Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dikke tranen, ach meid toch! Jij moet eens een nachtje goed slapen! ;)
    Let wel: Temazepam heeft een verslavende werking en mag je niet te lang gebruiken!
    Zorg dat je niet te vroeg naar bed gaat en later nog gestoord wordt (als je man erin gaat bijv.), want het kan zijn dat je een paar uur heel diep slaapt en daarna niet meer en je moet eigenlijk minimaal 8 uur slapen anders ben je morgen overdag de hele dag duf!
    Tip: je rem-slaap wordt wat verstoord door die slaappil, dus de tweede keer inslapen gaat niet zo goed als je bijv. naar de wc bent geweest. Drink dus niet teveel vanavond, anders lig je nog wakker!
    Succes!

2. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    wat zeg ik nu weer jij mag helemaal niet thuis! oh sorry ben beetje erg moe...

hoop dat je het wat los kan laten meid... ze doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen en voel je je niet prettig bij iemand, dan kan je dat gerust zeggen knuff meis!

3. zogelukkig

Ja maar, ja maar..... :(

Ik begin steeds meer tegen de bevalling op te zien nu met de pre-eclampsie en de grootte van de baby! Heb jij dat niet dan?

4. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    kroepie ook al aan de temazepam... het zijn heerlijke inslapers!!! maar zoals zogelukkig als zegt, als je gestoord wordt en wakker wordt werken ze niet meer helaas... Hoop dat je er toch nog wat op kan slapen meid! Ik heb er ook nog 2 liggen! haha

5. zogelukkig

Nou, ben weer een beetje geruster, als we jou toch niet hadden! ;)

6. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    gelukkig meid daar doe ik het voor! nog ene dikke knuff en dan ga ik nu weer op de bank liggen! ;)

7. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @zogelukkig!!! heel raar maar nee tegen de bevalling zie ik niet op!!!
    weet je waar ik tegen op zie(en niet lachen) KRAAMZORG AAAAA dat iemand anders mijn huishouden doet ooooooo jezus wat zie ik daar tegenop dat is niet te beschrijven!
    ik ben een echte poetsmuts heb dat van me oma.
    en dan iemand ander die de was en vaat alles doet! en mijn kind verzorgd damn daar kan ik echt para om worden!!!!

8. zogelukkig

Hahaha, je laat me weer lachen!
    Ach, ik heb ook al die maanden niet tegen de bevalling opgezien, dat komt nu pas hoor!
    Mar de kraamzorg, tsja, daar zie ik ook niet echt naar uit ofzo...
    't Is niet dat ik een enorme poets ben, maar ik ben wel een controlfreak en doe het liefst alles op MIJN manier! Ik heb al een nachtmerrie gehad dat ze de babywas te heet had gedroogd en alles op een rare plek had gelegd en pfff weet ik wat nog meer, zo stom! 8)

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

kroepie, ik vind die pillen wel verstandig, zo als jij slaapt is nog niet te doen. ik hoop dat je twee goede nachten zult hebben ermee! misschien moet je op een aparte kamer gaan liggen zodat je zeker niet gestoord wordt?

draadje welkom terug!

zogelukkig, piekeren is heel logisch, maar toch proberen niet te doen. natuurlijk is een bevalling onder normale omstandigheden al eng genoeg, en met jouw complicaties helemaal... maar stress is slecht, een bevalling loopt het beste onder 'relax en prettigvoel' hormonen, dus probeer zoveel mogelijk te onstpannen... ik weet dat je dit allemaal zelf ook wel weet hoor, maar ik wil toch proberen je nog een extra hart onder de riem te steken... ook in het ziekenhuis kun je proberen je zo in te richten dat je je zoveel mogelijk op je gemak voelt. dus lekker dingen van huis meenemen waar jij je prettig bij voelt. bv je gymbal, eigen kussens, kaarsen, muziek of aromatherapie. probeer zoveel mogelijk naar je lichaam te luisteren, dat vermindert het risico op complicaties! jouw lijf kan heus wel een grote baby eruit krijgen hoor! ik geloof altijd in dat de natuur echt niet zo snel rare dingen doet, en de artsen zijn er om bij te springen als het toch mis gaat. Wat dat betreft is het toch wel fijn als je straks in het ziekenhuis bent. Maar zorg er voor dat het jouw bevalling blijft, laat je niets wijsmaken. Je hebt heel veel rechten als vrouw! Je mag een arts die je niet trekt bijvoorbeeld wegsturen, ook heb je het recht geen studenten oid aan je bed te hebben. Ik weet helaas niet de details voor nederland, ik heb een heel goed boek over bevallen in engeland waar bv je rechten heel goed staan uitgelegd. en dat zijn er veeeel meer dan iedereen denkt. het is jouw lichaam!!
    Pre-eclampie heb ik niet veel verstand van, maar als je het maar goed in de gaten houdt is het grootste risico dat je binnenkort ingeleid wordt... Pijnlijk, maar er zijn ergere dingen!

10. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik ben ook eigenlijk wel blij dat we hier geen kraamzorg hebben. ik moet zo'n mens met haar maniertjes en meningen niet in mijn huis... mijn man kan prima voor me zorgen!!

11. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hahaha ben dus niet de enigste gelukkig!!!!
    maar 1 ding weet ik wel ben niet op me mondje gevallen en als het me niet aan staat zeg ik het wel want ik wil genieten van die tijd!
    gelukkig is me man ook thuis dus dat scheelt een hoop kop zorgen want die weet hoe ik het hebben wil!

meiden ik ga jullie verlaten zie jullie morgen weer!
    niet te veel kleppen he!

doegie

12. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    Wij hadden wel een kraamhulp, een heel leuk mens die me mijn hele flat heeft opgepoetst en me ook nog eens hele handige tips heeft gegeven voor de borstvoeding, al ging de communicatie met C heel lastig aangezien ze amper engels sprak :)
    Ik moet ook zeggen dat het me amper op viel wat ze allemaal deed, ik was meer met de meiden bezig dan met haar, maar het scheelt wel als je iemand hebt waarmee het wel klikt.

Wat betreft de gyn, bij ons stond er wel een co bij, ze hebben wel gevraagd of ik er bezwar tegen had als zij me ging hechten en nee, dat had ik niet, ze heeft immers die basis al en ik moet zeggen dat ik zelf vind dat het erg netjes is gehecht, het is nu bijna 3 weken geleden en het is maar een heel smal rood streepje en ik heb zelf zoiets van een gyn doet het misschien al meer op automatische piloot terwijl een co nog erg scherp is, zo kun je het ook bekijken ;)

13. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Dames lees vanavond eventjes bij lig bijna de hele dag op bed en ga nu zo met mijn ma naar de tietvoedingcursus :) :) :)
    Ga vanavond als ik terug ben even bijlezen :D :D

Fijne avond alllllllllllllll

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik denk ook dat een kraamhulp heel fijn kan zijn als je mazzel hebt en de juiste krijgt... maar dan nog...
    en als ze niet fijn is dan moet je gewoon duidelijk aangeven dat het jouw huis is en jij de baas bent!

ik denk dat een arts assistent of co-assisent ook niet perse verkeerd is. ook is er natuurlijk een groot verschil tussen de twee zoals Marooz al zei. ik vind dat je vaak instinctief wel aanvoelt wie je een fijne arts vind en welke niet. ervaring is een ding, maar dat het klikt en de arts hetzelfde denkt als jij is ook heel belangrijk en dat kan ook heel goed met iemand met juist minder ervaring. Mijn allerslechtste ervaring met een arts was een oude lul die tegen zijn pesnsioen aanzat en het allemaal niet zoveel meer kon schelen. dan inderdaad liever een jonge die scherp is en de modernde praktijken naleeft! ik ben al wel een paar keer van arts gewisseld omdat ik het niets vond, dat moet je gewoon doen, ook als je tijdens de bevalling een eikel krijgt!!

15. @Marooz
    Wat grappig dat je dat vertelt over die 41 weken.
    Dat is precies wat mijn vk vandaag zei... dat het nieuw protocol is en dat de verloskunde student het misschien nog niet eens wist!

Vwb de pillen.
    Mijn mannetje moet vanavond werken, dus ik denk dat ik er vanavond nog niet eentje neem. Ben veels te bang dat ik wakker word van hem en dan dus helemaal niet meer in slaap kan komen :(
    Heb er overigens ook maar 2 meegekregen hoor... gewoon even voor pure nood. Nou, daar zit ik wel op, maar dan toch liever morgen, zodat ik zeker weet dat ik niet gestoord word in mijn slaap :)

@Kraamhulp
    Ik zie er ook wel een beetje tegenop hoor. Wil ook het liefst dat alles op mijn manier gebeurt. MAar ik ben wel zo mondig om te laten weten wat ik wel of niet wil... dus laat ze maar komen hahahah. Heb een heel eisen/wensen pakketje neergelegd over wie ik wil, dus ben benieuwd.

Beeb is nog steeds mega onrustig... dus ik duik er straks lekker vroeg in. Kan mijn lichaam even ontspannen en ik hoop dat die kleine dan ook 's gaat slapen!

Trusten voor straks.
    X

16. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Sabrina: Ik ben inderdaad een leuk persoon hihi :D. Maar de reden dat ik geen vriendinnen hier heb is omdat we 2 jaar terug verhuisd zijn naar hier. Mijn man kreeg een hogere functie en die ging gepaard bij een andere locatie, dus tja dan zit er niks anders op dan mee verhuizen :D. Ik heb toen mijn ouders en vriendinnen achter moeten laten en heb me toen we hier woonden op mijn werk gestort.
    Ik heb nog geprobeerd om een aantal keer af te spreken met vriendinnen, maar het contact verwaterde vanuit hun kant. Ik spreek ze nu (bijna) nooit meer. Erg jammer, en soms heb ik er wel eens verdriet van, vooral op dagen als ik me EMO voel en me realiseer dat ik niemand om me heen heb om even bij te gaan beppen of bakkie te doen. Maar goed, nog eventjes en dan heb ik onze kleintje om me mee te gaan bezig houden :D

Zogelukkig: Co-assistenten, arts-assistenten en gyns en verloskundigen. Pfff, ik had er totaal geen verstand van (en nu nog steeds niet echt :oops:). Ik weet alleen bij mijn eerste bevalling toen ik in het ZH lag dat ik echt iedereen aan me voorbij heb zien komen. Het waren er zo ontzettend veel dat ik en mijn man het gewoon niet meer bijhielden :( ... Ik heb toen bijna 24 uur weeen gehad, ik heb in die tijd 3 verschillende dienstdoende co-assisten, gyn, arts-assisten, verpleegkundigen voorbij zien gaan. Tel maar op hoeveel mensen mij dus barend hebben zien liggen :) (maar goed, mijn verhaal was natuurlijk wel heel anders toen).
    Op het laatst toen ik echt persweeen kreeg was de dienstdoende arts er van dat moment bij en de verpleegkundige was erbij.
    Ze waren allemaal aardig en vriendelijk en vroegen ten alle tijde of ik het prettig vond als er iemand mee keek. Wat ik ook fijn vond toen, was als er iemand aan mijn bed stond dat diegene ook vertelde wat hij/zij kwam doen.

Een heel verhaal :oops: maar wat ik probeer te vertellen is dat je jezelf niet zo gek moet maken met allerlei 'wat als' scenario's voor de geest te halen. Marooz heeft het allemaal goed uitgelegd en het klonk erg bekend. En zoals de andere ook al hadden gezegd .. je mag je eigen grenzen aangeven dat recht heb je gewoon :D ... Knuffel!

17. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

Zo even bijgelezen vanaf pagina 799...:

@ Sabrina1984: Ja, dan zul je wel echt kapot zijn inderdaad. Ik heb een neutraal eerste pakje ingepakt, deze had Keano ook voor het eerste aan.
    Ja, ik zeg (bijna) altijd hetzelfde op mijn hyves...kan alles weer wel een keertje typen maar daar heb ik geen puf voor hoor! En tja mijn familie leest nu eenmaal niet mee op zw. pagina.
    Ik vind het ook een hele mooie vijver die van jullie. Onze tuin is in totaal 33 meter...dus er kon wel een stuk af voor de vijver hihi.
    Ons blij maken met een dooie mus...nee hoor ik had het toch niet al té serieus genomen!
    Wel zonde van je vriendin.
    Wow wat een mooie buik heb je zeg, en wat een leuke outfit!

@ Makjuh: Ach jeetje wat jammer dat je je zo voelt, sterkte hopelijk gaat het nu inmiddels al beter met je.
    Mijn been valt ook wel eens ineens uit...eng vind ik dat, maar het is inderdaad de kleine die op een zenuw drukt.
    Fijn dat alles oké was bij de vk, en ook aardig dat ze je dan misschien wilt strippen voordat je man weg moet.

@ MisssZ: Fijn dat je een lekkere nacht hebt gehad, dat doet een mens goed hé. En hoe was het bij de vk?

@ DanceValley: Klein maar fijn toch...zolang de beeb het maar goed doet! Fijn dat alles goed was bij de vk.

@ Evy77: Ow heerlijk nog 3 weekjes en dan heb je verlof! Doe wel rustig aan hoor.

@ Cleo75: Wat schattig dat de meisjes zo bij elkaar in de box liggen, echte zussen liefde!
    Ik heb echt geen idee hoe dat in zijn werk gaat met 2 van die kleintjes naar het buitenland...

@ mamasan: Mooi zo nog geen beeb, hou hem nog maar eventjes binnen! Wel jammer dat je door al dat gerommel nogal wat slaap mist...en dat kun je net zo goed gebruiken.

@ Sim80: Gefeliciteerd met je 38 weken, wow je schiet op zeg!

@ kaatje k: Ik hoop dat je de blaasonsteking wegkrijgt zonder antibiotica.
    Ow spannend dat je vk voorspelt dat je dit weekend gaat bevallen...we zullen zien!

@ Marooz: Succes morgen bij de gyn, niet leuk om alleen te moeten...! Ik hoop dat het vannacht eens doorzet voor je hoor.

@ Colin: Zo 3 kilo in een week...de kleine had waarschijnlijk een groeispurt...

@ Zogelukkig: HiHi jij gaat stoned bevallen denk ik...haha!

@ ZonStraal: Lijkt me echt heel vervelend als je aan huis bent gekluisterd...heb je geen hobby's?

@ Marloes22: Aardig van je schoonma dat ze heeft geholpen met schoonmaken. Ja, wennen hé een bed op klossen...

@ Daggie1984: Dat is inderdaad netjes, 16 kilo aangekomen. Jammer om afscheid te nemen hé van je vk...maar gelukkig komen ze de na-controles nog doen.

@ Harmless: Zou blij zijn voor je als ze klaar zijn met de muren! Zit je tenminste niet meer in de rommel.

@ Jomi: Dus je hebt veel last van harde buiken...doe je dan wel een beetje rustig aan!

@ Rian: Ik snap dat je erg benieuwd bent naar dat kleine mensje in je buik. Laten we dan maar hopen dat het April wordt en niet Mei!

@ Oem: Heel veel plezier morgen bij de echo! En inderdaad die steken wijzen er meestal op dat de beeb aan het indalen is...
    Hoe staat het nu met je nesteldrang...haha!

@ Tinke: Jammer, dat je niet thuis mag bevallen dat lijkt me inderdaad ook een teleurstelling als je er op gehoopt had.

@ kippie75: Lekker hoor zo een luie dag mag ook wel eens hé! Zodra ons meisje geboren is vertel ik de naam hier wel hoor, ben er veel te trots op om dat via pb bekend te maken.

@ kroepie: Fijn dat alles goed was bij de vk, en ook fijn dat je 2 slaaptabletten hebt gehad om in ieder geval even 2 goede nachten slaap te krijgen! Ik snap het hoor, als je zo nog 6 weken door moet gaan...!
    Ik hoop voor je dat ze je met 41 weken willen strippen...maar nog meer hoop ik dat de beeb niet te lang op zich laat wachten voor jou!

@ Draadje: Fijn dat alles met jou goed is, maar dat was inderdaad wel even schrikken dan toen de groei-echo niet goed bleek te zijn...!

Ik geloof dat ik het nu wel zo een beetje gehad heb...als ik iemand vergeten ben sorry daarvoor!

Hier vandaag de ramen van buiten en binnen gezeemd, gordijnen buiten gehangen zodat ze goed konden luchten...
    Mijn schoonmoeder heeft me geholpen wel fijn hoor die hulp!

Gelukkig doet mijn kies steeds minder zeer...a.s. dinsdag nog een keertje terug om een permanente vulling te laten zetten en dan ben ik hopelijk een tijdje tandarts vrij!

Ik ben morgen jarig!!!

Morgen moet ik om 14.30u naar de vk voor controle, en ook een kweekje laten maken voor de GBS (Groep B Streptokokken) en dan over een week krijg ik de uitslag...
    Hoop zo dat die streptokokken er niet meer zit...dan mag ik tenminste bij de vk bevallen en hoef ik niet op de laaste week doorverwezen te worden naar de gyn...

Morgen 36 weken, nog een weekje dan mag de beeb officieel komen! Spannend hoor.

Fijne avond allemaal!

Liefs, misspuma

18. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Ladies.. ik heb wat foto's van de shoot in mn album geplaatst!

19. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ kippie75: Wow wat een mooie foto's, die met je dochtertje is ook heel mooi!

Liefs, misspuma

20. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    :) :) :) ik hoop dat de rest van de beeb ook mag komen ;) :) :)
    Sorry flauw.

Een hele fijne verjaardag morgen!

Deel Deze Pagina