Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Meiden,

Zoals jullie lezen ben ik nog thuis. Ik ben flink aan het twijfelen om wel of niet te gaan. Ik kan mezelf echt helemaal gek maken daarmee :rolleyes:

MissZ: Nee helaas heb ik niemand in mijn omgeving wonen waar ik een beroep op kan doen of die met mij mee kan gaan. Ik heb helaas geen vriendinnen, dus ik winkel altijd alleen. Soms vind mijn man het zielig voor me en dan gaat hij wel met me mee, maar dit gebeurd niet altijd.

Majkuh: Leuk nieuws, geniet ervan meid!

Ons eerste pakje komt van de Hema :D

2. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames!
    ben terug van de vk! was de laatste x.. afscheidt genomen (komen wel nog voor de nacontrole)
    ben 16kilo aangekomen sinds de zwangerschap! niet slecht vind ik van me zelf! haha

3. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pakje: Nee hoor hier een andere beeb, jaja wij tarten het lot wij hebben als 'hoofdkleur' zwart.... Tumtumtummmmmmmmmmmmm.... HAHA wilde blauw maar met eigen opdruk en hetzelfde soort tshirt voor Toon en die was niet meer verkrijgbaar in blauw. Daarnaast hadden we al een zwarte knuffel en sokjes gekregen dus dachten weet je wat we doen zwart! Op het t shirt staat zijn naam, dus zullen we zelde een 2de van zien denk ik ;)

Meneertje is hier super MOE maar slapen... Nee dat natuurlijk niet. Grrrrrrrrr. Vandaag weer gaan zwemmen met hem vandaar dat hij zo moe is.

@Kroepie: Super dat je beugel eruit is zeg.

Ik las dat iemand uiterlijk 40 weken een onderzoek krijgt. Hier ook wegens dat Toon te laat was maar dat ze daarnaast hem ook verkeerd hadden ingeschat waardoor hij ook echt niet langer had mogen blijven zitten. (Ik was dus uiteindelijk ook nog eens verder dan gedacht) Met dat in het achterhoofd hebben ze gezegd dat ze met 40 weken al vruchtwater placenta en dat soort dingen willen meten en onderzoeken.

@Sabrina: Mooie buik zeg.

Enveloppen zijn geadresseerd en gefrankeerd. Muren zijn ze nog een extra dag mee bezig morgen. Maar de eerste 2 verdiepingen zijn klaar echt super.

@draadje: heej meid. welkom terug hoe is het?

@Dancevalley: Super dat je je zo goed voelt.

@Cleo: Leuk hoor die meiden van jullie. Heerlijk om te horen dat je zo geniet. (Heb je het mei mama topic al geopend??)

Net even bandjes gehaald voor de filmcamera. Dus ook dat is klaar.

Pff morgen 37 weken. Dan begint de meldplicht ;)

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

nou, hier geen pakje van prenatal hoor! eentje is van H&M, de andere van de Marks&Spencer... zeker die laatste zullen jullie niet hebben!

zonstraal, al het echt niet lukt kun je altijd nog online winkelen tegenwoordig! ok, minder leuk, maar wel effectief. en altijd cool als er dan zo'n pakje bezorgd wordt!! ik doe het veel. nu ik het zeg, we hebben maandag de videocamera besteld, ben erg benieuwd wanneer die komt!! en ik zit nog te wachten op een luieremmer die ik al weken gelden besteld heb, die schiet echt niet op maar moet nu komen zeiden ze...
    bij twijfel zou ik trouwens lekker wel gaan. je zult daarna wel heel moe zijn, maar je voelt je er vaak wel beter door. en dan ga je toch lekker op de bank erna!

daggie, het lijkt me zo raar als je dat gewoon weet... wij zitten allemaal in de onzekerheid!! mijn broertje belde net, hij wil natuurlijk graag langskomen straks en wilde vast boeken ivm de kosten en de planning omdat ze ook op vakantie willen gaan in mei (m'n schoonzusje is ook zwanger, dus ze kunnen niet te lang wachten daarmee). echt lastig, ze willen 9 mei komen, grote kans dat de baby er dan wel is, maar geen garantie. ik zei maar, je mag komen, maar als de baby er niet is heb je pech, en als ik juist dan ga bevallen heb je kans dat ik je het huis uit schop... of mijn zoontje moet babysitten...

morgen 38 weken!!!!!!!!!
    mijn VK zei gisteren dat ze een voorgevoel had dat ik dit weekend ga bevallen... ik weet het niet, ondanks dat ik steeds dacht dat ie wel te vroeg zou zijn ga ik langzaam denken dat het niet zo gaat zijn.... wat een onzin trouwens hier steeds over te speculeren, het komt wanneer het komt. maar ja, je zit thuis en hebt verder niet zoveel om te doen/ aan te denken he...

5. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36

Mag ik vragen welke bloeddrukverlagende medicijnen je slikt? Ik slik zelf L-methyldopa 250 PCH en 3x daags. Stond namelijk ook in de bijsluiter dat je geen borstvoeding mag geven. Ik zat zelf ook met die vraag en heb 2 weken geleden aan de gynaecoloog gevraagd. Je mag met deze medicijnen wel borstvoeding geven, er is onderzoek naar gedaan en er wordt te weinig in je borstvoeding gevonden dat je het met een gerust hart mag doen. Als je bevallen bent mag je niet gelijk stoppen met de medicijnen, je moet het afbouwen. Dus je kan niet wachten tot het uit je bloed is. Anders moet je zelf ook even bij de gynaecoloog vragen, dat is het allerbeste.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Die heb ik ook!
    Oh, wat zou dat fijn zijn zeg, als je wel bv mag geven!
    Ja, meds waar je suf van wordt hebben meestal een verslavende werking en die moet je afbouwen. Ben/was jij er ook zo suf van? Wordt dat nog minder?
    Oh, ik hoop zo dat ik morgen een lagere dosis krijg, maar mijn man denkt van niet... :(

7. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    De rest reageer ik later nog even op hoor.

Ik heb vannacht redelijk goed geslapen, maar heb nog steeds best veel pijn met verliggen in schaambeen, bekken en liezen. Dus even makkelijk anders gaan liggen is er niet bij.

Ik ben hier druk thuis bezig en ik ga om 15.00 koffiedrinken bij mijn mannetje op de boerderij. Ik ben boven bezig om matrasbeschermer erop te leggen en ik krijg regelmatig harde buiken, dus dat gaat allemaal niet zo snel. Ook wil ik boven nog even stofzuigen en dan doe ik morgenochtend beneden.

Vanavond ga ik enveloppen schrijven, ben ook druk met alle adressen uitzoeken.

Morgen in ieder geval weer om 15.00 voor controle naar het ziekenhuis. Ben benieuwd wat de bloeddruk nu doet en of het nog steeds met 3x daags een tablet kan. Eerst om 13.00 naar mijn moeder bij de Wibra, die had nog een heel leuk shirt voor mij gezien met korte mouw, kan ik die op 27 april aan met een receptie. Ook heeft ze meer shirtjes gezien en als het goed is is het nog 25 % korting op alle kleding. Dus is dat mooi mee genomen.

Tot laters allemaal en geniet nog even van het mooie weer.

Liefs JoMi

8. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik zou in ieder geval wel even vragen voor de zekerheid bij de gynaecoloog, hoop dat hij er ook zo over denkt. Kan natuurlijk altijd verschil zijn qua beleid. Ik was er niet zo heel erg suf van, heb er gewoon om door kunnen werken (taxi rijden). Ik mocht toen ook alleen nog maar halve dagen werken. Maar kan mij niet herinneren dat ik er extra suf van werd. Maar dat zal vast minder gaan worden. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat je morgen niet minder krijgt hoor. Vooral omdat jij pre-eclampsie hebt ( hoop dat ik het goed schrijf). Ik heb namelijk normaal al een hoge bloeddruk van 145/95 voor zwangerschap en tijdens zwangerschap zonder medicijnen liep het alleen maar op. Dus bij mij ligt het wel iets anders. Ik weet ook niet of mijn bloeddruk na de tijd weer laag wordt en dat ik zonder medicijnen kan. Dat is nog even afwachten. Heb je trouwens van het ziekenhuis ook een folder gekregen wat te doen bij hoge bloeddruk in de zwangerschap. Bij welke klachten en noem maar op contact op te nemen? Anders zou ik nog even vragen of ze die bij jou zkh. hebben.

9. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Nou, nu ben ik echt weg.

Tot laters.

10. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Hallo meiden,

Komt dichtbij nu he. We kunnen allemaal ieder moment bevallen. Vind het nog steeds heel vreemd dat er zo`n beeb net als cleo`s foto`s in mijn buik zit.
    Ook ben ik heel nieuwsgierig wat het is. Een jongen of een meisje. Zit zelfs stiekum wel eens te kijken naar de "huismiddeltjes" om de bevalling op gang te helpen, maar durf me er nog niet aan te wagen.
    Zou het echt vervelend vinden om 2 weken over tijd te lopen. Ik heb nu al dat het mag komen terwijl ik (bijna) alles nog kan. Moet er niet aan denken om dus nog een maand met die dikke buik te lopen.
    Van de week vroeg ik dus aan mijn huisarts hoe dat ging als zij op vakantie waren, toen zei ze dat ik dan een andere verloskundige / huisarts zou krijgen. En anders...... toen was ze even stil en toen zei ze ..... Nee, we wachten wel even af.
    Ik kreeg de indruk dat ze wilde zeggen dat ze eerder wilde beginnen, maar misschien is dat mijn hoop alleen maar.
    Ze zei ook dat ze benieuwd was welke datum het zou worden. Omdat hun als eerste 29 april opgaven en bij de echo 3 mei.

Oh ik hoop zo dat het toch april wordt. Pfffffff............ ben zo nieuwsgierig naar dat kleine mensje.

11. zogelukkig

@Jomi: thanks, ik vraag morgen eea na! 't Was ook zo raar dinsdag zo laat in dat ziekenhuis!

@Rian: hoe is 't nou met je hondje?

@ALL: had ik net een oud-collega aan de lijn en ik zeg dat ik in het zh moet bevallen, zegt ze: oh, dan hoop ik niet dat je een arts-assistent krijgt........ WAT??? Die mogen toch zeker geen bevalling leiden, knippen ed??? :confused:

12. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    @Kaatje, het is hier de bedoeling om met de trein te gaan, het lijkt me erg lastig om de dames te voeden in een vol vliegtuig, laat staan dat ik ze tegelijk kan pakken en in de trein kan ik hun kinderwagen gewoon bij me houden en kunnen ze normaal slapen, dan doen we er wel langer over, maar liever zo dan anders.

@Harmless, ik heb er helemaal niet bij stil gestaan om dat topic al te openen, hoe doe ik dat?
    Eigenlijk zit ik alleen maar hier.

@Eeneiig of twee eiig, waarschijnlijk zijn ze een eiig, wat ook zo zijn voor en nadelen heeft, als ik al zie wat ik aan gelijke pakjes heb gekregen (en zelf ook heb gekocht :oops: )

13. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Kreeg net telefoon van de kinderopvang. Vanaf 1 juli hebben ze plek voor de maandag.
    Moet even over denken. Denk toch wel lekker. Zou m eventueel mee kunnen nemen naar werk, maar denk voor je zelf ook wel wat rust. Het is maar 1 van de 5 dagen natuurlijk. En dan kijk ik voor de woensdag voor mijn schoonmoeder. En dan misschien nog 1 dag naar opvang. Ligt er een beetje aan hoe het kind is. Of het veel aandacht vraagt. Lastig hoor om zoiets te bepalen.
    Ik werk namelijk bij mijn ouders. Ze zeggen dat het niet erg is als ik het heel de week zou meenemen, maar ik denk voor jezelf dat het ook wel fijn is. Je bent toch heel de dag met je kind bezig i.p.v. met je werk.
    en mijn schoonzusje werkt ook 2 en halve dag bij ons. Zij neemt haar kinderen altijd mee. Soms gezellig, maar vaak vervelend. Ze zit dan niet op haar plek omdat ze met haar kinderen bezig is. Moeilijke situatie.

14. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    @ zogelukkig. Lief dat je naar mijn hond vraagt. Ze gaat toch wel achteruit. Ze heeft dus echt leukemie. Schijnt bij berners vaak voor te komen. Zondag was ze heel goed en vrolijk. Maar vanaf maandag is ze net een oude hond in haar bewegen en doen en laten. En dat ze blind is werkt natuurlijk ook niet mee. Ze is heel lief, maar een beetje zielig. Gelukkig zijn we er een beetje aan gewent hoe ze nu is. Hoe stom het ook klinkt. Ik ga geen vrolijke lieve hond in laten slapen. Ik denk dat je er toch er meer vrede mee hebt als ze wat minder is. Wat ik zeg klinkt raar, maar denk dat het wel zo is.
    haar levensverwachting is kort. Enkele weken. Ik hoop dat we nog even het gezinnetje kunnen zijn wat ze voor ogen hadden.
    lief dat je ernaar vroeg...

15. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    : O, Weten jullie wel hoeveel pagina's er sinds gisteren bij zijn gekomen???????

Ik ga straks bijlezen, maar kan niet beloven dat ik op alles kan reageren. Heb vandaag nog een hele bovenverdieping wat lekker gedaan moet worden. Als dat af is, dan heb ik pas echt lekker rust : P.

Er is dus nog niemand bevallen (toch??). Spannend hoor, Mamasan en daggie binnenkort wel als het goed is. Spannenddddd

Zogelukkig, wat las ik nou? Pre-eclampsie? Maar goed dat je toch gebeld hebt. Let maar heel erg goed op jezelf!

Hier gaat alles goed. Wel sinds gisteren krampjes die regelmatig terugkomen, maar de intensiteit wordt (volgens mij) niet erger, dus denk oefenweeën. Gaat dus ook een beetje rommelen. Wel last van mijn bekken erbij gekregen. Af en toe heb ik wel van die steken richting mijn baarmoedermond, nou dan wil ik het wel even uitschreeuwen. Goed teken, want dan moet er haast wel wat ingedaald liggen toch? Nu maar hopen dat het het hoofdje is.

Morgen echo dus spannend...De vk (gister) schrok gewoon van mijn buik. Er valt helemaal niets meer te voelen, zo straks staat ie. Stevige buikspieren hahahhaha.

Nou meiden, ik ga er vandoor. Ik zal aan het eind van de dag wel zo een 20 pag. leeswerk erbij hebben als het zo doorgaat haha

Groetjes

16. zogelukkig

Rian; een beetje prednison kan helpen om haar wat lekkerder te laten voelen.
    Ik vind het heel erg voor je, denk er veel aan!
    Sterkte meis! ;)

17. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Hoi hoi!

Vandaag intakegesprek met de kraamzorg gehad. Ze zeggen dat ik waarschijnlijk van de vk toch in het ziekenhuis moet gaan bevallen, omdat onze douche en toilet een verdieping lager zit en aangezien de trap nogal steil is, is dat natuurlijk niet echt ideaal met een bevalling.
    Erg jammer, dacht dat het mij niet zo heel veel uitmaakte als ons kindje thuis of in het ziekenhuis zou geboren worden, maar ben toch wel enorm teleurgesteld. Heel jammer.
    Morgen ben ik ook 35 weken, het mag van mij nog wel een tikkie sneller gaan, maar ach dat zeg ik nu.
    Volgende week tot twee keer toe bevallingspraatje bij de verloskundige, even horen wanneer je mag bellen enzo. Helaas is mijn man dan in Belgie in de kost, dus die kan er niet bij zijn. Dat wordt dus aantekeningen maken, zodat hij ook weet hoe de gang van zaken is als ik ga bevallen.
    Nu moet ik dus echt een koffertje klaarzetten voor het ziekenhuis. Nou ja, hoop dat het daar ook een beetje gezellig en informeel kan gaan. Dat ze niet met de kleine gaan lopen als er niks aan de hand is. Wil wel dat ze bij mij komt, als ze geboren wordt en niet dat ze eerst overal naartoe genomen wordt, als dat niet nodig is.
    Word nu wel langzamerhand steeds spannender en het komt steeds dichterbij. Ik heb zelf eigenlijk nog 0,0 voortekenen, dat er misschien langzaam iets wordt klaargemaakt. Nou ja, dan zit ze tenminste nog lekker op d'r plekkie.

18. hihihih vind het spannend worden hoor...
    Had een tijdje geleden bij de andere topics ( februari en maart en april) gekeken en daar waren er al redelijk veel bevallen in de maand voor de uitegrekende datum!

wij zijn nu halverwege april en hier alleen Cleo nog maar bevallen ...:)
    als er 1 deze dagen niemand aan de gang gaat is Daggie de volgende maandag ;)

Ben benieuwd hoeveel mei mama's een april mama gaan worden en wie dat zullen zijn...

zo dat ben ik effe kwijt!

19. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @marloes
    ja ik heb ook die maanden in de gaten gehouden! haha.. en het is inderdaad al half april... dus wordt tijd :)

20. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Marloes: Ja spannend he! Ik denk dat wegens de pre-eclampsie ook zogelukkig weleens deze maand kan 'gaan'. HAHA ik niet hoor lekker mei mama... Blijf ik streng tegen beeb zeggen! Op de mei-hyves zijn er al meerdere bevallen zie ik.

@Tinke: Ja inderdaad zegt niets. Het kan ook gewoon 'ineens' gebeuren. Misschien is de volgende wel zo'n verassing ;)

@Cleo: Je kunt inderdaad onder mama's in dit forum en dan bij per maand weer het topic Mei-mama 2009 openen. Je bent nog de enige maar als het goed is verhuisd iedereen langzaam maar zeker mee.... En dan wordt deze aan het begin van juni gesloten. Dan zijn het geen mama's to be meer. En zowiezo maandag heb je versterking van daggie ;)

Deel Deze Pagina