Mei 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sheila82, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

23 jul 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Hoi Dames,

Even een berichtje van mij...

Het zijn een paar drukke dagen geweest, nadat ik naar het ziekenhuis ben geweest en daar meteen moest blijven, is het allemaal vlug gegaan.
    Om 13:30 ben ik aan een infuus gelegt met ww-opwekkers en had ik al 3 cm ontsluiting. Om 17:00 had ik volledige ontsluiting en na 2X persen was Kayleigh geboren.
    Ze weegt trouwens 3250 gram en is 50 cm lang. Het was een heftige en snelle bevalling, maar gelukkig is alles verder wel goed gegaan.
    Ze doet het goed, en de borstvoeding gaat ook goed, vannacht een goede nacht gehad, dus goed kunnen slapen tussen de voedingen door. Qua kraamvisite is het heel rustig nog, vandaag zijn de kaartjes pas aangekomen, dus na het weekend krijgen we het pas druk, lekker rustig kunnen genieten de eerste paar daagjes.
    Fabienne reageert ook goed, ze is heel lief en voorzichtig.

Ik kom binnenkort nog even terug, maar ga haar weer even aanleggen nu.

Bedankt voor al jullie lieve reacties, heb al een flink potje zitten huilen toen ik alle felicitaties had terug gelezen.

ALLE ANDERE MOEDERS OOK GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE, ben niet helemaal meer up to date, dus kom snel weer een beetje bij lezen.

Alle andere succes met de laatste lootjes en de bevalling!!

Knuffel!

2. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Wat is het rustig meiden! Maar ja meer dan de helft is inmiddels ook al bevallen natuurlijk! Liggen allemaal lekker met de baby's op bed te genieten natuurlijk! ;) Mees is al bijna een maand! Nog 5 dagen en dan vieren we zijn maand verjaardag! hahahah Mijn hemel wat gaat de tijd snel!

Maaike; Ziewig dat stella zo misselijk is! Had Mees ook zo'n last van allemaal dik slijm wat ie ophoeste en kokken! Maar dat was na een dag gelukig wel weg. Lekker genieten meis, en lekker op bedje blijven!

Tinke; Spannend en gewoon bellen als je er behoefte aan hebt hoor! SUCCES!

Sappie; Lekker de griek! En vandaag maar lekker rustig aan doen meis, dat mag ook wel eens! Misschien geeft je lichaam aan dat ie wat rust nodig heeft, dus lekker aan toegeven, dikke knuff!

Evy; jij bent gewoon nog maar 37 weken!... lekker nog even genieten van je buikj... zei al tegen sap dat ik mijn buik gewoon soms mis! Bij mij is de buik al helemaal plat... raar hoor... dat dat gewoon weer weg trekt! hahaha

Nou meiden ik ben vandaag voor het eerst zonder Mees weg geweest! hahah Kon de deur niet uit komen! Maar ging goed! Niet te lang natuurlijk maar wel even leuk in de stad met mijn moeder. En goed voor mijn hubby! Die is lekker aan de wandel gegaan met zijn zoon!

Dikke knuff... en ben benieuwd naar babynieuws!!!

3. Fairy01

Fairy01 Lid

1 feb 2009
    30
    0
    0
    @Olove: Ik kan het ook niet altijd volgen hoor :) , die dames hier zijn mij ook te snel hihi

@ Kroepie: ik zie nu pas dat wij op de zelfde dag zijn uitgerekend!! Nou nog ff he, zet hem op.

Ik heb al 2 rustige dagen, maar helaas wederom slecht geslapen......... ben zo moe!! Volgens manlief ben ik zo wit dat ik bijna doorzichtig ben, pfff hoop dat ik de kracht nog ergens vandaan kan halen voor een bevalling zo meteen :( !

Liefs

4. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    ***Meldplicht***

Even kort hoor. Wij zijn druk hier in huis nog wat dingetjes aan het doen.

Hier is het ieder geval weer flink aan het rommelen in mijn buik, weer voorww zoals van woensdag op donderdag.

Maar ik zag net een leuke link. Je kan nu een olifant in België dierentuin Antwerpen volgen die waarschijnlijk vanmiddag of vanavond een babyolifantje krijgt. Dus voor diegene die het leuk lijkt staat de link hieronder.

http://www.baby-olifant.be/

Kom vanavond nog wel even langs.

Liefs JoMi.

***Einde meldplicht***

5. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

hier ben ik dan toch weer kan gewoon niet zonder jullie!! :(
    het is raar wil geen babynieuws horen maar is ook weer leuk weet waarvoor ik het doe!
    heb straks dat mannetje thuis kwam heerlijk een potje zitten janken bij hem! en wat blijkt hij is er ook mee aan en wil de kleine nu ook wel eens zien!
    en snapt het van mij helemaal wel!
    heb de hele zwangerschap nergens last van mag nu nog niet klagen maar die voeten pffff
    die doen zon zeer!

@olove hier ook last van krampen die komen en gaan! grote boodschap pfff moet soms wel 10 keer op 1 dag!
    leuk van de vogeltjes!

@kroepie maar ik ben normaal helemaal niet zo ben altijd vrolijk lach altijd maar zit er nu echt gewoon doorheen!
    maar nog heel heel heel even!
    tanks voor de knuf meid!

@mamasuusjuh lekker dat het zo rustig is nog meid! lekker genieten van de kleine!

@marooz zonder de kleine weg! zou ik ook doen als ik de stad in ga want anders nemen ze zon engeltje nog meer ook!

@fairy01 probeer overdag lekker te slapen helpt ook wel eens!

@jomi jij blijft ook maar rommelen he! pffff zullen we vanavond met zijn 2 bevallen????

zo ben weer bij!
    vanavond word er weer voor me gekookt bij me schoonouders en morgen door de snacktent!
    heb me voorgenomen dat ik het hele weekend niks meer doe!
    ja 1 ding dat is vannacht gaan bevallen he!(stomme droom)
    maar die zal toch ook wel weer niet uitkomen!
    en morgen alleen manlief ontbijt op bed brengen want we zijn morgen EEN HALFJAAR GETROUWD!!!!!

owja nog vergeten vanmorgen belde me vriendin(die altijd kado's mee neemt) en stuurde me een foto van der test ZE IS ZWANGER!!!!!!!!
    nu 5 weken dus nog heel erg pril maar ik ga de gek gooien met kado's ow zo leuk!

meiden ik ga jullie verlaten tot morgen

liefs sabrina

6. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @marooz: pfff, ja nog maar 37 weken :( . Morgen eindelijk 38w :D

@sabrina: snap dat je er even genoeg van hebt, gewoon lekker naar je gevoel luisteren en er vandaag een "sabrina"-dagje van maken ;)
    Alvast proficiat met jullie 6 maanden getrouwd zijn.
    Oh zo leuk voor je vriendin dat ze zwanger is :)

Hier is het tijd voor dutjes, m'n vriend ligt al lekker in de sofa en ik kruip in de andere.
    Tot later ;)

7. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Hallo allemaal,

kan het allemaal hier niet bijhouden meer :( 2 kids nu natuurlijk en ben zelf nog veel moe dus vandaar.

Maar zie dat er ondertussen een heleboel zijn bevallen allemaal super gefeliciteerd !!!
    geniet allemaal lekker van de kraamtijd.

Hier gaat het verder perfect, gelukkig niet teveel last van me hechtingen maar is neit erg.

Zie op de lijst staan dat de savanna 54 cm is maar ze is 56 cm had ik verkeerd doorgegeven.

Verder ga ik het hier allemaal op me gemakje als ik tijd heb lekker even doorlezen allemaal.

Wie er nog moet bevallen!! heel veel succes !!! en hopelijk heeft snel iedereen hun kleintje in de armen :)

8. Zo.... 't is echt RUSTIG hiero!!
    Als ik normaal een middag niet geweest ben, dan heb ik weet ik hoeveel pagina's bij te lezen, maar nu... 1,5!! Sjonge jonge.

Ben echt moe. Vanmiddag ff boodschapje gedaan en toen was ik echt KAPOT.
    Heb tijdje op bed gelegen en net terug van de verjaardag. Vlug even klein uurtje geweest, was ook meer dan genoeg. Was leuk om mijn tantes te zien, gelukkig was schoonzus druk met andere mensen. Scheelt een hoop irritaties!
    Nu de hele avond lekker niets meer doen. Ja, tv kijken en wat eten.
    Manlief voelt zich fit genoeg om te draaien, dus die gaat werken vanavond. Ben ik lekker een avond alleen. Klinkt misschien raar, maar ben zo gewend om een aantal avonden alleen te zijn, dat ik gewoon moet wennen als manlief de hele week thuis is! hahahahah

Liefs

9. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Hai meiden,

@Misspuma: wat lekker dat het bij jullie zo goed gaat en dat Jaylin al een nacht doorslaapt. Dat hebben we hier nog niet meegemaakt. Omdat Mila best veel spuugt komt ze zo nu en dan eerder als om de 3 uur voor een fles. Gisteren kwam ze ook telkens eerder met als gevolg dat ze vannacht om 2 uur en om 5 uur kwam. De nachten daarvoor kwam ze maar 1x.. je bent toch een stuk uitgeruster als ze maar 1x komen en jullie meisje zelfs helemaal niet, HEERLIJK! Ook lekker dat Keano uit logeren gaat, leuk voor hem, maar ook fijn voor jullie.
    @Majkuh: ja.. die pijn is allesoverheersend, maar inderdaad als je toegeeft aan de pijn kom je in een soort roes en gaat de bevalling vlotter..
    @Kroepie: hier gold voor de 1e: bellen als de weeën een uur lang om de 3 min komen en bij de 2e als ze om de 5 min komen. Niet echt een goede band met je schoonzus zo te lezen? Tsja.. schoonfamilie krijg je erbij, die kies je niet zullen we maar zeggen.. dat geldt hier ook ;)
    @Sabrina: zwaar he de laatste loodjes, maar het kan voor jou nu ook echt niet lang meer duren. Dikke knuff.
    @Misssz: hier 19 kilo aangekomen.. nu 10 dagen later zitten er nog 10 kilo's teveel aan. Heb alleen nog helemaal geen zin om aan afvallen te denken, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voor die 10 eraf zijn. Na mn vorige zwangerschap duurde het al met al ook 9 maanden voordat ik weer helemaal op gewicht was.. mag nu wel wat sneller, want we moeten de zomer nog in..
    @Olove: klinkt als serieus voorwerk.. nu maar afwachten wanneer het echt gaat beginnen..
    @Mamasuusjuh: snel gegaan inderdaad je bevalling, maar gelukkig een gezonde meid! Zo te lezen kan je lekker genieten, heerlijk!
    @Marooz: lekker dat je er even tussenuit bent geweest. Ik vond dat de vorige keer heel moeilijk. Weet dat ik ongeveer 1.5 week na de bevalling boodschappen ging doen en dat ik mijn man vanuit de supermarkt 2x gebeld heb om te vragen of alles goed ging. Nu heb ik dat wat minder... Mooie foto's trouwens, Mees is echt cute!
    @Jomi: jij komt ook aardig dicht in de buurt van je uitgerekende datum he.. Hopen dat die voorweeën nu eens overgaan in echte weeën en dat beebje snel komt.
    @Evy: morgen 38 weken, gaat hard!!

Hier gaat alles goed. Mila drinkt nog niet altijd haar flessen goed leeg en spuugt soms flink. Dat is erg vervelend, ook omdat ze dan alweer snel honger heeft. Verder hier de gebruikelijke "dingetjes": krampjes en af en toe een huiluurtje, soms gecombineerd! Sinds ik ben overgestapt op de fles heb ik voor mn gevoel veel meer tijd. Dat klopt ook wel, want toen ik bv gaf moest ik haar om de 3 uur voeden, bijvoeden en kolven, dus het scheelt een uur per voeding en dat x 8 is toch 8 uur extra "vrije tijd". We hebben nog wel veel visite, is eigenlijk pas echt begonnen na de kraamweek, dus zal nog wel even duren. Met de oudste gaat het ook steeds beter, is niet meer zo hyper en blijft gelukkig even lief voor Mila.

Kreeg nog een smsje van Joki dat het heel goed met ze gaat, ze is alleen nog wel moe en heeft nog even geen puf om op het forum te komen. De oudste vraagt veel aandacht, maar is wel heel lief voor haar zusje.

Ga nog even snel wasje doen, de roze wasjes blijven hier draaien!!

10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    ******* Inbraak*********

Alle april-mama's zijn bevallen.
    Stokje gaat nu officieel over naar julle. Veel plezier ermee :)
    Iedereen die al bevallen is: gefeliciteerd met jullie kindjes
    En meiden die nog moeten: zet hem op, veel succes en jullie kunnen het!

******* einde inbraak*****

11. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

kippie, ook een spuger? vervelend is het he.
    ik geef nu iets vaker korte voedingen. ik heb ook het idee dat ik veel te veel melk heb en dat dat het probleem is. het spuit er soms heel hard uit, een meter ver! vaak kolf ik met de hand het ergste eraf in een kopje, dan is het wat beter. vanmiddag deed ik dat terwijl mijn zoontje zijn boterhammen zat te eten. hij zag het kopje melk en wilde dat natuurlijk meteen hebben. hij dronk het op en had een big smile, vroeg meteen om meer! zou hij de smaak nog herkennen? het is gezond voor hem lijkt me, dus ik geef het hem nu maar als ik het toch weer afkolf... hij vind het heerlijk...

verder gaat het supergoed met haar. vanmiddag gingen we naar het dorp, ik had haar een lichtblauw en wit gestreept fleece jasje aangedaan wat nog van mijn zoon was geweest. nou dat kan hier dus echt niet, iedereen dacht meteen dat het een jongen was... ik vond het vrij neutraal... volgende week maar eens shoppen! meisjes dragen hier echt alleen maar roze!!

maaike, lekker aan het genieten van je kleine? lekker dat je nog wat daagjes hebt nu met je vriend!

sappie, ga eens bevallen jij!!!

alle april mama's nu pas bevallen jeetje, zouden wij er ook nog een maand over doen? ik hoop het niet, heb het idee dat we best opschieten al qua baby's. Meer dan de helft is al geboren toch, en de maand is halverwege. Hoop niet dat de late dames als kroepie en evy zo lang hoeven te wachten!

12. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Kaatje: ja.. het lijkt erop dat we hier ook een spuger hebben, echt vervelend als er weer zo'n hele golf komt. Ze heeft al een aantal keer haar hele fles (denk ik dan gezien de hoeveelheid) uitgespuugd. Met de oudste geen problemen gehad, dus nu maar even kijken hoe het loopt. Teveel voeding is ook niet fijn, maar dat kan je inderdaad goed oplossen door te kolven. En dan 2 kindjes ermee verblijden, dat is gaaf! Ik mis het borstvoeding geven wel, ben er zo nu en dan nog wel eens emo van. Maar een onrustig meisje aan de borst dat na een voeding ontevreden en hongerig is en dat kolven mis ik niet, daar probeer ik maar aan te denken als ik weer emo word. Maar kan me zo goed voorstellen dat als die borstvoeding goed loopt dat het echt genieten is.

13. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Kippie en kaatje: Over spugen gesproken!

Mees spoog helemaal niet! En nu net lag hij na de voeding hel rustig op mijn schoot, en uit het niets een hele golf, echt hij spoog over mij heen en over zichzelf en het was echt een krachtige straal!

Snap er helemaal niets van!

Ik heb idd ook veel melk.. dus misschien kan ik ook beter eerst wat afkolven?... Ik schrok me helemaal kapot net, wnat hij kreeg ook even geen adem namelijk.
    Nu ligt hij overigens heerlijk naast me in zijn wiegje... maar ben er toch wel raar van...

14. Olove

Olove Actief lid

23 okt 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    Hey Meiden,

Nou ben toch maar naar het ziekenhuis gegaan..nav mijn klachten. Krampen in onderrug en onderbuik..en veel harde buiken.
    Werd meteen aan de CTG gelegd en daarop was alles prima.
    Mn baarmoedermond was nog steeds stabiel..wel kort ( 7mm ) maar stabiel
    Dus eigenlijk niks aan de hand zou je zeggen, behalve dat ik nog steeds met vlagen die onderrugpijn heb en onderbuik krampen.
    De Gyn zei daar niet echt veel op..behalve dat ze blij is dat mn BM-mond nog stabiel is..Ik natuurlijk ook..voor degene die mijn verhaal niet kennen;
    Ben pas 31w+6dg ( morgen 31 Jeuh!! ) en zwanger van een tweeling..en al 5 weken aan de weeenremmers..Vandaar dat we blij zijn dat alles stabiel is.
    Alleen die onderrug en krampen...vreselijk!
    Lijkt zo op menstruatiepijn! Ik zou ook zeggen het voorwerk...als ik alle verhalen hier op het forum lees.
    Hoe denken jullie hierover?

15. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Hey Olove;

Meid als de pijn aanhoudt gewoon weer aan de bel trekken... dat zou ik doen als ik jou was.

Dikke knuff

16. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Olove: ik sluit me aan bij Marooz.. als je het niet vertrouwd.. naar het ziekenhuis. Ik kende je verhaal inderdaad niet, maar ik hoop dan dat het bij jou nog een tijdje rustig blijft, want om nu al geboren te worden is wel erg vroeg voor de kleintjes.

17. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    @Marooz: eng en erg is dat he dat spugen.. hier dan ook een krachtige straal en hoe ze er dan bij kijkt.. zo hulpeloos, is zo zielig. Vandaag nog niet één keer gespuugd, dus hopen dat we hier de goede kant opgaan. Hoop ook voor jullie Marooz en Kaatje dat het spugen snel stopt...

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Hoi dames, hoe is het hier?

Sappie, meid, zit je erdoor? Ik snap dat heel goed hoor! Neem jij maar lekker een baaldag voor jezelf, ff flink janken en jezelf heel zielig vinden is niets mis mee! Dikke kus en knuf van mij!

Alle andere dames ook een hele dikke knuf!! Zal morgen proberen wat uitgebreidr te reageren vanaf de pc en wat foto s te plaatsen!

Hier gaat alles goed. Stella heeft vanmorgen eindelijk gedronken en is niet meer misselijk. Ze is vandaag twee x heel wakker en helder geweest en ze is zooooo rustig. Als ik tegen haar praat zie en merk ik dat ze min stem herkent, zo mooi!

Fysiek gaat het goed, wel een aantal hele flinke naww, dus slik nog paracetamol en doe soms toch teveel en word dan afgestraft, behoorlijk pijnlijk. Ook mijn rug doet behoorlijk zeer, heeft een beste knauw gehad maar mag over het algemeen niet klagen ;)

Frutje heeft nu haar speen in, tis zon enorme sabbel, te schattig gewoon! Heb hele leuke cadeautjes gehad een Zilveren naamarmbandje, zilveren bedelarmbandje, zilveren muziekdoos van nijntje met sterren ( stella betekent ster) heeeeele grote fruitmand, geld, zwembroekje, 10dagen
    Mand echt heel gaaf.

Hoop dat ik vanavond wel durf te slapen, ben erg moe en zie er vreselijk uit, wit met wallen en halve oogjes, enorm charmant NOT!

Dames zet em op, allemaal bevallen vannacht, ik kom morgen uitgebreid kijken!!

19. @kippie
    Gewraakte schoonzus is vrouw van mijn broer... ook die krijg je er bij helaas hahahah
    De zus van mijn vriend is echt mijn zusje geworden, dus daar ben ik heel blij mee. Helaas woont ze niet dichtbij. Het monster van mijn broer (sorry) zorgt er voor dat ik mijn broer dus eigenlijk nooit zie, en daarmee mijn neefje ook niet. Vind ik echt jammer. Niet dat ze met opzet er tussen gaat zitten, maar 't is zoooon vervelend mens, dat ik geen zin heb om er naar toe te gaan.
    Ik snap dat je emo bent van het niet lukken met de bv. Maar troost je, mijn meissie heeft nooit bv gehad en die is goed opgedroogd hoor! ;)

@Majkuh
    Durf je niet te slapen?? Waarom niet dan? Bang dat je d'r niet hoort?
    En ik ben echt heeeeeeel benieuwd naar de foto's :D
    Leuke kado's heb je gehad!!

@Olove
    Spannend hoor. Ik hoop voor je dat het afzakt meid.
    En inderdaad, als je het niet vertrouwt, BELLEN!!

@Kaatje
    Wat grappig dat zoontje van jou!! Dat ie 't nog wil hebben... en ach, 't zal inderdaad niet verkeerd zijn! Wat heerlijk dat ze het zo goed doet. En ach, die Engelsen zijn gek ;)
    Alhoewel... als je hier je kindje helemaal in 't roze kleedt, vragen ze je ook nog wat het is hoor! (Heb ik een keer gehad met mijn meissie. Baby, helemaal in het zachtroze... vragen ze aan mij wat het is, een jongen of een meisje... tsssssss)
    Trouwens... ik hoop ook dat ik niet meer zo lang hoef te wachten!!! ARHGHHH

Nou, bedtijd voor mij.
    Kleintje heeft voor de zoveelste keer de hik vandaag... echt irritant.
    En 't blijft maar schoppen en bewegen :(
    Beestenboel is hier erg onrustig, dus ik hoop dat het voortekenen zijn!!

Trusten,
    Net

20. Manny

Manny Bekend lid

20 mrt 2008
    515
    0
    0
    Lelystad
    waaaaauuuw toppie hoooooor :D

Deel Deze Pagina