Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    ***Meldplicht***

Goedemorgen allemaal.

Vandaag alweer 39 weken, gaat nu snel hier.

Nog steeds kamerolifantje hier. Afgelopen nacht weer hetzelfde als de afgelopen weken, wordt dus lekker saai. Tijd voor verandering hier. Dus BEEB, kom nu maar gauw.

Gisteren hebben wij verder helemaal niks meer gedaan, we hadden beide nergens geen zin in. Dus lekker op de bank tv gekeken en mannetje soms nog even achter de pc.

Met mijn tante is het nog hetzelfde als gisteren, dus nog steeds afwachten. Ze is de 48 uur nog niet door.

Om half 12 ga ik naar de boerderij, eet daar een broodje mee. Om ongeveer kwart voor 1 komt mijn schoonzusje, zwager en Maike. Ik ga dan op Maike passen en schoonzusje, zwager, schoonouders, arbeider en mijn mannetje gaan nog de allerlaatste aardappels poten. Ik heb afgelopen 2 jaar dit ook gedaan, is erg gezellig en voor een paar uurtjes leuk werk. Maar nu met mijn dikke buik is dat geen optie, zal hieronder wel even een foto neerzetten hoe je dan zit (deze foto's heb ik vorige week zaterdag gemaakt). We gaan er wel naartoe om te kijken en foto's te maken. Is bij onze andere boerderij, dus is ook wel even leuk. Die vrouw die op die boerderij woont (mede-eigenaar)is eigenlijk kraamverzorgster. Dus kunnen we natuurlijk ook even kletsen.

Dus ik weet niet hoe laat ik weer thuis ben, dan zal ik misschien nog eten moeten maken. Of we eten vanavond met z'n allen op de boerderij. Dus is even afwachten.

Wens iedereen dus alvast een fijne dag en succes bij de controles.

Liefs JoMi

***Einde meldplicht***

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ Joki: Jammer dat je lekker hebt geslapen...had het liever anders gelezen hoor! Ja, het loopt hier prima!

@ Makjuh: Oké dan duim ik vandaag even niet voor je...of je doet het net als mij wel vandaag beginnen en dan na 00.00u bevallen!

@ MisssZ: Wat vervelend dat Gwen zoveel wakker was vannacht! Ik heb ook een heerlijk tevreden meisje gekregen.

@ Evy: Beterschap meissie! Gefeliciteerd met je 37 weken!

@ Harmless: Ik doe vandaag ook een dagje helemaal niks! Dan alleen genieten van mijn meisje!

@ Sabrina: Ja, mijn man vindt het prachtig om zijn dochter aan te gaan geven! En de trotse broer is ook mee!

@ DanceValley: Gefeliciteerd met je 38 weken!

@ Wonders: Spannend, morgen je uitgerekende datum!

@ JoMi: Gefeliciteerd met je 39 weken!

Mijn man en Keano zijn Jaylin gaan aangeven, en ze gaan de geboortekaartjes regelen!
    Verder alles rustig hierzo! Ik doe vandaag even helemaal niks en ga GENIETEN!!!

Liefs, misspuma

3. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Sabrina en Majkuh, veel succes bij de vk vandaag, ben benieuwd hoe het zal lopen...

Misssz, Jee wat komt me dat bekend voor over je dochtertje.( weet zo even niet meer hoe oud ze is) Maar hier is nog zo'n dramaqueen. Fabienne is van 05-02-2008 en sliep na 5 weekjes snachts door, echt een voorbeeldkindje. Maar nu de afgelopen weken komt ze niet meer in slaap, moeten we haar soms echt 3 kwartier laten liggen voordat ze in slaap valt. Ook word ze regematig 's nachts wakker, en lacht ze als we haar eruit halen. Ik denk dat zij net als ons spanningen voelt dat er iets gaat veranderen, denk ik. Ik zou namelijk niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Ben benieuwd hoe dit zal gaan als ons meisje geboren word, houden ze dan elkaar wakker 's nachts??? :(

Meldplicht, Hier nog niks, als wat slijmverlies en kramp. Ik heb sinds ik wakker ben van die buikpijn die je ook hebt als je op gaat voor je rijexamen of zo. Zenuwen buikpijn, pfff..
    Ik ga nu wer want Fabienne is vervelend, kan er ook nog wel bij!

Tot vanmiddag denk ik!

4. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    mamasuusje, die buikpijn heb ik ook, zenuwen denk ik, ben ook al 'leeggelopen' ;)

Ik ben weerw at optimistischer, want echt lang kan het niet meer duren! Ze komt echt wel uit zichzelf deze week!

vanmiddag een kans door het strippen, vragen of ze woensdag weer willen strippen en eventueel vervroegd inleiden, en langer dan volgende week woensdag kunnen ze me niet laten lopen ivm die nieuwe regelreving.

En ja, dat houd in dat vriendje er niet bij is, maar ze komt vast vanzelf voor die tijd!

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

zo, ik sluit me aan bij de moeie mensen die een slechte nacht hebben gehad.... mevrouwtjes heeft gisteren de hele dag zoet in haar wieg liggen slapen, maar gisterenavond natuurlijk niet... slapen prima, maar niet in de wieg en al helemaal niet in het donker... wel bij papa of mama op de buik, maar zo kunnen wij niet slapen dus een hoop gehuil tot 2 uur ongeveer. en toen werd om het af te maken zoonlief om half 6 wakker... gelukkig ging hij daarna nog even doorslapen en konden wij ook nog even. maar ik voel me flink gebroken.
    mijn man heeft haar vanmorgen aangegeven, dus dat is ook weer gedaan! woensdag gaan we met z'n allen naar Londen om een paspoort aan te vragen. leuk uitstapje!
    mijn broertje en schoonzusje zijn even naar de stad, dus we hebben wat rust. mijn ouders komen vanmiddag nog even langs (die zijn het weekend in engeland gebleven maar niet hier, even ergens leuk in een B&B) en dan gaan we met z'n allen eten in de pub op de hoek.

ik zit te twijfelen of ik nog even ga slapen, ben daar nooit zo goed in helaas... heb trouwens de spijkerbroek aangedaan die ik vorige keer had gekocht een paar weken na de bevalling omdat ik niets paste en gek werd en hij is te groot!!! ben blijkbaar dunner dan vorige keer.

verder mijn sympatie aan alle andere slechte slapers, zwanger danwel met baby... zo rol je van d eene slapeloosheid in de andere, en het duurt zo'n beetje tot de puberteit geloof ik. joepie!!

en alle rommelende dames: hopelijk zet het snel door!

evy beterschap, zonde van je verlof zo!

maaike, dat zou mooi zijn, als het de eerste was die wel bleef zitten! haal je het guinness book of records misschien! nee, ze wordt vast vandaag geboren, zul je net zien. en zo niet dan kan ik me best voorstellen dat ze je wel iets eerder willen inleiden omdat je vriend weggaat. is best een valide reden toch?

jomi, wat leuk die foto's van de boerderie! grappig hoe de hele familie meewerkt, het lijkt me erg gezellig.

hamrless, huidhonger, mooi woord, hier dus ook last van!

missZ/mamasuusjuh, hier nog een dramaqueen.. gillen vanmorgen, met het verkeerde been uit bed gestapt denk ik. en geen pap eten, bleeehh, mijn man was naar het gemeentehuis. ik zie wel op tegen over een week als ik er alleen voor sta...

misspuma, mooi dat het goed gaat!

6. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,

Heb alles braaf bijgelezen en zag nog geen babynieuws voorbij komen, ben zeer benieuwd wie de volgende gaat worden :D

Ik heb vannacht niet zo denderend geslapen ben er daarom wat langer in gebleven toen de wekker ging. Ook weer erg lopen zweten vannacht en een nacht met veel maagzuur. Ook ik heb geen plannen voor vandaag, moet vanmiddag naar de gyn voor een controle en misschien als ik de energie dan nog heb even boodschapjes halen om vanavond te koken.

Ik kom straks nog wel even kijken hoe het Sabrina is afgegaan bij de gyn. Fijne dag alvast!

7. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Foto van onze zoon staat in album van mij

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

soooo ria, die heeft ook een mooie bos haar! lief hoor..

9. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Joehoe!!! Alle voorweeën zijn niet voor niets geweest! Ik heb al 2cm ontsluiting en mijn baarmoedermond is volledig verweekt :D De gyn heeft me ook meteen maar gestript.

Ik mocht nu kiezen of ik dinsdag of donderdag ingeleid wil worden. Ik heb gekozen voor donderdag omdat ik nog steeds graag wil dat het natuurlijk op gang komt en daar heb ik nu wel weer goede hoop in!!!

Dus nu is het afwachten of de beeb zichzelf voor donderdag aankondigt...

10. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ria wat een mooie zoon! En dat haar, super!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Over inleiden wil ik nog wel iets kwijt na mijn ervaring:
    als er geen medische noodzaak is moet je dat niet willen!
    Het zijn chemische weeen, die pijnlijker zijn dan echte ww en doorgaans duurt het langer tot volledige ontsluiting. Vaak doen ze zo zeer dat er een ruggenprik aan te pas moet komen, wat weer niet handig is voor de perww, want een uur tot 1,5 uur daarvoor wordt de pijnbestrijding uitgezet (anders voel je niet hoe je moet persen, je hele onderlijf is immers verdoofd) en krijg je de ww weer dubbelhard terug.

Ik vind trouwens nergens iets op internet over een landelijk protocol over inleiden na 41 weken zwangerschap. Volgens mij spreek je nog steeds pas over serotiniteit met 42 weken. Sommige ziekenhuizen hanteren een protocol van 41 + 3 of 41 + 4.

Wel zal je met ong. 41 weken naar een gyn doorgestuurd worden voor ctg's en om de hoeveelheid vruchtwater te controleren. Het hoeft niet zo te zijn dat de conditie van iedere placenta na 41 weken al terugloopt. Soms is die nog gewoon goed met 42 weken.

Huidhonger: geweldig! Die had onze zoon ook een paar dagen en we hebben hem ook veel op onze borst gehad. Waren echt de regeldagen (dag 10 tot 14), want gisteren was het weer zo'n zoetje; sliep zelfs tot 5 uur aan een stuk!
    Maar ik ben ook nog moe hoor; slaap iedere dag wel een paar uur bij!

Slapeloosheid: sterkte meisjes met de laatste loodjes! Ik weet nog hoe beroerd ik sliep de laatste weken!

Zieke familieleden: iedereen die ze heeft (en dat zijn er relatief veel, vind ik); heel veel sterkte! Het is al nooit prettig, maar als je hoogzwanger loopt al helemaal niet!

12. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ik weet niet of je dit typt nav mijn verhaal, maar hier heeft inleiden wel degelijk een medische aanleiding/noodzaak volgens de gyn en heb ik het gelukkig nog tot donderdag kunnen rekken.

Ze durven mij niet te lang overtijd te laten lopen vanwege mijn te hoge bloeddruk en een (te) kleine baby.

13. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @ria: zo'n knap ventje en zo'n mooie bos haar.

14. @Ria
    WAT EEN DOTJEEE!!!!

@Draadje
    Wat goed zeg!!! Ik hoop dat het spontaan begint voor donderdag en duim heel hard voor je.

@Zogelukkig
    Dat je het niet op internet kunt vinden, wil niet zeggen dat het niet waar is...
    Heb 't van mijn vk vernomen en er zijn er meer die het al hebben meegekregen.
    Daarnaast ben ik het met je eens dat inleiden via infuus niet fijn is, maar het is een optie.

15. zogelukkig

Nee hoor; had het niet specifiek tegen jou ;) , jij hebt immers wel een medische noodzaak. Ik had die dus ook, maar wil er alleen voor waarschuwen dat het geen pretje KAN zijn, althans, dat was MIJN ervaring. Vond het heel zwaar en pijnlijk, dus zou er nooit vrij voor kiezen als er geen medische noodzaak voor zou zijn.

16. zogelukkig

Dat zeg ik ook niet! :) Ik vind het alleen raar dat ik dat nergens kan vinden.

Als men dat perse wil, ik vind het prima! Wou er alleen voor waarschuwen, dat het weleens vies kan tegenvallen, dus zonder medische noodzaak zou ik het niet willen! ;)

17. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Nee hoorlieverd, dit typt ze nav mijn verhaal ;)
    ieder zijn ding en zijn mening, het is mijn lijf en mijn keuze en zolang ik en mijn VK dat verantwoord vinden is het ok :) whatever een nander daar ook van vind.

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    snap ik, maar ieder lijf is anders, jij geeft aan dat je nog helemaal niet verweekt of niets was en uiteraard als het niet nodig is moet je het niet willen, ik beval liever pijnlijker dan zonder man, DAT vind ik pas pijnlijk! ;)

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Alle nieuwe mama's, GEFELICITEERD!!!! :D

En alle wachtenden, succes!
    (lang zal het niet meer duren :rolleyes: )

20. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hoi dames, hier ook nog weer even een berichtje van mij! (had al gewaarschuwd dat ik geen schrijver ben, dus hoef ook niet op de lijst hoor, kan toch niet aan mijn meldplicht voldoen haha)

Allereerst iedereen die inmiddels is bevallen GEFELICITEERD!!!
    Iedereen die nog moet: heel veel succes.

Volgens mij ben ik de enige nog die nu ver over tijd loopt... en ik begin het nu pas zat te worden. Komt denk ik vooral omdat ik gisteren erg verkouden/grieperig was, en echt helemaal niets meer kon... Dan voel je je echt compleet nutteloos! Gelukkig gaat het vandaag al een stuk beter. Maar niet teveel doen vandaag (behalve eventueel bevallen haha!).
    Ik heb donderdag de volgende controle bij de VK, dan ben ik 41,1 en gaan ze kijken of ze me kunnen strippen. Mijn verloskundige weet trouwens ook niets van het nieuwe protocol waar jullie het steeds over hebben hoor! Dus kan best iets regionaals zijn ofzo. Ik wacht het eerst nog wel even af, als het strippen donderdag niet werkt, gaan ze het maandag weer proberen en de woensdag daarna weer, werkt het dan nog niet, moet ik de dag daarna naar de gyn. dan ben ik dus 42,1 wk. Hoop niet dat het zover komt... Maar wil toch het liefst thuis bevallen, dus kijk het nog maar even aan.

Toch nog een lap tekst geworden voor mijn doen haha!
    ga nu weer verder niets doen, meiden succes!

Deel Deze Pagina