Mei 2009 mama's.

Discussie in 'De mama's' gestart door Cleo79, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Goede morgen,

Hier nog een verdwaalde moeder...het is hier de afgelopen dagen echt een ramp geweest!
    Jaylin had zulke krampen dat we zondag naar de ha-post zijn gegaan. Daar is ze onderzocht en ze kan de gewone fv niet verteren, vandaar die erge krampen.
    In overleg dus over gegaan op Friso Comfort en dit lijkt te werken. Ze slaapt nu sneller in, omdat ze niet een half uur na de voeding krampen heeft. Vindt het echt fijn voor haar, want ze liep dan rood/paars aan van de pijn zo zielig!
    Gisteren terugkomdag van de zw. yoga gehad. Heerlijk als die baby's en wat een verschil in baby's zeg. Grote baby's kleine baby's. Een van de baby was bij zijn geboorte 5500gr en 58cm:$ dat was dus echt een reus, en zeker vergeleken met mijn kleine meisje.

En nog iets: Keano heeft de waterpokken dus die zit ook al niet lekker in zijn vel...zielig hoor. Gelukkig nog niet heel veel blaasjes maar de blaasjes die hij heeft jeuken ontzettend! Dus zijn flink met Menthol-Poeder in de weer, en dit helpt wel tegen de jeuk.

Vanmiddag na-controle bij de vk, dus dan wordt de kraamtijd echt officieel afgesloten :( het idee alleen al dat ik daar niet meer kom *slik*.

@ Makjuh: Het is ook zo zielig, die krampjes. Maar in overleg met de ha zijn we nu op Friso Comfort overgegaan en dit lijkt te werken!

@ Jazzie: In overleg met de ha zijn we overgegaan op Friso Comfort voor Jaylin en dit lijkt effect te hebben.
    Liam is echt goed gegroeid, fijn hoor!

@ MaMaSan: Ik weer precies wat je doormaakt met die krampen. Jaylin heeft er de afgelopen 5 dagen ook heel veel last van gehad. Ze liep dan ook rood/paars aan van de pijn zo zielig!
    In overleg met mijn ha ook overgestapt op andere voeding, ik hoop dat het snel beter gaat met Duncan! En wat vervelend van zijn afgeplatte hoofdje, sterkte hopelijk kan de osteopaat je verder helpen!

@ Kaatje K: Dat lijkt me wennen je stuur aan de andere kant...is het gelukt?
    Wij hopen ook al een tijdje op een rustige avond voor zijn 2-en maar dit wil bij ons dus ook nog totaal niet lukken. Ach het komt vast en zeker wel een keertje.

@ Oem: Jeetje dat was schrikken dat je opgenomen bent in het ziekenhuis, sterkte en knuffel voor jou!

@ Harmless: Wat een rotstreek van je man met die posters...!

@ Mamavanlauria: Fijn dat het met Laura zo goed gaat, heerlijk hoor.

@ MisssZ: Dus Dean ook al zo een last van krampen, zielig hé!

@ Manootje: Die spruw is wel hardnekkig hé, ik hoop dat je van die tabletten kan krijgen waar kaatje het over had! Sterkte. Ben wel blij voor je dat voor de rest alles goed gaat.

@ Ria: Heel veel sterkte met het verlies van je hond, het is toch een gezinslid (althans zo voelt het voor mij mijn huisdieren).

@ Aiciaaaa: Welkom bij de mei-mama's!! Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.

@ Spruw: Verschrikkelijk als je kindje/jij hier last van hebt! Bij Jaylin is het gelukkig weg.

@ Krampjes: Het is zo zielig als je kindje hier last van heeft, ik heb ook meerdere malen met Jaylin mee zitten huilen zo een pijn deed het mijzelf ook.

Fijne dag allemaal, en als ik vanavond tijd heb kom ik nog even langs wippen!

2. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Mogguh meiden,

@aichaa, welkom!

@kroepie, wat kl*te dat ze niet geweest is zeg.

@ria, sterkte...

@misspuma, jouw meisje dus ook al.
    Hier werkt het in ieder geval super, Duncan slaapt nu ineens ook van 22.30 tot ongeveer 7.00
    Schrik trouwens niet van de ontlasting, het is nu net vanillevla :D

Ik zal eens gaan douchen en aankleden, ben een beeetje lui gloof ik ;)

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    @ MaMaSan: Yep, Jaylin ook op de andere voeding. Maar het werkt hier dus ook super. Ze slaapt nu al vanaf 9 uur!

Alle baby's van de zw. yoga (Jaylin is de 2e met het roze broekje aan):

liefs, misspuma

4. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @misspuma, welke voeding had ze eerst? rivano heeft ook friso

5. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @MissPuma: Ik las het op je blog dat het beter gaat fijn hoor! En Keano de waterpokken wat zielig voor hem. Dikke knuffel. HIHI rij baby's. Wat een verschil de 'kleintjes'. Maarja als er 1 bij geboorte al 58cm was.

@Kroepie: Heeft de ha nog contact met je opgenomen? Echt raar dat ze gister niet meer is geweest.

@Iedereen met kindjes met kramp: Dikke knuffel!

[​IMG] Is onze Stan niet lief :)

6. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben net terug van de vk. Even HB gecontroleerd. Is wat laag dus mijn vermoeidheid is niet alleen aan de kids te wijden. Even de buik controleren. Ja ik mag wel wat buikspieren doen dat is echt om te huilen :) En verder eigenlijk niets te melden. Wat een raar gevoel daar weer de deur uitlopen. Dat was wel anders de vorige keer. Want tja een 3de??? Daar durf ik nog geen def. uitspraken over te doen.
    De vk denkt daar anders over. Ze zegt: "tot ziens. 3 kids is zoooo leuk en je bent gemaakt om kinderen op de wereld te zetten dat kun je zo goed". HAHA wel leuk om dat van de vk te horen.

7. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    @harmless.. haha wat leuk van je vk! ja is raar he.. dat je verlopig niet meer daar hoeft te komen!!

8. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden

NEEEEEE hahahahahah.... ik voelde gewoon aan dat Mees en ik gemist werden! hihi.. maaruh sorry jayden stella s bezet hoor :D

Sorry meiden dat ik zo lang weg gebleven ben, echt de dagen vliegen gewoon voorbij. En daarbij zijn we hier toch allemaal nog even flink verkouden geweest :x Maar nu weer beter!

Kroepie; ja ik zit bij Anky zwemmen! op maandag om kwart voor tien! Mees is nu de kleinste, en valt elke keer in slaap! hahah Maar Het is echt heel leuk om te doen.

Meiden ik heb niet alles bijgelezen hoor, dus hoop dat ik niet veel gemist heb. Scan zometeen de laatste 10 pagina's nog wel eventjes maar zal eerst Mees op bed doen!

Zal zo ook even een nieuwe foto plaatsen want Mees veranderd heel snel! En idd Daggie onze knullen zijn gewoon al 2 maanden!:$

Dikke knuff meiden!

9. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

misspuma, wat leuk al die babies op een rij! ik ga vrijdag ook voor het eerst!

en een lekker diertje in het bad van harmless...

kroepie, hoe is't nu?

10. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
  11. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Nog meer foto's in mijn album!

12. Hier geen verdwaalde moeder ;)
    Heb vannacht om 3.30 uur hier nog rondgehangen. Jayden had borst gehad en wilde niet slapen, dus ben maar beneden gaan zitten.

@Kaatje
    Thanks voor de linkjes. Ga zo het stuk uitprinten voor mijn ha.
    Lukt 't met inpakken??

@Misspuma
    Wat sneu voor je meissie. Ik hoop dat het met de nieuwe voeding snel beter gaat. En beterschap met Keano!

@Aichaaa
    Welkom!!

@daggie
    Hier nog niet echt verbetering. De ene keer brandt 't meer dan de andere keer ... zucht. Hoe gaat het bij jou?!

@Ria
    Ik had al even gereageerd op hyves, maar sterkte met het verlies van jullie hond... moet er niet aan denken. Knuf

@Mamasan
    Lekker toch, zo lui zijn ;)

@harmless
    Fijn dat je nu weet wat mede de reden van je vermoeidheid is.
    En kan me voorstellen dat het raar is om bij de vk weg te gaan. Toch weer een afsluiting van een tijdperk. Ik denk dat ik het niet zo lastig ga vinden... weet al zeker dat er geen 3e komt!

@Marooz
    Wacht maar.. Jayden snaait haar zo voor Mees zijn neus weg :D
    Ik wil ook gaan babyzwemmen, maar moet even kijken wanneer. Valt precies op de dagen dat ik werk helaas. Geniet er lekker van!

EGO
    Vannacht weer huilen geblazen tijdens het voeden. Sta nog steeds in de fik :( Het doet echt zo'n pijn. Huisarts is dus niet meer geweest, dus ik vanochtend weer gebeld. Ze komt nu tussen half 2 en 2 langs. Ben benieuwd wat 't excuus is.
    Vanochtend ging het voeden aardig, niet zo pijnlijk als vannacht. Maar nu, anderhalf uur later, sta ik weer in de fik en kijk ik al weer op tegen de volgende voeding.
    Ik denk niet dat ik ga kolven... gister kwam er echt maar heel weinig uit. Daar word ik nog onzekerder van.

Als de huisarts straks geweest is gaan we langs het cb om Jayden te wegen.
    Ik heb vannacht besloten om het wegen af te wachten... als hij niet aangekomen is, dan stop ik met de bv. Ik heb geen zin om nog langer pijn te lijden, terwijl hij er 'niets' aan heeft. Het verpest op dit moment echt mijn kraamtijd en mijn geluk en dat is het me niet waard. Ik hoop echt dat hij zwaarder is en dat hij er goed op groeit, want ik wil echt niet opgeven, heb er nu al zoveel pijn van gehad! En ik vind 't veel te speciaal om op te geven, maar veel langer hou ik het op deze manier niet vol.

Dikke knuf voor jullie.
    X

13. @Marooz
    Leuke fotooooooo's!!

14. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    MissPuma.. (sorry voor mijn mega foute advies) wat super dat het nu zoveeeel beter gaat! (ik heb in mijn omgeving gezien dat als ze eenmaal aan het switchen gingen ze bleven switchen want die darmen kregen iedere keer weer wat anders te verwerken en iedere keer klachten. vandaar mijn reactie..)

Kroepie.. ben ook benieuwd naar haar excuus! Echt erg dat je nu nog langer zo door moest lopen.
    Dat je er met kolven weinig uitkrijg zegt niks. Kan zijn dat je door de spanning ook een slecht toeschiet reflex heb dan.
    Jayden haalt er veel meer uit
    Ik hoop ook dat hij gegroeit is.. Maar heel begrijpelijk dat je besluit om te stoppen als het niet zo is.

Harmless.. Hopelijk is je hb gauw op peil en heb je dan meer energie!
    Mijn vk zei ook zoiets toen ze een week na de bevalling langs kwam.. Maar dan meer dat ik wel terug mocht komen voor een derde! als bevallen zo makkelijk ging (3uur)

brulalarm!

15. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    @mamasan: kan je niet helpen, hier een bv-mama ;). Hopelijk vind je snel een oplossing.

@manootje: had je niet verkeerd begrepen hoor, je had je duidelijk gezet :D.
    yep, dat doet ze ook dat smakken, maar weer niet altijd, daarom dat ik zo twijfel. Maar heb goed nieuws, mag vandaag nog gaan tegen 15u, hopelijk word ik daar een beetje gerustgesteld ;)

@kroepie: hoop ook dat het kolven een beetje verlossing biedt. Twijfel hier soms ook om te kolven, maar meer met het idee dat m'n vriend dan eens een flesje kan geven wanneer ik het totaal niet meer zie zitten. Maar dit wil dan zeggen dat ik tussendoor moet kolven want ik kan haar toch geen voeding doen missen hé :(.
    Zou me niet te snel zorgen maken over hun gewicht. Ik dacht ook dat Sansa niet bijkwam en wat bleek, ze was op één week terug 200gr bijgekomen, dus ...

@ria: oooh meid, leef zo met je mee, ik weet hoe hard het is om je hond te laten inslapen, dikke knuffel

@kaatje: ja dat is waar, ben blij van op dit forum te zitten, helpt me vaak al zoveel! Dus bedankt dames :)
    Wanneer verhuizen jullie? Spannend zeker?

@Aicha: welkom bij de mei mama's :)

@misspuma: toffe foto's, hihi, al die beebjes op een rijtje, en allemaal zo rustig, dat was zeker na de yoga :p

@marooz: wauw wat is Mees al groot, raar hé, Mees is al 2 maanden en Sansa moet nog 3 weken worden, wat een verschil

Gisterenavond was de papa er eventjes tussenuit gegaan, lekker naar de cinema met twee vrienden :p.
    Begin van de avond was Sansa ontroostbaar tot ze uiteindelijk, denk van vermoeidheid, in slaap viel. Dan heeft ze lekker geslapen tot half elf. Na die voeding viel ze gemakkelijk in slaap, ook na haar voeding van half twee, maar vanaf 4 uur was het een drama, madam wou niet meer slapen en is zo goed als heel de tijd wakker gebleven, met veel wenen, tot half tien. Ik voel me dan ook heel moe vandaag.
    Gelukkig heeft ze vanaf half tien tot half twaalf geslapen en heb ik die uurtjes ook lekker kunnen meepikken. Nu viel ze ook weer gemakkelijk in slaap na haar voeding van half twaalf.
    Ben blij dat ik vandaag dan om 15u toch bij een kinderarts terecht kan :).

16. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Hallo,

Ik meld me ook weer even. Heb het erg druk de laatste tijd (of maak niet genoeg tijd om te computeren, dat kan ook) en ik voel me soms een beetje bezwaard om te reageren omdat het hier zo goed gaat. Ik kan me voorstellen dat jullie daar helemaal niet op zitten te wachten...
    Maar ik leef wel heel erg mee met alle krampen en bv-problemen hoor!

Kroepie meid wat heb jij veel te verduren met die bv zeg! Ik vind het heel erg knap dat je het nog steeds volhoudt en het is een goed idee om je beslissing af te laten hangen van hoe goed Jayden groeit.
    Dikke knuffel!

MamaSan en MissPuma, jemig wat zielig zulke erge krampen. Pim heeft ook wel eens krampjes, maar dat is met Infacol goed te verhelpen. Ik kan me voorstellen dat jullie dan even meehuilen met jullie kleine. Hopen dat de Comfort-voeding de oplossing is.

Kaatje veel succes met verhuizen! Hoe rijdt de nieuwe auto?

Evy, jij waarschijnlijk ook al spruw dus, balen. Succes bij de arts vanmiddag

Harmless haha, gemaakt om te baren! Ik kreeg in het ziekenhuis ook al zo'n opmerking omdat het zo snel en goed ging. De arts zei ook al dat een eventuele volgende keer ik preventief opgenomen moest worden zo snel als het ging (grapje natuurlijk ;) ).
    Fijn dat het bij jullie zo goed gaat, lijkt me soms nog best lastig om alles in goede banen te leiden met twee kleintjes.

Ennuh meeting; Ik ben voor! Mits het niet te ver weg is natuurlijk. Misschien is het wel leuk om ergens in een dierentuin oid af te spreken, dan kun je ook echt iets 'doen'.

Marooz wat wordt Mees alweer groot! Mooie man hoor!

Hier mag je helaas pas vanaf 3 maand babyzwemmen, maar heb het zwembroekje al klaar liggen hoor :). Lijkt me zo leuk om te zwemmen met Pim, alvast oefenen voor de vakantie in September (gaan naar Kreta).

Vandaag zijn we voor het eerst naar het CB geweest en alles was supergoed. Alleen hebben we waarschijnlijk (net als zovelen hier) spruw, dus daar moet ik even mee langs de huisarts. We hebben er gelukkig niet echt last van.

Pim is nu 57,5 cm en 4900 gram tegenover 49 cm en 3006 gram bij zijn geboorte. Hij doet het dus super op mama's melk!
    Verder lacht hij al volop en kan hij zijn hoofdje goed omhoog houden, dus de arts was zeer tevreden. Maar ik maakte me ook geen zorgen, het is zo'n tevreden mannetje.

Zo, nu nog even spammen :D :

17. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Kroepie; Meid wat een gedoe met die bv... ik hoop dat je straks wat rust krijgt, en kan me heel goed voorstellen dat dit een domper op je kraamtijd is zeg.. dikke knuff voor jou!

Evy; Ja wat een verschil dan heh... sansa nog zo klein! Het gaat ook zo snel! Mees lacht al, en draait zich op de buik, en kan al goed dingen volgen etc...Het wordt echt al een mensje... baby gaat er nu echt wel af al! hihi Dus geniet maar van kleine sansa! ;)

Draadje; Ik mocht vanaf 8 weken komen zwemmen, maar ik doe ook niet alles mee hoor, Mees kan zijn hoofd wel al omhoog houden maar als ie dan los aan mijn duimen moet hangen vind ik het toch wat eng! hihi

Nou meiden Mees is lekker aan het koesen dus mama zal als een idioot het huis aan kant maken en dweilen! (ja plannen is echt nodig zeg met een kleintje!)

18. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Oh ja draadje WAT EEN SCHATJE!!!!!

19. #639 kroepie, 23 jun 2009
    Laatst bewerkt: 23 jun 2009
    Nou, huisarts is geweest, met bloemen. 1 bosje voor mij en 1 bosje voor Jayden. ER was gistermiddag nog iets tussendoor gekomen en daarna was ze het helemaal vergeten. Grote schrik dus vanochtend toen ze het hoorde... Ze kwam helemaal verontschuldigend binnen.
    Nou ja, 2 bosjes rozen maken veel goed!

Ze schrok wel een beetje van de toestand van mijn tepels, maar gaf ook aan dat het gewoont tijd moet hebben om te helen. Ik moest doorgaan met de micozanol, maar ik krijg zalf ipv creme, zodat de huid beter beschermd wordt (en dus niet aan het compres vast kan plakken) Verder veel bloot lopen om het te laten drogen en zoveel mogelijk voeden zonder tepelhoedje. Oh ja... en met mijn blote (.)(.) in de zon gaan zitten. Dit schijnt goed te helpen!! (Zal mijn buurman leuk vinden whahahhahah :D )

Ik heb haar de papieren meegegeven (link van Kaatje en nog een docuement over spruw en het gebruik van geneesmiddelen waaronder de flucozanol) Ze zou het doorlezen en overleggen en als ze dacht dat het kon, dan zou ze ook de tabletten voorschrijven. (ahdv het handboek/protocol mag het eigenlijk niet, maar als ze van borstvoeding.com zeggen dat het kan, dan wilde ze dat wel doen)
    De apotheek komt het vanmiddag nog brengen, dus ik ben benieuwd.
    Volgende week komt ze weer langs om te kijken.

We zijn net bij het cb geweest voor het wegen.
    Jayden was in 1 week 50 gram aangekomen. Dat is niet veel, vond ook de cb-arts, maar vrijdag hebben we het er over (komen ze op huisbezoek) Ik probeer me er niet al te veel zorgen over te maken. Misschien nog meer geduld hebben met voeden?
    Voorlopig blijf ik dus nog even op mijn tanden bijten... en Jayden op mijn tiet! ;)

Dat was 't.

20. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Kroepie: Wat weegt Jayden nu? Is hij gezakt in gewicht in het begin? Wat lief dat ze een bos bloemen heeft meegenomen, dat maakt het wel een beetje goed. Hopelijk gaat de spruw nu vlug weg! Goed dat je het nog even volhoudt. Stan kwam in het begin ook slecht aan maar dat gaat nu beter! BV wordt echt makkelijker. Het is een hele investering in het begin dat erken ik maar het wordt echt makkelijker. Dikke knuffel!

Deel Deze Pagina