Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Nog geen nieuws van zogelukkig zie ik ...

Ik ben eruit wat ik ga maken vanavond! Ik ga spaghetti maken (heerlijk) hebben we lang niet meer gegeten. Met lekkere verse groenten erin en milde tomatensaus en kleine gehaktballetjes ga ik kruiden en dan erbij bakken ... hmmm

En als toetjes ga ik tiramisu maken (zonder alcohol), ik ga er zometeen alvast mee beginnen zodat het lekker stijf kan worden in de koelkast. Manlief komt vanavond laat pas thuis ivm cursus op werk ... workaholic dat die is :p

Kaatje: Leuke foto en een bescheiden buikje moet ik zeggen :D ... kan je man wel begrijpen de mijne denkt er net zo over. Vandaar dat ik mijn gezicht altijd weg laat op een foto.

Kilo's: Ik ben nu in totaal 8,3 kilo aangekomen. Ik ben begonnen met 80,9 kilo en hier zaten nog 10 kilo aan vast van mijn vorige zwangerschap die ik er niet meer af kreeg. Normaal weeg ik rond de 69/70 kilo. Och, ik zie wel hoe het allemaal loopt wil natuurlijk wel weer mijn oude kleren aan en ga mezelf dan ook echt motiveren om gezond af te vallen =D>

PS: Ik heb trouwens een recept gevonden op internet om geboorte-bonbons te maken. Is natuurlijk heel wat anders dan beschuit met muisjes ... misschien als ik straks de zin en puf ervoor heb ga ik het eens proberen te maken. Ik zal dan wel foto's plaatsen hoe het is geworden, oke?

2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hey dames,

Alles bijgelezen, zo even reageren maar een update:

Ik dus naar de vk gegaan met goede hoop (miss dat ze op zn minst kon kijken naar of er al iets geweekt was ofzo) maar niets : S

Het enige wat ze zei is: Je kan bellen als het regelmatig wordt. Voor die tijd is het allemaal een beetje voorwerk. Dus ik aangegeven dat ze vannochtend dus 2 uur lang kwamen, een duidelijke piek hadden, intenser worden en ook echt regelmatig zijn, maar ze bleef maar hameren op: Ontsluitingsweeën voelen zo en zo en het moet om die en die tijd met regelmaat komen bla bla : S.

Beetje jammer. Ze zei wel (en dat zeiden ze bij die echo) dat de baby echt heel diep ligt ingedaald.

Ik vind het echt niet erg om nog even te wachten, maar niet op deze manier : S. Het is een beetje zenuwslopend. Iedere keer is het van, zou het nu, zou het?????

Ben ik nou een zeur??

3. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Evy, jeetje pas 4 januari! Bofkont!

@ Webmiertje, haha die tekst! Enne zuidholland hier.. ;)

@ Zonstraal, aah nou dan krijgt deze heel veel haar, hopen dat het waar is is het tenminste nog ergens goed voor die maagzuur hihi

@ Draadje, hoofdpijn beetje gezakt?

@ Kaatje, heeeerlijk warm weer!! Hier wel mooi maar wel een beetje fris. Leuk die foto!

@ Oem, vind je geen zeur meid, weet hoe je je voelt, je wordt er echt een beetje gek van!

Kan me goed voorstellen dat de kilo's in de weg zitten. Ik heb dat al met nu 69 kilo.. :( Ik zit nu op 17 kilo erbij..
    Aah zit me echt niet mee vandaag.. Nou ja het is ook maar hoe je het bekijkt. Had erge last van papiervisjes en door een fout van de woningbouw hebben we heel lang moeten wachten. Maar toen de gemeente de opdracht kreeg, konden ze 'smiddags al bestrijden. Wel moest alles van de muur en had het net allemaal op z'n plek.. En ik moest binnen 2 uur een plekje voor m'n 5 katten, hond en 2 ratten zoeken! En vandaag met de electra hetzelfde.. Kasten leeg enzo, argg. Maar ja het is nu niet veilig dus wel fijn dat het kan voor de baby komt.. Marissa had een vriendinnetje te eten, mochten nog EVEN de hond uitlaten. Zijn ze een half uur weg geweest :evil: , ik ze 20 min lopen zoeken en natuurlijk te laat op school, ben benieuwd wat me nog meer te wachten staat!

4. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

Nog geen nieuws van marooz en zogelukkig zag ik.
    Ik hoop dat alles goed is met zogelukkig,want het is nu wel erg stil.

Hier zijn we weer mobiel bereikbaar,mannetje had een leentoestel geregeld die ik mag gebruiken tot ik kan verlengen over een paar weekjes.
    Het wandelen viel me wel tegen, een stukje van 5 min lopen duurt nu een kwartier :confused:

Gewicht, zit nu weer op 15 kg, ben wat kilo's kwijt geraakt de afgelopen weken want ik zat op de 19 kg
    Nou ja, hoeft dat er niet meer af na de bevalling ;)

Maar we gaan hier eens jomi nadoen en lekker een dutje doen.
    zoonlief is doodmoe en mama kan ookk wel weer wat rust gebruiken.

5. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Kilo's: Zit nu op 11 kilo. Het is opeens heel hard gegaan. Heb nu ook echt een buik gekregen.

Eten: Ik weet nog niet echt wat ik ga eten vanavond. Ik heb net garnaaltjes gekocht (die lust manlief niet). En ik weet gewoon dat die niet lang blijven liggen haahha

Marooz: Nou ze maakt het spannend. Ik ben benieuwd wanneer de kleine eigenwijs nu besluit te komen zeg!

Kaatje K: Mijn man denkt er net zo over (ik ook hoor, daar niet van. En wij maken zo wie zo geen foto's). Je weet nooit wie er meekijkt. Maar wel een schattige foto!

Sabrina: Heb jij dus ook al van die voorweeën?? pfff. Volgens mij loop ik nog wel tot 42 weken hahaha

ohw ja, mijn onderdruk is gestegen van 60 naar 80.

6. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
  7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

jam jam garnaaltjes... Meer voor jou toch als je man ze niet lust!! hier net kipvleugeltjes uit de vriezer gehaald. die ga ik lekker marineren denk ik en dan knapperig bakken in de oven. lekker kluiven!

En je bent geen zeur hoor oemhudaifa! Ik voelde me vorige week precies hetzelfde. Maar nu weer prima, bijna geen weeen meer, best wel raar. Waarschijnlijk was het toch mijn blaas die irriteerde... Mijn urine was nu schoon! Dus het cranberrysap & de vitamine C heeft geholpen!

Verder was alles goed bij de controle. Kleine was dus inderdaad gedraaid, lag nu weer met de rug over links! Ze hebben steeds heel veel moeite om het goed te voelen. Maar het is dus een ontzettende woelwater. Dat is waarschijnlijk die salto die ik dit weekend voelde. Maar het goede nieuws is dat hij wel (weer) ingedaald is!

Iemand vroeg over of er mensen in de buurt van Assen woonden? Cleo, was jij dat? Ik woon nu in Engeland, maar heb daar wel in de buurt gewoond, toen werkte mijn vader in Assen. Wij woonden toen in Haren. Maar ik heb in half nederland gewoond (Zoetermeer, Haren, Bloemendaal, Delft, Deventer) en daarbuiten (Maleisie, Oman, Frankrijk, Engeland), dus het is snel raak bij mij...

8. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Daggie: gefeliciteerd!!!!!Je bent vast lekker aan het genieten!!

Het is bij meerdere meiden spannend lees ik, zogelukkig en bij Marooz, ben benieuwd hoor.
    Ik ben ook erg benieuwd naar de namen!

Over het aankomen in gewicht: ik ben 15 kg aangekomen, weeg nu zo'n 72 kg, Krijg ook echt overal en van iedereen te horen: jij hebt nog helemaal je lijntje, je hebt alleen een grote buik, en dat iedereen mijn buik zo mooi vind enzo, eigenlijk best wel leuk om horen hoor..:D

Maar het begint nu echt zwaar te worden....ben erg moe de laatste tijd en ben iedere avond misselijk in bed...geen idee hoe het komt.
    Ons kleine meisje is al goed ingedaald en dat voel ik regelmatig (erg vaak plassen, steken onderin, druk onderin). Ik lees ook vaak dta een baby op een gegeven moment minder beweeglijk is, maar dta is hier absoluut niet het geval hoor, nog steeds even beweeglijk als altijd, en steeds pijnlijker, voetjes duwt ze steeds helemaal uit mn buik en je ziet echt iedere beweging, wel leuk. Dat was bij Demi ook zo. zelfs mn man vind het soms wel een beetje eng om te zien, haha.
    Ben nu 38 weken en 4 dagen, denk niet dat het eerder dan 39 weken gaat gebeuren, ook al heb ik veel harde buiken en menstruatiekrampen.

Over bloeddruk, die was bij mij afgelopen keer zelfs lager...was wel gedaan door stagiaire maar geloof niet dat het verkeerd opgemeten kan worden toch? in ieder geval is dat altijd al goed geweest bij mij.

Ik wil nog een aantal dingetjes doen, was afwerken bijvoorbeeld en dan mag z ekomen....nouja, mag nu eigenlijk ook wel omdat ik het zwaar vind nu!

Nou, ben benieuwd wanneer de volgende gaat bevallen!!

Liefs

9. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    @ Misspuma, ja heerlijk om lekker door te kunnen slapen, ik denk ook dat dat komt doordat de meiden wel tegen elkaar aan liggen te slapen en dus niet echt alleen zijn, als ik dan sommige hoor over dat die van hun halve nachten wakker zijn, dan mag ik me in de handjes knijpen.

@Evy, jeeee, dat is nog eens lekker lang verlof, ik moet eind september alweer aan de bak, liever hebben ze eerder ivm de zomervakantie, maar ja...

@Majkuh, dat zal wel wennen zijn dan om weer een kleintje in huis te hebben, dacht dat ze ene stuk jonger zouden zijn, maar zo is het nog wel te doen om voor vier tegelijk te zorgen, ik bedoel, ze kunnen zichzelf aankleden en zelf een broodje smeren, dat helpt wel denk ik.

@Webmiertje, ja dan snap ik dat je geen buddy wilt en hier trouwens nog een uit het noorden, ik woon zelf in Groningen (nah ja, er vlak buiten, maar goed wat maakt het uit hihi), ik heb trouwens altijd wel in Assen gewoond en de meeste familie woont er nog, erger nog, heb er het halve weekend doorgebracht :D

@ de hemorrhoids uit Webmiertje haar onderschrift, gelukkig is hier de schade beperkt gebleven, schijnt erger te zijn als je via de gewone weg bevalt :)

@ Zonstraal, ook jou kleintje is er voor je het weet, dat ging hier ook een stuk sneller dan verwacht.

@ Buikspier oefeningen, dat mocht ik helaas niet gelijk doen, maar wel van die andere simpele dingetjes, plat liggen en de tenen omhoog bewegen en zo en met de benen over de rand van het bed bengelen, erger nog, dat moest haha.
    Inmiddels alweer een paar keer plat gelegen (durf ik nu wel weer nu het alweer redelijk geheeld is daaronder) en dan de benen omhoog gegooid, maar het flubbert nog aan alle kanten, ik hoop dat dat snel weer een beetje wegtrekt...

@ Oude kleding, sommige kledingstukken kan ik nog wel vergeten, maar goed, dat komt in september wel weer hoop ik aangezien ik anders nieuwe werkkleding aan moet schaffen, maar verder kan ik gelukkig heel veel shirts en jurken weer aan, moet er wel bij zeggen dat het echt mijn buik was waar ik aangekomen ben, de rest valt reuze mee.

@Namen, je kunt nog zulke mooie bedenken, maar dan komt er een klein neefje van vier naar je toe en heeft het over Jara en Issa, dan ben ik wel benieuwd hoe ze hun namen straks zelf uit gaan spreken :)

@Kaatje, dat is toch afwachten, ik zit inmiddels nog zeven kilo boven mijn oude gewicht, hoopte eigenlijk dat het waar was van de BV.
    En ook al zo'n mooi klein buikje net als Majkuh en nee, het was Webmiertje die dat vroeg, wel grappig dat er meer mensen banden hebben met Assen.

@ Zonstraal, klinkt lekker, ik moet nog bedenken wat ik vanavond maak, dat is dan weer het nadeel van alleen koken voor jezelf alhoewel het ook zo zijn voordelen heeft.

@geboortedingetjes, las in een van de bladen (weet zo even niet meer welke) het idee om van die witte muis spekjes in zelfgemaakte glazuur te dopen met het koppie en dan even in de muisjes van de goeie kleur, heb ze zelf niet geprobeert, maar lijkt me wel lekkerder voor de kleintjes.

@Manny, grappig gezicht, dat dolfijntje om je navel op je buik.

10. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @majkuh hahaha 3 dagen wat 1 uur en dan begin ik al met oefeningen! ik ga ook heel snel weer lijnen! ik hoop ook dat het er zo af is.

@naam we hebben een leuk niet veel voorkomende naam!
    ook benieuwd of iemand dezelfde heeft!
    onze naam staat ook niet tussen de namen hier!

@manny zie dat je ook 37 weken bent nu dan heb je meldplicht he elke dag melden!
    succes bij de vk!
    mooi buikje meid!

@jomi bah alleen eten haat ik!
    jeetje stel je voor dat er geen bh meer was hoe had je dat dan moeten doen?

@kaatje k mooi buikje hoor! geweldig hoe de kleine erbij zit!
    zo de hele wereld al gezien dus!
    lekker dat de kleine weer goed ligt nu!

@zonstraal heb je de link voor de bonbons???

@oemhudaifa nee je bent geen zeur dat mens is een k mens!!! ze had idd best ff kunnen kijken ik zou ook gek worden van de onzekerheid!
    ik word ook helemaal gek van de weeen en van de poets ziekte en die heb jij ook hahahaha!

ik zit heerlijk in de zon nu! en moet zeggen best heet!!!!!
    pfff zweet weg hierzo!

11. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    gewicht: ben nu 14kg aangekomen. Stond op 54kg toen ik zwanger werd, dus nu 68kg. Iedereen zegt ook steeds dat het alleen maar buik is, maar ik weet beter :p . Hoop dat ik op 17 à 18kg ga eindigen hoor en dat de kilotjes er snel weer afvliegen. Lijnen mag spijtig genoeg niet, maar dan is het voor na de bv het lijnen.

Thuis: ja ben zo lang thuis omdat we pas opvang hebben vanaf januari, maar vind het helemaal niet erg hoor, 7 maanden thuis met onze kleine meid, ik kijk er echt naar uit

12. Zo... hier ook weer de boodschapjes gedaan.
    Hoofdpijn komt opzetten, dus ik ga zo ff plat op de bank. Meissie komt ook zo thuis.

@Cleo
    mijn meissie heet Jilitha (spreek uit Djilita) en ze noemde zichzelf eerst Lita. Dat is nu nog steeds haar koosnaampje :D

@buiken
    Zal straks nog ff een foto van mijn buik maken.
    Kaatje die van jou is prachtig... en zo schattig met je mannetje er bij *zwijmel*
    Manny ook al zo'n mooi buikje!! Echt prachtig hoor.

@Oem
    Balen van die vk zeg. Wat stom dat ze niet ff wilde kijken... en nee, je bent geen zeur!

@Sabrina
    Straks ben je zo rood als een kreeft hahahahaha

Doegie!

13. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Mooie buik manny!

Kaatje ik woon nu sinds 2 wk weer in zoetermeer!

Majkuh, weet niet hoe ik het plaatje erop krijg hier, weet wel hoe je hem eventueel kan vinden via google en dan ipig iphone krijg je het schattige varkentje te zien

14. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Mooie buik manny!

Kaatje ik woon nu sinds 2 wk weer in zoetermeer!

Majkuh, weet niet hoe ik het plaatje erop krijg hier, weet wel hoe je hem eventueel kan vinden via google en dan ipig iphone krijg je het schattige varkentje te zien

15. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    *****BUDDYNIEUWS*****

marooz heeft een weeenstorm maar geen verdere ontsluiting, heeft op advies van de gyn nu een ruggeprik, tis niet best tot nu toe zegt ze....:(

16. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    hey kletskousjes

@Oem; Wat vervelend dat ze niet even heeft gekeken. Lijkt net of ze je dan niet serieus nemen. Sterkte.

@Kaatje; Mooi buikje, en lief zo met je kereltje erbij. Hier is Gwen ook elke keer geintresseerd in mijn buik maar ook om als klauterbuik te gebruiken *auts*. En kippenkluifjes. Ik kom even naar je toe ja!!! Heerlijk!!! Ik ga lekker Paëlla maken vanavond. Lekker makkelijk 1 pansgerecht, geen afwas altijd goed ;) (heb een vaatwasser, hoe lui kan een mens zijn...)

@Manny; Hey jij ook hier ;) hahaha, dat was weer even geleden. Mooie buik joh! Gaaf zo met je dolfijn, is die niet giga opgerekt?

@Sabrina; Heet he! Ik heb net een kleine 3 kwartier buiten gezeten maar dank je de koekkoek ik trek het niet hahaha. Ik viel wel bijna in slaap en werd wakker omdat mijn hoofd opzij viel :) Zit nu weer veilig aan de eetkamertafel :D Ben wel meteen weer lekker bij gekleurd, altijd fijn.

@Cleo; Zo mooi die foto in je avatar. Echt te lief gewoon

@Makjuh; hoe is het oppassen gegaan???

@Mamasan; ik hoop voor jou dat de race een voorbode is. En fijn dat je weer mobiel bent, ik zou er niet aan moeten denken om geen mobiel te hebben op het eind.

@Evy; Lekker genieten voor jou strakjes. Ik heb er ook echt van genoten hoor om met mijn meisje thuis te zijn. Ik blijf straks ook weer lekker thuis. Zeker de eerste maanden.

@Manootje; Ik ben dan trouwens wel heel benieuwd naar je kaartje. Een tekening van het geboortekaartje? hoe moet ik me dan voorstellen???

@Kroepie; ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je je een beetje druk maakt om die 8 mei. Al ben je dan wel heel erg op tijd met bevallen, het zal allemaal wel loslopen.

@Misspuma; wat lief joh die foto's van je kereltje aan het ontbijt. Knap hoor dat hij helemaal zelf eet. Gwen is dan nog net even te klein.

@kilo's; Hier gaat het nu dus ook rap. Zit nu op 92 kilo.... Blegh, had zo gehoopt om onder de 90 te blijven maar dat is me dus niet gelukt. Bij Gwen woog ik op mijn top 95, hopen dat ik daar dan wel onder blijf. Er is nu 14 kilo bij.
    En dat afvallen, tijdens de bv mag je niet fanatiek lijnen. Omdat je afvalstoffen ook in de melk komen en dat weer niet goed is voor de kleine. Ik wil wel weer proberen om na 6 weken op het paard te zitten, beweging kan nooit kwaad. Let er wel op dat als je je buikspieren gaat trainen dat je het niet te fanatiek doet. Je buikspieren hebben een heel eind uit elkaar gestaan en als je dit te snel weer wilt rechtzetten heb je de kans dat ze te ver uit elkaar blijven staan. Maar rustige oefeningen kunnen geen kwaad, veel je bekkenbodemspier trainen is ook wel goed hoor, dit ook omdat je de controle over je blaas ook meestal niet meer zo goed hebt na een bevalling. Ik ben nooit meer op mijn oude gewicht gekomen na Gwen en hoop dat dat nu wel gaat lukken. Ik wil sowieso ook op tennis strakjes en misschien naar de sportschool. We zullen zien.

@namen; Ik weet dat er iemand op dit forum een zoontje heeft met de naam die wij gaan geven aan onze zoon. Hier kwam ik een week of 2 geleden achter, maar goed dat gaat geen reden worden om de naam niet te geven. Ik ben zo vol van die naam, net als mijn vriend. En we noemen hem al zo vanaf het moment dat we wisten dat het een hij is. Dus om dat nu om te gooien. Zijn 2e naam heb ik trouwens nog niet gehoord hier, en ken er ook geen. Zag wel laatst een geboortekaartje in het ziekenhuis met de 2e naam erop. Echt te grappig.
    Ik ben ook heel erg benieuwd wat iedereen voor een namen heeft bedacht.

@blauwe kat; hahaha ik heb hem kunnen redden. Jekko is ook zo'n goedzak. Ze mag zo veel bij hem doen en als hij het zat is dan geeft hij haar een tik zonder nagels en snapt zij de boodschap. Gelukkig is hij niet wit want dan had hij wel blauwe vlekken gehad denk ik :)
    Billie, de hond, is ook al zo'n dotje naar haar toe. Hij is zo lief, en dat voor een jonge hond. Hij is heel geduldig en voorzichtig met haar, en zij op haar beurt ook weer lief voor hem. Heel soms als Gwen een beetje baldadig is dan wilt ze op hem gaan zitten of iets, maar dat word mij te gortig.

@woonplaatsen; We wonen allemaal aardig bij elkaar uit de buurt zo te lezen. Alleen Makjuh woont volgens mij een beetje in mijn richting. Die was laatst in Soest en dat is een half uurtje rijden hier vandaan.

Nou, ik ga even de folders door pluizen en dan is het denk ik weer mama tijd. Gwen is al een hele tijd in coma, die zal zo wel wakker worden.

Ciao

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Mooie buik Manny!!

18. Oh jakkes :(
    Heb echt met d'r te doen!!
    Wens haar maar sterkte hoor.

19. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    MISSZ, ik woon ver van Soest hoor, ik woon in Almelo Overijssel (bij enschede van de vuurwerkramp) ik moest in Soestw at ophalen, is 1,5 uur rijden voor mij...... ;)

20. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Makjuh; Bedankt voor het buddynieuws.

Marooz, denk aan je. Wat rot dat het niet verder wilt vlotten zeg.

Manootje, is je huisje al helemaal ingericht?

Kroepie, ik vind de naam van je dochter ook erg mooi. Ga je in die trant verder of word het Kees ;)

Deel Deze Pagina