@sabrina Hij staat nog op te stijven in de koelkast, ongeduld!! Nog geen weeën weer???? @Majkuh Oh meid... ik vind Kaatje's advies goed. Even lekker iets anders doen. Wandelen ... maar de massage klinkt 't best Hoop echt dat 't niet al te lang meer duurt. Weet nog goed hoe geïrriteerd ik op een gegeven moment was (en mijn meid was 14 dagen te laat!!) @Zonstraal Ik zweet me ook een ongeluk!! 's Nachts in bed, maar ook overdag heb ik 't megawarm. Pfff... ik loop lekker met blote voeten over 't laminaat... lekker afkoelen hahahah Ik moet zeggen, je klinkt een stuk vrolijker dan dat je steeds hebt gedaan. Krijg er een blij gevoel van... @Kaatje Ook niet leuk dat je thuis moest blijven Rommelmarkt is hier ook favoriet!! Fijn dat 't zo goed gaat met je meissie. Even... wat vond je man van het roze pakje dat je stiekem had gekocht??? Ik ga even wat eten in het zonnetje. Tot later!!
ga zo zeker de tips even doorlezen het is niet zo dat ik me gestresst voel zoals een tijdje terug, het is meer ene vervelend gevoel, maar wel relaxed...snap je? Ik voel me niet gestresster dan andere vouwen die ook graag willen bevallen, zo bedoel ik het een beetje wandelen wil helaas niet meer, gisteren even gedaan, maar mijn bekken trekt het echt niet meer helaas, dus ik zit letterlijk af te wachten, maar goed, ga zo een playmobilhuis met mijn kind bouwen, even afleiding
***meldplicht*** Hoi dames, nu ik even op de klaagzang... Heb er even geen kracht voor hahaha. Nee serieus, heb serieus goed pijn aan mijn schaambot. Zat 2 tellen op de grond met Gwen en kon niet meer opstaan, tranen stonden in mijn ogen. De tringeling wat een auw. Nu ook de hele tijd pijn in mijn rug en buik dus ik ga de pc zo lekker gedag zeggen en op de bank liggen. Iedereen die een knuffel kan gebruiken *KNUFFEL* Sabrina, hopelijk krijgt je oma de kleine nog te zien Makjuh, ook voor jou hoop ik dat het snel gaat gebeuren. Zonstraal, hier ook een zwetende kip hoor. Vooral 's nachts Kaatje, hahaha moet wel een beetje lachen dat je het niet leuk vind niet mee te kunnen naar de rommelmarkt. Heerlijk genieten van je meisje jij! Kroepie, hoe is het met je kerel??? Dikke kus
Hallo dames... fijne moederdag!!! ik had ontbijt op bed van rivano en een cadeautje @ria en harmless proficiat dames!!!! en weer wat jongens erbij!!! @sabrina.. sterkte meis... ff over de lijst sheila staat verkeerd
Hoi meiden, Hehe eindelijk weer even tijd gevonden om wat van me te laten horen. Ben de afgelopen dagen erg druk geweest en eigenlijk alleen maar met voeden. Omdat Mila de eerste dagen behoorlijk was afgevallen door misselijkheid en spugen tgv veel vruchtwater zijn we gaan kolven en bijvoeden. Hierdoor was ik de afgelopen dagen zo'n 1.5 - 2 uur per voeding bezig en dat dus 8x per dag. Ook was mijn productie bv niet voldoende. Mila drinkt waarschijnlijk zo'n 30 cc uit mn borst,terwijl ze er wel 50 nodig heeft. Helaas wordt de productie bv na 3 dagen zo intensief kolven en voeden niet meer en heb ik ook nog steeds geen stuwing, waardoor ik vanmorgen heb besloten om te stoppen met de bv. Ik had het me ook voorgenomen om het 4 dagen te proberen (gezien de ervaring van de vorige keer), maar toch vind ik het nog best moeilijk om over te gaan op fv. Maar goed.. anders krijg ik weer net zo'n kraamtijd als de vorige keer, waarbij ik zo'n 16 uur per dag bezig was met voeden en dat wil ik deze keer niet. Voordeel is wel dat ik mijn overstap vanavond maar ga "vieren" met een lekker wijntje. Met Mila gaat het verder prima, vanmorgen hielprik gehad, natuurlijk erg zielig. Voor haar grote zus Esmee is het ontzettend wennen, die is vanaf Mila's geboorte door het dolle heen en vraagt erg veel negatieve aandacht. Gelukkig hebben we een schat van een kraamverzorgster die ons echt veel uit handen neemt. Ze is nu met Esmee cakejes aan het bakken. Met mij gaat het ook goed, voel me fit en herstel goed. Lig ook steeds minder op bed, nu wel lekker even met laptoppie. Ga zo wel ff slapen, want heb de afgelopen nachten erg weinig geslapen. @alle meiden die zijn bevallen: GEFELICITEERD, ga al jullie verhalen de komende dagen nog nalezen, maar tot nu toe alleen alles snel doorgebladerd.. @foto Mila: volgt snel! @alle wachtenden: meiden..ik denk aan jullie en geef jullie een dikke knuffel, natuurlijk eentje extra voor mijn lieve buddy Joki, die mij ook babynieuws gesmst heeft de afgelopen dagen.
@majkuh ja idd en dat is zo klote! pfff zullen we mekaar dan maar een hele hele dikke knuffel geven! @zonstraal lief dat je dat zegt idd de dag is nog lang! dus maar hopen dat er nog wat gebeurt. hier ook last van zweet! word er helemaal gek van normaal ben ik ook iemand die het snel koud heeft. maar manlief zit hier eerder savonds nu met een trui en het liefst trek ik alles uit(vind ie niet erg ) vlokjes in urine kan duiden op een blaasontsteking. @kaatje k dank je wel meid! wat lekker dat de kleine het zo goed doet! gezellig visite ow ja das waar ze is ook zwanger. maakt ze het een beetje goed in der zwangerschap? @kroepie ja sorry heb trek in taart! hahaha heerlijk! @misssz lekker he dan moet je ook nog omhoog getakeld worden door je man. hier ook moet rekening houden dat als ik alleen ben geen rare zit maak en dat ik zelf omhoog kan komen. @daggie1984 dank je wel. hoezo staat sheila verkeerd??? @kippie75 meid wat lekker dat het nu de goede kant op gaat. jammer van de bv maar wel goed dat je het niet te lang probeerd. en geniet van je wijn vanavond! hier net lekker op bed gelegen. had weer last van weeen en waren nu wat heftiger dus denk slapen nu ik het nog kan. zit nu lekker op de bank tv te kijken en hier te type. heb wat last van bruine afscheiding dus wie weet!
Onze eerste nacht is super gegaan. Nadat Stan gisteren gelanceerd werd lag hij na 23 minuten al volop aan de borst. Beide joehoe. Helaas is hij heel misselijk geworden door vruchtwater inname en de snelle geboorte waardoor hij de rest van de dag sliep en alleen maar spuugde heeft dus niet meer gedronken. Om 22.00 uur hebben wij het licht uitgedaan voor de eerste nacht. Stan was flink aan het spugen en dat hebben we ook even laten gaan natuurlijk. Zodat hij het maar kwijt is. Lekker schone kleertjes aan voor in bed. Die laatste golven was inderdaad het laatste want om 2 uur werd ik wakker van sabbel geluiden. Ik zag mijn kans schoon en probeerde hem aan te leggen wat niet gelijk lukte. Even de tepels per kolf naar buiten geholpen en toen dronk hij als een tierelier wederom uit beide borsten. Om 6.30 werd ik weer wakker van het sabbel geluid en weer hup aan de borst nu pakte hij het in 1x. En nu zit het ritme 2 a 3 uur erin!!! Ben zooooo trots op de kanjer. En tussendoor krijg ik goed mijn rust dus eigenlijk is alle nachttijd tussendoor echt als een blok geslapen! Dat heb ik echt al nachten niet gedaan ben zoooo blij! Moederdag is ook fantastisch begonnen. Met filet american, paté op bed..... OOooooooooooooi daar kan ik zo van genieten. Gisteren ook carpaccio en biefstuk op. Smul smul smul.
ow jam jam kwijl kwijl!!! =P~ =P~ =P~ =P~ ik wil ook filet american en pate en carpaccio en biefstuk1!!!!! lekker dat de kleine man het zo goed doet en dat jij weer heerlijk kan slapen!
Toon reageerde super op Stan. Kwam boven, wees naar mij met Stan. BEEEBIE, klom op bed. En stan kreeg een dikke smakkerd. Zwijmel zwijmel. Gisteravond MOEST hij ook Stan even een kusje geven. Tan Tan Tan, zei hij. En vanochtend toen Gilbert hem uit bed haalde weer. BEEBIE, klom bij ons in bed en Stan kreeg een dikke knuffel. (Lees: Aai over zijn bol, want was bij mij aan het drinken). Hij moest ook net toen hij uit bed kwam van zijn middagdutje eerst even bij Stan kijken. Ik vroeg hem of hij mocht blijven (oei gevaarlijke vraag) Toon keek mij verbaasd aan JA, knikte hij wild. Zooooo leuk! Enneh heb trouwens nergens last van. Geen scheuren, hechtingen niets!!!!!!!!! Zelfs geen aambeien. HAHA echt geweldig. Alhoewel wel wat naweeen zeker met drinken van Stan maar dat juig ik toe vanwege mijn eigen herstel..
KAATJE KIPPIE HARMLESS en alle anderen! Heerlijk om die behalen te lezen dat het allaal zo goed gaat! Zogelukkig, wauw 27 kilo kwijt, dat moet lekker voelen! SAPPIE weer ww? Misschien nu het echte werk! Hier uiteraard nog niets, heb wat in de zon gehangen en een huis gebouwd met mijn jongste, godzijdank is het morgen weer een schooldag: ritme! Dan gaan de dagen harder en ik geloo echt dat ze rgens volgende week wel komt! Ben blij dat de meiden er voo moederdag zijn want normaal zijn ze in het weekend bij papa KROEPIE ik las dat jij dezelfde co-ouderschapregeling hebt als wij, grappig! Meiden zijn ook liever hier vrnl omdat het hier levendiger is en papa ze toch mee aan hun lot overlaat, maar gelukkig zijn ze ook graag daar
ik hoop het hoef ik morgen niet heen! mooi moederdag kado. en meer kans dat oma der nog kan zien! meid ze komt echt kop op he!
All: Dat zweten is verschrikkelijk, ik heb even in de zon gezeten en het druipt haast van me af Kaatje: Die massage klinkt erg lekker ... Majkuh zeker de moeite waard om te proberen! Sabrina: Goed teken die afscheiding wie weet krijg je toch nog een mooi moederdagcadeau! Kroepie: Ik vind het allemaal erg spannend de tijd die nu komen gaat, heb ook heel wat zitten afjanken afgelopen dagen. Maar ik realiseer me ook heel goed dat ik positief moet blijven denken en handelen. Aangezien stress ook een blokkade kan zijn voor een bevalling, probeer ik zo rustig mogelijk te blijven en me echt te ontspannen. Leuk dat het je is opgevallen EGO Even in de tuin gezeten ga nu even een wasje draaien en daarna even wandelen, moest even wachten tot voetbal was afgelopen van manlief
Hier een heel rustig dagje... Vanochtend nog naar 't ziekenhuis geweest voor manlief. Extra pijnstillers gehaald, de schat kon helemaal niets meer van de pijn. Nu gaat 't weer beter... hij is er even uit geweest en ligt nu weer te slapen. Ik ben bekaf... nog steeds. Wilde net nog eventjes een uurtje gaan liggen tot mijn ouders komen, komt de buurman net om te vragen of de kever ook ergens anders kan staan. Hij wilde graag bij zijn tuin. Zucht. Ben er dus maar uit gebleven. @de bevallen dames Wat HEERLIJK dat het zo goed met jullie en de kleintjes gaat!! Ben hartstikke trots op jullie (hehehe) en ik kan niet wachten tot ik ook mag... @de rommelende dames Schiet nou 's op zeg! Ik wil meer leuk baby nieuws hahahahhah Nee, even serieus meiden... ik hoop echt dat 't snel doorzet. Dat 'wachten' is verschrikkelijk. @de wachtende dames Wij gaan 't ook volhouden hoor!! Komt helemaal goed... ik weet 't zeker. Hele dikke liefs voor iedereen. KUS
Ik vind 't soms erg moeilijk om d'r weg te brengen, juist omdat ik weet dat ze daar zo weinig doen... altijd als we vragen 'heb je nog wat leuks gedaan?' dan zijn ze thuis geweest. Echt zo jammer. Als ze daar dan wat 'leuks' doet, dan is het omdat zijn vriendin met hun dochtertje iets gaat doen, waarbij de mijne mee gaat. En dan blijft hij thuis. Dat steekt, want als ie toch niets met d'r doet, laat haar dan lekker bij mij!! Maar goed, ze is wel gek op d'r vader en dat is me ook wat waard. Ik heb ook altijd gevochten voor de band tussen hun, hoe moeilijk het soms ook (voor mij) was, dus ik ben blij dat die goed is. Zo jammer dat zijn vriendin de boel vaak verziekt. Mijn meid kan haar op het moment ook echt niet luchtend, maar ja, je doet er niets aan. Ik probeer maar positief te blijven en niets te zeggen, want ik kan haar ook wel schieten whahahhahaha.
Ach jee, mijn ex heeft geen vriendin, rouwt nog steeds om mij de mafkees. Hij is wel een betere vader voor ze geworden, dus wat dat betreft zijn ze erop vooruitgegaan, maar het zou nog wel stukken beter kunnen. Ik bemoei me er verder niet mee, als ik veel klachten hoor dan mail ik hem dat, en verder is het zijn ding, dus tsja. Maar ik ken da gevoel wel, vooral de periodes dat ze aangeven eigenlijk niet weg te willen, maar ja.... Mijn kids zijn gelukkig ook stapel op hun vader en hebben. Het er echt wel naar hun zin dat scheelt. Even wat anders, maak me een klein beetje ongerust, voel de kleine nauwelijks vandaag terwijl ze voor haar doen de laatste dagen behoorlijk druk was. Hartslagje kan ik wel vinden maar elke keer maar even en dan is ie weg. Heb al gepord en gedaan en voel wel iets, maar niet veel...... Maak me toch een beetje zorgen, reageren die van jullie ook niet altijd op gepord van buitenaf?
***Meldplicht*** Goedemiddag allemaal. Vanochtend ben ik voor controle naar het ziekenhuis geweest. Om 10.00 kwam ik aan het ctg en de automatische bloeddrukmeter. Ctg was tot een half uur goed en toen in 1 keer alarm. Wat bleek, kleine bewoog zich wat en toen was de hartslag van de kleine weg en werd in 1 keer mijn hartslag gemeten. Dus een veel te laag ritme, verloskundige kwam al gauw kijken. Maar gelukkig was alles goed en even later was het ritme van de kleine er weer. Bloeddrukmeter had vandaag niet zo'n goede bui, iedere keer gemiddeld tussen 100/60 en 110/70 en dat is bij mij niet normaal. Na het ctg is het handmatig opgemeten en toen was het weer zoals het laatste weken bij mij is 130/92 en deze houden ze ook aan. Urine zat geen eiwit meer in, maar nog steeds blaasontsteking. We kregen bij de koffie een cakeje ivm moederdag, dus dat was wel lekker. Aanstaande donderdag moet ik eerst om 9.30 weer voor ctg, urine en bloeddrukcontrole en daarna gesprek met mijn eigen gynaecoloog. Daarna zijn wij om 11.00 naar opa gereden en we dachten gezellig verjaardag te vieren. Maar toen wij binnen kwamen hadden wij al in de gaten dat er wat ernstigs aan de hand was. "Mijn tante" (schoonzus van de man van mijn moeder) van 47 jaar heeft gisteravond een hersenbloeding gehad. Ze had onder het joggen al iets van ik voel mij niet zo goed en toen ze thuis kwam heeft ze het gelijk aan haar man verteld. Half uurtje later al via dokterswacht naar ziekenhuis en daar werd een hersenbloeding geconstateerd. De 2 dochters zijn snel opgebeld, oudste was in de buurt, maar de jongste zat bij schaatster Marrit Leenstra voor een groot gezellig feestje. Mijn tante is dochter van Jeen van den Berg en hun dochter is vorig jaar wereldkampioen ploegenachtervolging geweest bij de junioren. Mijn tante is redelijk aanspreekbaar op dit moment, praat wel moeilijk, maar weet wel wat er gisteren gebeurd is en wat voor dag het vandaag is. Ze kan wel met een lepel verdikte sinaasappelsap eten (loopt niet uit haar mond). De linkerkant kan ze een heel klein beetje op dit moment bewegen, maar 1e 48 uur is natuurlijk nog steeds kritiek en ze ligt op de stroke unit. Ze had gisteren een bloeddruk van 270/150, maar die hebben ze wel wat lager kunnen krijgen met medicijnen. Verder is het nu dus heel erg afwachten en voor ons een spannende tijd. Ik heb verder niet gelezen, want ik kan mijn aandacht er niet bij houden. Ook heb ik afgelopen een super slechte nacht gehad van nog geen 3 uurtjes slaap. Wel 8 uur op bed gelegen, maar niet slapen kunnen vanwege de pijn (ook veel tintelingen van het vele vocht wat ik vasthoud). Ben dus met dit alles geradbraakt. @Sabrina: Jij wel veel sterkte met je oma en hoop dat zij de kleine nog krijgt te zien. Knuffel. Misschien kom ik vanavond nog even langs. Liefs JoMi
@zonstraal ja ik hoop het! nu is het trouwens wel weer normaal maar de krampen blijven. @kroepie ja ik schiet ook op maar mevrouw wil nog niet achter de kaptafel vandaan komen. @majkuh de mijne reageerd ook niet altijd op gepor. ze zeggen dat de kleine wel rustiger is voor de bevalling. voel je der wel op de momenten dat je der normaal voelt? hier altijd net na het eten dan is ze actief. of als ik onder de douche geweest ben. er zit een bepaald ritme in als je der dan voelt dan is het goed. anders ff de vk bellen. @jomi meid wat erg van je tante! heel veel sterkte ook voor jouw meid! pfff weet hoe het voelt! net ff lekker gewandeld samen met mannetje! we gaan zo naar me schoonzusje blijven daar lekker eten!(heb geen zin om te koken =D> ) we hebben hun gevraagd om de voogdij op zich te nemen mocht er wat met ons gebeuren en dat willen ze wel! ze kijken er zo naar uit dat ze oom en tante worden. dus ze vind het alleen maar leuk als we komen. morgen ochtend ben ik dus pas weer van de partij! dus niet te veel kleppen he! liefs sabrina
JOMI, jeetje meis, dat kon er ook nog wel bij ik hoop ook echt voor jou dat ze je niet al te lang meer door laten lopen, jij hebt het lichamelijk echt zwaar zeg en dat heeft absoluut effect op je emotionele gestel, sterkte meis!
Onze zoon Noah is gisteren om 20.19 geboren na een bevalling van 10 uur en daarna een uurtje persweeen. We begonnen om 8 uur in het ziekenhuis als twijfelgeval maar toch werden om 9 uur de vliezen gebroken en werden de dames op eht bed letterlijk weggespoeld wat een zee whhahaahhahh daar begon het mee. Daarna kreeg ik gelijkw eenopwekkers wat een drama zeg eerst ging het nog wel maar rond 11 uur trok ik het lichamelijk niet meer was uitgeput en zat op 3 cm dus gevraagd wat er aan gedaan kon worden en ik die altijd tegen een ruggeprik was heb gesmeekt om eentje, dus wij om half 1 1 uur naar de recovery en daar werd die gezet een uurtje later was ik weer terug op de zaal, en toen kwam mijn ma die is er bij gaan zitten, ik voelde niks meer van de weeen dus was heerlijk genieten en uitrusten, toen kwam om half half 5 de verloskundige en zat ik op 5 cm ontsluitingdat ging dus lekker toen kreeg ik ineens een gevoel van bepaalde druk onderin me buik en zei dit tegen mijn ma die zei kan het hoofdje wel eens zijn vraag het voor de zekerheid dus wij rond 18 uur die vrouw terug laten komen en toen zat ik op 8 cm ontsluiting dat ging voorspoedig zei ging weg en begon echte persweeen te krijgen dus gelijk weer op die bel gedrukt en en ze keken het even aan en ik mocht om 18.45 mee gaan persen met de weeen dus dat gedaan in het begin was het zwaar maar als het dan eenmaal wil dan schiet het op voelde ineens alles branden en dat was voor mij een teken om 4x achter elkaar te gaan persen met een perswee das best veel zeg maar, daarna ging alles zo snel dat verdoving niet meer mogelijk was moest ingeknipt worden en dat is neit fijn dan maar ja je beleeft het en daar ineens was onze zoon die kreeg ik gelijk op de borst en hij had gelijk zijn ogen open, allebij de moeders zijn bij deze mooie ervsaring aanwezig geweest michel zijn moeder was net op tijd hiervoor en hj Noah Daniel we noemen hem Noah hij weegt 3680 gram en hij is 52 cm lang mooi maatje dus, hij heeft mama al onder geplast en hij heeft de gyn onder geplast dus alles werkte ook meteen hahahahahha mama heeft nu veel pijn en moet het rustig aan doen alles moet genezen, de borstvoeding verloopt voorspoedig en Noah is een heel rustig manneke tot nu toe. dit voor nu fotoos komen nog maar eerst even de tijd voor onszelf.
sorry voor ego maar hechtingen doen veel pijn heb er ook aardig wat, meiden die van eht weekend bevallen zijn allemaal van harte met jullie mooie kids