Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    niet doen hoor sabrina, ik ben eerder dan jij! ;)

anders is het niet eerlijk !*pruillipje* ;)

2. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag zijn we weer bij de verloskundige geweest. De beeb doet het prima. Hij ligt er goed voor en mijn gegevens zijn ook nogsteeds perfect. Ze merkt wel op dat ik wat vermoeid eruit zie. Ja dat is zo maar ik voel me prima en heb er dus niets voor nodig geef ik dapper aan. Tja en waar heb je het dan over met elkaar. Juist de bevalling of eigenlijk : ‘Hoe nu verder’. Volgende week zitten we alweer op de datum, dus de 40 weken weer mooi gehaald. Maarja de wijze waarop Toon ter wereld kwam brengt toch wat onrust. De verloskundige geeft aan dat ze evt volgende week wel een zogenaamd ‘duwtje’ wil geven als de beeb er nog niet is. Echter dat willen wij niet. Een geheel natuurlijke bevalling verloopt toch doorgaands makkelijker/soepeler en sneller. En dat is ook eigenlijk de zorg niet. Laat mij maar waggelen ik waggel prima. De zorg is dat de beeb wellicht voedsel en ruimte te kort gaat komen waardoor we risico’s gaan lopen. Gelukkig waren we dit keer bij de verloskundige die Toon ‘gevangen’ heeft en ze weet het nog. Ze geeft aan dat we bij de volgende controle in ieder geval de ligging en de hoeveelheid vruchtwater gaan bepalen. Deze week moet ik ook goed de bewegingen van de beeb in de gaten houden. Indien ik het idee hebt dat dit iets minder wordt gaan we wellicht verder met onderzoeken want dat kan aanduiden dat ook deze beeb de placenta aan het leegtrekken is. Ik merk duidelijk dat ze twijfelt aan het feit of ik nog veel langer (dus nog langer dan een week overtijd) zal lopen maar vraag er verder niet naar. Ik vind het nogsteeds prima zo.

3. Sabrina heb je sms gestuurd aangezien je met die poten omhoog zit haha
    blijf maar lekker zitten hoor...
    tot morgen!

4. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @ webmiertje meid van harte met ROAN geniet van jullie man!!!

nu ga ik jullie echt verlaten slaap lekker allemaal en tot morgen

5. Fijn dat je zelf weet wat je wel en niet wil...
    En natuurlijk is het het beste als de kleine zelf besluit te komen ...
    hopelijk is dat extra zetje niet nodig!
    Wel erg fijn dat ze het allemaalm goed in de gaten houden en ook echt mee denken...
    Dat zi eje ook niet vaak hoor als ik dat zo allemaal hoor!

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Harmless, sorry als ik het gemist heb, maar wat was er met Toon aan de hand dan?

7. Wat een belachelijke rare laatste zin van mij whahha
    Maar jullie weten wat ik bedoel he hihi

8. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Toon bleek bij geboorte veeeeeeeeel te laat. De gynacoloog (inmiddels met pensioen) had zoiets nog nooit meegemaakt. Er was bijna geen vruchtwater meer, placenta woog nog maar een paar gram (had hij 'opgegeten') en hij werd dus na geboorte vrijwel direct weggenomen omdat hij duidelijk voedsel te kort was gekomen. Zijn huid was ook iets beschadigd, heel droog en verrimpeld maar het water begon zijn huid te verweken zeg maar. Heel eng zicht. Was geen prettige ervaring om een blauw mormel te zien als eerste, daar waren we erg van geschrokken. En de vk en gyn ook.

9. Mamasan:
    !!!GEFELICITEERD met DUNCAN!!!
    Ook een hele mooie naam :D

De jongens lopen voor... waar blijven de meiden???

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    HAHA dat het zo'n mooi en lekker joch is geworden... ;)

@Marloes: Ja erg fijn ookal weet ik dat elke zw-schap en kind anders is. Zo'n geboorte niet weer. Ik wil kroelen en kijken, voelen ruiken...

11. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @Marooz: veel beterschap!

@mamasan: PROFICIAT MET JULLIE ZOONTJE DUNCAN! Ja hoor het is van start gegaan :D

EGO:
    Om 18u bij de gyn geweest en volledige controle gekregen. M'n bekken zijn goed, ook is m'n baarmoederhals reeds week en heb ik reeds 1cm opening.
    Nadien echo gehad en onze meid is dus toch gedraaid, ik méga blij :D . Ze is nog niet echt ingedaald, maar dat komt wel.
    De gyn zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken ivm weke baarmoederhals en 1cm opening, ik kan gerust nog gaan werken en we wachten het gewoon even lekker af.
    Heb ook nog geen weeën dus ...

12. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Kroepie: De meiden zijn zich mooi aan het maken ;)

13. Hmmm geen leuke ervaring dus.
    Mijn meissie was ook dik 2 weken te laat.
    Blauwig, geen vruchtwater meer, nog wel placenta.
    Ze had ook in het vruchtwater gepoept al, dus het had niet nog een weekend moeten duren!

Hoop dat jullie dit niet weer mee hoeven maken!

14. Whahhahahaah :D

@Evy
    fijn dat alles goed was... en al 1 cm ontsluiting??? JEMIG!!

Wat gebeurt hier toch allemaal.
    My head is spinning... :)

15. sorry 2x...

mijn mannetje ligt helemaal in een deuk!
    Zegt ie: Die meiden van jou... die gaan maar hard!

16. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    :) :) :) :) :) :) :) :) :)

17. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Dat heb je met namen die veel op elkaar lijken, maar dit gaat over Joki. Jomi ligt natuurlijk ook in het ziekenhuis..

18. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Kroepie, ja leuk weer nieuwe foto's!

@ Marloes, oh spannend dat ze wel voor strippen open staan.. Maar idd hopelijk is het dan niet meer nodig!

@ Tinke, als het begint zal ik m'n mams zeker bellen, voor marissa die gaat daar heen. Ligt er natuurlijk een beetje aan hoe laat het begint.. En als we haar bellen, zullen we ook schoonmams bellen. Alleen mijn mannetje is erbij en als wij er aan toe zijn, zullen we beide mams bellen om te vertellen hoe en wat..

@ remmar, haha nou zoveel eet ik niet, gewoon genoeg.. Was alleen aangekomen toen ik met andere medicatie begon, toen deze dosering was gehalveerd, viel ik net zo hard weer af. Enige nadeel van afvallen vind ik dat de boobies ook weer minder worden! Wauw ja als je het kan hebben is het wel fijn aftevallen! Jij komt er gewoon als slanke den uit joh!

@ Evy, ja kan me idd voorstellen dat je nieuwsgierig bent, ach we zien wel toch? We komen voor een goed doel aan ;) He wat fijn dat ze gedraaid is!!

@ Daggie tsja moeilijk idd, zou het anders gewoon negeren dat kaartje..?

@ Joki, he gatver, sterkte!!

@ Marooz, beterschap!

@ Mamasan, gefeliciteerd!!!!!
    Wauw jongens liggen voor, meiden waar blijven jullie?? ;)

@ Sim, waar ben je???

@ Harmless, ja snap heel goed wat je bedoelt, nu met dat afvallen heb ik wel zoiets van hoop dat 't niet te lang gaat duren, maar ja om dan te strippen ofzo, nee denk niet dat ik het zou willen.. Maar wie weet hoe we er volgende week over denken.. Och dat had je verteld idd met toon, ja kan me dan wel voorstellen dat de vk aan geeft dat als je 't zou willen.. Knap hoor dat je er zo rustig onder blijft..

Oh Kroepie ook al, he bah nou hoop dan niet dat we hier zover over tijd gaan lopen.. Hoe zit het nou met die nieuwe regeling met maar 1 wk over tijd laten lopen? Mijn vk zei vanmorgen ook nog erg 'optimistisch' mss komt de baby wel na de vakantie.. Nou dan loop ik ook in m'n 41 ste week...

19. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Haha meiden zijn zich mooi aan het maken... Zullen toch wel bijna klaar zijn nu?

20. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    *** Buddynieuws Joki ***

Joki bedankt jullie allemaal voor het medeleven. Ze krijgt vanavond nog een scan (of heeft deze inmiddels al gehad) en hoopt dat die goed is. Verder hoopt ze dat ze morgen naar huis mag. Ook feliciteert ze Mamasan.

*** einde buddynieuws ***

Deel Deze Pagina