Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag dames!

Ik weet dat ik me niet hoef te verontschuldigen maar ben normaal wel fanatiek, kan er zoals velen van jullie de puf alleen niet meer voor opbrengen... en dan vind ik mezelf weer slecht! hihi

Oem, meid ik had je ook ouder geschat hoor, maar ik vind zowieso dat leeftijd niet uitmaakt. Zoalang je geen 14 bent iig... ;)

Moe; ja heel moe, lig ook steeds op bed hoor! Vandaag ook bed in, bed uit.... hahah mannetje suurt me ook steeds op bed hoor sabrina! lieverds zijn het heh?

Zogelukkig; meid ik ga even streng doen, het is onverantwoord om met jou klachten niet even naar het ziekenhuis te gaan, je vergeeft het jezelf niet als het toch niet goed is, dus ik vind eigenlijk dat je moet bellen, iig om even nagekeken te worden. Ik snap je helemaal hoor, maar dit is gewoon ook gevaarlijk zo... dus bellen jij...

Meiden ik ga nog even voor de tv hangen en dan alweer op bed!

HElaas nog steeds rustig hier hahaha dat ik dat nu ineens jammer vind heh? nou ja zeg! :p
    Mijn zus en vriendin van mijn vader belden alle twee vandaag dat ik vanacht ga beginnen! hahahaha we zullen wel weer zien, maar ik denk dat ik jullie gewoon weer ga begroeten morgen!

Dikke knuff

P.S. Syl wat goed om wat van je te horen, druk druk druk dus, en verder nog niet veel voorwerk? Ja ik heb een rotzwangerschap eigenlijk maar nog even en dan ligt meneer in mijn armen, ik kijk er zo naar uit nu! :-D

2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Marloes: Heb jij een deur geverfd : O, mijn man zou zich rotschrikken als ik dat doe. Dat is meer zijn ding, daar mag ik echt niet aan beginnen van hem hahahha

Misspuma: Je hebt echt een schattige zoon. Wordt vast een leuke, grote broer.

Sabrina: Ja hier ook altijd heel fanatiek ergens aan beginnen en dan vergeten dat het ook nog afgemaakt moet worden : S. Kijk nou eens, 3 berichtjes van mij op een dag : P

Zogelukkig: Same as Marooz, ik zou toch wel even ter controle de gyn bellen met je klachten.

Marooz: Nee geen 14 gelukkig. Dat zou wel erg jong zijn. Wie weet ben je morgen idd niet meer zwanger, maar bevallen : P. Let's hope.

3. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Goedeavond Dames,

ik heb VERLOF!!!!!!!!!
    sinds gisteren en ondanks dat ik nog regelmatig naar de zaak zal gaan ik ben ik blij dat de druk eraf is ( heb een eigen kap- schoonheidssalon samen met mijn moeder ) verschillende dingetjes regelen met personeel en vertegenwoordigers enzo. Maar dat vind ik geen probleem. Vind het wel vervelend dat mijn moeder de drukte op moet vangen. dat doet ze wel maar het is zo dubbel ze word weer oma maar moet wel extra hard werken. maar ja ik moet het er nu van nemen want wij hebben geen plannen meer voor een derde dus word dit de laatste keer dt ik er zo lang uit ben +- 12 weken. ben vandaag trouwens 34+2

Morgen shoppen voor nog een paar dingetjes heb dat nog helemaal niet gedaan. hebben andere dat ook dat je met de 2e trager bent met zulke dingen omdat je toch wel wat thuis hebt????

ben trouwens nu 12kg aangekomen met 34 weken dus dat gaat netjes ( voor de gene die het inmiddels nog niet weten was bij mijn zoontje met 40+4 29 kg aangekomen helaas is er 10 kg aangebleven maar het ziet er naar uit dat ik +- maar de helft van de vorige keer aan ga komen en de voorspellingen zijn dat ik toch een 8 ponder ga krijgen mijn 1e kindje was trouwens 3780gr.)
    daarom volgende week maandag een groei ego spannend toch nog even binnen kijken hoe het gaat

Ga tv kijken samen met mijn mannetje :)

groetjes en nog een vrolijk pasen

Colin

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Marooz: Ga je nou niet slecht voelen omdat je de puf niet hebt om te reageren!
    Ben benieuwd of je vannacht begint...ik denk aan je.

@ Oem: Ja, ik denk ook dat Keano een lieve grote broer wordt!

@ Colin: Wow geniet lekker van je verlof meisje! Nee, ik ben net zo fanatiek bij deze als toen ik van Keano zwanger was...wil nu ook echt dat alles optijd klaar is.
    Ow heerlijk nog een echo, zou ook zo graag nog eens binnen willen spieken...maar wil geen pret-echo laten maken dus zou toch echt geduld moeten hebben om haar te zien tot bij de bevalling.

Liefs, misspuma

5. Webmiertje

Webmiertje Actief lid

2 sep 2008
    183
    0
    0
    Ik heb je een PB gestuurd.

6. Webmiertje

Webmiertje Actief lid

2 sep 2008
    183
    0
    0
    Ik heb je een PB gestuurd!

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

misspuma, lief zo je zoontje. de mijne trekt steeds mijn shirt van mijn buik en kijkt dan heel blij, soms geeft hij kusjes erop of aait hij zooo lief! Vanavond zei hij opeens tegen mijn buik iets dat heel erg klonk als baby!!! Ik zeg namelijk altijd dat de baby in de buik zit en hij lief moet zijn. En hij praat nog helemaal niet dus ik vond het heel erg cool!

Wij zijn geen christenen, maar vieren Pasen uitgebreid op de heidense pre-christelijke manier, dwz het vieren van het begin van de lente. Dus met heel veel eieren, lekker eten en vooral met familie. Meestal met de hele familie, dat ging nu niet lukken, maar wel heel leuk dat mijn zus er is! Heerlijk gegeten, en toen lekker een film gekeken. The Kite Runner, heel heftig maar erg mooi. Ik had het boek al gelezen, maar ik vond het een erg mooie verfilming.

Ik ben wel een beetje moe van de drukke dag, maar merk wel dat het goed voor me is omdat ik me er psychisch beter door voel leuke dingen te doen. Wel veel harde buiken. En ik verlies veel slijm. Ik voel me de laatste dagen veel zwangerder opeens, misschien omdat hij/zij ingedaald is? Ik hoop echt dat het niet lang meer gaat duren...

Colin: fijn dat je ook verlof hebt!

Marooz, ben erg benieuwd, maar ben bang dat we je morgen hier gewoon weer zien...

Zogelukkig, wel op jezelf letten he!

Ria, ha, al lekken. Ik heb het nog niet, maar heb al weer zin in al die ellende straks (not!)

Kroepie, dat slapen van jou blijft prut he! Kun je niet wat proberen te nemen? Misschien kruidenthee of iets homeopatisch? Of heb je alles al geprobeerd? Ik slaap ook niet super, maar ik heb het idee dat het bij jou wel heel erg is.... Is niet gezond meid!

Marloes, je bent veel te hard aan het werk! Is niet goed, wordt je maar emo van...

Oem, gezellig al die berichtjes vandaag van jou! Ik neem aan dat jullie geen Pasen vieren, of heb je stiekem wel een eitje gesnoept?

Zo, ga nog even sociaal doen en dan lekker naar bed!

8. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Lieve meiden,ik MOET even mijn verhaal kwijt, het word lang en sip :( dus wie niet wil moet maar overslaan......

Ik merk al een weekje of 2 dat ik af en toe weer van die emobuien heb, net als rond december, van die vlagen dat ik me ineens heel kwetsbaar en ellendig voel.
    De laatste weken heb ik ook steeds meer genoeg van mijn moeder. Als ze belt ben ik redelijk kortaf, ik bel haar ook niet echt meer, sinds de begravenis van opa is dat eigenlijk zo geworden.

Van de week mijn verjaardag gevierd en heb haar aardig op de kast gekregen met een opmerking van mij, normaal ben ik niet zo, maar merk dat ik boos ben op haar en vandaag werd dat wel heel duidelijk en ik denk dat ik nu weet waarom......

8 jaar geleden was ik zwanger en had ik haar al 2,5 jaar nauwelijks meer gezien, alle contact verbroken toen ik 19 was om voor mij hele goede redenen.
    In mijn zwangerschap van Nootje haar ook niet gezien, na mijn bevalling kwam mijn zusje van toen 16 jaar met een mand vol cadeautje.....van mijn moeder...tsja, ik wilde ze niet open maken, maar ja, zusje zit daar en wat moet je dan? Nee zeggen, het arme kind had het zo moeilijk als boodschapper, een positie die ik maar al te goed kende vanuit de scheiding......
    Diezelfde dag telefoon, mijn moeder wil zo graag het contact hetstellen, heeft het zo moeilijk gehad. OK, exman en ik overstag, MAAR afspreken pas na 2 weken, want ik wil eerst van de bevalling herstellen.

2 dagen later krijg ik eens sms van mijn zusje, moeders heeft een zware overdosis genomen, was bijna dood en het was mijn schuld, had ze gedaan om mij....
    ik was net 3 dagen bevallen.....
    mijn hele zwangerschap en al die 2 jaren daarvoor heb ik me grootgehouden, bij mijn huwelijk was NIEMAND van mijn familie aanwezig, ik was groot en ik was sterk en ik had 2 kids en ik moest alles alleen doen ZONDER familie...en ik was nog maar 21........

een paar weken daarna krijg ik bericht van mijn moeder, ik mag al mijn babyspullen hebben, ikke helemaal blij. Vriendje van mij zus komt het afleveren, ik kijk in de zak en inderdaad alles zit erin.....verbrand :( alles kapot...dankjewel mam....

In de maanden daarna blijft ze maar langskomen en kaartjes voor mijn kinderen door de bus heengooien,(panish was ik als de brievenbus geluid maakte) ik krijg brieven over hoe ik haar kind niet meer ben, hoe ze me uit haar hart heeft verstoten hoe ik HAAR pijn heb gedaan, het draait altijd allemaal om haar....zolang als ik me kan herinneren.

Zo heb ik vele brieven gehad en zo is dit maar een topje van de ijsberg van de dingen die er gebeurd zijn en ik dacht dat ik er klaar mee was. Blijkbaar brengt het einde van deze zwangerschap toch veel herinneringen aan de vorige en met name vlak na de bevalling teweeg, ik kan het me niet anders indenken.

Ik ben boos op haar, boos dat ze me zo veel pijn heeft gedaan, boos dat na al die jaren IK nog steeds gezien word als het kind wat zo moeilijk was, wat HAAR pijn heeft gedaan, het ligt allemaal aan Maaike.
    Boos dat ze mijn vader een toffe peer vind, de vent die haar als hoer heeft laten werken, verkracht heeft, geslagen, alcohol voerde, die vent, waarvan het ONDENKBAAR is dat hij ook aan mij heeft gezeten, de man waarmee ZIJ naar het politiebureau is gegaan om HEM te verdedigen ipv aan mijn zijde te staan toen ik hem beschuldigde.......ze had me niet eens meteen hoeven geloven, ik geloof het zelf niet eens......maar die onvoorwaardelijkheid naar hem toe. Nee hoor, het is absoluut, pertinent, NIET waar, is NIET gebeurd, KAN niet.....nee, ze zou eens toe moeten geven dat ze jarenlang te dronken is geweest om te weten w at er gebeurde......

Ik weet niet waarom nu ineens maar ik ben zo boos en zo verdrietig en voel me zo ellendig.........ik was klaar met haar dacht ik en nu ineens......

het spijt me als ik jullie hiermee lastig val, ik verwacht niet dat jullie er wat mee kunnen, maar ik moet het kwijt nu.

Ik ben bang voor de psychotherapie straks, bang dat ik zo boos word dat ik doorsla, bang dat alles wat ik zorgvuldig met hun heb opgebouwd, hoe nep eigenlijk ook, weer wegvalt en ik weer alleen ben, weer zonder familie.........

Ik voel me alleen........ :(

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hmm, bijna 1,5 uur verder, gaat wel wat beter met me.......ga proberen te slapen.

10. Oh lieve lieve lieve Maaike...
    Wat een verhaal, ik zit hier met tranen in mijn ogen en zou wel naar je toe willen rennen om je te vertellen dat je niet alleen bent. Dat je WEL familie hebt... kijk maar 's naar die lieve kids van je en je man. DAT is je familie... die heb je uitgezocht. Daar heb je de keus voor gemaakt om je leven mee te delen (misschien niet voor altijd, want wat is eeuwig?) en niet met je moeder... Natuurlijk zal ze haar hele leven onderdeel zijn van jouw leven, maar alleen zo groot als jij dat toelaat lieverd.

Met alle emoties van de zwangerschap en de naderende bevalling is het, denk ik, logisch dat je hier aan terugdenkt en dat je er boos om wordt. Het is je goed recht... laat het alleen niet de laatste periode van je zwangerschap bederven en leid het in goede banen. En daar ben je al mee bezig... psychotherapie. Hartstikke heftig, maar oh wat GOED van je!!!

En lieverd, als ik kijk naar je laatste zin... dat je bang bent om alles wat je zorgvuldig met hen hebt opgebouwd kwijt te raken, HOE NEP OOK... dan kan ik alleen maar hopen dat je met je therapie straks sterk genoeg bent om te zeggen: Vaarwel neprelatie... dit is wat ik nog wil en dit is wat ik niet wil. Onze 'relatie' gaat niet verder dan zover. En dat je je daar goed bij voelt, omdat het echt is.

Fijn om te lezen dat je je na 1,5 uur toch weer wat beter voelt.
    Als je vindt dat ik de plank volledig missla, zeg het maar hoor... ik heb gereageerd vanuit mijn beleving en hoop dat het je iets kan helpen.

Dikke zoen voor jou.
    *smok*

11. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

@ kaatje k: Wij zijn ook geen christenen, maar vieren pasen wel altijd. Inderdaad zoals jij zegt dat is echt het begin van de Lente!
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, nu je zus er is geniet er maar lekker van hoor.
    Wat schattig dat je zoontje een soort van baby zei terwijl hij nog niet praat...lief hoor!
    Dus jou zoontje is ook al lekker bezig met de baby in je buik lief is dat hé.

@ Makjuh: Wat een erg verhaal zeg, ik zit hier met tranen in mijn ogen je verhaal te lezen... :(. En wat een rot streek van je ma dat ze jou babyspullen heeft verbrand.
    Meisje stort je hart hier zo vaak als je wilt hoor, ik vind het heel moedig van je om je verhaal hier te plaatsen. Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht?
    Ik denk aan je hoor, *dikke knuffel voor jou*!

Ik ben vroeg naar bed gegaan, 22.00u en viel direct in slaap. Totdat de hond me om 23.00u wakker blafte...schrok me rot.
    Daarna weer in slaap gevallen, en werd om 04.00u wakker en kon niet tot nauwelijks meer in slaap komen...
    Mijn man gaat zo samen met Keano wat stenen halen, om ons bed omhoog te kunnen zetten (klossen passen namelijk niet onder ons bed).
    Vanmiddag naar mijn ouders toe, en dan blijven we daar ook eten. Dus een druk maar wel gezellig dagje vandaag!
    Het weer is hier niks...erg mistig en koud...weer heel wat anders dan gisteren.
    Fijne 2e pasen!

Liefs, misspuma

12. dancevalley

dancevalley Actief lid

9 jan 2008
    238
    0
    0
    Eerst iedereen bedankt voor de complimenten over de baby kamer, ben zelf ook erg trots op het eindresultaat.

@Majkuh: Hartstikke goed dat je je hart hebt gelucht, dat moet gewoon af en toe gebeuren. Dat je er nu aan denkt is rot maar voor de verwerking wel goed denk ik. Dan ben je straks "fris" als de kleine er is. Als je begrijpt wat ik bedoel. Dus gewoon je hart blijven luchten.

Zijn er nog meer meiden die vocht vasthouden in de handen? Zo af en toe voel ik gewoon de topjes van mijn vingers niet meer. Raar gevoel hoor. Gelukkig zijn het alleen me handen.

13. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Dancevalley: Ja, het is echt een super mooie kamer hoor!
    Ik heb ook veel vocht in mijn handen...erg vervelend en inderdaad je voelt soms je topjes niet meer hé.

Liefs, misspuma

14. @Vocht
    Hier ook!!!
    Soms voel ik mijn hele hand bijna niet... :(

Wordt volgens mij weer een raar dagje qua weer.
    Net scheen het zonnetje... nu is het weer mistig... raar hoor.
    Wij gaan zo zwemmen :D (Kijken of ik het volhoud)
    Dan vanmiddag verjaardag van mijn neefje bij mijn schoonzus 'from hell' en dan eind van de middag BBQ-en met mijn ouders.
    Kan ik daarna lekker op bed gaan!

Fijne dag

15. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh meiden,

Hier ookweer even een teken van leven.
    Ik heb alles bijgelezen, maar ben zo slap dat reageren even te veel is.
    sorry daarvoor, maar ik leef wel met iedereen mee.

Hier leven we nog steeds bij de dag.
    Mijn bloeddruk zakt gelukkig niet verder, maar ik ben echt ziek van de adalat.
    Op de CTG is met de dag meer activiteit te zien, dus we verwachten dat het ieder moment kan doorzetten.
    We slikken nog wel door omdat het toch nog iets remt en iedere dag is belangrijk voor uk.

Zelf denken we dat we komend weekend niet meer halen.
    Ik ben sinds gisteren heel onrustig en volgens manlief in mijzelf gekeerd en dat kennen we van Damian.
    Ook de CTG verpleegkundige herkende het als voorteken van bevalling, dus we zijn benieuwd.
    We houden het nog even lekker spannend meiden.

Ik ga er weer vantussen, ze kunnen lke moment weer komen voor de ctg.
    Iedereen nog een fijne 2e paasdag, geniet van het lekkere weer!

16. @Mamasan
    Sterkte meis... ik duim voor elke dag extra.
    *knuf*

17. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedenmorgen meiden

hier weer heerlijk geslapen! ging laat naar bed het was iets van half1 maar had ook nog laat in de middag 1 uurtje op bed gelegen!

@zogelukkig hier ook niets met pasen! gister alleen met zijn allen brunchen maar doe dat wel vaker! verder doen wij er niks aan heb er ook niks mee!

@misspuma nee die heb ik nog niet! is ook niks geworden dvd kijken!

@marooz ja me man is een schatje!

@oemhudaifa zo zo maar liefs 3 berichtjes moet niet gekker worden met jouw =D>

@colin welkom bij de verlof club!!!

@webmiertje heb je terug pbt.
    sterkte met het verlies van je opa meid!!!! doe je rustig aan en denk om jezelf! *knuffel*

@kaatje k lekker zon drukke dag maar je bent wel gesloopt! hier dus gister ook maar we moeten er wat voor over hebben!

@majkuh heb je een pb gestuurd!

@misspuma hahaha je bed op stenen!!! wat een lol als je je man zat bent onder de bevalling kan je hem een steen naar zijn kop gooien *jij doet mij dit aan* hahahaha zie het helemaal voor me!!! =D> :whistle: ](*,)

@mamasan laten we hopen dat de kleine uk nog ff blijft zitten!*knuffel*

zo ben weer bij!!!
    vandaag gaan we lekker niks doen! het zonnetje komt hier langzaam erdoorheen heerlijk!
    hoop dat we straks lekker kunnen zonnen!

18. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ kroepie: Veel plezier bij het zwemmen, als je het volhoud! En ook op de BBQ, maar dat zal wel lukken denk ik.
    Ja, het is hier ook mistig heb nog geen zon gezien... :cry:.

@ mamasan: Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor dat je niet reageerd, dat is nergens voor nodig!
    Ik duim voor iedere dag extra dat je beeb in je buik zit, sterkte!

@ Sabrina1984: Helaas mag ik niet thuis bevallen...maar een goed idee van je, zal nog snel een steen in mijn koffertje leggen =D> haha!
    Dus je hebt geen DVD meer gekeken...
    Hier geen zon te zien...en hoor net op het nieuws dat de zeeuwse kust ook mistig blijft :cry: :cry: :cry:!

Liefs, misspuma

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Voor Maaike:

Meid, meid, meid, wat een ellende allemaal! :(

Ik dacht dat je juist een heel goede band had met je moeder en stiefvader?
    Het is goed dat je naar therapie gaat, want ik denk dat weinig mensen zoals een goede vriendin of je vriend je ECHT kunnen helpen!
    Aan de ene kant ben je al zo "groot" met al je kinderen, waarvan sommige ook al aan het puberen zijn en aan de andere kant ben je nog zo klein en heb je zoveel tekortgekomen liefde en aandacht nodig!
    Ik zou je wel willen helpen, maar weet niet hoe! Ik kan je alleen maar een virtuele knuffel geven en nogmaals zeggen dat je er mag zijn en dat je je moet richten op je gezin van NU met een lieve vriend en 4 bijna 5 kinderen!
    Soms is het niet goed om het verleden op te rakelen, het is erg wat je is overkomen, maar het kost je nu zoveel verdriet en dat is ook niet goed, straks krijg je nog een depressie!
    Probeer het los te laten en prijs je iedere dag gelukkig met wat je WEL hebt; de liefde van je man en kinderen!!!

Kus van zogelukkig

20. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Wat foto's van de babykamer:

Het wiegje:

Onze dochter wordt de 15e die erin ligt. Mijn vader, zus, zusje, ik en Keano hebben er ook ingelegen en nog meer van de familie!

Deel Deze Pagina