jeetje Evy, wat heeft sansa een lekker kleurtje en toch is ze blond! Stella wilde vanmorgen niet slapen is vanaf 10 tot half 2 wakker geweest, toen de fles en tijdens het voeden viel de doos in slaap.....ze is nu wakker aan het worden en mag zo weer een flesje, wil met de laatste fles op 9 uur uitkomen, dan ga ik naar bed, ben echt zo gesloopt.....
Ja majkuh, ze heeft idd een mooi kleurtje. Van mij heeft ze het alllesinds niet, dus komt het van de papa, alhoewel hij niet echt veel meer kleur heeft hoor. Maar het staat haar wel mooi hihi!
@Evy Wat is ze moooooi! En dat blond staat je geweldig @Majkuh Denk jij een beetje om jezelf?? Straks ligt niet je hubbie uitgeput thuis, maar jij... lijkt me niet de bedoeling! liefs EGO Hier vanmiddag nog nieuwe zalf gekregen voor mijn tepels. De tabletten van Kaatje wilde hij niet geven. Staat in het handboek dat dit wordt afgeraden... als het volgende week nog niet beter is, dan bel ik gewoon mijn eigen huisarts. Jayden heeft ooggel gekregen voor zijn ontstoken oog. Vind 't zo zielig. Hij ligt nu nog lekker te slapen (na de voeding van 16.30 uur) dus hij zal zo wel komen. Maak 'm nu niet meer om de 2 uur wakker voor de voeding, doe het gewoon weer op behoefte. Even een vraagje voor de borstvoeders. Mijn rechterborst maakt volgens mij niet genoeg melk aan. Als hij die heeft gehad, dan is hij echt niet tevreden en geef ik ook nog links. Hoe kan ik de productie hiervan opschroeven? Kolven na het voeden? Of moet ik dat juist niet doen? Links is geen probleem. Als hij die heeft gehad, heeft hij geen honger meer. Jayden ligt gemiddeld ongeveer 30 min aan de 1e borst. Dan drinkt hij niet constant. De eerst kleine 10 min klokt ie heel veel weg, maar daarna is het mondjesmaat. Moet ik nog langer doorgaan met 1 borst? Ik vind 't al vrij lang. Thanks maar weer! Ennuh... oh ja, fijne avond en nacht! X
@Kroepie: Even een reactie vanaf mijn kant. Ik geef ook borstvoeding zoals je weet en ik voed morgen al 4 weken met tepelhoedje. In het begin ging het bij mij ook heel goed met het tepelhoedje, ik voed beide kanten hiermee. Bij mijn linkerborst heb ik iets meer tepel en de rechterkant minder. Tepelhoedje is op zich echt wel een uitkomst. Maar ik heb sinds 2,5 week ook vreselijk veel pijn aan mijn rechtertepel, ook ik zie er zo tegenop als Juarno aan die kant moet drinken. Dan staat mij ook eerder het huilen nader dan het lachen. Ik heb zelf misschien nu ook het idee dat het wel spruw zou kunnen zijn. Maar er zit niks in zijn mondje, ik heb regelmatig wel aan de rechterkant een branderig gevoel in mijn tepel tussen het voeden door. Ook krijg ik wel eens steken, die steken voel ik soms ook links. Kan er soms niks tegen aan hebben. Ik heb ook aan de rechterkant regelmatig een hard plek in zitten, dacht dat dit eerst meer een verstopt kanaaltje was. Juarno drinkt bij mij ook alleen maar uit 1 borst en ook hij ligt 30 minuten te drinken per borst. Eerst ook veel klokken en daarna rustiger. Dit komt door de voormelk die veel makkelijker eruit komt en de achtermelk is dikker, dus moet hij er meer moeite voor doen. Als het maandag nog niet beter is, ga ik ook de huisarts bellen. Ik heb wel op internet gevonden dat je een oplossing met 1 op 10 met water en azijn op je tepel kan smeren tegen spruw. Dus ben ik wel mee begonnen gisteren. Resultaat heb ik dus nog niet, maar wacht nog tot maandag af. Ik weet niet wat je het beste kan doen als je ene borst minder heeft, maar misschien weet een ander dat wel. Ik weet dus ook precies hoe je je voelt, maar kan jou ook niet helpen. Maar weet wel dat ik ook met je meeleef. Hoop dat wij hiervoor gauw een oplossing vinden. Liefs JoMi
Kan je helaas niet helpen kropei, ik wete het niets meer, weet alleen at productie opschroeven gedaan word door meer aan te leggen, want dan denkt je lijf:'oh, ik moet meer aanmaken!'' dus dat zou ik doen........maar ja, als je zoveel pijn hebt als jij sta je daar niet om te springen... Ik baal hier een beetje dat ik zo moe ben, wil graag lekker bewegen. Doe al wel best veel. Fiets elke dag naar school met de kids en haal ze weer (15 min. heen en 15 weer terug) dus is toch bijna een uur fietsen per dag. Dan nog wandelen, of skeeleren zeker een half uur per dag en verder het huishouden etc etc. heb er ook best spierpijn van, zeker in mijn rug die heeft de laatste maanden alleen maar 'gehangen' met die buik eraan Maar goed, voel me zo futloos en ik eet zo onwijs gezond, elke dag fruitsalade met 2 3 of 4 soorten fruit, ik kook elke dag gezond, eet nauwelijks snoep, maar ben zo moe, zo moe..... staat tegenover dat alles wel loopt heb geen was, alles is schoon, kis hebben gezond eten, altijd boodschapjes in huis etc etc......hmmmm zou daar al mijn energie in zitten?!
Goede avond meiden, @ Manootje: Gelukkig is de ongesteldheid ineens weer over. Zo plotseling als het kwam zo plotseling is het ook weer weg... Heerlijk die Big Smile, Jaylin deed het naar mij de eerste keer *trots*. HaHa ik hoop niet dat de buren je gezien hebben in je blote borsten. @ Jazzie: Wel genoeg slapen hé! @ Kroepie: Ik had dat bij Keano ook, ik had op beiden tepels toen hele flinke kloven en zat de minuten af te tellen totdat hij weer een voeding moest. Ben er toen ook helaas mee gestopt maar ik kon niet meer. Gelukkig dat je mijn geklets gezellig vindt, we missen Sabrina nu wel hé met haar geklets haha. Wat vervelend van je slechte begin van de nacht, snap dat het moeilijk voor je is om beide borsten aan te bieden i.v.m. de pijn. Sterkte! @ Evy: Jij ook weer een nieuw kapsel, heerlijk hé! Gelukkig dat je knip niet ontstoken was, en dat de draadjes verwijderd zijn! Fijn dat je meissie zo goed groeit, dat is altijd heerlijk om te weten hé. Dat is waar in Belgie is vaderdag altijd een week eerder. Wat goed dat je meissie zelf in slaap is gevallen, je kunt trots zijn op je meissie. Wat een mooie foto's in je album! @ Makjuh: Slaap maar zoveel als gaat hoor, je hebt het echt nodig! Jammer alleen dat je jezelf in het weekend op kan vegen... Je banner is ook zo leuk! En dat moe zijn, ik herken het ondanks dat ik ook zo gezond leef ben ik ook ontzettend moe... Nou meiden heb nog geen tijd gehad om een foto te maken van mijn haar, Jaylin heeft de hele dag gehuild krampjes zo zielig! Heb infacol in huis gehaald, maar dit lijkt nog niet te werken.... Nu ligt ze te slapen, maar goed ook want ze heeft de gehele dag amper geslapen zo zielig! Keano is vandaag op verjaardagvisite geweest in België, hij is met Oma en Tante meegegaan, heeft het erg naar zijn zin gehad. Was wel ontzettend moe dus na 10 min op bed sliep hij al hihi. Liefs, misspuma
Vandaag weer een heerlijke dag gehad. Juna sliep na de laatste voeding van 22:00 tot 6:00. Daarna kwam ze netjes om de 4 uur. Alleen zat er aan het einde van de dag iets minder tussen. Ze sliep veel vandaag. Nu lekker in dr bedje. Ben zo blij dat het goed ging vandaag. De spruw is wel ietsje minder, maar gaat gewoon nog niet weg. Ben benieuwd maandag. @Kroepie, meid petje af hoor hoe je doorzet. Menig een had allang opgegeven. Ik geef altijd 2 borsten. De 1e drinkt ze leeg in 6 tot 10 min. Daarna laat ze los of sabbelt ze. Dan haal ik haar eraf. Dan even boeren en bijkomen. Dan geef ik de 2e. Soms wil ze niet en soms drinkt ze die ook nog leeg. Verschilt heel erg. Ik zou wel aanbieden hoor. Snap dat je het liever niet doet ivm de pijn. Hopelijk gaat het snel over. @Misspuma, wat zielig zeg die krampjes. Je voelt je zo machteloos hè.? Hopelijk werkt het snel. @Jomi, jij ook al met spruw.? Hopelijk gaat het snel weg. Wij zitten er al bijna 4 weken mee. Niet leuk meer. @Evy, wat een mooie foto's. Heerlijk dat Sansa het zo goed doet. Wel zielig het reflux.
hallo meiden, af en toe lees ik nog hoe het de nieuw bakken moeders af gaat, niet altijd van een leien dakje.... uiteindelijk zal het vast wel beter gaan, ik vind het heel knap dat jullie de tijd nog vinden om te schrijven hier. ik wilde ook eigenlijk even mij banner laten zien!! ben zo blij en zo vreselijk beroerd helaas.... komt ook wel weer goed. groeten laura en veel sterkte en geluk met jullie kleintjes
Sorry dat ik jullie hier even mee lastig val. Maar zou als het kan heel graag jullie mening hierover willen, wat vinden jullie van dit verhaal. Ik heb de namen in dit verhaal alleen wel verandert. Te bedenken dat zij 12 jaar is, dit speelt al zo'n 6 jaar. 6 jaar geleden stond ze bij mijn moeder af te wassen, zegt ze: als papa en die vriendin mij niet meer willen, moeten ze het tegen me zeggen. Bedenk dan wel dat zij toen zelf 6 jaar was. Kun je nagaan wat er allemaal gebeurt is. Met de crematie van mijn oma in maart hoopte zij dat haar vader een reactie zou geven, maar helemaal niks. Mijn schoonvader zag haar vader voor het eerst en vroeg mij de dag erna: Wie was dat, die aan het einde van de rij zat. Wat was die man koud zeg. Ik vertelde hem dat dat mijn broer is, waar ik dus ook al 6 jaar geen contact meer mee heb. Nu heeft mijn tante zegger woensdag dus deze brief gestuurd, maar hij heeft nog geen reactie gegeven. Nu wil ik haar proberen een goed advies te geven, zie haar morgenmiddag als het goed is. Een vriendin van haar haar vader werkt met mijn broer. Nu zegt mijn mannetje: Moet hij eens tegen je broer zeggen: Wat hoorde ik, heb je een brief van je dochter gekregen? Kijken hoe hij reageert. Wij hadden nog geluk, ik ben 19 mei bevallen in het ziekenhuis, zei dus precies 10 dagen later in hetzelfde ziekenhuis. Als het zo was geweest dat zij bij mij op de kamer was gekomen, dan had ik er gelijk een stokje voor gestoken. Mijn broer heeft namelijk zo'n 6 jaar geleden gezegd dat ik voor hem dood ben en niet meer voor hem besta. Maar hieronder is dus de brief die zij naar hem heeft gestuurd en hoe zij haar voelt. Ik hoop dat jullie dus als buitenstaanders mij een beetje advies kunnen geven. Dit is natuurlijk nog maar een klein stukje, er is natuurlijk meer gebeurt. Voor papa. ik heb mij gevoelens oppapier gezet!! Dit is iets war jij dus nooit voor mij zou doen, de tijd nemen om eens te vertellen wat jij voelt/ Mijn hele jeugd was ik dus op zoek naar je, tevergeefs.. in verstoppen was je goed maar eh... Elk jaar op mijn verjaardag voelde het leeg, al had ik alles wat ik wou inclusief cake...En als de telefoon ging, dan hoopte ik op een wonder, ik had alles er voor over om jou stem weer een te horen..Nu ben ik jaren ouder en zeg ik je dit: "alleen een echte vader kijkt om naar zijn kind!" En daarom deze brief, want ooit had je tijd. Maar een vader zijn? Ehhh./ Die kans ben je kwijt!! Al die jaren dat je weg was deed me zeer, nou kijk eens papa ik ben geen klein meisje meer..! Ik had de vraag en die stel ik nog steeds: "waar si m`n vader nu heen?" Want ik voel me zo alleen..& ook al heb je spijt m`n vader ben ik kwijt. Dus als kleine moest ik het zelf doen, ik miste jou, maar moest me groot houden.. Zag niks van jou terug behalve mijn beppe... Geen vader om de bal naar over te pasen, en daarom speelde ik alleen en ben ik nu zo goed ik hoog houden. Ik kan je zeggendat dit niet is wat ik ooit heb gewenst om te zeggen maar dit is wat het is... Ik heb mezelf wel geleerd wat mijn vader me moest leren! Mensen respecteren werken en alles. Dat zijn allemaal dingen die je bij had kunnen dragen de kennis en ervaring, die ik toch elders moest halen... Maar het is cool, je kind is nu groot. En heb van jou fouten geleerd, ik zie het maar zo... Al die jaren dat je weg was deed me zeer, nou kijk eens papa ik ben geen klein meisje meer..! Ik had de vraag en die stel ik nog steeds: "waar si m`n vader nu heen?" Want ik voel me zo alleen..& ook al heb je spijt m`n vader ben ik kwijt. Ja, En voor m`n pubertijd had ik nog hoop, dat je ooit het licht zou zien en dat je zomaar opdook. Maar de meeste dromen blijven toch bedrog. want als ik daar nog over zou dromen, dan slaap ik nog! Maar m`n ogen zijn geopend, de feiten zijn bekend. Ik accepteer, dat ik geen echte vader heb gekend... Maar toch ben ik een vrouw en leren doe ik nog steeds. Al die jaren dat je weg was deed me zeer, nou kijk eens papa ik ben geen klein meisje meer..! Ik had de vraag en die stel ik nog steeds: "waar si m`n vader nu heen?" Want ik voel me zo alleen..& ook al heb je spijt m`n vader ben ik kwijt!! Zo weetje nu ook eens hie ik me voel. nooit naar me omkijken. Dan ben je een echte vader toch? of vergis ik me nou? Een vader ben je maar heel even voor me geweest nog niet eens de helft van mijn levens jaren hoe asociaal is dat? laat je kind maar gewoon stikken. 7 ik wil heel graag dat je zelf een keer antwoord geeft op mijn vragen. want op deze vragen kan alleen jij beantwoorden..!! & dan nog eens wat.. De laatste keer dat je me een kaart stuurde wat stond daar op? Groetjes Klaas Grietje & Carla. ik dacht nog altijd dat daar papa moest staan maar oke. het is wat jij wil. het was jou keuze jij wilde me niet meer...? Nou best jong als jij niet normaal kan doen dan hoeft deze bullshit voor mij ook niet meer!. Jullie sturen niet eens een geboorte kaartje., Ja sorry hoor maar dan stuur ik helemaal niks meer. Dat ik niet eens mag weten hoe mijn stiefbroetjes&zusje heten? Of mag ik dat niet weten? Dat is ook een reden waarom ik niet meer kom. & nu nog een reden. Jij moest een keer werken op Zaterdag. & Grietje ook. Toen moest ik naar die zus van Grietje. & van te voren kneep ze me schopte me en sloeg me.. onder de blauwe plekken. Dat is normaal? Ik verzin dit nieet.. Maarja als je het niet wil geloven moet jij het weten.. Laat due bullshit maar lekker zitten.. het zijn maar 2 zinnen... die ga ik je nu vertellen. JE BENT GEEN VADER VOOR ME!! ik wil je nog een kans geven maar dan moeten jullie wel normaal tegen me doen ik wil best een dag komen maar dat bepaal ik dan zelf!! 7 elke keer als ik wil komen neem ik iemand mee dan voel ik me goed! Groetjes Deborah. ,,,, Alvast bedankt hiervoor. Liefs JoMi
Laura, hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Alleen vervelend dat je je zo beroerd voelt. Ik hoop voor je dat dat straks wel beter gaat. Knuffel van mij.
Jomi: dank je wel, heb net ook jouw verhaal zitten lezen... pfffff wat een moeilijk iets. heb geen tips maar wil wel veel sterkte wensen. gr laura
Is zeker moeilijk, vandaar dat misschien hier iemand is met een goed advies hoe ik dit het beste aan kan pakken. Kan het altijd proberen toch?
@laura! leuk dat je zwanger bent!! geniet ervan!! @jomi, meid wat een verhaal, kan je helaas niet helpen.. weet niet wat ik moet zeggen.. wij hebben ook geen contact meer met de zus van mijn man, ze zegt dat wij niet haar familie zijn.... maar jou verhaal is anders!~succes en sterkte! @kroepie.. knap meid! dat je zo door gaat.. petje af! ik zou het niet kunnen~!
@kroepie.. Ik kreeg van de kraam het advies om altijd 2 borsten aan te bieden (wil hij niet altijd..) maar dan hou je de bv het best op pijl. (al hoor ik meer van moeders die het met 1 doen..) als je van die ene borst de voeding op wil schroeven kan je idd die afkolven. of tussentijds extra. @ makjuh.. hmm.. vind je het echt nog gek dat je moe bent?! PFffffffffffff waar haal je de energie vandaan. Ik doe ook mijn best hoor.. en merk op het moment ook dat ik een dip heb in mijn energie.. Misschien dat we er toch rekening mee moeten houden dat we net een baby gehad hebben..?! Het voelt al wel ff geleden.. maar eigenlijk is het nog maar pas. @Misspuma.. Balen dat je meisje zo last heeft van krampjes.. Hier op het moment ook hoogtepunt hoor. Iedere keer zo'n anderhalf a twee uur na de voeding. Ik merk wel dat het zonder infacol heftiger is.. Doe nu ook 2 pipetjes.. Fijn dat Keano zo'n lekkere dag gehad heeft. @Jomi. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik weet niet wat er voorgevallen is. maar weet wel dat ik het heel erg vind van je nichtje. Er moet wel heel veel gebeurt zijn wil iemand je "dood"verklaren. maar om je eigen dochter zo te behandelen is gewoon onbeschoft! Zeker als ze nog zo jong is. Ik zou zeggen dat ik het jammer vind dat zo'n meisje al zo jong zo volwassen moet zijn. Dat ik het erg dapper vind dat zo'n brief aan haar vader heeft geschreven. Dat ze waarschijnlijk al niet verwacht dat er iets uit komt aan reactie. Maar dat ze ook niet over zich heen heeft laten lopen. Helaas doet haar eigen vader zich tekort. Want als je zo'n dochter niet wil.. Dan ben je niet normaal. Ze moet wel heel bijzonder zijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt.... Wij zijn vandaag heerlijk in de stad geweest. Ook in de stad gegeten. Het was heerlijk weer. en oo wat ben je trots als je daar met je rijkste bezit loopt! Hier helaas ook behoorlijk krampjes.. kleine maakt de eerste neigingen naar lachen.. dus verwacht een dezer dagen een echte! Hij heeft ook bijna de hele dag geslapen!!!! en tussen de voedingen blijft er ook wat extra tijd zitten! al met al laad mij dat dus helemaal op. ben met de laatste voeding bezig.. zo naar bed! Liefs Jazzie
makjuh.. hele mooie banner idd.. Evy wat een prachtig meisje heb je toch! En je coupe! erg! leuk.. heeel fris.. staat je mooi. Laura.. ik ken je niet. Maar van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Joki. Balen dat de spruw nog niet weg is. wel fijn dat het zo goed gaat! Liefs Jazzie
@Jomi Oh meid, jij klinkt net als ik Niets aan hè? dikke knuffel voor jou hoor! Bij Jayden is ook niets te zien van spruw in zijn mondje, maar dat hoeft dus ook niet. Ik heb dezelfde klachten als die jij beschrijft. Steken en branderig gevoel tijdens/na het voeden. Vooral na het voeden. Daarbij komt dus nog bij mij de tepelkloven erbij. Alhoewel ik nu het gevoel heb dat er verbetering in zit. Ik heb voor de kloven nog Mother Mates gekocht. Dan zijn hydrofiel pads, die het genezingsproces bevorderen. De tepels drogen dan niet zo uit, waardoor er op de wond geen dikke korst komt (dit maakt het aanleggen een stuk comfortabeler!) Ik voed Jayden nu met een tepelhoedje aan beide kanten, maar na het eerste begin, probeer ik hem wel zo uit de borst te laten drinken. Ik heb het idee dat hij dan de borst beter leegdrinkt dan met... en bovendien wil ik dat hij mijn tepel niet ontwent. Mijn tepels zijn trouwens vrij vlak, dus het is sowieso lastig voor hem om 'm te pakken. Ik moet echt mijn borst vormen en even vasthouden tot hij hem echt vacuum heeft gezogen. Niet echt bevorderlijk voor de ontspannen houding, dus mijn rug doet al erg pijn. Heb jij daar ook last van? Meid ik hoop dat het goedkomt... ik duim in ieder geval heeeeeel hard voor ons!!! Knuf
@kroepie: Misschien kom ik zo nog een reactie geven, maar ik ga nu douchen. Juarno komt zo ook weer voor de laatste voeding (auw, auw) je raadt het al, mijn pijnlijke rechterkant. Anders kom ik morgenochtend wel even reageren. Liefs van mij en ook een hele dikke knuffel.