@ Kroepie: Bedankt, ik ben ook echt mega-blij! Ow heerlijk een hele dag op het terras! @ JoMi: Ja, vanaf morgen hebben Sabrina, Ria en ik ook dagelijkse meldplicht...maar dat zal wel goed komen! Vanaf maandag kom je ook gezellig je iedere dag melden! Ja het valt me momenteel erg zwaar dat alles op mijn schouders komt...maar goed als het goed is blijft hij niet zijn hele leven ziek hihi. @ Oem: Nog geen babynieuws vanaf jou kant...nou ik hoop voor je dat het snel doorzet hoor! Ik heb trouwens nog gevraagd wat dat lichte gevoel in je hoofd kan zijn, het kan zijn door de hormoonveranderingen...omdat je nu hoogzwanger bent en je aan het voorbereiden bent op de bevalling veranderd je hormoon-huishouding ook... Liefs, misspuma
Goedenavond meiden, @Sabrina: fijn dat alles goed was bij de vk, netjes hoor je bloeddruk. Beeb kan nog indalen toch.. gezien de pijn is ze daar misschien wel druk mee bezig, alhoewel ik voor jou hoop dat je niet nog zo'n dag krijgt met al die pijn zoals gisteren. Fijne avond!! @Mamasan: wat balen dat je weer zo'n slechte nacht hebt gehad, hoop komende nacht op een wat betere nacht voor je.. er is wel van alles gaande bij je.. maar ja.. als het niet doorzet heb je er ook niks aan. @Harmless: weet eerlijk gezegd niet naar welke bijeenkomst zij ging.. leuke foto's trouwens van het zwemmen en mooi buikie hoor! En hmmm dat soort checkende mensen heb je niet altijd even veel behoefte aan. @Manootje: lekker genoten van je vrije dagje? @Misssz: nee,135/85 is op zich geen hoge bloeddruk, alleen de mijne was eerder 110/65 en max 120/70 en de eerste keer meette ze een onderdruk van 90 en dan gaat het meer om de stijging, dat was licht zorgelijk. Maar aangezien ik die stijging rondom mn eerste bevalling ook had, maakte de vk zich hier niet druk om. Als de onderdruk boven de 95 komt wordt je doorgestuurd naar het ziekenhuis.. maar daar denken we maar niet over na, is de vorige keer ook niet gebeurd. Maandag moet ik weer op controle. @Tinke: lastige situatie en lastige regio om een betaalbaar huis te vinden lijkt mij. @Kaatje: ik heb de laatste tijd zo vaak met blauwe dingetjes in mn handen gestaan en gedacht.. ach als het weer een meid wordt kan ik het zo terugbrengen, maar ik heb toch niks blauws gekocht.. En neu.. mannen hoeven niet alles te weten ! @Misspuma: meid wat heerlijk dat de bacterie weg is.. ik ben heel blij voor je. Wat betreft de peuterpuberteit.. tsja die hebben wij hier ook in alle hevigheid (gehad), compleet met supermarktscenes en al. Het is echt niet leuk en hier hielp/helpt afleiden het beste, maar soms blijven ze zo in hun woede hangen.. het lijkt hier nu iets minder te worden (hoop, hoop). @Cleo: werkt Vanish en evt bij witte was drogen in de zon ook niet? @Remmar: hai! alles nog rustig zo te lezen.. je houdt ons wel op de hoogte he.. @Marloes: die nachten zitten we allemaal mee he.. en inderdaad dat draaien is vreselijk en het continu moeten plassen (om vervolgens weer in slaap te komen). Maar ja.. het hoort er allemaal bij he.. @Zonstraal: ja.. als je een tijd niet naar het toilet kan is echt een rotgevoel, dan voel je je letterlijk een heel stuk lichter als het wel is gelukt. Die link is leuk én leerzaam, bedankt! @Jomi: ondanks dat je je de afgelopen dagen dus niet zo lekker hebt gevoeld gaat het lichamelijk met jou en beeb dus wel goed. Dat is erg fijn.. ook fijn dat je bloeddruk zo mooi stabiel blijft. @Marooz: leuk dat je je bevallingsverhaal hebt geplaatst, vind ik zo leuk om te lezen. Ook ik had je al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keertje GEFELICITEERD met jullie zoon Mees. Je hebt het toch nog wel voor je kiezen gehad, maar wat heerlijk dat hij er is. Geniet van je kraamtijd!! @Draadje: hoop dat je snel weer wat opknapt, want continu in je bed is ook geen pretje.. @Joki: hier beetje zelfde verhaal wat betreft bloeddrukstijging. Ik heb gisteren en vandaag erg rustig aan gedaan en voel me nu een stuk beter..hoop dat dit zo blijft. Had je die stijging aan het einde van je 1e zwangerschap ook? @Kroepie: kijk dat noem ik genieten van je verlof, heerlijk toch!! Hier geen bijzonderheden.. het is weer donderdagavond, dan ben ik altijd alleen. Ga zo mn moeder maar even bellen, weer even bijkletsen! Ik spiek later nog wel even of er nog nieuwtjes zijn...
@ Kippie: Vervelend hoor die peuter-pubertijd...ach we komen er wel doorheen! Fijn dat alles rustig is bij jou, belse met je ma! liefs, misspuma
Ik ben weer terug van de laatste x gym. Snel gegaan zeg. Was erg gezellig. Volgende x met baby's.. @Kippie, de vorige x had ik vlak voor ik ging bevallen een stijgende bloeddruk..! Hopelijk is het een goed teken. Ik voel me gelukkig weer goed. Slapen heeft toch goed gedaan. Hoop alleen dat ik vanacht goed slaap. De kleine is trouwens nog steeds niet ingedaald. Bij jou wel toch.? Vind het wel een raar idee dat ze nog wel kan draaien. Ze heeft nl veel ruimte. Even iets anders, heeft jouw meisje ook een periode gehad dat ze sloeg.? Ze slaat me gewoon recht in mn gezicht. Ik word dan zo kwaad. Dan gaat ze heel hard lachen. Weet echt niet hoe ik hier het beste mee om kan gaan. @Misspuma, Jaa, wat goed, ben zo blij voor je dat de bacterie weg is. Zo lekker dat je gewoon bij de vk mag blijven.!! Vervelend dat je man zo ziek is. Beterschap.
@Joki : Fijn dat de laatste les ook weer erg gezellig was ... En leuk joh dat het daarna nog een keer met alle baby's is! @misspuma: Ohh wat fijn dat de bacterie weg is en je dus nu gewoon bij de vk mag blijven! Beterschap met je man... Die wil ook maar nie beter worden he... @Sabrina: Fijn dat alles weer goed was bij de vk! En idd die indalings weeen kunnen erg pijnlijk zijn.... Nou fijne avond nog meissie en rustig aan he! @Harmless: Hahah leuke foto's! @Marooz: wat leuk nu alweer wat van je te horen! En meteen met bevallingsverhaal! Pff heftig... in het begin niet echt willen en daarna in 1 keer zo snel! Fijn ook dat je er zonder al te veel kleerscheuren vanaf bent gekomen Geniet ze lekker .... @kroepie : Groot gelijk hoor! Tis er prachtig weer voor =D> @Oem: Lastig als je zoveel last hebt van dat gerommel! Hopelijk doet het iets ....En zet het snel door! @Jomi : Geniet ze van je rustige avondje... lekker op de bank beentjes omhoog en bakkie koffie! @Webmiertje: We denken aan je! sucses en zet hem op!!! Nou ik ga ook eens op de bank met de voetjes in de lucht Vandaag iets te veel gedaan ben ik bang... Mijn voeten /benen zijn helemaal opgezwollen Heb vanmiddag ook verse annanas gehaald whaha dus die ga ik zo lekker opsmikkelen ... Wie weet doet het nog wonderen ook Al geloof ik daar niet zo in Nou ja meiden wens jullie een fijne avond... en hopelijk voor iedereen een goeie nachtrust! En morgen baby nieuws van webmiertje! dikke knuffel en tot morgen
@Joki.. bij mij ging mn bloeddruk vanaf 2 weken voor de bevallingsdatum stijgen de vorige keer. Nu weer 2 wk voor de uitgerekende datum.. dus hopelijk beval ik rond de uitgerekende datum (4 mei).. ben benieuwd hoe het bij jou gaat lopen. Misschien gaan we wel aardig tegelijk op.. kunnen we geen buddynieuws plaatsen.. ach ja.. we zien wel hoe het loopt. Beeb was gisteren pas redelijk goed ingedaald, daarvoor een beetje. Ja hoor.. slaan heeft ze hier ook een periode gedaan. Niet zo lang, maar ik vond het wel vreselijk. Als ze haar zin niet kreeg.. pets.. Ook wij wisten niet goed hoe we hier mee moesten omgaan. Wij hebben altijd een standje gegeven (soms ook echt heel boos geweest) en gezegd dat ze niet mocht slaan, alleen maar aaien en kusjes geven. Straffen had in die periode nog niet echt zin. Ze zijn dan volgens mij echt hun grenzen aan het onderzoeken, zo klinkt dat bij jou ook als ze gewoon begint te lachen. Als ze nu slaat (ze doet het nog heel af en toe) moet ze in de hoek, dat vind ze vreselijk, maar ze is nu bijna 3 (half juni) en begrijpt het ook. Van al mijn vriendinnen met kids (hebben toevallig allemaal een meid) heb ik gehoord dat ze zo'n periode hebben gehad.. je bent dus niet de enige, maar het is absoluut niet leuk..
@Kippie, ben blij dat ik niet de enige ben met een kind die slaat. Hopelijk duurt deze periode niet zo lang. Ik kan er niet goed tegen. Ik word dan echt boos en geef haar na een aantal x waarschuwen wel een tik over de vingers, al weet ik niet of dat dan wel zo'n goede zet is. Ik weet het soms ook niet hoor. Opvoeden is soms echt moeilijk..!! Ben benieuwd of we tegelijk gaan bevallen. Zou wel leuk zijn, alleen jammer voor de anderen dat ze dan wat langer moeten wachten op nieuws. We zullen zien. @Marloes, lijkt me ook echt leuk om alle baby's dan te zien. Misschien helpt de ananas. Lekker de voetjes hoog en relaxen meid.!
Op Webmiertje haar hyves staat nu: Miranda zit volop in de weeen en gaat zo lekker douchen. Dan komt ze op een kamer alleen te liggen en hoopt de weeen beter te kunnen opvangen.... Nu maar hopen dat het doorzet en gauw komt, want ze is heel moe.... Geplaatst om 22.24.
Ik ga zo douchen en op bed, dus morgenochtend ga ik weer op de site van Webmiertje kijken. Wens iedereen welterusten en tot morgen. Liefs JoMi
@Tinke, ze gaan er niet vanuit dat je complicaties krijgt maar het kan wel zomaar gebeuren dat bv de placenta niet snel genoeg geboren word en je moet dan naar het ziekenhuis, of je kan veel bloed verliezen en dan moet je naar het ziekenhuis en misschien heb je er niet bij stil gestaan kunnen er 2 ambulance broeders met brancard over je trap met jou erop? Tja dat zijn wel allemaal afwegingen en hoe vervelend ook voor jou als zwangere de veiligheid van die mensen staat wel bovenaan het prioriteitenlijstje van de kraamzorg. Ik kan me voorstellen dat jij er stevig van baalt maar ik begrijp de houding van de kraamzorg wel, hun veiligheid is wel belangrijk. Jij kiest er zelf voor om zo te wonen en bent er vast aan gewend maar ik zou ook niet graag 20x per dag zo'n trap op en af gaan als ik eerlijk ben. @mamsan wat fijn dat je een datum hebt om naar toe te leven zet hem op dame !! @Sistabigbones, snap echt niet dat je nu al begint met bitter lemon drinken en die crapp?¿ 37 weken is eigenlijk geen termijn om al perse te willen bevallen? als je dat soort fratsen uithaalt als je 40 of 41 weken zwanger bent ala. Maar als een kindje met 37 weken dan uit zich zelf komt heeft ie het al hard zat te halen en zal de start vaak niet soepeltjes verlopen dus echt ik kan er met de pet niet bij... sorry. En geloof me ik spreek uit ervaring ben vorige keer bevallen met 37 weken en nog wat dagen. En als je last hebt van je bekken kan je beter naar de fysio gaan want dat is na de bevalling echt niet meteen over. (ps niet om je aan te vallen maar ik lees dit soort zaken vaker op dit forum en stoor me er echt aan, die 2 weken wachten kunnen er dan ook nog wel bij denk ik dan, ondanks je eigen ongemakken) @MissPuma wat fijn !!! @marooz klinkt als een prima bevalling! @webmiertje succes !!
@ Misspuma, echt fijn voor je dat de bacterie weg is!! @ Kippie, heb wel genoten van m'n dagje omdat ik nu niet elke keer heen en weer naar school hoefde en zo wat extra puf over hield om te boenen @ Webmiertje ahhh zo spannend!! Zo ik heb echt heel de dag schoongemaakt, wel met pauzes anders ging het echt niet. Heb nu echt nesteldrang hoor alles moet gewoon klaar nu. Hoop toch dat ze tot na 't weekend blijft zitten.. Meiden slaap lekker en tot morgen!
So eey, even niet geweest, nu loop ik 60 pagina's achter, tegen de tijd dat ik die heb bijgelezen ben ik bevallen denk ik... Kan iemand me even een beetje op de hoogte brengen, wie is er allemaal al bevallen? Gaat alles goed met iedereen? Knuffel van mij!! Hier alles rustig, wel wat last gehad vandaar dat ik niet meer ben geweest, en internet heeft het tijdelijk niet gedaan.
@majkuh: je moet blijven eten hoor. Je kindje heeft zeker nog veel nodig hoor. Zoals Sabrina zegt beetjes eten verspreid over de dag. @manny: amaai, 25kg, dat zou je toch ook niet zeggen hoor, je ziet er echt super uit. @webmiertje: lees dat je vandaag ingeleid werd, hopelijk verloopt alles vlot, ik duim voor je. Laatste bericht zei dat de weeen regelmatiger kwamen dus ... YOU GO GIRL, ik blijf duimen!! @kaatje k: lol een kleine appeldief, heeft je zoontje dan uit alle appels een hapje genomen ? @MissPuma: soms voel ik me ook licht in m'n hoofd, zowel bij het rechtstaan als het neerzitten. Hopelijk voelt je man zich snel beter. En héél goed voor jou dat de bacterie weg is. @Sim: he meid, we vergeten jou niet hoor en kan er echt wel inkomen dat je de puf een beetje mist. Voor mij is het ook niet altijd evident, 's avonds moe na het werk en dan komt het er ook niet altijd van. Jij bent natuurlijk al veel verder dan ik dus is het wel normaal dat je moe loopt hoor. @Sabrina: leuk dat alles zo goed was bij de controle. Zal wel even freaky geweest zijn die voet, maar ook wel cool @marooz: wauw zo intens, ben zo blij voor jullie! EGO: Begin veel pijn onderin buik te krijgen. Onze meid is nu héél actief en denk dat ze echt probeert te draaien maar het wil precies niet goed lukken. Denk door de pijn onderin dat ze aan het indalen is, maar is dit wel goed als ze nog in stuit ligt, hopelijk weet ik iets meer volgende week woensdag.
Marooz GEFELICITEERD nog...! Wat een leuk verhaal om te lezen! Hopelijk gaat alles goed...! Goed gedaan meis, geniet ervan! (beetje aan de late kant waarschijnlijk), schandalig hoe lang ik niet ben geweest)
Kippie: Je reageert altijd zo uitgebreid, maar nu weten we niet hoe het echt met jou gaat : P Marloes: Lekker Ananas. Vooral lekker met vis op een spiesje en dan op de grill JAMJAM manootje: Nesteldrang??? Waar ken ik dat van??? hahahhaa. Veel succes ermee. Marooz: Had je verhaal gelezen, maar nog niet gereageerd. Heftig. Maar volgens mij was alles wel heftig bij jou: Zwanger raken, zwanger zijn en zo ook bevallen. Geniet maar lekker van je kleintje.
@Joki: nee je bent echt niet de enige met een kind dat slaat.. hopelijk is het snel voorbij deze periode, want echt het gaat over! En tsja wat de juiste reactie is.. dat zal ook per kind verschillend zijn. Van een tik geven zegt men dat je dan het verkeerde voorbeeld geeft, maar ja.. dit soort dingen zijn zoooo frustrerend (vooral voor een hoogzwangere mama). Hier ook wel eens een tik over de vingers gegeven, dus ook daar ben je niet de enige in.. @Mamasuusjuh: leuk dat je weer even komt kijken.. inmiddels zijn Daggie en Marooz bevallen. Beide van een jongetje: Rivano en Mees. Webmiertje is druk aan de slag en van Zogelukkig hebben we sinds zaterdag niks meer gehoord.. Even een hele korte update! Ik duik mn bedje in.. morgen drukke dag compleet met een verjaardag 's avonds, dus bijlezen zal morgen wel gaan, maar reageren misschien niet.
@Oem: lief dat je er naar vraagt.. maar het gaat hier goed. Heb het de laatste dagen rustig aan gedaan (lekker tussen de middag geslapen enzo) en dat vind ik heerlijk! Verder eerlijk gezegd ook niet zoveel bijzonders te melden, vandaar! Ga nu echt richting mn bedje!
Ik heb even bijgelezen en ga nu ook even snel onder de douche en mijn bedje in. Gwen is weer een beetje aan het etteren, hoop toch echt dat ze vannacht stil blijft hahaha. Dames, weltrusten allemaal Webmiertje, nog even en je hebt je beeb!!! Liefs
Goedemorgen! Allemaal een beetje lekker geslapen? Hier heb ik redelijk goed geslapen, ben tenminste niet weer de halve nacht op geweest. Straks weer controle bij de vk voor mijn bloeddruk. Ik ben benieuwd hoe het met Webmiertje gaat en heeeeeeeeel erg benieuwd hoe het met Zogelukkig gaat, maak me toch wel een beetje zorgen...