Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

jaa na even goed zoeken het gevonden hier :)

kom hier ook weer mee kletsen als iedereen dat goed vind. Heb de laatste anderhalve maand ook bij bevallings forum mee gekletst :) dus hier nu ook lekker weer alles op de hoogte houden. Wel erg gezellig zo allemaal onder elkaar met kindjes die ong net zo oud zijn :)

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ Kaatje K: Heerlijk hoor even een weekendje weg! Geniet ervan. Ben ook benieuwd hoe je man het gaat vinden, de eerste nacht alleen we horen ervan hihi.

@ Jazzie: Ben blij dat het vannacht beter is gegaan met Liam!
    Maar jammer dat je oudste vroeg wakker is, Keano precies zo en die is meestal nog vroeger (06.00u).
    Hopelijk vannacht weer een goede nacht voor jou!

@ Zogelukkig: Fijn te horen dat er niks was met zijn nekwervels of heupjes, dat is een hele geruststelling lijkt me!
    En ook fijn dat het inbakeren goed helpt. Ik kan ook niet wachten totdat Jaylin echt bewust naar me lacht, weet nog goed de eerste keer toen Keano bewust naar me lachte ik smolt gewoon.

@ Brigitte: Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van Esther Marlinde!

@ Marooz: Jij ook al met tranen in je ogen, hier nog eentje tja die hormonen...
    Jammer van die pukkeltjes, maar met die pukkeltjes is het nog een prachtig ventje!

@ Harmless: Ja, Noah, Jaylin en Stan zijn nu allemaal precies 1 maand oud wat gaat de tijd toch snel hé.
    Grappig hé dat de Jay's precies 1 maand schelen:D!

En nu hier heerlijk met z'n allen babypraat houden joepie!
    Eindelijk kunnen we nu hier allemaal over onze prachtige baby's praten.

Jaylin is vandaag precies 1 maand oud, het gaat echt super snel.
    En het gaat hier ook super goed, Jaylin slaapt tegenwoordig goed in haar wiegje.

Keano hebben we vandaag voor het eerst in zijn nieuwe bed gelegd (een tussenmaatje, dus nog geen 1-persoons).
    En vanmiddag heeft hij er al heerlijk in geslapen, dus dat ging goed.
    Ben benieuwd hoe het vannacht gaat misschien staat hij ineens naast ons bed haha!

Nou meiden ik ga er een eind aan breien ga naar bed toe!

Trusten en tot morgen!

Liefs, misspuma

3. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Het bijlezen hier is voor in de loop van de week ;).

Ben blij dat ik eindelijk ook hier kan komen meebabbelen hihi.

In m'n fotoalbum staan ook al enkele foto's van ons prinsesje :p

Vlug ook nog even hier m'n bevallingsverhaal plaatsen.

Mijn bevallingsverhaal:
    Woensdagavond om 23u30 kreeg ik mijn eerste wee. Op dat moment dacht ik nog dat het krampen waren, maar de "krampen" kwamen om de 20 min. We besloten om toch te gaan slapen en af te wachten. Echter kwam er van slapen niet veel in huis want tegen 2u30 kwamen de weeën om de 10 min en besloten we dan toch maar naar het ziekenhuis te vertrekken. Van zodra ik uit m'n bed kwam kreeg ik weeën om de 5 min. Om 3u kwam ik toe op de spoedafdeling en werden we naar het verloskwartier gebracht. Hier namen de weeën terug een beetje af en toen ze me aan de monitor hadden gelegd moest ik weer bijna 20min wachten op een wee. Dus ik dacht dat het een valse start was. Gelukkig was dit niet het geval. Tegen 4u had ik 4cm ontsluiting. Tegen 6u had ik 6cm ontsluiting, dus alles liep héél vlot, echter kreeg ik dan ook rugweeën die enorm veel druk zetten op m'n hernia waardoor ik héél pijnlijke uitstralingspijn kreeg in m'n rechterbeen. Hierdoor besloten we voor een epidurale te gaan.
    Om 9u had ik 10cm ontsluiting mocht ik beginnen persen.
    En 45 min later was onze meid geboren. Met dat haar harttonen begonnen te dalen heb ik een knip gekregen en hebben ze de zuignap gebruikt. Ze woog 3385g en is 51cm.

Wij zijn zo trots op Sansa. Ze doet het heel goed. Ze weegt ondertussen 3440g, dus m'n borsten doen het goed ;). Ik heb bijna geen last meer van hevig bloeden en m'n knip hersteld ook goed.
    BV geven ging ook heel vlot, na de geboorte werd ze direct aangelegd en dronk ze goed. Dus hier gaat alles héél goed en ben blij om eindelijk thuis te zijn :).

4. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Nou was ik net gewend aan het oude forum, hebben we weer een nieuwe. Hopelijk gaat het niet weer veranderen. Wat een gedoe zeg. Zo maar eens een nieuwe banner maken.

Heb nog niet alles bijgelezen. Weet ook niet of ik daar zo tijd voor heb. Ga wel mn best doen. Heb nl 2 zieke kinderen. Liz heeft 40 gr koorts en hoest heel erg. Zo zielig. Juna is ook al een week heel erg verkouden. Kan nauwelijks door dr neus ademen, dus het drinken gaat ook erg moeilijk. Krijgt zo veel lucht binnen. Ook heeft ze spruw. Dus dat werkt ook niet allemaal mee. Zo zielig. Hopelijk gaat het snel weer beter met mn meisjes.

Met mij gaat alles goed. Heb gisteren mn kast weer uitgezocht. Ik pas al weer heel veel oude kleding. Ben zo trots.!!! Nog 2 kilo ofzo en dan heb ik weer mn oude gewicht. Bij Liz duurde dat 5 maanden.!!

Ik ga even een poging van bijlezen doen.

5. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Marooz, ben ook wel een beetje emo dat het nu echt klaar is met zwanger zijn. We hebben zoveel lief en leed met elkaar gedeeld.
    De tijd gaat ook zo snel.

Kroepie, gefeliciteerd met jullie mannetje.

Evy, is toch nog heel snel gegaan dus. Gelukkig kreeg je een ruggeprik voor de pijn. Die rugweeën zijn echt zo erg. Heb ze ook bij beide meiden gehad.

Weten jullie trouwens hoe lang je kindje mag slapen achter elkaar.? Juna heeft gisteren om half 10 voeding gehad en om 7 uur vanmorgen heb ik haar maar wakker gemaakt. Dit is al de 2e nacht dat ze dat doet. Ik geef trouwens bv. Wel lekker hoor, maar maak me een beetje zorgen omdat ze nog zo klein is.

6. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Brigitte: Van harte met Esther! Kom je gezellig hier meekletsen???

@Evy: Ik vind Sansa zo'n leuke aparte naam. Is het zelf bedacht of hoe ben je er op gekomen.

@Kaatje: Hoe is het met L??

@Misssz: Hoe is het met je (.)(.) . Ik had op een gegeven moment ook een pijnlijke plek en verhoging. Ik heb stan toen met zijn onderkin naar die plek gelegd en tijdens het drinken meegemasserd. Plek was zo weg.

@Joki: hmmm geen idee lijkt me lang ja maar als ze genoeg luiers heeft en alert is als ze wakker is tja dan zou ik het ook laten.

@MissPuma; Manlief wil ook een tussenmaatbedje voor Toon. Waar heb je de jouwe gehaald.

@Wonders: Welkom aan de andere kant....

Ik zit elke keer te kijken op het andere topic of er al een slot op zit. ooops. niet dat ik dat leuk vind maar wanneer besluiten de modjes dat we 'klaar' zijn. Zal wel weer een traantje laten dan denk ik.

7. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Joki ik weet niet of er een max aan uren tussen mag zitten.
    Ik maak Pim altijd na +/- 8 uur wakker, anders vind ik het zelf wel erg lang duren. Maar meestal meld meneer zich zelf 's ochtends vroeg na een uur of 7 tussen de voedingen.

Evy wat een verhaal, vervelend van die rugweeën. Maar wat een prachtig meisje! Zit er nog een verhaal achter haar bijzondere naam?

Miss Puma, wat fijn dat het zo goed gaat en Jaylin alweer 1 maand! Het gaat echt zo snel.
    Heeft Keano vannacht goed geslapen in zijn nieuwe bed?

Wonders je hebt het ook gevonden?! Leuk hè dat we hoer verder kunnen kletsen?

Ria, de meiden hebben inderdaad 'gewonnen'... En wij hebben nog wel zo ons best gedaan ;)

Marooz dat je dat durft om Mees bij je in bed te laten slapen, ik durf dat echt niet. Ik vind het al eng als ik tijdens het voeden
    's nachts heel even wegdommel. Die pukkeltjes heeft Pim ook, kan heel goed door de bv komen hoor, maar staat wel gek bij zulke kleintjes alsof ze al in de puberteit zijn haha!

Brigitte nog gefeliciteerd met jullie mooie dochter!

Ego:

Oh ik baal echt als een stekker; ik heb een koortslip :(
    Dus nu honderd keer per dag mijn handen boenen en ik moet Pim voeden en verzorgen met een mondkapje op.

Ik mis het knuffelen en kusjes geven nu al :( En Pim is zo lief en mooi, die wil je de hele dag wel knuffelen...

Voel me nu echt een verstotene want manlief mag me ook niet zoenen en knufelen, blegh!

8. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Harmless volgens mij moet iemand (de topicstarter??) een slotje aanvragen bij een mod.

Hey volgens mij hebben we Manootje hier al even niet meer gezien, gaat alles goed meid?

9. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    ooooh HAHA lekker niet doen ;)

Van de gegevens die we hebben:
    Gemiddelde zwangerschapsduur mei-baby's = 39,5 weken
    Gemiddeld geboorte gewicht mei-baby's = 3635

10. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames!
    even een egooootje... ik heb een smile van me zoontje op een foto!!!

11. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hee dames!

Ook ik wil me hier melden!
    Heb niet veel meegekletst op het andere forum, maar vind het toch erg leuk om op de hoogte te blijven van alles.
    Hieronder mijn bevallingsverhaal! pas op, het is een hele lap tekst geworden haha!

Op zondagavond 17 mei na 11 dagen overtijd te lopen, kreeg ik de eerste krampen. ze kwamen nog niet regelmatig, maar na een tijdje te timen kwamen ze toch al rond de 8 minuten. Soms zat er ook maar 4 minuten tussen, maar niet constant. Dus maar afwachten en blijven timen. Even gedouched nog 's nachts, maar het werd niet minder. Natuurlijk geen oog dichtgedaan die nacht. Rond een uur of 4, half 5 werden de weeen wel erg pijnlijk en kwamen ze om de 4/5 minuten, dus de VK maar gebeld. Die was er rond 5 uur, en toen had ik 3 cm ontsluiting. Gelukkig, eindelijk was het begonnen!
    Rond 8 uur kwam ze terug en had ik 7 cm ontsluiting. Ze heeft toen mijn vliezen gebroken om 8:20. Vanaf toen ging het erg snel, om 10.00 uur voelde ik persdrang en had ik 10cm! Ik mocht mee gaan persen, maar de persweeen werden steeds minder krachtig en er zat steeds meer tijd tussen. Na een tijd afwachten moest ik zelf maar gaan persen. Dat heb ik met alle macht gedaan, en om 11.47 is onze zoon Mark geboren! 4160 gr en 53 cm. De placenta volgde 10 minuten later, en was errug groot. Een paar scheurtjes in de schaamlippen maar verder was ik ongeschonden gelukkig!

Ik stopte alleen niet met bloeden. heb daarvoor 2 prikken gekregen, maar dat hielp ook niet echt, ik bleef redelijk bloeden. Ik was ook echt kapot, maar dacht dat dat door de bevalling en de nacht die we hadden overgeslagen kwam. Ik kon niet naar het toilet of douche door duizelingen, dus werd op bed verzorgd. Een dag later ben ik nog behoorlijke stolsels verloren (een po vol :$) waar later nog vliezen in bleken te zitten. Ik knapte ondanks de ijzertabletten niet op. op de derde dag heeft de VK bloed bij me afgenomen en naar het lab gebracht: mijn HB bleek 4,8 te zijn (begin zwangerschap had ik 9!!) dus vandaar dat ik zo slecht bleef... De volgende dag moest ik per ambulance naar het ziekenhuis. Ze schatten dat ik meer dan 2 liter bloed ben verloren.
    Daar heb ik een bloedtransfusie gekregen, en daar ben ik van opgeknapt, aan het eind van de dag was mijn HB gestegen naar 6 en mocht ik naar huis. Heerlijk, ik kon weer lopen! dus vanaf dag 5 ben ik eigenlijk echt gaan genieten.

Waar ik erg blij om ben, is dat ondanks dat ik zo'n slechte start heb gehad, dat de borstvoeding wel erg goed gaat! Mark heeft er gelukkig niets van meegekregen. Hij was binnen 4 dagen weer op zijn geboortegewicht, en woog afgelopen donderdag alweer 5125 gr! Dit moet niet zo doorgaan want dan heb ik met 2 maanden een peuter in huis haha! Gelukkig vertelden ze van het CB dat je met borstvoeding nooit teveel kan geven. was een hele geruststelling haha!

O ja, alle bevallen dames die ik nog niet heb gefeliciteerd: Van harte met jullie wondertjes!!

Ik zal zo eens kijken of ik onze kleine man kan spammen hier.

12. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Goedemorgen meiden!

Nog steeds een beetje emo hier... heb ook last van het feit dat ik mijn buikje mis, dus het afsluiten van het bevallingsforum is een beetje extra... hihi Erg heh?... Nou ja kan er niets aan doen! :)

Lana: Wat een verhaal zeg, ik ben maar geschat 300 ml verloren dus voelde me prima, maar als je zoveel bloed verloren bent kan je je goed min voelen... gelukkig gaat alles nu weer goed, en gaat de voeding ook goed!

Misspuma: Ja emoties hahaha zullen de hormonen nog wel zijn. SOms wordt ik er gewoon door overvallen! En merk dat ik het afsluiten van het zwanger zijn nog niet helemaal heb gedaan. Heb ook het gevoel dat ik niet zwanger geweest ben... Ja hoogstens een paar weken, en geen 9 maanden! Komt denk ik doordat ik zoveel met mijn gezondheid bezig geweest ben dat ik niet goed heb kunnen genieten... als ik nu zwangere vrouwen zie dan wordt ikgelijk een beetje verdrietig...

Maar geniet heel erg van Mees hoor!

Draadje; Ja ik had me voorgenomen hem niet bij me in bed te nemen, maar het is erin geslopen, en hij slaapt naast mijn kussen, dus ga echt niet op hem liggen hoor! hihi MAar probeer hem steeds meer in zijn wieg te leggen, en gisternacht ging dat heel goed. Alleen vanacht vielen hij en ik bij de laatste voeding in slaap 11 uur... toen werden we pas 6 uur vanochtend weer wakker hahah Dus zal hem vanacht na de voeding in de wieg leggen hahaha ...

Pukkeltje; het is de ene dag meer dan de andere dag, en soms zitten er witte puntjes op en soms niet... ach het gaat vast wel weer weg! (hoop ik!)

Doorslapen: MEES HEEFT VANACHT VOOR HET EERST DOORGESLAPEN!!!! Wat een luxe! Ik werd natuurlijk steeds wakker hahah Maar meneer sliep heerlijk 7 uren achter elkaar! BEn benieuwd of dit zijn nieuwe ritme is... wel heerlijk want na de voeding van 6 uur vanochtend viel hij weer al s een blok in slaap (in zijn wieg!) En toen hebben hubby en ik eindelijk even wat tijd voor elkaar gehad.. ;)

Nou meiden tot vanavond!

KNUFFEL

13. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Lana welkom hier! Jammer dat je bevalling nog zo'n vervelend staartje kreeg, maar gelukkig dat alles nu goed gaat met jullie.

Daggie wat een leuke foto! En dat vestje hebben wij ook, alleen is hij nu nog te groot voor Pim (op de groei gekocht :) )

14. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Marooz wat fijn dat Mees heeft doorgeslapen! (en dat jullie tijd hadden voor een gezellig onderonsje ;) )

Wat jij hebt met je zwangerschap heb ik met mijn bevalling. Mijn bevalling is zo snel gegaan (2,5 uur) dat ik soms het gevoel heb dat het niet gebeurd is. Dan kijk ik Pim aan en denk waar komt die nou vandaan?! hihi ;)

15. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Draadje; ja raar heh? Ik heb echt het gevoel dat ik niet zwanger geweest ben, dan zie ik al die mooie dikke buiken, en dan denk ik "dat heb ik niet gehad!"... Ik ben ook zo erg afgevallen in de zwangerschap dat ik moet wennen aan mijn nieuwe lichaam! Maar kan me voorstellen dat jij hetzelfde hebt bij de bevalling hoor, 2,5 uur is ook rapperderap zeg!

ZO schrik me een ongeluk hier! Mees gaf me een gil!.. hahahahah Tegen zijn blauwe vogel hahahahahahahahaha... hart zit in mijn keel! hahaha

Oh ja daggie: wat super dat je al een lach op de foto hebt! Ik ben steeds te laat verdikke!

16. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @draadje.. ja die vest is ook te groot.. maar vind hem geweldig :)

@marooz, heerlijk he! dat doorslapen.. had je niet zo iets van: ff kijken of alles goed is? :)

17. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    @daggie; nee eigenlijk niet hahah maar werd zelf wel steeds wakker, en dacht dan van öh heb je nog geen honger?" Vond het wel een luxe...

Oh Mees huilt zal even voeden!

18. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Marooz: Wat goed dat Mees heeft doorgeslapen

@Lana: Heb je nog wel gevolgd op hyves. Wat een binkie is Mark. (Was trouwens ook een naamkeuze die bij ons lang op de lijst heeft gestaan)

Het rare is dat ik me zo moeilijk kan bedenken dat dat manneke in me heeft gezeten. En zeker als ik zijn grote broer zie denk ik NEE dat heb ik niet gedragen toch?? HAHA zooo raar. Ik ben wel blij dat ik bewust van de zwangerschap genoten heb (op de laatste week na). Dat gevoel is toch zo uniek. Ik probeer nu ook van Stan te genieten dat echte Baby is zo weg. (Niet dat dreumessen en peuters niet leuk zijn maar het is... hmmm anders.... het zijn allemaal fase's die komen en gaan)

19. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @harmless: m'n vriend en ik zijn beide liefhebbers van de schrijver George R.R. Martin en in zijn reeks 'A Song of Ice and Fire' is Sansa één van de hoofdpersonages.
    Wij vonden het ook meteen een heel aparte, mooie naam en deze komt in geen enkele namenlijst voor :p

@Draadje: zie hierboven ;)
    Ik laat Sansa ook in bed slapen, allé, gisteren de eerst nacht thuis toch. Ze heeft het een beetje moeilijk met de aanpassing van ziekenhuis naar hier en heb haar een volledige nacht bij mij gehouden :)

@daggie: wat leuk, zo'n lief lachend snoetje

@Lana: wat heftig zeg! Zoveel bloed verloren, kan niet missen dat je duizelig was.
    Goed dat de bv met Mark zo goed gaat. Sansa drinkt ook heel goed. Heel af en toe heeft ze beetje bloed in de ontlasting, maar kinderarts zegt dat dit van m'n borsten kan komen. Was toch schrikken hoor toen ik dit gisteren voor de eerste keer zag, moet natuurlijk gebeuren wanneer je net niet meer in het ziekenhuis bent:x

@marooz: ja hoor, in het ziekenhuis hebben ze gezegd dat dit volkomen normaal is, dit zijn kleine porietjes met wat meer talg maar die gaan vanzelf weer weg, je mag er allesinds zeker NOOIT aan prutsen.

Ik zit echt op een roze wolk, geniet zo van m'n dochter. Zou haar elk moment van de dag bij me willen hebben. We gaan dan ook een draagdoek kopen, want we merken dat Sansa er enorm van geniet om dicht bij mama of papa te zijn.

Wanneer ze zo begint te wenen en je echt niet kunt zeggen waarom, dan vind ik het wel moeilijk hoor. Ze heeft toch wat last van de maag en darmpjes en hierjuist bij het verschonen heeft ze lekker de handdoek ondergescheten :$. Is niet de eerste keer hoor, ben er al op voorbereid, normaal direct nieuwe pamper eronder, maar was nu haar naveltje aan het verzorgen en SPUIT wat kwam me daar een hoop aan :D

Nu ligt ze lekker voldaan na een tweede borst in haar park, hopelijk slaapt ze even door, want daarjuist door de darmpjes heeft ze niet veel geslapen :(, arme meid.

Doei, tot later

20. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Heb nog twee fototjes geplaatst in m'n fotoalbum (waar ik weer eens alles moet opnieuw inzetten :x)

Deel Deze Pagina