Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    oooooooooh zo spannend...

2. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    :) Wat zijn jullie toch allemaal snel zeg, ben ik aan het bij lezen en reageer ik nog even op zonstraal. Wil daarna bovenstaand berichtje erop zetten van mijn naamgenoot en staat het er al weer. ;)

3. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ik ben net terug van mijn controle bij de gynaecoloog. Alles was goed, bloeddruk 130/90 en urine was ook goed. Hoofdje ligt bijna ingedaald, nog net niet vast in bekken. Met echo was alles goed en ik heb nog genoeg vruchtwater, dus ons mannetje kan nog lekker bewegen. Ook zij de gyn. al dat het geen 8 ponder wordt. Verder moet ik gewoon goed naar mijn lichaam luisteren ivm harde buiken en zo, dan zal het allemaal wel goed gaan.
    Volgende week moet ik woensdag 29 april om 11.00 weer voor controle. Heb geprobeerd om het nog op een andere dag te kunnen krijgen, maar donderdag 30 en dinsdag 5 mei dicht, dus alles vol. Ook op woensdag kon ik niet als 1e komen om 9.00. Ik ben namelijk woensdag ook jarig en dan ben ik natuurlijk mijn hele ochtend kwijt en als het ook nog uitloopt ben ik misschien pas rond een uur of 1 of nog later thuis. Mis ik mijn dutje, want 's middags komt in ieder geval schoonzus met de kleine en mijn moeder ook. Mijn moeder komt dan bij het ziekenhuis en gaat nog een keer mee op controle en dan gaan wij samen terug.

Ik ga nu eerst een dutje doen, ben nu even helemaal op.

Kom in ieder geval vanavond wel weer even kletsen.

Liefs JoMi

4. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

ff snel een reactie van mij!

kom net bij de vk vandaan alles is goed bloeddruk 110/70 dus drop eten helpt!!!!
    kindje ligt nog niet voorledig ingedaald (gister waarschijnlijk indalingswww gehad)
    en mocht het zijn dat de vliezen breken moet ik gelijk plat.
    verder alles goed ze moest heel hard lachen want ze was aan het voelen hoe de kleine lach en toen ff later steekt er echt een voet uit had het zelf nog nooit zo erg gezien me man jezus wat doet ze???7
    ik zeg mama een trap verkopen.

we hebben ook het bevalling/ wanneer bellen praatje gehad.
    nu moeten we 4mei weer terug komen dus ben nog ff zoet!
    verder gaat het vandaag weer helemaal lekker en weinig tot geen last!
    gister gewoon ff een k dag gehad!

nou ik ga er weer vandoor we krijgen koffie visite en vanavond op de koffie!
    nee ben niet verslaafd hahahahaha

fijne avond meiden en tot morgen

5. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    Nog even snel spieken voor de meiden aan hun volgende voeding toe zijn en ja hoor, ik val weer met mijn neus in de boter qua nieuws :D

Miranda heeft het idee dat de veter begint te werken
    Ze heeft geregeld pijnlijke harde buiken die echt aanvoelen als steken. Vanavond tegen 9 uur kijken ze of de baarmoedermond rijp is!

6. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    dat word een ukkie vandaag wheeehaaaa:)

7. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    Wel raar, zo'n veter, ik weet nog dat mijn oudste zus tig jaar (gelijk even rekenen hoe oud nichtje nu is, wordt over een paar maandjes alweer 15) terug een infuus had en geen kant op kon in bed, maar die had na een paar uurtjes een weeenstorm, geloof dat ze er toen in totaal een halve dag over heeft gedaan.
    Het inleiden van nu is iets waar ik me helemaal niet mee bezig heb gehouden.

8. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Dag meiden,

Ik zal eerst voordat ik bij ga lezen even mijn bevalling posten! Wordt helemaal overmand door visite hier en heb net even tijd om me te melden!

Maandag ingeleid, toch met gel... daar reageerde ik met ww om de 3 minuten op... helaas deden deze erg weinig en waren goed op te vangen... om 4 uur had ik nog geen echte 2 cm ontsluiting en werd besloten me op te nemen en dinsdag ochtend in te leiden met een infuus.

Die nacht heb ik ook steeds ww om de 3 minuten gehad, en heb een prik gekregen om te slapen. Nog steeds deed het niet echt zeer, meer ongemakkelijk.

Om half 8 werden mijn vliezen gebroken en kreeg ik het infuus met ww opwekkers. Hier reageerde mijn lichaam direct op en elk half uur werd de dosis verhoogd. Ik begon met 2 cm ontsluiting, en de ww waren heel heftig om op te vangen... op een gegeven moment schoten de pieken boven de 100 op het ctg apparaat uit... ik kon ze ook niet meer opvangen en om half 2 werd er inwendig gevoeld... helaas had ik toen nog maar 3 cm! :confused:... de verloskundige die de bevalling begeleide zei tegen me dat het niet aan mij lag... dat ik het heel goed deed met opvangen maar mijn lichaam erg heftige ww maakte, en dat zij voorstelde om een ruggenprik te plaatsen... (met in het achterhoofd dat je met 3 cm ontsluiting nog wel wat uren te gaan hebt normaal)

Om kwart voor 2 reden we naar de anesthesie, en om half 3 zat de ruggenprik erin.. en ja hoor die zat een wervel te laag... en deed zijn werk dus niet goed. Hij werd opnieuw geprikt en om half 4 zat de tweede ruggenprik erin. Deze deed zijn werk heel goed, en ik was alle pijn ineens kwijt. Helaas dipte Mees zijn hartslag op dat moment heel erg, maar dat kwam omdat mijn bloeddruk enorm daalde. Het was alleen wel even schrikken. Om kwart voor 4 waren we terug op de verloskamers... en voelde ik me redelijk goed. Ik heb toen mijn moeder even gebeld om alles te vertellen, maar tijdens dat telefoontje voelde ik ineens de ww terug komen... dwars door de ruggenprik heen.

Om 4 uur zei ik tegen Tyno (mijn man) dat hij de verloskundige moest roepen omdat ik het hoofdje voelde zakken in mijn vagina, en dat ik dacht dat volledige ontsluiting had. Ik voelde ook ineens druk op de onderkant.... de verloskundige deed inwendig onderzoek en beaamde dat ik ineens in 2 uren van 3 cm naar volledige ontsluiting gegaan was! :-D Ze zei dat ze de ruggenprik uit ging zetten en dat als ik het gevoel wat terug begon te krijgen ik mee kon gana persen... nou dat was niet nodig! hahaha want binnen 19 minuten had ik meneer eruit geperst. De persww waren niet te stoppen! En ik vond dat het makkelijkste stuk van de bevalling... heerlijk dat persen! Ik voelde alles ook heel goed en was goed bij de pinken.... de verloskundige zei ook steeds... "meid wat kan jij baren!" :) Ik voelde het hoofdje van Mees ook zakken en op het moment dat het hoofdje stond zei ze dit doet even zeer heh?... ik zei "nee hoor"... ik voelde er dus echt niets van! hahaha...

Toen zei ze doe je ogen open meid, hier is je kind! En ik kon hem zelf aanpakken! Het was zo'n mega mooi moment... onbeschrijvelijk... wow....

De schade waren twee kleine scheurtjes in de schaamlippen, verder helemaal niets.!

Zo meiden ben benieuwd wat er allemaal bijgeschreven is! Zal me best doen om wat bij te lezen, kreeg iig door dat webmiertje snel mama gaat worden! En dat daggie ook bevallen is! Gefeliciteerd met jullie zoon!!!!!

Hele dikke knuffel meiden, en ik zal snel een foto plaatsen... dat wil weer s niet lukken namelijk! grrr.

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

HE Marooz, wat leuk je verhaal te lezen. Ik had je natuurlijk al gefeliciteerd maar als je niet zover terugleest dan nogmaals bij deze!

Grappig hoe onze bevallingen (bij de eerste dan, deze zit er nog in hoor) omgekeerd verliepen! Het eerste stuk ging juist heel snel en soepel, en ik vond het persen en ramp. Niet zozeer qua pijn, ik voelde niets meer tegen die tijd maar heel zwaar en vermoeiend. Duurde dan ook 3 uur... Het klinkt alsof het verder allemaal prima is verlopen, gaaf hoor!!

Leuke naam ook Mees! Heb ik ook wel eens aan gedacht, maar niet voor gekozen. Wel de stijl die ik mooi vind!

Hier nog hard aan het wachten helaas. De harde buiken zijn veel minder geworden.. Misschien duurt het dus nog wel even!

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow Marooz. Nogmaals van harte meid. Klinkt toch echt super zoals het gegaan is ookal ging het begin zo stroef! HIHI wat kun jij baren zeg....... Leuke opmerking.

Geniet meid. Dikke knuffel. (En nogmaals super naam Mees) Je banner nog ff aanpassen hoor je bent echt zwanger af en niet 38,6 HIHI ;)

11. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Marooz wat leuk om je verhaal te lezen! Ik ben wel heel erg benieuwd naar een foto van je kleine man en hoe het nu met jullie gaat.

Hier word ik zelf met de dag nieuwsgieriger naar onze kleine en de bevalling, ben er nu wel helemaal klaar voor!
    Ik heb gelukkig vanmorgen nog even kunnen slapen (ben van 2.30-6.30 uur wakker geweest...) en heb vanmiddag ook nog even gedut. Verder lig ik de hele dag in bed, zodra ik wat ga doen voel ik me weer zo beroerd, dus ik blijf lekker liggen :) Hoop alleen niet dat het zo nog vier weken moet want dan wordt ik een beetje gek denk ik ;)

Zaterdag zouden manlief en ik onze verjaardagen vieren, maar dat heb ik maar afgezegd, zie het nu helemaal niet zitten. Dat komt straks wel in combinatie met de kraamvisite oid.

Cleo; leuk die updates van webmiertje, ben benieuwd hoe snel het zal gaan bij haar!

12. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Even kijken of er al baby nieuws is.. Hmm nog niets...

Wel een berichtje van marooz, tsjee meid wat een verhaal weer! Zo fijn dat jullie mannetje eris, nogmaal gefeliciteerd!

13. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Marooz, wat fijn wat van je te horen. Nogmaals gefeliciteerd met jullie zoon. Ben erg benieuwd naar de foto's. Super hoe het gegaan is.

Ik ga zo naar de laatste x gym. Wel raar dat dat dan alweer afgelopen is. de volgende x als we elkaar zien is het met baby.!! Heb er wel zin in.

Vanmiddag bij de vk geweest. Heb verteld hoe ik me voel (hoofdpijn, duizelig, misselijk ed.) Ze heeft mn urine nagekeken en er zat een klein spoortje eiwit in. Mn bloeddruk was ook wel gestegen, 120/80. Normaal heb ik 100/60. Ik moet nu dinsdag weer terug komen en heel rustig aan doen. Ben na het bezoek nog even mn bed ingedoken en heerlijk even een uurtje geslapen. Heeft me echt goed gedaan. Ben ook wat minder misselijk. Ik hoop dat het niet meer lang gaat duren en dat ik snel die kleine in mn armen heb, maar ik zal vast niet de enige zijn die er zo over denkt.. :D

14. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ Sim80: Nou hopelijk ga je snel bevallen meisje!

@ Cleo: Tjee...moedermelk uit kleding geen idee. Misschien iets van Vannisch ofzo proberen? En zijn de meiden nu weer tot bedaren gekomen, of nog veel aandacht eisend?

@ MisssZ: Ja, ik denk ook dat hij in de peuter-pubertijd zit...erg vermoeiend zeker als je hoogzwanger bent en een man hebt die ziek is :oops:.

@ Marloes22: Dus lekker zomerkleding gehopt voor je zoontje!

@ ZonStraal: Ik heb echt geen idee hoevaak en hoeveel je die laxo mag innemen per dag...
    En inderdaad die tarwezemelen kan je goed door de yoghurt doen.
    Fijn dat de oefeningen hebben geholpen, kan me voorstellen dat je je een stuk lichter voelt.

@ JoMi: Fijn dat alles oké was bij de gyn ook wel een fijn idee om te weten dat je nog genoeg vruchtwater hebt.

@ Sabrina: Fijn dat alles goed was bij de verlokundige, en inderdaad drop eten helpt om een hogere bloeddruk te krijgen.
    4 mei weer...dan heb je nog even te gaan inderdaad. Morgen zijn we 37 weken hé en mogen onze meisje officieel geboren worden joepie!

@ Marooz: Wat leuk dat je even op het forum komt! Wat een heftige bevalling, maar gelukkig heb je nu je mannetje is je armen. Geniet er maar lekker van hoor.

@ Draadje: Dus je ligt veel op bed, gewoon aan toegeven hoor dan heb je het nodig!
    Tuurlijk komt die visite ook wel goed als je bevallen bent en de mensen op kraamvisite komen.
    Ik hou a.s. zaterdag wel mijn verjaardag, ik zie er ook wel een beetje tegenop maar heb geen zin om het af te zeggen. Het idee dat sommige mensen me dan niet meer zwanger zien...op een of andere manier gun ik het iedereen om me nog een keer zwanger te zien hihi.

@ Joki: Ow dus toch een wat hogere bloeddruk dan normaal...doe rustig aan hoor.

Goed nieuws:

DE BACTERIE IS WEG EN IK MAG GEWOON BIJ DE VERLOSKUNDIGE BEVALLEN JOEPIE

(sorry moest er even uit :oops:)
    Verder was ook alles oké bij de vk, bloeddruk was netje 125/80, HB was 8,1 niks aangekomen =D> de beeb ligt al een stuk vast in mijn bekken dus draaien kan ze echt niet meer. Hartje was ook keurig te horen dus al met al weer door de keuring heen gekomen.
    Volgende week terug.

Mijn man is nog niet helemaal in orde, heeft niet meer overgegeven maar heeft het koud en dan weer warm dus nog een beetje rillerig. Wel moeilijk hoor...nu komt echt alles op mijn schouders...dus ook Keano verzorgen. Terwijl mijn man meestal Keano in bad doet 's avonds maar goed daar had hij nu echt geen puf voor (snap het ook wel hoor, het is nu net een vaatdoekje dat op de bank zit...). Hopelijk slaat het mij over want dat kan ik er echt niet bij hebben hoor.

Maar goed Keano ligt op zijn bedje, morgenochtend gaat hij weer naar de psz. Dan ga ik boodschappen halen voor a.s. zaterdag als ik mijn verjaardag vier. En daarna het huis nog een beetje schoonmaken voor zaterdag. Dus nog een drukke dag morgen...ach ja we overleven het wel.
    Morgen trouwens ook 37 weken joepie!!!

Fijne avond allemaal.

Liefs, misspuma

15. @Marooz
    Mooi verhaal... balen dat 't zo lang duurde met de weeën, maar binnen 2 uur van 3cm naar volledige ontsluiting!! wauw. En heb je nog tips voor 't persen hahahah
    Nu heerlijk gaan genieten van je kleintje!!

@sabrina
    Fijn dat je je vandaag een stuk beter voelt.
    Gewoon rustig aan blijven doen lieverd.

@Webmiertje
    Hou vol meis!!! Ik hoop dat er vandaag nog wat komt... en anders morgen zeker :D

@ de rest
    Ik wens jullie allemaal een fijne avond.

Ik heb met mijn schoonzusje (zusje van mijn vriend) de hele middag op terras gezeten :oops: Was echt heerlijk. Ze woont tegenwoordig in Amsterdam dus we hadden veel bij te praten! Het weertje werkte goed mee en later kwam mijn mannetje ook nog, dus hebben we daar nog lekker gegeten.
    Ben nu net een half uurtje thuis... en bekaf , ook al heb ik alleen maar gezeten.

Ga nu nog ff bankhangen en dan lekker koesen.
    Tot morgen!

16. @MissPuma
    YOU GO GIRL!!!!
    *doet vreugdedansje met je mee*
    Wat heerlijk nieuws... ik ben echt MEGA blij voor je :D
    KNUF!

17. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Ja MissPuma en Sabrina1984, vanaf morgen geldt ook voor jullie dagelijkse meldplicht. :) ;)

En vanaf maandag ben ik ook van de partij. :)

18. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Het is zeker altijd weer fijn om te weten dat alles weer goed is en dat ons mannetje het naar zijn zin heeft bij mij.

=D> =D> \:D/ :whistle: Ik ben zo blij voor je dat je bacterie weg is en dat je nu gewoon bij de vk mag bevallen.

Vervelend dat je man nog zo ziek is en dat nu alles op jou neerkomt. Kan me wel voorstellen dat het je nu toch wel zwaar valt, ik hoop ook voor jou dat het jou overslaat. Want dat kan je nu zeker niet gebruiken.

Dus ook een paar drukke dagen voor de boeg, voordat ik het vergeet wens ik je in ieder geval een fijne verjaardagsviering toe.

19. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    @Marooz, fijn om even wat van je te horen en bij deze feliciteer ik je natuurlijk ook nog een keer met de geboorte van Mees.

@Sabrina1984, ook fijn dat bij jou de controle goed was.

Voor de rest weet ik het niet meer. Ben ook te moe eigenlijk. Ik zou vanmiddag dutje doen, maar schoonzus kwam toch nog. Dus hele schema weer in de war, vroeg eten en nu ben ik net weer terug van de boerderij.

Dus ik ga nu lekker op de bank liggen met een bakkie koffie. Wacht ik als het lukt op mijn mannetje.

Er was net nog geen nieuws van Webmiertje op haar hyves. Ik hou het ook wel even in de gaten.

Verder iedereen een fijne avond en dat iedereen maar een goede nacht mag slapen.

Tot morgen in ieder geval.

Liefs JoMi

20. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    1
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Misspuma: Wat goed zeg! Ik snap dat je er heel blij mee bent.

Sim: Idd niet schuldig voelen, ik reageer ook niet meer zo uitgebreid. Is toch begrijpelijk? We lopen allemaal tegen de laatste loodjes aan en dat is nu eenmaal wat zwaarder.

Nog geen babynieuws...Ik hoop morgen dat daar verandering in is.

Ik ben verders nog niet bevallen hahhaa dus heb weer aan mijn meldplicht voldaan.

Groetjes

Deel Deze Pagina