Tot gisteren riep ik nog tegen iedereen dat ik het helemaal nog niet zat was.. maar ineens is het genoeg denk ik haha! Jij zit ook in een vervelende situatie, hoop echt voor je dat je kindje er is voordat manlief weggaat! Lijkt me ook echt helemaal niets als hij er niet bij kan zijn.
Ik vind het wel goed dat ze met 41 weken gaan inleiden. Mits dat verantwoord is natuurlijk. Er zit wel iets in wat zogelukkig zegt, maar haar verhaal is natuurlijk niet te vergelijken met iemand die al 41 weken zwanger is. Meestal is dan je baarmoeder al verweekt en heb je zelfs al iets ontsluiting. Sorry, zogelukkig ik heb liever wat meer pijn dan nog langer doorlopen. De vorige keer is het spontaan gekomen na 41,1 en had ik ik ook een enorme zware bevalling. Met knip. En net geen pomp, maar die stond al wel klaar. Ook hadden ze het over een keizersnee. Ik denk dat iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Het zal echt wel goed zijn, anders hebben ze het protocol niet aangepast met samenwerking van de ziekenhuizen. Ik hoop dat niemand het hier nodig heeft.
goedenmiddag meiden nou ben bij de vk geweest heb er zitten huilen als een klein kind(stomme hormonen) heb gevraagd of ze wilde strippen. daar was ze niet zo voor en maakte ook niet veel verschil omdat het de eerste is. ze zei tegen me als ik jouw zo bekijk ben je echt ongeduldig en wil je de klein graag in je armen sluiten nee hoe kom je daar nou bij :^o heb het ook uitgelegd van oma en ze zegt als je het wil kan ik je laten inleiden in het ziekenhuis. nou dat willen we dus niet want we willen dolgraag thuis bevallen. ze zei wel denk niet dat het nog lang gaat duren bij je. leg je er bij neer dat het nog 2 weken kan duren en dat de kleine vanzelf komt dan zal het snel gaan. dus dat doen we dan maar he! verder was alles goed bloeddruk 130/60 beeb ligt heel diep! ik voel ook steeds schoudertjes op me botten. volgende week maandag weer terug maar ik zei al tegen der nee dan kom ik niet want dan is de 17de geweest! hahaha @wonders2 helaas gaat het met oma nog slecht. we wachten het allemaal af. @majkuh hahah telefoonverkopers die bellen hier niet! hahaha ik kaffer ze altijd uit! de kleine moet komen voor je vriend weggaat en dat gebeurt ook vast wel. @evy77 dat is niet eerlijk ik wil ook! @jomi hahah is net de buurt hier met foto's hier zijn ook overal de boeren bezig. @misspuma veel plezier met genieten en niks doen. @ria32 wat een schatje! @draadje lekker joh meid topper! @zogelukkig daarom heb ik net ook gezegd dat ik inleiden niet wil. het is heel raar ondanks dat ik eerst perse wilde dat ze me helpen ivm oma ben ik blij dat het niet gebeurt is. want het is toch niet niks. mocht het zo dat ik met 41 weken nog loop ja dan wil ik eventueel kijken of er wel een mogelijkheid is. maar ik denk zelf dat ik dat al niet ga redden. denk dat ik zo wel ff een uurtje ga liggen want ben nog steeds gebroken en heb erg last van me rug en buik.
Lana, kan me goed voorstellen dat je het zat bent. Sterkte met de laatste loodjes. Vind het vreemd dat jou vk niet weet van het nieuwe protocol. Het is toch echt iets landelijks, want er zijn er meerder die het gehoord hebben van hun vk uit verschillende regio's.
AUB niet zelf de lijst aanpassen. Mocht je aanpassingen of toevoegingen hebben, geef dan even een PB aan Sim80 óf Remmar óf Sabrina1984 en dan zorgen wij dat het erop komt.. Liever niet naar allebei PBĀen want dan ontstaan er verwarringen. Op deze manier blijft de lijst mooi up to date en word niemand vergeten. Bedankt! Ps. Ben je (ten onrechte) van de lijst gehaald, maar wil je er wel graag weer op? Pb dan ook even! DE MAMA'S VAN MEI 2009 28 april *Remmar ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ [-X ~ Buddy: Sim80 ~ BEVALLEN 1 mei * Sheila82 ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Mamasan ~ BEVALLEN * Sim80~ 3de kindje ~ FV ~ Meisje ~ Buddy: Remmar ~ BEVALLEN * Marooz ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Majkuh, Sabrina1984 ~ BEVALLEN 3 mei *Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X ~ Buddy: Manny ~ BEVALLEN * Manoontje ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ BV ~ : ~ Buddy: Ria32 ~ BEVALLEN 4 mei * Kippie75 ~ 2de kindje ~ PZH ~ FV ~ [-X ~ Buddy: Joki ~ BEVALLEN * Daggie1984 ~ 1ste kindje~BV/FV ~ Jongetje ~ Buddy: JoMi ~ BEVALLEN 5 mei * Webmiertje ~ 3de kindje ~ Jongetje ~ BEVALLEN * Cleo ~ Tweeling ~ BV ~ PHZ ~ 2 Meisjes ~ BEVALLEN 6 mei * KaatjeK ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ [-X ~ BEVALLEN * Marloes22 ~ 2de kindje ~ TB ~ FV ~ :-# Buddy: Sabrina84 ~ BEVALLEN 8 mei * Harmless ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Kroepie ~ BEVALLEN 10 mei * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Marooz en MissPuma * Draadje ~ 1e kindje ~ TB ~ BV ~ :-# 11 mei * Manny~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Rian 12 mei *Wonders2 ~ 2de kindje ~ TB ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Kroepie *Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Kippie75 * Zonstraal ~ 2de kindje ~ BV ~ PHZ(med ind) ~ Jongetje 13 mei * Sistabigbones ~ 3de kindje ~ PHZ ~ FV 15 mei * Ria32 ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Manoontje ~ BEVALLEN *Sabrina1984 ~ 1ste kindje ~ TB ~ FV ~ Meisje ~ Buddy: Marloes22, Marooz, Kroepie * MissPuma ~ 2e kindje ~ PZH ~ FV ~ Meisje ~ Buddy: majkuh ~ BEVALLEN 16 mei *Zogelukkig ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV ~ BEVALLEN 18 mei * JoMi ~ 1ste kindje~ PZH (med ind) ~ BV ~ Jongetje ~ Buddy: Daggie en Mamasan 19 mei *MamaSuusjuh ~ 2e kindje ~ TB ~ FV ~ Meisje 20 mei * Mamalieske ~ 2e kindje ~ PZH (med ind) ~ FV ~ BEVALLEN 21 mei * MisssZ ~ 2e kindje ~ TB ~ BV ~ Jongetje 22 mei *Colin ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV ~ [-X * Dancevalley ~ 1ste kindje ~ Meisje * Tinke ~ 1ste kindje ~ BV ~ TB ~Meisje 29 mei * Kroepie ~ 2e kindje ~ BV ~ PZH ~ :-# ~ Buddy: Dolgelukkig, Sabrina1984, Wonders2 * Fairy01 ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV ~ Jongetje 31 mei * Evy77 ~ 1ste kindje ~ BV ~ Meisje ~ Buddy: Sab85 2 juni *Mamasan ~ 2de kindje ~ PZH (med ind ~ Buddy: JoMi ~ BEVALLEN Er zijn op dit moment 35mei MamaĀ“s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie: Meisje87, Mere69, Martine, Naiobi, Marije1980, Lautje1979, Meisje0123, Moor, Jammie, Mariella, Nicoletta, Mamavanbrittje, Doobie, Sam28, Elke29, Alina21, Linda1980, Patries81, knuf, linnie123, Annerie, Ilse1973, Laura28, DeboravB PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis, TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding, BV = Borstvoeding Wat denk je wat het geslacht is: 6 geen idee, Geslacht: 5 : (weet het nog niet, maar gaat het wel vertellen) 7 :-# (ga het niet vertellen) , 11 [-X (wil het niet weten) Afspraken: * 13 mei:Kroepie, controle vk, 15.50 uur * 14 mei:JoMI, controle gyn, 10.15 uur * 14 mei:Misssz, controle vk, 17.30 uur * 15 mei:Evy, controle gyn, 11.20 uur * 18 mei:Sabrina1984, controle vk, 11.50 uur * 29 mei:Evy, controle gyn, 11.20 uur De aanpassingen zijn: afspraken. BEVALLEN Mama - Geb d.d - Kindje(s)- Duur zwschap - Tijd - Gewicht - Lengte [*] Cleo - 28 maart - Chiara & Charissa - 34 weken - 01.42 & 01.45 uur - 2300gr - ??[/*:m:199u6lh9] [*] Daggie1984 - 20 april- Rivano - 38 weken Ā 11.20 uur Ā 3585gr - ??[/*:m:199u6lh9] [*] Marooz - 21 April -Mees Tygo Ā 38,3 weken Ā 16.31 uur Ā 5310gr Ā 51cm[/*:m:199u6lh9] [*] Zogelukkig - 26 april- -Zoon- 37 weken - ?? - 3700gr - ??[/*:m:199u6lh9] [*] Webmiertje - 29 april - Roan- ?? - ??- 5100gr - 51cm[/*:m:199u6lh9] [*] Mamasan - 29 april - Duncun - 35,1 weken - 19.02 uur - 2770gr - ?? [/*:m:199u6lh9] [*] Mamalieske - 29 april - Ties- 37 weken - 5.42 uur- 2720gr - 47cm[/*:m:199u6lh9] [*] Marloes22 - 30 april - Jill- 39,1 weken - 16.19 uur - 3320gr - 50cm[/*:m:199u6lh9] [*] Rian - 3 mei - Tatum - 40 weken - 12.45 uur - 3655gr - 51cm[/*:m:199u6lh9] [*] Kaatjek - 3 mei - Dochter - 40,2 weken - 22.00 uur Ā 3560gr Ā 52cm[/*:m:199u6lh9] [*] Sim80 Ā 4 mei Ā Pip Ā 40,3 weken Ā 07.56 uur - ?? - ??[/*:m:199u6lh9] [*] Remmar - 5 mei - Nikki - 41 weken - 18.05 uur - 4000gr - 52cm[/*:m:199u6lh9] [*] Kippie75 - 6 mei - Mila - 40,2 weken - 10.00 uur - 3950gr - 52cm[/*:m:199u6lh9] [*] Manootje - 8 mei - Jelina - 40,5 weken - 00.18 uur - 3450gr - 48cm[/*:m:199u6lh9] [*] Misspuma - 9 mei - Jaylin - 39,1 weken - 00.10 uur - 3240gr - 48cm[/*:m:199u6lh9] [*] Sheila82 - 7 mei - Dochter - 40,6 weken - ?? - ?? - ??[/*:m:199u6lh9] [*] Harmless - 9 mei - Stan - 40,1 weken - 10.14 uur - 3500gr - 52cm[/*:m:199u6lh9] [*] Ria32 - 9 mei - Noah Daniel - 39,1 weken - 20.19 uur - ?? - ?? [/*:m:199u6lh9] Tussenstand: 11 meisjes - 7 jongens NOG 16 WACHTENDE MAMA'S
Sabrina, toch lekker dat er wel naar je geluisterd wordt. Even goed huilen is ook heerlijk. Ik hoop echt dat je meisje snel komt. En jij ongeduldig.????? Hoe komt ze daar nou bij..????? Fijn dat verder alles goed was. Nog even geduld meis.!!
Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar helaas is het nu eenmaal zo. Behalve dat het misschien pijnlijker is, is er ook een grotere kans op een kunstverlossing of zelfs keizersnede. Dus hier hopen we nog heel erg op een natuurlijke bevalling. Het rommelt gelukkig wel wat meer na het strippen, ik houd jullie op de hoogte!
Hoi Lieve meiden Hier weer een berichtje van mij. Heb helaas niet eerder kunnen komen, heb nog erg veel last van mijn bekken en kan niet lang staan. Ga ook met fyio beginnen en dan hoop ik dat het snel wat beter gaat. Vandaag hebben we het kraambes afgesloten, de kraamhulp is een uurtje geleden vertrokken. He mis ze nu al . Ik zie dat dat sommige van jullie het nu erg moeilijk hebben met de laatste loodjes. Meiden ik wil jullie allemaal een dikke knuffel geven en het einde is echt in zicht. Het kan niet lang meer duren. Maaike en Draadje ik zie dat jullie de volgende op de lijst zijn, kom op zet ze maar gauw op de wereld die spruitjes. Met onze lieve Pip gaat alles heel goed, na 6 nachten ons wakker te hebben gehouden heeft ze vannacht redelijk doorgeslapen oohhh wat een opluchting. Voel me gelijk weer stukken beter. Ik zal dadelijk wel even een fotoootje spammen . Verder wil ik, @Kippie @Manoontje @Misspuma @Sheila Van harte gefeliciteerd met jullie dochters @ Harmless @Ria32 Jullie gefeliciteerd met de geboorte van jullie zonen. Ooh zie dat de foto een beetje groot en wazig is.
Dag dames! Wou even laten weten dat ik er nog wel ben hoor! Iedereen een fijne moederdag gehad? (voor alle meiden die al mama zijn natuurlijk... :-D)Ik vond het wel heel speciaal zo'n eerste moederdag, mijn hubby had een heel leuk kado, namelijk het handje en voetje van Mees in de verf en toen ingelijst... ja de tranen waren er!!! hihi Ik zie aan de lijst dat er nog geen nieuwe mama's bij zijn sinds Ria? Dus niemand op moederdag bevallen? Meiden die het zat zijn een hele dikke knuffel, kan het me wel voorstellen hoor! Ik hoop dat het bij jullie snel door mag zetten....knuff knuff knuff knuff!!!!! Verder heb ik eventjes niet bijgelezen! Ik denk aan jullie, en Maaike mijn tel heeft kuren vandaar nog geen berichtje terug gestuurd! Hele dikke knuff voor jou! Hoop dat de mooie meid zich snel aan dient! *smak*
Dag meid, Het is echter wel per persoon verschillend hoe je op de medicatie reageerd, ik vond de ww zeker ook heftig, maar vaak gaat het wel sneller tot vo met inleiden alleen niet geleidelijk maar ineens heftiger ww. Je hebt gelijk mbt tot meer kans op een ruggenprik en ook meer kans op een kunstverlossing. Alleen ook met het persen kan ik je geen gelijk geven, ik had gelijk duidelijke persww, dwars door de ruggenprik heen. Er is wel degelijk een nieuw protocol, ik heb dit als eerste hier gepost nadat mijn collega (tevens goede vriendin en arts op de poli gynaecologie) mij hierop attent maakte. Dit is een heel nieuw protocol en zal dus misschien nog niet te vinden zijn op internet. (ik heb zelf niet gekeken maar misschien staat er wat op de knov site of de nvog?) Ook is dit zelfs nog niet bij iedereen bekend, dat heb ik hier toen ook vermeld. Het was alleen om de meiden die het echt zwaar hebben een hart onder de riem te steken. Waar ik er toen zelfs nog een van was :-D En ik denk dat het echt aan iedereen persoonlijk is wanneer iemand aan zijn max zit, en voor inleiden kiest wanneer dit tot de mogelijkheden behoord.... niet iedereen is hetzelfde, en niet iedereen reageerd hetzelfde op de ww opwekkers. Ik reageerde bijvoorbeeld heel heftig maar wel met snel resultaat. De afweging tot inleiden is iets wat iemand zelf moet doen icm de gyn/vlos. Ik hoop niet dat ik akelig over kom... dat is niet de bedoeling... maar vond een aantal dingen niet kloppen in je verhaal... en aangezien ik degene was die het nieuwe protocol had verteld dacht reageer ik toch eventjes! :-D Liefs!
Wish me luck! heb om 15.40 mijn afspraak en ben zenuwachtig (das GEEN goed ding, want dat maakt adrenaline aan end at remt oxytocine, pfffff, RELAX, adem in-adem uit....!) Duim dat het strippen effect heeft!!!
Oh, weten jullie wat echt raar is, vanmorgen werd ik voor het eerst sinds weken wakker en had ik geen vocht in mijn pootjes, dus lopen deed geen pijn en vandaag ben ik al de hele dag aan het bunkeren hahaha, heb echt zo'n honger! Hoop dat dat mijn 'vreemde bevallingsvoorboden" zijn Heb redelijk veel harde buiken vandaag die niet pijnlijk zijn maar best krachtig, lijf doet wel anders dan de vorige dagen, niet extreem ofzo, maar wel dat het opvalt.........pffff, spannend!
@Sim WAT EEN SNOEPIE.... mijn grote meis zit hier met mij te zwijmelen voor de lap hahahah @Majkuh SUCCES vanmiddag!! @Sabrina Nou, lekker dat je je gevoel gevolgd bent hoor meid. Als 't je maar rust geeft lieverd. @Marooz Ik wist wel dat jij 't was die had gereageerd op mijn 41-weken protocol Ik heb net nog ff boodschapjes gedaan. Kan merken dat het steeds minder goed gaat Zucht, ik ben zoooo moe en ik heb tot 10 voor 1 geslapen Oh sabrina Wil je mijn afspraak aanpassen? Ik heb nu de 14e om 14.40 uur controle bij de vk. Thanks! liefs
Ik heb het alleen over het oxytocine-infuus dat ik heftig vond, toen was alles inmiddels verweekt, had ik 2 cm. ontsluiting en waren mijn vliezen al gebroken.
@sim: foto idd beetje wazig, maar je kan wel zien dat het een echt dotje is hoor en ook al zo'n mooi hoofdje vol haar Heb hier ook nog even boodschappen gedaan voor het eten vanavond. Voor de rest op bedje gelegen en tv gekeken, hopelijk zet dit niet door en word ik niet zieker, heb er echt geen zin in. Nu verstopte neus, slijmen en zere keel, pffff, zo balen