. Denk aan de foto's in je fotoalbum en je belangrijke privé berichten, maak daar een backup van!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh jee; afkicken!

Ik hoop dat we voor die tijd nog wat van Sim en Oem horen dan!

18. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag dames!

Zoals velen hier ook ik krampen, en misselijk joh!

SIM; ik herken je verhaal helemaal! Hoop zo dat ze nog terug draait voor je, mijn eerste reactie was precies dezelfde als die van jou meid, kop op... het komt vast goed, dikke knuff!

Ik ga even in de zon zitten, en lees straks even bij...

Wel erg heh meiden wat moeten we afkicken dit weekend!

:confused:

19. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    dat wordt moeilijk ja! pfff... waarom nou weer! haha

20. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Zooooooow luie donder is uit haar bed!
    vanmorgen er om half 9 weer inegegaan en werd om 13.15 wakker! Pfff, zo lang slapa ik nooit, had het blijkbaar echt nodig haha.

Heb wel bijgelezen ga niet overal op reageren....

SIM: laat ej nog even weten hoe het met je gaat meis?
    OEM: jij precies hetzelfde, klink toch als vruchtwater vind ik.....

MISSELIJK: hier ook wel elke dag een keer....

Vriendje gaat waarschijnlijk vanaf 24 april 5 dagen weg....is te overzien, ze komt toch niet eerder ;) en moet misschien op 24 mei (week daarvoor) in Zuid Afrika zijn.....dat hij wegmoet in april staat vast, maar in mei is afhankelijk van wanneer ons meisje geboren word.

Als ze op tijd is, of iets eerder vind ik het niet zo erg, maar als ze 2 weken langer blijft zitten gaat hij niet ;)

Deel Deze Pagina