Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hoi allemaal,

Net terug van de VK.
    Ze vroeg hoe het ging en ik barstte spontaan in brullen uit, niet zo goed dus...heb gevraagd of ze wilde kijken of er al wat gebeurd vanonder.
    Toen vroeg ze of als er ruimte was ik gestript wilde worden, Ze zei er wel bij dat de kans groter is dat ik er harde buiken en voorww van zou krijgen omdat ik nog maar 39 weken ben, maar ze wilde het wel doen.

Ik blijk 1,5 cm ontsluiting te hebben en ze heeft dus gestript!
    Ik had verwacht dat het heel zeer zou doen, maar dat was niet zo, wel een beetje onangenaam, maar het was echt zo klaar. Ik vroeg zelfs:huh, was dat het al??

ben benieuwd.
    Voel me iig serieus genomen, als het lijf en de baby niet klaar zijn, prima, niets aan te doen, maar ik heb igg gedaan wat kon en zij ook, dat voelt heel fijn :)

2. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @majkuh... succes meis.. hoop dat het doorzet!

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

hoi dames, ben ik weer. alles goed hier, mevrouwtje is een model baby, slapen en eten en poepen, dus het gaat geweldig. Mijn zoontje wordt helemaal opgewonden als hij haar ziet, maar terwijl hij roepend aan de wieg stond te rammelen sliep ze lekker door!

En vooruit, ik noem een keer de naam, maar liever niet in een lijst zetten. ze heet Linde!

Sim, jij heel erg gefeliciteerd. Wat een leuke naam! Zijn we toch nog bijna tegelijk bevallen. Of jouwe net op de 4de?

Manootje succes!

4. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Mooie naam Kaatje, heeft hier ook lang hoog op het lijstje gestaan! Wat schattig om te lezen dat je zoontje zo leuk reageert. Volgens mij zijn die eerste momenten dat de oudste de baby ziet echt goud waard. Daar verheug ik me erg op (hopelijk wordt dat ook een mooi moment). Verder fijn dat alles zo goed gaat (en wat leuk dat je tijd hebt om te forummen).

5. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Hee Majkuh fijn dat je vk je zo serieus heeft genomen en dat je gestript bent. Hopelijk heeft het het gewenste effect. Ik denk dat je nu inderdaad de juiste instelling hebt..doet het wat, dan mooi en anders is het lichaam er nog niet klaar voor. Ik duim voor je.. Dikke knuffel voor je en hoop dat je je snel beter gaat voelen. En al 1.5 cm ontsluiting is mooi meegenomen..

6. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @kaatje, wat een leuke naam! geniet ervan meis! heerlijk he?

7. @Majkuh
    Wat fijn!!! Applausje voor de vk...
    Ik hoop dat 't doorzet meis.
    Liefs

@Kaatje
    Wat een dotje is het!!!
    Trouwens... net op tijd voor 't bezoek uit Nederland of niet?
    Kwam je moeder en broer(tje) niet over deze week?

@Colin
    Veel plezier morgen met de verjaardag!
    Laat de visite zichzelf maar redden hoor...

@mamasan
    Was je nog op tijd? ;)

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

tja alle tijd hier hoor kippie. zoals vorige keer komt hier het kraambezoek langzaam op gang. mijn engelse vrienden staan niet direct de eerste dag op de stoep, en de familie uit nederland komt in de loop van de week pas natuurlijk... dan zal het druk worden! en dochterlief slaapt steeds, ik voel me prima en manlief doet het huishouden. dus ik lig in bed te mailen en bellen!!

9. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Hey lady's

zo was ik weer!
    alles was weer goed bij de vk bloeddruk 120/65 dus ook weer een stempel.
    ze vroeg hoe me moeder en zus waren bevallen allebei te laat en heel snel!
    dus ik kon daar ook wel op gaan rekenen ik moet dus nu niet bij 3 min gaan bellen maar bij 5 min weeen moet ik al bellen.
    hahaha ja ze zegt is genetisch bepaald hahaha wel grappig!

@mamasan ja kom maar op met die foto's!

@majkuh meid wat lekker dat ze je gestript heeft!nu duimen dat het zin heeft gehad! ik duim heel hard voor je meid*knuffel*

@kaatje k wat een mooie naam. niet in de lijst lees ik? je staat toch ook met je gezicht foto's hier op de pagina mag ik vragen waarom niet?

ik ga ff de lijst erbij pakken en aanpassen.

hahah net gelachen met me man.
    hij word gek soms van mijn schoonmaken(normaal zonder ik zwanger ben ook)
    net zeg ik dat ik ff wil stofzuigen enz (had gister niks gedaan)
    hij zegt hoelang ben je ermee bezig? want ik ga wel een rondje lopen dan.
    vind ik niet erg hoor want dan loopt ie ook niet in de weg. hahaha geweldig!

vanavond krijgen we me schoonouders te eten! we eten lekker vis!
    ik kom morgen weer langs!
    fijne avond allemaal!

10. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar óf Sabrina1984 en dan zorgen wij dat het erop komt.. Liever niet naar allebei PB’en want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt!
    Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even!

DE MAMA'S VAN MEI 2009 :baby:

28 april
    * Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X ~ Buddy: Sim80
    1 mei
    * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Mamasan
    * Sim80~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje ~ Buddy: Remmar ~ BEVALLEN
    * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Majkuh ~ BEVALLEN
    3 mei
    * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X ~ Buddy: Manny ~ BEVALLEN
    * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ :(: ~ Buddy: Ria32
    4 mei
    * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X ~ Buddy: Joki
    * Daggie1984 ~ 1ste kindje~BV/FV ~ Jongetje ~ Buddy: JoMi ~ BEVALLEN
    5 mei
    * Webmiertje ~ 3de kindje ~ Jongetje ~ BEVALLEN
    * Cleo ~ Tweeling ~ BV ~ PHZ ~ 2 Meisjes ~ BEVALLEN
    6 mei
    * KaatjeK ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X ~ BEVALLEN
    * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# Buddy: Sabrina84 ~ BEVALLEN
    8 mei
    * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Kroepie
    * ZonStraal ~ 2de kindje ~ BV ~ PHZ (med ind) ~ Jongetje
    10 mei
    * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Marooz en MissPuma
    * Draadje ~ 1e kindje ~ TB ~ BV ~ :-#
    11 mei
    * Manny~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Rian
    12 mei
    *Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Kippie75
    13 mei
    * Sistabigbones ~ 3de kindje ~ PHZ ~ FV
    15 mei
    * Ria32 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Manoontje
    *Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ Meisje ~ Buddy: Marloes22
    * MissPuma ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV ~ Meisje ~ Buddy: majkuh
    16 mei
    * Zogelukkig ~ TB ~ BV BEVALLEN
    18 mei
    * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH (med ind) ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Daggie en Mamasan
    19 mei
    *MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV ~ Meisje
    20 mei
    * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV ~ BEVALLEN
    21 mei
    * MisssZ ~ 2e kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje
    22 mei
    * Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X
    * Dancevalley ~ 1ste kindje ~ Meisje
    * Tinke ~ 1ste kindje ~ BV ~ TB ~Meisje
    29 mei
    * Kroepie ~ 2e kindje ~ bV ~ PHZ ~ :-# ~ Buddy: Dolgelukkig
    * Fairy01 ~
    31 mei
    * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Sab85
    2 juni
    * Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind ~ Buddy: JoMi ~ BEVALLEN

Er zijn op dit moment 30mei Mama´s
    Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie: Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB

PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling
    FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding

Wat denk je wat het geslacht is: 6 geen idee, Geslacht: 5 :(: (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 11 [-X (wil het niet weten)

Afspraken:

* 7 mei:MisszZ, controle vk 17.30 uur
    * 7 mei:JoMi, ctg urine en bloedrukcontrole, 12.30 uur
    * 7 mei:JoMi, controle gyn, 13.20 uur
    * 8 mei:Misspuma, controle vk, 15.45 uur
    * 8 mei:MisssZ, Groeiecho, 12.15 uur
    * 11 mei:Sabrina1984, controle vk, 10.30 uur
    * 13 mei:Kroepie, controle vk, 15.50 uur
    * 15 mei:Evy, controle gyn, 11.20 uur
    * 29 mei:Evy, controle gyn, 11.20 uur

De aanpassingen zijn:
    KINDJE GEBOREN!!!

BEVALLEN :baby: :D
    • Mama - Geb d.d - Kindje(s)- Duur zwschap - Tijd - Gewicht - Lengte

[*] Cleo - 28 maart - Chiara & Charissa - 34 weken - 01.42 & 01.45 uur - 2300 gram - ??[/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Daggie1984 - 20 april- Rivano - 38 weken – 11.20 uur – 3585 gram - ??[/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Marooz - 21 April -Mees Tygo – 38,3 weken – 16.31 uur – 5310 gram – 51 cm[/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Zogelukkig - 26 april- -Zoon- 37 weken - ?? - 3700 gram - ??[/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Webmiertje - 29 april - Roan- ?? - ??- 5100 gram - 51 cm[/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Mamasan - 29 april - Duncun - 35,1 weken- 19.02 uur- 2770 gram - ?? [/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Mamalieske - 29 april - Ties- 37 weken - 5.42 uur- 2720 gram - 47 cm[/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Marloes22 - 30 april - Jill- 39,1 weken - ?? - 3320 gram- 50 cm[/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Rian - 3 mei - Tatum - 40 weken - 12.45 uur - 3655 gram - 51 cm[/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Kaatjek - 3 mei - Dochter - 40,2 weken- 22.00 uur – 3560 gram – 52 cm[/*:m:3jcfeh3a]
      [*] Sim80 – 4 mei – Pip – 40,3 weken – 07.56 uur - ?? - ??[/*:m:3jcfeh3a]

Tussenstand:
    6 meisjes - 6 jongens[/quote]

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Wat een mooie naam!

Hier verder nog geen actie, af en toe een erge harde buik (van de CTG weet ik dat die rond de 80 zitten) en verder constant een harde buik die ik nauwelijks voel (maar buik is wel hard dan)

Dus heb er geen last van, maar we zien wel ;)

Voel me echt al heeeeeel wat beter dat ik serieus genomen ben en ik weet dat we as maandag gewoon weer strippen als dit niet werkt.
    ga vanaaf ook extra naar de voetreflex en morgen naar mijn oma, ben echt zoveel kamer nu ;D
    Is er al nieuws van MANOOTJE???

12. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Haaaaai meiden!

Was ik ook weer.. Wilde mijn verhaal toch ook wel even hier doen!!

Ik zou ff een lang verhaal kort maken (wat voor mij heeeeel moeilijk is). Vanmorgen bij de vk geweest, alles goed opzich. Bloeddruk wel wat hoger 155/85, maar verder alles oke. Hartje geluisterd, was ook helemaal oke. Kindje ligt heeeeel ver ingedaald, dus klaar voor de start..

maarja, die start.. die doet t m..
    Ze vroeg aan het eind of ik nog vragen had, dus ik zeg ja: ik wil wel graag weten wat jullie gaan doen, mocht t kindjer er nog niet zijn vrijdag (heb dan weer afspraak). Nouja, zegt ze: dan gaan we wrs nog niet zoveel doen... (grom 1) nouja, hoe ver je dan...?! (grom 2) ohw, al 41 wk 3 dgn. Nouja, met 42 weken ga je sowieso over naar de gyn, want dan hebben wij er geen verantwoordelijkheid meer over (grom 3).. Dus voor de tijd krijg je wrs een afspraak daar voor controle (ctg en zo) en gaan ze kijken hoe het kindje het doet enzo. Gaat t niet zo goed meer of twijfel, zullen ze je inleiden. En als ze belissen dat ie het nog goed doet, dan zullen ze het nog wel laten zitten.. (grom 4, 5 en 6...)

Nou snap ik dit allemaal best..
    Maar baalde er gewoon zo gigantisch van dat ze het en mij helemaal niet vertelt hadden, als ik niets had gevraagd. En dus vrijdag of maandag (want die dag wilde ze me eerst inplannen) daar was gekomen en de boodschap had gekregen, je gaat morgen over naar de gyn... En ohja, je mag dan hoogst wrs niet meer thuis bevallen.. Het kwam, voor mijn gevoel, allemaal ff tussen neus en lippen door (geen leuke woordspeling) met een laksheid en op zo'n toon van 'heb je weer zo'n zwangere die geen geduld heeft...'
    En ik heb er helemaal geen problemen mee gehad dat ik overtijd loop, maar wil gewoon niet langer dan 2 weken overtijd lopen! Heb zoveel vreselijke verhalen daar over gehoord... en buiten dat om, ik had gewoon voor ogen fijn thuis te bevallen.....

En nu is het misschien heel naief of dom om niet verder na te hebben gedacht, wat als ik meer dan zoveel dagen overtijd ga lopen.. Maar daar zijn hun toch ook juist voor?! De vk hoort je toch van te voren in te lichten wat er staat te gebeuren als je overtijd gaat lopen... of ben ik nu gewoon zo blonT?!

zoo.. nouja, ik heb weer genoeg van me af gemopperd en gejankt vandaag!
    En heb geen zin in woorden van: maar je hebt nog een aantal dagen tot 42 weken.. (da weet ik zelf ook wel...) En daar gaat t mij ook niet om.. wilde gewoon ff mn verhaal kwijt! en ben blij dat dat hier kan...

Dikke knuffels allemaal!

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Remmar: heeft je vk niet gevoeld of je bmm al vestreken en verweekt is en/of je al ontsluiting hebt?

Ik zie trouwens op de lijst heel veel lengtes van de baby's.
    Als je in het ziekenhuis bevalt, mag dat niet meer gemeten worden ivm heupdysplasie!
    Onze kanjer is wel lang, maar ze hebben hem dus niet opgemeten.

Wie waren het ook weer die ook een ks hebben gehad, waren dat Daggie en Mamalieske? Ik ben dan wel niet meer zwanger,maar dat geheugen werkt nog niet echt mee hoor! :)
    Eindelijk begint mijn vocht weg te trekken, zooooo lekker! Ben zeker de periode in het zh nog 10 kilo bijgekomen, mijn benen zagen er echt vreselijk uit zo dik! Heb niet meer op de schaal gestaan en dat ga ik binnenkort ook niet doen, maar eindelijk komen de borsten weer boven de buik uit ipv andersom, hihi!
    Nog meer dames zo'n last van stuwing? Autch!

14. @Remmar
    Ik vind dat je groot gelijk hebt met je k*t gevoel.
    Ze hadden je best even eerder in kunnen lichten... in plaats van nu nog 's!!
    Ik baal met je mee... en ik geef je een digitale knuffel! (heb uit betrouwbare bron vernomen dat ie werkt hhahaha)
    *KNUFFEL*

15. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    nope.. helemaal niets! en heb t zelf ook niet gevraagd, want was helemaal overdonderd eigenlijk.. vond t gewoon allemaal ff stom, stommer en stomst... zooo... (en kan er ondertussen wel een beetje om lachen.. een heeeeeel klein beetje dan...)

@ kroepie: dank je!! je bent een lieverd!! :)

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mmm, raar! Als je overtijd loopt en het je tweede kindje is, is de kans groot dat de bmm al rijp is en staat. Ik weet niet zoveel van overtijd lopen, behalve dat de conditie van de placenta achteruit gaat. Ik hoop van harte dat het gauw gaat beginnen voor je! ;)

17. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Nouja, tis eerste kindje.. maar kvond al die verhalen over overtijd lopen ook niet echt grappig, zeg maar... maargoed.. ik hoop ook dat t dus gauw gaat doorzetten!!! Nu mag ik wel een keertje.. toch!? ;)

En kweet ook niet wat 'normale' gang van zaken is! Maar baalde er gewoon van hoe dit vanmiddag was verlopen...

18. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hey dames,

Ik heb bijgelezen, maar even snel, iemand vroeg of Sheila al was bevallen en ik las in een ander topic nog niet. Ze loopt nu een dag of 3 overtijd dacht ik.

Manootje, hopen dat het door gaat zetten meid!

Ik ben benieuwd wie de morgen al weer bevallen is....

19. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

remmar, terecht dat je baalt, overtijd lopen en moeten worden ingeleid is gewoon klote. maar je hebt nog even toch? misschien ook wat trucjes proberen, tens werkte bij mij, of toch de kolf... maar ik was natuurlijk al hard bezig met rommelen, dus bij mij was alles er al klaar voor.

sabrina, je hebt gelijk, ik had eerst wel gewoon foto's hier staan. maar toen vond ik het toch wel erg persoonlijk worden wat ik hier allemaal zei, en ik kwam er achter dat er mensen zijn die ik ken die wel eens op het forum komen. dus toen heb ik alle foto's gedelete.
    ik zal later wel een keer een foto spammen van de kleine meid!

zogelukkig, ze meetten hier zonder het kindje uit te rekken, dus gewoon een beetje met de bocht mee zegmaar. het wordt verder ook niet gedocumenteerd, is geen officieel getal, maar ik wilde het graag weten dus heeft ze het wel gedaan op verzoek.
    ik had gelukkig geen last van vocht. zag net dat ik nu 75 kg weeg.

ik heb trouwens verschikkelijke last van naweeen, veel erger dan de vorige keer. de VK zei al dat het bij de tweede erger was, nou, ik vind ze erger dan de bevalling. het is vooral tijdens het voeden, en ik moet er echt bij gillen. nou, ik heb tijdens de bevalling zelf niet gegild, kun je nagaan.... en ik word helemaal misselijk, koud zweet breekt me uit en duizelig...

20. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    jeetje Kaatje, dat klinkt niet erg fijn zeg die naweeën... Hopelijk heb je er niet al te lang last van. Kan me voorstellen dat je het voeden dan ook niet als een pretje ziet.

Makjuh, hopelijk zet er iets in werking bij je dat strippen.

Sabrina, ga er maar niet vanuit dat je hetzelfde als je moeder en/of zus bevalt. Mijn moeder die poepte ze er zo uit, bij mijn zus had ze niet eens in de gaten dat ze weeën had en mocht gelijk liggen en persen. En bij mij wist ze dus wat ze moest voelen en idem, vlos komt en ze mocht liggen en persen. En ik heb een standaard bevalling van 17 uur gehad en 2 uur geperst. Mijn zus heeft het een stukje sneller gedaan, die had alleen de pech dat Koen niet om het bochtje ging en moest met de vacuum gehaald worden. Maar goed, hopelijk krijg jij hetzelfde als je moeder en zus.

Remmar, elke dag langer dan de datum is echt erg. Je hebt namelijk geen datum meer en het officiele wachten is begonnen. Wel raar dat je vlos niets nog met je had besproken voor die tijd en dat ze niet heeft geopperd om je te strippen. Ik neem aan dat je wel met 41 weken naar het ziekenhuis moet om te checken of je nog voldoende vruchtwater hebt en of hij of zij het nog goed doet in je buik? Want dat is volgens mij wel het protocol.
    Knuffel voor jou

Manootje, hoe gaat het nu???

Wij gaan Gwen in bad gooien, tot strakjes (denk ik)

Deel Deze Pagina