Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Goedenavond allemaal,

Kroepie: Het is hier zeker stil, maar ik wilde eerder ook al komen. Maar toen kon je er niet opkomen. Ze waren bezig met onderhoud of zoiets.

Hier vandaag een rustig dagje gehad, vanochtend lang op bed gelegen. Heb sinds gisteravond al hoofdpijn, wordt gelukkig al minder.
    Vanmiddag is schoonmoeder hier om koffie geweest. Wilde ook even haar kleinzoon weer zien na anderhalve week.
    Voor de rest eten gekookt, gevoed en de was gedaan.
    Nu gaan we film kijken, Nothing Hill. Al heel vaak gezien, maar hij blijft leuk.

Vreemd gevoel hoor, morgen is Juarno alweer een maand oud. Gaat toch wel heel snel hoor. Hebben jullie dat gevoel ook?

Fijne avond allemaal.

Liefs JoMi

2. kippie75

kippie75 Bekend lid

8 apr 2008
    845
    0
    0
    Nou.. dinsdag was ik hier voor het laatst met de belofte dat ik 's avonds zou langskomen.. maar het is er niet meer van gekomen. Dinsdag was onze oudste dochter jarig, ze werd 3. Afgelopen weekend hadden we het gevierd (zowel zaterdag als zondag) en ik verwachtte geen bezoek meer dinsdag. Nu kwam er toch nog onverwacht bezoek, dus van bijschrijven is niks meer gekomen. Gisteravond ben ik voor het eerst wezen sporten. Ik heb het wel rustig aan gedaan, maar ik vond het heerlijk en gezellig. Dus gisteravond ook geen tijd gehad. Vanavond ben ik alleen thuis, dus heerlijk even bijlezen en bijschrijven

@Oem: gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Las dat jij al maatje 3 luiers gebruikt. Ik heb vandaag maat 2 voor het eerst gebruikt, maar die zijn nog aan de grote kant, terwijl Mila maandag op het cb 58,5 cm was en bijna 5 kilo.
    @Evy: nog gefeliciteerd! ik heb ook een tricot slen van babylonia, ik moest eerst even wennen met goed omdoen en Mila er goed in leggen, maar ze vindt het heerlijk in de draagdoek. Als Mila onrustig is, of huilerig is en het is nog geen eettijd, dan doe ik haar in de doek en meestal gaat ze dan nog even lekker slapen. Moeilijk is dat he als ze gaat huilen als je haar wakker in bed legt, je moet doen waar jij je goed bij voelt, maar zelf in slaap leren vallen is wel belangrijk. Een inslaaphuiltje hebben veel baby's, Mila ook regelmatig, dan laat ik haar 10 minuten huilen (en dat vind ik best lang 10 min, maar ik probeer het toch). Vaak valt ze dan toch vanzelf in slaap. Hoop dat het bij jullie ook snel wat beter gaat, een huilende Sansa is toch heel erg zielig.
    @Draadje: de volgorde die jij beschrijft, die houden wij ook aan en dat gaat hier ook heel goed, dus ze gaat ook wakker in bed bij de eerste tekenen van vermoeidheid. Slapen in bed gaat hier heel goed, maar Mila slaapt niet echt lang in de wandelwagen of maxicosi, dan doet ze kleine slaapjes.
    @Joki: ik herken helemaal wat je schrijft over hier vaker langs willen komen, maar soms gewoon de tijd niet hebben. Bij mij liggen ze net allebei op bed en ik dacht.. ik ga meteen bijlezen en bijschrijven voordat er ergens weer gehuild wordt of er ergens weer gevoed moet worden! Ik reageer nog op je hyves berichtje.. ook nog geen tijd voor gehad. Lekker hoor dat de bv zo goed loopt en dat Juna zo goed erop groeit, mag je trots op zijn! Wat betreft die korte nachten, hier geldt.. hoe korter de nacht, hoe korter mijn lontje..
    @Mamasan: super dat jullie zo genoten hebben bij Defqon. En volgende week al de Mirena? Mijn huisarts zei dat ik daar 3-6 mnd mee moest wachten ivm verweking baarmoeder en de kans op perforaties (maar misschien in mijn huisarts niet zo up to date). Helpt de Infacol al? Wij gebruiken het hier al een week of 5. Ik weet eigenlijk niet hoe lang je er mee door moet/mag gaan. Af en toe denk ik dat ze nog steeds krampjes heeft, dus we geven het nog steeds. Ik wist ook niet dat suikerwater helpt tegen de krampjes.
    @Misspuma: zo die Jaylin van jullie maakt lekkere lange nachtjes!
    @Daggie: wow jij zit al op een voedingsschema om de 4 uur, wij zitten nog om de 3 uur. Verder heb je wel een mooi ritme te pakken als ik dat zo lees. Is Rivano weer helemaal opgeknapt van de prikjes?
    @Majkuh: ben vandaag bij de huisarts geweest om anticonceptie te bespreken, wilde eigenlijk niet meer aan de pil omdat ik tijdens de stopweek altijd vreselijke migraine had. Nu vertelde ze dat ik de pil ook mag doorslikken, dus de pil is misschien toch een optie. Verder gehad over de Mirena en Implanon, maar Mirena mag pas over 3-6 mnd en Implanon gaat soms zweven door je arm, hmmm ik ben er nog niet helemaal uit. Misschien toch eerst maar weer aan de pil. Ik ben nog niet ongesteld geworden, maar dat zal vast niet zo lang meer duren (jippie, maar niet heus, dat heb ik dus echt niet gemist).
    @Sabrina: leuke verjaardag gehad (voor als je toch nog stiekum komt)?
    @Ria: hoe gaat het bij jullie met jullie ritme en met Noah? Hoop dat je snel wat meer tijd voor jezelf krijgt, dit lijkt me erg zwaar.
    @Kaatje: oh jullie verhuizing zit er al snel aan te komen, da's waar ook.. pfoe dat lijkt me wel zwaar. Zie je er tegenop? Je hebt geen keuze, maar toch.. Wat leuk een kinderboek!!
    @Marooz: wat leuk dat je al hebt gezwommen met Mees. Met onze oudste ben ik ook vroeg begonnen (met 3 mnd), maar nu met Mila gaat dat niet, die moet wachten tot haar zus naar school is ivm geen oppas. Dat is dus pas over een jaar, ach ja.. dan kan ik nog 3 jaar met haar zwemmen. Heb met de oudste ook 3 jaar gezwommen.
    @Manootje: fijn dat je je een stuk rustiger voelt, je hebt het echt niet makkelijk gehad. Dikke knuf voor jou..
    @Kroepie: schrijf hier maar lekker van je af hoor... die onzekerheid van bv heeft iedereen volgens mij wel, maar weet zeker dat het goed gaat komen bij jou. Verder gaat het zo te lezen lekker met jullie. Jammer he dat die kraamweek voorbij is, vond ik ook erg jammer.. ineens moest er weer vanalles.
    @ JoMi: Wat fijn dat je leverwaardes goed waren en dat Juarno zo goed groeit. Doe verder maar rustig aan, we weten allemaal dat we het druk hebben dus als we een keer geen tijd hebben om bij te schrijven is dat echt niet erg hoor!

Hier alles goed! Ben maandag met Mila naar het CB geweest en ze woog bijna 5 kilo, dus een kilo gegroeit in ongeveer 6 weken. Verder was ze nu 58,5 cm, dus 6.5 cm gegroeit in 6 weken. Niet vreemd dus, dat pakjes maat 50/56 krap beginnen te worden. Verder gaat het hier qua ritme lekker, Mila maken we wakker voor de laatste fles en ze slaapt de hele nacht door tot ergens tussen 5.30 en 7.00 uur. Lachen doet ze volop, zoooo schattig! Ben verder gisteren voor het eerst weer wezen sporten, lekker hoor! Heb het wel rustig aan gedaan.. nu beetje spierpijn.

Hoop weer wat vaker langs te kunnen komen!!

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ Kroepie: Ja, en gelukkig is Keano lief voor zijn zusje dus dat is heerlijk om dan met de 2 kids beneden te zijn!
    Wat rot van die kloven zeg, ook geen idee wat je eraan kunt doen.

@ Daggie: Jaylin zit ook nog in maat 2 hoor, en nog maar pas ook.
    Ik heb ook het idee dat Jaylin klein is vergeleken met de andere baby's hier.
    Het lukt tot nu toe aardig 2 kids, het is wel zwaar hoor daar niet van.

@ JoMi: Sterkte met je hoofdpijn, ik hoop dat het snel over is voor je!
    Het gaat zo snel, Jaylin is overmorgen alweer 6 weken oud.

@ Kippie: Ja, Jaylin maakt heerlijke nachten! Fijn dat het bij jullie ook steeds beter gaat.

Nou hier een erg huilerige Jaylin gehad. Wilde na geen enkele fles slapen, ja kleine hazeslaapjes meer niet. Dus ben doodop!
    Ga ook zo naar bed toe, kan niet meer.
    Ze ligt nu eindelijk al een uurtje te slapen, gelukkig maar want ook zij was doodop.
    Morgen naar de kapper toe, mijn haar is nu tot ver over mijn schouders maar wil graag een nieuwe korter kapsel ben dit lange haar beu!

Fijne avond nog allemaal!

liefs, misspuma

4. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Drama is het hier door mijn eigen schuld hoor.
    Gisteren ging het goed heeft die maar 6 x voeding gehad en vandaag ging het goed maa rwe gingen vanmorgen anar het dorp met hem daarna nog alles goed om half 1 heb ik hem gevoed en in de box gelegt maa rhij wilde neit slapen draagzak gepakt en wezen lopen en honden uitgelaten werd die slaperig van gelijk daarna in de maxicosi gedaan en naar mijn moeder geweest daar zat ik en bij mijn moeder op de borst valt die dus in slaap om 4 uur en mest half 5 voeden dus hij word wakker om half 5 en ik hem voeden wilde dus voor geen meter bij mijn ma dus luier gedaan en daarna weer aangelegt wilde ook niet en hij lag te slapen dus ik niet geprobeert hem aan de andere kant te leggen maar hem in maxi cosi gelegt en anar huis gereden in auto sliep die thuis aangekomen begon die t ehuilen dus boven gelijk aan de borst gelegt dus zat een uur tussen meoten er 4 zijn maar dnek die heeft honge, gevolg kind is zijn ritme kwijt moeder in de stres en heb hem dus om half 8 weer gevoed omdat die huilde en hij wil niet slapen dus manlief doet hem nu in bad maar hoor hem nog steeds heel eg huilen dus zometeen na het bad leg ik hem aan d eborst en laat hem drinken zolang die wil ga lekker op bed liggen met hem lekker rustig en dan naar bed en duimen dat die weer doorslaapt zo niet dan is het eigen schuld dikke bult helaas, maar positieve heb vanavond wel gekookt voor mezelf en het opgegeten ook hahahhahahahha

Kroepie heb je zalf gekregen voor d espruw, ik heb ook spruw gehad en kreeg zalf dit meot je in het mondje doen van je kind en op je eigen borsten en idd eerste dagen doen flink pijn maar daarna word eht rustig hou in de gaten dat je niet zo eigenwijs als ik ben dat je te vroeg stopt en dat je het weer krijgt, loop er namelijk weer mee en kleine ook :(

5. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Ik ben een paar avonden gebonden geweest.. (aan de kleine;))
    en heb nu net heeeeel veel bijgelezen.
    Maar sorry geen fut om op iedereen te reageren.
    Er sprongen wel een paar dingen tussen uit.

Kroepie.. Meis.. Je bent ook een topper!! Ik hoop dat het gauw aanslaat dat middel tegen spruw. Je kleine zal idd een regeldag gehad hebben (wist je natuurlijk ondertussne al)
    Goed dat je de lactatiedeskundige hebt gebeld!

Ria.. Jouw verhaal is precies de mijne.. Ik ben ook weer om de 3 uur gaan voeden omdat ik het anders niet volhoud. Maar ook mijn ritme wordt wel eens door de war gegooid. Zoals vanmiddag.. Ik wilde slapen.. kleine wat krampjes.. en de enige manier om hem stil te houden is dan met de pink of met de borst.. Nou met de pink kan ik niet slapen.. en het andere alternatief wel:D (hij valt dan ook zelf korte periodes in slaap!) Dussssss..... dan daarna maar weer oppakken.
    Volg ook een btje je gevoel er in.. Het wordt vast gauw beter!

O.. ik had nog zoveel meer gelezen.. ben het helemaal kwijt.

Hier gaat het opzich goed.. op de herkenbare dingen van jullie na..
    Ik heb weinig te melden.. Maandag naar het cb.. knul lijkt behoorlijk gegroeid.. ben benieuwd.

Liefs Jazzie

6. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hee dames,

Hier ook weer een berichtje van mij. Kan de tijd niet echt vinden om regelmatig wat te schrijven, maar lees wel alles.

Was het gisteren landelijke regeldag ofzo? Mark wou ook alleen maar drinken de hele dag, was niet te houden.. Dus mama zat er even doorheen aan het eind van de dag. Ik had 's nachts ook al zo slecht geslapen.

Vandaag leek ook weer slecht te beginnen, ben toen even met hem gaan wandelen en toen viel hij wel even in slaap gelukkig. daarna weer een hele tijd jengelen. Alleen met speentje is het dan even goed, maar zodra die uit valt, weer krijsen... Toen maar met hem gaan douchen, en daarna voeden en op bed, en toen heeft ie van 2 tot 6 vanmiddag geslapen! Heerlijk! Dus zelf ook een beetje bij kunnen tanken. Merk dat ik het ook erg moeilijk vind om mezelf en mijn eigen gezondheid in de gaten te houden, terwijl dat nu extra belangrijk is met mijn ijzertekort... Vergeet de ijzerpillen dus ook regelmatig, moet er echt aan denken.

Ik lees ook al maatje 3 luiers, wij gebruiken het laatste restje maatje 1 nog! Tot nu toe nog niets doorgelekt, ze beginnen nu wel strakker te zitten bij de beentjes, dus over naar maatje 2. en onze jongen zit al over de 5 kilo! Gek he, dat dat zo verschillend is per kind.

Ik ga zo lekker mijn bed in, zal de volgende keer mijn best doen om op iedereen te reageren.

Truste iedereen!

7. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

de nachten gaan hier al iets beter. Alhoewel ik bij jullie allemaal lees van kinderen die de nacht doorslapen. Ik ben blij met 4 uur tussen een voeding. Gister om 11 uur laatste voeding. toen om 3 uur. toen om half6 en dan weer net om 10 uur. (heeft ie tussendoor wel slokjes gehad..)
    Ik vind het wel relaxter als dat het was.. Hij ligt dan ook tot half 6 in zijn eigen wiegje.. Joepie!!
    meneer heeft nu de hik.. en vind het verschrikkelijk.
    Ik las van iemand .. weet niet meer wie.. dat de kleine niet in de box/wagen wil liggen.. Nou hier ook niet.. hij ligt soms wel 10 minuutjes te kijken.. maar daarna begint hij te brullen.. Wil graag op de arm. en dat doen we dan maar.. Kan m niet laten huilen.
    En als hij huilend in slaap valt is hij met 15 min weer wakker.. en begint het riedeltje opnieuw.
    Komt wel een keer dat het wel gaat.

Liefs Jazzie

8. @Ria
    Wat vervelend dat zijn ritme even helemaal weg was. Hoop dat je het vandaag weer oppakt!
    Had jij ook zo'n last met dat spul tegen spruw dat het overal aan vast plakt?? 't Is echt niet normaal. Plakken mijn kloven niet aan mijn BH dan is het dat spul wel. Nu maar hopen dat het helpt.

@lana
    Geeft niets hoor... ik heb mijn vriend nog thuis, dus die kan Jayden overnemen zodat ik af en toe even tijd voor mezelf heb.
    Hou je taai!

@Jazzie
    Thanks meis :)
    Het wordt wel steeds moeilijker om vol te houden moet ik zeggen.
    Het aanleggen doet ZO'N pijn :(
    Succes met het terugvinden van het ritme. En liggend borstvoeden is voor mij ook slaapverwekkend hahahahah

Hier ging 't vannacht best goed.
    Heb om half 2 nog gevoed en toen kwam ie om 6 uur weer.
    Heel gedoe om nu te voeden zeg. Moet eerst mijn borsten wassen ivm het spruwmiddel. Dan kolven om de toeschietreflex al op gang te brengen zodat Jayden me niet zo aan hoeft te vallen (hongerig) Dan nog Infacol geven tegen de krampjes en dan mag ie eindelijk aan de borst... pfff. Oh... eerst nog wel even tepelhoedje aanbrengen!
    Voorlopig ga ik dus nog even nergens heen :) Ben doodsbenauwd dat ie honger krijgt!
    Het doet op dit moment echt megapijn om aan te leggen, ook met tepelhoedje (helaas) maar ik zet nog even door. Volgens de lactatiekundige moet het met een dag of 3 nu beter worden... dat hopen we dan maar.
    Weet niet of ik het anders nog lang ga volhouden. Heb vanochtend even mijn linkertepel bekeken en er mist gewoon een heel stuk vanaf. Of hoe leg ik dat even uit. Zit een gat in het vel? Echt bizar.
    Sorry dames, misschien beetje plastisch uitgedrukt.
    Ik voed nu om de 2 uur (ongeveer) zodat Jayden niet al te hongerig is, en zodat mijn bv goed op gang blijft. Wel dodelijk vermoeiend, want ja, zoveel rust krijg ik dan dus niet, maar alles voor de goede zaak!

Tot later!
    X

Verder gaat het trouwens prima hoor.

9. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Ik word gillend gek hier. We lopen al ruim 3 weken aan te modderen met spruw. Heb al van alles geprobeerd. Al 60 x bij de ha gezeten. Weer een ander middeltje en gewoon doorzetten. Pfff, moeilijk hoor met ook een kleine peuter erbij. Zat er gisteren flink doorheen. Juna had ook heel veel krampjes gisteren. Zo zielig. Ik ga maandag naar een homeopaat. Hopelijk kan zij iets voor ons doen. Ze zei wel dat ik zoete dingen moest laten staan. En ik ben me toch verslaafd aan chocola en snoep de laatste tijd. Word echt afkicken. Ik doe er alles aan dat het over gaat. Wil niet weer dat hierdoor de bv misloopt. Vanmorgen was het weer 3x onrustig voeden. Hopelijk gaat de volgende voeding beter.

10. @Joki
    Oh meis toch... ik leef echt met je mee hoor!
    Heb je er zelf veel pijn van? Of juist Juna?

Hier weer een voeding overleefd! ;)
    Op naar de volgende...

11. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Probeer eens pure bosbessensap op je tepels te smeren ik deed het op het compres en dan tegen mijn borst aan kijk wel uit voor lekken want vlekken krijg je er bijna niet uit is te koop in reformwinkels mag niks toegevoegt zijn moet puur bosbessensap zijn, kreeg die tip van de kraamhulp omdat die bacterien net tegen het zuur kunnen, misschien helpt dat. mijn huisarts had trouwens daktarin voorgeschreven.

En kroepie probeer een drinkbekertje met water naast je bed of voedplek te zetten als je dan die compres er af meot halen doe een paar druppeltjes water erop en laat het even weken dan laten die compressen vanzelf los en hou je een mooie niet pijnlijke tepel over ;) en goede tip nog voor je de kleine laat drinken dan smeer je die zalf op je borst laat een kwartiertje intrekken en vevolgens laat je de kleine aan de borst resultaat heef teven in kunnen trekken in je borst en kleine krijgt het in de mond en dus is je tepel na die tijd schoon gezogen door de kleine, hou wel een doekje onder de borst voor lekker want kleine kan even los laten omdat smaak anders is en leg even een washandje naast je neer als die los laat van de tepel maak je met washandje even zijn mondje schoon en eventueel zijn handjes als die net zo grijpgraag als hier is.

houd moed allebij komt goed en ebn wel de vrouw van de tips he hahahahahhahaha voel me echt zo'n tipmuts

12. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Kaatje, ik heb daktarin voor de spruw. Kon de ha weer es niet te pakken krijgen voor een ander middel.. Grr. Gaaf hoor een kinderboek, ben erg benieuwd!

@ Majkuh, wat een gave foto's van je meissie!

@ Jomi, Gaat veel te snel allemaal! Komt het cb bij jullie altijd thuis? Wij moeten naar een buro

@ Joki, aai dat spruw, sterkte ermee!!

@ Evy, nog gefeliciteerd! Echt zo balen meid dat het nog niet lekker gaat, knuffel voor jou!

@ Ria, wat fijn dat het zo goed gaat!! Wel aan jezelf denken he. Hoe is het verder gegaan nadat hij uit z'n ritme was? He goed dat j heb gekookt voor jezelf! Nou best goeie tips geef je, hihi

@ Jazzie, rust lekker uit meid, succes bij het cb

@ Lana, hmm ook al regeldag, denk aan jezelf he meid!

@ Mamasan, he die krampen, hoop dat de infacol blijft werken meid!

@ Daggie, fijn dat het zo goed gaat, succes met de voeding

@ Kroepie, ach meid ik snap zo goed hoe je je voelt.. Ik zou hem gewoon oppakken hoor. Je moet echt doen waar jij je goed bij voelt. Die kleintjes kun je nog niet verwennen. Duim zo voor jullie enne is toch niet erg dat je effe je verhaal kwijt moet en niet op iedereen reageert, kom op je bent net bevallen en we weten allemaal hoe druk het is! Ai we hebben hier ook al lang spruw en ik mis ook een stuk kleur van m'n tepel, zo bedoelde je het denk of echt een stuk wat open is? Nou klinkt in elk geval heel pijnlijk, knuffel!!

@ Oemhudaifa, he wat rot meid dat je je zo voelt. Voor zijn neusje is lekker in de douche goed, zodat je 'stoomt'

@ Kippie, nog gefeliciteerd! En wat heerlijk dat het goed gaat

@ Misspuma, hoop dat je nog een beetje heb geslapen? Oei spannend een kort kapsel!

Hier gaat het nog steeds goed, had een paar dagen een ritme die sinds gister weer weg is, maar als dat het ergste is.. Ze glimlachte al naar me, maar papa had gisteren de big smile! Ben wel een beetje jaloers hihi.
    Ze was 300 gram aangekomen! Dus fv erbij gaat goed, nou we zien wel waar het schip strand.. Wel nog steeds spruw, ha was niet bereikbaar hoop maandag op andere medicatie.
    Marissa heeft ook noglast van haar arm, dus moet dan zowiezo naar de ha.
    Hebben jullie nog leuke plannen het weekend?

13. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Nou heb eindelijk het fotoalbum bij gewerkt! Om m'n andere meisje niet af vallen, ook van haar foto's! Was wel leuk om haar baby foto's ook weer eens te zien

14. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Hebben jullie wel eens gehoord van nuvaroring? Schijnt een anticonceptie te zijn die nieuw is, mijn vk begon daar over. De ring breng je in en geeft plaatselijk hormonen af die ook in de pil zitten. Je laat hem 3 wk inzitten en als je hem eruit haalt wordt je ongesteld. Vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft?

15. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    Hebben jullie wel eens gehoord van nuvaring? Schijnt een anticonceptie te zijn die nieuw is, mijn vk begon daar over. De ring breng je in en geeft plaatselijk hormonen af die ook in de pil zitten. Je laat hem 3 wk inzitten en als je hem eruit haalt wordt je ongesteld. Vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft?

16. @Ria
    Ik heb geen zalf, maar emulsie. Dat is heel vloeibaar, en plakt.
    Het heet Nystatine Labaz. We hebben beide hetzelfde gekregen, Jayden en ik. Ik moet het dus eerst afwassen voor ik weer de borst geef. Terwijl hij het zelf ook in zijn mondje krijgt...

@Manootje
    Ik bedoel dus echt een stuk uit mijn tepel. Alsof een deel van de punt gewoon weg is. Klinkt wat luguber, maar 't is wel zo. Er is gewoon een stuk vel af. Dus geen scheurtje (kloofje) maar ja...
    Jij ook succes met je spruw. Hoop dat je wat anders kan krijgen van de ha... Ik neem aan dat wat je nu hebt niet werkt?

liefs

17. Klinkt wel bekend... maar lijkt mij niets.

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

geen tijd voor uitgebreide reactie, maar even voor de dames met spruw!!! niet stoppen met bv, er is een oplossing!

als ervaringdeskundige die vorige keer veel ellende heeft gehad, er is maar een ding dat goed helpt en dat is flucozanol. het zijn tabletten, eerst een dosis van 150 mg, dan aansluitend een kuur van 2 keer 50 mg per dag (7 a 10 dagen). Vraag dit aan je huisarts, en echt het helpt!!! je kunt het combineren met smeersels als daktarin of die andere dan gaat het nog sneller, maar zonder de flucozanol kreeg ik het ook niet weg. ik snap niet goed dat huisartsen dit vaak niet meteen geven. en ja, het komt ook gedeeltelijk in je melk, maar dat is niet erg want je baby heeft het vaak ook als jij het hebt dus die heeft ook meteen zijn medicijn. serieus, meteen je HA bellen en het eisen, het werkt echt. daktarin etc. werkt gewoon niet!!!!

verder goed handen wassen na het toilet en luiers verschonen, spenen etc. regelmatig uitkoken. je kunt je borsten wassen met lactacyd zeep, dat helpt het voorkomen. en probiotica pillen ook.

succes!

19. @Manootje
    Wat een schatjes van kindjes heb je!!
    Waar ligt Marissa in/op als ik vragen mag?? Ziet er echt heel erg leuk uit. Is het een soort van wipstoeltje??

@Kaatje
    Ik zie bij Jayden niets in zijn mondje wat op spruw duidt, dus ik weet ook niet wanneer het over is... Ik heb zelf last van steekjes in mijn borst (achter mijn tepel) en door de manier waarop mijn tepels er uit zien dacht (wist zeker) de lactatiekundige dat het om spruw ging.
    Mocht het dit weekend nog niet verbeterd zijn, dan ga ik zeker maandag bellen!! Thanks.
    Eigenlijk is de spruw nog niet het ergst... maar bij mij is het meer de toestand van mijn tepels waardoor ik bijna opgeef. Maar aangezien ik nu al 1,5 week pijn lijd... vind ik het eigenlijk zonde om op te geven. Dan is het allemaal voor niets geweest.

20. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Hey meiden,

Eeeeeiiiiindelijk hebben we internet.
    De lijn was gisteren al wel opgeleverd, maar de modem die ze gestuurd hadden was kapot, dus we hebben nu zolang een te leen.

@kroepie, pffff petje af voor jou hoor met de bv.
    Als ik het zo eens lees..brrr ik word er eng van.
    Veel sterkte meid, hopelijk klopt het die drie dagen.

@kippie, het wordt juist door de gyn aangeraden om mirena ongeveer 8 weken na de bevalling te zetten.
    Het gaat dan makkelijker en je hoeft geen ongi af te wachten.
    Op de mirenasite geven ze dit ook aan.

@manootje, wat ik tot nu toe gehoord heb over nuvaring, je vind het gewledig of niet.
    Sommige voelen hem zitten en dat lijkt mij heel irri.
    Maar ja dat is met mirena ook, de een zweert er bij de ander vind het een verschrikking.
    Dus gewoon zelf proberen.

@misspuma, al kortgewiekt?

@oem, je hebt badschuim voor verstopte neusjes, weet zo uit mijn hoofd niet welk merk, maar het is voor je kleintje heeeerlijk.

Wat zijn er trouwens veel meiden met spruw, flink balen.
    Hopelijk is het snel over bij iedereen.

De infacol doet hier redelijk zijn werk,bij de 2 latste voedingen moet ik wel 2 pipetjes geven,anders is het weer huilen.
    Afgelopen nacht voor het eerst weer een rustig nachtje gehad, ik moest meneer om 7.45 zelfs wakker maken.

Ik ga me eens op de afwas storten, nog steeds geen vaatwasser gevonden naar mijn zin, dus we doen het nog met de hand.

Deel Deze Pagina