nou, die huggies lekker ook door, ze zat vanmiddag weer helemaal onder.... toch maar binnenkort de wasbare bamboozles maatje 1 van zolder halen, daarin lekken ze gelukkig niet door. ik vind ze altijd wat te grof voor z'n heel kleintje, maar zo klein is ze niet meer! ik denk dat ik wacht tot na de verhuizing... misspuma, dat mag je vragen. ik vind het nog wel een beetje eng het erover te hebben alleen... behalve mijn man weet eigenlijk niemand er vanaf. ik zou het best serieus willen doen, maar ik weet niet of het goed genoeg is... mijn doel is het dit zwangerschaps verlof af te maken en dan naar een uitgever te sturen (als ik durf...) Het gaat over een meisje dat opgroeit in Maleisie, het is losjes gebaseerd op mijn eigen jeugdherinneringen. Maar dan wat geromantiseerd. Ze beleeft daar avonturen met haar broertje en zus. Ik denk dat het voor meisjes rond een jaar of 7-8 is, maar dat is moeilijk in te schatten...Mijn schoonzus is lerares basisonderwijs, ik denk dat ik haar ga vragen of ze wat 'proeflezers' kan zoeken voor me. Ik ben nu iets over de helft denk ik. mijn zus komt vanavond, erg leuk. Mijn man is namelijk een paar dagen weg voor zijn werk naar Marbella. Alhoewel werken, zijn golftas moest ook mee! en morgen komen mijn nichtje en tante langs, dus dat wordt gezellig.
...ik heb mijn dochter het boek gegeven met het schema, maar ze houdt zich er niet aan!! Flauw he van haar. Misschien eerst leren lezen?? Ik had gisteren denk ik ook zo'n regeldag. Ze wou elk uur zo'nbeetje aan de tiet en maar huilen verder. Vandaag elke 4 uur of vanmiddag 3... dus blijkbaar weer voorbij Is dat volgens het schema? De 1 maand en 2 weken regeldag?? Misschien was gisteren gewoon algemene regeldag!!
leuk he misspuma, jongleren met twee kids noem ik het maar. en dan tussendoor jezelf proberen te verzorgen. en je man/ bezoek of wat er nog op je pad komt. je wordt er eeeeerg moe van.
je hebt weer een schattige nieuwe banner majkuh! OK, ik zal ophouden te spammen (het grut slaapt en niets op tv dus ik verveel me, hoe kan dat nou??? ik zou natuurlijk kunnen gaan was opvouwen maar daar heb ik nou net geen zin in)
sorry nog eentje dan: leuk die lach! mijn vader beweert dat ze maandag naar hem heeft gelachen. en ik heb het gemist!! waarom niet naar haar moeder, het is gemeen!!!
kaatje, een boek, wat gaaf zeg, wist niet dat je dat deed mijn dochter schrijft verhalen op intenet, heb het stiekem opgezocht (tsja, moet toch weten wat er in haar omgaat, je weet maar nooit ) en het is eigenlijk best wel erg goed voor een meisje van 12 (vind ik) waar kunnen we jouw boek lezen??
@ Kaatje K: Leuk, ben benieuwd naar je boek haha! En tuurlijk durf je dat op te sturen naar een uitgever! Ja, jongleren met kinderen is het inderdaad wel haha! @ Makjuh: Wat een schattige foto's van je meissie! Meiden ik ga douchen en naar bed toe! Mijn man is nog werken tot 23.00u dus die geeft de laatste fles (of Jaylin moet eerder wakker worden). Trusten en tot morgen! liefs, misspuma
Vanmiddag zat er weer meer tijd tussen de voedingen, gelukkig. Hadden mijn boobies even wat meer tijd om bij te komen. Helaas zit er op beide tepels zo'n korst dat het echt mega zeer doet om aan te leggen (moet eerst zacht worden) Heb nu steeds gevoed met en zonder tepelhoedje. Eerst even met, zodat er een goede punt op kwam en dan zonder. Maar denk dat ik morgen toch nog even met de lactatiekundige ga bellen om te vragen wat ik nog meer kan doen aan de kloof (kloofjes kun je het niet noemen... zucht. 't Is gewoon 1 groot gat!) Meneer ligt nu lekker te pitten bij z'n papa. Zo lief... ik smelt gewoon. Verder zit ik met 1 oog naar Vin Diesel te kijken whahahahhah. Hij blijft lekker @Majkuh Wat is je meissie toch schattig!! @Kaatje Spannend zeg, zo'n boek. Mijn mannetje zegt ook altijd dat ik moet gaan schrijven... maar ik durf nog niet hahahah. Stoer zeg! Trusten allemaal! X
@ Kroepie: Lief hé als je kindje bij Papa ligt te slapen, ik vindt dat ook altijd zo schattig als mijn man met Jaylin op de bank ligt! Wat rot van die kloven, ik hoop zo dat het snel over is voor je lijkt me erg pijnlijk. Wederom een goede nacht gehad, mijn man heeft Jaylin haar laatste flesje gegeven en ze werd om 06.30u wakker samen met Keano. Dus hup met 2 kids naar beneden, vindt dat echt leuk om met mijn 2 kids beneden te zitten heerlijk! Keano komt dan ook altijd knuffelen met Jaylin, zo lief. Vandaag niet veel doen, lekker in de de tuin hangen het is prachtig weer! Fijne dag allemaal! Liefs, misspuma
goedemorgen, @Misspuma Die kloven zijn echt verschrikkelijk. Het huilen staat me nader dan het lachen. Weet ook niet meer wat ik er tegen moet doen En lekker hè, met je kids beneden. Zeker als je oudste zo lief voor de kleinste is! Hier een nacht gehad van om de 3 uur voeden ongeveer. Maar Jayden huilt na elke borst alsof hij niets gehad heeft. En ik wil eigenlijk maar 1 borst per keer doen nu, omdat die kloven moeten helen. Hij heeft dan wel per borst ongeveer iets meer dan 30 minuten gedronken (in totaal ongeveer 45 minuten er aan gelegen) Ik word er zo moedeloos van dat hij niet (meer) tevreden is na de voeding. Ook als ik 2 borsten geef, dan blijft hij huilen na die tijd. De enige manier om hem stil te krijgen is hem oppakken en met hem rondlopen of hem op mijn buik/borst neerleggen zodat hij in slaap valt. Nu heb ik hem net gevoed en hij brult! In de box gelegd in de hoop dat hij zichzelf in slaap huilt, maar eigenlijk gaat dat zo tegen mijn gevoel in. Hoe doen jullie dat??? Volgens mij zijn het geen krampjes met dank aan de infacol... en hij huilt echte tranen *knak* (brekend moederhart)
hey dames! zijn toch nog altijd vaste dames die schrijven he! wel gezellig.. ik las wat over doorlekken van de pampers? hier nog niet gebeurd.. las ook al dat sommige van jullie op 3 zaten? rivano zit nog in 2! die van jullie groeien allemaal zo hard... misschien komt het omdat ik en me man klein zijn! @kaatje, leuk dat je een boek schrijft! als ie uit komt, meot je ons laten weten, kunnen we die kopen @misspuma, gaat je toch wel goed af he? 2 kids? @kroepie, wat naar dat je zo'n ervaring hebt met bv, hoop dat het gauw beter gaat! @mamasan, enne.. hebbie al internet? @jomi, wat fijn dat het goed gaat met je! @majkuh, leuke foto's meid! Rivano heeft gister om 22.00 de laatste fles gehad, en heeft geslapen tot 7uur.. we gaan kijken dat we i.p.v. 5 flessen 4 gaan geven.. en dat we de laatste fles steeds vroeger gaan geven.. dus dat de laatste fles om 8uur is! we gaan het proberen.. of het lukt, weet ik niet, maar kunnen altijd proberen
He dames, Kaatje K: We kunnen dus misschien wel binnenkort een boek van je verwachten. Is het in het Nederlands geschreven of in het Engels (miss. een domme vraag). Kroepie: Lijkt mij erg pijnlijk. Hopelijk is het snel over meid! Respect dat je zo doorgaat. Hier: Gaat het wel goed, maar ook weer niet. Ik had de eerste periode na mijn bevalling koorts dat eventjes wegtrok om steeds heftiger terug te komen. Het was volgens de huisartsen (meerdere) niet te verklaren. Opeens was het over, maar nu heb ik het weer : S. En ik voel mij behoorlijk brak. Overal pijn en ik dacht echt dat ik ging flauwvallen vannacht. Het is 40 graden geweest. Weer naar de huisartsenpost, maar die snappen er ook niets van. Ohw ja en volgens de arts die ik sprak was ik dus ongesteld geworden. Ik wist het wel : S. Verder is de kleine wat huilerig de laatste 2 dagen. Nog niet meegemaakt. Gelukkig is hij erg makkelijk te troosten. Hij had krampjes (vannacht echte traantjes, heb bijna mee zitten janken, maar het duurde heel kort gelukkig). Hij heeft ook steeds groene ontlasting, wat duidt op teveel voormelk. Ik snap er niets van : S. Mijn borsten zijn ook vaak vol en vannochtend toen ik wakker werd, leek mijn rechterborst van steen. En het stroomde er vanzelf uit. Ik probeer hem het goed leeg te laten drinken om bij die vette achtermelk te komen. Ook heeft hij een beetje een vol neusje. Zou hij verkouden kunnen zijn? En wat kan ik er aan doen? Sorry voor mijn lange verhaal. Ik ben blij als mijn man terug is woensdag. Ik mis mijn schoonvader ook erg. Maar dat is het lot, de dood is voor iedereen bepaald. Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij. Groetjes
Net de lactatiekundige op bezoek gehad. Had haar in tranen gebeld (schijn niet anders te kunnen de laatste dagen...) over dat ik het niet meer wist, en ze was gelijk in de auto gesprongen. Ze heeft even gekeken hoe hij aan de borst lag (deze keer incl. tepelhoedje) en daar was volgens haar niet zoveel mis mee. Wel het advies gekregen om, als het allemaal wat geheeld is, weer af te gaan bouwen met het hoedje. Ze heeft even goed gekeken ook naar mijn tepels en geluisterd naar mijn verhaal (hoe en waar doet 't zeer) en op basis daarvan geadviseerd om medicatie tegen spruw te vragen bij de huisarts. Heb gelijk gebeld en vanmiddag kunnen we het ophalen. Dan zou het met een dag of 4 een stuk beter moeten gaan. Dus daar hopen we nu maar op! Sorry dat ik steeds nogal EGO schrijf, maar het houdt me zo bezig en bij jullie kan ik mijn verhaal in ieder geval kwijt. Dikke knuf voor jullie dus! Liefs
kroepie, als hij ook spruw heeft kan hij daarom huilerig zijn. oemhudaifa, beterschap. . verkoudheid doe je helaas niets aan, mijn meisje heeft het ook.. het boek is in het nederlands maar het is a. nog niet af en b. weet ik helemaal niet of het goed genoeg is voor publicatie dus nog niet naar de boekwinkel rennen hoor!
@oem Die koorts... geen idee. Als het een borstontsteking zou zijn, dan hadden die huisartsen het wel geweten toch? (was het enige wat ik kon bedenken) Dat je kleintje teveel voormelk krijgt... is het een idee om eerst wat af te kolven en dan aan de borst te leggen? Dan is die voormelk al wat weg. Maar goed, wie ben ik om advies te geven? (whahahahahah) Succes meid!