@jomi: ai meid, je hebt ook nog niet veel geluk gehad de laatste tijd. Sterkte en een dikke knuffel Bedankt daggie om ons op de hoogte te houden
wat een lieve leuke foto's! neemt ze die speen? Rivano pakt die niet.. heeft liever de bibi.. en ik heb 3 van die spenen! haha
Pff kom handen en voeten tekort laatste tijd... vind het wel jammer dat ik daardoor minder tijd heb voor het forum maar ik probeer alles en iedereen te volgen hoor... @Sabrina : Meid van harte gefeliciteerd nog met jullie half jaar getrouwd zijn!!!! Wist dat dat de 17de was.... Hoe gaat het verders met je ? @Tinke van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! @Majkuh: wat een schatje!!!! mooie foto's van je meisje! @Jomi: Pffff sterkte! hoop snel goed nieuws te horen van jou of je buddy! oohh joey ligt net op bed en ons jill moet zo de fles... Kom vannavond nog effe langs om verder te lezen en te reageren!
@ Olove, hmm voorww kun je ook in je rug hebben, zou niet weten hoe dat voelt. Ik had de voorww alleen in m'n buik.. @ Majkuh, wat een schatje is het! @ Marloes, nog zo'n schatje!! Leuke foto's! Cb heeft vandaag gebeld voor een intake, heb meteen gevraagd over het hoesten, ze kon me niet veel meer vertellen als ik al wist. Baal wel enorm dat ik straks met haar over straat moet. Ze drinkt in de loop van de dag slechter en wil echt alleen maar bij me.. Hoop echt dat ze niet ziek aan het worden is.. Even in de gaten houden en straks nog een keer temperaturen...
@Tinke !!!GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!!! Toch naar 't ziekenhuis, maar fijn dat ze er nu is @Sabrina Hemelvaartsdag is donderdag 21 mei. Succes bij de vk... hoop dat ze wat voor je kan doen!! KNUF @babies WAT ZIJN ZE SCHATTIG!!! *zwijmel* @Majkuh Misschien roosvicee laxo? En het is inderdaad normaal dat je na een bevalling even (niet zo goed) kunt. @Jomi STERKTE MEIS!!! @Manootje Vervelend dat ze zo hoest. En dan is ook nog je kraamzorg weg... voel je je zo hulpeloos hè? Komt vast helemaal goed hoor meis. Succes vanmiddag. @olove Goed man 32 weken!!! Nog even volhouden. Ik heb bij mijn eerste nooit voorweeën gehad en ook geen rugweeën dus ik kan je niet helpen. Wel raar dat ze er niets over konden zeggen. Hier is de lucht weer geklaard (binnen dan, buiten niet hoor... REGEN!!) Gelukkig wel, kan er niet zo goed tegen als het zo gaat. Mijn buik doet echt serieus pijn. Ongi gevoel en ook steken af en toe. Ben blij dat er nu eindelijk iets gebeurt, ook al voelt 't echt niet fijn! Nu maar hopen dat het niet nog 2 weken zo doorgaat... Slapen gaat op zich aardig. Ben wel veel wakker (draaien) maar ik slaap 's morgens gewoon nog een aantal uur als dochterlief naar school is! Ben er vandaag zelfs net een half uurtje vanaf. Dat is het voordeel van niet nog een kleintje om je heen hebben...
soo, ben even druk en meteen een hoop gezwets gemist... hier ligt al het grut te slapen en heb dus even tijd.. ik wist echt niet wat een 'bromtol' was, hmmm, ja, mijn zoontje heeft er een maar dat lijkt me wat anders. maaike, lekker aan het spammen? het is een snoepje hoor! voor naar d ewc moeten, veel vezels, pruimen, ... MisssZ, mijn eertse bevaling duurde zo'n 10 uur, waarvan 3 uur persen... de tweede in totaal 3 uur waarvan 3 minuten persen... dus idd een stuk sneller! alhoewel, als je die weken voorwerk meerekent bij de tweede duurde die juist heeeeeeeel lang.... ik vond de tweede niet perse heftiger, gewoon sneller. tinke, heel erg gefeliciteerd!!! sabrina, lekker je vriendin terugpakken!! manootje, ik was bij mijn zoontje ook heel onzeker met de bv. nu niet, maar ik denk dat dat puur ervaring is. probeer op je gevoel af te gaan, het zal zeker wennen. ik ken dat idee van de troostborst goed. het kan soms heel handig zijn als je het nodig hebt maar je moet ze er ook niet teveel aan wennen. je voelt je dan soms echt een grote speen! ik vind het ook lastig hoe vaak te voeden. de eerste weken deed ik het best vaak, ik wil nu met twee weken eigenlijk om de 3 uur maximaal. maar soms wil ze echt meer. ik zou gewoon streng proberen te zijn, dan went ze zeker (en jij ook!) hoesten doen ze altijd wel dacht ik, als het maar niet te erg is... jomi weer opgenomen. jeetje, hopelijk alles goed.. olove, voorween voelen net als weeen maar dan niet echt pijnlijk, meer ongemakkelijk. je hele buik wordt hard. soms is het moeilijk het verschil te voelen, maar als het echt is wordt het langzaam erger en komt er regelmaat is. als ze echt regelmatig komen moet je opletten! kroepie, hang in there... marloes, leuk die twee samen!! hier alles goed. eerste dag alleen thuis! Ben vanmorgen naar de nederlandse speelgroep geweest met de twee kids, ging helemaal goed. duurt wel even voor je op bent, iedereen ontbeten en gevoed, gebaad en aangekleed en in de auto. hopelijk word ik daar wat sneller in! mijn meisje is al zo groot, ik mag wel nieuwe kleren gaan shoppen. mijn zoontje had heel lang maat 50, maar zij heeft nu al 56! en ze mag wel wat meer meisjesspul! vanavond komt mijn schoonzusje, dus die sleep ik morgen wel naar de stad.
hey meiden hier was ik dan weer! helaas heeft de verloskundige niks gedaan tenminste niks ze heeft me bloeddruk weer gemeten 120/60 dus weer keurig mevrouw doet het ook nog steeds heel erg goed en heeft het erg naar der zin bij mama. ik ben vandaag precies 40 weken en 3 dagen en volgende week maandag moet ik weer op controle! mits ik beval van de week. mocht dat niet het geval wezen gaan ze me volgende week strippen. en anders word ik eind volgende week ingeleid! dus binnen nu en ander halve week zijn we in ieder geval papa en mama! @daggie1984 dat snap ik meid hahaha @kippie75 dat filmpje is gemaakt met koninginnendag. @manootje meid was je er ook weer! mmm eerste dag alleen! ach niet zo onzeker zijn meid en anders overstappen op andere voeding want je moet wel kunnen genieten van de kleine! @jomi meid heel veel sterkte dat kan niet he we zouden gelijk op gaan @majkuh ow ow ow wat een doetje!! @marloes22 het gaat hier helemaal super ben alleen veel moe en heel erg nieuwschierig naar me kleine meid en ja dat spammen van jullie helpt ook niet echt! maar verder mag ik nog steeds niet klagen! @kroepie ja las het in me agenda en de vk vertelde het ook nog! nou dan wil ik ook wel bevallen hoor! @kaatje k hahaha nee niet die bromtol! wij bedoelen dat nep mannelijk geslacht wat bromt hahaha! veel plezier met babyshoppen is altijd leuk!! het is heel raar maar de vk heeft niks bijzonders gedaan en toch ben ik heel erg opgelucht! voel me goed mag niet klagen. en het enige is dat we hopen dat het voor 42 weken geboren word want anders word het inleiden en dat willen we eigenlijk niet. ik ga er weer vandoor ff na me schoonmoeder toe en dan verder lekker niksen! liefs sabrina
@ sabrina, sterkte.. hoop dat de baby zich voor 42 weken komt! net nieuws gehoort van een vriendin van mij, 12 weken echo gehad vorige week.. maar de baby bewoog niet, hartje was gestopt. pfff.. ik weet nog hoe spannend alles was .. of alles wel goed ging enzo.. heeft me echt geraakt... kan zo huilen!!
Goedemiddag meiden, Dit type ik even vanuit het ziekenhuis. Ik heb hier al even internet aangevraagd, maar ik kan tot nu toe niet het scherm aan de linkerkant zien, dus ik mis een paar woorden aan het begin van de regel. Dus ik moet even kijken of ik dit kan instellen of anders moet ik soms gokken wat er staat. Dus als ik wat verkeerds type of zo weten jullie waardoor dit komt. Vanochtend moest ik hier om 9.30 zijn voor ctg, urine en bloeddrukcontrole. Om half 10 lag ik aan het ctg en de bloeddruk was op dat moment 140/100. Met de ctg zat het niet mee, heb in totaal 2,5 uur eraan gelegen. Kleine viel in slaap, buik van mij rustig. Kleine wat in beweging en ik harde buiken. Hartslag van de kleine reageerde gelijk erop, te traag. Ook voel ik de kleine de laatste dagen minder, heb hoofdpijn, houd vocht vast en heb last van tintelingen in handen en voeten en ook pijnlijke buik. Dit met bloeddrukmetingen van 12.15 164/112 en 155/110 en weer eiwit in urine besloten om mij op te nemen. Nu weet ik nog niet precies wat er gaat gebeuren, maar mijn medicijnen worden nu gelijk opgehoogd van 3x 250 mg naar 3x 500 mg per dag. Ook is er bloed geprik, maar hier is de uitslag nog niet van binnen. Morgenochtend is er groot overleg en hier wordt ik morgen besproken. Maar omdat ik vandaag uitgerekend ben is er voor 95 procent kans dat ik ingeleid wordt. Dus het is bijna zeker dat ik nu niet meer zonder onze kleine thuis kom. Dattie, bedankt voor je buddynieuws. Als ik het goed heb kunnen lezen, tinke gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Laura. Ik ga nog even proberen bij te lezen en kijken of ik het scherminstelling nog goed kan krijgen. Zodra ik nieuws heb, probeer ik dat hier wel weer neer te zetten. Liefs JoMi
@Sabrina: vandaag dus weer op controle geweest! Fijn dat alles goed was... en idd ook fijn dat ze nog niks hebben gedaan... Al zou je dat aan de ene kant wel willen maar het mooiste en fijnste zou natuurlijk zijn als ze uit haar eigen komt! En idd langer dan 1 1/2 week gaat het zowiezo niet meer duren!!! En dat spammen van ons allemaal.... Ja tuurlijk doen we dat... We zijn super blij en gelukkig .... Maar ook jij gaat heel snel spammen hoor.... Ben heel benieuwd naar jullie meisje dus kom maar op dan ; ) Nou meid nog effe....! Denk aan je! kus
@Jomi: Veel sterkte in het ZH den hoop dat je je kleine gauw in je armen hebt. Mijn controle bij de VL was ook weer goed. Bloeddruk stabiel 125/85. Dus volgende week maandag weer, dan is het ook mijn uitgerekende datum. Het gastouder bureau belde me net op, dat ze een geschikte gastouder hadden gevonden. Heb maar afgesproken om na de bevalling kennis te maken. Maar op zich best een opluchting.
@Jomi; jeetje klinkt wel heftig. Maar jij zult wel snel je kleine beeb in je armen hebben. Hopelijk voel je je snel beter. @Kaatje; Daar ben ik ook zo benieuwd naar, hoe snel ik nu de deur uit ben met 2 kleintjes haha. Ik vond het toen met Gwen al een heel karwei om weg te gaan laat staan nu met 2. @Sab; fijn dat je er wel een goed gevoel bij hebt. Ze komt vast sneller dan je denkt, en eigenlijk vliegen de weken zo voorbij. Damn, ik weet nog wel dat ik vol spanning naar die 20 weken echo ging omdat we nu zouden weten of het een jongetje of meisje zou zijn. En nu ben ik nog maar 3 dagen verwijderd van de duedate.... Lekker nog even genieten met z'n 2tjes jullie (maar ik begrijp wel dat je haar NU wilt zien hoor ) @Dancevalley; fijn dat je wat van de gastouders hebt gehoord. Nette bloeddruk hoor! @Daggie; blegh wat heftig zeg. Ik kan daar ook slecht tegen als dat dicht bij mij in de omgeving gebeurd. Het hoort erbij maar is zo zieilg als het je moet overkomen... Mijn middagdutje was niet zo een succes, want ben niet gaan liggen... Vriendin (die nu nog 3 weken moet) kwam even langs toen Gwen op bed lag en toen ik terug kwam van de hond uitlaten was het al half 3 en te laat om nog een poging te doen om te liggen. En ik moest nog middag eten dus ik ben maar even chil op de bank gaan hangen. Alleen ik ben nu wel een beetje heel erg rot. Ik ga even met mijn meidje knuffen. Die is eigenlijk ook nog wel moe. Ook zij heeft natuurlijk een gebroken nacht gehad. liefs
@Jomi Spannend hoor. Gelukkig ben je nu op de goede plek en wat fijn om te weten dat je zonder je kleintje niet uit het ziekenhuis vertrekt Hou je taai!! @Sabrina Gek dat je na zo'n bezoekje zo opgelucht kunt zijn, maar het is fijn om te weten dat met jou en de kleine alles goed is! Nog max 1,5 week meid... ennuh ...misschien bevallen we nog wel tegelijk hahahahah @MisssZ Lekker knuffelen!! En vanavond dan maar vroeg op bed... @Dancevalley Moooi dat alles goed is! En goed dat er een gastouder gevonden is! Scheelt een hoop zorgen, kan ik me zo voorstellen. @Daggie Ooooooooh wat een rotnieuws!! Hele dikke knuf voor jou... en huilen mag hoor. Het komt dan heel dichtbij hè en zeker nu je zelf nog zo in je emoties zit. Hebben hier boodschapjes gedaan en ik ben echt kapot. Alsof ik geen zuurstof meer krijg in mijn hoger gelegen lichaamsdelen... weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Kan mijn armen niet meer omhoog krijgen en krijg allemaal tintelingen in mijn schouders en nek... Nu ik even rustig zit, gaat 't wel weer.
@daggie1984 dank je wel meid! wij hopen ook dat de kleine voor de tijd komt! gatver wat een naar nieuws! mijn vriendin is nu 6 weken en hoop ook zo dat het goed gaat kan de eerste echo nog als de dag van gister herinneren zo nerveus dat ik was! @jomi ow meid bah niet leuk! hoop voor je dat ze je snel inleiden heb je je kleintje in je armen en ben je van die ellende af! als ik zo slecht zou zijn als jij nu zou ik inleiden graag willen! @marloes22 idd nog hooguit 1 1/2 week wat is dat nou helemaal niks! we hopen het maar we zien het wel het is een mooi vooruit zicht nu! en ja ik ga idd de kleine meid ook spammen en je krijgt hoop ik deze week nog sms dat je mag plaatsen! @dancevalley lekker is dat het dat ze iemand gevonden hebben! wij hebben een paar weken terug een kennismaking ehad en dat is hier nog geen 5 min vandaan. @misssz pfff ik ben al 3 dagen over de duedate!!! idd wil der nu wel zien maar ach de 40 weken zijn om gevlogen en zoals ik al zei ik mag niet klagen! heb je majkuh nog gevonden in me hyves??? @kroepie ja is idd heel vreemd dat ik opgelucht ben terwijl ik al overloop maar alles gaat goed en wil het liefst zo natuurlijk mogelijk! wat vreemd dat gevoel wat je hebt! mmmm als je het niet vertrouwd bellen he! heb vanmiddag met manlief de boodschappen gedaan ook de grote dus die hebben we allemaal al in huis! verder heb ik nog ff lekker schoongemaakt bedje weer verschoond en morgen is het weer sabrina dag en doe ik lekker helemaal geen ene reet!!! ik merk dat het na buiten gaan me nu een hoop energie kost en dat doe ik voorlopig niet meer als het niet echt nodig is. nu is het echte wachten begonnen hier! heb me hoop weer gericht op vanavond!!!!