Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Manootje van Harte met je dochter!!!! EINDELIJK!

2. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    @Cleo; wel heftig eigenlijk dat je zover weg zit en dat je je kerel ook niet zo vaak ziet op het moment. En over die 2 uurtjes weg met bv. Probeer niet te ver uit de buurt te gaan, heb je toevallig flesjes afgekolfde melk? Dat ze dat dan kunnen geven als jij er even niet bent. Maar zorg dan wel dat je op het juiste tijdstip wel ook die melk afkolfd want bv geeft. Het is vraag en aanbod en zeker in het begin reageerd je lichaam heel sterk op meer of minder geven.

@Sabrina; jij ook al aan de schrans gegaan!!! Wat ben ik dan toch saai met mijn 2 meuslibollen en ham/kaas croissantje (oke, is ook niet erg)

@Zonstraal; Pauline was niet rijk vroeger, ze hadden het niet slecht maar ze waren geen miljonair ofzo. Ze woonde gewoon in een rijtjeshuis. Maar goed, misschien zijn de tijden veranderd, weet alleen heel zeker dat ze nog steeds geen miljonair zijn. En die cabrio waar ze toen mee reden in die andere serie (peugeot volgens mij) die was gewoon even tijdens de opname voor hun. Maar goed, is wel lachen hoor dat ze dat programma maken. Heerlijk als een stel keutelende meiden lol maken. Geweldig toch hahaha. Over die andere meiden weet ik trouwens niets, dus kan niet zeggen of zij hetzelfde zijn als Pauline.

EGO;
    Ben net terug van de groeiecho. Hij lijkt zooooo op zijn zus, heerlijk!!! Hij heeft ook behoorlijke dikke hamsterwangen en een heel lief neusje. Een hele bolle buik (boven de curve hahaha) en de rest is eigenlijk redelijk normaal. Hoofd is tussen het gemiddelde en bovenste lijn en het bovenbeen is precies goed. Hij is nu 3800 gram en als hij de 40 weken uitzingt dan wordt hij ongeveer 4100 gram. Nou daar schrik ik niet van. Dat valt best mee. Ze zei er wel bij dat dit op basis van botten is berekend. Dus als hij hele dikke spekbeentjes heeft dan kan ze er wel iets naast zitten zeg maar. Maar ze vond het niet schrikbarend groot. Ik ga dus met een gerust hart thuis proberen te bevallen strakjes. Maar jeetje, wij krijgen echt weer een knap kindje :D
    En zijn balletjes waren ook al ingedaald zag ze hahaha, dat ze dat al konden zien! En hij heeft haartjes :) Ook niet geheel onbelangrijk ;)

Ik ga even wat drinken pakken

3. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Sabrina, als je weeën om de 5 minuten komen, een minuut of langer aanhouden en dit een uur lang dan moet je bellen. (Of als je het niet meer trekt natuurlijk, dat waarderen ze ook hoor).

4. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Lees nu hoe je vraag is, ja ze gaan korter op elkaar komen, wanneer weet ik alleen niet :D Bij mij kwamen ze toen gelijk om de 5 minuten en hielden ruim een minuut aan

5. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    @Sabrina, volgens mij moet je anderhalf uur weeen hebben om de 3 a 4 min. En ze min 1 minuut aanhouden. Bij twijfel gewoon bellen hoor. Succes.

@Daggie, knap hoor dat je niet meer gesnoept hebt. Ik moet echt de hele dag eten. Had aan 1 menu ook niet genoeg. Moest er nog een hamburger bij hebben. Gewoon voor de heb. Echt erg.
    Straks mar weer opletten.

@Misssz, hahaha..., ja soms gebeuren er dingen waar je niks aan kan doen. Ik zei nog nee, nee, ik wil niet...!!! haha......
    Fijn dat de echo goed was. Ik schrik ook niet hoor van het gewicht. Netjes toch.? Ben bang dat mn kleine meisje zwaarder is.

6. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Heb nu Nick en Simon opstaan. Lekker hard, ben toch alleen thuis. De kleine zit te dansen in mn buik.. hahaha....

7. Cleo79

Cleo79 Actief lid

3 mrt 2009
    123
    0
    0
    Groningen
    Was een topidee, ware het niet dat mijn kolf nog fijn thuis in Groningen staat hahaha.
    Maar goed, we gaan naar bistrootje van een neef van C, die zit op 10 minuutjes loopafstand van het huis van zijn ouders, kan dus wel zo terug zijn.
    Maar goed, ik ga even weer stoppen, schoonzusje is zo weer terug van school en heeft de pc nodig voor huiswerk en ik verwacht C ook elk moment hier, ik probeer morgen nog even te komen kijken, wil toch ook mijn mail graag lezen, maar of dat gaat lukken weet ik niet aangezien schoonzusje druk op de pc is te chatten met vriendinnen, snap je dat nou?
    Is ze net terug van school en vriendinnen, komt ze thuis, gaat ze direct weer achter de pc...

8. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Ik ga zo mn meisje ophalen van het kdv. Vanmiddag krijg ik nog een vriendin met 2 kids hier, dus kunnen ze lekker samen spelen.
    Tot vanavond.!!

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoon had ook steeds een bol buikje op de groeiecho's! 5 dagen voor de bevalling werd hij nog geschat op 4200 gram. Op dat moment he, dus met 36,5 weken!
    Hij is uiteindelijk geboren met 37 weken en woog bijna 3700 gram. Dus als hij 40 weken was geweest, was hij 8,5 pond geweest en geen 9 of 9,5 wat ze steeds voorspeld hadden!
    Hij is verder helemaal niet mollig en heeft geen groot hoofd, hij heeft wel heel lange benen!

10. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    ik ben zoooooo nerveus!
    Rommelt hier als een gekkkkK! Krampies,misselijk en echt pijnlijke tepels...
    Wat ik me afvroeg...Hoe gedraagt een kleintje zich tijdens de weeën...Zijn ze druk of juist rustig?

Sabrina, Hoe is het nu? Al de VK gebeld? Spannend!

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

sabrina, het is zo lastig oordelen met weeen omdat het bij iedereen anders gaat, het beste is om contact te houden met de vk als er iets veranderd... uiteindelijk zullen ze om de 3 minuten gaan komen, dan schiet het echt op. om de 8 minuten dan komen ze normaalgesproken nog niet, pas bij 4-5 minuten willen ze echt dat je belt

lekker even de mac joki, daar ben ik een tijd niet geweest!

zogelukkig, heerlijk is dat zo rondtutten met een babietje. het is weer zo ontzettend anders dan met een dreumes, allebei leuk maar zo'n kleintje is zo lief en hulpeloos! en je kunt ze echt knuffelen, mijn zoontje heeft daar het geduld niet voor. alhoewel deze dame ook niet echt stilligt, ze is nog erger dan hij, probeert steeds weg te rollen. maar ik herken dat gevoel echt uit mijn buik, en dat is weer heel leuk. ik krijg gewoon drukke kinderen blijkbaar!
    ik vind bv geven ook echt geweldig, zo'n klein wezentje dat aan je ligt te sabbelen is zo intiem, ik geniet daar echt van. zeker nu het zo soepel gaat.
    ik voed de eerste twee weken ook op verzoek, maar daarna wil ik wel een beetje een schema. dat is voor jezelf makkelijker, maar ik heb ook gezien om me heen dat op verzoek voeden wel lastig kan worden. een aantal vriendinnen hadden daarmee kinderen die met ruim een half jaar nog meerdere nachtvoedingen wilden, en daar heb ik mooi geen zin in. maar als jouw zoon nu om de 3 uur wil ziet het ernaar uit dat hij van nature een mooi schema heeft! hopelijk houdt hij dat vol, dan zit je goed en zal hij vanzelf wel steeds langer kunnen 's nachts. mijn zoontje was ook zo, de begon keurig met 3 uur, en na een paar weken werd dat 's nachts al 5 uur en toen sliep hij met 2 maanden door. mijn dochter lijkt een grotere hongerlap en wil soms na een uur al weer. ik vind het lastig vanaf wanneer ik streng moet zijn. ik denk dat ik deze week nog toegeef, en vanaf volgende week langzaam strenger ga worden. ik merk ook dat ze vaak maar heel kort drinkt en dan weer gaat slapen. ik probeer haar dus langere voedingen te geven zodat ze langer volhoud

maar ze doet het zowieso erg goed! ze kwamen net langs voor de controle en hielprik. ze was al weer op haar geboortegewicht dus super! mag ook wel met hoeveel ze eet.

cleo, veel plezie rmet je avondje uit, twee uurtjes moeten ze toch wel kunnen volhouden? in noodgevallen ben je zo terug... fijn dat het beter gaat met je schoonmoeder, ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is. normaal heb je toch wat meer tijd om rustig je schoonfamilie te leren kennen. en dan nog de culturele verschillen. wel lekker weer daar, ben jaloers!

zonstraal, ik heb er helemaal geen ervaring mee dus kan je niet helpen. wel weet ik dat met inleiden met infuus extra pijnlijk kan zijn, omdat je onnatuurlijk sterke weeen krijgt. ik zou daar niet snel voor kiezen. maar misschien kan iemand je meer vertellen uit ervaring. succes met de keuze. en in ieder geval fijn dat de arts wat aardiger was!

missZ, mooi gewicht toch? ik heb hier al ruim 5 kg voorbij zien komen dus dat is dan niets toch? cool dat je echt het gezichtje al kon zien, ben benieuwd of het ook echt lijkt straks!

12. Halloooooootjes,

Ik heb mannetje weggebracht. Hij zou rond kwart voor 3 aan de beurt zijn, dus zo rond 5 uur moet ik weer iets horen van het ziekenhuis. Heb flink de zenuwen. Niet omdat ik denk dat die kleine uk komt, maar meer omdat ik 't best eng vind. Raar hè. 't Is gewoon een standaard ingreep, maar zal blij zijn als mijn schatje morgenochtend weer mee naar huis mag!
    Daarna kadootje gekocht voor mams en nog even een rondje stad gedaan.
    Heb leuk ondergoed gehaald bij de HEMA, een mooie tas op de markt (kan eerst als ziekenhuistas en daarna als verzorgingstas!), mergpijpjes op de markt, een smoothie bij de V&D en een ijsje bij de net geopende ijssalon van een collegaatje...
    Nu heerlijk thuis, eigenlijk moet de hond uit, maar kan geen stap meer verzetten. Oh jee... arm beestje. Hij moet 't nog maar even ophouden hoor.

@Zonstraal
    dank je wel!
    Je had 3 opties en de laatste kan ik je NIET aanraden (infuus) Dat heb ik gehad met mijn meissie en dat is megaheftig. Maar goed, eigenlijk zou ik gaan voor wat het beste is voor jou en je kleintje... lastig.

@majkuh
    Gelukkig is de lucht weer geklaard meid! Ook al blijft het lastig dat je mannetje weg moet als je net bevallen bent / op het punt staat om te bevallen. Dat zijn geen leuke berichten.
    Dikke knuf voor jou

@Sabrina
    Meid... het is afwachten... klote antwoord hè?
    Het kan nog een hele tijd duren, maar 't kan ook ineens heel snel gaan. Feit is wel dat ze steeds sneller komen, dus ik denk dat je dit weekend je beeb in je armen hebt :D
    Oeeeeh spannend!!
    Oh... lees nu 't nieuws over je oma.
    Wat vervelend... ik hoop dat ze je kleintje nog kan zien.
    Knuf!

@MisssZ
    Ooooooooh wat heerlijk dat je er zo'n goed gevoel aan over hebt gehouden meid.
    Nu lekker ontspannen richting bevalling!!

@Joki
    Oooooooooooh MAC!!! 't Spookt ook al door mijn hoofd hahahahah. Ben alleen thuis, dus ja, wat zal ik 's eten??? Hmmmmmm
    Veel plezier vanmiddag!!

@Cleo
    Wat heerlijk dat je zo geniet :D
    En nu maar hopen dat het appartementje van je man snel klaar is.
    Dan kunnen jullie ook nog even een gezinnetje zijn voor je weer naar huis moet.
    Lekker genieten vanavond van je 2 uurtjes 'vrij'!!

@Ria
    BEN BENIEUWD!!!!!

Dat was 't eerst even.
    Nu eerst mijn hondje maar 's uitlaten... en dan lekker voetjes omhoog tot 't bezoekuur.
    *ZWAAI*

13. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @mamasan: wat lief van je mannetje dat hij je met een glaasje wijn achter de computer zet

@MissPuma: proficiat met je 39 weken

@kroepie: proficiat met je 37 weken, eindelijk meldplicht ;)

@manootje en man: PROFICIAT MET JULLIE DOCHTERTJE JELINA!

@misssZ: wat een mooie buik, ik ga dit weekend ook nog eens foto's maken. Wat een knappe meid is Gwen

@wonders: wauw ook al een serieuze buik, maar snap echt niet waarom de vk zo lelijk tegen je deed of je gewicht hoor

@colin: proficiat met je 38 weken

@sabrina: leuk dat ze nog steeds doorgaan, binnenkort kan je jullie meid in je armen houden, blijf duimen ;)

@Daggie: je lichaam heeft nog alle tijd hoor om die kilo's te verliezen, maar snap je wel, denk dat ik ze ook liever snel kwijt ben dan traag hihi

eten: probeer zo gezond mogelijk te eten, maar af en toe kan ik het echt niet meer houden en schrans ik erop los :)

EGO:
    Ik mag zeker niet klagen, nu ja, ben ook het minst ver :( .
    Heb lekker geslapen, slechts 1x naar toilet geweest. Heb wel een heel bewegelijke meid die me af en toe een serieuze pijnlijke duw verkoopt :) .
    Deze ochtend op controle geweest bij de huisarts, gewoon even bloeddruk genomen en alles is in orde.
    Nadien bij de kiné geweest voor m'n ademhalingsoefeningen en ik ben er klaar voor :D laat die weeën maar komen :)
    Nog maar net in verlof en al direct het werk aan de lijn gehad en al een uurtje van thuis uit kunnen werken :( , ach ja, dat zijn dan lekkere overuren voor nadien.
    Ga nu een lekker dutje doen, m'n vriend is ook al zijn namiddag slaapje aan het doen :D

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, ik vind dat bv geven ook echt fantastisch, het is zo intiem en zo knus, ja, hoe zeg je dat?
    Dat je dat hebt voor je kind zeg maar en om te zien hoe hij daarvan geniet!
    Wij komen daar beide van tot rust!
    Hij komt eigenlijk nooit van de borst af uit zichzelf! Soms komt er echt niks meer uit of is hij moe en valt dan in slaap, maar blijft dan wel hangen aan de tepel, haha!

Wat ik me afvroeg he, misschien nog wat vroeg, maar jij hebt nu een zoon en een dochter, wil je nu nog een kindje of twee? Of is je geluk nu compleet?
    Ik zou wel graag een tweede willen, maar hoop nooit meer zo'n bevalling mee te maken! Helaas mag ik nooit meer thuis bevallen (zw.vergiftiging) en wordt het wsl weer een ks?

@Wwndyy: ik had chemische ww, dat is dus anders, maar baby was niet meer druk tijdens de ww, maar zijn hartslag ging wel omhoog tijdens de ww, dat liep echt synchroon!

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zogelukkig, ik heb altijd veel kinderen gewild, dus ik wil er graag nog een. niet zozeer dat mijn geluk niet compleet is (ik ben echt zoooooogelukkig, moet jouw naam maar pikken), en als het niet zou gebeuren is het niet erg, maar meer van hoe meer zielen hoe meer vreugd... ik denk wel dat we het bij 3 houden. wat ik wel weet is dat ik iets langer ga wachten deze keer, anderhalf jaar ertussen is best weinig, en meteen weer een lijkt me zwaar, deze zwangerschap is me niet meegevallen. eerst maar eens een jaartje wachten en we zien weer verder. dat laatste trouwens ook vooral vanuit mijn man, hij vond me deze zwangerschap niet te genieten haha!
    tja, met zo'n bevalling als die van jou lijkt het me ook best eng nog een keer te beginnen, maar aan de andere kant wat is een bevalling op een mensenleven? dus als je echt wilt zou ik me er niet door laten weerhouden, zolang er geen echte gezondheidsrisico's zijn....op jouw leeftijd heb je misschien niet de luxe van al te lang wachten maar ik zou het een jaartje aankijken en dan beslissen. de ervaring leert dat je nare bevallingsherinneringen heel goed kunt verdringen als het weer gaat kriebelen! anders zouden veel mensen maar 1 kind hebben!

16. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Hallo dames,

We komen net uit het ziekenhuis voor onderzoeken. En eindelijk is het dan zover. Morgen ochtend mag Ria naar het ziekenhuis om te worden ingeleid. Artsen vonden het wel goed met alle pijntjes en dingetjes. Als we morgen ochtend al halen. Want ze heeft nu een centimeter ontsluiting dus het kan nog alle kanten op vandaag. Zal proberen zoveel mogelijk te laten weten via het forum en anders wel door buddy. Allemaal een fijne dag nog en tot gauw.

Groetjes Michel

17. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    succes ria en michel!!!!

18. JIPPIE!!!!
    Heel veel succes!!!
    =D> =D> =D> =D>

19. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    dames..

ik heb een geboortekaartje afgegeven bij de c1000 en plus.. en kreeg 2 grote dozen met spullen erin! dus bestel extra's!! :)

20. Ik heb er al kaartjes voor gereserveerd wahahhahaha

Deel Deze Pagina