Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Kroepie: Vervelend dat je nog zo een last hebt van je blaasonsteking, sterkte. Ja, al dat gedraai van die kleine doet op den duur zeer hé...
    X-Factor kijkse!

Liefs, misspuma

2. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Kippie, was idd vreemd om er zo dichtbij te staan. Moet het maar wat proberen van me af te zetten. Al gaat het wel een beetje moeilijk als je in dezelfde stad woont van het drama.
    Lekker dat je nog wat laatste dingetjes in orde hebt gemaakt vandaag.

@Misspuma, leuke foto van je mannetje.

@Daggie, wat leuk zo samen. mooie foto hoor.
    Ik was na 5 maanden pas alle kilo's kwijt. Kon toen ook pas mn eigen kleding weer aan.

@Kroepie, wat vervelend dat je zo last hebt. Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.

3. Hey lieve meiden....

ik ben thuis met Jill !!! :D

Even in het snel en kort mijn bevallingsverhaal....

Donderdag ochtend vroeg wakker , kon niet echt slapen... :(
    Nou ja in mijn geval niks bijzonders want was wel vaker te doen hier ;)
    Achter de laptop gezeten wat jullie wel gezien hebben naderhand aan mijn berichten op de vroege ochtend :)
    Daarna weer terug naar bed gegaan!
    Om 08.00 uur werden we wakker van joey...
    Lekker Joey tussen ons in gelegt en met zijn 3tjes tv gekeken...
    Mijn rug zeurde al wel wat maarja ook dat kan altijd... en vooral als je hoogzwanger bent komt het nogal eens voor dat je brak wakker wordt.
    rond 09.00 uur naar beneden gegaan en lekker gegeten....
    De ronderrug werd pijnlijker en vervelen dus na het eten effe lekker in bad gegaan!
    Zei nog tegen Jeroen dat het voorwerk weer begonnen was en dat ik bang was dat we niks leuks konden gaan doen .... :(
    Baalde daarvan want ja wilden iets met zijn 3tjes gaan doen!
    Na het badderen was het niet minder geworden maar wel iets meer maar nog steeds goed te doen!
    Toch maar effe ziekehusi gebeld en moest toch maar effe komen voor ctg.
    Mijn vader gebeld voor joey en daarheen gegaan!
    Waren er om 11.00 en op die ctg was te zien dat er wel harde buiken waren maar niet regelmatig...
    Getoucheerd 2 cm ontsluiting maarja ook dat zei weinig want kon zijn dat ik dat al langer had en dus niet door die rugpijn kwam!
    Is heel normaal dat je al wat ontsluiting hebt als het een 2de zwangerschap is.
    Advies lekker naar huis en lekker rond gaan lopen en over 2 uur terug komen!
    Als het echte weeen zijn moest het door gaan zetten en blijken uit 2de keer toucheren...
    Eenmaal thuis aangekomen (10 min.rijden) kwamen de rug weeen om de 2 a 3 a 4 minuuten!
    Best snel in 1 keer dus!
    Omdat we te horen hadden gekregen dat we niet meer met de auto weg konden vanwege de remschijven die het begeven hadden moest ik mijn vader weer bellen en die kwam dus weer zodat we met hun auto konden gaan...
    14.00 uur ziekehuis.
    4 cm ontsluiting en regelmatige weeen.... 14.15 uur vliezen werden gebroken!
    En toen ging het snel...
    Heb werkelijk alle standjes gehad :rolleyes: Het was niet meer te houden!
    Echt alleen maar rug weeen en dat in een weeenstorm :(
    Vroeg om pijnstilling maar nadat ze me getoucheerd hadden bleek dat ik op 7 cm zat.
    Geen pijnstilling meer dus want ze zei dat ze dacht dat het binnen een half uur wel eens volledige ontsluiting kon zijn....
    Heel leuk en aardig allemaal maar dat half uur duurd dan super lang!
    Gelukkih had ik 15 min daarna al persdrang waarna ze weer ging toucheren en bleek dat ik volledige ontsluiting had.
    Bij de eerste perswee zei ze het hoofdje al te kunne zijn... 3 min. later was onze Jill geboren!

In totaal heb ik er 2 1/2 uur over gedaan en na 4 min. persen was ze geboren!

Ik begon veel te vloeien en was erg afwezig volgens de vk en verpleegkundigen vandaar dat ik veel vocht toegedient heb gekregen...
    Ook hebben ze mijn blaas moeten legen en een bloedstolsel wat in de weg zat verwijderd!
    Heb ook meteen pijnstilling gehad en een sluitlaken om gekregen ( iets van vroeger is dat) om de baarmoeder op de plaats te houden!
    Naderhand heb ik nog een katheter gekregen omdat naar de wc gaan niet lukte!

Jill doet het super goed!
    Ze drinkt goed en poept en plast goed!
    Joey is een trotse grote broer... doet niets liever dan kusjes geven :D

Nou ik ga nu effe lekker verder rusten en lekker genieten !
    Heb niet gelezen wat er allemaal is geschreven maar zodra ik de tijd heb ga ik dat zeker doen!

Hier een foto van onze Jill!

4. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Marloes, wat een mooi poppetje.!!!
    Jeetje wat is het snel gegaan zeg. Wel kort en heftig.
    Heerlijk dat je weer thuis bent.
    Nu lekker genieten..!!! Knuffel..!!!

5. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    marloes! wat een heerlijk meisje!! en wat een verhaal!!

geniet lekker van je gezinnetje!

6. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Ben ik weer...

@Kroepie: Ik heb het ook nooit zo op stagaires bij de verloskundige hoor. Meekijken/meevoelen vind ik nog wel ok, maar alle controles.. of erger nog mijn bevalling.. nee.. over mijn bevalling heb ik gezegd "geen stagaire erbij".
    @Mamasan: wat heerlijk dat jullie mannetje het zo goed doet. En ach borstvoeding heb je geprobeerd, maar is niet gelukt.. helaas. Fijn toch dta hij het zo goed doet op flesvoeding, da's het belangrijkste.
    @Zogelukkig: de trots spat van je berichtje af, heerlijk om te lezen!
    @Kaatje: ben benieuwd of jouw aanzetten werken, zo ja.. dan ga ik morgen ook meteen aan de slag ;)
    @Oemhudaifa: fijn dat je schoonvader goed door de operatie is gekomen, maar helaas is het nog niet voorbij voor jullie. Sterkte verder, dit is altijd heel naar, maar nu je zo hoogzwanger bent is het extra naar.
    @Evy: ga er maar vanuit dat je het echt, echt wel merkt als je bevalling beginnen is.
    @Misspuma:fijn dat alles goed was bij de vk. Netjes hoor je bloeddruk en ach die 1.5 kilo.. dat heb ik hier ook al eens gehad.
    @Daggie: oh wat een leuke foto zeg! En je ziet er inderdaad goed uit hoor.. die kilo's verdwijnen vanzelf (alleen soms helaas wat minder snel dan je zou willen..dat was bij mij zo althans!!).
    @Joki: ik heb t/m mn 3e in de buurt van Apeldoorn gewoond, maar kom er nooit meer. Ja.. heel Nederland is geshockeerd, maar als het zo dichtbij is, dan voelt dat toch anders. Hopelijk hebben we snel afleiding!
    @Marloes: Fijn dat je thuis bent. Ik had je gisteren al gefeliciteerd, maar nu nog een keer. GEFELICITEERD met de geboorte van jullie dochter Jill. Wat een bevallingsverhaal, heel heftig lijkt me, maar wauw wat een mooi meisje. Geniet ervan met zn 4-tjes!!

Ik ga zo ff douchen en naar bed.. morgen weer een dag! Truste allemaal...

7. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Dacht kom nog even lezen of er al babynieuws is.. Wel effe bijgelezen, maar te moe om te reageren. Heb er wel een paar niet gezien vandaag.. ;)

@ Rian, ja begin wel een beetje ongeduldig te worden, maar ben het ook nog niet zat hoor. Weet niet beetje dubbel gevoel..

Ik ga lekker naar bed, heb veel gerommel en dat alweer een paar dagen. Wordt daar wel erg moe van, je weet ook niet precies waar je aan toe bent. Elke keer denk je van zou het? Maar dan stopt het weer... Kleintje is vandaag wel erg rustig, zou het dan toch? Nou meiden slaap lekker!

8. Marloes.... wat een SCHATJE!!! Heerlijk zeg :D
    En wat een verhaal zeg. De snelheid voel je gewoon uit je berichtje.
    Fijn dat je nu thuis bent. Lekker gaan genieten!!

Ik hoorde vandaag van de vk (de stagiaire dus) dat het bij een 2e vaak sneller gaat. Ik hoop 't maar, want de 1e keer duurde HEEL lang bij mij.

@Stagiaire
    Ik vind 't best dat er een stagiaire bij de afspraken zit, maar ik vind 't gewoon niet leuk dat ze de afspraken helemaal zelf doet. Vooral omdat 't een hele jonge meid is. Bovendien weet ik meer dan haar heb ik 't idee, en dat irriteert me.
    De bevalling wil ik sowieso niet door haar laten doen. Dus dat ga ik nog wel even aangeven.

@Manootje
    Ik hoop dat 't snel doorzet voor je!

Trusten!

9. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    hey dames,

Wat een moppie Daggie!
    En Keano is ook al zo'n knappe kerel, heerlijk ventje om te zien Misspuma.

Marloes, Jill is ook al zo'n heerlijk meisje. Wat een vreugde. Wel een hele heftige bevalling als ik het zo lees. Heb je veel last van naweeën?

Even snel ego;
    Vanmorgen eerst langs de ha om mijn plas te laten controleren omdat ik na het plassen veel last van harde buiken heb, maar ik ben schoon. Vanmiddag bij de vlos, hij is al iets ingedaald in het bekken en meneer lag heerlijk met zijn rug links en zijn voeten in mijn zij *auch*. Mijn baarmoeder lijkt ook iets naar rechts te liggen, niet helemaal gelijk in het midden zeg maar. Maar dit kon verder geen kwaad als ik het zo hoorde.
    En ik mag maandag bellen met het echo centrum om een groeiecho te laten maken. Ben daar echt zo ontzettend blij mee. Maar ik moet ook weer bloed laten prikken om mijn eiwitten te checken, en mijn hb. Dat vind ik dan weer iets minder zeg maar.
    Volgende week donderdag heb ik weer een afspraak. 7 mei om half 6.

Liefs

10. Goedemogguh,

@Missz
    Waarom mag je een groeiecho laten maken? Een speciale reden of gewoon?
    Mooi dat de rest van de controle goed was!

@X-factor
    Mijn 3 favorieten zijn door... hoewel ik 't jammer vind dat Roan afgevallen is :(
    Wordt spannend volgende week!!

@controle verloskundige
    Even een vraagje.
    Wat controleert jullie vk als je gaat?
    Die van mij alleen bloeddruk en hoe de baby ligt (+ hartje baby)... dus niets met urine.
    En ik heb nu pas over 2 weken weer een afspraak, terwijl ik op internet lees dat je vanaf week 37 elke week voor controle gaat...
    Misschien maak ik me wel te druk hoor, maar ik vond 't wat vreemd.

Nou, meldplicht dus voldaan :D
    Heb net weer een pil gehad en duik er zo nog ff in.
    't Is mooi weer, dus niet te lang, wil nog even genieten van het zonnetje!
    Vanmiddag geen plannen, moet een paar kleine boodschapjes en ik denk dat ik mijn tasje maar 's ga pakken.
    Mannetjelief gaat met zijn kever bezig, dus ik kan lekker even rommelen.

En jullie?
    Nog bevallingen gepland??? :D

Liefs

11. Hey Sappie... zag dat jij er ook al weer was!!
    Goedemorgen :D

12. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Hier nog steeds BIB, het is extreem rustig in mijn buik dus het zal nog wel even duren gok ik :)

Marloes en Daggie wat een leuke foto's! Ik heb ook zo'n zin om mijn kleine te zien en vast te houden en veeeeel te fotograferen!

13. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Goedenmorgen meiden

ow zon lekkere dag gehad gister was wel gebroken na de tijd maar goed wat maakt dat uit als je maar plezier heb gehad.
    gister middag zat ik in de tuin heerlijk van het zonnetje te genieten =D>
    toen dacht ik hey we kunnen wel gaan bbqen dus schoonzus en aanhang gevraagd die ware van de partij 8)
    en toen schoonouders opgebeld en die hadden er ook wel zin in we hebben dus heerlijk met zijn 6en gebbq =D>
    had natuurlijk weer te veel gekocht maargoed het was heerlijk!

nu maar even bijlezen en hopen op babynieuws!

@kaatje k heb de flessen niet uitgekookt! doet de kraamverzorgster wel en anders kan manlief het dan doen.

@draadje fijn dat alles weer goed was. laten we hopen dat je niet ingeleid hoef te worden.

@tinke feli met je 37 weken nu heb je meldplicht!!!

@manootje tanks!

@rian ik heb ook veel slijm snap dat je het liefst wat anders leest maar de vk zei tegen mij dat het normaal is aan het eind van de zwangerschap.

@kroepie ja ken het gevoel met koppie in de doos drukken :D soms heb ik het idee dat ze er al uit wilt maar het gat is nog niet groot genoeg.
    hier ook billen die van links na rechts gaan niks aan te doen!

@mamasan wat jammer dat de bv niet wil lukken! top hey dat ze internet hebben daar.
    geniet er lekker van!

@oemhudaifa hey leuk dat het weer de goeie kant opgaat meid! de vrouw van je vader zwanger dus je word ook nog eens grote zus.

@evy77 hahaha alonetime met je vriend ;) ;) ;)
    ik ben dus ook bang dat ik de weeen niet ga herkennen! me vriendin was er ook bang voor en die zei een paar weken geleden dat ik ooit getwijfeld heb snap ik niet!

@jomi wow dat is best heftig lees ik!hoop dat de kleine er snel is en dat jij er weer snel boven op bent.

@misspuma lekker dat alles goed was! nee niet te snel hoor want we moeten samen!leuke foto van de kleine en die buik op de achtergrond!

@joki het is een heel raar idee.

@daggie als je foto's plaatst verkleind ie ze automatische tegenwoordig.
    wat een leuke foto! je ziet er goed uit meid!

@majkuh ook bezig met weeen opwekken ;)

@marloes/buddy wat een schatje is ze!!! nu wil ikke!!!! wat is het ook snel gegaan he!
    geniet lekker van de kleine meid!

zo ben weer bij!
    tijd voor een bakkie maar weer!

14. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    ***Meldplicht***

Even snel, met nog rustige buik.

Heb slechte nacht achter de rug, weinig door kunnen slapen. Veel last van mijn heupen, maar nog een paar weekjes en dan zal dat als de kleine er is wel weer beter worden.

Ik eet nu even een ontbijtje en dan ga ik zo naar de boerderij, een bakkie koffie doen. Ze zijn aan het stammetjes planten (nieuwe soorten aardappelen van soms nog maar 30 st.). Normaal help ik daar altijd mee, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Maar is altijd wel gezellig, dus ga ik even kijken en ben ik er even tussenuit. Het is maar 8 min. rijden, dus dat zal wel lukken. Ik ben 's ochtends toch iets beter dan later op de dag.

Wens jullie alvast fijne dag en tot later.

Liefs JoMi

***Einde meldplicht***

15. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Goedemorgen Ladies,

Zoals beloofd zou ik jullie laten weten wat ik met de gyn heb besproken. We hadden gister om 16.15 uur afspraak en waren pas om 17.10 uur aan de beurt ivm spoedgeval :eek:

Hij had gelukkig heel mijn dossier gelezen en begon gelukkig zelf al hoe het met me ging en of ik het nog vol hield. Toen kwam heel mijn verhaal eruit en hij had hier alle begrip voor en zei dat hij me wel wilde toucheren om te kijken of ik nu wel ontsluiting had, zodat er een afspraak gemaakt kon worden om me te gaan inleiden.

Mijn ontsluiting was evenveel als vorige week, namelijk alleen een weke baarmoedermond maar nog geen ontsluiting. Daarna heb ik nog een echo gekregen om te kijken voor voldoende vruchtwater en dat was nog voldoende aanwezig. Ik zou pas over 10 dagen weer een afspraak hebben maar dat vond hij te lang, dus moet ik eind volgende week weer gaan. Hij heeft me gezegd dat de gyn die me dan helpt me weer moet toucheren, en als ik dan geen ontsluiting heb gaan we praten om het op gang te zetten (en dat is iets waarvan ik hoop dat niet hoeft te gebeuren, en dat deze kleine eigenwijze moppie vanzelf komt in de loop van de week).

Het was een erg attente gyn en die ik volgende week heb vind ik helemaal niet fijn, hij heeft me één keer verder geholpen toen ik 3 maanden zwanger was en hij was erg bot en helemaal niet vriendelijk. Volgens mij stond hij er zelfs van te kijken dat ik accentloos Nlds praatte, zo kwam het tenminste wel over. Maar goed, ik hoop echt dat er serieus voorwerk begint vandaag/morgen/deze week zodat ik het proces niet hoef te ondergaan om van alles op te gaan wekken.

Eenmaal thuis aangekomen, zat er wat bloed in mijn urine en later op de avond had ik slijmslierten met bloed erin. Ik had een enorm beurs gevoel binnenin van het toucheren gekregen, dus ben mijn bed maar vroeg ingekropen.

Ik zag een foto van Jill voorbij gaan en wat een poppetje is het zeg!

16. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @jomi veel plezier meid geniet er maar lekker van.

@zonstraal wow wat een goed nieuws lekker dat je het ook zelf heb aangegeven.
    klinkt of het langzaam aan zelf opgang komt!
    zet hem op meid!

17. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Sabrina: Het bloeden is gisternacht al gestopt anders had ik even moeten bellen en langs gaan naar het ZH. Ik denk dat het komt door het toucheren, erg pijnlijk om mee te maken vind ik. Maar goed, wie weet en zet het door vandaag :D

Het is een beetje grauw weer vandaag terwijl ze hadden gezegd dat het zonnetje lekker zou gaan schijnen, nou kom maar op dan! :D

Verder las ik dat er nog geen babynieuws is ... ben benieuwd wie vandaag de eerste zal zijn haha! Fijne dag alvast dames :D

18. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Een zonnige morgen meiden,

@ Joki: Bedankt! Snap dat je het moeilijk vindt dat je zo dichtbij dat ongeluk was, probeer het toch van je af te zetten meissie.

@ Marloes: Wow wat een mooi meisje is Jill, dat hebben jullie goed gedaan! Een pittige korte bevalling zo te lezen, rust nu maar goed uit hoor en GENIET! Heerlijk dat je weer thuis bent.

@ Kippie: Ik maak me ook totaal niet druk om die 1,5 kilo hoor, hoort er nu eenmaal bij.

@ Manootje: En...heeft het nu eindelijk doorgezet?

@ Kroepie: Snap dat je liever niet hebt dat een stagiare alleen de contole doet, ik heb ook wel eens een stagiare gehad maar dan was mijn eigen vk er ook bij dan vindt ik het niet erg.
    Goed dat je gaat aangeven dat je haar liever niet alleen bij de bevalling hebt, het is jou bevalling en moet gaan zoals jij dat het liefste hebt.
    Mijn vk controleert dit:
    - Bloeddruk
    - Urine op eiwitten/suikers
    - Hartslag van de beeb
    - Ligging van de beeb
    - Gewicht van mij
    En ik moet inderdaad iedere week...misschien even na-vragen bij de vk?
    Heerlijk een dagje niks doen, wij gaan ook niks bijzonders doen vandaag hoor.

@ MisssZ: Waarom krijg je een groei-echo, twijfelen ze aan het gewicht van de beeb?
    En ook nog bloedprikken...succes maandag!

@ Sabrina: Ow heerlijk BBQ-en! Hebben wij op koninginnedag ook gedaan, heerlijk.
    Ja, laten we samen bevallen van onze meisje lijkt me wel heel leuk wanneer zullen we plannen... :D?

@ JoMi: Veel plezier op de boerderij, dan ben je er inderdaad eventjes uit hé!
    Jammer dat je zo een slechte nacht hebt gehad door pijn in je heupen...nog even volhouden meisje! Knuffel voor jou!

@ ZonStraal: Goed dat je het zelf hebt aangegeven, hopelijk komt de kleine zelf en hoef je niet ingeleid te worden! Stertke, en zoals ik lees is het zelf al op gang aan het komen.

***Meldplicht***

Alles rustig hierzo. Goede nacht gehad, heerlijk geslapen. Na het uit bed komen wel een beetje last van een krakende rug...AU.
    Maar voor de rest alles rustig, geen vreemde dingen.

Helaas is er weer een van onze koi's ziek...dus mijn man gaat zo weer even langs de koi-dokter...hij neemt Keano mee dus heb ik ook weer even rust.

Verder houden we het vandaag rustig, hebben 2 drukke dagen gehad dus nu even een dag om uit te rusten (hebben we alle 3 hard nodig!).

Fijne zonnige dag allemaal!

Liefs, misspuma

***Einde Meldplicht***

19. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @zontraal nou laat het maar opnieuw beginnen dan en de kleine maar komen!

@misspuma wat denk je van vandaag???

VRAAG: meiden ik heb sinds vanmorgen een beurs gevoel in me vagina doet gewoon zeer!
    alsof ik een trap heb gehad! maar ik heb niks gedaan helemaal niks!!!
    wat is dit???

20. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Hier ook nog een meimama met beeb in buik! Het voelt hier ook nog erg rustig allemaal, dus het zou me verbazen als de kleine zich vandaag aandient, maar you never know!

@Manootje: kan me voorstellen dat je van dat gerommel onrustig wordt.. iedere keer denk je toch weer.. zou het? Nou meid.. ik hoop het!
    @Kroepie: mijn vk controleert hetzelfde als de jouwe en als er aanleiding is (bijv hoge bloeddruk) dan controleert ze wel de urine, maar inderdaad ook niet standaard. Vanaf week 37 ben ik inderdaad iedere week op controle geweest. Maar nu met de vrije dagen enzo zit er 1.5 week tussen, ook iets langer dus.
    @Misssz: fijn dat alles goed was en zo'n extra echo lijkt mij ook wel fijn. Of is dat bij jullie standaard?
    @Sabrina: goedemorgen met een lekker bakkie!!
    @Zonstraal: vreselijk gevoel he toucheren, ik kan me dat van mn bevalling nog herinneren. Fijn dat je nu zo'n prettige gyn had, dat scheelt de helft lijkt me. Hopelijk is hij/zij straks ook bij je bevalling. Volgende week dus weer terug, ik hoop echt voor je dat jullie beeb zich dan inmiddels zelf heeft aangediend, dan komt er een einde aan al die spanningen en kan het genieten voor jullie beginnen!
    @Jomi: geniet ervan, rustig aan doen meid.
    @Misspuma: hoop dat het meevalt met die koi. Wel fijn dat jij ff kan bijkomen.

Tot later!

Deel Deze Pagina