Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,

All: Bedankt voor jullie reacties 'over het wat minder reageren'. Dikke knuffel!

Rian: Ik wens je veel sterkte in deze tijd, het is erg moeilijk om een huisdier in te laten slapen. Knuffel!

Daggie: Kan jij je mol weer zien :confused: ... haha dat zou wel een openbaring zijn geweest :p. En Rivano is echt wel een jongensnaam, degene die anders uitspreken of beweren zijn de moeite niet eens waard om in discussie mee te gaan :D

Kaatje: Ik heb sterk het gevoel dat jij één dezer dagen gaat bevallen. ben erg benieuwd :)

Oem: Enorm veel sterkte gewenst met je schoonvader en de rest van de familie. Probeer aan jezelf te denken hoe moeilijk het ook is in deze tijd. Dikke knuffel!

Sabrina: Veel plezier met je vriendin straks ... en cadeautjes krijgen?? Wat een bofkont ben je!

Kroepie: Mooie tuin heb je, en lekker groot ook .. heerlijk! Hopelijk heb je geen blaasontsteking meid!

EGO
    Hier nog steeds slechte nachten volop met maagzuur en wc-bezoeken. Ik kan me maar geen houding vinden in bed en alles doet pijn tijdens het draaien. Gevolg, elk uur ben ik wel wakker.
    Gelukkig kan ik wel in de middag even een dutje doen, zodat ik nog een beetje energie overhoud om de dag door te komen.
    Ik merk nu wel aan mezelf dat mijn lichaam een beetje op raakt. En dan ook nog eens dat mijn gyn er niet is en ik eind deze week een andere gyn heb. Ik ben erg benieuwd wat hij gaat zeggen.

2. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Ria, mss is het nu ingedaald, dat 't daarom ook zo aan 't rommelen is? Zou wel fijn zijn, hoef je niet plat als je vliezen breken ;) Sterkte bij de vk, laat je het ons weten?

@ Evy, ja idd spannend, succes morgen bij de gyn. En echt aftellen he met werken.. ;)

@ Sabrina, en wat heeft je vriendin mee genomen?

@ Daggie, ach wat een lief berichtje. Ik ben 't met je eens hoor, rivano jongens en met een a voor een meisje..gek dat mensen dat omdraaien..

@ Kippie, voel je je wat beter?

@ Misspuma, oh da's lekker even tijd voor jezelf. Hier ook regen :(

@ Kroepie, aahh da's vervelend dat je zo'n last van je blaas heb. Hoop dat 't allemaal mee valt, vandaag nog last? Mooie tuin hoor!

@ Joki, succes bij de vk, was 't gezellig met de kleintjes?

@ Marloes, snap dat je er moe van wordt, ik slaap ook zo slecht. pff.. Fijn dat je een beetje gerustgesteld ben, succes bij de verjaardag

@ Remmar, gefeliciteerd met je 40 weken!!

@ Rian, heb met je te doen meis, hoop dat 't een beetje gaat..

@ Kaatje, hmm balen meid dat ;t nou niet door zet..

@ Missz, ja dat heb ik nu ook, 's morgens lig ik ook lekkerder als 's nachts.. Echt irritant!

@ Oem, he wat naar nou! Veel sterkte meid!

@ Harmless, nog de moed gevonden om op te ruimen?

@ Majkuh, ja kan me voorstellen dat dat alleen al irri is al je steeds wordt ge pbt.. Hoop dat ze snel een berichtje stuurt dat er mee moet op houden ;)

@ Sim, nou die 2 cm heb je al gehad hihi. Nu hopen dat dit al genoeg was en 't n u al door zet ;)

@ Manny, jee!! Goed nieuws meid!

@ Draadje, mooie buik!!

@ Zonstraal, hoop dat je je snel wat beter voelt.. Snap niet zo goed waarom ze iemand m et jou verleden zo laten lopen...

Zo ben weer bij.. Niet veel te melden, onrustige nacht gehad, vanmorgen een vriendin met kleine van 3 op visite, heel leuk maar ben nu wel heel moe. Ga effe op de bank liggen en dan hopelijk zo wat energie om met marissa wat te doen.. Ze wilde eigelijk naar''t park, maar ja met die regen.. Dan maar een spelletje ofzo.. Fijne dag meiden!

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Ben beetje dood volgens mij......zo moe, al 2 uur op bed gelegen, nog steeds moe...

Madam is wat minder druk vandaag dan de afgelopen 3 dagen, maar ben zelf wel een beetje op, lijf is in de laatste fase en begint er genoeg van te krijgen ;)

Hoop echt dat het voor de rommelende dames gauw doorzet, lijkt me doelijk vermoeiend om last te hebben al die tijd en dat er dan niets gebeurt.....Heb er zelf niet zo last van behalve af en toe harde buiken, maar ja, das niets. Had het bij de andere 2 ook niet, van die plotseling beginnende bevallingen, vind dit dan ook best spannend, want tsja, kan zomaar beginnen!
    We zijn er allemaal bijna meiden, vet cool!! :D

MAMASAN, ben je er nog meid...??

4. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Marloes: hoop dat de vk je een beetje gerust heeft kunnen stellen. Ben benieuwd hoe je CTG & controle morgen zijn. Heb je nog lekker kunnen slapen? Ik heb helaas niet kunnen slapen.. mijn dochter ging dus niet slapen en dan lig ik ook niet rustig. Na een dik uur heb ik haar maar uit bed gehaald, ze riep ondertussen zo hard dat ik ook eigenlijk niet anders kon. Nu zit ze Dora te kijken..
    @Draadje: je bent echt mooi zwanger!
    @Evy: gaat het alweer een beetje? Ja.. beeb wordt nog steeds groter, dus er is o.a. steeds minder plek voor je darmen, kan je echt last van hebben.
    @Zonstraal: hier vandaag ook weinig energie.. trouwens ook nergens zin in..
    @Manootje: jammer he van het weer.. hebben ze eindelijk vakantie en dan is het dit weer.. zo jammer.

Nog geen buddynieuws van Jomi?

Vanavond laatste yogales.. is een theorieles over krampjes, tummy tub etc.. ga wel voor de gezelligheid, maar heeft natuurlijk niks met yoga te maken. Van mijn yogaclubje zijn al 2 meiden (vd 9) bevallen, allemaal voor de 40 weken (ik was als 1e uitgerekend).. ben eens benieuwd wanneer hier de volgende beeb komt..

5. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Ja, ben nu pas terug wat op m'n effen aan het komen. Was echt volledig uitgeput, amaai ze. Bedankt :D

6. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Ok meiden ik beloof dat ik vanavond echt mijn vluchttas ga pakken en de laatste dingen bij elkaar zet van het lijstje. (emmers enzo) Hoop spullen staan nog door heel huis heen en als manlief het op dat moment moet zoeken komt niet goed denk ik.

En dan kan het beginnen. Ik ben namelijk de volgende. Ik weet het zeker (denk ik). Vanavond zal het gaan beginnen en morgen 29 april hebben wij een beeb. Of het een jongen of meisje is heb ik eigenlijk weinig voorgevoel over. Iedereen in omgeving zegt meisje, maar denk toch wel eigenlijk een jongentje. Maakt niet uit hoor, maar ben nieuwsgierig. Heel nieuwsgierig.

7. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    Hey Rian, zit je stiekem al volop in de weëen of zo?

En Kaatje K die een dezer dagen gaat bevallen en wie nog meer...Webmiertje is nog niks bekend zag ik net, jammer voor haar, best zwaar lijkt me dat, nog even en ze heeft toch een echte mei baby...

@Kippie, bedankt, dat was een oppepper, maar ik verwacht geen hulp, heb daarom bewust voor die gekozen die zo rechtstreeks mogelijk gaat, kan ook een dag eerder, maar dan duurt dezelfde reis 40 uur met 5 of 6 keer overstappen ipv de verwachte 26 uur van de reis die ik heb gekozen en ja ik neem de meiden in de wandelwagen, dat lijtk me het gemakkelijkste en daar hebben ze maxi cosi's geregeld voor het laatste stukje.

@ Borstvoeding, sja, ik drink niet, hooguit af en toe een roseetje of zo, dus heb geen problemen wat dat betreft.
    Ik moet alleen wel voorzichtig zijn met scherpe kruiden, erg jammer, want ik mag graag indisch koken, niet zo gek aangezien ik een indische oma heb, maar goed, dan maar wat minder gekruid.
    Verder oppassen met filet americain, vind ik heerlijk, maar goed, er zijn wel alternatieven, alhoewel ik ook al in geen tijden biefstuk heb gehad, wel bieflapjes, ook erg lekker met een mosterdsausje, hmmmmmm.

Nou meiden, ik ga nog snel even een hapje eten maken voor er hier een paar kleine meisjes mijn aandacht op gaan eisen.

Wel grappig trouwens, Chiara, onze snelle meid had vanmorgen een mooi klein scheef bekkie, die deed al een voorzichtige poging tot glimlachen, zoooo lief.

8. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede middag meiden,

Nou meiden ik had gelijk hoor...hij heeft de laptop gesloopt :evil: :evil: :evil: ben nu bij mijn schoonouders dus even hier het forum bekijken.

Even reageren:

@ MisssZ: Tja...hij heeft hem inderdaad gesloopt.

@ Kroepie: Wow je tuin is echt super mooi geworden, echt super gaaf. Wat een leuk hondje heb je, echt een schatje om te zien!

@ Oem: Wat een verhaal van je schoonvader, heel veel sterkte de komende dagen! Denk ook aan jezelf hé!
    Gefeliciteerd met je 38 weken!

@ Ria: Veel succes vanavond bij de vk! Laat je wel even weten hoe het was.

@ Sabrina: Misschien inderdaad een voorteken dat we gaan bevallen haha! Owjaah nog hooguit 4 weken en 3 dagen, klinkt veel beter als 5 weken...haha!
    Ik zou ook niet meer zonder mijn schoonmoeder kunnen hoor, de schat!

@ Marloes: Dus ook afwachten geblazen...sterkte denk aan je hoor! Veel succes morgen bij de vervangende gyn.

@ Sim: Wow al 2cm ontsluiting er zit toch vooruitgang in dan, spannend hoor.
    Ja, straks bevallen we allemaal op dezelfde dag dat zou wat zijn.

@ Manny: Goed zo wat ben ik blij voor je dat je geen keizersnede hoeft! Goed zo!

@ Draadje: Fijn dat alles goed was! Mooie buikfoto's!

@ Kippie: Ik had zondag ook zo een dag dat ik echt niks van Keano kon hebben...zullen de hormonen/spanning wel zijn.
    Is ze nog gaan slapen, en ben je zelf toen ook nog even gaan rusten.

@ Rian: Nou hopelijk ben jij de volgende Mama!

Zo weer even gereageerd, ik zal op zijn laatst morgenmiddag pas online kunnen komen...aangezien mijn laptop kapot is :evil:.
    Morgen middag eet ik bij mijn schoonouders dus dan kan ik ff snel achter de computer van schoonmams kruipen (zoals nu...).
    Ander nieuws horen jullie via mijn buddy Makjuh!
    Fijne avond, en rommelende dames morgen wil ik lezen dat er een beeb is hoor!

Liefs, misspuma

9. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Dames ik ga even een groot EGO berichtje hier plaatsen, omdat ik het echt van me af moet schrijven :(

Ik merk aan mezelf dat mijn lichaam echt op begint te raken en ik begin steeds paniekerig te denken aan de bevalling. Ons kindje ligt 3 weken voor op groei wat dus betekend dat ons kindje volgens de groeicurve al 41 weken is.
    Nu moet ik nog 2 weken voordat ik echt uitgerekend ben en dat betekend dus weer dat ons kindje dan de grootte heeft van een kind van 43 weken .... aááah dit maakt me zo bang!

In het begin had ik enorm veel zin in de pijn en de bevalling, omdat deze zwangerschap al zo goed is gegaan en we dan ons kleintje dan eindelijk konden bewonderen. En een héél verdrietig stuk in ons leven konden verzachten. Maar nu als ik aan de bevalling denk begin ik 'm serieus te knijpen, omdat ik niet weet of het me wel gaat lukken om zo'n groot kindje eruit te krijgen.
    Stel je voor dat het halverwege niet gaat lukken en ... oow hou op ik begin allerlei scenario's in mijn hoofd te creeeren :oops:

Vrijdagmiddag heb ik pas weer een controle, maar dan van een gyn die ik nog nooit gezien heb tijdens mijn zwangerschap. Dus waarschijnlijk krijg ik alleen een controle van bloeddruk en hartslag van de baby en dan sta ik weer op de stoep.

Ik wil gewoon dat er serieus naar me wordt geluisterd en naar mijn angsten en dat er iets mee gedaan wordt. Ik wil dat ze gaan kijken of ik misschien inleidbaar ben en/of ze me kunnen opnemen om het te bevorderen. Ook al wil ik dit eigenlijk helemaal niet, omdat ik graag een natuurlijke bevalling wil hebben. Maar zoals het er nu naar uitziet (ben al 2x getoucheerd en beide nog geen ontsluiting alleen weke baarmoedermond) zal dit lang op zich laten wachten.

Mijn man die zou het liefst willen dat ik een keizersnede kreeg, omdat hij weet hoe erg ik tegen de bevalling aankijk. Er speelt natuulijk ook het verleden van ons mee, en ik heb toen géén prettige bevalling gehad! Hij wilt dit zelfs gaan aankaarten a.s. vrijdag bij de gyn ... ik zei al tegen hem dat je echt geen KS kunt aanvragen op verzoek en dat het niet zo werkt.

Dames, wat zouden jullie in mijn positie doen? Of vinden jullie dat ik me aanstel :oops:? Ik begin 'm echt te knijpen dames, en dat is ook niet bevorderlijk voor de bevalling. Want dan houd je het psychisch allemaal een beetje tegen in gedachte :(

10. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedenmiddag meiden

nou me vriendin is net weg en idd weer een pakje! de groene nijntje van de prenatal! ze is echt gek hoor wat een doos!

@kippie75 ow niet gezellig thuis dus jammer! hoop dat het snel weer goed komt! ja die kleine uk komt hier helemaal niks te kort.
    veel plezier op de yoga vanavond.

@marloes22 ja idd kan het gerommel van een 2de erg zijn! me zus had bij de eerste ook nergens last van en de 2de en 3de wel.
    succes morgen bij de gyn.

@evy77 lekker optijd naar bed vanavond meid misschien dat je dan wat kan bij tanken.

@zonstraal ja dat is een vriendin die kan niet met lege handen aan komen.
    balen dat je zo slecht slaapt.
    meid luister even heel goed!: je moet vrijdag er echt uit gaan gooien wat je dwars zit want zoals ik het lees gaat het anders niet goed als ze jouw nog een aantal weken door laten lopen.
    het gaat dat niet om de baby maar om jouw je bent helemaal op en ten einde raad.
    al ken je deze gyn niet leg het uit en zeg wat je denkt!
    ik weet het is misschien moeilijk maar kop op en doe het voor jezelf en de kleine!!!
    hele dikke knuffel voor jouw!

@manootje zon lief klein pakje van nijntje!

@rian zo jij bent wel heel zeker dat het morgen komt nou ben benieuwd!!!

@misspuma hahaha laten we hopen dat het zo is!
    geen computer ow wat een ramp!!!!

@majkuh vind je het gek dat je lijf op is met je gepoets!
    hahaha je heb net zon poets tik als ik.

heb vanmiddag de medicijnen binnen voor de blaas ontsteking moet 3 keer daag 1 tablet.
    pfff wat een gedoe.
    nou meiden ik wens iedereen een hele fijne avond en een goeie nacht toe.

liefs sabrina

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

lieve zonstraal, natuurlijk stel je je niet aan. je hebt zoveel meegemaakt, natuurlijk is het allemaal heel eng en spannend.

Probeer zoveel mogelijk rustig te blijven en niet te stressen. dat werkt inderdaad averechts...Als je straks die nieuwe gyn ziet, leg rustig uit waar je mee zit, en waar je bang voor bent Misschien is het goed om uit te leggen wat je mee gemaakt hebt (staat ws in je file ook, maar hoe goed ie die leest...) en waar je je zorgen om maakt. Als het een goede arts is zal hij je dan hopelijk kunnen gerust stellen. Ik denk persoonlijk dat een keizersnede niet de oplossing is, maar dat is iets dat jullie zelf moeten weten. Wat ik denk dat jij nodig hebt is een lieve arts die jou gerust weet te stellen dat het allemaal goed komt en die open, eerlijk en rustig met je praat. Zorg dat jij en je man duidelijk aangeven waar je zorgen liggen. Vraag niet zomaar meteen om een KS, dan kun je hem/haar tegen je in het harnas jagen. Leg duidelijk uit waar je mee zit en sprekk dan samen rustig alle opties en de bijbehorende risico's door.
    bljkt de arts een eikel te zijn die niet de tijd voor je neemt, dan eis je gewoon een andere! je verdient een goede arts!

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

sabrina, dat pakje had mijn zoon ook!

nou rian, jij bent overtuigd! het zal mij benieuwen!!!

bij mij is alles stil nu, dus zal wel even duren nog vrees ik...

13. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    wat weet jij wat wij niet weten??! ;)

14. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Ach zonstraal wat is het toch ook zwaar voor jou door alles wat je hebt meegemaakt. Je stelt je echt NIET aan. Een voormalig collega van mij heeft vorig jaar helaas hetzelfde meegemaakt (maar dan met 38 weken). Bij haar wordt er nu iedere dag (is 11 mei uitgerekend) thuis een CTG gemaakt om te kijken hoe het met de baby gaat. Vanuit het ziekenhuis hebben ze gezegd dat als dat haar niet voldoende geruststelt, dat ze dan mag worden opgenomen om de hele dag aan de CTG te liggen. Met haar gyn is doorgesproken dat ze met 38 weken wordt ingeleid en ze gaat bevallen met een ruggenprik. Dit soort dingen moet voor jou toch ook bespreekbaar zijn? Ik ben geen arts en iedere arts heeft zo zijn eigen visie, maar dit is echt slopend voor jou. Misschien is het juist prettig om eens een andere arts te zien vrijdag. Ik zou het zeker nog eens aankaarten, want alleen jij (en je man) kan voor jou opkomen. Maar het gaat zeker goedkomen bij jullie, jullie hebben binnenkort een gezond beebje in jullie armen, dat moet gewoon. Dikke knuff!

15. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Ben snel naar de yoga.. tot later!

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    gadver kippie, met 38 weken nog *misselijk* wat een hel.......ik bedoel, het is altijd een hel, begrijp me niet verkeer hor!

By the way, hebben jullie ene bevallingsplan? Ik heb het net uitgeprint, het zijn meer bevallingswensen voor in het ziekenhuis, zal het straks opschrijven, nu kind van de korfbal halen!

17. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Hier weer een update van vanmiddag.
    Alles was goed bij de vk. Bloeddruk was nog wel wat hoog voor mijn doen. Kleine is al iets in het bekken gezakt, maar nog niet helemaal ingedaald. Het is wel weer een flinke. Wist ik eigenlijk ook wel. Verder moet ik nog rustiger aan doen. Ja makkelijk gezegd. Denk niet echt dat het gaat werken met een kleintje van bijna 2 erbij. De pijnlijke harde buiken schijnen ook normaal te zijn. Ohja, ze zei dat ik er wel vanuit moest gaan dat ik wel de 41 weken zou halen. Dus Sabrina, zet mijn datum maar op 20 mei. :(

Ga nu ff bijlezen.

18. Lieve Zonstraal,

ik denk dat de andere meiden al goed advies gegeven hebben.
    Wees inderdaad eerlijk. Dit is een nieuwe arts. Vertel hem wat jullie hebben meegemaakt (jullie emoties maken het een stuk 'echter' dan dat het in je dossier staat), wat je angsten zijn, en vooral wat het voor effect nu op je heeft...
    Ik hoop dat hij je gerust kan stellen meid.

En over het er uit krijgen van een grote baby... ik denk dat elke baby er op een natuurlijke manier uit kan komen (of je moet problemen met je bekken hebben of het kind ligt niet goed) Probeer je daar niet ongerust over te maken.

liefs, Net

19. @sabrina
    Wat een lieve vriendin heb je!!

@Joki
    Nog tot 41 weken... hoe kan ze dat nu al zien?

@Majkuh
    Ik weet dat er meerdere zijn met een plan.
    ik heb niet echt iets op papier of zo...

@Rian
    Nu ben ik ook nieuwsgierig!! hahahha

Hier is het nog steeds moe, last van mijn rug en een zeer druk monster in mijn buik.
    Doet echt pijn, af en toe kerm ik er gewoon van. (Mannetje en dochterlief schrikken steeds van me) Onderin doet 't echt pijn... dus ben benieuwd morgen.

Fijne avond
    liefs X

20. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Kaatje, wat balen zeg dat het gestopt is. Nu maar weer afwachten. Ik hoop voor je dat het snel doorzet.

@Kroepie, heb geen bericht gehad hoor.

@Sabrina, was het gezellig met je vriendin.? En heeft ze nog wat leuks mee gebracht.?
    Ik lees het net. Wat leuk.!!

@Misssz, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Het is heel herkenbaar hoor, ik irriteer me ook aan mn eigen lichaam. Ik zou het heerlijk vinden om weer lekker te liggen.

@Misspuma, heb vanmiddag maar weer nijntje aangezet. Soms kan je idd niet anders.

@Kroepie, mooie tuin.
    Hoe gaat het nu met de pijn.? Sterkte meid.

@Oem, sterkte meid, denk je wel een beetje aan jezelf.?

@Ria, succes vanavond. Laat je even weten hoe het was.?

@Sim, ja zou wat zijn allemaal tegelijk. haha...
    jeetje, al 2 cm ontsluiting. Spannend.

@Manny, wat goed dat je op een natuurlijke manier kan bevallen.
    Ben blij voor je.

@Marloes, Ik heb hetzelfde verhaal vanmiddag te horen gekregen. Zal dus wel kloppen. Doe je rustig aan meid.? Denk aan jezelf en de kleine in je buik. Hopelijk hoef je niet meer zolang te wachten op de kleine.

@Kippie, nog lekker even kunnen slapen.?
    Ik lees net van niet. Balen zeg. veel plezier vanavond.

@Manootje, het was wel gezellig, alleen mn meisje was niet in haar doen. Gooide steeds met alles en het jochie moest dan weer huilen. Pfff, vermoeiend hoor die kids..
    Heb je nog een leuke dag gehad.? Hopelijk had je wat energie om nog iets te doen.

@Rian, je klinkt erg overtuigd van jezelf. Ben benieuwd, ik duim voor je.

@Misspuma, mannen....grrrrr....

@Zonstraal, ten eerste vind ik echt niet dat je je aanstelt. Ik zou echt mn gevoel uitleggen aan de gyn. Ze zijn toch verplicht je serieus te nemen.? Ik denk aan je en ik hoop dat ze je niet te lang laten lopen. Het gaat om jou en je kleintje.!!!!
    Dikke knuffel.

@Kroepie, ik liep met mn dochter ook 8 dagen overtijd. Misschien dat ze daarom zo denkt.? Ik weet het ook niet.
    Die kleine van mij kan me ook echt pijn doen. Vervelend, maar ook wel weer prettig, want als ik niks zou voelen maak ik me ook ongerust.

Deel Deze Pagina