Hoeveel ml geef je dan per keer, Daggie? Toen ik afkolfde kon ik natuurlijk zien hoeveel hij kreeg, nu met de bv is het gokken!
Zogelukkig, ik heb dat met Noa ook gehad, ongeveer 20 minuten voeden en dan een uur daarna alweer, best vermoeiend soms, maar wel normaal. Volg gewoon je eigen gevoel, leg aan wanneer hij honger heeft en na een paar dagen is je productie gestegen en duurt het weer langer voor hij zich meld. Leuk hoor dames dat jullie al zover zijn, geniet ervan
hey dames.. hoe zit het met kinderbijslag? heb er nog niks over gehoord.. normaal krijg je toch bericht ervan? ik moet rivano toch inschrijven ervoor?
Dat gaat automatisch via het aangeven van Rivano! 100 cc is netjes, ik denk wel dat onze tijger dat ook binnenkrijgt, want hij groeit nu als kool; 100 gram per dag en je ziet ze gewoon veranderen he; van klein wurmpie tot echt een ventje! @all; kunnen jullie ook zo genieten van die kleine veranderingen met de dag? Zoon wordt nu steeds wakkerder en heeft vaker zijn prachtige kijkers open, zo schattig!
Ja; ik voed op verzoek; 2 uur geleden eindigde ik met de laatste voeding, hij zal zich zo dus wel melden! Ach, ik ben nu toch thuis en heb dus de tijd. Maar vind het wel lastig met bezoek inplannen; ik voed toch het liefst lekker rustig prive, omdat het nu pas goed gaat en in de kamer met mensen er omheen is toch minder rustig. Het zou dus kunnen dat visite een dik half uur alleen beneden zit, dus daarom komt alles 's avonds als manlief er is en ik ben 's avonds zo moe! De vermoeidheid komt er nu pas uit; kan om 9 uur al wel naar bed! 's Nachts toch nog 2x voeden, een hele toer hoor, maar mijn man staat dan ook op en doet luier en kruik enzo, heel lief!
heerlijk he.. ze veranderen steeds meer.. rivano wordt steeds groter.. en meer wakkerder.. heerlijk is dat! wij vrouwen krijgen dat mee.. manlief is alleen maar werken. helaas....
Dag mama's! Daggie;Ja ik herken die snotoogjes, weet je wat helpt?... een beetje borstvoeding in het oog druppelen... maar denk dat het bij jou al aan het terug lopen is met borstmelk? Je geeft flesvoeding las ik... als je er nog wat uit kan knijpen dan is dat een hele goede! En wat een drama de eerste dag en nacht! Eigenlijk wel heel schandalig zeg! Dus Rivano doet dat ook met de ogen? Zal dan wel het in slaap vallen zij denk ik.. ziet er wel raar uit heh? Zogelukkig; Mees geef ik ook op verzoek, en de ene dag is zeker de andere niet ook hier al een regeldag gehad en hij was niet meer van mijn tiet te slaan! hahah gelukkig huilt Mees helemaal niet... zelfs niet als hij krampjes heeft of als hij voeding wil... meer dan jengelen komt er echt niet uit hem... hihi Hij meld zich "normaal"om de 2,5 a 3 uren en soms in de nacht slaapt hij wat langer, we hebben een topper gehad van 5 uren! WOEPIE!!! Maar vanacht kwam ie dus om 23:00 2:00 4:30 (heel slecht gedronken) en toen dus alweer om 6:00 en toen 9:00 dus verschilt echt enorm... op verzoek is op verzoek! :-D Ik had vanochtend ook zo'n enorm geluk moment, Mees lach lekker naar me te kijken, en ineens zei ik "dag mannetje"hij lachen!!!! Ook al was het een reflex de timing was perfect, en de tranen biggelden over mijn wangen!!! :-D
@marooz.. heerlijk he.. dat lach stuipje.. heeft rivano ook vaker! dat rollen van de ogen is normaal! had de eerst week opgezwollen dikke borsten.. maar gaf geen borstvoeding.. dus moest ff een paar dagen doorbijten.. was echt pijnlijk! ik doe afgekookt water op een gaasje.. en wrijf over zijn oog ermee..
Aantal voedingen hier zit gemiddelt nog rond de 7/8, we gaan hier uit van om de drie uur, maar dat komt niet altijd even goed over bij de dames. Het zijn hier ook erg lange voedingen, Chiara zit ik al zo'n 20/25 minuten over, maar Charissa pakt nog niet altijd even goed en valt veel sneller in slaap tijdens de voedingen, daar ben ik zo een half uur mee bezig, langer doen we niet, dan moet ze wachten tot de volgende voeding en zolang ze zo blijven aankomen als nu is dat niet nodig. In het begin zeiden ze ook wel van wegen voor en na de voeding, maar dat vond ik zo'n gestress dat ik dat algauw achterwege heb gelaten.
Daggie; kraamzorg heeft vast wel gezegd dat je van buiten naar binnen moet smeren met het gaasje?, dan krijg je het ook goed schoon idd! Ik heb bijna geen last van stuwing gehad omdat Mees zo goed dronk! Dus best wel mazzel! Ook ik heb bericht van de kinderbijslag gekregen! Zal zo gelijk even doorgeven via internet! Cleo; wat goed dat je nog bv geeft, ik ben met Mees ook best lang (?) bezig omdat hij in slaap valt, meestal duurt een voeding inc. verschonen tussendoor een half uur. Vandaag consultatiebureau over de vloer gehad en meneer is 3810 gram!!!!! JOEPIE! Dat betekend dat hij in 2 weken 600 gram gegroeit is! TROTSE MAMA!
WAUW! Ik ben incl. verschonen drie kwartier bezig! Ook 's nachts! Vraagje: zoon heeft steeds vaker dat hij na goed gevoed te zijn toch ligt te huilen. Dan heeft hij wel een schone luier en een kruik, maar toch. Hij wordt alleen stil als ik hem uit zijn wiegje haal en meeneem naar beneden. Dan gaan die grote kijkers open en kijkt hij verwonderd om hem heen. Overdag na een half uur huilen (mag volgens de kraamhulp) doe ik dat wel, maar 's nachts kan dat natuurlijk niet. Herkenbaar? En zo ja; wat doe je eraan?
heel herkenbaar.. hahaha.. heb er ook een vraag over gesteld in het forum.. had al antwoord gekregen van marooz haha bij kraamtijd, en dan verveeld in de box?
haaaai, ik kom hier ook eens kijken Voor de onstoken oogjes, afgekoelde kamillethee doet wonderen. Duncan heeft het ook sinds 2 dagen en ik maak het nu daarmee schoon en het wordt al minder. Maaruh wat drinken jullie beebjes al veel zeg. Hier zitten we op 7 voedingen van 45/50 volgens advies kinderarts, maar meneer lust vaak wel wat meer. Dus hij krijgt nu 60 en die gaat vaak schoon leeg het lekkerbekje. Hij komt ook echt stipt op tijd om 9.00-12.00-15.00-18.00-21.00.24.00 en dan pas weer om 5.00, dus best lang in de nacht. Nou maak ik de fles van 24.00wel wat zwaarder, dus ik smokkel wel Nou ik ga nog even snel bij de zwangere dames gluren en dan douchen. Tot later!
hey mamasan, wat lekker dat hij zo lang slaapt s'nachts!heerlijk! @marooz en zogelukkig jullie zijn "lang bezig"met borstvoeden.. wat meen je cleo! die heeft er ook nog eens 2!!
Tussen 10 min. en kwartier per borst. Tussendoor luier verschonen, boertje doen. Hij drinkt heel rustig, dat heeft hij nu inmiddels geleerd. Ik ga eerst afgekolfde melk met een cupje of via fingerfeeding en dat ging veel te snel. Dus in het begin aan de borst was hij veel te gulzig, zoog als een tierelier en moest dat daarna bekopen met de hik of teruggeven, zo zielig! Nu is hij gelukkig heel rustig en geniet er ook van!
Wat weinig lijkt mij dat? Is Duncan nog afgevallen? Omdat mijn zoon afviel na de geboorte, mocht hij op dag 5 al 5x 70cc. Op dag 5 was dat al 7x 100cc!
Zogelukkig; Mees huilt helemaal niet eigenlijk... hihi Ik heb wel altijd de instelling gehad dat als een baby huilt je hem niet hoeft te laten huilen, het is de enige manier waarop die wat duidelijk kan maken... en de eerste 4 maanden kun je ze niet verwennen! Ze zijn zich dan nog niet bewust van het feit dat hun actie een reactie oplevert... dus gewoon vaak bij je nemen hoor!... tenminste ... als je dat zelf ook wil natuurlijk Voeding; ja Cleo petje af zeg! Soms wil Mees gewoon de hele tijd aan mijn boobies hangen hahaha en dan haal ik hem er na 3 kwartier echt wel af hoor! Loopt ie maar wat te sabbelen! Maar over het algemeen is het een half uur, en ik geef vaak maar 1 borst per keer... (heb beetje veel melk.. hihi) Hij komt ook heel netjes steeds, alleen ben jaloers op mamasan!~Ik wou dat ik kon smokkelen en wat brinta ofzo in mijn borst kon doen! whahahah Maar ja het is niet anders.... ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat hij door gaat slapen! (oh jee zeur ik nu al?.... :-D)