Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    he meiden,

Hebben jullie eigenlijk al last van kwaaltjes?

Zelf heb ik zeeeeeeeeeer gevoelige (.)(.) en weinig zin in eten.
    De eerste paar dagen had ik een heel droge mond, maar dat is nu over.

Welke zwangerschapvitaminen nemen jullie? Ik ben begonnen met die van VSM , maar het ook die van El mare klaar staan, kon niet zo goed kiezen :oops:

Fijne avond!

2. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    hey meiden,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik hoop dat alles goed met jullie gaat ! Geniet ervan !

groetjes lief

3. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Hey meiden!

Merel wat spannend heh! Mijn zu heeft een tweeling en ik moet zeggen dat dat ontzettend druk is! haha Maar wel heel leuk hoor!

Meisje ja kan me voorstellen dat je eerste duidelijk test wil hebben meis, maar heb je ook al een digitale gedaan?

Elke; ook ik heb gevoelige boobies! En ik ben best moe, maar dat kan ook te mkane hebben met mijn ME, dus hahaha .... we wachten maar af toch!

4. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    nee geen digitale, ik ga morgen nog wat testen halen waaronder een digitale, en dan dinsdag en vrijdag testen, als ik digitaal zwanger heb durf ik de verloskundige te bellen. Denk dat het dan wel goed zit.

Hier nog niet zo veel symptomen. Een hele mooie; de kat van de buren, panisch voor vreemden, is op mijn schoot in slaap gevallen. Ze zeidn al dat dieren aanvoelen als je zwanger bent :p
    Verder knallende koppijn, af en toe last van mijn maag, en heel vaak naar de wc.
    Maar ik mag niet klagen, voel me verder goed al heb ik meer slaap nodig.

Ik ben begonnen met foliumzuur, verder nog geen vitaminen

5. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    @ Meisje87,

Ja ik heb kans op een tweeling. Op 12 aug. had ik een afspraak bij de gyn (nog vanwege miskraam in juni) en toen zagen we heel duidelijk 2 eiblaasjes die op knappen stonden. Er kunnen dus 2 eitjes zijn bevrucht of 1tje. Dat blijft nog een paar weken afwachten. Morgen ga ik maar een afspraak maken bij de gyn denk ik......

@ Elke, Kwaaltjes had ik al beschreven op de vorige pagina, maar nu is er de verterkte reuk bijgekomen. Ik ruik alles weer heel sterk (had ik ook toen ik zwanger was van Merel). Was vanavond over frietjes aan het maken en dat vond ik me toch een partij stinken zeg :( .

Wat is het al druk zeg op 1 mei! 6 Meiden die dan uitgerekend zijn. Pffff wie zal er ook echt bevallen op die datum?

Ik slik foliumzuur en verder eigenlijk niks. Ga ik ook niet doen.

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    spannend merel :D

7. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Welkom nieuwe meiden! Gefeliciteerd! Heb even snel gelezen want zijn net terug van de Ardennen, moet alles nog uitpakken :D
    Ik probeer hier morgen weer bij te lezen!
    Echt leuk dat er weer nieuwe meiden bij zijn gekomen!

Oja, Sim, bedankt dat je me op de afsprakenlijst hebt gezet!

Liefs
    Syl

8. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Ja is inderdaad het eerste kindje. Ik ben zelf 24 en mijn man ook. Ik zal 25 zijn als het wordt geboren en mijn man nog net 24. We zijn 7 jaar samen waarvan 2 jaar getrouwd.

We zijn er echt helemaal blij mee.
    Het enige is dat we op het moment bij mijn ouders wonen vanwege de verbouwing van ons huis. De bedoeling is dat we daar binnen 2 a 3 maanden ingaan, kunnen we gelijk nog een kamertje klaarmaken!

9. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Ik slik de pillen zwanger zijn van etos, daar zit alles in wat je nodig hebt, en heb ook zwanger worden geslikt haha dus ja was dat roze doosje al gewernd!

10. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    DE MAMA'S VAN MEI 2009 :baby:

1 mei
    * Sylvia , 2de kindje
    * Sim80, 3de kindje
    * Marooz, 1ste kindje
    * Remmar, 1ste kindje
    * Meisje87, 1ste kindje
    * Elke, 1ste kindje
    * Rian, 1ste kindje
    2 mei
    * Amy25, 2de kindje
    5 mei
    * Merel69, 2e kindje

Eventuele afspraken :D

* 11 september
    Sylvia, 1ste echo, 19.00
    * 12 september
    Elke, 1e echo bij gyn 7wkn > 17.30
    * 18 september
    Marooz, 1ste echo 8 wk, 10:30

Om zelf aan te passen: Pak de laatste lijst en klik op 'quote', neem de lay-out over van een andere mama en let op de kleurcode's. Je kunt gewoon die kopiëren en dan plakken bij jezelf. Haal dan de

11. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wow, gefeliciteerd alle a.s. mei-mama's!

Ik heb al een licht positieve test in mn album, maar morgen doe ik er nog één..want ik ben nog niet overtuigd.. als deze duidelijker is, kom ik me hier aansluiten ;)

12. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Spannend tummetje, hoop dat je je snel hier kan aansluiten. Duim, duim, duim...

13. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0

1 mei
    * Sylvia , 2de kindje
    * Sim80, 3de kindje
    * Marooz, 1ste kindje
    * Remmar, 1ste kindje
    * Meisje87, 1ste kindje
    * Elke, 1ste kindje
    * Rian, 1ste kindje
    2 mei
    * Amy25, 2de kindje
    5 mei
    * Merel69, 2e kindje

* 11 september
    Sylvia, 1ste echo, 19.00
    * 12 september
    * 18 september
    Sim80, 1 ste echo 8 wk 16.15

Om zelf aan te passen: Pak de laatste lijst en klik op 'quote', neem de lay-out over van een andere mama en let op de kleurcode's. Je kunt gewoon die kopiëren en dan plakken bij jezelf. Haal dan de

14. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Hallo meiden,

Nog een beetje voorzichtig kom ik me hier melden. Als het allemaal goed gaat word ik ook een mei mama. Zoals het er nu naar uitziet is mijn uitgerekende datum 4 mei. Ik ben al mama van een meid van 2, een maandje voordat ze 3 wordt krijgt ze dus een broertje of zusje.

Ik vind het weer net zo spannend als bij mijn 1e zwangerschap. Van de eerste was ik erg snel zwanger en nu hebben we er 9 rondes over gedaan. Ik heb nog geen klachtjes, wat mij betreft mogen ze komen (maar niet te erg worden)!

Ik wacht nog een weekje met het bellen van de verloskundige. Ik zie dat een aantal van jullie al een afspraak hebben staan met 8 weken. Maken ze dan ook een echo? Inwendig/uitwendig? Bij de eerste mocht ik echt pas met 12 weken komen voor een echo (en dat duurde langggggg!)

Als iemand de lijst gaat aanpassen, zou je mij er dan bij willen zetten op 4 mei?

Thanksss.

15. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Volgens mij is mijn huisarts ook verloskundige, ik ga hem van de week bellen en dan hoor ik het wel!

Inderdaad van die echos ben ik benieuwd, wanneer krijg je de eerste? En hoe gaat dat?

Vind het zo spannend allemaal!

En mijn mond houden ook he.

Wanneer vertellen jullie het?

16. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0

1 mei
    * Sylvia , 2de kindje
    * Sim80, 3de kindje
    * Marooz, 1ste kindje
    * Remmar, 1ste kindje
    * Meisje87, 1ste kindje
    * Elke, 1ste kindje
    * Rian, 1ste kindje
    2 mei
    * Amy25, 2de kindje
    4 mei
    * kippie75, 2de kindje
    5 mei
    * Merel69, 2e kindje

* 11 september
    Sylvia, 1ste echo, 19.00
    * 12 september
    * 18 september

17. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag nieuwe mama's!

Ik kan wel wat uitleg geven hoe het bij ons in de praktijk gaat (werk op een echocentrum! :-D)

Mensen krijgen vaak bij 8 weken (of later) een echo om de termijn te bepalen. Dit is dan een inwendige echo, en hier hoef je geen volle blaas voor te hebben. Als je echter liever later een echo wil en via de buik dan kan dit vaak vanaf 10 weken. En hiervoor dien je wel een volle blaas te hebben!

Als er een reden is om de echo eerder te doen, te denken aan bloedverlies of mk in het verleden, dan kan dit vanaf 6 weken. Vanaf die periode moet er een hartje zichtbaar kunnen zijn. Dit is echter vaak meer ter geruststelling, en bij ons laten we iedereen die van een echo heeft laten doen, terug komen voor een herhaling.

Zo zijn jullie op de hoogte! :-D

Sim gezellig samen een echo! brrrrr... vind het zo spannend.

18. Lynni

Lynni Actief lid

15 jul 2008
    131
    0
    0
    Noord-Brabant

1 mei
    * Sylvia , 2de kindje
    * Sim80, 3de kindje
    * Marooz, 1ste kindje
    * Remmar, 1ste kindje
    * Meisje87, 1ste kindje
    * Elke, 1ste kindje
    * Rian, 1ste kindje
    2 mei
    * Amy25, 2de kindje
    4 mei
    * kippie75, 2de kindje
    * Lynni, 2e kindje
    5 mei
    * Merel69, 2e kindje

* 11 september
    Sylvia, 1ste echo, 19.00
    * 12 september
    * 18 september

19. Sheila82

1 mei
    * Sylvia , 2de kindje
    * Sim80, 3de kindje
    * Marooz, 1ste kindje
    * Remmar, 1ste kindje
    * Meisje87, 1ste kindje
    * Elke, 1ste kindje
    * Rian, 1ste kindje
    2 mei
    * Amy25, 2de kindje
    4 mei
    * kippie75, 2de kindje
    * Lynni, 2e kindje
    5 mei
    * Merel69, 2e kindje

* 11 september
    Sylvia, 1ste echo 6 weken en 6 dagen, 19.00
    * 12 september
    * 18 september

20. Sheila82

Ik heb bij mezelf er ook even bijgezet hoeveel weken ik dan ben. Ik krijg zo vroeg een echo ivm mijn 2 mk voor Demi. Ik heb aangegeven dat we wel weer een beetje bang zijn dus mogen we eerder komen, wel heel prettig! (zoals Marooz in de uitleg heeft staan!)
    erg spannend hoor!
    Hoe is het met jullie allemaal? ook al zo misselijk en moe?
    Ik ben alleen maar misselijker geworden (moest net bijna overgeven, echt staan te kokhalzen..) en ben heel erg moe..maar ik neem het maar voor lief! Al is het wel wat druk soms met onze kleine meid, maar geeft niks, ben wel heel blij met de zwangerschap! Maar zo spannend!

Liefs
    Syl

Deel Deze Pagina