Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    UPDATE...

Ben bij de vk geweest en de gebruikelijke controles waren ok. Ze vertelde over het gewijzigde beleid ten aanzien van overtijd lopen. Hier mag je met 41 weken worden ingeleid als je dat wil. Dat wil ik dus liever niet.. dat zou morgen namelijk al zijn (uitgaande van 1e dag laatste menstruatie). Dus ze heeft gekeken of ze kon strippen en dat kon. Baarmoedermond al bijna verstreken en 1 cm ontsluiting. Ze heeft goed kunnen strippen en had goede hoop. Het vervolg: als ik vandaag/morgen niet ga bevallen, dan komt ze donderdag thuis strippen, dan evt vrijdag naar het ziekenhuis voor een CTG en uiterlijk volgende week woensdag inleiden. Jak.. dat is al over een week.. nou ja.. we wachten eerst vandaag maar eens af.

Ga nu even bijlezen..

2. dancevalley

dancevalley Actief lid

9 jan 2008
    238
    0
    0
    Ik ga ook weer even aan mijn meldplicht voldoen. Kort maar krachtig want ben zo passief als de P en moet nodig even in actie komen.
    Misschien dat ik vanmiddag nog even kom en probeer te reageren en anders iedereen een fijne dag gewenst.

3. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Kippie, spannend zeg. Ik zit bovenop mn telefoon..!! Ik duim voor je meid.
    Komt wel erg dichtbij zo hè.? Knuffel..

4. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    ***Meldplicht***

Goedemorgen allemaal,

Hierbij voldoe ik weer aan mijn meldplicht. Nog steeds met gevulde buik.

Ik heb afgelopen nacht weer slecht geslapen, ik denk dat het ook niet meer anders wordt. De heupen blijven elke nacht pijn doen, dus het is niet anders. Ook heb ik nu sinds vanochtend weer regelmatig last van harde buiken en sommige ook pijnlijk. Ik heb het idee dat het net zo is als vorige week donderdag, dus zal wel weer voorwerk zijn. Ook zit er geen regelmaat in.

Ik probeer tussendoor de adressen bij elkaar te zoeken en de laatste enveloppen te schrijven, maar is wel weer lekker vermoeiend.

Dit betekent dat ik vanmiddag in ieder geval wel weer een uurtje of 2 ga slapen. Anders trek ik het niet meer. Na alles van vorige week heb ik ook het gevoel dat mijn energie ook niet veel beter meer gaat worden. Ik kan de hele dag wel slapen, maar als het dan ook nog eens zonder pijn zou kunnen doe ik het ervoor.

Ik lees nog steeds wel alles mee hoor, maar geen puf om verdere reacties te geven. Maar ik hoop dat dat 1 dezer dagen toch weer een beetje terug zal komen. Ik mis het namelijk toch wel.

Sorry voor alweer een ego stukje van mij.

Fijne dag allemaal.

Liefs JoMi

***Einde meldplicht***

5. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Mamasan: wat een snoepje is Duncan.. en zoooo fijn dat jullie naar huis mogen. Wat een bevallingsverhaal zeg.. haha de turbopoeper!!
    @Kroepie: ik kan me voorstellen dat je tegen vrijdag opziet.. maar je moet er maar gewoon vanuitgaan dat beeb echt nog wel even blijft zitten. Die stoel bij de tandarts hoeft echt niet helemaal plat hoor.. die kan in verschillende standen als het goed is ;) Dus hup die tandjes laten zien..
    @Draadje: jammer dat het niet heeft doorgezet, maar wie weet wat vandaag nog brengt..
    @Misspuma: lekker dat je zo goed geslapen hebt.. en au ik ken dat gevoel van het wakker worden met een blaas die op knappen staat.. Fijn dat Keano vanmiddag wordt opgehaald. Zeker nu ik vanmorgen gestript ben durf ik het huis niet meer echt uit.. zit ook echt te denken hoe ik de middag moet doorkomen met onze dochter.. misschien maar cakejes bakken ofzo. Heel spannend voor je zus, laat je ons weten hoe het gegaan is?
    @Harmless: ben ook benieuwd naar de antwoorden op je vraag over de oudere kindjes.. daar zit ik nog steeds mee in mn maag, dat ik haar bijvoorbeeld midden in de nacht moet laten ophalen enzo.. ik weet wel dat dat maar eenmalig is en dat ze daar heus wel overheen komt, maar toch.. En ach je weet toch niet hoe het gaat lopen, dat moeten we gewoon afwachten.
    @Sabrina: lekker uitgerust!!!
    @Kaatje: hoe gaat het met de naweeën, al minder pijnlijk?
    @Joki: hoop dat ik je snel kan gaan sms-en voor buddynieuws..
    @Sim: leuk van je te horen en wat fijn dat je zo'n goede bevalling hebt gehad. En wow begonnen met borstvoeding en die loopt goed... ik hoop echt, echt voor je dat het deze keer lukt en anders niet over je grenzen qua proberen en doorzetten hoor. Je moet ook genieten van deze kraamtijd. Ga maar weer lekker genieten.
    @Jomi: niet verontschuldigen voor je egostukje, dat is toch helemaal niet erg. Het is al fijn dat je ons op de hoogte kan brengen hoe het met je gaat, veel belangrijker dan reacties.. dat komt wel weer.. of niet. Dikke knuff voor jou..

6. patrieske28

12 feb 2009
    56
    0
    0
    reuver
    ook ik meld me weer even.

hier nog niks aan de hand.
    gisteren inwendig onderzoek gehad, maar helaas baarmoedermond was verre van rijp, en ze kon dus ook niks op gang helpen.

vannacht gruwelijke nachtmerrie gehad, net als bij alien die film, dat die kleine zich dwars door mijn buik naar buiten aan het werken was. begon heel leuk met n voetje tegen binnenkant aan te stampen, maar dat werd al gauw erger en ja ....brrrrr bah haha.

zo nu ff bijlezen, en dan maar weers even stofzuigen en poetsen, anders lig ik over n half uur alweer te slapen op de bank haha.

7. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

hier was ik weer huis is weer spik en span nou ja huis boven verdieping dan.
    want kan maar 1 verdieping per dag wil er wel meer doen maar nee dan klap ik neer en dat moeten we maar niet doen.

@joki hahah nee slaap smiddags niet en savonds dus lekker optijd na bed doe ik meestal nu wel. heel veel meiden hier slapen in de middag maar dat kan ik niet.

@ria32 meid hier een dikke knuffel van mij!

@sim80 lekker dat de bevalling zo soepel is verlopen! geniet maar lekker van je meissie ik heb je taak al over genomen.

@majkuh hier ook last van maagzuur en van me adem.weet neit wat het is zal wel weer over gaan.

@kippie75 ow wat spannend hopen dat het snel helpt! ja ik ben zeker uitgerust!

@jomi meid maakt toch niet uit dat je neit op iedereen reageert! iedereen gaat de zwangerschap anders door en de een mankeert wat meer dan de ander. en heeft dus ook minder puf dan de ander!
    dikke knuffel voor jouw.

@patrieske28 zie dat je al 5 dagen overtijd bent. balen dat ze nog niks hebben kunnen doen bij je. lekker zeg zon nachtmerrie!
    mmmm krijg net weer een krantje van de prenatal binnen weer ff snuffelen wat erin staat.

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hier zelf ook een mei mama hier helaas niet mee geklets, zie nu pas dit hele forum.

Maar wil iedereen heel veel succes wensen met bevallen alvast :)

9. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @wonders2: Spring gewoon erbij in joh meid. Gezellig....... Op het wachtbankje is plaats zat ;)

10. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Kaatjek: Wat een leuke naam heeft je meisie trouwens. Geweldig. Ook lief van je man dat hij even gepost heeft zeg. Toch niet zo anti als dat je dacht? Jammer alleen dat jij zo slcht slaapt.

Ik heb vandaag de kinderwagen weer in elkaar geschroeft. En net de laatste details voor de doop doorgenomen. Nu weet ik gewoon echt niet meer wat te doen :( HAHA ben eindelijk voorbereid 3 dagen voor dato. HAHA lekker bijtijds.

11. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    @ wonders2
    welkom in ons midden

12. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    He meiden, nou zit nog gezellig op het wachtbankje hoor ;) Was wel een domper gisteren dacht echt vandaag de kleine bij ons te hebben. De vk dacht ook echt dat de vliezen waren gebroken, nou ja een hoge vliesscheur. Maar met toucheren kwam er niets en dat was wel een beetje gek. En gelukkig bestaan er testen die dus uit wees dat het niet m'n vliezen waren. Qua infecties enzo is het natuurlijk veel beter dat ze niet gebroken zijn, maar best een teleurstelling. Maar goed terug op het wachtbankje en dit keer met een kopje thee Sabrina ;) Zo ga effe goed lezen en reageren, tot zo ;)

13. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Vind het soms wel ambetant dat gyn's en vk's ons andere dingen zeggen. Mijn gyn zei dat bevallen niet genetisch bepaald is. Maar ja, ik hoop een beetje van wel, want dan komt onze meid toch al zeker iets vroeger ;)

@Remmar: ik denk dat ze je idd al veel eerder hadden moeten zeggen wat er ging gebeuren in het geval je overtijd zou gaan. Had ik hier al niet eens gelezen dan vanaf nu 41wk al beschouwd werd als overtijd en ze je eigenlijk nu al zouden moeten doorsturen naar een gyn?
    Ik zou ook serieus balen hoor, dikke knuffel.

@kaatje k: pijnlijke naweeën, ai, hopelijk gaat dit snel over. Dikke knuffel

@colin: Gelukkige verjaardag!

@manootje: spijtig dat je terug op de wachtbank zit, hopelijk schiet het snel in gang voor jou :)

@Draadje: en ... zet het door, toch altijd wel spannend hé.

@mamasan: oooooooh, hij is zo mooi. Wat een bink!

@marooz: proficiat met Mees z'n twee weken, hihi.

@misspuma: sterkte voor je zus, we duimen mee voor haar.

@ria: oei meid, 't spijt me te horen dat je zoveel pijn hebt, dikke knuffel.

@patrieske: scary zeg, zo'n nachtmerrie

@wonders2: je bent nog steeds welkom hoor :D

EGO:
    Gisteren een hele dag veel druk onderaan gehad.
    's Avonds werd het niet beter en dus buiten eten koken, niets meer gedaan :( .
    Lekker in m'n bedje gekropen en filmpje gekeken met m'n vriend. Had nog steeds veel druk onderaan die ook wel regelmatig pijn deed.
    Deze ochtend was de druk weg, dus voel me vandaag iets beter.

14. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    bed is ook weer schoon!!!

@wonders2 welkom meid en wacht gezellig met ons mee.

@harmless poetsen poetsen en nog eens poetsen misschien een optie???

@manootje nee ik wil een koffie!!! kan me voorstellen dat het best wel balen is! je wilt toch je kleine meid vast houden.

@evy77 ik hoop dat ze ongelijk heeft in de tijd van bevallen en gelijk in de duur van bevallen!
    ach we zien het wel elke bevalling is toch anders denk ik.
    lastig he die druk onderin misschien ingedaald nu?

ik ga er weer even vandoor mannetje komt zo thuis en dan gaan we ff lekker samen eten.

liefs sabrina

15. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hee meimama's!

Heb in het begin hier wel wat meegeschreven, maar nooit erg veel.. wel nog netjes bijna alles meegelezen, ben gewoon niet zo'n schrijver haha!
    Wil wel iedereen die inmiddels bevallen is van harte feliciteren met hun zoons en dochters! Het is nu echt begonnen he?!
    En iedereen die nog wacht: Ontzettend veel succes en hoop dat we snel allemaal onze wondertjes in onze armen mogen houden!

Liefs, Lana81

16. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Jomi, fijn dat alles goed was bij de gyn! Toch wel even schrikken, maar gelukkig werd hij weer wakker. Wat een drama is zo'n ctg zeg, lag er gister voor het eerst aan en je wilt je wel concentreren op iets anders, maar ik was echt gebioligeerd door dat ding.. En lag er nog maar 3 kwartier aan...

@ Sabrina, fijn zeg dat het gesprek zo goed ging! En fijn dat alles weer goed was bij de vk.

@ Colin, Gefeliciteerd met je man!

@ Majkuh, fijn hoor dat de vk je serieus nam, jammer dat het niet zo veel doet.. Duim voor je meid en die stress effe loslaten, adem in en adem uit.... ;) Je bent trouwens dichtbij straks! Mocht je de borden zoetermeer zien, zwaai je even ;) Oh je bent denk ik al weg..

@ Remmar, he wat naar zeg van die vk! Ik snap je hoor meid, ben ook heel bang om ver over de datum te lopen en deze vk was er ook nog heel nuchter over.. Leef helemaal met je mee meis, knuf! Enne waar ben je vandaag?

@ Zogelukkig, wat fijn dat de vocht een beetje aan het wegtrekken is. En die stuwing, bij je borsten? Mss wat koude witte kool bladeren?

@ Oemhudaifa, gaat het wat beter met je liezen/benen?

@ Kaatje, heerlijk zeg dat de kleine het zo goed doet en wat een mooie naam! He gatver van die naww. En dan al dat voorwerk al.. Ik ben best bang voor de naww, vooral omdat ze met die myoom b ij voorbaat medicijnen wilen geven voor het samentrekken van de bm, hmm en als ik dan jou hoor.. Sterkte ermee meid!

@ Marooz, jeetje jouw ventje al 2 wk.. Wat gaat het toch hard!

@ Joki, gefeliciteerd met je 39 weken!

@ Kippie, oh spannend zeg dat je al 41 weken kan zijn! Ben benieuwd hoor!

@ Manny, haha moest wel lachen om je advertentie! Veel plezier bij de vk

@ Draadje, Fijn dat je goed heb geslapen vannacht

@ Mamasan, tsjee wat een verhaal meid! Wat een knap ventje!!

@ Kroepie, ja kan me voorstellen dat je je druk maakt omd e operatie! Spannend hoor, alvast veel sterkte! Succes bij de tandarts!

@ Harmless, Marissa gaat naar m'n mams als het begint.. Haha ik ben ook nog met wat laatste dingen bezig, dus je bent niet de enige ;)

@ Misspuma, fijn dat het zo goed gaat en je goed heb geslapen. Maar jeetje wat erg van je zus, sterkte!

@ Ria, he wat rot weer met al die pijn, hoop dat het snel wat minder wordt! Knuf!

@ Sim, wat heerlijk zeg, hoop dat je pijn ook wat minder wordt. Geniet ze!

@ Jomi, knuffel meid!!

@ Patrieske, hmm balen. Ik heb die droom ook vannacht gehad, ook toevallig!

@ Wonder2, welkom hoor, zoals harmless zei, plek zat hier haha

@ Evy, de druk kan ook van het indalen zijn? Nog een paar daagjes ben je ook lekker vrij! ;)

@ Sabrina, ja nu ben ik ook toe aan een bakkie ;) Daarna ga ik ook effe wat doen..

17. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

oh super leuk dat ik toch weer erbij mag komen :)

vind super gaaf om bij te houden hoe het met wie gaat en wie er bevallen is enz :)

Zijn er al veel bevallen of niet? Of moet ik dan even zoeken naar een lijst :)

Ook grappig om te lezen hier hoe verschillend de VK zijn, sommige laten je makkelijk 2 weken overtijd lopen bij andere bij de 39 weken word je al gestript. Ben erg benieuwd wat ik donderdag krijg te horen. Ze hadden mij beloofd niet over de 40 weken te gaan. Maar ben bang dat het wel gaat gebeuren. Maar ik wacht rustig af :)

Zag wel iemand die was bevalen van een prachtzoontje duncan als ik me niet vergis met 2 prachtfotos gefeliciteerd in ieder geval :)

18. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Lana en wonder2, welkom allebei en gewoon lekker mee kletsen hoor ;)

19. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Laura28, he meid durf het bijna niet te vragen, maar je hebt in het begin ook mee gekletst hier toch? Hoe is het nu met je?

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

dag lieve wachters, alles goed?

hier wel, behalve dat ik nog steeds niet kan slapen... mijn meisje slaapt zo goed, en dan ik niet wat een zonde. het gaat wel beter met de naweeen, nu voelt het meer als een stevige ongesteldheid.

het huishouden loopt hier ook prima, dankzij mijn excellente 'kraamhulp' (mijn man). ik krijg nu net een bordje heerlijk lunch voor mijn neus. ik vraag me af wat zo'n kraamhulp nou verder nog meer doet, hij red het zo prima. alhoewel mannen in NL natuurlijk geen kraamverlof hebben, dan zou het wel anders zijn.

nou, beval ze allemaal!!

Deel Deze Pagina