Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

kroepie die kloof van jou klinkt ook echt erg zeg. maar de pijn aan de tepel kan ook van de spruw komen, missien een combinatie, helemaal leuk.. ik zag ook nooit wat in de mond van de baby trouwens, dus dat zegt niet alles. bij mij voelde het alsof er iemand een aansteker bij mijn tepel hield, zo'n pijn. tijdens en ook na de voeding, en daarna trok het mijn hele borst in. ik hoop dat je tepel snel geneest want het klinkt erg pijnlijk... dat het wat het ook is in ieder geval snel over gaat!

2. Kleintje heeft al weer honger... en mijn pijnlijkste borst is aan de beurt. Kan nu al wel janken :(

3. Joki

Joki Bekend lid

5 nov 2007
    978
    0
    0
    Bedankt voor alle tips. Ga dr zeker wat mee doen. Heb weer een drama dag gehad. De hele dag een ontevreden en huilend kind. Vanavond was het toppunt aan 1 stuk krijsen. Nu heeft ze een beste poepluier gehad en ze is weer rustig. Zo zielig. Nu is ze al wel bijna de hele dag wakker. Af en toe een haze slaapje van een half uurtje.
    Ik hoop ze dat de homeopaat iets kan doen maandag.

@Kroepie, hoe is de voeding gegaan.? Snap heel goed dat je er tegen opziet.
    Mijn ene tepel doet ook zoveel pijn door de spruw. Baal ook echt als die kant weer aan de beurt is.
    Sterkte en succes meid.! Knuffel.

Verder geen puf om te reageren. Ben op. Ga even proberen te relaxen op de bank.

4. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede avond meiden,

@ Ria: Hoe was het ritme vandaag? Heeft hij doorgeslapen? Ik hoop het zo voor je.

@ Lana: En hoe is het vandaag gegaan, is het ritme weer beter?

@ Jazzie: Als je kindje niet in de box/wagen wilt liggen dan inderdaad lekker op je arm houden!
    Wat een zware nachten heb je dan nog zeg, hopelijk slaapt jou kindje ook snel door!

@ Kroepie: Klinkt erg pijnlijk je tepels, ik hoop dat het snel over is!
    En wat een gedoe eer Jayden aan je borst kan, snap dat je zo weinig tijd voor jezelf overhoud.

@ Joki: Ach meissie toch, dikke knuffel voor jou! Ik vind het zo rot om te lezen dat het zo moeizaam loopt bij je, ik hoop dat de spruw snel over is!

@ Manootje: Ik heb heerlijk geslapen! Nou hopelijk heeft de ha nog wat tegen de spruw, en kan hij iets doen aan Marissa's pijnlijke arm!
    Hier geen plannen van het weekend, een beetje in huis en de tuin aan prutsen denk ik.
    Wat een leuke foto's echt mooie kindjes heb je!

@ MaMaSan: Handig een kapot modem opsturen...gelukkig heb je nu weer internet!
    Hé bah nog steeds met de hand afwassen...hopelijk vindt je snel een vaatwasser naar je zin!
    En fijn dat de infacol zo goed werkt, een heerlijke nacht gehad zo te lezen!

Mijn haar is kort en geverfd:D! Het is een bob geworden, tot net onder mijn oren en de kleur is Mahonie Bruin (rood/bruin) ik ben echt super tevreden!
    Mijn man is ook weer gekortwiekt hihi!

Met Jaylin vandaag ook een goede dag gehad, de heeft wel kleine hazeslaapjes gedaan maar was dan tevreden wakker.
    Ze lacht nu ook echt bewust naar ons, maar kan er nog steeds geen foto van maken:(.
    Ze heeft nu alleen erg last van krampjes, en nu ik zulke goede verhalen over infacol hoor ga ik dat morgen ook eens halen.
    Gebruik nu de druppels van VSM, maar die hebben geloof ik geen effect.

Met Keano ook alles goed, die heeft heerlijk in de tuin gespeeld vandaag. Hij lag pas laat (20.30u) op bed, hij was zo lief aan het spelen binnen dus mocht hij langer opblijven ach het is toch weekend!
    Woensdag is hij aan de beurt voor een kort zomerkoppie, gelukkig vindt hij het niet erg. En de kapster komt aan huis, dus dat is ook fijn voor hem.

En ik ben me daarom toch ongesteld geworden 2 dagen geleden, jeetje!
    Het loopt er gewoon uit, niet normaal. Kan het verbandje wel ieder uur verschonen, want ik geloof niet dat je al tampons mag gebruiken toch?
    Ik vind maandverband echt verschrikkelijk (!), en zeker met deze warmte.
    Bij de volgende ongesteldheid begin ik pas met de pil.

Maandag heb ik de terugkomochtend van de zw. yoga heb er nu al zin in!
    Ben benieuwd naar de baby's en de bevallingsverhalen.

Nu stop ik ermee want anders maak ik een hele pagina vol met mijn geklets haha!

Liefs, misspuma

5. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Even over de nuvaring.. Mij bekend. (Nog) geen ervaring.. Maar zeker mijn volgende anticonceptie. Ik ken er wel een aantal met positieve ervaringen. En betrouwbaarder dan de pil (in de zin) je kan m niet vergeten. Je kan ook doorringen net als doorslikken. en bij ziekte kan je hem niet uitspugen of met heeft het geen invloed!

IK kom morgen terug! Sorry lieve meiden! Kaatje.. goede tips voor de meiden.. Heb er gelukkig nog geen last van maar je weet nooit! Ik ga de kleine verder voeden.

Liefs Jazzie

6. manootje

manootje Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.098
    402
    83
    @ Kroepie, auw klinkt echt pijnlijk meid! Sterkte! En ik denk dat je Jelina bedoelt? In het roze stoeltje? Dat is een vlinderstoeltje oid. Is wel heel cool, buiten dat ie roze is (wat je kunt zien dat dat m;n livelingskleur is hihi) zit er ook een trilstand op en daar wordt vaak zoo lekker rustig van hihi

@ Kaatje, zal er maandag om vragen de lactatiekundige zei dat als het niet over ging zij een sterk spul zou voor schrijven, mss is et dat? Maar dat zou ze alleen doen als ik het van de ha niet kreeg.

@ Mamsan, fijn dat het met de infacoil zo goed gaat, zo eorm zielig die krampen! Succes met afwassen ;)

@ Joki, knuffel voor jou!

@ Misspuma, zo gaaf de eerste lachjes! Hier was de allereerste big smile bestemd voor papa, ben best jaloers hihi. He dat bloedverlies, nee helaas nog geen tampons, alhoewel volgens mij mocht dat als je ongesteld werd wel.. Ben benieuwd naar een foto van je haar!

@ Jazzie, fijne avond slaap lekker

Ze heeft de gehele avond zo heerlijk doorgeslapen, vind het vaak gewoon eng. Ben het niet gewend dat ze veel slaapt.. ;) Oh en met de maat luiers, maak net het pak nr 2 open ze heeft al die tijd gewoon maat 1 gehad. Haha sta weer lekker voor l*l hier. Ik had m'n tepels ingesmeerd en dacht lekker aan de lucht drogen, staat het licht aan en de gordijnen nog niet dicht, hmm vraag me af hoeveel buren en voorbij zijn gelopen, want door de vitrage kun je mooi heen kijken *schaam*

7. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    :D:D:D:D:D
    Prachtig gezicht denk!:p
    Mooie foto's trouwens! ik heb ff door je albums gebladerd.. Wat lijkt marissa op jou!
    Leuk leuk.
    Moet zo mezelf naar bed slepen.. Ben erg moe.. maar negeer mijn slaap te veel. (wordt je dan op ongunstige momenten zo lekker slaperig van.)

Liefs Jazzie

8. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Kroepie sterkte meid! Ik hoop dat het gauw beter gaat.. (tranen schieten bijna voor jou in mijn ogen..

Joki.. Ook veel sterkte.. hoop dat het gauw beter gaat. Zo vermoeiend als ze niet willen slapen. Die van mij heeft slechte timing. Slapen wanneer ik er weinig aan heb. Vanavond zijn we begonnen met een speentje.. Hij wilt m wel.. maar je moet m er weer iedere keer induwen. Nu na de laatste voeding in coma.. Hopelijk blijft dat zo de komende 4 uur.

MamaSan.. Thx.. Ik hou hem ook lekker bij me.. Wordt het vanzelf wel een keer zat. Bij de oudste was dat met 10 maanden (hihi) vanaf dat moment kunnen we m niet meer in slaap helpen... maar moet ie echt in zijn eentje in slaap vallen..Anders lukt het niet (en een trekmuziekje bij zijn oor)
    En ja.. best heftige nachten (daarom ligt hij veel in ons bed.. Anders komen we niet aan slaap toe. nu slaap ik dus ook verder) Merk nu wel dat het me opbreekt. (en ja dan ook nu nog achter de laptop... bad girl bad girl!)

Fijne nacht allemaal!

9. @Manootje
    Ik bedoelde inderdaad het vlinderstoeltje :D LEUK!!
    Wat heerlijk dat ze even doorgeslapen heeft... Jayden wil op het moment niet in de box of wat dan ook. Hij heeft voeding gehad en dan is het 15min later al weer huilen. Van het smeerseltje krijgt hij maag/darmkrampjes en huiduitslag. Leuk :( Alsof er al niet genoeg aan de hand is. Hij wil dus alleen maar bij ons liggen. Dus dat doen we dan maar. Het zou met 2 dagen over moeten zijn (de bijwerkingen)

@Misspuma
    Heb 't gevoel dat ik alleen maar met voeden bezig ben. Is het niet fysiek dan wel mentaal... me voorbereiden op de volgende voeding. Gelukkig gaat het met de ene borst iets beter, dus het echte drama speelt zich rond de 4 uur af.
    Ik vind jouw 'geklets' wel heel gezellig hoor.. dus ga maar gewoon door! Ben erg benieuwd naar je haar. Foto??
    En wat fijn dat je kids het zo goed doen!!

@Joki
    Oh ik begrijp precies wat je bedoelt!
    Hier ook hazeslaapjes en veel brullen. Dus ook veel tillen en wiegen.
    Rug doet er al pijn van. Gelukkig is mijn lief nog thuis, dus die kan me helpen.

Ik moet zeggen dat ik me deze periode wel wat anders had voorgesteld hoor... Met mijn meissie kon ik toen moeilijk genieten door de pijn van de hechtingen. Nu voelde ik me zo goed de eerste dagen, maar dat geluksgevoel is wel al bijna weg door alle ellende met mijn borsten. En als ik nou niet genoeg melk had, dan was dat nog een reden om te stoppen... maar dit?? GRRRR. Ben er zo boos over :x
    Ik wil gewoon blij zijn!!

10. @Jazzie
    Dank je wel meis...
    Lekker slapen!!
    Knuf

11. Ria32

Ria32 Niet meer actief

Hier vandaag alles eigenlijk wel oke gegaan vanochtend om 6.15 kwam die voor het eerst en hij lag er om 23 uur in dus dat is netjes voedingen waren nu 6.15 9.30 12.30 15.30 18.00 en om 19.00 want hij bleef huilen (schreeuwen) en nu net om 23.00 en nu ligt hij in bed in coma te slapen dus vandaag mag iki niet klagen ben vanavond wezen lopen naar mijn ouder en mijn man heeft me emt auto opgehaald nu gaan we lekker slapen en kijken hoe laat die komt morgen.

Weltrusten dames hopelijk allemaal een fijne rustige nacht.

12. *gaap*
    Goedemorgen dames...

Hier een onrustig begin van de nacht. Na 1 borst bleef Jayden maar brullen brullen en nog 's brullen. Aangezien ik zoveel mogelijk probeer om mijn tepels rust te geven, was ik eigenlijk niet van plan om ook nog de andere borst te geven. Na een klein uurtje ben ik toch maar overstag gegaan en heb ik mijn kiezen op elkaar gezet. (Wat je al niet over hebt voor je kleintje...) Hierna is hij tegen mij aan in slaap gevallen (en ik ook) en werden we om 6 uur wakker.
    Vanochtend 1 borst... daarna weer brullen, dus als toetje nog maar de andere gegeven. Nu slaapt hij (nadat ik 'm gewiegd heb) al weer een klein uurtje.
    Denk dat ik er toch aan moet geloven dat hij 2x borst krijgt ipv 1x. Het gehuil gaat me door merg en been... vind 't zo zielig. En hij heeft ook echt honger, dus ik kan ook niet anders.
    Helaas voor mijn tepels.

Hier niet echt leuke plannen voor 't weekend. Behalve morgen even naar de beide vaders toe ivm vaderdag.

En jullie??

@Ria
    fijn dat er weer ritme in zit!!

@laten huilen
    Hoe doen jullie dat? Als je zeker weet dat er niets aan de hand is (geen krampjes of honger) en je kleintje is moe aan het worden. Leggen jullie het dan in zijn/haar bedje en laat je het huilen of ga je met hem/haar lopen om zo de slaap de kans te geven?
    En hoe lang laat je hem/haar huilen?

13. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Goedemorgen!!
    Hier een vrolijke meid!:D
    Nee hij heeft niet doorgeslapen.. Maar wel al beter..
    Gisteravond 22.00 toen 1.00 toen 5.00 en toen 8.00
    Rond 8.00 kreeg hij ook krampjes en toen heeft manlief hem mee naar beneden genomen samen met de oudste en ik heb uitgeslapen tot 11.00:$ Heeeeerlijk!! Kleine moest eigenlijk om 11.00 maar ligt KO! dan maar 12.00 ook goed.

Kroepie.. Ik kan het niet.. het laten huilen. Hij is nog zo klein.. en dan is er meestal toch wel wat. Boertje of zo. Dan voel ik me zo schuldig als ik hem heb laten liggen:(
    Ik heb zoiets van dat komt wel als hij ouder is of als ik er echt niet meer tegen kan m op de arm te hebben de hele dag.
    Wel balen dat je kraamtijd dan weer is verpest door pijn.
    Gaat het al beter? snap dat je zo de hele dag bezig ben moet voeden en dat je wel kan janken! vind het toch knap dat je het vol houdt! probeer nog even als je kan op de kiezen te bijten! als het niet kan volledig begrip. (is het niet wat om af te kolven totdat je tepels genezen zijn?)

Ria Klinkt geweldig! zo zie je maar .. komt allemaal goed.
    Hoe is het vanacht gegaan?

MissPuma... Heb je nu een kort koppie?
    Hoe gaat het?

Liefs Jazzie

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik laat mijn zoon nooit huilen. Als het een hongerhuil is, dan maak ik af waar ik mee bezig was en ga ik hem voeden (ook als is dat al na 1 of 2 uur) en als hij last heeft van de krampen (die gelukkig al minder worden) dan nemen we hem bij ons en gaan lekker kangaroe-en.
    Alles waar we dan mee bezig zijn kan wachten, dus ook slapen.

Smeer je tepels eens in met gewone ordinaire vaseline, Kroepie, helen ze goed van. Zorg dat het geen groter drama wordt, het moet wel leuk blijven he!

15. Heeft die kleine schat ws. ook nog eens in zijn oog gezeten na in zijn mond te hebben gezeten, dus zijn oogje is helemaal rood en er zit allemaal troep in. Beetje vastgekoekt... zo zielig :(

Heb net de dokterswacht gebeld... kijken of ik wat anders kan krijgen.
    Zullen zo wel terugbellen.

16. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Hoi dames,

Weer eventjes geleden, sinds woensdag :).

Donderdag gewoon geen tijd gehad. In de voormiddag kwam kraamzorg voor een halve dag en ook controle van Kind & Gezin. Onze meid doet het heel goed en ze heeft 9 op de 10 idd last van verborgen reflux en ook te veel lucht in de darmpjes. Dus mag het park goed verhoogd worden zodat ze wat meer schuin ligt en voor de rest kunnen we niet veel doen hé.
    Ze weegt ondertussen 3,820 kg, dus doet m'n boobiemilk het heel goed voor haar :p.
    In de namiddag lekker naar de kapper geweest, bijgeknipt en eindelijk een nieuw kleurtje erop, allez kleurtje, het is ontkleurd en dan witter gemaakt. Spam later wel even een foto ;).

Gisteren denk ik dat ze een regeldag had want ze kwam héél vaak om de borst vragen.
    In de voormiddag naar ziekenhuis geweest, vreesde dat m'n knip onstoken was, maar dit is gelukkig niet zo. Draadjes waren enkel nog niet volledig verteerd dus die hebben ze dan verwijderd. Alles voelt zoveel beter nu.

Vannacht heeft ze fantastisch goed geslapen, allez voor ons toch, van 23u45 tot 4u40. Had haar wel ingewikkeld in een omslagdoek van Hema en ga dit nu elke nacht herhalen, zo krijgen wij toch ook wat meer rust :p

@kroepie: ai, kloven, klinkt heel pijnlijk, heb je geen zalf tegen de kloven. In het ziekenhuis heb ik dat allemaal meegekregen, zal straks de naam even opzoeken. Ik heb geen kloven, enkel wat gevoelige tepels, maar smeer er wel regelmatig m'n zalf aan. Naam zalf, PureLan 100 van Medela.
    Sansa huilt ook heel vaak na een voeding. Gisteren haar ook maar één borst gegeven, allé, ze wou er maar één meer. Vandaag wil ze er ook weer twee. Maar bij haar zou het verborgen reflux zijn waardoor ze zo huilt. Dus probeer ik haar nu nadien eventjes goed rechtop te houden, maar meestal is het ook rondlopen en sussen en op de borst in slaap vallen hoor.

@majkuh: zo'n leuke foto's van je meisje!

Infacol: zou ook wel zo'n product willen geven, maar m'n vriend is er nog niet voor te vinden om 'vreemde' substanties aan onze kleine meid te geven. Voorlopig wil hij het probleem oplossen door veel te sussen en knuffelen.
    Ik drink nu wel thee van Weleda, hierin zit venkel, en dat zou ook via de borstvoeding bij de baby komen en kwaaltjes verzachten. Drink zo 3 tassen per dag (is het maximum).

@manootje: mooie foto's hoor van jullie gezinnetje :)

@joki: blijkbaar krijgen we allemaal wel eens zo'n huil-dag. Sansa is voor de eerste keer alleen in slaap gevallen ;), na een korte huilbui (die niet te luid werd), ben zo trots op haar :D

@jazzie: ik kan het ook niet hoor, maar er zit wel een verschil in huilen. Als ze zachtjes huilt en regelmatig stopt tussendoor gaat het nog, maar wanneer ze hysterisch begint te brullen dan breekt m'n hart hoor.

Hier vandaag geen plannen, lekker genieten. Sansa ligt mooi te slapen en dit heeft ze helemaal alleen gedaan :D.
    Vaderdag was hier vorig weekend. Morgen naar m'n ouders voor m'n verjaardagcadeau te gaan halen :p en hopelijk is het goed weer zodat we een kleine wandeling kunnen maken met onze kleine meid.

17. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Kroepie! aaah arme knul! Liam had gelijk na de geboorte 2 ontstoken oogjes. Dat was zo zielig.. Hij kreeg ze niet open en als ik ze openduwde kwam er allemaal prut uit! Ik heb het toen eerst met afgekoeld gekookt water behandeld iedere keer. toen later las ik de tip van bv in het oog druppelen. dat werkte veel beter. 1 oog is hier nog steeds niet helemaal zonder prut.. maar hij krijg m open. Ik doe dus bv op een watje (lekker doordrenkt) daar maak ik m mee schoon.. en zorg dan ook dat er wat extra in zijn oog valt.
    Hopelijk krijg je dat wat kaatje zei.. Misschien helpt het.

Evy wat fijn dat Sansa het verder zo goed doet.. voelt goed he als je kleintje lekker groeit. Ze worden alleen zo snel groot!:(
    Ik herken wel wat in de verborgen reflux.. hoop niet dat hij het heeft. Hij boert wel veel. Dus daarom huilt hij iedere keer als ik hem neerleg. En als ik hem dan oppak ligt hij lekker tegen me aan en komt er een grote boer!! Dan is hij rustiger.. als ik m neerleg gebeurt alleen hetzelfde.
    Wel fijn dat je zo'n goede nacht heb gehad! heeerlijk!

Hier heeft uk net 4,5 uur tussen zijn voeding gelaten. Moet is snachts doen :)
    Het is iig een begin.. als hij het overdag kan .. zal het snachts ook wel gauw komen.

Manlief is met de oudste ff boodschappen doen. en zo gaan we met zijn viertjes ff naar de stad. (hopelijk blijft het nog ff droog:S)

Liefs Jazzie

18. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    hoi dames!

ook hier een oververmoeide moeder die het te druk heeft met andere dingen ;)

SANSA: hoop dat ze snel wat beter voelt, helpt het bedje omhoog zetten enw aarom ga je niet lang de HA als je reflux vermoed?

KROEPIES: meis :( heb met je te doen, ik weet hoe zeer het doet....dikke knuf meis!

De REST: ook allemaal een dikke knuf!

Ik ben zelf verder te moe, gisteren om 9 uur naar bed,bvandaag maar weer denk ik.
    Ik heb een ritme, met de kids, huishouden alles erop en eraan, maar einde van de week kan je me opvegen.....

19. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Afspraak bij kinderarts is op 10 juli en kan niet vroeger gaan omdat hij in verlof is. Maar heb al raad gevraagd aan Kind & Gezin en zij raden aan om park en bed te verhogen, maar voor de rest kan je aan reflux niet veel doen, behalve zo recht mogelijk voeden en nadien eventjes in relax zetten zodat bv goed kan zakken.

Sansa gedraagt zich vandaag voorbeeldig. Merk dat ze toch rusitger is wanneer de voorgaande dag ook rustig was. Zo kan ik echt genieten van onze meid :p

@Jazzie: wikkel je hem in bij het slapen gaan? Deed dit voorheen ook niet, maar gisteren voor de eerste keer wel en ze heeft geslapen zoals een roosje ;)

20. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Ah ja, nieuwe foto's in fotoalbum geplaatst :D

Deel Deze Pagina