Iris; ja ik heb idd een hernia, hiermee heb ik afgelopen jaar 4 maanden thuis gelegen aan de diclofinac, daarna valium en als klapper morfine! Ik heb toen dmv therapie de pijn weg kunnen krijgen, ze wouden niet opereren omdat ik nog jong ben, en ze het een stabiele hernia vonden :-s Nou nu zit ik dus weer thuis, en zak om het hutje mutje door mijn been... grrr... en heb ook echt weer pijn, alleen kan ik er nu niets voor nemen, dus probeer met rust het zoveel mogelijk op te vangen. Ik zag een goede echo! JOEPIE! Ik mag donderdag :-D Verder ben ook ik misselijk... vooral warm eten is drama! Ik eet veel yoghurt met banaan, en daar doe ik het dan even goed op... maar de misselijkheid komt telkens weer terug... denk dat het vanaf 6/7 weken erger wordt omdat je HcG dan zijn piek begint te ontwikkelen Oh ja leuke (AHUM) anecdote, gister echt dramatische huilbui gehad! Mijn man kreeg er de slappe lach van, en ik maar hysterisch huilen... echt om helemaal niets... pfffff raar lijf hoor! hahaha
@malka: op zich geeft werken wel afleiding. En ik kan me ook wel voorstellen dat de VK je liever nog niets geeft tegen de misselijkheid. Ook al zijn er middelen die je veilig kunt gebruiken tijdens de zwangerschap, je kunt natuurlijk beter niets gebruiken. Als er een gevaar is op uitdroging en daarmee voor jezelf dan moet je natuurlijk wel iets hebben. Het is misschien wat puzzelen wat jij en je lichaam op dit moment wel verdraagt qua eten. Enneh heb je de vsm zwangerschapsgranules al geprobeerd? Dat wil ook nog wel eens helpen..... En misschien de eerste paar uur in de ochtend niet werken en dan misschien rond 11 uur gaan?
Ik vind het erg makkelijk gezegt door een vk of huisarts dat je beter niks kunt nemen... en maar gewoon moet werken! Als ik me eigen slecht voel zou ik ook niet gaan werken! En als iets niet kwaad kan waarom dan niet iets nemen ? Ik was een week lang erg misselijk en wist gewoon dat dat niet 123 over zou gaan... Voelde mij er erg slecht door en lag ook alleen maar plat ! Ik werk niet omdat ik een bewust thuisblijf mama ben Maar had er ook niet aan moeten denken om te werken met hoe ik me voelde! Ben dus naar de huisarts gegaan hiermee en kreeg gewoon iets tegen de misselijkheid! Kan helemaal geen kwaad dus waarom niet .... Waarom langere tijd misselijk zijn en spugen als het niet hoeft ? Ik heb pillen gehad weet zo de naam effe niet... Ik heb ze 1 keer ingenomen want voelde me er heel sloom door! Iets wat ik niet kan gebruiken met een kleine om me heen Zou gewoon als jij iets wil hebben ertegen de huisarts bellen! En gewoon doen wat jij denkt dat je wel of niet kan! Sucses!
DE MAMA'S VAN MEI 2009 1 mei * Sylvia , 2de kindje, poliklinische bevalling, voorgenomen voeding BV * Sim80, 3de kindje * Marooz, 1ste kindje * Remmar, 1ste kindje * Elke, 1ste kindje, voorgenomen voeding BV, thuisbevalling * Rian, 1ste kindje * Mariella. 2de kindje 2 mei * Brigitte 22, 2de kindje * Amy25, 2de kindje, poliklinische bevalling, voorgenomen voeding FV * Ladybutterfly, 5de kindje * Linda1980, 2de kindje * linnie123, 1ste kindje 3 mei * shannah, 3de kindje 4 mei * kippie75, 2de kindje * Lynni, 2e kindje * Daggie1984, 1ste kindje, voorgenomen voeding FV, poliklinische bevalling * Hannahw, 1ste kindje * Miracle81, 1ste kindje * Angelique83, 1ste kindje 5 mei * webmiertje * knuf, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, bevalling thuis of in ZH 6 mei * Malka, 1e kindje, voorgenomen voeding bv, thuisbevalling * Meimama, 3de kindje 7 mei * Ylona25, * Moor, 1e kindje * Alina, 1e kindje,poliklinische bevalling, voorgenomen voeding BV 8 mei * Lana81, 1ste kindje, voorgenomen voeding BV * Lautje, 1ste kindje * Dolgelukkig, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, poliklinische bevalling 9 mei * Nano73, 1ste kindje * Stillewens, 1ste kindje * Sappie, 2ste kindje 10 mei * Yinte, * Chantal87, 2de kindje * Draadje, 1ste kindje * Majkuh, 3de kindje, voorgenomen voeding FV, poliklinische bevalling 11 mei * Lintje, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, thuisbevalling * Skye, 1ste kindje * Marloes22, 2de kindje * Manny, 1ste kindje 12 mei * Joki, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, poliklinische bevalling * Patries81, 2de kindje, voorgenomen voeding BV 14 mei *Sab85, 2e kindje * Gaby83 *Sannie306 15 mei *Dafje, 2de kindje *Iris77, 1ste kindje * Ria32, 1ste kindje, poliklinische bevalling * Nina30, 1ste kindje 16 mei *Vrouw1984, 1ste kindje * Natassie, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, thuisbevalling * Jammie 17 mei * Dylan07, 2de kindje (?) * Tji, 1ste kindje * Lothlorien, 2de kindje 18 mei * Meisje0123, 1ste kindje * Mamavanbrittje, 2de kindje * San 1981 26 mei * Whisper, 2de kindje Eventuele afspraken * 17 september Lautje1976, 1 ste afspraak gyn * 18 september Marooz, 1ste echo 8 wk, 10:30 Miracle81, 2de echo, 9.40 uur * 22 september Daggie1984, afspraak Vk, 8 wk * 23 september Kippie75, afspraak vk, 8 wk 1dag, 14.00 Draadje, 1ste echo 7,3 wkn Sim80, 2de echo en intake 9.40 uur 8,6wkn *24 september Marloes22 , afspraak vk , 18.20 mamavanbrittje, 1ste echo * 25 september Ylona, afspraak VK Brigitte,afspraak VK intake en eerste controle Remmar 1e afspraak VK Sappie, 1e afspraak VK * 26 september Elke, 2e echo, 9 weken meisje023, 1ste echo, 6,4 wkn * 29 september Ria32, 1ste echo Natasssie, eesrte echo, 17.00 uur Amy25, 2e echo, 9 wk + 2 dgn, 11:30 uur * 30 september Lana81, afspraak vk 19.15 Marloes22 , 1ste echo , 08.45 uur Manny, afspraak vk Joki, intake & eerste echo * 1 oktober Moor, intake VK 9 wk 11:00 uur Draadje, intake vk * 2 oktober Majkuh, intake en vroege echo 8,5 wkn 10.40 uur Natassie VK, 13.30 uur Manny, 1ste echo * 6 oktober Alina, intake en 1e echo (9,4 wk) Moor, 1 ste echo 19:30 uur Knuf, intake VK (11 wk) * 7 oktober meisje0123, afspraak vk, 8,1 wkn Knuf, 1 ste echo (11 wk) Skye, 1ste afspraak vk, 9wkn * 8 oktober Shannah, 1ste echo mamavanbrittje, intake vk * 13 oktober Malka, 1 ste echo 9:00 (10,5 wk) Sim80, 3de echo, 15.00 uur 11,5 wkn Vrouw1984, 1ste afspraak vk * 23 oktober Dolgelukkig, 1 ste echo 8:45 (11,5 wk) * 28 oktober Dolgelukkig, afspraak vk 09.00 Er zijn op dit moment 58 mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Nairobi, Marije1980 Om zelf aan te passen: Pak de laatste lijst en klik op 'quote', neem de lay-out over van een andere mama en let op de kleurcode's. Je kunt gewoon die kopiëren en dan plakken bij jezelf. Haal dan de
he he..net klaar met lezen.. hahah wat wordt de lijst super dames! @amy! wat super.. proficiat! ik kan niet wachten tot volgende week! vandaag is mvm de melkflessen komen oppikken kreeg me boek erbij! verder nergens zo last van! alleen rare dromen.. of ik me ontspan .. of me laat gaan in de droom.. dan krijg ik behoorlijke krampen in me baarmoeder.. vannacht kwam ik bijna niet over eind.. en toen ik eindelijk op de wc zat.. duurde het ff voor dat er wat uit kwam :S
DE MAMA'S VAN MEI 2009 1 mei * Sylvia , 2de kindje, poliklinische bevalling, voorgenomen voeding BV * Sim80, 3de kindje * Marooz, 1ste kindje * Remmar, 1ste kindje * Elke, 1ste kindje, voorgenomen voeding BV, thuisbevalling * Rian, 1ste kindje * Mariella. 2de kindje 2 mei * Brigitte 22, 2de kindje * Amy25, 2de kindje, poliklinische bevalling, voorgenomen voeding FV * Ladybutterfly, 5de kindje * Linda1980, 2de kindje * linnie123, 1ste kindje 3 mei * shannah, 3de kindje 4 mei * kippie75, 2de kindje * Lynni, 2e kindje * Daggie1984, 1ste kindje, voorgenomen voeding FV, poliklinische bevalling * Hannahw, 1ste kindje * Miracle81, 1ste kindje * Angelique83, 1ste kindje 5 mei * webmiertje * knuf, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, bevalling thuis of in ZH 6 mei * Malka, 1e kindje, voorgenomen voeding bv, thuisbevalling * Meimama, 3de kindje 7 mei * Ylona25, * Moor, 1e kindje * Alina, 1e kindje,poliklinische bevalling, voorgenomen voeding BV 8 mei * Lana81, 1ste kindje, voorgenomen voeding BV * Lautje, 1ste kindje * Dolgelukkig, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, poliklinische bevalling 9 mei * Nano73, 1ste kindje * Stillewens, 1ste kindje * Sappie, 2ste kindje 10 mei * Yinte, * Chantal87, 2de kindje * Draadje, 1ste kindje * Majkuh, 3de kindje, voorgenomen voeding FV, poliklinische bevalling 11 mei * Lintje, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, thuisbevalling * Skye, 1ste kindje * Marloes22, 2de kindje * Manny, 1ste kindje 12 mei * Joki, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, poliklinische bevalling * Patries81, 2de kindje, voorgenomen voeding BV 14 mei *Sab85, 2e kindje * Gaby83 *Sannie306 15 mei *Dafje, 2de kindje *Iris77, 1ste kindje * Ria32, 1ste kindje, poliklinische bevalling * Nina30, 1ste kindje 16 mei *Vrouw1984, 1ste kindje * Natassie, 2de kindje, voorgenomen voeding BV, thuisbevalling * Jammie 17 mei * Dylan07, 2de kindje (?) * Tji, 1ste kindje, BV, poliklinisch bevallen * Lothlorien, 2de kindje 18 mei * Meisje0123, 1ste kindje * Mamavanbrittje, 2de kindje * San 1981 26 mei * Whisper, 2de kindje Eventuele afspraken * 17 september Lautje1976, 1 ste afspraak gyn * 18 september Marooz, 1ste echo 8 wk, 10:30 Miracle81, 2de echo, 9.40 uur * 22 september Daggie1984, afspraak Vk, 8 wk * 23 september Kippie75, afspraak vk, 8 wk 1dag, 14.00 Draadje, 1ste echo 7,3 wkn Sim80, 2de echo en intake 9.40 uur 8,6wkn *24 september Marloes22 , afspraak vk , 18.20 mamavanbrittje, 1ste echo * 25 september Ylona, afspraak VK Brigitte,afspraak VK intake en eerste controle Remmar 1e afspraak VK Sappie, 1e afspraak VK * 26 september Elke, 2e echo, 9 weken meisje023, 1ste echo, 6,4 wkn * 29 september Ria32, 1ste echo Natasssie, eesrte echo, 17.00 uur Amy25, 2e echo, 9 wk + 2 dgn, 11:30 uur * 30 september Lana81, afspraak vk 19.15 Marloes22 , 1ste echo , 08.45 uur Manny, afspraak vk Joki, intake & eerste echo * 1 oktober Moor, intake VK 9 wk 11:00 uur Draadje, intake vk * 2 oktober Majkuh, intake en vroege echo 8,5 wkn 10.40 uur Natassie VK, 13.30 uur Manny, 1ste echo * 6 oktober Alina, intake en 1e echo (9,4 wk) Moor, 1 ste echo 19:30 uur Knuf, intake VK (11 wk) * 7 oktober meisje0123, afspraak vk, 8,1 wkn Knuf, 1 ste echo (11 wk) Skye, 1ste afspraak vk, 9wkn * 8 oktober Shannah, 1ste echo mamavanbrittje, intake vk * 13 oktober Malka, 1 ste echo 9:00 (10,5 wk) Sim80, 3de echo, 15.00 uur 11,5 wkn Vrouw1984, 1ste afspraak vk * 15 oktober Tji, intake 9.00 uur. * 23 oktober Dolgelukkig, 1 ste echo 8:45 (11,5 wk) * 28 oktober Dolgelukkig, afspraak vk 09.00 Er zijn op dit moment 58 mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Nairobi, Marije1980 Om zelf aan te passen: Pak de laatste lijst en klik op 'quote', neem de lay-out over van een andere mama en let op de kleurcode's. Je kunt gewoon die kopiëren en dan plakken bij jezelf.
So had echt een lang vehaal geschreven en dat was ineens weg. Maar waar het op neerkwam.... Dat ik zo beroerd en ziek ben geweest afgelopen week. Ben vanmorgen bij huisarts geweest en heb pilletjes gekregen en voel me nu alweer bijna goed (2,5 uur na inname eerste pil) Dus meiden, luister alsjeblieft naar je lichaam en vertel je verhaal aan je huisarts. Ik kan me nu al niet meer voorstellen hoe ik me gisteren (en vanmorgen) voelde. Ik hield niets binnen, ben in 4 dag 4 kilo afgevallen. Voornamelijk vocht denk ik. Verder was alles ok bij huisarts. Mag over 2 weken terugkomen en daarna om de 4 weken. En mag een afspraak maken voor eerste echo begin oktober. Is het toch weer een lang verhaal geworden he! Bij mij mag trouwens komen te staan flesvoeding en ziekenhuisbevalling. Nou ga weer even verder werken. Groetjes Rian
DE MAMA'S VAN MEI 2009 PZH = Poliklinische bevalling Ziekenhuis TB = Thuisbevalling FV = Flesvoeding BV = Borstvoeding 1 mei * Sylvia ~ 2de kindje ~PZH ~ BV * Sim80 ~ 3de kindje * Marooz ~ 1ste kindje * Remmar ~ 1ste kindje * Elke ~ 1ste kindje ~ TB ~ BV * Rian ~ 1ste kindje ~ PZH ~ FV * Mariella ~ 2de kindje 2 mei * Brigitte 22 ~ 2de kindje * Amy25~ 2de kindje ~PZH ~ FV * Ladybutterfly ~ 5de kindje * Linda1980 ~ 2de kindje * linnie123 ~ 1ste kindje 3 mei * shannah ~ 3de kindje 4 mei * kippie75 ~ 2de kindje * Lynni ~ 2e kindje * Daggie1984 ~ 1ste kindje ~ PBV ~ FV * Hannahw ~ 1ste kindje * Miracle81 ~ 1ste kindje * Angelique83 ~ 1ste kindje 5 mei * webmiertje * knuf ~ 2de kindje ~ BV 6 mei * Malka ~ 1e kindje ~ TB ~ BV * Meimama ~ 3de kindje 7 mei * Ylona25, * Moor, 1e kindje * Alina ~ 1e kindje ~PZH ~ BV 8 mei * Lana81 ~ 1ste kindje ~ BV * Lautje ~ 1ste kindje * Dolgelukkig ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV 9 mei * Nano73 ~ 1ste kindje * Stillewens ~ 1ste kindje * Sappie ~ 2ste kindje 10 mei * Yinte, * Chantal87 ~ 2de kindje * Draadje ~ 1ste kindje * Majkuh ~ 3de kindje ~ PZH ~ FV 11 mei * Lintje ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Skye ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Marloes22 ~ 2de kindje * Manny ~ 1ste kindje ~PZH ~ BV 12 mei * Joki ~ 2de kindje ~ PZH ~ BV * Patries81 ~ 2de kindje ~ BV 14 mei * Sab85 ~ 2e kindje * Gaby83 * Sannie306 15 mei * Dafje ~ 2de kindje * Iris77 ~ 1ste kindje * Ria32 ~ 1ste kindje ~PZH * Nina30 ~ 1ste kindje 16 mei * Vrouw1984 ~ 1ste kindje * Natassie ~ 2de kindje ~ TB ~ BV * Jammie 17 mei * Dylan07 ~ 2de kindje (?) * Tji ~ 1ste kindje ~ PZH ~ BV * Lothlorien ~ 2de kindje 18 mei * Meisje0123 ~ 1ste kindje ~ PZH ~FV * Mamavanbrittje ~ 2de kindje * San 1981 22 mei * Colin ~ 2de kindje 26 mei * Whisper ~ 2de kindje Eventuele afspraken * 17 september Lautje1976, 1 ste afspraak gyn * 18 september Marooz, 1ste echo 8 wk, 10:30 Miracle81, 2de echo, 9.40 uur * 22 september Daggie1984, afspraak Vk, 8 wk * 23 september Kippie75, afspraak vk, 8 wk 1dag, 14.00 Draadje, 1ste echo 7,3 wkn Sim80, 2de echo en intake 9.40 uur 8,6wkn *24 september Marloes22 , afspraak vk , 18.20 mamavanbrittje, 1ste echo * 25 september Ylona, afspraak VK Brigitte,afspraak VK intake en eerste controle Remmar 1e afspraak VK Sappie, 1e afspraak VK * 26 september Elke, 2e echo, 9 weken meisje023, 1ste echo, 6,4 wkn * 29 september Ria32, 1ste echo Natasssie, eesrte echo, 17.00 uur Amy25, 2e echo, 9 wk + 2 dgn, 11:30 uur * 30 september Lana81, afspraak vk 19.15 Marloes22 , 1ste echo , 08.45 uur Manny, afspraak vk Joki, intake & eerste echo * 1 oktober Moor, intake VK 9 wk 11:00 uur Draadje, intake vk * 2 oktober Majkuh, intake en vroege echo 8,5 wkn 10.40 uur Natassie VK, 13.30 uur Manny, 1ste echo * 6 oktober Alina, intake en 1e echo (9,4 wk) Moor, 1 ste echo 19:30 uur Knuf, intake VK (11 wk) * 7 oktober meisje0123, afspraak vk, 8,1 wkn Knuf, 1 ste echo (11 wk) Skye, 1ste afspraak vk, 9wkn * 8 oktober Shannah, 1ste echo mamavanbrittje, intake vk * 13 oktober Malka, 1 ste echo 9:00 (10,5 wk) Sim80, 3de echo, 15.00 uur 11,5 wkn Vrouw1984, 1ste afspraak vk * 23 oktober Dolgelukkig, 1 ste echo 8:45 (11,5 wk) Sappie, 1ste echo (11,5 week) * 28 oktober Dolgelukkig, afspraak vk 09.00 Er zijn op dit moment 60 mei Mama´s Voor deze meiden heeft het helaas niet zo mogen zijn, we denken aan jullie. Meisje87, Mere69, Martine, Nairobi, Marije1980 Om zelf aan te passen: Pak de laatste lijst en klik op 'quote', neem de lay-out over van een andere mama en let op de kleurcode's. Je kunt gewoon die kopiëren en dan plakken bij jezelf. Haal dan de
@Amy, gefeliciteerd.! Heerlijk hoor zo'n mooie echo.! Meiden die beroerd zijn., ik denk aan jullie.! Het is voor het goede doel.! Ik ben wel heel blij dat ik niet zo beroerd ben.! MvM is vanmorgen geweest. Had een dikke vette streep. Heerlijk.. Ik weet dat het geen garantie is, maar het geeft toch een fijn gevoel.! Marloes, heb je al iets gehoord van MvM.?
oja, ik kies voor flesvoeding .. Ik zou graag thuis willen bevallen maar ik denk niet dat ik dat aan ga durven ...aangezien mijn eerste met de keizersnee is geboren en klein was 2520 en mijn tweede nog kleiner was 2220 gram... dus ik denk dat het wel weer ziekenhuis word...of het moet nu een groot kindje worden
@Meimama: Is dat dan niet noodzakelijk een zh bevalling? Dus op medische indicatie? Ik dacht dat ik zoiets gehoord had @Sappie: Wij hebben op dezelfde dag de eerste echo!
Volgens mij is het zo dat als je een keizersnee hebt gehad je inderdaad de eerstvolgende bevalling in het ziekenhuis MOET doen... maar die daarop volgens mij dus niet... Wat het gewicht betreft van de twee vorige kinderen van mij ... wil nog niet zeggen dat deze ook zo klein zal zijn bij de geboorte... Ik ben nu nog niet naar een huisarts of verloskundige geweest hoor ...dus het kan allemaal wel veranderd zijn ...dit is het verhaal dat ik hoorde 4 jaar geleden bij mijn tweede kindje...
oke dat wist ik niet. Ik dacht 1x keizersnee is voor altijd voortaan zh. (Vanwege plaats van de incisie in de baarmoeder en de plaatst van de moederkoek bij een volgend kindje) Maarja heb er geen verstand van dus het zal wel alleen bij de eerstvolgende zijn. Ik hoop voor je dat deze wat zwaarder wordt en dat je de kans krijgt het thuis te doen als je dat zo graag wil!
O super dat je ook een dikke vette streep had! Toch mooi om te zien he Wanneer krijg je nou de flessen ? Hier hebben ze nog niet gebeld Zullen 1 deze dagen toch wel gaan bellen neem ik aan... Weet al niet meer wanneer ik me aangemeld heb volgens mij donerdag of vrijdag ...
Ja iets groter mag wel ... Een halve peuter lijkt me ook niet alles Het kan best dat je gelijk hebt hoor ...en dat het gewoon zowiezo ziekenhuis voor me word... ivm die keizersnee... hoor ik vanzelf wel als ik voor het eerst naar de vk ga... ik denk dat ik bij 8 weken is ga bellen voor een afspraak....
Hallo allemaal, Hier nog steeds een zeer vermoeide mama. Ik ben vandaag thuis aan het werken, dat kan gelukkig met mijn baan, maar houdt mijn ogen niet open. Vanavond maar weer vroeg mijn mandje in. Ik wil graag op de lijst komen met de datum van mijn eerste afspraak. Maandag 22 sept. om 12.10 uur echo. Woensdag 24 sept om 14.30 uur mn eerste afspraak bij de gyn. Voor wat betreft bevalling gaan we naar het ziekenhuis. Aangezien ik onder controle ben bij de gynaecoloog. Borstvoeding ga ik proberen, lijkt me wel fijn voor het kindje later. Voor iedereen die deze week een echo heeft: veel plezier!
Ik kreeg gelijk 4 flessen. Ze vroeg of ik meteen al wilde beginnen, omdat ik zoveel hcg had. Ze verbaasde zich er een beetje over. Anders was het donderdag geweest dat ik die flessen kreeg. Wij hebben op dezelfde dag ons aangemeld. Dat was donderdag. Ik zou even bellen als ik jou was, waarschijnlijk is er iets mis gegaan.
ohhh, worden jullie af en toe ook zo EMO? Pfff, voel me echt vaak HEEL kwetsbaar, alsof alle prikkels van buiten ineens veel harden binnen komen, echt irri.... verder moe, moe, moe aaahhh!
moe zijn herken ik.... Ben ik aan het koken....en wat gebeurt er...ik word kotsmisselijk ale: Ik heb nu geen zin meer in eten.... heb ik weer... En vanavond natuurlijk weer trek... hihihihi Hebben jullie dat misselijke gevoel ook?
Ik heb tot nu toe twee keer een verschrikkelijke huilbui gehad! lol dus ja emo ben ik ook! En ik kan gewoon niet meer bij het koken staan vooral vlees vind ik zo stinken... echt heel erg... bbbrrrrrr... voral gehakt is drama, en vlees braden ook. Even ego berichtje: Een vriendin die eindelijk zwanger was na icsipoging, heeft toch een miskraam gehad. Vind het zo oneerlijk... ze doen er al zo lang over en het is ze zo gegunt, hun kans op een kindje wordt zo klein... ben er zelf wat verdrietig van...